Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3182
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Gnu » 1. feb 2017, 15:26

Dissing skrev:
Dalbjerg skrev:Åååh gud, hvor er der mange Managers herinde, som glemmer at virkeligheden ikke er lige som i et berømt computerspil..

Fans har det med at jagte den korte gevinst, men jeg er helt tryg ved, at klubben har en langsigtet plan.. De fejlede gevaldigt ved at ansætte Søndergaard, men lad dem nu prøve den langsigtet plan der er lagt nu!
Enig - og jeg har valgt ikke at læse Debatsiden, når jeg vil i godt humør.
Dalbjerg skrev:Ja, jeg er også bekymret for vores defensiv! Men hvis den rette profil ikke var tilstede til den rigtige pris, ja så er det jo sådan det er, fremfor at hente én bare for at gøre det.
Holdene i Superligaen mister af og til deres gode forsvarsspillere (de sælges eller bliver for gamle). Og så må man finde en erstatning, ofte ved at hente en udefra, for man har sjældent en ungdomsspiller der er god nok til at erstatte en forsvarsstyrmand.
Aktuelt er AaB ved at lappe hullerne efter at have mistet Thelander, Lasse Nielsen og KEP. Og havde den opgave været nem var det allerede sket.
Fcm solgte for et år siden stopperen Erik Sviatchenko, og det transfervindue vi lige er gået ud af er 3. vindue, hvori midtjyderne ikke har formået at finde en erstatning.
AGf har vel ikke haft et ordentligt forsvar siden de havde kapaciteter som John Stampe, Torben Piechnik og Marc Rieper. Mit indtryk er at klubben siden dengang desperat har forsøgt sig med spillere fra øst og vest - uden det helt store held.
OB har haft et solidt forsvar med først Michael Hemmingsen og så Anders Møller Christensen som styrmænd - men siden de stoppede har man ikke rigtig kunnet holde tæt bagude. Og tilgangen af den erfarne KEP har ikke helt været løsningen.

Min konklusion er at de her klubber (og andre) har svært ved at tiltrække ordentlige midterforsvarere. Klubberne har ikke penge nok til at tiltrække spillere der har det høje niveau der ønskes. Fck og Brondby har lidt mere held med at hente den slags spillere, og derfor er hierarkiet i dansk fodbold simpelthen sådan at de to sjællandske hold er bedre end os fra provinsen.

Holdet fra Herning/Ikast har fået tiltrukket en engelsk sugar daddy, men han har ikke kunnet hjælpe i den aktuelle situation, og han er vist ved at miste forelskelsen i sit danske projekt. Det er iøvrigt pudsigt at fansene nede på heden skælder ud over både deres cheftræner og deres sportchef - minder om vores hetz på Søndergaard og Gaarde. Og pudsigt at de efter at deres stjerne angriber Pusic er holdt op med at score, står tilbage med kun een uskadet angriber, Paul Onuachu - som ikke scorer særlig mange mål. Lidt som AaB efter vi sagde farvel til Lukas Spalvis.

Med andre ord er der mange foldboldfans rundt om i landet, der er sure lige nu.
(Hvis du vil være glad skal du være fan af Fck, Bayern München, Chelsea eller Rosenborg)
Det er jo altid bekvemt, når man selv kan vælge sammenligningsgrundlaget og fravælge det, der taler imod ens egen agenda. Hvorfor lige vælge AGF, FCM og OB?

Hvorfor ikke vælge at sammenligne med f.eks. SønderjyskE, der gravede Sølvi Ottesen frem, spottede Pierre Kanstrup i de lavere divisioner og hentede Kees Luijckx i Ungarn?
Hvorfor ikke sammenligne med Randers, som har fået glimrende forsvarsspillere ud af Mads Fenger og hentede Mads Agesen fra lavere hylde?
Hvorfor ikke sammenligne med Horsens, som fandt Saneh? Eller Esbjerg, som samlede Eddie Gomes op i Køge.

Alle ovenstående gode forsvarsspillere på solidt superliganiveau, som ikke er hentet for store millionbeløb.

Teorien om, at det skulle være særligt vanskeligt at erstatte forsvarsspillere holder i hvert fald næppe vand.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Hovedet » 1. feb 2017, 15:38

Dissing skrev:
Dalbjerg skrev:Åååh gud, hvor er der mange Managers herinde, som glemmer at virkeligheden ikke er lige som i et berømt computerspil..

Fans har det med at jagte den korte gevinst, men jeg er helt tryg ved, at klubben har en langsigtet plan.. De fejlede gevaldigt ved at ansætte Søndergaard, men lad dem nu prøve den langsigtet plan der er lagt nu!
Enig - og jeg har valgt ikke at læse Debatsiden, når jeg vil i godt humør.
Dalbjerg skrev:Ja, jeg er også bekymret for vores defensiv! Men hvis den rette profil ikke var tilstede til den rigtige pris, ja så er det jo sådan det er, fremfor at hente én bare for at gøre det.
Holdene i Superligaen mister af og til deres gode forsvarsspillere (de sælges eller bliver for gamle). Og så må man finde en erstatning, ofte ved at hente en udefra, for man har sjældent en ungdomsspiller der er god nok til at erstatte en forsvarsstyrmand.
Aktuelt er AaB ved at lappe hullerne efter at have mistet Thelander, Lasse Nielsen og KEP. Og havde den opgave været nem var det allerede sket.
Fcm solgte for et år siden stopperen Erik Sviatchenko, og det transfervindue vi lige er gået ud af er 3. vindue, hvori midtjyderne ikke har formået at finde en erstatning.
AGf har vel ikke haft et ordentligt forsvar siden de havde kapaciteter som John Stampe, Torben Piechnik og Marc Rieper. Mit indtryk er at klubben siden dengang desperat har forsøgt sig med spillere fra øst og vest - uden det helt store held.
OB har haft et solidt forsvar med først Michael Hemmingsen og så Anders Møller Christensen som styrmænd - men siden de stoppede har man ikke rigtig kunnet holde tæt bagude. Og tilgangen af den erfarne KEP har ikke helt været løsningen.

Min konklusion er at de her klubber (og andre) har svært ved at tiltrække ordentlige midterforsvarere. Klubberne har ikke penge nok til at tiltrække spillere der har det høje niveau der ønskes. Fck og Brondby har lidt mere held med at hente den slags spillere, og derfor er hierarkiet i dansk fodbold simpelthen sådan at de to sjællandske hold er bedre end os fra provinsen.

Holdet fra Herning/Ikast har fået tiltrukket en engelsk sugar daddy, men han har ikke kunnet hjælpe i den aktuelle situation, og han er vist ved at miste forelskelsen i sit danske projekt. Det er iøvrigt pudsigt at fansene nede på heden skælder ud over både deres cheftræner og deres sportchef - minder om vores hetz på Søndergaard og Gaarde. Og pudsigt at de efter at deres stjerne angriber Pusic er holdt op med at score, står tilbage med kun een uskadet angriber, Paul Onuachu - som ikke scorer særlig mange mål. Lidt som AaB efter vi sagde farvel til Lukas Spalvis.

Med andre ord er der mange foldboldfans rundt om i landet, der er sure lige nu.
(Hvis du vil være glad skal du være fan af Fck, Bayern München, Chelsea eller Rosenborg)
Der var masser af glade AaB-tilhængere på Debatsiden for lige præcis et år siden, da forrige vintertransfervindue lukkede.

Selvfølgelig kan der ikke herske generel tilfredshed og optimisme pga. en målmand til Danmarksserieholdet og et ubeskrevet blad til angrebet, når vi lige kommer fra det ringeste kalenderår overhovedet i AaBs Superligahistorie. Der findes intet på papiret, der peger i retning af et bedre 2017, og hvis der er noget, AaB i sin nuværende forfatning har behov for, er det at skabe lidt liv og håb hos tilskuerne. Det skete i hvert fald ikke i dette transfervindue, som nok mest af alt har bidraget til at løse kødannelsesproblemer ved billetluger og øludskænkningen.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14835
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Hanga » 1. feb 2017, 15:49

Jakobsen skrev:
Btw. så jeg på TIpsbladet, at Vegard Forrens skifte er kollapset, den synes jeg Gaarde skal prøve.
Det ville være en rigtig stærk signing, men jeg tror simpelthen ikke at AaB vil være med økonomisk. Når ikke Forren kunne blive enige med hverken Molde eller 1860 München, så tror jeg heller ikke han kan blive det med AaB.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Provst i Brovst » 1. feb 2017, 16:00

Hanga skrev:
Jakobsen skrev:
Btw. så jeg på TIpsbladet, at Vegard Forrens skifte er kollapset, den synes jeg Gaarde skal prøve.
Det ville være en rigtig stærk signing, men jeg tror simpelthen ikke at AaB vil være med økonomisk. Når ikke Forren kunne blive enige med hverken Molde eller 1860 München, så tror jeg heller ikke han kan blive det med AaB.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Yankee » 1. feb 2017, 16:12

Hanga skrev:
Jakobsen skrev:
Btw. så jeg på TIpsbladet, at Vegard Forrens skifte er kollapset, den synes jeg Gaarde skal prøve.
Det ville være en rigtig stærk signing, men jeg tror simpelthen ikke at AaB vil være med økonomisk. Når ikke Forren kunne blive enige med hverken Molde eller 1860 München, så tror jeg heller ikke han kan blive det med AaB.
Han er jo lige præcis en spiller, der kunne bære vores hold - en ny Trond Andersen eller en ny Andreas Johansson. Det ville være en fantastisk transfer, men desværre nok urealistisk.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Søgaard » 1. feb 2017, 16:24

Yankee skrev:
Hanga skrev:
Jakobsen skrev:
Btw. så jeg på TIpsbladet, at Vegard Forrens skifte er kollapset, den synes jeg Gaarde skal prøve.
Det ville være en rigtig stærk signing, men jeg tror simpelthen ikke at AaB vil være med økonomisk. Når ikke Forren kunne blive enige med hverken Molde eller 1860 München, så tror jeg heller ikke han kan blive det med AaB.
Han er jo lige præcis en spiller, der kunne bære vores hold - en ny Trond Andersen eller en ny Andreas Johansson. Det ville være en fantastisk transfer, men desværre nok urealistisk.
Jeg siger også pænt ja tak. Men hvis ikke Rosenborg eller 1860 Munchen kan være med på løn, spår jeg at Gaarde får problemer...
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14835
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Hanga » 1. feb 2017, 16:33

Søgaard skrev: Jeg siger også pænt ja tak. Men hvis ikke Rosenborg eller 1860 Munchen kan være med på løn, spår jeg at Gaarde får problemer...
Var ikke engang klar over at Rosenborg havde forsøgt... Der er intet der tyder på at vi skulle have en chance her desværre.

Han kunne til gengæld være et emne i Ikast der gik glip af ham østeuropæeren.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Søgaard » 1. feb 2017, 16:41

Hanga skrev:
Søgaard skrev: Jeg siger også pænt ja tak. Men hvis ikke Rosenborg eller 1860 Munchen kan være med på løn, spår jeg at Gaarde får problemer...
Var ikke engang klar over at Rosenborg havde forsøgt... Der er intet der tyder på at vi skulle have en chance her desværre.

Han kunne til gengæld være et emne i Ikast der gik glip af ham østeuropæeren.
Se evt. til sidst her i artiklen, RBK har været efter ham en rum tid ser det ud til, uden at komme i mål:
http://www.tv2.no/a/8873103/

Det sætter måske også lidt perspektiv på, hvad det er folk tror er vores hylde.
Aalborg BK 1885!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af FlæskeFrank » 1. feb 2017, 16:50

Jeg tror Rosenborgs problem mere var det manglende udenlandske ophold, at de faldt på. Ikke økonomien. De er i øvrigt ikke den gigant de var.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Søgaard » 1. feb 2017, 18:09

FlæskeFrank skrev:Jeg tror Rosenborgs problem mere var det manglende udenlandske ophold, at de faldt på. Ikke økonomien. De er i øvrigt ikke den gigant de var.
Det er muligt, det relaterer sig til at de ikke har villet strække sig så langt. Mike Jensen fik dog alligevel 200.000 dkk/md FØR han forlængede med Rosenborg.. Så en smule økonomi har de. Kan oplyse at Forren står til ligeledes 200.000 dkk/md i den kontrakt der netop er udløbet. Så mon ikke han kræver lidt mere i en ny kontrakt, siden han ikke kunne komme overens med Molde, som han bare ønskede matchede Rosenborgs tilbud, ud fra hvad jeg læser...
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9620
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Buzz Killington » 1. feb 2017, 18:13

Jesper Schmidt skrev:
Gamen skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Pænt seriøst at argumentere for at en angriber som på de seneste 3 sæsoner har scoret 10 mål skulle være driftsikker...

Jeg synes at du selv har været mere end glad for at bruge argumentet at man ikke kan bruge til noget hvad spillere har præsteret i fortiden, men dette er simpelthen noget helt andet?

I mine øjne kan det da ikke ses som andet end hvad KJ skrev - det er to spillere som skal forsøge at få deres karrierer tilbage på rette spor.
Det er halvanden sæson siden Djurdjic var enormt god på leje hos de svenske mestre.

Sylvestr blev holdt ude af holdet i Paderborn af en spiller vi ikke kunne bruge. Jeg håber du kan se forskellen...
Hvis KJ's stats er korrekte, så er der vist ikke meget imponerende over hvad han måtte har bedrevet for de svenske mestre. Og jo selvfølgelig rynker jeg da også på næsen over de seneste sæsoner hos Sylvestr, det er en spiller som vi skal have tilbage på sporet. Præcist som Djurdjic må være det.
Sylle er også tre år yngre, så sandsynligheden for at han er stagneret må være mindre.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Kokkefar » 1. feb 2017, 19:51

Ifølge Gaarde er der hverken købsoption på Lucic eller option om forlængelse i Sylvestrs kontrakt.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13726
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Funky » 1. feb 2017, 21:10

Kokkefar skrev:Ifølge Gaarde er der hverken købsoption på Lucic eller option om forlængelse i Sylvestrs kontrakt.
:thumbsdown:
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 491
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af AK48hamas » 1. feb 2017, 21:56

Funky skrev:
Kokkefar skrev:Ifølge Gaarde er der hverken købsoption på Lucic eller option om forlængelse i Sylvestrs kontrakt.
:thumbsdown:
Hold kaeft hvor er det daarligt arbejde af Gaarde. Lad os da endelig faa gang i en angriber og saa lade ham gaa lige foer slutspillet. Kan en eller anden forklare mig hvorfor vi ikke skrev 1,5 aar samt hvorfor det ikke er relevant at have ham i et slutspil.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Kokkefar » 1. feb 2017, 22:02

AK48hamas skrev:
Funky skrev:
Kokkefar skrev:Ifølge Gaarde er der hverken købsoption på Lucic eller option om forlængelse i Sylvestrs kontrakt.
:thumbsdown:
Hold kaeft hvor er det daarligt arbejde af Gaarde. Lad os da endelig faa gang i en angriber og saa lade ham gaa lige foer slutspillet. Kan en eller anden forklare mig hvorfor vi ikke skrev 1,5 aar samt hvorfor det ikke er relevant at have ham i et slutspil.
Jeg tror Sylvestr har insisteret på en kort kontrakt. Sådan lød det lidt på Gaarde.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Mogens » 1. feb 2017, 22:06

Forren skal forsøges - så man man sgu skubbe til det lønloft. Forsvaret skal være den solide base, som kan give ro på resten af holdet.

Derudover fatter jeg intet af, at man ikke enten har skrevet for ½ eller 1½ med slovakken. En mulighed for forlængelse med keeperen havde også været fint, men nu har man da i det mindste lidt tid til at sondere markedet efter en 1. keeper. Endelig skal man jo heller ikke udelukke, at begge parter er begejstrede for hinanden og forlænger allerede efter en måned.

Alt i alt er jeg skuffet over vinduet, også selvom jeg ikke mener, at man skulle have søndersmadret budgettet i jagten på en forsvarsstyrmand og en angriber med mål i støvlerne.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Køllen I Møllen » 1. feb 2017, 22:06

AK48hamas skrev:
Funky skrev:
Kokkefar skrev:Ifølge Gaarde er der hverken købsoption på Lucic eller option om forlængelse i Sylvestrs kontrakt.
:thumbsdown:
Hold kaeft hvor er det daarligt arbejde af Gaarde. Lad os da endelig faa gang i en angriber og saa lade ham gaa lige foer slutspillet. Kan en eller anden forklare mig hvorfor vi ikke skrev 1,5 aar samt hvorfor det ikke er relevant at have ham i et slutspil.
Han er for lille og for dårlig. Scorer ingen mål. Og kontrakten er alt for kort. Buhu. Gaarde er dum og hele verden er imod os.

Kald mig bare lalleglad men jeg tror seriøst at det hele nok skal gå.
Janteloven eksisterer IKKE!

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Martino » 1. feb 2017, 22:09

Kokkefar skrev:
AK48hamas skrev:
Funky skrev:
Kokkefar skrev:Ifølge Gaarde er der hverken købsoption på Lucic eller option om forlængelse i Sylvestrs kontrakt.
:thumbsdown:
Hold kaeft hvor er det daarligt arbejde af Gaarde. Lad os da endelig faa gang i en angriber og saa lade ham gaa lige foer slutspillet. Kan en eller anden forklare mig hvorfor vi ikke skrev 1,5 aar samt hvorfor det ikke er relevant at have ham i et slutspil.
Jeg tror Sylvestr har insisteret på en kort kontrakt. Sådan lød det lidt på Gaarde.
Ok. Har ikke fået hørt det på AaBinside. Synes man igår kunne se at Sylvestr sagtens kan blive en profil i AaB. Og ja kontraktens længde er ikke optimal, men hvis alternativet var ingen angriber havde jeg også ageret som Gaarde. Jeg tror Sylvestr er en forstærkning.
Forstår dog ikke helt hvorfor der ingen købsoption er på Lucic.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 970
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Rams » 1. feb 2017, 22:10

Kokkefar skrev:
AK48hamas skrev:
Funky skrev:
Kokkefar skrev:Ifølge Gaarde er der hverken købsoption på Lucic eller option om forlængelse i Sylvestrs kontrakt.
:thumbsdown:
Hold kaeft hvor er det daarligt arbejde af Gaarde. Lad os da endelig faa gang i en angriber og saa lade ham gaa lige foer slutspillet. Kan en eller anden forklare mig hvorfor vi ikke skrev 1,5 aar samt hvorfor det ikke er relevant at have ham i et slutspil.
Jeg tror Sylvestr har insisteret på en kort kontrakt. Sådan lød det lidt på Gaarde.
Vi har så valgt en løsning, der minder om et lejemål.
Det understreger bare vigtigheden af, at Sylvestr skal spille sammen med Pohl og ikke på bekostning af ham. Vi har ikke råd til at pisse 1 års udvikling af det nærmeste vi kommer en home grown goalgetter væk.
In verbis simus faciles

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Hovedet » 1. feb 2017, 23:15

Rams skrev:
Kokkefar skrev:
AK48hamas skrev:
Funky skrev:
Kokkefar skrev:Ifølge Gaarde er der hverken købsoption på Lucic eller option om forlængelse i Sylvestrs kontrakt.
:thumbsdown:
Hold kaeft hvor er det daarligt arbejde af Gaarde. Lad os da endelig faa gang i en angriber og saa lade ham gaa lige foer slutspillet. Kan en eller anden forklare mig hvorfor vi ikke skrev 1,5 aar samt hvorfor det ikke er relevant at have ham i et slutspil.
Jeg tror Sylvestr har insisteret på en kort kontrakt. Sådan lød det lidt på Gaarde.
Vi har så valgt en løsning, der minder om et lejemål.
Det understreger bare vigtigheden af, at Sylvestr skal spille sammen med Pohl og ikke på bekostning af ham. Vi har ikke råd til at pisse 1 års udvikling af det nærmeste vi kommer en home grown goalgetter væk.
Nu du siger "goalgetter", er jeg næsten nødt til at dryppe malurt i bægret og diskret gøre opmærksom på, at han endnu ikke har scoret bare ét mål ... (bevares, i en pokalkamp mod et Jyllandsseriehold, men alligevel).

Noget andet er: Rosenborg nævnes øverst i tråden. Over en lang periode på mere end 10 år præsterede de langt bedre internationale resultater, end FCK har været i stand til, og de var i hvert fald i Champions League 12-13 gange på omtrent lige så mange år. I flere af årene sågar med virkelig flotte resultater. Dertil kommer, at deres tilskuertal ligger langt over FCK. Den klub må i dén grad være ved muffen, og det overrasker mig, at de pludselig forsvandt fra radaren. Det er længe siden, at de har kunnet præstere resultater "bare" i stil med dem, AaB leverede i 2007/2008 og delvist i 2014. Hvad skete der egentlig med den klub, for de kan ikke være økonomisk svagere end de var for 15-20 år siden - tværtimod da - og de havde jo en base at gå ud fra, hvor de var langt mere dominerende end FCK er nu - både nationalt og internationalt. Det havde været komplet utænkeligt, at de havde gennemgået en periode med kun et mesterskab på 4 år.

Låst