Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
række13
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 97
Tilmeldt: 11. aug 2007, 11:49

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af række13 » 1. jun 2012, 10:43

Jeg har vildt på fornemmelsen at Curth ryger til OB! De mangler en angriber, Poul Hansen har tidligere snakket rigtig godt om Curth - og det er jo ikke liiiiiigefrem et imponerende år Curth har haft hos os (Det kan man selvfølgelig ikke sige nogle har haft - men).

Og det vil så gøre - sammen med et salg af Lucas på 8 til 10 millioner, at vi beholder Helenius et år mere og har penge til lodberg og AC fra Lyngby samt en ung højre back

Så kan sæsonstart bare komme :)

Brugeravatar
duncan88
2. div
2. div
Indlæg: 239
Tilmeldt: 24. apr 2008, 12:26
Geografisk sted: 9340!

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af duncan88 » 1. jun 2012, 10:51

række13 skrev:Jeg har vildt på fornemmelsen at Curth ryger til OB! De mangler en angriber, Poul Hansen har tidligere snakket rigtig godt om Curth - og det er jo ikke liiiiiigefrem et imponerende år Curth har haft hos os (Det kan man selvfølgelig ikke sige nogle har haft - men).

Og det vil så gøre - sammen med et salg af Lucas på 8 til 10 millioner, at vi beholder Helenius et år mere og har penge til lodberg og AC fra Lyngby samt en ung højre back

Så kan sæsonstart bare komme :)
Lodberg, wtf! Hell no, gå efter Rasmus Thelander i stedet for den langsomme tosse der render rundt nede i horsens.

Thelander er kun 20 år, fri transfer, plus en spiller man kan sælge videre evt på et senere tidspunt ;)
En stolt herre som blev interviewet under kampen mellem AaB - BIF af TV2 Nord!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10729
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af jonas386 » 1. jun 2012, 11:05

Jeg er også ret hooked på Thelander, og mon ikke han gerne vil og og spille suppebold hvis chancen byder sig? Jeg tror det.

Nu kender jeg ikke hans niveau, men jeg kan forstå han er spillende forsvar, og det vil uden tvivl være godt for os. Så kan han være centralt sammen med KEP, og så kan Lasse komme ud på backen igen. Gotfredsen må så finde sig i at være back-up.

Det vil hvertfald ikke være helt dumt imo.

Hvad vil folk egentlig med AC? Jeg tænker det ikke ligefrem er centralt vi mangler allerflest folk, og medmindre Wichmann drager videre efter mere spilletid, så nægter jeg at tro der bliver forstærket der... Nicolaj Thomsen er jo også begyndt at spilletid. Hvis vi endelig skal hente en fra Lyngby, så ser jeg gerne Uffe Bech i det nordjyske, ung spiller der kan dække begge kanter og kan vist også bruges i angrebet.
Jeg kender dog ikke hans kontrakt-forhold, så skal ikke kunne sige hvorvidt Lyngby vil kræve boxen for ham. Men i tilfælde af Lucas bliver solgt (gerne for 8-10 millioner), så ser jeg gerne vi henter Bech som den direkte erstatning... Han er jo også ung (19 år) og kan derfor sælges videre senere.

EDIT: Og hvis Curth ryger videre (som jeg håber lidt på) håber jeg lidt på enten Patrick Mortensen eller Andreas Granskov.
Det er hvertfald 3 unge spillere der burde kunne være til at hente med vores budget, og hvis det samtidigt betyder et farvel til en løntung dreng som Curth, så er det jo helt perfekt. Ved godt han gik ned i løn, men går ud fra han stadig hører til i toppen af løn-stigen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Onkel Franz
Superliga
Superliga
Indlæg: 577
Tilmeldt: 1. jun 2007, 23:37

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Onkel Franz » 1. jun 2012, 11:20

Tror ham her kunne blive en gevinst:
Anders Christiansen, 21 år, Lyngby.

http://www.bold.dk/nyt/AC-Superligaen-e ... den-verden" onclick="window.open(this.href);return false;

Aggressiv offensivspiller på den centrale midtbane, hvor jeg virkelig synes AaB mangler kreativitet.

Normalt nok ikke en spiller jeg ville foreslå, men med AaB's økonomi in mente...
Har dog ikke den helt store anelse om hvad han koster.
Jomfru Ane gade: AaB's største aktiv i jagten på svenske profiler.

Brugeravatar
Konsulenten
Superliga
Superliga
Indlæg: 675
Tilmeldt: 20. feb 2008, 09:42
Favoritspiller: Steve-Dave
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Konsulenten » 1. jun 2012, 11:33

Onkel Franz skrev:Tror ham her kunne blive en gevinst:
Anders Christiansen, 21 år, Lyngby.

http://www.bold.dk/nyt/AC-Superligaen-e ... den-verden" onclick="window.open(this.href);return false;

Aggressiv offensivspiller på den centrale midtbane, hvor jeg virkelig synes AaB mangler kreativitet.

Normalt nok ikke en spiller jeg ville foreslå, men med AaB's økonomi in mente...
Har dog ikke den helt store anelse om hvad han koster.
Hvis vi skal handle i Lyngby, skal det helt sikkert være Uffe Bech. Han er et meget stort talent, som der snakkes meget om i talentsektoren, og vil kunne bruges på flere pladser. Senest overstrålede han i stor grad Lucas Andersen på U19-landsholdet og er netop blevet hentet op til U21-landsholdet. Hvorvidt Lyngby vil handle, og han selv vil skifte, er så en anden sag, men jeg så ham meget gerne i AaB. De kan jo få Due den anden vej.
"MYYYYYY ONLY AaB MY ONLY AaB, YOU ALL I LIFE FOR YOU MAKE ME HAPY NO EVER TALKING MY AaB AVAY!"

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Søgaard » 1. jun 2012, 11:55

Tror ikke Lyngby er totalt tabt bag en vogn, så mon ikke de kræver en del i transfer for både Bech og AC?

Ser self. også hellere at man bruger penge på typer som de 2 og Thelander (han er så på fri, så sæt i gang Lynge), hvor der er mulighed for videresalg og udvikling, men tror bare ikke rigtig på der bliver brugt penge på transfers. Selv ikke ved et Lucas salg på 8-10 mill... Der er for dårlig signalværdi i det, og vi har ikke brug for flere problemer på den front.

/Søgaard
Aalborg BK 1885!

degn
1. div
1. div
Indlæg: 495
Tilmeldt: 11. dec 2007, 19:35
Geografisk sted: nordjylland

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af degn » 1. jun 2012, 12:04

Danilo Arieta (aner ikke om det er stavet rigtigt :) )fra hobro, har igennem mange sæsoner spillet stabilt og har scoret mål på samlebånd. Kan mindes da vi mødte hobro, at han kørte fuldstændig rundt med vores forsvar.

Han kan også bruges på flere pladser, både angreb, kant og offensiv midt.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af doukas » 1. jun 2012, 12:16

degn skrev:Danilo Arieta (aner ikke om det er stavet rigtigt :) )fra hobro, har igennem mange sæsoner spillet stabilt og har scoret mål på samlebånd. Kan mindes da vi mødte hobro, at han kørte fuldstændig rundt med vores forsvar.

Han kan også bruges på flere pladser, både angreb, kant og offensiv midt.
Og så er han dejligt aggressiv:

http://tv2sport.dk/10-mod-10-arrieta-taber-hovedet" onclick="window.open(this.href);return false;
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Walther
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 19. jul 2009, 11:11
Favoritspiller: Med venstre, om morgenen.
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Walther » 1. jun 2012, 13:10

doukas skrev:
degn skrev:Danilo Arieta (aner ikke om det er stavet rigtigt :) )fra hobro, har igennem mange sæsoner spillet stabilt og har scoret mål på samlebånd. Kan mindes da vi mødte hobro, at han kørte fuldstændig rundt med vores forsvar.

Han kan også bruges på flere pladser, både angreb, kant og offensiv midt.
Og så er han dejligt aggressiv:

http://tv2sport.dk/10-mod-10-arrieta-taber-hovedet" onclick="window.open(this.href);return false;
Fudstændig off-topic, så sparker Fischer faktisk Danilo først. Men det berettiger selvfølgelig ikke til at man sparker igen.

Nu skal jeg ikke ninja den her tråd på afveje.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe."
- Albert Einstein

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1567
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af dyhrmaN » 1. jun 2012, 19:32

http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.p ... jyske.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Hvad med denne norske stopper? Maaske en erstatning for KEP i forsvaret?

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af thomasjn » 1. jun 2012, 22:12

dyhrmaN skrev:http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.p ... jyske.html

Hvad med denne norske stopper? Maaske en erstatning for KEP i forsvaret?
Kender ikke Østli, men hvad for dig tro, at KEP har lyst til at forlade sin guldrandede kontrakt i AaB eller nogen har lyst til at overtage ham på tilsvarende vilkår?

Mht. Danilo Arieta har han altid været en spændende type, MEN MEN MEN han har været i to superlgaklubber uden at bide sig fast på holdet. Så vidt jeg husker var der iøvrigt en del diciplinære problemer med ham i Vejle. Dog skal det nok bemærkes her, at Vejles trup generelt ikke var særligt harmonisk i den periode.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Provst i Brovst » 1. jun 2012, 22:29

Du ved det, jeg ved det, vi ved det. Hent ham hjem!!!
Billede
Martin Pedersen, AaB All Star.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1319
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Kasper » 1. jun 2012, 22:41

Det kan kun gå for langsomt!



Garant for flere mål efter dødbolde og desuden kan det kun gavne Ahlmann med noget konkurrence som ikke er fra PK.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1208
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Reyad » 1. jun 2012, 23:58

Når vi nu åbenbart hovedsageligt kigger i Betsafe-ligaen, synes jeg absolut Danilo og Thelander ville være interessant. Danilo var sin årgangs største talent og burde stadig indeholde uforløst potentiale, som muligvis ville kunne indfries i AaB, men det kræver en plads i angrebet, hvor han er klart bedst efter min mening.

Men der hvor vi mest af alt mangler forstærkning er på højre back...Håber han findes i Betsafe-ligaen, er billig og frem for alt interesseret i AaB..

Olly
2. div
2. div
Indlæg: 152
Tilmeldt: 20. sep 2011, 12:40
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Olly » 2. jun 2012, 12:40

Reyad skrev:Når vi nu åbenbart hovedsageligt kigger i Betsafe-ligaen, synes jeg absolut Danilo og Thelander ville være interessant. Danilo var sin årgangs største talent og burde stadig indeholde uforløst potentiale, som muligvis ville kunne indfries i AaB, men det kræver en plads i angrebet, hvor han er klart bedst efter min mening.

Men der hvor vi mest af alt mangler forstærkning er på højre back...Håber han findes i Betsafe-ligaen, er billig og frem for alt interesseret i AaB..
Danillo er for lille. Forsvarsspillerne i superligaen er ham fysisk overlegen.
Han er en profil for Hobro og har scoret masser af mål for dem. Men han er simpelthen for lille til at spille i superligen.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af frederikshavneren » 2. jun 2012, 13:28

række13 skrev:Jeg har vildt på fornemmelsen at Curth ryger til OB! De mangler en angriber, Poul Hansen har tidligere snakket rigtig godt om Curth - og det er jo ikke liiiiiigefrem et imponerende år Curth har haft hos os (Det kan man selvfølgelig ikke sige nogle har haft - men).

Og det vil så gøre - sammen med et salg af Lucas på 8 til 10 millioner, at vi beholder Helenius et år mere og har penge til lodberg og AC fra Lyngby samt en ung højre back

Så kan sæsonstart bare komme :)
Keep on dreaming. Curth skifter aldrig nogensinde til OB, hvorfor skulle fynboerne signe Curth?
Curth har heldigvis mistet sin stamplads, noget jeg længe har efterlyst. Curth har svært ved at komme på vores hold, og vil have endnu sværere ved at komme på OBs hold, som jeg stadigvæk anser som væsentlig stærkere end vores uanset sidste sæsons placering.

Curth har i mange år nærmest haft kultstatus, men de tider er heldigvis ovre. De sidste par sæsoner har hans præstationer været elendige, hvorfor jeg håber at han snart skifter til en anden klub. Curths talent er meget begrænset, det har alle dage været tydeligt. Han har virkelig fået det optimale ud af et yderst begrænset talent. Den sidste tid har han virkelig også lignet en der trænger til en ny start i en anden klub.

Jeg tvivler desværre på at Curth skifter til en anden klub da han sidste sommer fornyede kontrakten. Det er mig stadigvæk en gåde hvorfor Lynge forlængede Curths kontrakt, Lynge fortjener virkelig stor kritik for mange håbløse signinger og kontraktforlængelser den seneste tid!

Jeg deler ikke dit ønske om at hente Lodberg, da han er en overvurderet spiller. Lodberg er efterhånden gammel og meget langsom, og han har helt naturligt mistet sin stamplads i Horsens (Aslam og M. Rasmussen har distanceret Lodberg totalt). Lodberg er langt fra holdet i Horsens, og jeg nægter at tro på at han på nogen måde kan forstærke os. Lodberg er "over the hill", herfra vil hans dårlige niveau kun blive endnu mere elendigt.
Vi har i forvejen store problemer fordi vores forsvar er langsomt og idéforladt, hvilket kun bliver endnu værre hvis Lodberg signes.
Jeg frygter alligevel at Lynge og Kent henter Lodberg, det vil være en typisk Kent/Lynge signing (da de gerne henter langsomme teknisk elendige forsvars/midtbanespillere)!

En af de væsentligste årsager til at vi har så store problemer med at styre/skabe kampe og kreere målchancer er fordi vores centrale forsvar/midtbane er elendige teknisk. Fremover bør
spillernes tekniske niveau være af stor betydning når nye spillere vurderes. Se f.eks. på hvad Bjelland og Stockholm betyder for Nordsjælland!
Men om det sker med den nuværende sportslige ledelse tvivler jeg stærkt på.

damp
Allstar
Allstar
Indlæg: 1496
Tilmeldt: 28. jul 2006, 10:32

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af damp » 2. jun 2012, 13:57

Olly skrev:
Reyad skrev:Når vi nu åbenbart hovedsageligt kigger i Betsafe-ligaen, synes jeg absolut Danilo og Thelander ville være interessant. Danilo var sin årgangs største talent og burde stadig indeholde uforløst potentiale, som muligvis ville kunne indfries i AaB, men det kræver en plads i angrebet, hvor han er klart bedst efter min mening.

Men der hvor vi mest af alt mangler forstærkning er på højre back...Håber han findes i Betsafe-ligaen, er billig og frem for alt interesseret i AaB..
Danillo er for lille. Forsvarsspillerne i superligaen er ham fysisk overlegen.
Han er en profil for Hobro og har scoret masser af mål for dem. Men han er simpelthen for lille til at spille i superligen.

Så det vil sige at 2/3 af Barcalona spillerne ikke er gode nok til superligaen..?
Sex er ligesom pizza, selv når det er dårligt, så er det stadig ret godt

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2247
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af alithebeast » 2. jun 2012, 14:34

damp skrev:
Olly skrev:
Reyad skrev:Når vi nu åbenbart hovedsageligt kigger i Betsafe-ligaen, synes jeg absolut Danilo og Thelander ville være interessant. Danilo var sin årgangs største talent og burde stadig indeholde uforløst potentiale, som muligvis ville kunne indfries i AaB, men det kræver en plads i angrebet, hvor han er klart bedst efter min mening.

Men der hvor vi mest af alt mangler forstærkning er på højre back...Håber han findes i Betsafe-ligaen, er billig og frem for alt interesseret i AaB..
Danillo er for lille. Forsvarsspillerne i superligaen er ham fysisk overlegen.
Han er en profil for Hobro og har scoret masser af mål for dem. Men han er simpelthen for lille til at spille i superligen.

Så det vil sige at 2/3 af Barcalona spillerne ikke er gode nok til superligaen..?
Ja. Messi ville blive smadret af typer som KEP og Lodberg..
Hader København!

Olly
2. div
2. div
Indlæg: 152
Tilmeldt: 20. sep 2011, 12:40
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Olly » 2. jun 2012, 21:50

alithebeast skrev:
damp skrev:
Olly skrev:
Reyad skrev:Når vi nu åbenbart hovedsageligt kigger i Betsafe-ligaen, synes jeg absolut Danilo og Thelander ville være interessant. Danilo var sin årgangs største talent og burde stadig indeholde uforløst potentiale, som muligvis ville kunne indfries i AaB, men det kræver en plads i angrebet, hvor han er klart bedst efter min mening.

Men der hvor vi mest af alt mangler forstærkning er på højre back...Håber han findes i Betsafe-ligaen, er billig og frem for alt interesseret i AaB..
Danillo er for lille. Forsvarsspillerne i superligaen er ham fysisk overlegen.
Han er en profil for Hobro og har scoret masser af mål for dem. Men han er simpelthen for lille til at spille i superligen.

Så det vil sige at 2/3 af Barcalona spillerne ikke er gode nok til superligaen..?
Ja. Messi ville blive smadret af typer som KEP og Lodberg..
Ok. Jeg kan godt se jeres synspunkt.
Men det er faktum at det er derfor han ikke slog igennem i hverken Vejle eller AGF.
Danilo har en fremragende teknik, men jeg mener ikke han er manden man skal satse på.
Og med hensyn til Barcelona, så er deres spiller på et lidt andet niveau rent teknisk. :|

Mr9001
1. div
1. div
Indlæg: 302
Tilmeldt: 17. jan 2010, 20:05

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Mr9001 » 3. jun 2012, 12:05

Jeg er enige i manges betragtninger om en ny højre back men der er dog ting der taler imod:

# Der er en teoretisk mulighed for at Bøge ikke er skadet og dermed en super back. Hertil kommer at han sansynligvis har en giftig løn som gør at der kan hentes en kvalitetsback når han stopper i klubben.

# Det tyder meget på at AaB er ude efter en midterforsvar med potentiale. Det kunne jo være en mulighed at Butcher/Thelander overtager Lasse Nielsens plads i midterforsvaret således at Lasse kan spille backen når Bøge ikke er klar. Jeg syntes faktisk at Lasse Nielsen har spillet sine bedste kampe på backen og meget tæt på en af de bedste backer i SUPPEN.

Det er vanvittigt at AaB ifølge flere medier er i hård konkurrence med Randers om Butcher.....Hvem i verden vil vælge Randers frem for AaB???????? :S

Låst