Nedrykningstråden

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4241
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Klaus » 2. apr 2011, 21:12

fish skrev: Jeg ved at ovenstående udelukkende er baseret på statistik etc, men er der ikke et par stykker (eller flere) der vil hjælpe mig med at finde lyset i vores nuværende situation. Hjælp mig!!!
For 14 dage legede jeg lidt med kampene, og foreløbigt kører det som det skal, så "no problems" :-)


eg tror man kan klare frisag med 35 point... Det betyder, at vi mangler mindst 18 point...

Mit gæt - eller håb om man vil Vi får 36 point og en sikker 9. plads, vi må endda smide et enkelt point mere i en af de uafgjorte, det kan ikke gå galt

Lyngby Boldklub U 3 point
OB H 0 point
AC Horsens H 3 point
Brøndby I.F. U 0 point
Randers FC H 1 point
FC Nordsjælland U 3 point
FC Midtjylland H 1 point
Lyngby Boldklub H 3 point
Esbjerg fB U 1 point
Silkeborg I.F. U 1 point
SønderjyskE H 3 point
FC København U 0 point

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af fish » 2. apr 2011, 21:36

Klaus skrev:
fish skrev: Jeg ved at ovenstående udelukkende er baseret på statistik etc, men er der ikke et par stykker (eller flere) der vil hjælpe mig med at finde lyset i vores nuværende situation. Hjælp mig!!!
For 14 dage legede jeg lidt med kampene, og foreløbigt kører det som det skal, så "no problems" :-)


eg tror man kan klare frisag med 35 point... Det betyder, at vi mangler mindst 18 point...

Mit gæt - eller håb om man vil Vi får 36 point og en sikker 9. plads, vi må endda smide et enkelt point mere i en af de uafgjorte, det kan ikke gå galt

Lyngby Boldklub U 3 point
OB H 0 point
AC Horsens H 3 point
Brøndby I.F. U 0 point
Randers FC H 1 point
FC Nordsjælland U 3 point
FC Midtjylland H 1 point
Lyngby Boldklub H 3 point
Esbjerg fB U 1 point
Silkeborg I.F. U 1 point
SønderjyskE H 3 point
FC København U 0 point
Så er vi da enige om de 35 point :)

Dine bud ser IMO realistiske ud, men glipper vi mod Horsens på næste søndag er jeg bange for at løbet er kørt. Jeg håber inderligt at Kent starter offensivt ud i den kamp, den SKAL bare vindes.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4241
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Klaus » 2. apr 2011, 21:41

fish skrev: Dine bud ser IMO realistiske ud, men glipper vi mod Horsens på næste søndag er jeg bange for at løbet er kørt. Jeg håber inderligt at Kent starter offensivt ud i den kamp, den SKAL bare vindes.
Jeps - Horsens-kampen skal simpelthen vindes. Jeg håber Duncan og Curth bliver klar så vi igen får et angreb. Samtidigt vil Bøgelund godt nok pynte på backen igen. Jeg synes egentlig Rolfe gjorde et godt indhop i dag. Så man kunne måske spille ham på højre midt og Due på venstre med Augu og Wurtz i midten????

Men skæbnekamp er vist den rette betegnelse for den kamp...

Lindvang

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Lindvang » 2. apr 2011, 23:03

Jeg er efterhånden noget mere pessimistisk. Jeg mener, modstandernes niveau taget i betragtning, at vi d.d. burde have stået med 9-10 point efter de første 4 kampe.
Silkeborg var en skandale pga. dommeren, men vi gjorde heller ikke selv arbejdet færdig.
FCK ville intet, men fik alligevel lov at hive den hjem på baggrund af elendigt forsvarsspil.
Lyngby gav en sejr, men den kom også kun med det yderste af neglene.
Odense var elendigt. De har én chance på en kæmpe fejl af Keppen. Vi sidder på hele anden halvleg, men får INTET skabt, der ligner chancer.

Alt i alt synes jeg at kunne se et mønster, der efterhånden retfærdiggør, at AaB er en af de klare nedrykkere. Vi er hamrende ineffektive, og forsvaret har nogle store blundere, der koster point. Og derfor er vi ligaens p.t. dårligste hold.

FCM
Landshold
Landshold
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. feb 2007, 09:45

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af FCM » 2. apr 2011, 23:20

Klaus skrev: AC Horsens H 3 point
Randers FC H 1 point
FC Midtjylland H 1 point
Lyngby Boldklub H 3 point
SønderjyskE H 3 point
Ud af de foreløbige 12 hjemmekampe i denne sæson har I vundet 1 (en!) og samlet skrabet 6 point sammen. Du regner så med, at I i de sidste 5 kampe vinder 3, ikke taber nogen og henter 11 point. Det virker rimeligt urealistisk - også set ift jeres nuværende form hvor 3 hjemmekampe i foråret har givet 1 point i alt.

Jeg tvivler stærkt på, at I når 35 point. I skal satse hårdt på, at et par af de andre klubber går helt i stå, så omkring 30 point er nok til at redde jer. De indbyrdes kampe bliver ekstremt vigtige, og som bundhold har I den ulempe, at I ikke kan nøjes med uafgjort men SKAL satse på at vinde.

Lindvang

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Lindvang » 2. apr 2011, 23:42

FCM skrev:
Klaus skrev: AC Horsens H 3 point
Randers FC H 1 point
FC Midtjylland H 1 point
Lyngby Boldklub H 3 point
SønderjyskE H 3 point
Ud af de foreløbige 12 hjemmekampe i denne sæson har I vundet 1 (en!) og samlet skrabet 6 point sammen. Du regner så med, at I i de sidste 5 kampe vinder 3, ikke taber nogen og henter 11 point. Det virker rimeligt urealistisk - også set ift jeres nuværende form hvor 3 hjemmekampe i foråret har givet 1 point i alt.

Jeg tvivler stærkt på, at I når 35 point. I skal satse hårdt på, at et par af de andre klubber går helt i stå, så omkring 30 point er nok til at redde jer. De indbyrdes kampe bliver ekstremt vigtige, og som bundhold har I den ulempe, at I ikke kan nøjes med uafgjort men SKAL satse på at vinde.
Fis venligst bare af. Dette er ikke din boldgade, kammerat, og dit eneste ærinde er at spille op, ikke at debattere.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4241
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Klaus » 2. apr 2011, 23:46

FCM skrev:
Klaus skrev: AC Horsens H 3 point
Randers FC H 1 point
FC Midtjylland H 1 point
Lyngby Boldklub H 3 point
SønderjyskE H 3 point
Ud af de foreløbige 12 hjemmekampe i denne sæson har I vundet 1 (en!) og samlet skrabet 6 point sammen. Du regner så med, at I i de sidste 5 kampe vinder 3, ikke taber nogen og henter 11 point. Det virker rimeligt urealistisk - også set ift jeres nuværende form hvor 3 hjemmekampe i foråret har givet 1 point i alt.
Havde det ikke været for dommeren havde vi vundet over Silkeborg. Men jeg er nu egentlig ikke uenig med dig. Hvis ikke der kommer helt og aldeles andre boller på suppen, specielt i vores hjemmekampe, ja så rykker vi ned. På den anden side, virker det heller ikke helt uoverkommeligt, vi er med andre ord ikke døde - endnu ;-) Og så regner jeg i øvrigt med, at vi også har pæne chancer for at hente 3 point mod jer :)

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:47
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Henriksen » 3. apr 2011, 17:18

Den der Optur, der snart har gæstet jeg ved ikke hvor mange byer - Thisted, Frederikshavn, Hirtshals etc. - kommer den ikke snart forbi Aalborg Stadion ??? Synes sgu efterhånden den er lidt tiltrængt derude....
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3845
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Gentleman Finn » 3. apr 2011, 19:05

Indtil videre er vi sluppet nådigt fra vores pointtab i tabellen. Horsens og FCN + Randers og SE deler i porten, og Silkeborg ligner en taber.

Til vores kamp mod Horsens, kan det også se ud som om, at den lille terrier Spelmann er i karantæne, det lignede der blev dømt for farligt benspænd.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Brent » 3. apr 2011, 19:14

Lindvang skrev:Jeg er efterhånden noget mere pessimistisk. Jeg mener, modstandernes niveau taget i betragtning, at vi d.d. burde have stået med 9-10 point efter de første 4 kampe.
Silkeborg var en skandale pga. dommeren, men vi gjorde heller ikke selv arbejdet færdig.
FCK ville intet, men fik alligevel lov at hive den hjem på baggrund af elendigt forsvarsspil.
Lyngby gav en sejr, men den kom også kun med det yderste af neglene.
Odense var elendigt. De har én chance på en kæmpe fejl af Keppen. Vi sidder på hele anden halvleg, men får INTET skabt, der ligner chancer.

Alt i alt synes jeg at kunne se et mønster, der efterhånden retfærdiggør, at AaB er en af de klare nedrykkere. Vi er hamrende ineffektive, og forsvaret har nogle store blundere, der koster point. Og derfor er vi ligaens p.t. dårligste hold.
Hvis vi ikke hiver 3 point mod Horsens er jeg tilbøjelig til at give dig ret. Vi er yderst heldige med dagens resultater. Forhåbentlig vinder FCM i morgen. Men det kræver også at vi tør spille på vores egne styrker frem for at sætte holdet efter hvordan man bedst kan obstruere modstanderens spil. Vi SKAL død og pine frem over stepperne hjemme mod Horsens, og vi skal først og fremmest turde spille offensivt. Men det er nok desværre ikke rigtg gået op for Kent Nielsen at man ikke bliver i ligaen ved at spille 0-0.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
nijuni
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 89
Tilmeldt: 13. nov 2008, 12:01
Geografisk sted: Bramming

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af nijuni » 3. apr 2011, 19:21

fish skrev:
Klaus skrev:
fish skrev: Jeg ved at ovenstående udelukkende er baseret på statistik etc, men er der ikke et par stykker (eller flere) der vil hjælpe mig med at finde lyset i vores nuværende situation. Hjælp mig!!!
For 14 dage legede jeg lidt med kampene, og foreløbigt kører det som det skal, så "no problems" :-)


eg tror man kan klare frisag med 35 point... Det betyder, at vi mangler mindst 18 point...

Mit gæt - eller håb om man vil Vi får 36 point og en sikker 9. plads, vi må endda smide et enkelt point mere i en af de uafgjorte, det kan ikke gå galt

Lyngby Boldklub U 3 point
OB H 0 point
AC Horsens H 3 point
Brøndby I.F. U 0 point
Randers FC H 1 point
FC Nordsjælland U 3 point
FC Midtjylland H 1 point
Lyngby Boldklub H 3 point
Esbjerg fB U 1 point
Silkeborg I.F. U 1 point
SønderjyskE H 3 point
FC København U 0 point
Så er vi da enige om de 35 point :)

Dine bud ser IMO realistiske ud, men glipper vi mod Horsens på næste søndag er jeg bange for at løbet er kørt. Jeg håber inderligt at Kent starter offensivt ud i den kamp, den SKAL bare vindes.
35 point har i 7 af de seneste 10 år været nok til at tage 10. pladsen. 10.pladsen kræver i gns. over de 10 år 33,3 point. Undtagelserne er i 2010, 2003 og 2000 hvor der skulle hhv. 40, 40 og 39 point til 10. pladsen.
11. pladsen er i de samme 10 år kun 2 gange blevet "erobret" med mere end 35 point. Gennemsnittet er her kun 28 point. Igen i 2010 og 2003 med hhv. 38 og 36 point.

Det ændrer dog ikke på, at der skal hentes mange flere point i de sidste kampe og specielt kampene mod Lyngby, FCN og EfB, som i mine øjne er de realistiske kandidater til at blive overhalet, skal simpelthen vindes. Alle point derudover er selvfølgelig velkomne, da vi jo desværre ikke kan gå ud fra, at de nævnte hold ikke får point mod de øvrige hold - og desuden skal de jo også mødes indbyrdes.
Man kan godt være i form, selv om man er ude af facon.
Far til fire

Since
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 2. aug 2009, 21:03

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Since » 3. apr 2011, 20:39

Så fik silkeborg også lige udlignet! Alle hold har dermed fået point i denne runde, undtagen AaB.

Kilde
Allstar
Allstar
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 7. aug 2008, 23:19

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Kilde » 3. apr 2011, 20:41

Since skrev:Så fik silkeborg også lige udlignet! Alle hold har dermed fået point i denne runde, undtagen AaB.
Det er da fantastisk, at de omkringliggende hold i ligaen kun har skrabet ét point til sig i stedet for tre.

Følte du for at informere os om det på baggrund af almen uvidenhed herinde eller troller du for hårdt?

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af BoT » 4. apr 2011, 10:50

Jeg ved, det falder mange svært, men vi er i en situation, hvor vi VIRKELIG skal heppe på FCM både i aften og i den udsatte kamp 14. april. Kan midtjyderne vinde begge opgør mod Lyngby, vil det gavne os temmelig meget. Lyngby har pt 4 point mere end vi har, de har startet foråret rigtig dårligt både spille- og pointmæssigt. Det skulle gerne fortsætte, så Lyngby bliver den ene af de to nedrykkere!

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af fish » 4. apr 2011, 12:33

BoT skrev:Jeg ved, det falder mange svært, men vi er i en situation, hvor vi VIRKELIG skal heppe på FCM både i aften og i den udsatte kamp 14. april. Kan midtjyderne vinde begge opgør mod Lyngby, vil det gavne os temmelig meget. Lyngby har pt 4 point mere end vi har, de har startet foråret rigtig dårligt både spille- og pointmæssigt. Det skulle gerne fortsætte, så Lyngby bliver den ene af de to nedrykkere!
Enig, og det er faktisk en af de værste ting ved vores nuværende situation. Konstant skal man tvinges til at holde med FCK, Brøndby og FCM, ja selv Esbjerg når de spiller mod FCN... Det hader jeg.

Kilde
Allstar
Allstar
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 7. aug 2008, 23:19

Nedrykningstråden

Indlæg af Kilde » 4. apr 2011, 15:53

BoT skrev:Jeg ved, det falder mange svært, men vi er i en situation, hvor vi VIRKELIG skal heppe på FCM både i aften og i den udsatte kamp 14. april. Kan midtjyderne vinde begge opgør mod Lyngby, vil det gavne os temmelig meget. Lyngby har pt 4 point mere end vi har, de har startet foråret rigtig dårligt både spille- og pointmæssigt. Det skulle gerne fortsætte, så Lyngby bliver den ene af de to nedrykkere!
Dertil har vi selv en kamp mod Lyngby. Man kan måske lige mande sig op til at heppe på traktorbanden en gang eller to.

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af jensemand57 » 4. apr 2011, 16:15

fish skrev:
BoT skrev:Jeg ved, det falder mange svært, men vi er i en situation, hvor vi VIRKELIG skal heppe på FCM både i aften og i den udsatte kamp 14. april. Kan midtjyderne vinde begge opgør mod Lyngby, vil det gavne os temmelig meget. Lyngby har pt 4 point mere end vi har, de har startet foråret rigtig dårligt både spille- og pointmæssigt. Det skulle gerne fortsætte, så Lyngby bliver den ene af de to nedrykkere!
Enig, og det er faktisk en af de værste ting ved vores nuværende situation. Konstant skal man tvinges til at holde med FCK, Brøndby og FCM, ja selv Esbjerg når de spiller mod FCN... Det hader jeg.
I vores situation har vi råd til at være kræsen :(

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3845
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af Gentleman Finn » 4. apr 2011, 19:31

Missionen bliver alt andet lige sværere, når Lyngby ser ud til at snupper 3 point i herning. Her kan vi da tale om endnu en marginal dom der udløste rødt kort og straffespark. Det er da til at få lange løg at se på en direkte konkurrent få i pose og sæk af de herre i sort, når vi selv har et kæmpe minus på den konto.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4424
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af doukas » 4. apr 2011, 19:31

Pik og patter! Lynby er ved at ordne FC Muuh i egen hule, foran 1-3 og med en mand i overtal

Røv!
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

gwailo
Landshold
Landshold
Indlæg: 963
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:38
Geografisk sted: Aarhus N

Re: Nedrykningstråden

Indlæg af gwailo » 4. apr 2011, 19:33

Skidt at Midtjyderne har pisset en føring væk. Nu bagud 3-1 og en mand i undertal. Holder det resultat er 9. pladsen 7 point væk. Virkelig skidt...
// gwailo

Låst