Nedrykningstråden

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Pastorius » 19. maj 2011, 20:51

limey skrev:
Yankee skrev:
Lindvang skrev: Point taken ;) Men tror sgu, at den er sikker, hvis vi vinder i morgen og SønderjyskE og/eller Lyngby taber.
Selvfølgelig er vi det. Randers er også på 32 efter denne runde og derfor behøver SønderjyskE ikke engang tabe (selvom de er godt igang). Men det må være den matematiske sikkerhed, vi går efter. Det kan være et ekstra incitament til at køre SønderjyskE midt over, så vi også kan få 5.-6. pladsen og et par ekstra millioner i tv-penge.
Men hvis vi nu tager det udgangspunkt at vi ikke vinder imorgen, så ville en sejr til SønderjyskE over Esbjerg vel være at foretrække, ikke? Så kan Esbjerg nærmest ikke nå os længere og dermed er den ene nedrykningsplads i hvert fald ikke vores.
Uafgjort ville vel være det bedste. Så får holdene under os kun 2 point til deling, mens de ellers ville få 3.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3874
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Gentleman Finn » 19. maj 2011, 21:12

Kan berette om, at Henrik Hansen 100% sikkert er ude med karantæne mod os, hvis danskfodbold dot coms statistisk passer (det gør det normalt). Han har indtil videre været deres bedste mand i dagens opgør, og kronet det med en scoring.

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 26. okt 2005, 20:34
Geografisk sted: Belgien

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Jacob » 19. maj 2011, 21:21

Gentleman Finn skrev:Kan berette om, at Henrik Hansen 100% sikkert er ude med karantæne mod os, hvis danskfodbold dot coms statistisk passer (det gør det normalt). Han har indtil videre været deres bedste mand i dagens opgør, og kronet det med en scoring.
Havde noteret det samme - kan absolut kun forbedre vores chancer imod dem. Et kort til Antipas også, vil nu heller ikke være så skidt :)
Life is good..... AaB is better!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Pastorius » 19. maj 2011, 21:25

Gentleman Finn skrev:Kan berette om, at Henrik Hansen 100% sikkert er ude med karantæne mod os, hvis danskfodbold dot coms statistisk passer (det gør det normalt). Han har indtil videre været deres bedste mand i dagens opgør, og kronet det med en scoring.
Jeg er ikke sikker på det er en fordel. Uden ham er de nødt til at spille helt primitivt, og det er jeg bange for at mere effektivt end at prøve at spille sig igennem, med de folk de har.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3874
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Gentleman Finn » 19. maj 2011, 21:31

Pastorius skrev:
Gentleman Finn skrev:Kan berette om, at Henrik Hansen 100% sikkert er ude med karantæne mod os, hvis danskfodbold dot coms statistisk passer (det gør det normalt). Han har indtil videre været deres bedste mand i dagens opgør, og kronet det med en scoring.
Jeg er ikke sikker på det er en fordel. Uden ham er de nødt til at spille helt primitivt, og det er jeg bange for at mere effektivt end at prøve at spille sig igennem, med de folk de har.
I efteråret havde det sikkert ikke været en stor fordel (Læs: 0-0). Men SE kan komme i en position i kampen, hvor de skal jage. Vi scorer flere mål pt. og der er Hansen deres bedst spillende mand, lige for tiden. Sammen med Quincy.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af thomasjn » 19. maj 2011, 22:00

Esbjerg tabte til SønderjyskE og vi kan nu ligge dem helt bag os med point i morgen. Drømmescenariet er, at vi slår Silkeborg og, at Brøndby hævner sidste rundes nederlag med at tæve Lyngby. Derved vil Lyngby have seks point op til og meget svært ved at hente os.

Brugeravatar
bbcdk
Landshold
Landshold
Indlæg: 764
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:30
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af bbcdk » 19. maj 2011, 22:06

Så ligger vi nr. 9 igen og i morgen måske nr. 5.... Man har da aldrig oplevet noget så sindsygt før i suppen! Det ser ud til at bare 1 point + Lyngby nederlag i morgen vil redde os.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3874
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Gentleman Finn » 19. maj 2011, 22:08

EFB går (nok) ikke forbi os, selv med 3 nederlag på stribe, og 2 sejre til dem. Der er pt. en målscore difference på 8+. Men ser er der så lige den sidste nedrykningsplads, jeg egentlig troede SønderjyskE ville tage. Men nu vinder de 2 kampe ved at være marginalt bedre end Lyngby og EFB, stærkt gået af dem.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13690
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Funky » 19. maj 2011, 22:09

thomasjn skrev:Esbjerg tabte til SønderjyskE og vi kan nu ligge dem helt bag os med point i morgen. Drømmescenariet er, at vi slår Silkeborg og, at Brøndby hævner sidste rundes nederlag med at tæve Lyngby. Derved vil Lyngby have seks point op til og meget svært ved at hente os.
Esbjerg må reelt set være ufarlige for AaB nu. Så er der Randers og Lyngby som de helt oplagte nedrykker-kandidater. Selv hvis AaB taber alt fra nu af skal begge hold lave 3 point på de sidste to kampe for at komme op på siden af AaB. Randers har en målscore som er ret tæt på AaB's, men Lyngbys er væsentligt ringere. Dermed mener jeg at Lyngby skal hente 4 point i to af deres sidste 3 kampe for at overhale et AaB hold, som måtte rende ind i 3 smalle nederlag. Og det tror jeg ikke de kan. Altså: EFB og Lyngby ender under AaB.

Til gengæld er det også ret usandsynligt at man skulle rende med 5.pladsen, når man har FCK ude til sidst, og så mange hold som kandidater til den.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Prica
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 98
Tilmeldt: 13. jan 2007, 13:43
Geografisk sted: Nr.sundby

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Prica » 19. maj 2011, 22:23

Funky skrev:
thomasjn skrev:Esbjerg tabte til SønderjyskE og vi kan nu ligge dem helt bag os med point i morgen. Drømmescenariet er, at vi slår Silkeborg og, at Brøndby hævner sidste rundes nederlag med at tæve Lyngby. Derved vil Lyngby have seks point op til og meget svært ved at hente os.
Esbjerg må reelt set være ufarlige for AaB nu. Så er der Randers og Lyngby som de helt oplagte nedrykker-kandidater. Selv hvis AaB taber alt fra nu af skal begge hold lave 3 point på de sidste to kampe for at komme op på siden af AaB. Randers har en målscore som er ret tæt på AaB's, men Lyngbys er væsentligt ringere. Dermed mener jeg at Lyngby skal vinde to af deres sidste 3 kampe for at overhale et AaB hold, som måtte rende ind i 3 smalle nederlag. Og det tror jeg ikke de kan. Altså: EFB og Lyngby ender under AaB.

Til gengæld er det også ret usandsynligt at man skulle rende med 5.pladsen, når man har FCK ude til sidst, og så mange hold som kandidater til den.
Men tilgengæld imponerende hvis vi i er stand til at passere Silkeborg og holde 5. pladsen.. Og det er da bestemt en mulighed forudsat vi slår SIF i morgen..

At udskifte en 12. plads med en 5. plads på en forårssæson er sgu superligahistorie der holder et stykke tid!!

Og ja ok jeg sidder måske og drømmer lidt :)

marshmellow
Superliga
Superliga
Indlæg: 661
Tilmeldt: 3. nov 2008, 15:55

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af marshmellow » 19. maj 2011, 22:34

selv uden flere points er vi tæt på redning (bl.a takket være målscoren)

esbjerg har vi passeret og randers taber mindst en af de sidste 2, i herning formentlig
og så er der lyngby......

uden statistisk belæg tror jeg vi er 90 % sikre selv uden flere point....forjættende tanke
og 5. pladsen .....hvorfor ikke.....en tak til "greven" for den scoring til 3-3
at"frede" træneren betyder at fyre træneren inden for de næste tre uger

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13690
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Funky » 19. maj 2011, 22:38

Prica skrev: Men tilgengæld imponerende hvis vi i er stand til at passere Silkeborg og holde 5. pladsen.. Og det er da bestemt en mulighed forudsat vi slår SIF i morgen..

At udskifte en 12. plads med en 5. plads på en forårssæson er sgu superligahistorie der holder et stykke tid!!

Og ja ok jeg sidder måske og drømmer lidt :)
5. pladsen tror jeg overhovedet ikke på. Sådan som den her sæsonafslutning arter sig tror jeg vi kommer til at sidde og kigge nedad indtil helt til sidst. Meget kan dog afgøres imorgen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 19. maj 2011, 22:44

Kan nogen "do the math", hvordan ser det ud med overlevelse efter denne runde alt efter 1-X-2 imorgen? Bare så jeg kan sove i aften?

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af thomasjn » 19. maj 2011, 23:33

Poker-One-Kenobi skrev:Kan nogen "do the math", hvordan ser det ud med overlevelse efter denne runde alt efter 1-X-2 imorgen? Bare så jeg kan sove i aften?
Som jeg var inde på tidligere har vi denne stilling.

9. AaB 35 point 30 kampe
10. Randers 32 point 31 kampe
11. Lyngby 32 point 30 kampe
12. Esbjerg 29 point 31 kampe

Dvs. sige, at hvis vi får 3 point i morgen er vi fri af Esbjerg. Får vi uafgjort får Esbjerg derimod meget svært ved at hente os. Hvis vi vinder og Brøndby banker Lyngby er Lyngby seks point efter os og har også meget svært ved at hente os. Så fuldt udbytte i morgen vil være meget meget vigtigt og bringe os næsten fri af nedrykningen. Tilgengæld betyder Lyngby sejr og nederlag til os, at vi er nede i dyndet igen.

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af AaB1978 » 19. maj 2011, 23:52

thomasjn skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Kan nogen "do the math", hvordan ser det ud med overlevelse efter denne runde alt efter 1-X-2 imorgen? Bare så jeg kan sove i aften?
Som jeg var inde på tidligere har vi denne stilling.

9. AaB 35 point 30 kampe
10. Randers 32 point 31 kampe
11. Lyngby 32 point 30 kampe
12. Esbjerg 29 point 31 kampe

Dvs. sige, at hvis vi får 3 point i morgen er vi fri af Esbjerg. Får vi uafgjort får Esbjerg derimod meget svært ved at hente os. Hvis vi vinder og Brøndby banker Lyngby er Lyngby seks point efter os og har også meget svært ved at hente os. Så fuldt udbytte i morgen vil være meget meget vigtigt og bringe os næsten fri af nedrykningen. Tilgengæld betyder Lyngby sejr og nederlag til os, at vi er nede i dyndet igen.
Får vi uafgjort i morgen er det helt sikkert, at Esbjerg ikke indhenter os :)

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13690
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Funky » 19. maj 2011, 23:59

thomasjn skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Kan nogen "do the math", hvordan ser det ud med overlevelse efter denne runde alt efter 1-X-2 imorgen? Bare så jeg kan sove i aften?
Som jeg var inde på tidligere har vi denne stilling.

9. AaB 35 point 30 kampe
10. Randers 32 point 31 kampe
11. Lyngby 32 point 30 kampe
12. Esbjerg 29 point 31 kampe

Dvs. sige, at hvis vi får 3 point i morgen er vi fri af Esbjerg. Får vi uafgjort får Esbjerg derimod meget svært ved at hente os. Hvis vi vinder og Brøndby banker Lyngby er Lyngby seks point efter os og har også meget svært ved at hente os. Så fuldt udbytte i morgen vil være meget meget vigtigt og bringe os næsten fri af nedrykningen. Tilgengæld betyder Lyngby sejr og nederlag til os, at vi er nede i dyndet igen.
Så vidt jeg kan se, så er bare 1 point til AaB = at det er matematisk umuligt for EFB at hente os, og allerede nu skal der nogle meget markante sejre til dem og nederlag til os til, for at de går forbi os ved pointlighed.
Lyngby har samme problem med målscoren. De skal op og have mere end 1 sejr mere end AaB for at gå forbi, dvs. hvis vi siger at AaB ikke får flere point i sæsonen (men heller ingen voldsomme nederlag), så skal Lyngby altså lave en sejr og en uafgjort som MINIMUM for at gå forbi.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af thomasjn » 20. maj 2011, 00:05

Funky skrev:
thomasjn skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Kan nogen "do the math", hvordan ser det ud med overlevelse efter denne runde alt efter 1-X-2 imorgen? Bare så jeg kan sove i aften?
Som jeg var inde på tidligere har vi denne stilling.

9. AaB 35 point 30 kampe
10. Randers 32 point 31 kampe
11. Lyngby 32 point 30 kampe
12. Esbjerg 29 point 31 kampe

Dvs. sige, at hvis vi får 3 point i morgen er vi fri af Esbjerg. Får vi uafgjort får Esbjerg derimod meget svært ved at hente os. Hvis vi vinder og Brøndby banker Lyngby er Lyngby seks point efter os og har også meget svært ved at hente os. Så fuldt udbytte i morgen vil være meget meget vigtigt og bringe os næsten fri af nedrykningen. Tilgengæld betyder Lyngby sejr og nederlag til os, at vi er nede i dyndet igen.
Så vidt jeg kan se, så er bare 1 point til AaB = at det er matematisk umuligt for EFB at hente os, og allerede nu skal der nogle meget markante sejre til dem og nederlag til os til, for at de går forbi os ved pointlighed.
Lyngby har samme problem med målscoren. De skal op og have mere end 1 sejr mere end AaB for at gå forbi, dvs. hvis vi siger at AaB ikke får flere point i sæsonen (men heller ingen voldsomme nederlag), så skal Lyngby altså lave en sejr og en uafgjort som MINIMUM for at gå forbi.
Det kan jeg godt se med pointsene i forhold til EfB. Min regnefejl.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Jesper Schmidt » 20. maj 2011, 01:38

Funky skrev:
thomasjn skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Kan nogen "do the math", hvordan ser det ud med overlevelse efter denne runde alt efter 1-X-2 imorgen? Bare så jeg kan sove i aften?
Som jeg var inde på tidligere har vi denne stilling.

9. AaB 35 point 30 kampe
10. Randers 32 point 31 kampe
11. Lyngby 32 point 30 kampe
12. Esbjerg 29 point 31 kampe

Dvs. sige, at hvis vi får 3 point i morgen er vi fri af Esbjerg. Får vi uafgjort får Esbjerg derimod meget svært ved at hente os. Hvis vi vinder og Brøndby banker Lyngby er Lyngby seks point efter os og har også meget svært ved at hente os. Så fuldt udbytte i morgen vil være meget meget vigtigt og bringe os næsten fri af nedrykningen. Tilgengæld betyder Lyngby sejr og nederlag til os, at vi er nede i dyndet igen.
Så vidt jeg kan se, så er bare 1 point til AaB = at det er matematisk umuligt for EFB at hente os, og allerede nu skal der nogle meget markante sejre til dem og nederlag til os til, for at de går forbi os ved pointlighed.
Lyngby har samme problem med målscoren. De skal op og have mere end 1 sejr mere end AaB for at gå forbi, dvs. hvis vi siger at AaB ikke får flere point i sæsonen (men heller ingen voldsomme nederlag), så skal Lyngby altså lave en sejr og en uafgjort som MINIMUM for at gå forbi.
Omvendt kan man også skimte en skræksituation, hvor et nederlag i morgen kombineret med 3 point til Lyngby bringer os HELT tilbage hvor presset er rigtigt stort. Det må simpelthen ikke ske, for så står vi pludselig med et Sønderjyske hold med blod på tanden, og en situation hvor vi har ryggen mod muren og må og skal have 3 point...

Et nederlag eller 1 point i morgen kan såmænd godt gå an, men det MÅ bare for alt i verden ikke kombineres med en sejr til Lyngby - hvis det skulle ske er vi pludselig 1 ud af 3 hold som vil stå med næsten lige store chancer for at følge Esbjerg ned... det må simpelthen bare ikke ske!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13690
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Funky » 20. maj 2011, 02:02

Jesper Schmidt skrev: Omvendt kan man også skimte en skræksituation, hvor et nederlag i morgen kombineret med 3 point til Lyngby bringer os HELT tilbage hvor presset er rigtigt stort. Det må simpelthen ikke ske, for så står vi pludselig med et Sønderjyske hold med blod på tanden, og en situation hvor vi har ryggen mod muren og må og skal have 3 point...

Et nederlag eller 1 point i morgen kan såmænd godt gå an, men det MÅ bare for alt i verden ikke kombineres med en sejr til Lyngby - hvis det skulle ske er vi pludselig 1 ud af 3 hold som vil stå med næsten lige store chancer for at følge Esbjerg ned... det må simpelthen bare ikke ske!
Korrekt. Som jeg sagde, rigtig meget kan falde på plads i morgen. Personligt tror jeg ikke at Lyngby kan stå distancen over 90 minutter imod BIF, og SIF skal altså sættes på plads efter deres tyveri i Aalborg i starten af foråret...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

K-Lyng
1. div
1. div
Indlæg: 437
Tilmeldt: 18. okt 2005, 15:49
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af K-Lyng » 20. maj 2011, 02:03

Er der nogen som har tænkt over at 9 point til os i de 3 sidste kampe og 0 til Brøndby så er vi sikre på Europa...


Sov godt

Låst