Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1568
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af dyhrmaN » 5. jun 2015, 10:30

killerbob skrev:Har hørt at vi er med i opløbet om en af 1. Division allerstørste talenter.. Og ja han er en profil, men vi er oppe mod gode klubber og så skal han flytte et stykke..
Hvis han skal flytte et stykke og er et stort talent er det vel enten en spiller i Lyngby eller HB Køge. Jeg antager de andre sjællandske klubber, FC Roskilde, AB og Brønshøj ikke har et af de "aller største talenter" løbende.
Altså kan det godt være Bruninho :) Om end han nok ikke ville have nogen issues med at skulle flytte. Det lyder derfor mere som om, denne ukendte spiller må være dansker.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Yankee » 5. jun 2015, 11:21

dyhrmaN skrev: Hvis han skal flytte et stykke og er et stort talent er det vel enten en spiller i Lyngby eller HB Køge. Jeg antager de andre sjællandske klubber, FC Roskilde, AB og Brønshøj ikke har et af de "aller største talenter" løbende.
Det er lidt af en antagelse når du regner AB med i flokken.

Når vi snakker de største talenter i 1. division må Greco fra Roskilde og Emil Holten fra AB absolut regnes med. Der kunne også være tale om Justin Shaibu fra Køge.

Bruninho er alligevel 25, så et talent kan han vel dårligt regnes som.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gamen » 5. jun 2015, 13:43

Rams skrev:Nu tilbød AaB ham jo rent faktisk en kontrakt da han valgte Farum. Han gik i stå under Hjulmand og Farum og Jradi valgte efterfølgende de norske oliepenge. Det blev så ikke lykken, men er sikker på at han ville kunne blomstre i en fri rolle på venstrekanten.
Vi har bare nok fyldspillere, vi skal have nogen der kan sætte sit præg fra dag 1. Ikke en der knap nok har rørt en fodbold siden han skiftede fra AB.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af frederikshavneren » 5. jun 2015, 13:54

dyhrmaN skrev:
killerbob skrev:Har hørt at vi er med i opløbet om en af 1. Division allerstørste talenter.. Og ja han er en profil, men vi er oppe mod gode klubber og så skal han flytte et stykke..
Hvis han skal flytte et stykke og er et stort talent er det vel enten en spiller i Lyngby eller HB Køge. Jeg antager de andre sjællandske klubber, FC Roskilde, AB og Brønshøj ikke har et af de "aller største talenter" løbende.
Altså kan det godt være Bruninho :) Om end han nok ikke ville have nogen issues med at skulle flytte. Det lyder derfor mere som om, denne ukendte spiller må være dansker.
Frederik Gytkjær eller Bror Blume fra Lyngby?

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10780
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af jonas386 » 5. jun 2015, 18:26

Yankee skrev:
jonas386 skrev:Kunne Toutouh i FCK være en mulighed nu hvor han formegentligt kommer i overskud med indkøbene af Verbic og Kusk?
Han scorer ikke synderligt mange mål, men han har nogle kvaliteter jeg tror kunne komme til sin ret hos os.
Toutouh bliver set som central midt i København og kommer ikke i overskud næste sæson.
Jeg har godt set han er blevet brugt på midten, men troede faktisk mest det var af nød fordi man ellers kun har defensive folk (Delaney, Poulsen, Amartey). Men jeg håber uanset at det er en spiller Gaarde har et vågent øje på, for jeg er ikke sikker på man (Ståle) henter en spiller til den plads senest til vinter.

Ifht 1 division, og 2. for den sags skyld, er der så nogen der har et overblik over hvilke spillere der kunne være interessante for AaB. Både i denne sæson, men også i fremtiden?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Arendt » 5. jun 2015, 19:20

Af dygtige unge forsvarsspillere kunne nævnes Ole Bisp (96), Niels Bisp (93), Derrick Nissen (94), Alexander Ludvig (93), Søren Henriksen (92) Casper Højer (94), Mads Nordam (95) og Mads Aaquist, som spiller i Vejle, HB Køge, Lyngby og FC Helsingør. Derrick Nissen og Mads Aaquist er højre backs, mens Casper Højer er venstreback. De andre spiller centralt.

Af dygtige centrale midtbanespillere kan nævnes Bjarke Jacobsen (93) fra Vendsyssel FF, Esben Petersen (93) fra Marienlyst og Vejle rykker ligeledes Jeppe Hansen (96) op fra U19, som er en dygtig midtbane spiller med 17 U-landskampe.

Af dygtige kanter kan nævnes Philip Zinkernagel (94) og Sylvester Seeger Hansen (94) fra HB Køge, Jesper Henriksen (93) fra Skive IK og Hakan Redzep fra Vejle BK (94)

Af dygtige angriber/10'er kan nævnes Frederik Gytkjær (93) og Gustav Therkildsen (95) fra Lyngby, Mikkel Agger fra Thisted FC (92) og Nicolas Mortensen fra Fremad Amager (94).

Jeg har valgt at afgrænse til alderen 92. Hvis i andre tænker, at jeg har glemt nogle, så må i gerne byde ind.
Synes faktisk især Philip Zinkernagel er rigtig spændende, da han har fart, er kreativ og er målfarlig.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9620
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Buzz Killington » 5. jun 2015, 19:31

Arendt skrev:Af dygtige unge forsvarsspillere kunne nævnes Ole Bisp (96), Niels Bisp (93), Derrick Nissen (94), Alexander Ludvig (93), Søren Henriksen (92) Casper Højer (94), Mads Nordam (95) og Mads Aaquist, som spiller i Vejle, HB Køge, Lyngby og FC Helsingør. Derrick Nissen og Mads Aaquist er højre backs, mens Casper Højer er venstreback. De andre spiller centralt.

Af dygtige centrale midtbanespillere kan nævnes Bjarke Jacobsen (93) fra Vendsyssel FF, Esben Petersen (93) fra Marienlyst og Vejle rykker ligeledes Jeppe Hansen (96) op fra U19, som er en dygtig midtbane spiller med 17 U-landskampe.

Af dygtige kanter kan nævnes Philip Zinkernagel (94) og Sylvester Seeger Hansen (94) fra HB Køge, Jesper Henriksen (93) fra Skive IK og Hakan Redzep fra Vejle BK (94)

Af dygtige angriber/10'er kan nævnes Frederik Gytkjær (93) og Gustav Therkildsen (95) fra Lyngby, Mikkel Agger fra Thisted FC (92) og Nicolas Mortensen fra Fremad Amager (94).

Jeg har valgt at afgrænse til alderen 92. Hvis i andre tænker, at jeg har glemt nogle, så må i gerne byde ind.
Synes faktisk især Philip Zinkernagel er rigtig spændende, da han har fart, er kreativ og er målfarlig.
Og Justin Shaibu (HBK) som er u17 (1997)
https://www.youtube.com/watch?v=3kKsBJkA1mM

http://www.bold.dk/nyt/hb-koege-traener ... l-storklub
Han skal et sted hen, hvor der er en klub, som tager sig ordentligt af ham og forstår, at han ikke bare er klar til at spille for eksempel Superliga, men at det kommer til at tage tid, men han kommer til at kunne klare det,
Lyder som en klub som AaB ville være godt for ham der har erfaring med at være tålmodige.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gaarde6 » 6. jun 2015, 13:05

Gamen skrev:
Rams skrev:Nu tilbød AaB ham jo rent faktisk en kontrakt da han valgte Farum. Han gik i stå under Hjulmand og Farum og Jradi valgte efterfølgende de norske oliepenge. Det blev så ikke lykken, men er sikker på at han ville kunne blomstre i en fri rolle på venstrekanten.
Vi har bare nok fyldspillere, vi skal have nogen der kan sætte sit præg fra dag 1. Ikke en der knap nok har rørt en fodbold siden han skiftede fra AB.
jeg er helt enig!
Vores andet hold er lige blevet danske mestre. Vi har massere af spillere til de yderste pladser i truppen.
Der skal kvalitet ind ellers behøver vi ikke handle.

Er jeg i øvrigt den eneste, som lægger mærke til, at ved HVERT transfer vindue, dukker der altid nye mennesker op med oplysninger, som stort set aldrig holder? Hvorfor er det sådan ???
Ja ja jeg ved godt at, hvis nu dette holder, så får jeg en: "Der kan du bare se, hvad jeg sagde" :-D
Men i 95% af tilfældene holder de rygter aldrig vand og manden med informationerne er væk igen.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af frederikshavneren » 6. jun 2015, 18:24

Har lige tilbragt et par timer i solskinnet på det vindblæste nyrenoverede Hjørring Stadion, hvor Skive meget ufortjent vandt 1-2 i sæsonafslutningen mod Vendsyssel FF.

Som andre også har nævnt er der spørgsmålstegn ved Ahlmann i den nye sæson. Hvornår er han klar og hvornår genfinder han kampformen, og nej desværre er der ingen garanti for at han kan nå fordums niveau.

Forskellige emner har været nævnt her i tråden som gardering, men hvis der ønskes en kortsigtet løsning kan Christian Overbye fra Vendsyssel FF være en mulighed. Han er god offensivt og er venstrebenet, det der taler imod er om han kan tilpasse sig systemet. I Hjørring spiller han i et femmandsforsvar når Hjørring forsvarer, i offensiven er han kant i et system der ligner 3-5-2.

Bjarke Jacobsen på Hjørrings centrale midtbane var jeg ikke særlig imponeret af. Han viste rimelig teknik, overblik og skudstyrke, men han var langsom og begik mange fejl. I statur og løbestil minder han meget om Helenius.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Arendt » 7. jun 2015, 15:21

http://www.bold.dk/nyt/bild-rurik-gisla ... -nuernberg

Rurik på vej til Nürnberg i 2. Bundesliga. Det er rigtig ærgerligt, da han besidder den kvalitet, som vi har brug for på holdet.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9620
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Buzz Killington » 7. jun 2015, 15:29

Arendt skrev:http://www.bold.dk/nyt/bild-rurik-gisla ... -nuernberg

Rurik på vej til Nürnberg i 2. Bundesliga. Det er rigtig ærgerligt, da han besidder den kvalitet, som vi har brug for på holdet.
Arh, jeg syntes eller baade Ahlmann, Spalvis og Thelander har glassben nok til hele klubben.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Ham der Emil » 7. jun 2015, 15:33

Hvis vi skal have en gardering (i tilfælde af at Ahlmann ikke er helt oppe og køre til sæsonstart), så kunne Heath Pearce vel være en mulighed? Han spiller i IFK for tiden, men sidder konstant på bænken. En lejeaftale på ½-1 år kunne være optimalt. Da han var i FCN besad han ihvertfald nogle kvaliteter som var ret spændende. Manden er 30 år for tiden.

En anden spiller kunne være Hellberg fra Brommapojkarne i Superettan. Han er 19 år, og minder om Risgård i hans spilletid. Han er pt. deres topscorer med 4 mål i denne sæson. Han har et godt flow med bolden, og kommer altid med frem til chancerne.
[EDIT] Hellberg er selvfølgelig kun relevant, hvis Blomqvist slet ikke besidder de kvaliteter man havde håbet på.
Et Hjerte - En Klub

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Arendt » 7. jun 2015, 15:35

Buzz Killington skrev:
Arendt skrev:http://www.bold.dk/nyt/bild-rurik-gisla ... -nuernberg

Rurik på vej til Nürnberg i 2. Bundesliga. Det er rigtig ærgerligt, da han besidder den kvalitet, som vi har brug for på holdet.
Arh, jeg syntes eller baade Ahlmann, Spalvis og Thelander har glassben nok til hele klubben.
Vi er nok uenige om dette, men han har spillet 24 kampe i denne sæson. Herudover har han nogle spændende færdigheder, hvor han på egen hånd kan afgøre kampe. 27 kampe på et stærkere islandsk landshold end nogensinde er også rigtig pænt.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af 9800 » 8. jun 2015, 19:12

Kan det være AaB der kigger på ham?
http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/ti ... sbladet.dk

Ville passe fint med tanke på de to gamle mænd på vores centrale midtbane, og at der ikke umiddelbart virker til at være en afløser i egne rækker

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Arendt » 8. jun 2015, 19:16

9800 skrev:Kan det være AaB der kigger på ham?
http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/ti ... sbladet.dk

Ville passe fint med tanke på de to gamle mænd på vores centrale midtbane, og at der ikke umiddelbart virker til at være en afløser i egne rækker
Hans personlighed passer ikke ind. Det ville ødelægge harmonien i truppen, hvis vi signede Traoré. Han havde kvaliteten i OB, men efter at have været klubløs i et år, så vil jeg holde mig langt væk.

Jeg kan forestille mig, at det er et AGF, Sønderjyske eller Randers køb.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gaarde6 » 8. jun 2015, 19:18

9800 skrev:Kan det være AaB der kigger på ham?
http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/ti ... sbladet.dk

Ville passe fint med tanke på de to gamle mænd på vores centrale midtbane, og at der ikke umiddelbart virker til at være en afløser i egne rækker
Vores to "gamle" mænd skulle gerne kunne spille 3-4 sæsoner endnu!
Og ham her er ikke god nok til at slå dem af i den tid de stadig spiller.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2900
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Eksil » 8. jun 2015, 20:46

Kiggede lige en chat på EB.dk, fra i dag, igennem. Her skrev de, at AaB kigger på en ny kant og en back mere, samt muligvis en angriber hvis både Helenius og AK ikke kan forlænges. Synes det giver fin mening. Orker ikke mere PK som back, det højest okay, når det er godt.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13726
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Funky » 9. jun 2015, 07:33

Kent vil have AK med til OB, mener EB at vide. Gaarde gør ikke meget for at afvise rygtet.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... ob/5598886
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
AnyFellow
1. div
1. div
Indlæg: 488
Tilmeldt: 29. jul 2005, 12:28
Geografisk sted: Viborg

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af AnyFellow » 9. jun 2015, 08:22

Funky skrev:Kent vil have AK med til OB, mener EB at vide. Gaarde gør ikke meget for at afvise rygtet.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... ob/5598886
Jeg forstår ikke din kommentar med Gaarde. Det er da kun OB/Kent der kan afvise rygtet?

Det eneste Gaarde kan afvise, er om der er kommet konkrete bud på AK. Hvis AK ikke vil forlænge med AaB, er det som sådan underordnet for AaB hvad AK vil fremadrettet.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Arendt » 9. jun 2015, 10:44

http://www.bold.dk/nyt/AaB-arbejder-paa ... g-helenius

Umiddelbart ser det ud til, at planen er at hente Ene og Helenius på fri transfer. Idet Ene ser sig selv som angriber, får vi 7 angribere i truppen. Dette vil kunne medføre, at vi sælger AK videre.

Jeg håber dog, at vi i stedet forlænger med AK og Dalsgaard, da de må betragtes som billigere end Ene.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Låst