Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
Mr Gold
Superliga
Superliga
Indlæg: 686
Tilmeldt: 9. aug 2020, 21:19

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Mr Gold » 10. aug 2022, 21:28

RicoBR02 skrev:
10. aug 2022, 21:22
Mr Gold skrev:
10. aug 2022, 21:11
Moen skrev:
10. aug 2022, 19:31
Wahid Faghir er angiveligt på vej væk fra Stuttgart. Det kunne fandeme være en topsigning.

Alternativt er Grønning heller ikke noget dårligt bud.
Vi må have Sousa på sagen og fortælle Aalborg er fantastisk :aabfan:
Det ved Grønning da allerede ;-)
Nååååh ja sgu da :danmarkfan: :P
Han er nok også nemmere økonomisk.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5236
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Jakobsen » 10. aug 2022, 21:31

Hanga skrev:
10. aug 2022, 21:07
Moen skrev:
10. aug 2022, 19:31
Wahid Faghir er angiveligt på vej væk fra Stuttgart. Det kunne fandeme være en topsigning.

Alternativt er Grønning heller ikke noget dårligt bud.
Men i forlængelse af debatten omkring hvordan det er AaB skal spille, og at spillerne skal købes ind til dette, så er det i hvert fald top relevant at spørge om disse så passer ind i planerne? Umiddelbart minder begge en del om Makaric i spillertype.
Meget enig - der skal være en spillestil mesjlet i granit at købe ind til og en klar plan for, hvordan vi vil komme derhen. Det er jo mere end rejse at ændre det vi har gradivst end af skifte formation/spillestil i morgen.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1270
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af martinaalborg » 11. aug 2022, 09:11

Hvordan går det med?

Ramkilde?

og ham FCK-.talentet ??

der er SÅ stille i AaB!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5236
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Jakobsen » 11. aug 2022, 09:16

martinaalborg skrev:Hvordan går det med?

Ramkilde?

og ham FCK-.talentet ??

der er SÅ stille i AaB!
Det er vel også mere transfers i lottokupon enden medmindre Almosave er den hurtige kant vi mangler og han faktisk har Superliganiveau. Ramkilde er en ren lottokupon og er det det vi skal bruge krudt på nu? I det usandsynlige tilfælde han kunne spille kunne han måske presse/overhale Høgh. Giver ikke meget for en 24 årig der nærmest ikke har spillet seniorfodbold.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2448
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Moen » 11. aug 2022, 09:18

martinaalborg skrev:
11. aug 2022, 09:11
Hvordan går det med?

Ramkilde?

og ham FCK-.talentet ??

der er SÅ stille i AaB!
Almosawe er røget videre og træner nu med i Vålerenga

Ramkilde træner stadig med

Bau
Drenge
Drenge
Indlæg: 46
Tilmeldt: 26. mar 2008, 10:21
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Bau » 11. aug 2022, 09:27

martinaalborg skrev:
11. aug 2022, 09:11
Hvordan går det med?

Ramkilde?

og ham FCK-.talentet ??

der er SÅ stille i AaB!
Jeg sad ved siden af Ramkilde til reserveholdskampen i tirsdags. Overhørte han fortalte Pallesen at han nok skal bruge 2-3 måneder før han er 100% klar, men at han håbede Inge kunne strikke en aftale sammen hvor han lige fik nok til vand og brød samt en køje i kælderen. Lyder i hvert til at han er motiveret men at han skal bruge tid.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1767
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af RicoBR02 » 11. aug 2022, 09:35

Jakobsen skrev:
11. aug 2022, 09:16
martinaalborg skrev:Hvordan går det med?

Ramkilde?

og ham FCK-.talentet ??

der er SÅ stille i AaB!
Det er vel også mere transfers i lottokupon enden medmindre Almosave er den hurtige kant vi mangler og han faktisk har Superliganiveau. Ramkilde er en ren lottokupon og er det det vi skal bruge krudt på nu? I det usandsynlige tilfælde han kunne spille kunne han måske presse/overhale Høgh. Giver ikke meget for en 24 årig der nærmest ikke har spillet seniorfodbold.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Mht Ramkilde så har mange af os nok et blødt punkt for ham. Når jeg har hørt folk ude i AaB omtale ham så er det afslutningsevne og fart de fremhæver. Selvfølgelig bekymrer de sig over skaderne, men hvis han kan træne med indtil han er på 100% og så få nogle kampe på andetholdet til at vise sig frem så er det vel det hele værd hvis han kan spille sig på holdet. 24 år betyder jo stadig at han har en god flok år til at score mål og så accepterer vi at vi ikke tjener noget på at sælge ham..

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold
Indlæg: 777
Tilmeldt: 20. sep 2017, 15:09

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af bedstefar » 11. aug 2022, 09:50

Kom nu lige, det er sgu for useriøst det her.. Manden har spillet maks. 10 seniorkampe, han skal på ingen måde skrives under med.

Skyd Fossum af helvedes til og få så hentet en RIGTIG 8er!!

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1767
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af RicoBR02 » 11. aug 2022, 09:58

bedstefar skrev:
11. aug 2022, 09:50
Kom nu lige, det er sgu for useriøst det her.. Manden har spillet maks. 10 seniorkampe, han skal på ingen måde skrives under med.

Skyd Fossum af helvedes til og få så hentet en RIGTIG 8er!!
Enig mht fossum men koster ramkilde os ikke noget, så er der vel heller ikke noget galt i at lade ham træne med og vurdere ham løbende?

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold
Indlæg: 777
Tilmeldt: 20. sep 2017, 15:09

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af bedstefar » 11. aug 2022, 10:12

RicoBR02 skrev:
11. aug 2022, 09:58
bedstefar skrev:
11. aug 2022, 09:50
Kom nu lige, det er sgu for useriøst det her.. Manden har spillet maks. 10 seniorkampe, han skal på ingen måde skrives under med.

Skyd Fossum af helvedes til og få så hentet en RIGTIG 8er!!
Enig mht fossum men koster ramkilde os ikke noget, så er der vel heller ikke noget galt i at lade ham træne med og vurdere ham løbende?
Det kunne også være fint, hvis trænerne og fysserne kunne koncentrere sig om de spillere der faktisk er på kontrakt. Han kommer ikke til at spille på højt niveau igen, det tror jeg simpelthen ikke på, når man kigger på hans skadeshistorik. Nu har vi hjulpet ham og så må han også komme videre.

Mr Gold
Superliga
Superliga
Indlæg: 686
Tilmeldt: 9. aug 2020, 21:19

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Mr Gold » 11. aug 2022, 10:16

bedstefar skrev:
11. aug 2022, 09:50
Kom nu lige, det er sgu for useriøst det her.. Manden har spillet maks. 10 seniorkampe, han skal på ingen måde skrives under med.

Skyd Fossum af helvedes til og få så hentet en RIGTIG 8er!!
Fossum har spillet nogle vildt gode kampe men ALT for sjældent!!
Overordnet set har han ik været god nok i AaB, synes godt vi ku forvente mere. I medgang ja der har han været virkelig god.

Vi skal have en VIRKELIG god klassisk 8’er der kan skabe ro og gøre de andre gode. Tror både Pedro og Malthe vil vokse med den rette der kan sætte det op. Offensiven er der jo.

ELLER gi nu Oliver chancen, der sker MEGET mere når han ligger der.

Kusk og Oliver bør virkelig starte næste gang.
GAD SÅ GODT SE SOUSA PÅ TOPPEN!!!

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3002
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af raekkeettre » 11. aug 2022, 10:56

Kan vi ikke få Patrick O tilbage til billige penge....vi har brug for hans vildskab på den 8er

Brugeravatar
Bong
Allstar
Allstar
Indlæg: 1006
Tilmeldt: 11. maj 2006, 10:59
Favoritspiller: Jozo Matovac
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Bong » 11. aug 2022, 10:59

raekkeettre skrev:
11. aug 2022, 10:56
Kan vi ikke få Patrick O tilbage til billige penge....vi har brug for hans vildskab på den 8er
Haha - hvis ikke du allerede havde fået troll-mærket, så fik du det i hvert fald nu :cheers:
A slightly more sophisticated hooligan...

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3002
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af raekkeettre » 11. aug 2022, 12:01

Bong skrev:
11. aug 2022, 10:59
raekkeettre skrev:
11. aug 2022, 10:56
Kan vi ikke få Patrick O tilbage til billige penge....vi har brug for hans vildskab på den 8er
Haha - hvis ikke du allerede havde fået troll-mærket, så fik du det i hvert fald nu :cheers:
Haha - argh jeg mener da bestemt ikke jeg har fået noget troll-mærket for mine kritiske røster over for Inge i nu over 2 år (Jeg har dælem forsøgt at begrunde dem hver gang) - det håber jeg da i hver til fælle ikke da :) Men, jamen - jeg kender jo ikke så pisse mange der har det der "Jeg hammer bare igennem, jeg skal fucking ikke tabe, og jeg gør hvad der skal til" attitude, samtidig med han fik Lucas til at være god, og han selv kunne holde fast i en bold. De 3 dele gad jeg godt - måske så bare i en anden spiller...men ja.

VestbyensStolthed
Junior
Junior
Indlæg: 56
Tilmeldt: 20. jun 2022, 14:17
Favoritspiller: Cacá

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af VestbyensStolthed » 11. aug 2022, 13:31

Jeg synes, som så mange andre herinde, at vores allerstørste problem er at vi mangler en god midtbanespiller. Jeg synes Højholt har været en skygge af sig selv i denne sæson, og Fossum spidskompetence er heller ikke at bygge spillet op.
Vi mangler virkerlig en midbtanegeneral, som vi havde i Risgaard for eksempel.

I angrebet, så synes jeg det kunne være spændende med Makaric og Ementa sammen, da de komplementere hinanden vildt godt. Jeg ved godt det ville betyde endnu et systemskifte, hvilket jo er meget problematisk.
Men Ementa er simpelthen verdensklasse til at tag bolden til sig, og spille den godt videre. Selv mod Silkeborg gjorde han det et par gange, hvor vores kanter fik en 1 mod 1 situation. Problemet er så bare at han ofte ikke når med i feltet igen.
Derfor tror jeg Makaric ville kunne score en del flere mål, ved at spille sammen med Ementa.

Brugeravatar
AnyFellow
1. div
1. div
Indlæg: 488
Tilmeldt: 29. jul 2005, 12:28
Geografisk sted: Viborg

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af AnyFellow » 11. aug 2022, 13:42

VestbyensStolthed skrev:
11. aug 2022, 13:31
Jeg synes, som så mange andre herinde, at vores allerstørste problem er at vi mangler en god midtbanespiller. Jeg synes Højholt har været en skygge af sig selv i denne sæson, og Fossum spidskompetence er heller ikke at bygge spillet op.
Vi mangler virkerlig en midbtanegeneral, som vi havde i Risgaard for eksempel.

I angrebet, så synes jeg det kunne være spændende med Makaric og Ementa sammen, da de komplementere hinanden vildt godt. Jeg ved godt det ville betyde endnu et systemskifte, hvilket jo er meget problematisk.
Men Ementa er simpelthen verdensklasse til at tag bolden til sig, og spille den godt videre. Selv mod Silkeborg gjorde han det et par gange, hvor vores kanter fik en 1 mod 1 situation. Problemet er så bare at han ofte ikke når med i feltet igen.
Derfor tror jeg Makaric ville kunne score en del flere mål, ved at spille sammen med Ementa.
Jeg ser også dette som et af vores store problemer. I perioder kører spillet frem ad banen rigtig godt, indtil vi når modstandernes felt, hvor bussen bliver parkeret og vi spiller den rundt i evigheder, ofte uden at true overhovedet, indtil en modspiller snupper bolden og der køres en omstilling mod os.

Vi har ofte set, at bolden spilles til Ementa, der lægger bolden af til en af de offensive spillere, men de mangler løb i rummene bag forsvaret, da dette, uanset om de ikke kan spille bolden derned, giver mere plads at spille rundt på. Det er for let at dæmme op for vores offensiv, når forsvarsspillerne stort set altid kan stå retvendt og forsvare sig.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af BoT » 11. aug 2022, 14:01

Mr Gold skrev:
11. aug 2022, 10:16
bedstefar skrev:
11. aug 2022, 09:50
Kom nu lige, det er sgu for useriøst det her.. Manden har spillet maks. 10 seniorkampe, han skal på ingen måde skrives under med.

Skyd Fossum af helvedes til og få så hentet en RIGTIG 8er!!
Fossum har spillet nogle vildt gode kampe men ALT for sjældent!!
Overordnet set har han ik været god nok i AaB, synes godt vi ku forvente mere. I medgang ja der har han været virkelig god.

Vi skal have en VIRKELIG god klassisk 8’er der kan skabe ro og gøre de andre gode. Tror både Pedro og Malthe vil vokse med den rette der kan sætte det op. Offensiven er der jo.

ELLER gi nu Oliver chancen, der sker MEGET mere når han ligger der.

Kusk og Oliver bør virkelig starte næste gang.
GAD SÅ GODT SE SOUSA PÅ TOPPEN!!!
Altså Iver Fossum har på 94 kampe været involveret i i alt 31 mål for AaB - 20 scoringer og 11 assists. Altså et mål pr. 3. kamp. Det synes jeg er svært at omsætte til, at han overordnet set ikke har været god nok.

VestbyensStolthed
Junior
Junior
Indlæg: 56
Tilmeldt: 20. jun 2022, 14:17
Favoritspiller: Cacá

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af VestbyensStolthed » 11. aug 2022, 14:01

AnyFellow skrev:
11. aug 2022, 13:42
VestbyensStolthed skrev:
11. aug 2022, 13:31
Jeg synes, som så mange andre herinde, at vores allerstørste problem er at vi mangler en god midtbanespiller. Jeg synes Højholt har været en skygge af sig selv i denne sæson, og Fossum spidskompetence er heller ikke at bygge spillet op.
Vi mangler virkerlig en midbtanegeneral, som vi havde i Risgaard for eksempel.

I angrebet, så synes jeg det kunne være spændende med Makaric og Ementa sammen, da de komplementere hinanden vildt godt. Jeg ved godt det ville betyde endnu et systemskifte, hvilket jo er meget problematisk.
Men Ementa er simpelthen verdensklasse til at tag bolden til sig, og spille den godt videre. Selv mod Silkeborg gjorde han det et par gange, hvor vores kanter fik en 1 mod 1 situation. Problemet er så bare at han ofte ikke når med i feltet igen.
Derfor tror jeg Makaric ville kunne score en del flere mål, ved at spille sammen med Ementa.
Jeg ser også dette som et af vores store problemer. I perioder kører spillet frem ad banen rigtig godt, indtil vi når modstandernes felt, hvor bussen bliver parkeret og vi spiller den rundt i evigheder, ofte uden at true overhovedet, indtil en modspiller snupper bolden og der køres en omstilling mod os.

Vi har ofte set, at bolden spilles til Ementa, der lægger bolden af til en af de offensive spillere, men de mangler løb i rummene bag forsvaret, da dette, uanset om de ikke kan spille bolden derned, giver mere plads at spille rundt på. Det er for let at dæmme op for vores offensiv, når forsvarsspillerne stort set altid kan stå retvendt og forsvare sig.
Ementa er jo netop rigtig dygtig til at trække en forsvarspiller til sig, hvilket jo skaber noget rum i dybden, som vi bare ikke udnytter. Det rum tror jeg Makaric ville kunne få meget ud af. På trods af han ikke er så hurtig, så er han faktisk dygtig til at løbe i dybden, hvilket vores kanter ikke er.
Fossum har tidligere også været meget dygtig til det, men jeg synes ikke det er så tit man ser det fra ham mere.

VestbyensStolthed
Junior
Junior
Indlæg: 56
Tilmeldt: 20. jun 2022, 14:17
Favoritspiller: Cacá

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af VestbyensStolthed » 11. aug 2022, 14:04

BoT skrev:
11. aug 2022, 14:01
Mr Gold skrev:
11. aug 2022, 10:16
bedstefar skrev:
11. aug 2022, 09:50
Kom nu lige, det er sgu for useriøst det her.. Manden har spillet maks. 10 seniorkampe, han skal på ingen måde skrives under med.

Skyd Fossum af helvedes til og få så hentet en RIGTIG 8er!!
Fossum har spillet nogle vildt gode kampe men ALT for sjældent!!
Overordnet set har han ik været god nok i AaB, synes godt vi ku forvente mere. I medgang ja der har han været virkelig god.

Vi skal have en VIRKELIG god klassisk 8’er der kan skabe ro og gøre de andre gode. Tror både Pedro og Malthe vil vokse med den rette der kan sætte det op. Offensiven er der jo.

ELLER gi nu Oliver chancen, der sker MEGET mere når han ligger der.

Kusk og Oliver bør virkelig starte næste gang.
GAD SÅ GODT SE SOUSA PÅ TOPPEN!!!
Altså Iver Fossum har på 94 kampe været involveret i i alt 31 mål for AaB - 20 scoringer og 11 assists. Altså et mål pr. 3. kamp. Det synes jeg er svært at omsætte til, at han overordnet set ikke har været god nok.
Jeg synes bestemt også han er dygtig nok, min personlig mening er bare at vi ikke udnytter hans spidskompetencer. Jeg synes han tidligere har været rigtig god til at tag nogle dybe løb og kom med i feltet, men det er ikke så tit vi ser det mere.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af gravballe » 11. aug 2022, 14:23

fossum er bedst et sted imellem angreb og midtbane, men i en 4-3-3 er den plads lidt væk.....

Besvar