Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6101
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af FIDEL » 7. aug 2023, 11:13

Jakobsen skrev:
7. aug 2023, 10:46
FIDEL skrev:Adam Jakobsen spillede en rigtig god kamp i går. Hurtige fødder og god teknik, tager ansvar på bolden.

Det er spillere som ham samt Lucas Haren, Alassana Jatta, Nicklas Røjkjær, vi skal forvente AaB henter som erstatning for f.eks. Sousa, Prip. Det er spillere i det leje, som der kigges på.
Så håber jeg sgu vi holder på dem vi har.
Håber på flere Widell cases, men Jakobsen. Haren og Røjkjær har jo alle været på niveau, fejlet og cykler nu rundt i divisionsklubber. Synes ikke rigtigt der er noget perspektiv i den type spillere og de vil være totalt ubrugelige i Superligaen


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Ja, jeg håber da også vi beholder især Sousa, men det er vist ikke så realistisk, når først vinduet nærmer sig sin afslutning.

Er helt enig i, at der bør hentes noget yngre ind, såsom Widell, og ikke spillere, som ikke slog til i SL, men der er til gengæld større rift om spillere, der er yngre pga. potentiale og videresalgspotentiale.

kjeldgaard12
Junior
Junior
Indlæg: 54
Tilmeldt: 28. sep 2020, 20:26
Favoritspiller: Ib Simonsen

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af kjeldgaard12 » 7. aug 2023, 11:24


FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6101
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af FIDEL » 7. aug 2023, 11:33

De er blevet gode til at udvikle små, hurtige offensive talenter på Island. Spændende. :cheers:

DarkHorse9000
1. div
1. div
Indlæg: 461
Tilmeldt: 24. feb 2022, 10:30
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af DarkHorse9000 » 7. aug 2023, 11:35

Spændende!

Der træner også en fransk angriber med på U19, som jeg ikke kender navnet på. Han scoret mod AGF i fredags.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6101
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af FIDEL » 7. aug 2023, 11:41

DarkHorse9000 skrev:
7. aug 2023, 11:35
Spændende!

Der træner også en fransk angriber med på U19, som jeg ikke kender navnet på. Han scoret mod AGF i fredags.
Her skal vi lige have Stegosaurus i gang :cool: Han bor nærmest ude på Hornevej.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Sønderhof » 7. aug 2023, 12:26

Jakobsen skrev:
7. aug 2023, 10:46
FIDEL skrev:Adam Jakobsen spillede en rigtig god kamp i går. Hurtige fødder og god teknik, tager ansvar på bolden.

Det er spillere som ham samt Lucas Haren, Alassana Jatta, Nicklas Røjkjær, vi skal forvente AaB henter som erstatning for f.eks. Sousa, Prip. Det er spillere i det leje, som der kigges på.
Så håber jeg sgu vi holder på dem vi har.
Håber på flere Widell cases, men Jakobsen. Haren og Røjkjær har jo alle været på niveau, fejlet og cykler nu rundt i divisionsklubber. Synes ikke rigtigt der er noget perspektiv i den type spillere og de vil være totalt ubrugelige i Superligaen


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
FIDEL har en pointe i, at det giver god mening, at se på profiler i divisionerne og reserver i de større superligaklubber. Det er langt hen ad vejen det der har ført Viborg og Silkeborg fra 1.div til succes. Det er noget AaB historisk har forsømt, på trods af vores succesrate med sådanne transfers er rigtig pæn, sammenlignet med alverdens eksotiske eventyr vi har forsøgt os ud i.

At de nævnte spillere så ikke passer på den profil, det er en væsentlig detalje ;)

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6101
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af FIDEL » 7. aug 2023, 12:48

Sønderhof skrev:
7. aug 2023, 12:26
Jakobsen skrev:
7. aug 2023, 10:46
FIDEL skrev:Adam Jakobsen spillede en rigtig god kamp i går. Hurtige fødder og god teknik, tager ansvar på bolden.

Det er spillere som ham samt Lucas Haren, Alassana Jatta, Nicklas Røjkjær, vi skal forvente AaB henter som erstatning for f.eks. Sousa, Prip. Det er spillere i det leje, som der kigges på.
Så håber jeg sgu vi holder på dem vi har.
Håber på flere Widell cases, men Jakobsen. Haren og Røjkjær har jo alle været på niveau, fejlet og cykler nu rundt i divisionsklubber. Synes ikke rigtigt der er noget perspektiv i den type spillere og de vil være totalt ubrugelige i Superligaen


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
FIDEL har en pointe i, at det giver god mening, at se på profiler i divisionerne og reserver i de større superligaklubber. Det er langt hen ad vejen det der har ført Viborg og Silkeborg fra 1.div til succes. Det er noget AaB historisk har forsømt, på trods af vores succesrate med sådanne transfers er rigtig pæn, sammenlignet med alverdens eksotiske eventyr vi har forsøgt os ud i.

At de nævnte spillere så ikke passer på den profil, det er en væsentlig detalje ;)
Synes egentligt, at disse spillere passer fint nok til profilen, ligesom Don Deedson gjorde. Det er tydeligt, at AaB ønsker noget mere fart og gennembrudsstyrke på kanterne samtidig med spillere, der kan deltage effektivt i presspillet, og kan spille flere pladser hjælper på det.
Det handler om at blive bedre til at finde spillere, der passer perfekt til vores spillestil. Noget AaB har været ringe til i 10 år. Og så skal omkostningerne naturligvis ned.

Det havde været bedre at hente en Emil Frederiksen, men det er jo også det muliges kunst. Vi kan ikke altid konkurrere med klubber som Rosenborg mfl. om unge spillere. Det lykkedes med fx. Widell og Tim Prica, og det er fremtiden for AaB at finde nye spillere INDEN de slår til for alvor. Og så skal klubben være bedre til at udvikle spillerne.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3007
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af raekkeettre » 7. aug 2023, 14:42

Sønderhof skrev:
7. aug 2023, 12:26
Jakobsen skrev:
7. aug 2023, 10:46
FIDEL skrev:Adam Jakobsen spillede en rigtig god kamp i går. Hurtige fødder og god teknik, tager ansvar på bolden.

Det er spillere som ham samt Lucas Haren, Alassana Jatta, Nicklas Røjkjær, vi skal forvente AaB henter som erstatning for f.eks. Sousa, Prip. Det er spillere i det leje, som der kigges på.
Så håber jeg sgu vi holder på dem vi har.
Håber på flere Widell cases, men Jakobsen. Haren og Røjkjær har jo alle været på niveau, fejlet og cykler nu rundt i divisionsklubber. Synes ikke rigtigt der er noget perspektiv i den type spillere og de vil være totalt ubrugelige i Superligaen


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
FIDEL har en pointe i, at det giver god mening, at se på profiler i divisionerne og reserver i de større superligaklubber. Det er langt hen ad vejen det der har ført Viborg og Silkeborg fra 1.div til succes. Det er noget AaB historisk har forsømt, på trods af vores succesrate med sådanne transfers er rigtig pæn, sammenlignet med alverdens eksotiske eventyr vi har forsøgt os ud i.

At de nævnte spillere så ikke passer på den profil, det er en væsentlig detalje ;)
Det giver god mening hvis vi skal være et rigtig godt 1. div hold. Men nu skal vi ikke overloade truppen med "gode 1. div spillere" for det er altså ikke vejen til success i superligaen og tilbage som et top4 hold, som jeg formoder stadigvæk er en vision/mission/mål for vores hold, og den 4. største by i Danmark. Så enig, hellere 1. div spillere end eksotiske eventyr, men heldigvis tror jeg også vi er ude af det, med de nye ansvarlige. Dog vil jeg rigtig gerne åbne op for vi som minimum har en 4-5 pladser ledige, når vi "forhåbentlig" går en ny tid imøde i Superligaen til næste sommer, til at foretage nogle topsuperliga indkøb.

Det er fint med Viborg og Silkeborg - og det er rigtig godt, men de TOP præstere jo også vildt udfra deres økonomiske muskler, og jeg tror på SIF bliver en nedrykningskandidat i år og Viborg får en 5-8 plads, og det var så toppen fra deres side, da de kan ikke holde det fordi, de kan ikke være så meget bedre end ALLE mulige andre til at finde spillere i 1. div, eller ude i den store verden. Vi vil, når vi kommer tilbage til superligaen, stadigvæk have et budget der er mindst dobbelt så stort som de 2 - og det skal også med tiden kunne vise sig i resultater. Men ikke hvis der ikke er plads, og vi har en masse rigtige gode 1. div spillere rendende rundt - hvor mange gode 1. div spillere (som har spillet flere år i 1. div) Render der rundt i FCM, FCK, BIF, FCN, OB, AGF? Måske en 4-5 stykker samlet (Et skud fra min side ;) )

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 867
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Raptorr » 7. aug 2023, 15:41

RicoBR02 skrev:
7. aug 2023, 08:47
DenSataniskeHest skrev:
7. aug 2023, 08:44
nå rygterne går på 1-3 spiller salg, for at få økonomien til at hænge sammen. Hvordan hænger det sammen med en ny keeper mere ? Handler det mere om lønningerne der skal ned? og selv om vi er kommet godt fra start virker det noget risikabelt at begynde at sælge ud, og så forvente man kan forsætte med at vinde kampene i 1div. Et par nederlag og man er tilbage til det gamle, er lidt min frygt.
Jeg tror simpelthen ikke på at vi sælger så mange uden at have kvalitet på blokken ala widel..Hvis det vi vil er at hente talenter der kan gå direkte i startopstillingen og komme af med løntunge spillere, så er jeg helt med på ideen. Men sælger vi bare for at få penge i kassen og dermed udvande kvaliteten af holdet så står jeg af.. Det tror jeg heldigvis heller ikke på..
Jeg tror du har ret. Der sælges ikke nøglespillere, uden at man har erstatninger klar eller på vej ind. Kappmeier har været helt klar i mælet om, at de skal op i første forsøg. Hvis den øvelse indebærer en reduktion i lønudgifter og en foryngelse af truppen, så fint med mig. Men det er vel altid et sportsligt sats, når man skiller sig af med nøglespillere. Håber på, at erstatningerne er i Widell klassen :aabfan:

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2591
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af troelsh » 7. aug 2023, 15:47

Raptorr skrev:
7. aug 2023, 15:41
RicoBR02 skrev:
7. aug 2023, 08:47
DenSataniskeHest skrev:
7. aug 2023, 08:44
nå rygterne går på 1-3 spiller salg, for at få økonomien til at hænge sammen. Hvordan hænger det sammen med en ny keeper mere ? Handler det mere om lønningerne der skal ned? og selv om vi er kommet godt fra start virker det noget risikabelt at begynde at sælge ud, og så forvente man kan forsætte med at vinde kampene i 1div. Et par nederlag og man er tilbage til det gamle, er lidt min frygt.
Jeg tror simpelthen ikke på at vi sælger så mange uden at have kvalitet på blokken ala widel..Hvis det vi vil er at hente talenter der kan gå direkte i startopstillingen og komme af med løntunge spillere, så er jeg helt med på ideen. Men sælger vi bare for at få penge i kassen og dermed udvande kvaliteten af holdet så står jeg af.. Det tror jeg heldigvis heller ikke på..
Jeg tror du har ret. Der sælges ikke nøglespillere, uden at man har erstatninger klar eller på vej ind. Kappmeier har været helt klar i mælet om, at de skal op i første forsøg. Hvis den øvelse indebærer en reduktion i lønudgifter og en foryngelse af truppen, så fint med mig. Men det er vel altid et sportsligt sats, når man skiller sig af med nøglespillere. Håber på, at erstatningerne er i Widell klassen :aabfan:
Sælger vi en spiller som Sousa, så forventer jeg også der kommer noget kvalitet ind den anden vej, ligesom Widell kom ind som erstatning for Fossum.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3007
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af raekkeettre » 7. aug 2023, 16:56

troelsh skrev:
7. aug 2023, 15:47
Raptorr skrev:
7. aug 2023, 15:41
RicoBR02 skrev:
7. aug 2023, 08:47
DenSataniskeHest skrev:
7. aug 2023, 08:44
nå rygterne går på 1-3 spiller salg, for at få økonomien til at hænge sammen. Hvordan hænger det sammen med en ny keeper mere ? Handler det mere om lønningerne der skal ned? og selv om vi er kommet godt fra start virker det noget risikabelt at begynde at sælge ud, og så forvente man kan forsætte med at vinde kampene i 1div. Et par nederlag og man er tilbage til det gamle, er lidt min frygt.
Jeg tror simpelthen ikke på at vi sælger så mange uden at have kvalitet på blokken ala widel..Hvis det vi vil er at hente talenter der kan gå direkte i startopstillingen og komme af med løntunge spillere, så er jeg helt med på ideen. Men sælger vi bare for at få penge i kassen og dermed udvande kvaliteten af holdet så står jeg af.. Det tror jeg heldigvis heller ikke på..
Jeg tror du har ret. Der sælges ikke nøglespillere, uden at man har erstatninger klar eller på vej ind. Kappmeier har været helt klar i mælet om, at de skal op i første forsøg. Hvis den øvelse indebærer en reduktion i lønudgifter og en foryngelse af truppen, så fint med mig. Men det er vel altid et sportsligt sats, når man skiller sig af med nøglespillere. Håber på, at erstatningerne er i Widell klassen :aabfan:
Sælger vi en spiller som Sousa, så forventer jeg også der kommer noget kvalitet ind den anden vej, ligesom Widell kom ind som erstatning for Fossum.
Jeg ser os ikke hente kvalitet ind, hvis en af vores kantspillere sælges - der tror jeg man satser på Prip, Lucas, Bakiz, Ross - hvad hedder ham den unge speedy gut (kan ikke finde ham på vores spiller side) + plus måske indkøb af et ungt talent. Men når det er sagt, så er 1. hold på 23 mand, og det er liiiiige i underkanten, så der kan ikke sælges flere uden et eller andet hentes ind samtidig med.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6101
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af FIDEL » 7. aug 2023, 17:19

troelsh skrev:
7. aug 2023, 15:47
Raptorr skrev:
7. aug 2023, 15:41
RicoBR02 skrev:
7. aug 2023, 08:47
DenSataniskeHest skrev:
7. aug 2023, 08:44
nå rygterne går på 1-3 spiller salg, for at få økonomien til at hænge sammen. Hvordan hænger det sammen med en ny keeper mere ? Handler det mere om lønningerne der skal ned? og selv om vi er kommet godt fra start virker det noget risikabelt at begynde at sælge ud, og så forvente man kan forsætte med at vinde kampene i 1div. Et par nederlag og man er tilbage til det gamle, er lidt min frygt.
Jeg tror simpelthen ikke på at vi sælger så mange uden at have kvalitet på blokken ala widel..Hvis det vi vil er at hente talenter der kan gå direkte i startopstillingen og komme af med løntunge spillere, så er jeg helt med på ideen. Men sælger vi bare for at få penge i kassen og dermed udvande kvaliteten af holdet så står jeg af.. Det tror jeg heldigvis heller ikke på..
Jeg tror du har ret. Der sælges ikke nøglespillere, uden at man har erstatninger klar eller på vej ind. Kappmeier har været helt klar i mælet om, at de skal op i første forsøg. Hvis den øvelse indebærer en reduktion i lønudgifter og en foryngelse af truppen, så fint med mig. Men det er vel altid et sportsligt sats, når man skiller sig af med nøglespillere. Håber på, at erstatningerne er i Widell klassen :aabfan:
Sælger vi en spiller som Sousa, så forventer jeg også der kommer noget kvalitet ind den anden vej, ligesom Widell kom ind som erstatning for Fossum.
Vi får 100% ikke samme kvalitet og erfaring ind ved et salg af Sousa. Men kan vi få noget potentiale og styrkelse af bredden ind, tror jeg vi skal være tilfredse med det i vores nuværende situation.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2450
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Moen » 7. aug 2023, 17:41

Jeg så 45 minutter af ham forleden for U17-holdet i en træningskamp imod Hobro. AaB stillede med en noget broget opstilling eftersom de (formoder jeg) foretrukne spillere havde spillet imod AGF dagen forinden. Jeg var ikke blown away over ham, men det kan lige så godt skyldes at det var en ringe kamp. Vi smuttede i hvert fald i pausen.

DarkHorse9000
1. div
1. div
Indlæg: 461
Tilmeldt: 24. feb 2022, 10:30
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af DarkHorse9000 » 7. aug 2023, 18:50

Moen skrev:
7. aug 2023, 17:41
Jeg så 45 minutter af ham forleden for U17-holdet i en træningskamp imod Hobro. AaB stillede med en noget broget opstilling eftersom de (formoder jeg) foretrukne spillere havde spillet imod AGF dagen forinden. Jeg var ikke blown away over ham, men det kan lige så godt skyldes at det var en ringe kamp. Vi smuttede i hvert fald i pausen.
Tak for updaten, selvom den var mindre opmuntrende.

Moen, kender du noget til den franske angriber der træner med på U19?

Bugatti1
2. div
2. div
Indlæg: 137
Tilmeldt: 7. aug 2019, 12:19
Favoritspiller: Siyabonga Nomvete

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Bugatti1 » 8. aug 2023, 08:26

..... Og hvad med Noshe? Skal han ikke snart have noget spilletid? Udråbt som noget stort, men spiller slet ikke? Kun et enkelt indhop i 5 minutter mod BIF får mere end et år siden????

Brugeravatar
AnyFellow
1. div
1. div
Indlæg: 488
Tilmeldt: 29. jul 2005, 12:28
Geografisk sted: Viborg

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af AnyFellow » 8. aug 2023, 08:27

Vi er på markedet efter en 3. målmand, men derudover er AaBs trup komplet og vi er ikke på udkig efter yderligere spillere, medmindre der bliver solgt:
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... ds/4504584

Brugeravatar
NikM
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 13
Tilmeldt: 30. jan 2020, 12:01
Favoritspiller: Mathias Ross

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af NikM » 8. aug 2023, 08:38

Men er det så en "tredjemålmand" eller er det "en tredje målmand" (som Nordjyske også skriver)? ;)

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4476
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af le Cid » 8. aug 2023, 08:39

AnyFellow skrev:
8. aug 2023, 08:27
Vi er på markedet efter en 3. målmand, men derudover er AaBs trup komplet og vi er ikke på udkig efter yderligere spillere, medmindre der bliver solgt:
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... ds/4504584
Værd at bemærke er, at artiklen skriver tredje målmand - ikke tredjemålmand.
Ergo: Vi ved ikke om det er en der er tiltænkt rollen som førstevalg, eler om det blot er en træningskegle.

Edit: Nå, NickM var hurtigere end mig :)
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Jean Claude index

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1554
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af Stegosaurus » 8. aug 2023, 09:21

Bugatti1 skrev:
8. aug 2023, 08:26
..... Og hvad med Noshe? Skal han ikke snart have noget spilletid? Udråbt som noget stort, men spiller slet ikke? Kun et enkelt indhop i 5 minutter mod BIF får mere end et år siden????
Nogle unge spillere har godt af at blive smidt tidligt ind i seniorfodbold, selvom de måske ikke er 100% klar (fx Kaufmann, Lucas Andersen, Nicolaj Thomsen), mens andre skal "nurses" indtil de er helt, helt klart (fx Kusk).

Mit indtryk er, at AaB er blevet mere opmærksomme på, at selv store talenter skal bygges langsomt op og følges nøje, og ikke bare hældes på banen på førsteholdet. Det tror jeg er forklaringen på, at vi ikke har set noget til Noshe og Otoa i denne sæson.

Spillere som Wessam, 2 x Klitten, Tengstedt, Magnus C., Hannesbo og ikke mindst Ementa har efter min vurdering lidt voldsomt under en katastrofale udviklings"planer" i AaB.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2634
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)

Indlæg af baresi » 8. aug 2023, 09:27

NikM skrev:
8. aug 2023, 08:38
Men er det så en "tredjemålmand" eller er det "en tredje målmand" (som Nordjyske også skriver)? ;)
Det er ikke en 3. målmand man er i marked efter - det er en der skal tage kampen op med posavec. Jeg hører man leder efter en 1. målmand

Besvar