Nedrykningstråden

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af sulakvelidze » 9. maj 2011, 19:41

Mr Alex skrev:Ved godt det kan være lidt bob-bob, det der med at esbjerg, lyngby og fcn ikke vinder mere i år, men det vi skal hæfte os ved er at det er realistisk at vi får 41 point, og det er meget i forhold til de andre holds kalendere. Så alt i alt: Vi overlever!!!
Det er jeg glad for at høre! :) Jeg har også selv forsøgt at lege lidt med stillingen og gæt på resultaterne, men jeg opgav, fordi den superliga er så sygt uforudsigelig, at det nærmest er umuligt at lave et kvalificeret gæt. FCK er i særklasse. OB, FCM og Brøndby burde være et niveau over de andre, men er det meget ofte ikke. Og resten er så jævnbyrdige, at dagsform, tilfældigheder og dommerkendelser i sidste ende afgør det hele.

Noget andet er, at jeg undrer mig over, at så mange ønsker Lyngby og Nordsjælland ud af superligaen, mens de hellere vil have Randers og Esbjerg til at overleve. Jeg er med på, at det giver nemmere udebaneture, men pointmæssigt er Lyngby og Nordsjælland vel nærmest storleverandører til AaB, så hvorfor ikke håbe, at de også er med næste år? Men okay, det strider jo lidt imod, hvad jeg skrev ovenover om, at de fleste er så jævnbyrdige, at hvad som helst kan ske. Det er da muligt, at AaB i næste sæson vil tabe tre gange til Lyngby, men umiddelbart tror jeg mere på tre sejre imod dem end på tre sejre imod Randers.

Og så synes jeg i øvrigt, at denne sæson har vist, at det kun kan gå for langsomt at udvide superligaen til 16 hold. Men der er jo en anden diskussion.

Brugeravatar
Broendum
1. div
1. div
Indlæg: 471
Tilmeldt: 21. apr 2008, 21:15
Geografisk sted: Kbh.

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Broendum » 9. maj 2011, 20:38

Fedt, der blev Nordtyske snydt for et kanon langskudsmål, der tog overliggeren og gik ind og hoppede ud igen ... men dybt underligt at sidde her og holde med Ikast.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af limey » 9. maj 2011, 20:57

Der var vi tilsyneladende ret heldige (i følge P3) med at SønderjyskE taber. Det er så vigtigt at de bliver under stregen. Nu kommer de i direkte duel mod en anden nedrykningsaspirant i næste weekend, hvor de så kan tage point fra hinanden.

marshmellow
Superliga
Superliga
Indlæg: 661
Tilmeldt: 3. nov 2008, 15:55

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af marshmellow » 10. maj 2011, 08:39

limey skrev:Der var vi tilsyneladende ret heldige (i følge P3) med at SønderjyskE taber. Det er så vigtigt at de bliver under stregen. Nu kommer de i direkte duel mod en anden nedrykningsaspirant i næste weekend, hvor de så kan tage point fra hinanden.

det er faktisk vigtigt det du skriver.

lynge udtaler at selv med en sejr i esbjerg er vi ikke sikre...

det er forkert, idet de øvrige bundhold mødes indbyrdes på en måde at uanset udfaldene vi mindst et hold udover efb slutte under os.......

et svært regnestykke, men jeg har haft en matematikkyndig til at kiggge på det.....så deeeee......
at"frede" træneren betyder at fyre træneren inden for de næste tre uger

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Pastorius » 10. maj 2011, 08:51

marshmellow skrev:
limey skrev:Der var vi tilsyneladende ret heldige (i følge P3) med at SønderjyskE taber. Det er så vigtigt at de bliver under stregen. Nu kommer de i direkte duel mod en anden nedrykningsaspirant i næste weekend, hvor de så kan tage point fra hinanden.

det er faktisk vigtigt det du skriver.

lynge udtaler at selv med en sejr i esbjerg er vi ikke sikre...

det er forkert, idet de øvrige bundhold mødes indbyrdes på en måde at uanset udfaldene vi mindst et hold udover efb slutte under os.......

et svært regnestykke, men jeg har haft en matematikkyndig til at kiggge på det.....så deeeee......

Det er forkert.

Vinder vi i Esbjerg og taber resten er der stadig 1,5% chance for at rykke ned. Men blot endnu 1 point vil gøre os 100% sikre.
Med venlig Hilsen
--
Robert

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af A_Strandfelt » 10. maj 2011, 08:58

Pastorius skrev:
marshmellow skrev:
limey skrev:Der var vi tilsyneladende ret heldige (i følge P3) med at SønderjyskE taber. Det er så vigtigt at de bliver under stregen. Nu kommer de i direkte duel mod en anden nedrykningsaspirant i næste weekend, hvor de så kan tage point fra hinanden.

det er faktisk vigtigt det du skriver.

lynge udtaler at selv med en sejr i esbjerg er vi ikke sikre...

det er forkert, idet de øvrige bundhold mødes indbyrdes på en måde at uanset udfaldene vi mindst et hold udover efb slutte under os.......

et svært regnestykke, men jeg har haft en matematikkyndig til at kiggge på det.....så deeeee......

Det er forkert.

Vinder vi i Esbjerg og taber resten er der stadig 1,5% chance for at rykke ned. Men blot endnu 1 point vil gøre os 100% sikre.
Med andre ord: 38 point er svaret på det tal, som alle har skudt på, der skal til, for at undgå nedrykning?

marshmellow
Superliga
Superliga
Indlæg: 661
Tilmeldt: 3. nov 2008, 15:55

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af marshmellow » 10. maj 2011, 09:03

der er ikke 1,5% chance for at rykke ned

der er 1,5% RISIKO for at rykke ned tak

men det handler om målscore.. så det er ren teori, vi ligger jo noget bedre end de fleste andre hold (-6)
at"frede" træneren betyder at fyre træneren inden for de næste tre uger

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Pastorius » 10. maj 2011, 09:13

A_Strandfelt skrev:
Med andre ord: 38 point er svaret på det tal, som alle har skudt på, der skal til, for at undgå nedrykning?
Det er jeg ikke sikker på. Det er muligt man kan rykke ned med mere end 38 point, hvis fx Esbjerg vinder over os.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Pastorius » 10. maj 2011, 09:17

marshmellow skrev:der er ikke 1,5% chance for at rykke ned

der er 1,5% RISIKO for at rykke ned tak

men det handler om målscore.. så det er ren teori, vi ligger jo noget bedre end de fleste andre hold (-6)
Så sandsynlighed da.

Med 3 nederlag i de resterende kampe, kan vores målscore jo hurtig blive ødelagt. Dem vi konkurrer mod, vil blive tilsvarende bedre, da de jo så skal vinde nogle kampe.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Schleppe
Junior
Junior
Indlæg: 72
Tilmeldt: 28. aug 2008, 17:37
Geografisk sted: Aalborg Vestby

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Schleppe » 10. maj 2011, 09:21

Tabellen ser sådan her ud hvis alle nedrykningskandidater vinder over ikke nedrykningskandidater, og AaB vinder over Esbjerg men (gud forbyde det) taber resten.

41 Lyngby 9p + (Sønderjyske kampen)
40 Nordsjælland 9p + (Randers)
38 Randers 6p + (Nordsjælland og Esbjergs kampene)
37 AaB 0
36 Sønderjyske 6p + (Lyngby og Esbjerg kampene)
31 Esbjerg 3p + (Randers og Sønderjyske kampene)

Så taber Sønderjyske til Esbjerg og vinder resten, samtidtigt med, at Esbjergs vinder alle deres sidste, så er det målscore imellem AaB og Esbjerg.
AaB -6 (+ 1 sejr og 3 nederlag)n = ?
Esbjerg -13 (+3 sejre og 1 nederlag) = ?

med 1,5 måls sejsmargin i gennemsnit, så står vi lige på -9 mål

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Pastorius » 10. maj 2011, 09:32

Schleppe skrev:Tabellen ser sådan her ud hvis alle nedrykningskandidater vinder over ikke nedrykningskandidater, og AaB vinder over Esbjerg men (gud forbyde det) taber resten.

41 Lyngby 9p + (Sønderjyske kampen)
40 Nordsjælland 9p + (Randers)
38 Randers 6p + (Nordsjælland og Esbjergs kampene)
37 AaB 0
36 Sønderjyske 6p + (Lyngby og Esbjerg kampene)
31 Esbjerg 3p + (Randers og Sønderjyske kampene)

Så taber Sønderjyske til Esbjerg og vinder resten, samtidtigt med, at Esbjergs vinder alle deres sidste, så er det målscore imellem AaB og Esbjerg.
AaB -6 (+ 1 sejr og 3 nederlag)n = ?
Esbjerg -13 (+3 sejre og 1 nederlag) = ?

med 1,5 måls sejsmargin i gennemsnit, så står vi lige på -9 mål
Må jeg henlede opmærksomheden på de regneark der er postet links til i UEFA-tråden.

viewtopic.php?p=344926#p344926" onclick="window.open(this.href);return false;

Så kan man selv lege med forskellige udfald, ved at ændre på odds.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Schleppe
Junior
Junior
Indlæg: 72
Tilmeldt: 28. aug 2008, 17:37
Geografisk sted: Aalborg Vestby

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Schleppe » 10. maj 2011, 10:34

[quote="Pastorius"][quote="Schleppe"]Tabellen ser sådan her ud hvis alle nedrykningskandidater vinder over ikke nedrykningskandidater, og AaB vinder over Esbjerg men (gud forbyde det) taber resten.

41 Lyngby 9p + (Sønderjyske kampen)
40 Nordsjælland 9p + (Randers)
38 Randers 6p + (Nordsjælland og Esbjergs kampene)
37 AaB 0
36 Sønderjyske 6p + (Lyngby og Esbjerg kampene)
31 Esbjerg 3p + (Randers og Sønderjyske kampene)

Så taber Sønderjyske til Esbjerg og vinder resten, samtidtigt med, at Esbjergs vinder alle deres sidste, så er det målscore imellem AaB og Esbjerg.
AaB -6 (+ 1 sejr og 3 nederlag)n = ?
Esbjerg -13 (+3 sejre og 1 nederlag) = ?

med 1,5 måls sejsmargin i gennemsnit, så står vi lige på -9 mål[/quote]

Må jeg henlede opmærksomheden på de regneark der er postet links til i UEFA-tråden.

viewtopic.php?p=344926#p344926" onclick="window.open(this.href);return false;

Så kan man selv lege med forskellige udfald, ved at ændre på odds.[/quote]
Det vil jeg glæde mig til, at se på når jeg er hjemme igen.
Men med sejr over esbjerg, så siger min løselige lommeregner beregning, at risikoen for nedrykning bør være under 0,5 promille, og ikke 1,5 procent.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Jesper Schmidt » 10. maj 2011, 13:17

Schleppe skrev:Tabellen ser sådan her ud hvis alle nedrykningskandidater vinder over ikke nedrykningskandidater, og AaB vinder over Esbjerg men (gud forbyde det) taber resten.

41 Lyngby 9p + (Sønderjyske kampen)
40 Nordsjælland 9p + (Randers)
38 Randers 6p + (Nordsjælland og Esbjergs kampene)
37 AaB 0
36 Sønderjyske 6p + (Lyngby og Esbjerg kampene)
31 Esbjerg 3p + (Randers og Sønderjyske kampene)

Så taber Sønderjyske til Esbjerg og vinder resten, samtidtigt med, at Esbjergs vinder alle deres sidste, så er det målscore imellem AaB og Esbjerg.
AaB -6 (+ 1 sejr og 3 nederlag)n = ?
Esbjerg -13 (+3 sejre og 1 nederlag) = ?

med 1,5 måls sejsmargin i gennemsnit, så står vi lige på -9 mål
Husk at målforskellen mellem os og Esbjerg endda bliver minimum 2 mål større, hvis vi slår dem.

Jeg har ikke gået de forskellige scenarier igennem, men hvis det virkelig er worst-case scenario at vi med en sejr i Esbjerg kun kan rykke ned, ved at Esbjerg efterfølgende henter vores målscore, så må sandsynligheden for at de kan hente os jo være ualmindelig lille. De vil altså minimum skulle hente 9 mål på 3 kampe... og medmindre vi selv går fuldstændig i sort og taber en eller flere kampe stort bør det være umuligt.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Pastorius » 10. maj 2011, 14:00

Jesper Schmidt skrev:
Schleppe skrev:Tabellen ser sådan her ud hvis alle nedrykningskandidater vinder over ikke nedrykningskandidater, og AaB vinder over Esbjerg men (gud forbyde det) taber resten.

41 Lyngby 9p + (Sønderjyske kampen)
40 Nordsjælland 9p + (Randers)
38 Randers 6p + (Nordsjælland og Esbjergs kampene)
37 AaB 0
36 Sønderjyske 6p + (Lyngby og Esbjerg kampene)
31 Esbjerg 3p + (Randers og Sønderjyske kampene)

Så taber Sønderjyske til Esbjerg og vinder resten, samtidtigt med, at Esbjergs vinder alle deres sidste, så er det målscore imellem AaB og Esbjerg.
AaB -6 (+ 1 sejr og 3 nederlag)n = ?
Esbjerg -13 (+3 sejre og 1 nederlag) = ?

med 1,5 måls sejsmargin i gennemsnit, så står vi lige på -9 mål
Husk at målforskellen mellem os og Esbjerg endda bliver minimum 2 mål større, hvis vi slår dem.

Jeg har ikke gået de forskellige scenarier igennem, men hvis det virkelig er worst-case scenario at vi med en sejr i Esbjerg kun kan rykke ned, ved at Esbjerg efterfølgende henter vores målscore, så må sandsynligheden for at de kan hente os jo være ualmindelig lille. De vil altså minimum skulle hente 9 mål på 3 kampe... og medmindre vi selv går fuldstændig i sort og taber en eller flere kampe stort bør det være umuligt.
Vi kan jo godt rykke ned, selvom Esbjerg ikke henter os.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Pastorius » 10. maj 2011, 14:16

Schleppe skrev: Det vil jeg glæde mig til, at se på når jeg er hjemme igen.
Men med sejr over esbjerg, så siger min løselige lommeregner beregning, at risikoen for nedrykning bør være under 0,5 promille, og ikke 1,5 procent.
Du har ret. Jeg havde glemt at tage højde for at fcm-sønderjyske var afgjort.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Jesper Schmidt » 10. maj 2011, 14:20

Pastorius skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Schleppe skrev:Tabellen ser sådan her ud hvis alle nedrykningskandidater vinder over ikke nedrykningskandidater, og AaB vinder over Esbjerg men (gud forbyde det) taber resten.

41 Lyngby 9p + (Sønderjyske kampen)
40 Nordsjælland 9p + (Randers)
38 Randers 6p + (Nordsjælland og Esbjergs kampene)
37 AaB 0
36 Sønderjyske 6p + (Lyngby og Esbjerg kampene)
31 Esbjerg 3p + (Randers og Sønderjyske kampene)

Så taber Sønderjyske til Esbjerg og vinder resten, samtidtigt med, at Esbjergs vinder alle deres sidste, så er det målscore imellem AaB og Esbjerg.
AaB -6 (+ 1 sejr og 3 nederlag)n = ?
Esbjerg -13 (+3 sejre og 1 nederlag) = ?

med 1,5 måls sejsmargin i gennemsnit, så står vi lige på -9 mål
Husk at målforskellen mellem os og Esbjerg endda bliver minimum 2 mål større, hvis vi slår dem.

Jeg har ikke gået de forskellige scenarier igennem, men hvis det virkelig er worst-case scenario at vi med en sejr i Esbjerg kun kan rykke ned, ved at Esbjerg efterfølgende henter vores målscore, så må sandsynligheden for at de kan hente os jo være ualmindelig lille. De vil altså minimum skulle hente 9 mål på 3 kampe... og medmindre vi selv går fuldstændig i sort og taber en eller flere kampe stort bør det være umuligt.
Vi kan jo godt rykke ned, selvom Esbjerg ikke henter os.
Ja ok, jeg synes egentlig også pludselig det lød lidt for simpelt det hele, inden i mit hoved ;)

Men om ikke andet har jeg da i hvertfald ret i at vores målscore minimum bliver endnu 2 mål bedre i forhold til Esbjergs, hvis vi slår dem...

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Yankee » 10. maj 2011, 14:34

Jesper Schmidt skrev: Men om ikke andet har jeg da i hvertfald ret i at vores målscore minimum bliver endnu 2 mål bedre i forhold til Esbjergs, hvis vi slår dem...
Men det er ikke specielt afgørende. Hvis vi slår Esbjerg skal de alligevel vinde de sidste 3 mens vi skal tabe dem. Og hvis de vinder 3 x 1-0 og vi taber 3 x 1-0 har de allerede hentet 6 mål.

Vi må dog ikke blive for cocky. Hvis weekendens resultater går helt i lort, så ser situationen sådan her ud:

Randers 35
FCN 34
AaB 34
Sønderjyske 33
Lyngby 32
Esbjerg 31

Og så er vi ude i at vi skal vinde de sidste tre (da vi ikke kan få præcis 8 point) for at være matematisk sikre.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Pastorius » 10. maj 2011, 14:48

Yankee skrev:
Jesper Schmidt skrev: Men om ikke andet har jeg da i hvertfald ret i at vores målscore minimum bliver endnu 2 mål bedre i forhold til Esbjergs, hvis vi slår dem...
Men det er ikke specielt afgørende. Hvis vi slår Esbjerg skal de alligevel vinde de sidste 3 mens vi skal tabe dem. Og hvis de vinder 3 x 1-0 og vi taber 3 x 1-0 har de allerede hentet 6 mål.

Vi må dog ikke blive for cocky. Hvis weekendens resultater går helt i lort, så ser situationen sådan her ud:

Randers 35
FCN 34
AaB 34
Sønderjyske 33
Lyngby 32
Esbjerg 31

Og så er vi ude i at vi skal vinde de sidste tre (da vi ikke kan få præcis 8 point) for at være matematisk sikre.
Selv med din skitserede stilling, er sandsynligheden for at vi så rykker ned, stadig kun lidt mere end 10%.
Med sejr over Sønderjyske er vi 100% sikre (igen med dit udgangspunkt i runde 30).

Du har ret i at vi stadig kan rykke ned, men vi skal godtnok være uheldige og dårlige på samme tid. Vi har dog i efterårssæsonen set at det ikke er et helt urealistisk scenarie.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Yankee » 10. maj 2011, 15:00

Pastorius skrev: Selv med din skitserede stilling, er sandsynligheden for at vi så rykker ned, stadig kun lidt mere end 10%.
Med sejr over Sønderjyske er vi 100% sikre (igen med dit udgangspunkt i runde 30).
Hvad er det for noget vrøvl? Hvordan kan vi med sejr over Sønderjyske være 100% sikre på overlevelse? I det scenarie vil stillignen være:

AaB 37
Sønderjyske 33 (med to kampe igen, runde 31 og 33)
Lyngby 32 (med tre kampe igen, runde 31, 32 og 33)

Kan du ikke forklare mig hvordan det giver os en 100% garanti for overlevelse? Det giver os måske en 100% garanti mod at blive nr. 12 da Sønderjyske også møder Esbjerg, men det kan jo være ligemeget hvis vi bliver nr. 11.

Vi møder nu Esbjerg og Silkeborg på udebane. Begge hold præsterede utrolig flot i søndags og kommer med selvtillid og god energi. Vi kan sagtens tabe begge kampe.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Pastorius » 10. maj 2011, 15:12

Yankee skrev:
Pastorius skrev: Selv med din skitserede stilling, er sandsynligheden for at vi så rykker ned, stadig kun lidt mere end 10%.
Med sejr over Sønderjyske er vi 100% sikre (igen med dit udgangspunkt i runde 30).
Hvad er det for noget vrøvl? Hvordan kan vi med sejr over Sønderjyske være 100% sikre på overlevelse? I det scenarie vil stillignen være:

AaB 37
Sønderjyske 33 (med to kampe igen, runde 31 og 33)
Lyngby 32 (med tre kampe igen, runde 31, 32 og 33)

Kan du ikke forklare mig hvordan det giver os en 100% garanti for overlevelse? Det giver os måske en 100% garanti mod at blive nr. 12 da Sønderjyske også møder Esbjerg, men det kan jo være ligemeget hvis vi bliver nr. 11.

Vi møder nu Esbjerg og Silkeborg på udebane. Begge hold præsterede utrolig flot i søndags og kommer med selvtillid og god energi. Vi kan sagtens tabe begge kampe.
Du har ret. Der er ca. 1 promiles statistisk sandsynlighed for at vi ender på 11.pladsen i dit scenarie, yderligere ca. 1% for at vi ender på en delt 10.plads hvor målforskel så bliver afgørende.

Jeg havde glemt at regnearket favoriserer AaB ved pointlighed.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Låst