Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14831
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Hanga » 25. okt 2021, 12:06

Prica22 skrev:
25. okt 2021, 11:14
Yankee skrev:
25. okt 2021, 10:29
FlæskeFrank skrev:
23. okt 2021, 15:58
Omkring Rinnes forventelige afgang, så er spørgsmålet også hvor stort et talent er Theo Sander. For vil han og Andreas Hansen kunne konkurrere om målmandsposten til sommer uden at det koster for meget på pladsen ?

Theo Sander vil til den tid kun være 17½ år og derfor stadig meget ung. Men det er set før at keepere også får debut før de fylder 30 år. Det nemmeste vil være at hente en erstatning for Rinne, men det jeg måske fisker efter - hvor stort et talent er Theo Sander egentlig ? Ville Juve bare have ham som "homegrown talent" eller troede de faktisk på hans evner ?
Hvis det stod til mig skulle der satses på Theo og Andreas Hansen. Ud fra hvad jeg har set er Theo fysisk og mentalt klar, selvom han selvfølgelig ikke vil være på Rinne-niveau fra dag 1. Men lad ham få nogle kampe og dele spilletiden lidt med Andreas Hansen og så må bedste mand stå.

Problemet er snarere hans kontrakt. Mig bekendt har han udløb med udgangen af 2022 og det duer jo ikke hvis han skal bringes op på førsteholdet i løbet af 6-12 måneder.
Ved ikke hvor jeg har det fra, men mener at kunne huske, at kontrakten er længere end det. Selvom Transfermarkt siger noget andet. Uanset synes jeg snart, han skal i spil.
Nix, ultimo 2022 stemmer, med mindre han indenfor de seneste måneder har forlænget uden at vi har hørt om det.
Det må man gå ud fra at Inge arbejder hårdt på.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2448
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Moen » 25. okt 2021, 12:10

Hanga skrev:
25. okt 2021, 12:06
Prica22 skrev:
25. okt 2021, 11:14
Yankee skrev:
25. okt 2021, 10:29
FlæskeFrank skrev:
23. okt 2021, 15:58
Omkring Rinnes forventelige afgang, så er spørgsmålet også hvor stort et talent er Theo Sander. For vil han og Andreas Hansen kunne konkurrere om målmandsposten til sommer uden at det koster for meget på pladsen ?

Theo Sander vil til den tid kun være 17½ år og derfor stadig meget ung. Men det er set før at keepere også får debut før de fylder 30 år. Det nemmeste vil være at hente en erstatning for Rinne, men det jeg måske fisker efter - hvor stort et talent er Theo Sander egentlig ? Ville Juve bare have ham som "homegrown talent" eller troede de faktisk på hans evner ?
Hvis det stod til mig skulle der satses på Theo og Andreas Hansen. Ud fra hvad jeg har set er Theo fysisk og mentalt klar, selvom han selvfølgelig ikke vil være på Rinne-niveau fra dag 1. Men lad ham få nogle kampe og dele spilletiden lidt med Andreas Hansen og så må bedste mand stå.

Problemet er snarere hans kontrakt. Mig bekendt har han udløb med udgangen af 2022 og det duer jo ikke hvis han skal bringes op på førsteholdet i løbet af 6-12 måneder.
Ved ikke hvor jeg har det fra, men mener at kunne huske, at kontrakten er længere end det. Selvom Transfermarkt siger noget andet. Uanset synes jeg snart, han skal i spil.
Nix, ultimo 2022 stemmer, med mindre han indenfor de seneste måneder har forlænget uden at vi har hørt om det.
Det må man gå ud fra at Inge arbejder hårdt på.
Du har nok ret. Og ja, det er en meget vigtig forlængelse. Når vi endelig har et supertalent, kan vi ikke lade ham glide ud mellem hænderne. Han kan blive en unik case i dansk fodbold.

Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Indlæg: 259
Tilmeldt: 17. dec 2016, 15:16
Favoritspiller: Milan Timko

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Lyngehoevdingen » 25. okt 2021, 13:11

Det er godt nok bekymrende, at der ikke er styr på kontrakt med Sander. Det har de vel formentlig forsøgt at få ordnet i det sekund, han ikke røg til Juventus, så det tegner ikke godt, at Theo Sander ikke er gået med på den.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2448
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Moen » 25. okt 2021, 13:13

Lyngehoevdingen skrev:
25. okt 2021, 13:11
Det er godt nok bekymrende, at der ikke er styr på kontrakt med Sander. Det har de vel formentlig forsøgt at få ordnet i det sekund, han ikke røg til Juventus, så det tegner ikke godt, at Theo Sander ikke er gået med på den.
Det var nogle store konklusioner ud af meget lidt. Vi aner ikke en skid om det. Måske Rinnes situation spiller en rolle ift. udsigten til førsteholdsfodbold?

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Yankee » 25. okt 2021, 17:24

Lyngehoevdingen skrev:
25. okt 2021, 13:11
Det er godt nok bekymrende, at der ikke er styr på kontrakt med Sander. Det har de vel formentlig forsøgt at få ordnet i det sekund, han ikke røg til Juventus, så det tegner ikke godt, at Theo Sander ikke er gået med på den.
Jeg aner intet om hvorvidt man har tilbudt en forlængelse som han har sagt nej til eller hvordan. Det er bare et forhold, der skal tages med i ligningen når man planlægger på målmandsposten.

Der er også grænser for hvor meget AaB kan gøre. Man må max skrive 3-årige kontrakter med spillere under 18 og det har man gjort det øjeblik han fyldte 15 - dvs. i januar 2020. Så skal man selvfølgelig i den 3-årige periode gerne have forlænget aftalen, men hvis man havde gjort det efter han havde været i Juventus i januar kunne man jo kun have lagt ét år oveni aftalen.

Måske har man en plan om at give ham en ny 3-årig kontrakt her i januar, så man kan binde ham til udgangen af 2024. Så har man tid nok til at flytte ham over på en seniorkontrakt når han fylder 18 i januar 2023. Det er jo lidt samme model man har lavet med Oliver Ross.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5231
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Jakobsen » 25. okt 2021, 22:12

For små 900 kr. kan vi købe en envejs flybillet for Trajkovski tilbage til Mallorca. Det må være en seriøs overvejelse for vores store profilerede transfer. Pris og kvalitet har ikke haft tilvarende modsætning siden Flores.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Fromthecradle » 25. okt 2021, 23:45

You pay for this?

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6097
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af FIDEL » 26. okt 2021, 07:50

Synes det er en forfejlet kritik. Talenterne skal være gode nok til at blive rykket op og spille bold. Yderligere har AaB jo meget fokus på akademiet, hvor der er hentet mange udefra, da talentmassen er for svag pt. i Nordjylland.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Julgranen » 26. okt 2021, 08:25

FIDEL skrev:
26. okt 2021, 07:50
Synes det er en forfejlet kritik. Talenterne skal være gode nok til at blive rykket op og spille bold. Yderligere har AaB jo meget fokus på akademiet, hvor der er hentet mange udefra, da talentmassen er for svag pt. i Nordjylland.
Ja, selvfølgelig er det en forfejlet kritik - en af konsekvenserne af de mange oprykkede "talenter" var jo netop at vores træningsmiljø udviklede sig i forkert retning. Mange af dem havde simpelthen ikke niveauet.

Alle klubber har dårlige årgange, og lige nu lider vi under at have et par dårlige årgange.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4760
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Maglau » 26. okt 2021, 09:41

Hul hovedet kritik. Han kunne spørge sig selv om de 6 spillere han rykkede op i seniorafdelingen med; er det lige store stjerner eller bærende spillere på tophold i ligaen endsige Europa.
Nej det er det ikke de spiller alle i bedste fald på bund/midterklubber i ligaen. De er derfor næppe den rette målestok for hvor AaB skal hen.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Julgranen » 26. okt 2021, 09:47

Maglau skrev:
26. okt 2021, 09:41
Hul hovedet kritik. Han kunne spørge sig selv om de 6 spillere han rykkede op i seniorafdelingen med; er det lige store stjerner eller bærende spillere på tophold i ligaen endsige Europa.
Nej det er det ikke de spiller alle i bedste fald på bund/midterklubber i ligaen. De er derfor næppe den rette målestok for hvor AaB skal hen.
Den spiller der har gjort det bedst af de 8, er den der var længst bagud på point: Joakim Mæhle.
De andre har været røv og nøgler.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4760
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Maglau » 26. okt 2021, 09:50

Julgranen skrev:
26. okt 2021, 09:47
Maglau skrev:
26. okt 2021, 09:41
Hul hovedet kritik. Han kunne spørge sig selv om de 6 spillere han rykkede op i seniorafdelingen med; er det lige store stjerner eller bærende spillere på tophold i ligaen endsige Europa.
Nej det er det ikke de spiller alle i bedste fald på bund/midterklubber i ligaen. De er derfor næppe den rette målestok for hvor AaB skal hen.
Den spiller der har gjort det bedst af de 8, er den der var længst bagud på point: Joakim Mæhle.
De andre har været røv og nøgler.
Lige nøjagtigt så det kan sgu da kun være som Viborg spiller han mener at AaB skal blive på sporet med at producere under middel talenter til bunden af superligaen og 1 div.
Håbløst
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 26. okt 2021, 10:06

Synes virkelig at Viborg FFs centrale midtbane spillede en rigtig god kamp i går, Bonde, Lonwijk og Leemans ejede midtbanen. De har alle fin løbekapacitet, gode i presspillet samt har en god teknik, det er spillere jeg gerne så i den bolsjestribede trøje

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Mogens » 26. okt 2021, 11:19

Julgranen skrev:
26. okt 2021, 09:47
Maglau skrev:
26. okt 2021, 09:41
Hul hovedet kritik. Han kunne spørge sig selv om de 6 spillere han rykkede op i seniorafdelingen med; er det lige store stjerner eller bærende spillere på tophold i ligaen endsige Europa.
Nej det er det ikke de spiller alle i bedste fald på bund/midterklubber i ligaen. De er derfor næppe den rette målestok for hvor AaB skal hen.
Den spiller der har gjort det bedst af de 8, er den der var længst bagud på point: Joakim Mæhle.
De andre har været røv og nøgler.
Nysgerrighed og dovenskab i en kombination - hvem var de 8 spillere?
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Julgranen » 26. okt 2021, 11:22

Mogens skrev:
26. okt 2021, 11:19
Nysgerrighed og dovenskab i en kombination - hvem var de 8 spillere?
Opondo, Mæhle, Grønning, Magnus, Bytiqi, Thellufsen, Rokkedal og Grønning.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6097
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af FIDEL » 26. okt 2021, 11:37

Dette indlæg er farvet af skuffelsen ovenpå i går.

Jeg har pt. svært ved at se os ende i top 6, idet vi sandsynligvis mister Rinne, Thelander og Fossum. Pedro og Ross er samtidig i fare for at ryge til udlandet. Sådan er AaBs forretningsmodel, og sådan må det være - det giver mig bare lange nosser, da det kommer til at koste points at skulle spille nye spillere ind - og det bliver selvfølgelig svært at finde lige så gode spillere.
I min bog er det vigtigst at Inge får hentet 1 til 2 ledere, der går forrest - både til træning og i kamp. De typer findes stadigvæk derude!
Vi så igen igen i går, at bundniveauet er uhyre lavt, på trods af, at det så ud til at være hævet i denne sæson.

Min "realistiske" ønskeliste er:
- 1 hurtig og fysisk stærk angriber til at lege med Makaric og vikariere for ham, eftersom modstanderne bare får lov at smadre løs på ham. Makaric er dælme hurtigt blevet en vigtig spiller for os.
- 1 teknisk stærk og arbejdsom central midt/offensiv midt. Vores bredde på den centrale midt er elendig, og har været det i flere år.
- En central forsvarer med god fysik samt bedre pasningsfod end Thelander.

Lige nu er jeg så træt af det der evindelige possession-lort! Det er nogle gange en decideret svaghed, da Superligaen er fyldt med fysiske, taktisk dygtige hold. Det betyder, at vi skal være ekstra dygtige teknisk og i pasningerne, og det synes jeg ikke vi er ift. mange andre hold.

Lige nu kigger jeg misundeligt mod Randers, må jeg indrømme. De har en dygtig træner, henter rigtig gode spillere, og vandt en pokal i sidste sæson.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Julgranen » 26. okt 2021, 11:43

FIDEL skrev:
26. okt 2021, 11:37
Lige nu kigger jeg misundeligt mod Randers, må jeg indrømme. De har en dygtig træner, henter rigtig gode spillere, og vandt en pokal i sidste sæson.
Og har været dårligere end os dette kalenderår.

Randers' held (og dygtighed) er kontinuitet, og at mange af deres spillere går under radaren. De har kun mistet én vigtig spiller, som de havde fuldgod erstatning for.
Derfor er vi heller ikke så ringe, som vi bliver gjort til. Vi har fået stabiliseret forsvaret langt bedre end under Søndergaard og Friis, og snitter 1,5 mål pr. kamp for det sidste år.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6097
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af FIDEL » 26. okt 2021, 11:49

Julgranen skrev:
26. okt 2021, 11:43
FIDEL skrev:
26. okt 2021, 11:37
Lige nu kigger jeg misundeligt mod Randers, må jeg indrømme. De har en dygtig træner, henter rigtig gode spillere, og vandt en pokal i sidste sæson.
Og har været dårligere end os dette kalenderår.

Randers' held (og dygtighed) er kontinuitet, og at mange af deres spillere går under radaren. De har kun mistet én vigtig spiller, som de havde fuldgod erstatning for.
Derfor er vi heller ikke så ringe, som vi bliver gjort til. Vi har fået stabiliseret forsvaret langt bedre end under Søndergaard og Friis, og snitter 1,5 mål pr. kamp for det sidste år.
I know. Det er et øjebliksbillede.
Vi skal have dig på banen med nogle realistiske transferemner, Julgranen.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14831
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Hanga » 26. okt 2021, 13:18

Julgranen skrev:
26. okt 2021, 11:43
FIDEL skrev:
26. okt 2021, 11:37
Lige nu kigger jeg misundeligt mod Randers, må jeg indrømme. De har en dygtig træner, henter rigtig gode spillere, og vandt en pokal i sidste sæson.
Og har været dårligere end os dette kalenderår.

Randers' held (og dygtighed) er kontinuitet, og at mange af deres spillere går under radaren. De har kun mistet én vigtig spiller, som de havde fuldgod erstatning for.
Derfor er vi heller ikke så ringe, som vi bliver gjort til. Vi har fået stabiliseret forsvaret langt bedre end under Søndergaard og Friis, og snitter 1,5 mål pr. kamp for det sidste år.
Nu spillede Randers jo så også mesterskabsslutspil mens vi spillede nedrykningsspillet... pænt stor forskel i kvaliteten af modstandere. Ligeledes har de pt. også conference league på tallerkenen, og alligevel klarer de sig mindst lige så godt.

Ellers er jeg enig i dit indlæg - defensivt har vi været mere solide end set tidligere, altså hvis vi ser bort fra i går, hvor det var forrykt ringe.

Nu er det transfertråden, så lad os tage den vinkel på det. Det er ikke defensiven vi skal have fokus på, pånær når/hvis Thelander smutter. Antalsmæssigt er vi måske stadig lidt tynde men omvendt er der er fornuftig kvalitet på alle.

Forsvaret bliver også godt beskyttet af to hårdtarbejdende midtbanespillere foran dem. Men det er åbenlyst nødvendigt, at vi skal blive bedre med bolden her. Der er et gabende hul her efterladt af først PO og så Hiljemark. Det koster at vi ikke fik det addresseret i sommerens vindue. Jeg vælger at tro, at det skyldes Inge ikke lykkedes med det han jagtede, og i stedet endte ud i en dum lejeaftale med Trajkovski, som vi slet ikke har brug for.

I offensiven skal vi have truffet nogle valg, for vi har lidt for mange spillere og for få der klarer sig godt. Det vil være godt for os at komme af med nogle af dem, der ikke får så meget spilletid, og i stedet forsøge at få noget fart ind på holdet, som gør at vi bedre kan spille i dybden. Kasper Kusk må hænge i en tynd tråd, og det er godt nok heller ikke meget vi har fået ud af en spiller som Rufo. Man skal også have truffet et valg om Prica - enten skal vi satse på ham som 2. angriber, eller også skal han udlejes. Det at han pt. står bag både Makaric og Trajkovski duer simpelthen ikke, og han får for få minutter.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Mikki89
1. div
1. div
Indlæg: 358
Tilmeldt: 18. jun 2020, 08:05
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Mikki89 » 26. okt 2021, 13:39

Trajkovski er vel endnu en fejlslagen lejet spiller som falder fint i hak med Samuelsen og Nkada fra sidste sæson.
Ingen grund til at give ham mere spilletid end højest nødvendigt. Lad os få Prica ind ved siden af Makaric.
Vi skal have en leder centralt på banen, der kan tage temperaturen på kampen og opildne medspillerne, der kan forhindre det kollaps vi så i går.
Rinne er nok tabt, mens vi skal gøre alt for at forlænge med Thelander. Jeg ser også meget gerne en ny målmand. Jeg har ikke den største tiltro til Andreas Hansen.

Låst