Nedrykningstråden

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 26. okt 2005, 20:34
Geografisk sted: Belgien

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Jacob » 11. maj 2011, 08:08

Jacob skrev:
tommas jensen skrev:Lyngby kan blive sendt ud på en ulovlig aftale. Alle kampe vil være tabt 0 - 3 Hvordan vil stillingen så se ud for de røde ???
http://www.sporten.dk/superligaen/avis- ... -lyngby-ud" onclick="window.open(this.href);return false;
Det vil være umanerligt skidt for os, da vi er de eneste der har gjort rent bord imod Lyngby. Hvis alle de andre hold får 3 point i de kampemod Lyngby istedet for de faktiske resultater, henter de ca 3-6 point på os i snit. Med andre ord - det kan godt være at der kun er en nedrykningsplads at spille om så, men vi ligger lige omkring den så. :(
Har lige kigget på det igen og det er heldigvis kun os af bundholdene der har spillet mod dem 2 gange her i forårets 11 kampe, som der skulle være tale om - så det er ikke så slemt som først antaget. Hvis det skulle ende med 11 taberdømte kampe til Lyngby, så betyder det følgende:
FCN +3 point
Randers +2 point
FCM +5 point
BIF +2 point
Life is good..... AaB is better!

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af fish » 11. maj 2011, 08:27

Jacob skrev:
tommas jensen skrev:Lyngby kan blive sendt ud på en ulovlig aftale. Alle kampe vil være tabt 0 - 3 Hvordan vil stillingen så se ud for de røde ???
http://www.sporten.dk/superligaen/avis- ... -lyngby-ud" onclick="window.open(this.href);return false;
Det vil være umanerligt skidt for os, da vi er de eneste der har gjort rent bord imod Lyngby. Hvis alle de andre hold får 3 point i de kampemod Lyngby istedet for de faktiske resultater, henter de ca 3-6 point på os i snit. Med andre ord - det kan godt være at der kun er en nedrykningsplads at spille om så, men vi ligger lige omkring den så. :(

Enig hvis det er hele sæsonen, men så vidt jeg læser er det kun forårets kamp Lyngby risikerer at blive taberdømt i. De store vindere er Randers og FCN der med hhv 2+ og 3+ begge kommer op på 34 point som os. De helt store tabere er Esbjerg og SønderjyskeE der nu vil have hhv 6 og 4 point til redning.

I forhold til os ser det faktisk ikke så skidt ud i forhold til at undgå nedrykning, da vi i så fald vil have fundet den ene nedrykker (Lyngby) mens den mest oplagte anden kandidat Esbjerg skal hente 6 point på os i deres resterende kampe. En sejr til os i Esbjerg vil således betyde at Esbjerg har 9 point op til os med 3 kampe tilbage og med en bedre målscore til os.

SønderjyskeE har Lyngby i næste runde, men jeg går ud fra at hvis Lyngby reagere på det her og piller Aabech af holdet, så er points gyldige skulle Lyngby skrabe nogen til sig?

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 26. okt 2005, 20:34
Geografisk sted: Belgien

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Jacob » 11. maj 2011, 08:39

fish skrev:
Jacob skrev:
tommas jensen skrev:Lyngby kan blive sendt ud på en ulovlig aftale. Alle kampe vil være tabt 0 - 3 Hvordan vil stillingen så se ud for de røde ???
http://www.sporten.dk/superligaen/avis- ... -lyngby-ud" onclick="window.open(this.href);return false;
Det vil være umanerligt skidt for os, da vi er de eneste der har gjort rent bord imod Lyngby. Hvis alle de andre hold får 3 point i de kampemod Lyngby istedet for de faktiske resultater, henter de ca 3-6 point på os i snit. Med andre ord - det kan godt være at der kun er en nedrykningsplads at spille om så, men vi ligger lige omkring den så. :(

Enig hvis det er hele sæsonen, men så vidt jeg læser er det kun forårets kamp Lyngby risikerer at blive taberdømt i. De store vindere er Randers og FCN der med hhv 2+ og 3+ begge kommer op på 34 point som os. De helt store tabere er Esbjerg og SønderjyskeE der nu vil have hhv 6 og 4 point til redning.

I forhold til os ser det faktisk ikke så skidt ud i forhold til at undgå nedrykning, da vi i så fald vil have fundet den ene nedrykker (Lyngby) mens den mest oplagte anden kandidat Esbjerg skal hente 6 point på os i deres resterende kampe. En sejr til os i Esbjerg vil således betyde at Esbjerg har 9 point op til os med 3 kampe tilbage og med en bedre målscore til os.

SønderjyskeE har Lyngby i næste runde, men jeg går ud fra at hvis Lyngby reagere på det her og piller Aabech af holdet, så er points gyldige skulle Lyngby skrabe nogen til sig?
Jeg er enig -hvilket jeg også håber fremgår af min anden post. Dog giver det Randers en bedre plads i kampen om 5.pladsen.
Hvis der er noget om snakken er der vist ingen tvivl om, at de tager Aabech af holdet -og ja, hvis han ikke spiller fremover, så taberdømmes de ikke i de kampe.
Life is good..... AaB is better!

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af jernskjorten » 11. maj 2011, 09:51

Sikke noget forbandet mudder! Det vil være toppen af en ringe Superliga-sæson, hvis en af nedrykkerne findes ved skrivebordet. Hvis rygterne taler sandt, er Lyngby simpelthen nogle klaphatte!

Men det er også spændende at høre DBU's syn på sagen, der har været på DBU's bord siden februar. Jeg håber ikke, at DBU har kendt til problemet om tillægskontraktens gyldighed i al den tid uden at informere Lyngby om det.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14891
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Hanga » 11. maj 2011, 10:15

DBU afviser at han har spillet ulovligt, og der vil derfor sansynligvis ikke blive tale om pointstraf.

http://www.bold.dk/nyt/DBU-Aabech-har-i ... t-ulovligt
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Lindvang

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Lindvang » 12. maj 2011, 08:30

Aabech-sagen er måske ikke helt død endnu, jf. EB's kilder hos DBU:
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 553232.ece

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Mogens » 12. maj 2011, 09:22

voigt2006 skrev:Ny stilling

Klub Point
1 FC København 74
2 FC Midtjylland 49
3 OB 48
4 Brøndby IF 46
5 Silkeborg 37
6 AC Horsens 35
7 Randers FC 34
8 AaB 34
9 FC Nordsjælland 34
10 SønderjyskE 30
11 Esbjerg fB 28
12 Lyngby 20
Du skal nok lige bytte om på rend os og AaB. Hvis det bliver effektueret har AaB en bedre målscore, da vi får tilføjet + 4 mål, da vi kun har vundet med 2 x 2-1, men nu i stedet får 2 x 3-0.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af sulakvelidze » 12. maj 2011, 09:33

Lindvang skrev:Aabech-sagen er måske ikke helt død endnu, jf. EB's kilder hos DBU:
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 553232.ece
Uden at vide det gætter jeg på, at det også handler om, at Ekstra Bladet forsøger at holde kog i egen gryde. Deres historie blev punkteret i går, og det vil se dumt ud, hvis de smider sig på maven i dag. Så hellere være offensiv og fremture.

Men jeg ved det som sagt ikke, og jeg vil sige så meget, at hvis sagen ender med en pointstraf til Lyngby, kan der være tale om en af de største skandaler i DBU's historie. Hvis unionens ansatte virkelig i hele forårssæsonen har vidst, at noget måske ikke var, som det skulle være, og først når det er alt for sent finder ud af, hvad der er op og ned, så er der tale om smøl i en helt ufattelig grad.

Det vil være forkasteligt, men på den anden side ikke overraskende, hvis det sker. DBU har jo det seneste år gjort sig selv komplet til grin ved at vedtage regler om objektivt udebaneansvar og derefter ikke være i stand til at håndhæve dem - netop på grund af smøl. Det har forhindret Brøndby IF i at blive straffet for hooliganisme. Hvis Lyngby nu bliver straffet med en nedrykning, fordi DBU's administration er inkompetent og ekstrem langsom i optrækket, så forstår jeg sgu godt, at Lyngby, klubbens sponsorer og hele dens bagland føler sig pisset på.

Hvis det ender med en straf til Lyngby, er det selvfølgelig pinligt for Lyngby, at de ikke har haft styr på tingene. Men det er endnu mere pinligt for DBU, hvis de har kendt til muligheden for et problem uden at undersøge det i rette tid. Det er det modsatte af rettidig omhu, og det bør i så fald koste nogle fyresedler på visse kontorer og poster i DBU.

Brugeravatar
Bong
Allstar
Allstar
Indlæg: 1007
Tilmeldt: 11. maj 2006, 10:59
Favoritspiller: Jozo Matovac
Geografisk sted: 9000

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Bong » 12. maj 2011, 09:52

Hvis unionens ansatte virkelig i hele forårssæsonen har vidst, at noget måske ikke var, som det skulle være, og først når det er alt for sent finder ud af, hvad der er op og ned, så er der tale om smøl i en helt ufattelig grad.
Men det vil jo på den anden side heller ikke komme bag på nogen, hvis det er sådan det faktisk forholder sig.

Selv i et kapløb med en snegl ville DBU tabe! :thumbsdown:
A slightly more sophisticated hooligan...

Brugeravatar
mindre_gult_og_blåt_tak
Superliga
Superliga
Indlæg: 557
Tilmeldt: 11. jun 2007, 22:51
Geografisk sted: Århus

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af mindre_gult_og_blåt_tak » 12. maj 2011, 11:08

Jeg er ikke nervøs for at Lyngby skal blive straffet. Jeg tror ganske enkelt ikke på at det sker.

Brugeravatar
vandmelonen
1. div
1. div
Indlæg: 362
Tilmeldt: 11. feb 2009, 01:05
Favoritspiller: Mæhle

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af vandmelonen » 12. maj 2011, 12:11

mindre_gult_og_blåt_tak skrev:Jeg er ikke nervøs for at Lyngby skal blive straffet. Jeg tror ganske enkelt ikke på at det sker.
Nu har jeg ikke sat mig ind i sagen, men jeg tror generelt heller ikke, at der er nogen i DBU, der har bollerne til at gøre noget.

Eagledrop
Landshold
Landshold
Indlæg: 804
Tilmeldt: 19. apr 2008, 17:24
Geografisk sted: Kolding

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Eagledrop » 12. maj 2011, 13:31

Jeg kan slet ikke forestille mig at DBU vil give andre point for Lyngby's fadæse. Det vil jo være en enorm skævvridning.

Tilgengæld kan jeg godt forestille mig at DBU vil give Lyngby en point straf alene, så de vil få minus 3 point eller minus 8 eller sådan noget. Men forestiller mig ikke en stor point straf, forestiller mig tilgengæld en betydelig økonomisk straf (afmålt mod at det er Lyngby der skal have den, så ikke knusende stor - men nok til at gøre nas).

Så tror ikke vi behøves regne på at FCM skulle have 5 point mere eller lign. tror kun det er Lyngby der vil blive straffet, og ikke også de hold der reelt har vundet mod dem.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3901
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Gentleman Finn » 12. maj 2011, 13:58

Nu er det blot tillægskontrakten, tvivler på det bliver snakket pointstraf til Lyngby overhovedet, eller pluspoint til andre for den sags skyld, men derimod bødestørrelse.

Og det vil da først blive absurd, hvis de begynder at lege juleaften og dele gaver ud til alle der har mødt Lyngby, det er der ikke hjemmel til. Om det så er selve hovedkontrakten (hvilket intet tyder på, men er det EB konkluderer ud fra) den er helt galt med, så tvivler jeg meget på de vil gå imod spillets ånd derinde alligevel. Det ville overraske mig meget. Men det ville være klædeligt for dbu at afslutte sagen hurtigst muligt, nu hvor EB er lykkedes med at skabe uro rundt omkring. EB fører journalistik efter laveste fællesnævner og skal blot have lidt clicks og solgt flere aviser.

Det lyder da heller ikke til at være en sag med mere end en evt. bødestraf i sig jf. http://kanalsport.dk/index.php/tv/clip_id=39509" onclick="window.open(this.href);return false;

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Jesper Schmidt » 12. maj 2011, 15:19

Jeg tror bestemt heller ikke Lyngby sagen ender med en pointstraf, men når det er sagt kan jeg simpelthen ikke forstå hvorfor man herinde fra mange sider har den opfattelse at det scenarie som først var fremme - at de skulle kendes som taber i alle forårets kampe, skulle være en ulempe for os. Det ville da være en kæmpe matchbold at der kun var én nedrykningsplads at spille om, og at vi pludselig stod 6 point plus en markant bedre målscore fra stregen.

Drop nu al den fokus på en eventuel Europa League plads... i forhold til nedrykning er det fuldstændig ligegyldigt, og vi er bestemt ikke reddet endnu, og kan stadig knække halsen, uden at det betyder der skal ske sensationer i de sidste 4 kampe.

I forhold til de to vidt forskellige udgaver af fremtiden man kan se frem til, afhængigt af om vi bliver i Superligaen, er selv eventuelle 20 mio. fra gruppespildeltagelse en dråbe i havet... der står STADIG en fremtid som en del af toppen i dansk fodbold på spil her, en position vi stensikkert ikke vil have i en del år fremover, hvis vi skulle rykke ud.

Set i forhold til at det også næste år (hvis vi redder os)vil være vanvittigt vigtigt at vores unge hold får en god start, for vi VIL være sårbare, vil jeg faktisk heller ikke nødvendigvis se Europa League som et plus overhovedet...

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Freddie » 13. maj 2011, 06:01

Jeg kan simpelthen ikke se hvorfor du og mange andre ser det at være i nedrykningsrisiko eller at have en spinkel mulighed for at komme i Euro League som modsatrettet.

Det ligger i hele konceptet, at der skal spilles om de ting, og for mig er AaB da ikke i særlig nedrykningsfare for nuværende. Der er da kæmpestor forskel på at være 7 point fra redning, eller hvor meget det nu drejede sig om, eller være 4 point på den rigtige side af stregen, og en pæn del af ligaen under sig. Tilskuertallene viser jo også, at folk godt kan lide, at der er noget at spille om, hvilket styrker klubben. Hvem havde regnet med udsolgt mod Lyngby og sikkert også mod Sønderjyske?

Det, det drejer sig om for mig er, at AaB fortsætter fremgangen og vinder kampe. hvordan Kent tackler det i forhold til truppen, en kamp ad gangen f. eks., gælder jo ikke for os fans. Kent og truppen må finde ud af hvordan de løser situationen, men jeg vil have lov til at drømme om den spinkle chance for Europa League, og en utroligt forbedret situation for AaB sportsligt som økonomisk.
Jesper Schmidt skrev:Jeg tror bestemt heller ikke Lyngby sagen ender med en pointstraf, men når det er sagt kan jeg simpelthen ikke forstå hvorfor man herinde fra mange sider har den opfattelse at det scenarie som først var fremme - at de skulle kendes som taber i alle forårets kampe, skulle være en ulempe for os. Det ville da være en kæmpe matchbold at der kun var én nedrykningsplads at spille om, og at vi pludselig stod 6 point plus en markant bedre målscore fra stregen.

Drop nu al den fokus på en eventuel Europa League plads... i forhold til nedrykning er det fuldstændig ligegyldigt, og vi er bestemt ikke reddet endnu, og kan stadig knække halsen, uden at det betyder der skal ske sensationer i de sidste 4 kampe.

I forhold til de to vidt forskellige udgaver af fremtiden man kan se frem til, afhængigt af om vi bliver i Superligaen, er selv eventuelle 20 mio. fra gruppespildeltagelse en dråbe i havet... der står STADIG en fremtid som en del af toppen i dansk fodbold på spil her, en position vi stensikkert ikke vil have i en del år fremover, hvis vi skulle rykke ud.

Set i forhold til at det også næste år (hvis vi redder os)vil være vanvittigt vigtigt at vores unge hold får en god start, for vi VIL være sårbare, vil jeg faktisk heller ikke nødvendigvis se Europa League som et plus overhovedet...

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Jesper Schmidt » 13. maj 2011, 14:11

Freddie skrev:Jeg kan simpelthen ikke se hvorfor du og mange andre ser det at være i nedrykningsrisiko eller at have en spinkel mulighed for at komme i Euro League som modsatrettet.

Det ligger i hele konceptet, at der skal spilles om de ting, og for mig er AaB da ikke i særlig nedrykningsfare for nuværende. Der er da kæmpestor forskel på at være 7 point fra redning, eller hvor meget det nu drejede sig om, eller være 4 point på den rigtige side af stregen, og en pæn del af ligaen under sig. Tilskuertallene viser jo også, at folk godt kan lide, at der er noget at spille om, hvilket styrker klubben. Hvem havde regnet med udsolgt mod Lyngby og sikkert også mod Sønderjyske?

Det, det drejer sig om for mig er, at AaB fortsætter fremgangen og vinder kampe. hvordan Kent tackler det i forhold til truppen, en kamp ad gangen f. eks., gælder jo ikke for os fans. Kent og truppen må finde ud af hvordan de løser situationen, men jeg vil have lov til at drømme om den spinkle chance for Europa League, og en utroligt forbedret situation for AaB sportsligt som økonomisk.
Jesper Schmidt skrev:Jeg tror bestemt heller ikke Lyngby sagen ender med en pointstraf, men når det er sagt kan jeg simpelthen ikke forstå hvorfor man herinde fra mange sider har den opfattelse at det scenarie som først var fremme - at de skulle kendes som taber i alle forårets kampe, skulle være en ulempe for os. Det ville da være en kæmpe matchbold at der kun var én nedrykningsplads at spille om, og at vi pludselig stod 6 point plus en markant bedre målscore fra stregen.

Drop nu al den fokus på en eventuel Europa League plads... i forhold til nedrykning er det fuldstændig ligegyldigt, og vi er bestemt ikke reddet endnu, og kan stadig knække halsen, uden at det betyder der skal ske sensationer i de sidste 4 kampe.

I forhold til de to vidt forskellige udgaver af fremtiden man kan se frem til, afhængigt af om vi bliver i Superligaen, er selv eventuelle 20 mio. fra gruppespildeltagelse en dråbe i havet... der står STADIG en fremtid som en del af toppen i dansk fodbold på spil her, en position vi stensikkert ikke vil have i en del år fremover, hvis vi skulle rykke ud.

Set i forhold til at det også næste år (hvis vi redder os)vil være vanvittigt vigtigt at vores unge hold får en god start, for vi VIL være sårbare, vil jeg faktisk heller ikke nødvendigvis se Europa League som et plus overhovedet...
Så du mener ikke at det kan smitte af på spillerne, når der pludselig fra fans og medier pludselig er en masse fokus på en mulig Europa League plads, og nedrykningsfaren nedtones til noget sekundært?

Jeg ser en masse faresignaler i det her, og krydser virkelig fingre for at spillerne formår at holde fokus på missionen, ellers kan jeg i dén grad frygte de kommende kampe, hvis det skulle ende med et (ikke utænkeligt) nederlag i Esbjerg...

Men du skal da have lov til at drømme. Personligt drømmer jeg "bare" om overlevelse i ligaen, hvilket jeg i sig selv synes vil være en pragtpræstation.

Og så mener jeg stadig at vi skal gå ind til næste sæson (hvis vi bliver oppe) med en MEGET stor respekt for at dette kan ske igen, for uanset hvad vi går og drømmer om, så tror jeg ikke næste sæsons hold er så stærkt som det vi har i øjeblikket, ja jeg tør næsten garantere det. Derfor mener jeg ikke nødvendigvis at en kval. til Europa nødvendigvis kun vil være af det gode...

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Freddie » 13. maj 2011, 15:22

Jeg er sikker på, at det netop er forventninger, al mulig hype, stemning på stadion, tillid til ens evner, der får det bedste frem i en fodboldspiller. Det drejer sig netop om at vinde fodboldkampe, og jeg tror ikke man får mere ud af holdet ved at liste som katten om den varme grød. Vi skal være mere end klar til at snuppe den Euro League-plads, hvis kodriverne kan tage sig sammen og vinde over FC Nordsjælland. Så enkelt er det.

I modsætning til dig er jeg sikker på at vi får et slagkraftigt hold næste sæson. Det vil oven i købet blive lettere hvis holdet kvalificerer sig til en europæisk turnering med et indbygget overskud på min. 20 mio. Så selv om du ikke tør vise dine forventninger så vil presset være på spillerne alligevel. Det er de vant til at leve med, og den klarer de sagtens.
Jesper Schmidt skrev: Så du mener ikke at det kan smitte af på spillerne, når der pludselig fra fans og medier pludselig er en masse fokus på en mulig Europa League plads, og nedrykningsfaren nedtones til noget sekundært?

Jeg ser en masse faresignaler i det her, og krydser virkelig fingre for at spillerne formår at holde fokus på missionen, ellers kan jeg i dén grad frygte de kommende kampe, hvis det skulle ende med et (ikke utænkeligt) nederlag i Esbjerg...

Men du skal da have lov til at drømme. Personligt drømmer jeg "bare" om overlevelse i ligaen, hvilket jeg i sig selv synes vil være en pragtpræstation.

Og så mener jeg stadig at vi skal gå ind til næste sæson (hvis vi bliver oppe) med en MEGET stor respekt for at dette kan ske igen, for uanset hvad vi går og drømmer om, så tror jeg ikke næste sæsons hold er så stærkt som det vi har i øjeblikket, ja jeg tør næsten garantere det. Derfor mener jeg ikke nødvendigvis at en kval. til Europa nødvendigvis kun vil være af det gode...

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9634
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Buzz Killington » 13. maj 2011, 15:36

Freddie skrev:Jeg er sikker på, at det netop er forventninger, al mulig hype, stemning på stadion, tillid til ens evner, der får det bedste frem i en fodboldspiller. Det drejer sig netop om at vinde fodboldkampe, og jeg tror ikke man får mere ud af holdet ved at liste som katten om den varme grød. Vi skal være mere end klar til at snuppe den Euro League-plads, hvis kodriverne kan tage sig sammen og vinde over FC Nordsjælland. Så enkelt er det.

I modsætning til dig er jeg sikker på at vi får et slagkraftigt hold næste sæson. Det vil oven i købet blive lettere hvis holdet kvalificerer sig til en europæisk turnering med et indbygget overskud på min. 20 mio. Så selv om du ikke tør vise dine forventninger så vil presset være på spillerne alligevel. Det er de vant til at leve med, og den klarer de sagtens.
Jesper Schmidt skrev: Så du mener ikke at det kan smitte af på spillerne, når der pludselig fra fans og medier pludselig er en masse fokus på en mulig Europa League plads, og nedrykningsfaren nedtones til noget sekundært?

Jeg ser en masse faresignaler i det her, og krydser virkelig fingre for at spillerne formår at holde fokus på missionen, ellers kan jeg i dén grad frygte de kommende kampe, hvis det skulle ende med et (ikke utænkeligt) nederlag i Esbjerg...

Men du skal da have lov til at drømme. Personligt drømmer jeg "bare" om overlevelse i ligaen, hvilket jeg i sig selv synes vil være en pragtpræstation.

Og så mener jeg stadig at vi skal gå ind til næste sæson (hvis vi bliver oppe) med en MEGET stor respekt for at dette kan ske igen, for uanset hvad vi går og drømmer om, så tror jeg ikke næste sæsons hold er så stærkt som det vi har i øjeblikket, ja jeg tør næsten garantere det. Derfor mener jeg ikke nødvendigvis at en kval. til Europa nødvendigvis kun vil være af det gode...
Bare for lige at forstå dig ret, mener du da at forventninger ikke kan blive for høje? Jeg vil påstå det er faktuelt forkert, også på Aalborg stadion. Specielt når bagsiden af for høje forventninger fra omverdenen er skuffelse fra omverden, skuffelse rettet mod spillerne, eller når spillerne bliver bange for at lave fejl på baggrund heraf.
For overblik over AaB-nyheder:
http://www.clubnews.dk/AaB

"No dickheads"

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Jesper Schmidt » 13. maj 2011, 17:07

Freddie skrev:Jeg er sikker på, at det netop er forventninger, al mulig hype, stemning på stadion, tillid til ens evner, der får det bedste frem i en fodboldspiller. Det drejer sig netop om at vinde fodboldkampe, og jeg tror ikke man får mere ud af holdet ved at liste som katten om den varme grød. Vi skal være mere end klar til at snuppe den Euro League-plads, hvis kodriverne kan tage sig sammen og vinde over FC Nordsjælland. Så enkelt er det.

I modsætning til dig er jeg sikker på at vi får et slagkraftigt hold næste sæson. Det vil oven i købet blive lettere hvis holdet kvalificerer sig til en europæisk turnering med et indbygget overskud på min. 20 mio. Så selv om du ikke tør vise dine forventninger så vil presset være på spillerne alligevel. Det er de vant til at leve med, og den klarer de sagtens.
Jesper Schmidt skrev: Så du mener ikke at det kan smitte af på spillerne, når der pludselig fra fans og medier pludselig er en masse fokus på en mulig Europa League plads, og nedrykningsfaren nedtones til noget sekundært?

Jeg ser en masse faresignaler i det her, og krydser virkelig fingre for at spillerne formår at holde fokus på missionen, ellers kan jeg i dén grad frygte de kommende kampe, hvis det skulle ende med et (ikke utænkeligt) nederlag i Esbjerg...

Men du skal da have lov til at drømme. Personligt drømmer jeg "bare" om overlevelse i ligaen, hvilket jeg i sig selv synes vil være en pragtpræstation.

Og så mener jeg stadig at vi skal gå ind til næste sæson (hvis vi bliver oppe) med en MEGET stor respekt for at dette kan ske igen, for uanset hvad vi går og drømmer om, så tror jeg ikke næste sæsons hold er så stærkt som det vi har i øjeblikket, ja jeg tør næsten garantere det. Derfor mener jeg ikke nødvendigvis at en kval. til Europa nødvendigvis kun vil være af det gode...
I modsætning til dig, så tror jeg stadig at overlevelse i ligaen kan blive svært nok, og jeg må indrømme at jeg synes det er både overflødigt og farligt at begynde at udse sig nye mål, inden det overordnede mål er opfyldt.

Vi skal sandsynligvis vinde resten af kampene for at kunne snuppe 5. pladsen, mens blot et nederlag til Esbjerg bringer os ned hvor det igen SLET ikke er sjovt, og med et slutprogram hvor der sagtens kun kunne ligge 1-3 point og vente. Jeg kunne i høj grad efterlyse noget realisme, og synes der går alt for meget GF i den, når der tales om 5. pladsen som et mål - det er ok at drømme om den, det kan ingen af os vel se os helt fri for....but still...

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Freddie » 14. maj 2011, 13:35

Rent faktisk ved jeg ikke hvad AaBs egentlige mål er i øjeblikket, men mit mål er klart. 5.pladsen. Jeg vil altid have den bedst mulige placering. Jeg kan ikke se hvad det har med AGF at gøre.

Du har dine beskedne mål :-), jeg har mine. Det er fair nok. Jeg forstår bare ikke hvorfor du tror det får nogen betydning for resultatet hvad du er jeg mener, men f... det.

Hvorfor skulle vi tabe til Esbjerg? Den kamp ligger lige til højrebenet. Taktisk er den ligetil. De skal vinde, vi har tid til at vente. Det er en gylden situation, der tit har givet gode resultater i Esbjerg. Der er en grund til at vi hele sæsonen har været et okay udehold.
Jesper Schmidt skrev:I modsætning til dig, så tror jeg stadig at overlevelse i ligaen kan blive svært nok, og jeg må indrømme at jeg synes det er både overflødigt og farligt at begynde at udse sig nye mål, inden det overordnede mål er opfyldt.

Vi skal sandsynligvis vinde resten af kampene for at kunne snuppe 5. pladsen, mens blot et nederlag til Esbjerg bringer os ned hvor det igen SLET ikke er sjovt, og med et slutprogram hvor der sagtens kun kunne ligge 1-3 point og vente. Jeg kunne i høj grad efterlyse noget realisme, og synes der går alt for meget GF i den, når der tales om 5. pladsen som et mål - det er ok at drømme om den, det kan ingen af os vel se os helt fri for....but still...

Låst