Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Siiger
Drenge
Drenge
Indlæg: 48
Tilmeldt: 26. apr 2016, 07:24
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Siiger » 13. maj 2016, 08:42

Corona skrev:Gaarde er blevet set i lufthavnen i dag. Der blev snakket engelsk med en ung mand.
Eller var det mon østrigsk-tysk? ;) Kilde verificeret i hvert fald!

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af 9800 » 13. maj 2016, 15:25

MR er den rigtige vinder skrev:
Sønderhof skrev:
Freddie skrev:
Det er en opremsning af de spillere, der passer ind i PEA's beskrivelse. Der er ingen, der forventer at hele striben nu er stjerner fra første dag i den nye sæson. Man kan kan jo sagtens være topkvalificeret i en trup uden at der er plads til en på banen. Jeg synes også det lyder spændende, og hvis man havde depressive tendenser i forhold til den kommende sæson, var de som blæst væk, efter at han hørt PEA's udredning, og jeg glemte desuden Blåbjerg i den oprindelige besked.
Det lyder alt sammen rigtigt fint, Freddie. Jeg tror bare ikke på det. Jeg synes det er en naiv tilgang at have. Vi skal passe på ikke at komme til at lide af tunnelsyn, hvor vi kun erstatter og tilføjer truppen med egne spillere.

Jeg synes det er forrygende at kamptruppen består af 13 af "vores egne" ud af 20. Men vi er i en position, hvor vi bør drømme om at spille med om medaljer hvert år. Det tror jeg bare ikke er sandsynligt, hvis vi kun supplere op fra egne rækker. Vores 13 bedste spillere er gode nok til top 3 i ligaen, men de 13-20 bedste er ikke bedre end Efb, AGF og Viborgs. Bliver vi ligeså hårdt ramt af skader som fx FCM har været i år, kan vi droppe alt om at komme til at spille det sjove slutspil næste forår.

Vi skal satse benhårdt på talentudviklingen, men ikke entydigt. Derfor bør vi hente minimum to spillere der kan konkurrere om startpladserne, ikke bare gardere som Kateeto og Pohl eksempelvis har gjort.
Vi supplerer jo heller ikke kun op med egne spillere - vi har lige signet Holgersson til den nye sæson. Jeg er vild med AaBs linie de sidste 3-4 år- og frygter snarere at man fucker det op med for mange nyindkøb, der kommer til at stå i vejen for de unge talenter.
AMEN!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14891
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Hanga » 14. maj 2016, 09:31

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/gaar ... midtbanen/

Første gang vi hører den sportslige ledelse anerkende, at vi har et problem, når Würtz ikke kan spille (eller Risgaard for den sags skyld)... Den er naturligvis underspillet for ikke at træde de nuværende backupspillere over tæerne, for enhver kan jo se at vi ikke kun er "lidt udfordret".

Jeg håber godt nok at Gaarde får mandat til at hente en solid central midtbanespiller ind, så vi ikke er afhænge af, at 2 gamle gutter skal holde en hel sæson igennem.

Dernæst kunne det være rart at få anderkendt vores backproblematik, men mon ikke det sker, hvis Ahlmann stadig døjer med skavanker efter sæsonen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 971
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Rams » 14. maj 2016, 09:42

Opfølgning på mit tidligere forslag om slovakiske Filip Kiss.
Som forudset er Kiss braget igennem hos Haugesund, hvor han betegnes som holdets strateg og af afgørende betydning for klubbens flotte placering pt.
Haugesund er nu i gang med at se om de kan finde pengene til at gøre opholdet permanent og overbevise Kiss om, at han skal blive i norsk fodbold.
Men Kiss' kontrakt med Cardiff udløber den 30. juni 2016, så han holder mulighederne åben.
Håber Gaarde kigger i hans retning, for han vil kunne gå direkte ind på både 8'er og 6'er pladsen og skabe noget tiltrængt konkurrence til Rissi og Pølsen. Det har jo været stortset betydende med pointtab i år hver gang en af de to har været ude, og det har de desværre været for ofte.

Man vinder ikke fodboldkampe med drenge i maskinrummet, og det er Gaarde heldigvis ved at indse
In verbis simus faciles

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6410
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 14. maj 2016, 15:18

Kan vi ikke slå fast, at købet af først Holgersson og nu Meilinger, så har AaB valgt den vej, som vi har hungret efter. Netop at transfervinduet ikke kun er et salgsvindue. Meilinger tyder jo faktisk på, at man køber ind, inden man sælger(Thomsen).

At Gaarde så ydermere går ud omkring problematikken omkring den centrale midtbane(når de gamle er væk) tyder mere på endnu et køb inden juni bliver til juli. Tror ikke hans udmelding ikke bliver effektueret inden en måned.

Disse handler kan måske også betyde, at vi de bedre spillere(Thomsen, Jönsson og Larsen) bliver lidt længere i klubben.

Så hvis der skal åbnes en gammel diskussion, så er det vel om Spalvis-salget og hvor mange penge AaB reelt får.

Lad os håbe, at de nye skal vise deres værd for AaB i Europa i næste sæson.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
kkoldsoe
2. div
2. div
Indlæg: 196
Tilmeldt: 23. jul 2006, 16:52
Favoritspiller: Wayne Rooney
Geografisk sted: Thisted
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af kkoldsoe » 14. maj 2016, 16:02

Hanga skrev:http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/gaar ... midtbanen/

Første gang vi hører den sportslige ledelse anerkende, at vi har et problem, når Würtz ikke kan spille (eller Risgaard for den sags skyld)... Den er naturligvis underspillet for ikke at træde de nuværende backupspillere over tæerne, for enhver kan jo se at vi ikke kun er "lidt udfordret".

Jeg håber godt nok at Gaarde får mandat til at hente en solid central midtbanespiller ind, så vi ikke er afhænge af, at 2 gamle gutter skal holde en hel sæson igennem.

Dernæst kunne det være rart at få anderkendt vores backproblematik, men mon ikke det sker, hvis Ahlmann stadig døjer med skavanker efter sæsonen.
En spiller jeg håber, at Gaarde kigger på må være Nicolai Poulsen fra Randers. Han har været rigtig god for Randers i år, og har en stor fremtid foran sig. Han minder i øvrigt meget om Wurtz. Spørgsmålet er om Hestene vil af med ham, og om han evt. er for dyr. En anden og måske lidt mere realistisk mulighed, er selvfølgelig Lukas Lerager fra Viborg.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af thomasjn » 14. maj 2016, 16:16

Ifht. en backup til central midt så håber jeg ikke man finder på at nappe Ørnskov. I øvrigt rigtigt godt, at Gaarde anerkender problemer og vil handle på det. En midtbane med Würtz, Risgård, Abildgaard og en ny midt imellem niveaumæssigt lyder umiddelbart godt. Jeg var meget tilfreds med Abildgaard i onsdags. Det var tydeligt, at han ikke er helt klar endnu, men jeg kan rigtigt godt lide hans mentalitet når han spiller og det han viste så lovende ud og jeg tror på han kan blive en god Superligaspiller for os. Ham Kiss i snakker om lyder lovende og det bør man da prøve.

Derudover synes jeg vi mangler en højre back. Det ser ikke ud til Gilli har niveauet defensivt og kan han ikke lære det kan man lige så godt ophæve med ham. Så skal vi have en ny højre back der bidrager offensivt og så vil vi have Patrick som reserve. Patrick er solid, men bare ikke god nok offensivt som back i vores system.

Den sidste ting jeg kunne tænke mig var en ekstra boks-angriber. Vi får Helenius hjem og jeg håber virkelig, at han har genfundet sig selv, men jeg tror ikke så meget på det. Derfor skal vi have en boksangriber type, som kan ligge på den forreste plads i angrebet. Jönsson og Ene er mere den hængende angriber-type og Basso vil heller ikke være frontangriberen. Så har vi Pohl, som jeg synes er spændende, men jeg er noget i tvivl om hvorvidt han vil fungere i vores spillestil. Når jeg ser Pohl ligner det for mig en spiller der kan blive god på sin hurtighed, men hurtighed er bare ikke den vigtigste kvalitet for en angriber på et boldbesiddende hold. Jeg ser derfor gerne en som kan gå ind, hvis Helenius ikke finder sig selv.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1074
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Sønderhof » 14. maj 2016, 16:22

kkoldsoe skrev:
Hanga skrev:http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/gaar ... midtbanen/

Første gang vi hører den sportslige ledelse anerkende, at vi har et problem, når Würtz ikke kan spille (eller Risgaard for den sags skyld)... Den er naturligvis underspillet for ikke at træde de nuværende backupspillere over tæerne, for enhver kan jo se at vi ikke kun er "lidt udfordret".

Jeg håber godt nok at Gaarde får mandat til at hente en solid central midtbanespiller ind, så vi ikke er afhænge af, at 2 gamle gutter skal holde en hel sæson igennem.

Dernæst kunne det være rart at få anderkendt vores backproblematik, men mon ikke det sker, hvis Ahlmann stadig døjer med skavanker efter sæsonen.
En spiller jeg håber, at Gaarde kigger på må være Nicolai Poulsen fra Randers. Han har været rigtig god for Randers i år, og har en stor fremtid foran sig. Han minder i øvrigt meget om Wurtz. Spørgsmålet er om Hestene vil af med ham, og om han evt. er for dyr. En anden og måske lidt mere realistisk mulighed, er selvfølgelig Lukas Lerager fra Viborg.
Tror ikke vi kan hente spillere fra Randers startopstilling. For det første, vil det for den pågældende ikke være et karrierfremmende skifte. Starartplads i en top 6 klub, til en anden top 6 klub, hvor han i første omgang vil være bag Ris og Würtz. Hvorfor skulle man gøre det?
Det andet er, at Randers lønner deres spillere bedre end os, samt sælger deres spillere for mere. Derfor er det urealistisk, selvom jeg også synes han vil passe rigtigt godt ind.
Lerager ved jeg ikke helt med. Er han god nok med bolden til at spille for os? Så er jeg mere til Adama Guira, men han er nok også udenfor vores rækkevide, da SønderjyskE skal ud og spille europæisk og i forvejen vil forlange på den anden side af 5 millioner for Guira.

Brugeravatar
kkoldsoe
2. div
2. div
Indlæg: 196
Tilmeldt: 23. jul 2006, 16:52
Favoritspiller: Wayne Rooney
Geografisk sted: Thisted
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af kkoldsoe » 14. maj 2016, 17:19

Sønderhof skrev:
kkoldsoe skrev:
Hanga skrev:http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/gaar ... midtbanen/

Første gang vi hører den sportslige ledelse anerkende, at vi har et problem, når Würtz ikke kan spille (eller Risgaard for den sags skyld)... Den er naturligvis underspillet for ikke at træde de nuværende backupspillere over tæerne, for enhver kan jo se at vi ikke kun er "lidt udfordret".

Jeg håber godt nok at Gaarde får mandat til at hente en solid central midtbanespiller ind, så vi ikke er afhænge af, at 2 gamle gutter skal holde en hel sæson igennem.

Dernæst kunne det være rart at få anderkendt vores backproblematik, men mon ikke det sker, hvis Ahlmann stadig døjer med skavanker efter sæsonen.
En spiller jeg håber, at Gaarde kigger på må være Nicolai Poulsen fra Randers. Han har været rigtig god for Randers i år, og har en stor fremtid foran sig. Han minder i øvrigt meget om Wurtz. Spørgsmålet er om Hestene vil af med ham, og om han evt. er for dyr. En anden og måske lidt mere realistisk mulighed, er selvfølgelig Lukas Lerager fra Viborg.
Tror ikke vi kan hente spillere fra Randers startopstilling. For det første, vil det for den pågældende ikke være et karrierfremmende skifte. Starartplads i en top 6 klub, til en anden top 6 klub, hvor han i første omgang vil være bag Ris og Würtz. Hvorfor skulle man gøre det?
Det andet er, at Randers lønner deres spillere bedre end os, samt sælger deres spillere for mere. Derfor er det urealistisk, selvom jeg også synes han vil passe rigtigt godt ind.
Lerager ved jeg ikke helt med. Er han god nok med bolden til at spille for os? Så er jeg mere til Adama Guira, men han er nok også udenfor vores rækkevide, da SønderjyskE skal ud og spille europæisk og i forvejen vil forlange på den anden side af 5 millioner for Guira.
Med hensyn til Poulsen, så afhænger det jo også lidt af, hvor vi ender i ligaen i år. Vil mene chancen for at spille europæisk, er noget større her, end i Randers. Men det kommer til at kræve en stor kontrakt, så det tæller selvfølgelig imod. Ved heller ikke hvordan hans kontrakt situation ser ud, det er også afgørende.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af thomasjn » 14. maj 2016, 18:17

Økonomisk tror jeg ikke på vi vil smide det efter Poulsen Randers vil have. Sportsligt vil jeg dog stadig mene, at vi er foran. hvor vi pt. er en top 6 klub vil jeg mene Randers er en top 8 klub. Ingen i Randers vil blive sure, hvis de ender udenfor top 6, hvorimod en 6. plads lige knap og nap accepteres af omgivelserne her i AaB. Derudover er Randers lidt en klub af "levebrødsfodspillere". De henter primært random udlændinge og danskere der har nået det de kunne og man har ikke udviklet nogen spillere til ret meget mere end eget niveau. AaB derimod udvikler gode fodboldspillere og snupper et mesterskab i ny og næ. Derfor må vi være en mere attraktiv klub at komme til for at udvikle sig. Endeligt er vi foran Randers ifht. opbygningen af vores hold. Vi går i gang med år 2 med Søndergaard og har en masse unge på vej samtidig med vi køber spændende ind. Randers er derimod godt i gang med at blive smadret af Gravgaard og fremtiden kan se meget skidt ud, hvis ikke man formår at erstatte Todd ordentligt. AaB vil næppe smide de penge der skal til, men jeg ser en del ting der gør os mere attraktive end Randers.

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 959
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Salle17 » 15. maj 2016, 10:09

Hvor ville en Lucas Andersen pynte det her hold næste år.. Kom tilbage lucas. og ja, jeg ved godt det ikke er realistisk.. :(

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6410
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 16. maj 2016, 14:39

Så lige Simon Okosun scorede for Vendsyssel. Vi var lidt interesserede i ham for 2 år siden, som jeg husker det. Måske er det ham Gaarde snakker om, når de ønsker lidt ekstra centralt.

Som jeg husker det mente de han havde et fint niveau, men der var lidt for langt op til Würtz og Risgård(ikke deres ord, men forståelsen af dem). Måske man ser på ham igen, nu har han fået lidt mere erfaring og de to er blevet ældre.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
iloveaab4ever
2. div
2. div
Indlæg: 191
Tilmeldt: 2. jun 2009, 17:19

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af iloveaab4ever » 16. maj 2016, 15:52

Såfremt at det ikke skulle lykkedes os at forlænge med Jönsson, synes jeg at Danny Amankwaa fra FCK kunne være en spændende mulighed. Han har fået store dele af sæsonen ødelagt af skader, men er ved at være tilbage, og bør nok være klar til den nye sæson. I sidste uge fik han 90 min. for FCK's reservehold. Kusk og Verbic sidder ret tungt på kanterne hos Københavnerne, og med Touthouh, samt Falk fra sommer, kan der der være langt til spilletaid for Amankwaa. Desuden udløber hans kontrakt i sommeren 17, hvilket måske gør at vi kan få ham for et spiseligt beløb.

Trods den spinkle spilletid, husker jeg ham som en udfordrende spiller, med en masse fart. Han vil også kunne gardere i angrebet, selvom han primært er kant. Omvendt vil vi selvfølgelig miste endnu mere rutine ved at erstatte Jönsson med 22 årige Amankwaa, men vi har tilgengæld Meilinger der allerede har en del rutine, samt Børsting der går ind til sin 3. sæson som seniorspiller.
På forhånd undskyld for det pinlige brugernavn, der blev oprettet i en alder af 11.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6410
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 16. maj 2016, 17:19

iloveaab4ever skrev:Trods den spinkle spilletid, husker jeg ham som en udfordrende spiller, med en masse fart. Han vil også kunne gardere i angrebet, selvom han primært er kant. Omvendt vil vi selvfølgelig miste endnu mere rutine ved at erstatte Jönsson med 22 årige Amankwaa, men vi har tilgengæld Meilinger der allerede har en del rutine, samt Børsting der går ind til sin 3. sæson som seniorspiller.
Jeg husker tværtimod Amankwaa som overvurderet spiller. Det er ikke nok at de kan drible solen sort. De skal også score og aflevere. Det sidste har han ikke vist endnu.
- FlæskeFrank

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 16. maj 2016, 17:23

FlæskeFrank skrev:Så lige Simon Okosun scorede for Vendsyssel. Vi var lidt interesserede i ham for 2 år siden, som jeg husker det. Måske er det ham Gaarde snakker om, når de ønsker lidt ekstra centralt.

Som jeg husker det mente de han havde et fint niveau, men der var lidt for langt op til Würtz og Risgård(ikke deres ord, men forståelsen af dem). Måske man ser på ham igen, nu har han fået lidt mere erfaring og de to er blevet ældre.
Du bliver ved med at foreslå sekundaspillere. Vi skal have en der kan afløse på midtbanen, ikke en der ikke er en døjt bedre end de andre reserver vi har på midtbanen.

Okosun er, ud fra hvad jeg har hørt, en hovedstødsstærk, høj Evrard Ble. Ikke specielt meget bevendt med bolden. Og har i øvrigt ikke niveau til AaB - overhovedet.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6410
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 16. maj 2016, 17:41

Gamen skrev:
FlæskeFrank skrev:Så lige Simon Okosun scorede for Vendsyssel. Vi var lidt interesserede i ham for 2 år siden, som jeg husker det. Måske er det ham Gaarde snakker om, når de ønsker lidt ekstra centralt.

Som jeg husker det mente de han havde et fint niveau, men der var lidt for langt op til Würtz og Risgård(ikke deres ord, men forståelsen af dem). Måske man ser på ham igen, nu har han fået lidt mere erfaring og de to er blevet ældre.
Du bliver ved med at foreslå sekundaspillere. Vi skal have en der kan afløse på midtbanen, ikke en der ikke er en døjt bedre end de andre reserver vi har på midtbanen.

Okosun er, ud fra hvad jeg har hørt, en hovedstødsstærk, høj Evrard Ble. Ikke specielt meget bevendt med bolden. Og har i øvrigt ikke niveau til AaB - overhovedet.
Jeg tror modsat dig, at spillere faktisk kan udvikle sig i AaB.

Medmindre vi fik 100 mio kr. for Spalvis, så tror jeg at AaB går efter en spiller i mellemrummet mellem Risgård og Abildgaard. Og der passer spillere som Casper Sloth(kickstarte karriereren) eller en som har haft tegningen til noget stort og som nu har prøvet sig af på et lidt lavere niveau. Og nej jeg foreslår ikke en fast mand i norsk liga.
- FlæskeFrank

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 16. maj 2016, 18:08

FlæskeFrank skrev: Jeg tror modsat dig, at spillere faktisk kan udvikle sig i AaB.

Medmindre vi fik 100 mio kr. for Spalvis, så tror jeg at AaB går efter en spiller i mellemrummet mellem Risgård og Abildgaard. Og der passer spillere som Casper Sloth(kickstarte karriereren) eller en som har haft tegningen til noget stort og som nu har prøvet sig af på et lidt lavere niveau. Og nej jeg foreslår ikke en fast mand i norsk liga.
Vi har 3-4 udviklingsspillere på midtbanen i forvejen. Vi skal ikke have endnu en der er fuldstændig uprøvet på højeste niveau. Okosun så decideret ringe ud i pokalkampen mod os, tabte et hav af nærkampe og virkede kun til at have én force. Hovedspillet.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6410
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 16. maj 2016, 19:19

Altså vi skal ikke hente en udviklingsspiller, som ham Bero du foreslår. Han spiller i en liga, som vel er ligeså tvivlsom den danske. Han skal integreres og er 20-21 år og altså ikke meget bedre end dem, som jeg foreslår.

Nu nævnte jeg kun Okosun fordi jeg så han scorede og huskede at han været oppe og træne med os engang. Det skrev jeg også.


Men hvis jeg skal fortsætte Okosun-sporet så har han faktisk prøet sig af udenlands og derfor nok ved mere om, at komme til en ny klub end f.eks. Bero.

Jeg kender hverken Bero eller Okosun, men hentede vi f.eks. en slovakisk Hjulsager, så kunne han lyde besnærende. Den danske er pt. mere tvivlsom. Mener også en Blomquist havde et fint CV, da vi hentede ham...
- FlæskeFrank

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Mogens » 16. maj 2016, 20:28

FlæskeFrank skrev:
iloveaab4ever skrev:Trods den spinkle spilletid, husker jeg ham som en udfordrende spiller, med en masse fart. Han vil også kunne gardere i angrebet, selvom han primært er kant. Omvendt vil vi selvfølgelig miste endnu mere rutine ved at erstatte Jönsson med 22 årige Amankwaa, men vi har tilgengæld Meilinger der allerede har en del rutine, samt Børsting der går ind til sin 3. sæson som seniorspiller.
Jeg husker tværtimod Amankwaa som overvurderet spiller. Det er ikke nok at de kan drible solen sort. De skal også score og aflevere. Det sidste har han ikke vist endnu.
Amankwaa tror jeg ikke helt på, men synes dog, at han er en spændende type. Jeg er dog lettere bekymret for, om han evt. er lavet af glas??? Thomsen er kommet lidt i gang med målscoringen, men indtil for 1 måned (eller 1½) siden var det absolut ikke hans spidskompetence, ej heller Jønssons. Hvis det vurderes, at fysikken er ok og man har pengene til det, synes jeg bestemt, at han kunne være spændende.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Jesper Schmidt » 16. maj 2016, 21:03

Mogens skrev:
FlæskeFrank skrev:
iloveaab4ever skrev:Trods den spinkle spilletid, husker jeg ham som en udfordrende spiller, med en masse fart. Han vil også kunne gardere i angrebet, selvom han primært er kant. Omvendt vil vi selvfølgelig miste endnu mere rutine ved at erstatte Jönsson med 22 årige Amankwaa, men vi har tilgengæld Meilinger der allerede har en del rutine, samt Børsting der går ind til sin 3. sæson som seniorspiller.
Jeg husker tværtimod Amankwaa som overvurderet spiller. Det er ikke nok at de kan drible solen sort. De skal også score og aflevere. Det sidste har han ikke vist endnu.
Amankwaa tror jeg ikke helt på, men synes dog, at han er en spændende type. Jeg er dog lettere bekymret for, om han evt. er lavet af glas??? Thomsen er kommet lidt i gang med målscoringen, men indtil for 1 måned (eller 1½) siden var det absolut ikke hans spidskompetence, ej heller Jønssons. Hvis det vurderes, at fysikken er ok og man har pengene til det, synes jeg bestemt, at han kunne være spændende.
Jeg har godt nok svært ved at tro FCK vil sælge spillere til os, og da slet ikke unge talenter som de foreslåede Amankwaa og Remmer.

Når det er sagt, synes jeg Amankwaa er meget overvurderet. Han kan mange ting med bolden, men har overhovedet ikke blik for at skabe farlige situationer, hverken for sig selv eller andre.

Låst