Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Uldahl » 26. aug 2019, 17:26

Kokkefar skrev:
26. aug 2019, 17:07
Gamling skrev:
26. aug 2019, 16:33
Koch Helsted er en fin angriber på NB liga niveau og lavere, men ikke noget at samle på for AaB, hvis vi er seriøse omkring både egen talentudvikling og top 6 ambitioner.
Så du mener vi kan finde en angriber fra en højere hylde, der vil være tilfreds med at være reserve og gå til en bankelevløn?
Vil være en udmærket økonmisk signing. som back up og til at presse Kauf og Weert. En spiller med fornuftige stats, og garnet 2 i sæsonen.

Og han kan jo sagtens blive bedre med bedre spillere omkring ham. Vi skal have konkurance om pladserene, det øger trænings insensiten. Ros til den sportslige ledelse hvis vi henter ham. :thumbsup:

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Kokkefar » 26. aug 2019, 17:32

Pastorius skrev:
26. aug 2019, 17:18
Kokkefar skrev:
26. aug 2019, 17:07
Gamling skrev:
26. aug 2019, 16:33
Koch Helsted er en fin angriber på NB liga niveau og lavere, men ikke noget at samle på for AaB, hvis vi er seriøse omkring både egen talentudvikling og top 6 ambitioner.
Så du mener vi kan finde en angriber fra en højere hylde, der vil være tilfreds med at være reserve og gå til en bankelevløn?
Hvis det er kriterierne synes Jeg det er fint med dem vi trods alt har.
Jeg er godt nok bekymret over konkurrencen på 9’eren. Det er imo alt for meget pres at lægge på Kaufmann, der stadig kun er 2.-års u19 spiller. Det er skidt for konkurrencen internt på holdet og presset kan vise sig at være voldsomt for så ung en mand. Især hvis Tom begynder at have problemer. Derfor mener jeg Helsted eller en lignende type ville være en billig ‘lottokupon’ der kan presse Kaufmann og kæmpe med om de minutter Tom efterlader. For slet ikke at nævne den åbenlyse fordel i at have en stor boksangriber man kan skifte ind hvis man skal score sent i kampen.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Kokkefar » 26. aug 2019, 17:34

Uldahl skrev:
26. aug 2019, 17:26
Kokkefar skrev:
26. aug 2019, 17:07
Gamling skrev:
26. aug 2019, 16:33
Koch Helsted er en fin angriber på NB liga niveau og lavere, men ikke noget at samle på for AaB, hvis vi er seriøse omkring både egen talentudvikling og top 6 ambitioner.
Så du mener vi kan finde en angriber fra en højere hylde, der vil være tilfreds med at være reserve og gå til en bankelevløn?
Vil være en udmærket økonmisk signing. som back up og til at presse Kauf og Weert. En spiller med fornuftige stats, og garnet 2 i sæsonen.

Og han kan jo sagtens blive bedre med bedre spillere omkring ham. Vi skal have konkurance om pladserene, det øger trænings insensiten. Ros til den sportslige ledelse hvis vi henter ham. :thumbsup:
Præcis, du opsummerer meget godt mine tanker her. Low risk, low cost, stort potentielt gain. Desuden kan en mand der laver 17 kasser to sæsoner i træk i NBL selvfølgelig også begå sig i superligaen som reserve.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Pastorius » 26. aug 2019, 17:36

Kokkefar skrev:
26. aug 2019, 17:32
Pastorius skrev:
26. aug 2019, 17:18
Kokkefar skrev:
26. aug 2019, 17:07
Gamling skrev:
26. aug 2019, 16:33
Koch Helsted er en fin angriber på NB liga niveau og lavere, men ikke noget at samle på for AaB, hvis vi er seriøse omkring både egen talentudvikling og top 6 ambitioner.
Så du mener vi kan finde en angriber fra en højere hylde, der vil være tilfreds med at være reserve og gå til en bankelevløn?
Hvis det er kriterierne synes Jeg det er fint med dem vi trods alt har.
Jeg er godt nok bekymret over konkurrencen på 9’eren. Det er imo alt for meget pres at lægge på Kaufmann, der stadig kun er 2.-års u19 spiller. Det er skidt for konkurrencen internt på holdet og presset kan vise sig at være voldsomt for så ung en mand. Især hvis Tom begynder at have problemer. Derfor mener jeg Helsted eller en lignende type ville være en billig ‘lottokupon’ der kan presse Kaufmann og kæmpe med om de minutter Tom efterlader. For slet ikke at nævne den åbenlyse fordel i at have en stor boksangriber man kan skifte ind hvis man skal score sent i kampen.
Hvis det er en ældre angriber uden superligaerfaring, tænker jeg ikke det rykker en tøddel ved konkurrencen. Van Weert er nummer 1, Kaufmann er nummer to. Det synes jeg er fint nok, men bredden er selvfølgelig farlig hvis både Van Weert og Kaufmann er ukampdygitge. Så skal vi til at lave om på opstillingen andre steder for at kompensere.

Hvis jeg sad i Gaardes stol, ville jeg ikke hente en angriber, medmindre jeg kunne få en der potentielt kunne slå Van Weert af holdet. Dét er konkurrence.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Pastorius » 26. aug 2019, 17:38

Kokkefar skrev:
26. aug 2019, 17:34
Uldahl skrev:
26. aug 2019, 17:26
Kokkefar skrev:
26. aug 2019, 17:07
Gamling skrev:
26. aug 2019, 16:33
Koch Helsted er en fin angriber på NB liga niveau og lavere, men ikke noget at samle på for AaB, hvis vi er seriøse omkring både egen talentudvikling og top 6 ambitioner.
Så du mener vi kan finde en angriber fra en højere hylde, der vil være tilfreds med at være reserve og gå til en bankelevløn?
Vil være en udmærket økonmisk signing. som back up og til at presse Kauf og Weert. En spiller med fornuftige stats, og garnet 2 i sæsonen.

Og han kan jo sagtens blive bedre med bedre spillere omkring ham. Vi skal have konkurance om pladserene, det øger trænings insensiten. Ros til den sportslige ledelse hvis vi henter ham. :thumbsup:
Præcis, du opsummerer meget godt mine tanker her. Low risk, low cost, stort potentielt gain. Desuden kan en mand der laver 17 kasser to sæsoner i træk i NBL selvfølgelig også begå sig i superligaen som reserve.
Gaarde ser ud til at lykkedes fint med at finde og hente PO, hvis han laver en to-tre fund af den slags pr. sæson, så kommer dem der vil at med Gaarde til at blive glade. Så får vi ikke lov til at beholde ham.

Jeg tror ikke en skid på Helsted er den mand.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1210
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Reyad » 26. aug 2019, 17:41

Jeg har ikke set meget til ham Koch.
Men de få gange jeg har set ham, har han ikke været vildt imponerende (det samme kunne jeg have sagt om Olsen). Derfor er jeg skeptisk, hvis de henter ham ind til at være aflaster. Så hellere en lejeaftale med en skandinav, der er endt på bænken et eller andet sted i det store udland.

Jeg tror ikke vi ser flere handler ind før Okore og Abildgaard (eller to andre) har forladt skuden.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4251
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Klaus » 26. aug 2019, 21:05

Viste kampen i aften ikke lige præcist, hvorfor vi ikke skal sælge Okore nu?? Til jul, måske, men det kunne være godt at have ham med i hele efteråret.....

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4763
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Maglau » 26. aug 2019, 21:38

Reyad skrev:
26. aug 2019, 17:41
Jeg har ikke set meget til ham Koch.
Men de få gange jeg har set ham, har han ikke været vildt imponerende (det samme kunne jeg have sagt om Olsen). Derfor er jeg skeptisk, hvis de henter ham ind til at være aflaster. Så hellere en lejeaftale med en skandinav, der er endt på bænken et eller andet sted i det store udland.

Jeg tror ikke vi ser flere handler ind før Okore og Abildgaard (eller to andre) har forladt skuden.
Det mest oplagte og første prioritet må være at sælge reservespilleren Abildgaard - penge i kassen uden det svækker holdet.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7885
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Forza » 26. aug 2019, 22:50

Maglau skrev:
26. aug 2019, 21:38
Reyad skrev:
26. aug 2019, 17:41
Jeg har ikke set meget til ham Koch.
Men de få gange jeg har set ham, har han ikke været vildt imponerende (det samme kunne jeg have sagt om Olsen). Derfor er jeg skeptisk, hvis de henter ham ind til at være aflaster. Så hellere en lejeaftale med en skandinav, der er endt på bænken et eller andet sted i det store udland.

Jeg tror ikke vi ser flere handler ind før Okore og Abildgaard (eller to andre) har forladt skuden.
Det mest oplagte og første prioritet må være at sælge reservespilleren Abildgaard - penge i kassen uden det svækker holdet.
Eftersom Abildgaard ikke kan vise sig frem på u-21 landsholdet længere og nu ikke er fast mand på holdet længere bør vi klart sørge for at sælge ham. Buddet på ca 9-10 mio virker ikke helt dårligt længere.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 27. aug 2019, 07:55

Nå, Gaarde lukker transfervinduet. Så må vi håbe 2 mand er nok til frontløberpladsen.

Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Indlæg: 259
Tilmeldt: 22. maj 2011, 07:41
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af strangecap » 27. aug 2019, 08:36

Gamen skrev:
27. aug 2019, 07:55
Nå, Gaarde lukker transfervinduet. Så må vi håbe 2 mand er nok til frontløberpladsen.
3 vi har da også PK han var oprindeligt angriber ;)

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14835
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Hanga » 27. aug 2019, 08:50

Gamen skrev:
27. aug 2019, 07:55
Nå, Gaarde lukker transfervinduet. Så må vi håbe 2 mand er nok til frontløberpladsen.
Ja hvad laver han ? :@ Her var han på vej mod topkarakter for vinduet og så efterlader han truppen ekstremt tyndt på angriber/kant positionen. Hvis Tom får en ny hjernerystelse eller anden skade hviler ansvaret på en 1 års senior. Det er ganske enkelt ikke rimeligt.

Et salg af Abildgaard og evt. Okore hvis prisen er god, og en lejeaftale med en nogenlunde offensivspiller. Det er alt dette vindue mangler!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3182
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gnu » 27. aug 2019, 09:17

Lad os få ham Martin Pik ind til angrebet. Det er lidt for sårbart med kun VW og Kaufmann, som knap nok har fået hår på bollerne, som frontløbere.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Bongo12345
Junior
Junior
Indlæg: 53
Tilmeldt: 26. nov 2018, 09:53
Geografisk sted: Nibe

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Bongo12345 » 27. aug 2019, 09:19

Gamen skrev:
27. aug 2019, 07:55
Nå, Gaarde lukker transfervinduet. Så må vi håbe 2 mand er nok til frontløberpladsen.

Det ser lidt tyndt ud. Og i mente med at der ryger en offensiv spiller ud en af dagene, når Theluffsen bliver sendt syd for grænsen.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af MrBangDK » 27. aug 2019, 09:22

Hanga skrev:
27. aug 2019, 08:50
Gamen skrev:
27. aug 2019, 07:55
Nå, Gaarde lukker transfervinduet. Så må vi håbe 2 mand er nok til frontløberpladsen.
Ja hvad laver han ? :@ Her var han på vej mod topkarakter for vinduet og så efterlader han truppen ekstremt tyndt på angriber/kant positionen. Hvis Tom får en ny hjernerystelse eller anden skade hviler ansvaret på en 1 års senior. Det er ganske enkelt ikke rimeligt.

Et salg af Abildgaard og evt. Okore hvis prisen er god, og en lejeaftale med en nogenlunde offensivspiller. Det er alt dette vindue mangler!
Det er et gummi statement Gaarde kommer med - “man skal ikke forvente at der kommer flere...”. Det er jo ikke en blank afvisning af at der kommer flere ind!
Ska' vi hak'?

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6097
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 27. aug 2019, 09:25

Tror stadig der kommer en offensivspiller ind på leje.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 27. aug 2019, 09:37

FIDEL skrev:
27. aug 2019, 09:25
Tror stadig der kommer en offensivspiller ind på leje.
Det bliver også interessant at se om vi sender yderligere 1-2 spillere på græs andetsteds. Så lige en overskrift hvor Gaarde ikke afviser at udleje 1-2 spiller(e) mere

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 970
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Rams » 27. aug 2019, 09:42

Bongo12345 skrev:
27. aug 2019, 09:19
Gamen skrev:
27. aug 2019, 07:55
Nå, Gaarde lukker transfervinduet. Så må vi håbe 2 mand er nok til frontløberpladsen.

Det ser lidt tyndt ud. Og i mente med at der ryger en offensiv spiller ud en af dagene, når Theluffsen bliver sendt syd for grænsen.
Sydpå - spændende og mere sexet end Norge eller Island.

Nå, men det tyder da på, at Søren Tengstedt kan risikere, at få lidt minutter hist og pist. Søn af Kim og nevø til René - gamle Chang legender mv. - så bliver det spændende at se, hvor meget bold der er i ham på dette niveau.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14835
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Hanga » 27. aug 2019, 11:07

MrBangDK skrev:
27. aug 2019, 09:22
Hanga skrev:
27. aug 2019, 08:50
Gamen skrev:
27. aug 2019, 07:55
Nå, Gaarde lukker transfervinduet. Så må vi håbe 2 mand er nok til frontløberpladsen.
Ja hvad laver han ? :@ Her var han på vej mod topkarakter for vinduet og så efterlader han truppen ekstremt tyndt på angriber/kant positionen. Hvis Tom får en ny hjernerystelse eller anden skade hviler ansvaret på en 1 års senior. Det er ganske enkelt ikke rimeligt.

Et salg af Abildgaard og evt. Okore hvis prisen er god, og en lejeaftale med en nogenlunde offensivspiller. Det er alt dette vindue mangler!
Det er et gummi statement Gaarde kommer med - “man skal ikke forvente at der kommer flere...”. Det er jo ikke en blank afvisning af at der kommer flere ind!
Okay, jeg har kun læst bold.dk udgaven hvor det lyder ret kategorisk. Jeg har dog set ham udtale det et par gange nu og sammenholdt med kommentaren ved Wessam udlejningen, frygter jeg desværre at han mener det. Han plejer at være ret ærlig om den slags. Man kan håbe at det ændrer sig hvis det lykkes at få solgt Abildgaard og lavet de omtalte udlejninger.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

donjuul84
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 82
Tilmeldt: 23. sep 2014, 22:46
Favoritspiller: Rasmus Thelander

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af donjuul84 » 27. aug 2019, 11:16

På Nordjyske plus kan man læse at der arbejdes på to udlejninger Nordjyske gætter på at den ene bliver Thellufssen men hvem mon den anden er

Låst