Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2606
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af baresi » 27. jan 2022, 10:21

R Rosenberg skrev:
27. jan 2022, 09:56
Det er helt perfekt:
Man har ligaens bedste keeper (og den bedste nogensinde i AaB) i minimum et halvt år endnu, som i øvrigt nærmest aldrig er skadet.
Dertil har man et stort, ungt talent, som bla Juventus har vist interesse i.
Så har man netop akkurat ikke noget at bruge en ganske ordinær og gennemsnitlig keeper til - det er bare penge ud ad vinduet. Han er bare ikke god nok til at skulle være fremtidig 1. keeper.

Det er ret beset jo et ønskescenario på alle pladser: En klassespiller og et ungt, reelt talent.

Kunne man få en forlængelse med både Rinne og Sander, ville det se rigtig godt ud på den post i mange år, medmindre der pludselig dukker et vildt tilbud op.
det er et drømmescenarie, og jeg har sagt det før, A Hansen bliver aldrig første keeper i AaB.
men hvis man forlængede med Rinne kunne jeg også godt leve med en frikøbsklausel der var fair for begge parter. Kunne være cool nok.
Han er den bedste vi har haft.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5351
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af R Rosenberg » 27. jan 2022, 10:28

baresi skrev:
27. jan 2022, 10:21
R Rosenberg skrev:
27. jan 2022, 09:56
Det er helt perfekt:
Man har ligaens bedste keeper (og den bedste nogensinde i AaB) i minimum et halvt år endnu, som i øvrigt nærmest aldrig er skadet.
Dertil har man et stort, ungt talent, som bla Juventus har vist interesse i.
Så har man netop akkurat ikke noget at bruge en ganske ordinær og gennemsnitlig keeper til - det er bare penge ud ad vinduet. Han er bare ikke god nok til at skulle være fremtidig 1. keeper.

Det er ret beset jo et ønskescenario på alle pladser: En klassespiller og et ungt, reelt talent.

Kunne man få en forlængelse med både Rinne og Sander, ville det se rigtig godt ud på den post i mange år, medmindre der pludselig dukker et vildt tilbud op.
det er et drømmescenarie, og jeg har sagt det før, A Hansen bliver aldrig første keeper i AaB.
men hvis man forlængede med Rinne kunne jeg også godt leve med en frikøbsklausel der var fair for begge parter. Kunne være cool nok.
Han er den bedste vi har haft.
Jep, samme her: Jeg har krummet tæer hver eneste gang nogen har nævnt, at han skulle tage over.

Og ja, den gentleman-aftale synes jeg også, ville være helt fin. Han har gjort det godt gennem mange år, og det kan man godt belønne, hvis han er med på en forlængelse, som reelt redder AaB for megen hovedpine.
Ædruelighedens stemme

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2888
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Eksil » 27. jan 2022, 10:29

Når Theo Sander er 17 år, så kan han maksimalt skrive for 3 år, ikke?

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2444
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Moen » 27. jan 2022, 10:31

Eksil skrev:
27. jan 2022, 10:29
Når Theo Sander er 17 år, så kan han maksimalt skrive for 3 år, ikke?
Jo.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2888
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Eksil » 27. jan 2022, 10:34

Prica22 skrev:
27. jan 2022, 10:31
Eksil skrev:
27. jan 2022, 10:29
Når Theo Sander er 17 år, så kan han maksimalt skrive for 3 år, ikke?
Jo.
Tak!

Er det så en fordel at skrive med ham her efter nytår, så han kan skrives til vinteren 2025? (hvis han da vil)

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 675
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af FlemmingG » 27. jan 2022, 10:54

@baresi, @bongo1234 , @Prica22, og hvad i nu ellers hedder - alle jer med ørerne på vandrørene…
Har i opsnuset nogen rygter? Eller er der tavst som graven, indtil Friis - forhåbentlig snart - overtager posten? Der er altså kun 109 timer og 7 min til transfervinduet lukker - vi har travlt!!!

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5351
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af R Rosenberg » 27. jan 2022, 11:00

FlemmingG skrev:
27. jan 2022, 10:54
@baresi, @bongo1234 , @Prica22, og hvad i nu ellers hedder - alle jer med ørerne på vandrørene…
Har i opsnuset nogen rygter? Eller er der tavst som graven, indtil Friis - forhåbentlig snart - overtager posten? Der er altså kun 109 timer og 7 min til transfervinduet lukker - vi har travlt!!!
Hvad er det egentlig specifikt, vi har så travlt med?
Vi har vel stort set samme trup, som i lange perioder lå nummer 3 og 4. 4 ligger vi stadig.

Jeg ser os også gerne blive endnu stærkere, men jeg forstår ikke rigtig den der med, at vi har travlt.
Ædruelighedens stemme

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2606
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af baresi » 27. jan 2022, 11:07

R Rosenberg skrev:
27. jan 2022, 11:00
FlemmingG skrev:
27. jan 2022, 10:54
@baresi, @bongo1234 , @Prica22, og hvad i nu ellers hedder - alle jer med ørerne på vandrørene…
Har i opsnuset nogen rygter? Eller er der tavst som graven, indtil Friis - forhåbentlig snart - overtager posten? Der er altså kun 109 timer og 7 min til transfervinduet lukker - vi har travlt!!!
Hvad er det egentlig specifikt, vi har så travlt med?
Vi har vel stort set samme trup, som i lange perioder lå nummer 3 og 4. 4 ligger vi stadig.

Jeg ser os også gerne blive endnu stærkere, men jeg forstår ikke rigtig den der med, at vi har travlt.
jeg har en ide om at Friis er på plads imorgen.
mht spillere har jeg ikke meget pt. jeg sagde for lang tid siden at en forlængelse med Rinne var en mulighed, og det tror jeg sgu stadig det er. Ved man forsøger. Den del ved jeg.
Ved også at man forsøger at sælge Fossum, intet nyt her, og at Inge ønsker flere penge end de bud der allerede er. Her er italien nævnt som destination og russere har været på blokken.
thelander hører jeg desværre intet om.
og spillere ind har jeg pt NOTHING - om det er pga ny træner - pas. Men jeg får ingenting, måske andre forhåbentligt hører mere.

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 675
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af FlemmingG » 27. jan 2022, 11:20

baresi skrev:
27. jan 2022, 11:07
R Rosenberg skrev:
27. jan 2022, 11:00
FlemmingG skrev:
27. jan 2022, 10:54
@baresi, @bongo1234 , @Prica22, og hvad i nu ellers hedder - alle jer med ørerne på vandrørene…
Har i opsnuset nogen rygter? Eller er der tavst som graven, indtil Friis - forhåbentlig snart - overtager posten? Der er altså kun 109 timer og 7 min til transfervinduet lukker - vi har travlt!!!
Hvad er det egentlig specifikt, vi har så travlt med?
Vi har vel stort set samme trup, som i lange perioder lå nummer 3 og 4. 4 ligger vi stadig.

Jeg ser os også gerne blive endnu stærkere, men jeg forstår ikke rigtig den der med, at vi har travlt.
Du har ret i, at den nuværende trup har spillet os til en nuværende 4. plads, i mine øjne nok også en placering 1-2 pladser højere, end spillet har berettiget til.
Men jeg synes også vi har fået slået fast, at der er huller/mangler i vores trup. Med mindre der sælges en stor profil/profiler i de sidste dage, forventer jeg heller ikke store etablerede forstærkninger. Men jeg tror de fleste af os er enige om, at vi har udfordringer på wingback positionerne ( forudsat at vi fortsætter med 3-mands forsvar), og på den centrale midt. MC er ikke god nok som gardering for Pedro og vi har vel ikke et reelt alternativ til Højholt. Jeg forventer ikke store stjerner, men spillere som kan øge konkurrencen og så på sigt, etablere sig som profiler

jeg har en ide om at Friis er på plads imorgen.
mht spillere har jeg ikke meget pt. jeg sagde for lang tid siden at en forlængelse med Rinne var en mulighed, og det tror jeg sgu stadig det er. Ved man forsøger. Den del ved jeg.
Ved også at man forsøger at sælge Fossum, intet nyt her, og at Inge ønsker flere penge end de bud der allerede er. Her er italien nævnt som destination og russere har været på blokken.
thelander hører jeg desværre intet om.
og spillere ind har jeg pt NOTHING - om det er pga ny træner - pas. Men jeg får ingenting, måske andre forhåbentligt hører mere.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af gravballe » 27. jan 2022, 11:23

Med mindre vi sælger så syntes jeg bare vi skal holde det som det er nu, og så fokusere på Friis kan lære holdt at kende, og så købe ind til de steder han mener der mangler til sommer.

Kan Rinne osv forlænges så gør det self.. men ellers lad holdet spillet som det er.

bonanza
1. div
1. div
Indlæg: 366
Tilmeldt: 21. aug 2019, 14:28
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af bonanza » 27. jan 2022, 11:27

Jeg ved ikke hvor I får fra, at Hansen ikke er god nok til at være første keeper i AaB? Det er en no brainer, at han er anden målmand når vi stadig har ligaens bedste keeper.

Udleje er perfekt, så han kan få den spilletid som han fortjener at få. Det kan han ikke i AaB i øjeblikket, af helt åbenlyse årsager. Theo Sander, rykkes frem som anden keeper, hvilket også er stærkt. Han kommer tættere på holdet, og på kampe i en meget ung alder og det mener staben han er klar til. Det tegner godt med ham.
Jeg får klart et indtryk af, at man vil se situationen an igen til sommer, såfremt Rinne ikke forlænger, da det ikke ligefrem lugter af den store interesse for Rinne i lyset af udlejningen af Hansen. Hvis Rinne er væk til sommer, kommer Hansen tilbage og er første keeper, der mangler Theo stadig et år eller to, medmindre han er det naturlige valg til sommer. Det vil undrer mig meget, hvis en 17 årig bliver første keeper, men man kan aldrig sige aldrig.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5351
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af R Rosenberg » 27. jan 2022, 11:31

bonanza skrev:
27. jan 2022, 11:27
Jeg ved ikke hvor I får fra, at Hansen ikke er god nok til at være første keeper i AaB?
Såmænd ved at have set ham i aktion flere gange. Han er ikke top-keeper, som AaB har for vane at have.
Ædruelighedens stemme

bonanza
1. div
1. div
Indlæg: 366
Tilmeldt: 21. aug 2019, 14:28
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af bonanza » 27. jan 2022, 11:59

R Rosenberg skrev:
27. jan 2022, 11:31
bonanza skrev:
27. jan 2022, 11:27
Jeg ved ikke hvor I får fra, at Hansen ikke er god nok til at være første keeper i AaB?
Såmænd ved at have set ham i aktion flere gange. Han er ikke top-keeper, som AaB har for vane at have.
Jeg har set Theo Sander, spiller 45 minutter i en senior kamp, han er heller ikke en topkeeper. Kan vi udvide horisonten bare lidt?

Hvad er idéen i at leje Hansen ud eller overhovedet skrive og forlænge med ham, hvis man ikke mener han er god nok? Det er en dårlig subjektiv vurdering på et fattingt grundlag du laver, dermed sagt bliver tingene daligt processeret på træningsbanen, hvor man skal opretholde et højt niveau blandt alle målmænd i truppen, sikre tilfredshed og udvikling. At Rinne forsætter i klubben, men er uafklaret på lang sigt, er katalysator for en udlejning af Hansen, da både han og klubben har en ambition om at han bliver første keeper. Hvis det ikke sker, af forskellige årsager, skal han permanent videre. På trods af din personlige vurdering, så lur mig om han ikke forsætter på superliga niveau uanset hvad der måtte ske med AaBs trup i fremtiden. Selvfølgelig er han god nok til at stå fast i ligaen og for AaB.

jayC
Superliga
Superliga
Indlæg: 677
Tilmeldt: 23. jun 2009, 22:39

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af jayC » 27. jan 2022, 12:00

bonanza skrev:
27. jan 2022, 11:27
Det vil undrer mig meget, hvis en 17 årig bliver første keeper, men man kan aldrig sige aldrig.
Når en klub som AC Milan kan tage en 16 årig ind og gøre ham til første keeper kan AaB det Samme ;)

Handler jo udelukkende om de vurdere ham klar
AaB - nu, i morgen & altid! :)

bonanza
1. div
1. div
Indlæg: 366
Tilmeldt: 21. aug 2019, 14:28
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af bonanza » 27. jan 2022, 12:01

jayC skrev:
27. jan 2022, 12:00
bonanza skrev:
27. jan 2022, 11:27
Det vil undrer mig meget, hvis en 17 årig bliver første keeper, men man kan aldrig sige aldrig.
Når en klub som AC Milan kan tage en 16 årig ind og gøre ham til første keeper kan AaB det Samme ;)

Handler jo udelukkende om de vurdere ham klar
Skrev jeg at det aldrig er sket før? Eller skrev jeg at det er uhørt sjældent?

Brugeravatar
hit666
Landshold
Landshold
Indlæg: 865
Tilmeldt: 11. jul 2018, 22:17
Favoritspiller: rade prica

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af hit666 » 27. jan 2022, 12:02

jayC skrev:
27. jan 2022, 12:00
bonanza skrev:
27. jan 2022, 11:27
Det vil undrer mig meget, hvis en 17 årig bliver første keeper, men man kan aldrig sige aldrig.
Når en klub som AC Milan kan tage en 16 årig ind og gøre ham til første keeper kan AaB det Samme ;)

Handler jo udelukkende om de vurdere ham klar
Det kræver så lige vi forlænger med ham
AaB AaB AaB AaB

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5351
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af R Rosenberg » 27. jan 2022, 12:10

bonanza skrev:
27. jan 2022, 11:59
R Rosenberg skrev:
27. jan 2022, 11:31
bonanza skrev:
27. jan 2022, 11:27
Jeg ved ikke hvor I får fra, at Hansen ikke er god nok til at være første keeper i AaB?
Såmænd ved at have set ham i aktion flere gange. Han er ikke top-keeper, som AaB har for vane at have.
Jeg har set Theo Sander, spiller 45 minutter i en senior kamp, han er heller ikke en topkeeper. Kan vi udvide horisonten bare lidt?

Hvad er idéen i at leje Hansen ud eller overhovedet skrive og forlænge med ham, hvis man ikke mener han er god nok? Det er en dårlig subjektiv vurdering på et fattingt grundlag du laver, dermed sagt bliver tingene daligt processeret på træningsbanen, hvor man skal opretholde et højt niveau blandt alle målmænd i truppen, sikre tilfredshed og udvikling. At Rinne forsætter i klubben, men er uafklaret på lang sigt, er katalysator for en udlejning af Hansen, da både han og klubben har en ambition om at han bliver første keeper. Hvis det ikke sker, af forskellige årsager, skal han permanent videre. På trods af din personlige vurdering, så lur mig om han ikke forsætter på superliga niveau uanset hvad der måtte ske med AaBs trup i fremtiden. Selvfølgelig er han god nok til at stå fast i ligaen og for AaB.
At man udlejer Hansen (med købsoption) fortæller mig, at man mener, at Sander er bedre/har potentiale til at blive bedre. Jeg tænker ikke, at man sender Hansen på udleje med en købsoption for at give ham græs under fødderne, så han kan komme tilbage.

Hansen har ganske givet niveau til superligaen. Men ikke til et hold, der har ambitioner om at være i toppen.
AaB har i mange, mange år har nogle af de bedste keepere i landet - den tradition er det for mig ingen grund til at bryde med.

De kampe, jeg har set med Hansen, har fortalt mig, at han ikke hører til i toppen blandt målmænd i Danmark. Og når man så har et stort talent på spring, giver det ingen mening at have ham i truppen.

En forlængelse med Rinne på et år eller to og Hansen permanent videre ville være ønskescenariet.
Ædruelighedens stemme

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7875
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Forza » 27. jan 2022, 12:18

R Rosenberg skrev:
27. jan 2022, 12:10
bonanza skrev:
27. jan 2022, 11:59
R Rosenberg skrev:
27. jan 2022, 11:31
bonanza skrev:
27. jan 2022, 11:27
Jeg ved ikke hvor I får fra, at Hansen ikke er god nok til at være første keeper i AaB?
Såmænd ved at have set ham i aktion flere gange. Han er ikke top-keeper, som AaB har for vane at have.
Jeg har set Theo Sander, spiller 45 minutter i en senior kamp, han er heller ikke en topkeeper. Kan vi udvide horisonten bare lidt?

Hvad er idéen i at leje Hansen ud eller overhovedet skrive og forlænge med ham, hvis man ikke mener han er god nok? Det er en dårlig subjektiv vurdering på et fattingt grundlag du laver, dermed sagt bliver tingene daligt processeret på træningsbanen, hvor man skal opretholde et højt niveau blandt alle målmænd i truppen, sikre tilfredshed og udvikling. At Rinne forsætter i klubben, men er uafklaret på lang sigt, er katalysator for en udlejning af Hansen, da både han og klubben har en ambition om at han bliver første keeper. Hvis det ikke sker, af forskellige årsager, skal han permanent videre. På trods af din personlige vurdering, så lur mig om han ikke forsætter på superliga niveau uanset hvad der måtte ske med AaBs trup i fremtiden. Selvfølgelig er han god nok til at stå fast i ligaen og for AaB.
At man udlejer Hansen (med købsoption) fortæller mig, at man mener, at Sander er bedre/har potentiale til at blive bedre. Jeg tænker ikke, at man sender Hansen på udleje med en købsoption for at give ham græs under fødderne, så han kan komme tilbage.

Hansen har ganske givet niveau til superligaen. Men ikke til et hold, der har ambitioner om at være i toppen.
AaB har i mange, mange år har nogle af de bedste keepere i landet - den tradition er det for mig ingen grund til at bryde med.

De kampe, jeg har set med Hansen, har fortalt mig, at han ikke hører til i toppen blandt målmænd i Danmark. Og når man så har et stort talent på spring, giver det ingen mening at have ham i truppen.

En forlængelse med Rinne på et år eller to og Hansen permanent videre ville være ønskescenariet.
Hvis vi skal gøre os forhåbninger om at forlænge med Theo skal han også frem i hierarkiet nu. Han har kontrakt året ud.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2888
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Eksil » 27. jan 2022, 12:29

Andreas Hansen på udleje er fint for AaB og fint for spilleren, men er det ikke lidt mærkeligt at en klub der sælger spillere for +200 mio om året ikke har råd til at strække sig lidt mere efter en målmand? Konceptet med at træne spillere op og sælge dem dyrt ryger lidt, hvis superstjernerne skal ned i 1.div og drible rundt om deltidsprofferne fra Pandrup?

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2606
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af baresi » 27. jan 2022, 12:35

personlig holdning vedr. Transfers:
Jeg kunne godt ønske at man blev bedre til (læs INGE) få afhændet sine spillere til de priser man kan kræve i AaB. Jeg har lidt en fornemmelse af at de skal gøres bedre og dyrere end de egentlige er. jeg er helt på linje med at spillerne skal sælges så dyrt som muligt, men man kan omvendt heller ikke snakke dem mere op end godt er. FCM og FCK er med længder 2 klubber man ikke skal skele til ift. salg. De er på en anden hylde.

Hvis en fossum kan sælges for 10-15 mio med halvandet år retur, så sælg, istedet for kontrakten løber ud.
Hvis man kan få 500.000 for en børsting Nu istedet for gratis til sommer. VÆK
når man for lang tid siden ved at Thelander og Rinne ikke vil forlænge, så sælg dem i tidligere vindue, de skal jo ikke på nogen måde gratis væk.
magnus c har selv været bremsen, hvilket også er Øv.

generelt mangler der salg fra Inges side, jeg er totalt fan af ham, men han mangler sgu at eksekvere salg. Ved godt det ikke er så let som jeg har stillet op, men der mangler salg.
er det kun mig med den holdning, eller??

Låst