Nedrykningstråden

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af fish » 6. maj 2011, 13:05

jonas386 skrev:Jeg tror sgu på 4 sejre i de næste 5 kampe... Kan ikke se hvem (udover SIF) der skulle forhindre det.
Jeg tror ikke vi slår FCK, men jeg vil da ikke afviser det sker ;)
Jeg vil også gerne tro/håbe/bede for/(indsæt selv flere ord) at det er det der sker. Men som den lille pessimist jeg er har jeg bare ufatteligt svært ved at være så positiv når holdet har præsteret så svingende i denne sæson.

Men det er sq fedt at vi står i en situation hvor vi selv kan afgøre det her. For en lille måned siden var jeg så desperat at jeg overvejde at sætte 100 kr på at AaB rykkede ned, ene og alene fordi jeg ALDRIG vinder noget....

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Yankee » 6. maj 2011, 13:06

jonas386 skrev:Jeg tror sgu på 4 sejre i de næste 5 kampe... Kan ikke se hvem (udover SIF) der skulle forhindre det.
Jeg tror ikke vi slår FCK, men jeg vil da ikke afviser det sker ;)
Dels har vi en svær kamp i aften og så har vi altså en modbydelig udekamp i Esbjerg. De spillede en udmærket kamp mod Midtjylland igår og de vil kæmpe med næb og klør. Det kan sagtens ende med en pointdeling. Derudover kan vi også sagtens smide point mod SønderjyskE, især hvis vi har sikret os inden da. Derfor er 5. pladsen ikke et tema før Silkeborg-kampen.

Men vi har rigtig gode kort på hånden. Kan vi vinde 2 kampe mere så er jeg sikker på vi overlever.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Pastorius » 6. maj 2011, 13:21

Yankee skrev:
jonas386 skrev:Jeg tror sgu på 4 sejre i de næste 5 kampe... Kan ikke se hvem (udover SIF) der skulle forhindre det.
Jeg tror ikke vi slår FCK, men jeg vil da ikke afviser det sker ;)
Dels har vi en svær kamp i aften og så har vi altså en modbydelig udekamp i Esbjerg. De spillede en udmærket kamp mod Midtjylland igår og de vil kæmpe med næb og klør. Det kan sagtens ende med en pointdeling. Derudover kan vi også sagtens smide point mod SønderjyskE, især hvis vi har sikret os inden da. Derfor er 5. pladsen ikke et tema før Silkeborg-kampen.

Men vi har rigtig gode kort på hånden. Kan vi vinde 2 kampe mere så er jeg sikker på vi overlever.
Jeg er helt enig. Vi kan sagtens nå at få gummiben endnu, og kampen i aften er altafgørende. Vinder vi den har vi 4 matchbolde, og ikke meget pres tilbage for at slippe fri af nedrykning.

Vores værste fjende er os selv, og et forsvar uden Wæhler er et problem. I modsætning ser jeg ikke Marshalls tilstedeværelse i forsvaret som et stor problem, men fraværet af Wæhler kan være altafgørende.
Med venlig Hilsen
--
Robert

gwailo
Landshold
Landshold
Indlæg: 963
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:38
Geografisk sted: Aarhus N

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af gwailo » 6. maj 2011, 22:16

Billede

Nogle spændende kampe der venter søndag og mandag.

Vinder Randers, Sønderjyske og Nordsjælland holder vi vores placering, men så er stregen kun 2 point væk. Hvis OB så også vinder, er 5. pladsen til gengæld også kun 2 point væk.

Det bedste kompromis er nok en OB-sejr, X i Randers-Horsens og nederlag til FCN og Sønderjyske. Det vil betyde at stregen er 4 point væk og 5.-6. pladsen 2 point væk.

Med de forkerte resultater er nedrykningsspøgelset stadig reelt, så det er mere vigtigt at fokusere på det end at stirre for meget opad.

Uanset hvad, kan vi jo bare vinde de næste 3 kampe, så er nedrykning i hvert fald ikke aktuelt og så se, hvad det rækker til i tabellen...
// gwailo

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af jonas386 » 6. maj 2011, 22:29

Jeg tror desværre ikke EfB kan slå FCN, men jeg vil da ikke sige nej tak hvis det bliver en kedelig (men hård) 0-0 kamp med et par trætte Esbjerg spillere til følge.
Så vil vi, med en sejr over Esbjerg, endegyldigt sende dem (stadig Esbjerg) ud i mørket. Desværre synes jeg EfB har en række interessante spillere, og de har da deres berretigelse i suppen.
Dog ser jeg da gerne Rieks og Conboy i AaB i næste sæson :D

EDIT: Ja, jeg har ualmindeligt svært ved at fokusere på nedrykningskampen... Jeg har lidt for meget fokus på 5. pladsen lige nu... Men vi er altså også godt kørende for tiden.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Kilde
Allstar
Allstar
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 7. aug 2008, 23:19

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Kilde » 6. maj 2011, 22:34

jonas386 skrev:Jeg tror desværre ikke EfB kan slå FCN, men jeg vil da ikke sige nej tak hvis det bliver en kedelig (men hård) 0-0 kamp med et par trætte Esbjerg spillere til følge.
Så vil vi, med en sejr over Esbjerg, endegyldigt sende dem (stadig Esbjerg) ud i mørket. Desværre synes jeg EfB har en række interessante spillere, og de har da deres berretigelse i suppen.
Dog ser jeg da gerne Rieks og Conboy i AaB i næste sæson :D

EDIT: Ja, jeg har ualmindeligt svært ved at fokusere på nedrykningskampen... Jeg har lidt for meget fokus på 5. pladsen lige nu... Men vi er altså også godt kørende for tiden.
Lad da Esbjerg blive i ligaen og kør først FC-klubber eller sjællandske klubber i 1. division. Esbjerg er da de sidste, der skal forlade ligaen. Så hellere Randers, FCN, Lyngby eller for den sags skyld SønderjyskE. Da SLET ikke Esbjerg.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 6. maj 2011, 22:37

Kilde skrev:
jonas386 skrev:Jeg tror desværre ikke EfB kan slå FCN, men jeg vil da ikke sige nej tak hvis det bliver en kedelig (men hård) 0-0 kamp med et par trætte Esbjerg spillere til følge.
Så vil vi, med en sejr over Esbjerg, endegyldigt sende dem (stadig Esbjerg) ud i mørket. Desværre synes jeg EfB har en række interessante spillere, og de har da deres berretigelse i suppen.
Dog ser jeg da gerne Rieks og Conboy i AaB i næste sæson :D

EDIT: Ja, jeg har ualmindeligt svært ved at fokusere på nedrykningskampen... Jeg har lidt for meget fokus på 5. pladsen lige nu... Men vi er altså også godt kørende for tiden.
Lad da Esbjerg blive i ligaen og kør først FC-klubber eller sjællandske klubber i 1. division. Esbjerg er da de sidste, der skal forlade ligaen. Så hellere Randers, FCN, Lyngby eller for den sags skyld SønderjyskE. Da SLET ikke Esbjerg.
Hvad med Esbjerg?

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af jonas386 » 6. maj 2011, 22:43

Kilde skrev:
jonas386 skrev:Jeg tror desværre ikke EfB kan slå FCN, men jeg vil da ikke sige nej tak hvis det bliver en kedelig (men hård) 0-0 kamp med et par trætte Esbjerg spillere til følge.
Så vil vi, med en sejr over Esbjerg, endegyldigt sende dem (stadig Esbjerg) ud i mørket. Desværre synes jeg EfB har en række interessante spillere, og de har da deres berretigelse i suppen.
Dog ser jeg da gerne Rieks og Conboy i AaB i næste sæson :D

EDIT: Ja, jeg har ualmindeligt svært ved at fokusere på nedrykningskampen... Jeg har lidt for meget fokus på 5. pladsen lige nu... Men vi er altså også godt kørende for tiden.
Lad da Esbjerg blive i ligaen og kør først FC-klubber eller sjællandske klubber i 1. division. Esbjerg er da de sidste, der skal forlade ligaen. Så hellere Randers, FCN, Lyngby eller for den sags skyld SønderjyskE. Da SLET ikke Esbjerg.
Jeg er enig, men det ændrer ikke på at EfB har 5 point op til stregen pt. og hvis de nu taber til FCN så ser det altså for alvor sort ud... For min skyld må de hellere end gerne slå FCN, det vil styrke vores egne chancer betydeligt, jeg tror bare ikke selvtilliden er den højeste i Esbjerg, de er sidst i ligaen og netop røget ud af pokalen.

Dog kan en sejr da hjælpe gevaldigt på det i Esbjerg, men jeg er desværre pessimist på deres vegne.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
John
2. div
2. div
Indlæg: 144
Tilmeldt: 29. okt 2008, 10:42

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af John » 7. maj 2011, 00:11

(ku ikke lige få link ting til at virke, men mener den passer herinde)
Esb 25 28 28 31 34
Sdr 33 33 36 39 42
Ran 32 32 35 38 38
lyng 32 35 38 41 44
Fcn 34 37 37 40 43
AaB 34 34 34 34 34

Det er det værst mulige scenarie PT, det forudsætter at de 6 bundhold vinder samtlige kampe, undtagen de indbyrdes, hvor den dårligst liggende så vil vinde, dog med undtagelse af EfB der taber alle indbyrdes.
Det vil dermed betyde, at forudsat vi ikke vinder over efb, eller sønder, så kan vi altså snupper 6 mod Sif of fck. Så uagtet om de andre tager max point på (så vidt jeg kan regne ud) så er vi med 40 point 100% sikre uanset målscore, grundet de andres indbyrdes opgør.

Det er værd at tage med at:
randers har OB fcm og horsens
lyngby har bif, sif, og OB
Sønderjydske har det nemmeste program af bunden
Dette er (så vidt jeg kan regne ud) det værst tænkelige scenarie. Med en sejr i enten esbjerg eller haderslev, har jeg svært vd at se vi bliver overhalet af nummer 11.
o.O

Kilde
Allstar
Allstar
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 7. aug 2008, 23:19

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Kilde » 7. maj 2011, 00:32

Poker-One-Kenobi skrev:
Kilde skrev:
jonas386 skrev:Jeg tror desværre ikke EfB kan slå FCN, men jeg vil da ikke sige nej tak hvis det bliver en kedelig (men hård) 0-0 kamp med et par trætte Esbjerg spillere til følge.
Så vil vi, med en sejr over Esbjerg, endegyldigt sende dem (stadig Esbjerg) ud i mørket. Desværre synes jeg EfB har en række interessante spillere, og de har da deres berretigelse i suppen.
Dog ser jeg da gerne Rieks og Conboy i AaB i næste sæson :D

EDIT: Ja, jeg har ualmindeligt svært ved at fokusere på nedrykningskampen... Jeg har lidt for meget fokus på 5. pladsen lige nu... Men vi er altså også godt kørende for tiden.
Lad da Esbjerg blive i ligaen og kør først FC-klubber eller sjællandske klubber i 1. division. Esbjerg er da de sidste, der skal forlade ligaen. Så hellere Randers, FCN, Lyngby eller for den sags skyld SønderjyskE. Da SLET ikke Esbjerg.
Hvad med Esbjerg?
Er der ikke nogen uskyldige indlæg at beskylde for racisme, siden du føler for at smide den irriterende og halvprovokerende kommentar afsted?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Buzz Killington » 7. maj 2011, 00:58

Jeg vil blive glad hvis Randers rykker ned, ikke fordi jeg har noget imod holdet, deres fans eller spillere. De er blot geografisk lidt for tætte på til at vi skal konkurrere med dem om talentudviklingen. Tidligere var der tradition for at de bedste talenter fra Randers spillede i AaB, og det ville da være flinkt hvis den nye talentskole kunne strække sine lange stribede fingre derned.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
John
2. div
2. div
Indlæg: 144
Tilmeldt: 29. okt 2008, 10:42

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af John » 7. maj 2011, 04:56

Jeg håber med hele mit hjerte at esbjerg bliver oppe. Jeg er født og opvokset i byen, og ville være ked af de røg ned. Så længe det ikke er på bekostning af os, er jeg helt lgieglad med hvem der ellers rykker ned. Ville være sjovt hvis FCN vandt pokalen, og rykkede ned til 1 div og europa.

Ang randers og talenter, så er AGF jo også på banen igen uanset, og der er trods alt ikke så langt fra regnskoven til gf.

Jeg føler mig helt sikker på 3 point er nok, og jeg vil gerne tage dem mod sønderjydske, sif, eller fck. Men skal vi tabe en af de 4 sidste, så lad det endelig være mod Esbjerg for min skyld, bare vi piller de andre.
o.O

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 7. maj 2011, 08:06

Kilde skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
Kilde skrev:
jonas386 skrev:Jeg tror desværre ikke EfB kan slå FCN, men jeg vil da ikke sige nej tak hvis det bliver en kedelig (men hård) 0-0 kamp med et par trætte Esbjerg spillere til følge.
Så vil vi, med en sejr over Esbjerg, endegyldigt sende dem (stadig Esbjerg) ud i mørket. Desværre synes jeg EfB har en række interessante spillere, og de har da deres berretigelse i suppen.
Dog ser jeg da gerne Rieks og Conboy i AaB i næste sæson :D

EDIT: Ja, jeg har ualmindeligt svært ved at fokusere på nedrykningskampen... Jeg har lidt for meget fokus på 5. pladsen lige nu... Men vi er altså også godt kørende for tiden.
Lad da Esbjerg blive i ligaen og kør først FC-klubber eller sjællandske klubber i 1. division. Esbjerg er da de sidste, der skal forlade ligaen. Så hellere Randers, FCN, Lyngby eller for den sags skyld SønderjyskE. Da SLET ikke Esbjerg.
Hvad med Esbjerg?
Er der ikke nogen uskyldige indlæg at beskylde for racisme, siden du føler for at smide den irriterende og halvprovokerende kommentar afsted?
Slap da lidt af, hvis du ikke kan se det sjove i dit indlæg beklager jeg, men der er da ingen grund at hidse sig op...

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Yankee » 7. maj 2011, 08:30

John skrev: Dette er (så vidt jeg kan regne ud) det værst tænkelige scenarie. Med en sejr i enten esbjerg eller haderslev, har jeg svært vd at se vi bliver overhalet af nummer 11.
Det passer ikke helt. Det værst tænkelige er, at:

Esbjerg taber resten af kampene undtagen mod os (28 point).
Randers vinder alle deres resterende kampe (44 point)
FC Nordsjælland vinder alle resterende undtagen mod Randers (43 point)
Lyngby vinder alle resterende kampe undtagen mod Sønderjyske (41 point)
Sønderjyske vinder alle resterende kampe (42 point)

Så kræver det altså 42 point - 8 flere - at være sikre på overlevelse.

Kilde
Allstar
Allstar
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 7. aug 2008, 23:19

Nedrykningstråden

Indlæg af Kilde » 7. maj 2011, 09:13

Poker-One-Kenobi skrev:
Kilde skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
Kilde skrev:
jonas386 skrev:Jeg tror desværre ikke EfB kan slå FCN, men jeg vil da ikke sige nej tak hvis det bliver en kedelig (men hård) 0-0 kamp med et par trætte Esbjerg spillere til følge.
Så vil vi, med en sejr over Esbjerg, endegyldigt sende dem (stadig Esbjerg) ud i mørket. Desværre synes jeg EfB har en række interessante spillere, og de har da deres berretigelse i suppen.
Dog ser jeg da gerne Rieks og Conboy i AaB i næste sæson :D

EDIT: Ja, jeg har ualmindeligt svært ved at fokusere på nedrykningskampen... Jeg har lidt for meget fokus på 5. pladsen lige nu... Men vi er altså også godt kørende for tiden.
Lad da Esbjerg blive i ligaen og kør først FC-klubber eller sjællandske klubber i 1. division. Esbjerg er da de sidste, der skal forlade ligaen. Så hellere Randers, FCN, Lyngby eller for den sags skyld SønderjyskE. Da SLET ikke Esbjerg.
Hvad med Esbjerg?
Er der ikke nogen uskyldige indlæg at beskylde for racisme, siden du føler for at smide den irriterende og halvprovokerende kommentar afsted?
Slap da lidt af, hvis du ikke kan se det sjove i dit indlæg beklager jeg, men der er da ingen grund at hidse sig op...
Hvis du kan se det humoristiske i at jeg nævner Esbjerg en gang for meget, så må dit liv være umådeligt kedeligt.

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af 12mand » 7. maj 2011, 09:16

hvem var det egentlig der lagde nummer 11 da vi lagde nummer 12, i vinterpausen??
lynge er gud!

Brugeravatar
AaBlover4ever
Allstar
Allstar
Indlæg: 2368
Tilmeldt: 18. aug 2005, 19:49
Favoritspiller: Thomas Augustinussen, Søren Frederiksen
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af AaBlover4ever » 7. maj 2011, 09:25

12mand skrev:hvem var det egentlig der lagde nummer 11 da vi lagde nummer 12, i vinterpausen??
Esbjerg: http://www.superstats.dk/stilling-runde ... find=Skift" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Silvermoon
1. div
1. div
Indlæg: 426
Tilmeldt: 6. jul 2005, 21:59
Geografisk sted: Terndrup

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Silvermoon » 7. maj 2011, 09:25

det var esbjerg

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af 12mand » 7. maj 2011, 09:29

man må sgu sige det er noget af et comeback drengene har gjort, efter den vinterpause stilling.
så gerne tyskland, eller nordsjælland rykke ned. dødsyg fodbold, med et tilskuer snit på hvad, 300?!
lynge er gud!

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 24. apr 2008, 14:32
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Flower » 7. maj 2011, 11:22

12mand skrev:man må sgu sige det er noget af et comeback drengene har gjort, efter den vinterpause stilling.
så gerne tyskland, eller nordsjælland rykke ned. dødsyg fodbold, med et tilskuer snit på hvad, 300?!
FCN Må meget meget meget meget meget gerne rykke af helvede til, udover utrolig ringe tilskuersnit, så har de nu snart haft 10 år til at få varme i deres forbandede bane.. det samme gælder Lyngby men de spille trods alt nogenlunde seværdigt fodbold.
- Winning doesn't really matter as long as you win.

Låst