Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af FlæskeFrank » 14. jun 2012, 21:27

Med Thelander. Hvor skal næste mand findes henne ?

Lukas Spalvis - det store lokum - kommer vel kun hvis Helenius ryger.
Calum Butcher - kommer vel kun hvis Lasse ryger.

Backpladserne er vel der hvor vi er tyndest. Ahlmann, Patrick og Due på venstreback, mens Bøgelund, Lasse og Patrick på højreback. Ingen af stederne nogen reserve, som er back.

Angreb: Helenius, Curth, Dalsgaard, Kayke og Toft. Hvis der skal være forventning om spilletid, skal vi have spillere ind her.
Central midt: Augustinussen og Würtz, samt Nicolai Thomsen og Wichmann. Samt mange andre oplagte navne. Ikke flere ind her.
Målmand: Larsen og Christensen virker som et godt makkerpar.
Centralt forsvar: Lasse, KEP samt Thelander og Gotfredsen. Bør være nok.
Højre og Venstre midt: Lucas og Due, samt en del andre som kan spille pladserne.

Da Lucas med mindre verden går under, er væk senest første 1. september. Så der bør hentes en kantspiller for forudseendeheden(hjemmestrikket ord).

Altså håber jeg på to signings til, nemlig en kantspiller og en back(formentlig højreback). Backen skal have et års tålmodighed, hvis Bøge bliver fit og/eller Lasse ikke solgt for så vil han være nr. 3 i rækken. Kantspilleren har jeg ikke et navn til, så for min skyld kunne det godt være en lykkeridder
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Gentleman Finn » 14. jun 2012, 21:58

Synes at have læst Thelander dækker højre backen også, evt. nogle der ved dette?

Brugeravatar
Indie
Superliga
Superliga
Indlæg: 555
Tilmeldt: 7. aug 2007, 16:39
Geografisk sted: Kbh

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Indie » 18. jun 2012, 19:26

Ser ud som om, at vi får 3 yderligere spiller, og måske et par stykker fra Mexico.. Spændende, og lidt lottokupon agtigt..

http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/2012/2 ... um=twitter

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af jensemand57 » 18. jun 2012, 20:26

Indie skrev:Ser ud som om, at vi får 3 yderligere spiller, og måske et par stykker fra Mexico.. Spændende, og lidt lottokupon agtigt..

http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/2012/2 ... um=twitter
Det lyder da spændende. Men hvor er jeg ved at være træt af at alle omkring klubben snakker holdet ned og ikke op. Hver eneste udtalelse fra AaB - det gælder Lynge, kent og andre handler om økonomien - ja, den er ikke for god, men kom nu videre - vi har forstået det. Nej, vi får ikke spillere fra hylde A, men i stedet for at tale dem ned, så kunne AaB måske begynde at udtale sig i andre vendninger, som viser, at man selvfølgelig tror på holdet. Nu kommer det også fra spillerne med denne udtalelse fra Curth. Det er sgu da ikke indstilling, at gå ind med til den nye sæson. så en opfordring til alle i og omkring AaB - kom nu videre og tro lidt - bare lidt på sig selv og holdet.

AaB trykket økonomisk

AaB er trykket økonomisk, og det har sendt forventningerne til den kommende sæson i bund - også hos spillerne.

- Vi skal overleve på vilje, klogskab og måske også lidt held, vurderer angriber Jeppe Curth efter sæsonens første træning, hvor kun 15 spillere var omklædt.

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af PeterS » 18. jun 2012, 23:21

jensemand57 skrev:
Indie skrev:Ser ud som om, at vi får 3 yderligere spiller, og måske et par stykker fra Mexico.. Spændende, og lidt lottokupon agtigt..

http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/2012/2 ... um=twitter
Det lyder da spændende. Men hvor er jeg ved at være træt af at alle omkring klubben snakker holdet ned og ikke op. Hver eneste udtalelse fra AaB - det gælder Lynge, kent og andre handler om økonomien - ja, den er ikke for god, men kom nu videre - vi har forstået det. Nej, vi får ikke spillere fra hylde A, men i stedet for at tale dem ned, så kunne AaB måske begynde at udtale sig i andre vendninger, som viser, at man selvfølgelig tror på holdet. Nu kommer det også fra spillerne med denne udtalelse fra Curth. Det er sgu da ikke indstilling, at gå ind med til den nye sæson. så en opfordring til alle i og omkring AaB - kom nu videre og tro lidt - bare lidt på sig selv og holdet.

AaB trykket økonomisk

AaB er trykket økonomisk, og det har sendt forventningerne til den kommende sæson i bund - også hos spillerne.

- Vi skal overleve på vilje, klogskab og måske også lidt held, vurderer angriber Jeppe Curth efter sæsonens første træning, hvor kun 15 spillere var omklædt.
Enig, emnet burde sådan set have sin egen tråd. Men den der taber indstilling som Curth lægger fra dagen kommer vi ingen vegne med. Så er det bare for at vaske sine hænder og så kan man sige efter sæsonen at det var økonomiens skyld. Vi skal fremad og alle skal som minimum yde en 100 % arbejdsindsats hver eneste kamp.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af thomasjn » 18. jun 2012, 23:50

Elendig attitude af Curth, skal vi virkelig lønne folk med den indstilling?

Pt. ser jeg, at vi mangler tre spillere - ved dog ikke hvor realistisk det er vi får dem alle eller med tilstrækkelig kvalitet.

Vi mangler en højre back: Patrick er blevet en alibispiller, Dalsgaard dur bare ikke på backen og Bøgelund er nok kun fit til at spille 3-4 kampe i sæsonen.
En spillende central midtbanespiller: Om så han skal være offensiv midt/hængende angriber eller skal slå en af boldskubberne Würtz/Augu af holdet er underordnet
En offensiv profil: Om det skal være en kant, som kan noget selv eller en makker til Helenius er underordnet. Begge dele kan afhængigt af taktik bruges.

Som jeg ser det mangler vi dog en højre back mest i et tyndt besat forsvar.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af le Cid » 19. jun 2012, 08:51

Det var da utroligt så meget man kan ligge i en kort udtalelese fra Curth! Det eneste han forsøger er, at "screw down the expectations" - og straks flyder bægeret med folks personlige had mod manden over! Cut the crap! Curth er da om nogen garrant for en 100% fight hver gang! Han starter endda med at sige VILJE! FFS!!!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Pastorius » 19. jun 2012, 09:25

le Cid skrev:Det var da utroligt så meget man kan ligge i en kort udtalelese fra Curth! Det eneste han forsøger er, at "screw down the expectations" - og straks flyder bægeret med folks personlige had mod manden over! Cut the crap! Curth er da om nogen garrant for en 100% fight hver gang! Han starter endda med at sige VILJE! FFS!!!
Enig. fodboldspillere generelt og Curth i særdeleshed er meget bevidste om hvordan de kommunikerer med medierne, og man skal ikke tage det de siger som udtryk for deres rene og uforfalskede mening. Internt kan kommunikationen og målsætningerne sagtens være helt anderledes. Den stil startede i AaB med Hamrén, der altid var diplomatisk og velafbalanceret når han udtalte sig om holdet og dets præstationer udadtil - forlydenerne fra Hornevej, var at bogstaverne var noget større når der blev kommunikeret internt.

Jeg ved selvfølgelig ikke om det stadig er tilfældet i AaB, men mon ikke ambitionerne internt er en smule skarpere. Jeg synes i hvert fald det giver god mening at nedtone vores muligheder udadtil, så længe det ikke bliver en sandhed indadtil også. AaB har alle dage været langt stærkere, når omverdenens forventninger til os ikke var for store. Jeg håber nærmest at alle fodboldkommentatorerne dømmer os til nedrykning - så skal alt nok gå.
Med venlig Hilsen
--
Robert

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af jensemand57 » 19. jun 2012, 09:34

Pastorius skrev:
le Cid skrev:Det var da utroligt så meget man kan ligge i en kort udtalelese fra Curth! Det eneste han forsøger er, at "screw down the expectations" - og straks flyder bægeret med folks personlige had mod manden over! Cut the crap! Curth er da om nogen garrant for en 100% fight hver gang! Han starter endda med at sige VILJE! FFS!!!
Enig. fodboldspillere generelt og Curth i særdeleshed er meget bevidste om hvordan de kommunikerer med medierne, og man skal ikke tage det de siger som udtryk for deres rene og uforfalskede mening. Internt kan kommunikationen og målsætningerne sagtens være helt anderledes. Den stil startede i AaB med Hamrén, der altid var diplomatisk og velafbalanceret når han udtalte sig om holdet og dets præstationer udadtil - forlydenerne fra Hornevej, var at bogstaverne var noget større når der blev kommunikeret internt.

Jeg ved selvfølgelig ikke om det stadig er tilfældet i AaB, men mon ikke ambitionerne internt er en smule skarpere. Jeg synes i hvert fald det giver god mening at nedtone vores muligheder udadtil, så længe det ikke bliver en sandhed indadtil også. AaB har alle dage været langt stærkere, når omverdenens forventninger til os ikke var for store. Jeg håber nærmest at alle fodboldkommentatorerne dømmer os til nedrykning - så skal alt nok gå.
Til alle.

Nu var det ikke Curth specielt jeg kritiserede, havde det været en af de andre spillere, havde min reaktion været den samme. Til Patorius. Jeg håber selvfølgelig, at du får ret. Men debatten hører jo retsvist ikke under denne tråd. Jeg har derfor kopieret mit indlæg over i tråden om den nye sæson under "Fodbold". Lad os debaterer videre der.

Oliver1312
Miniput
Miniput
Indlæg: 3
Tilmeldt: 18. apr 2012, 16:40
Favoritspiller: Lynge

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Oliver1312 » 19. jun 2012, 20:00

jensemand57 skrev:
Pastorius skrev:
le Cid skrev:Det var da utroligt så meget man kan ligge i en kort udtalelese fra Curth! Det eneste han forsøger er, at "screw down the expectations" - og straks flyder bægeret med folks personlige had mod manden over! Cut the crap! Curth er da om nogen garrant for en 100% fight hver gang! Han starter endda med at sige VILJE! FFS!!!
Enig. fodboldspillere generelt og Curth i særdeleshed er meget bevidste om hvordan de kommunikerer med medierne, og man skal ikke tage det de siger som udtryk for deres rene og uforfalskede mening. Internt kan kommunikationen og målsætningerne sagtens være helt anderledes. Den stil startede i AaB med Hamrén, der altid var diplomatisk og velafbalanceret når han udtalte sig om holdet og dets præstationer udadtil - forlydenerne fra Hornevej, var at bogstaverne var noget større når der blev kommunikeret internt.

Jeg ved selvfølgelig ikke om det stadig er tilfældet i AaB, men mon ikke ambitionerne internt er en smule skarpere. Jeg synes i hvert fald det giver god mening at nedtone vores muligheder udadtil, så længe det ikke bliver en sandhed indadtil også. AaB har alle dage været langt stærkere, når omverdenens forventninger til os ikke var for store. Jeg håber nærmest at alle fodboldkommentatorerne dømmer os til nedrykning - så skal alt nok gå.
Til alle.

Nu var det ikke Curth specielt jeg kritiserede, havde det været en af de andre spillere, havde min reaktion været den samme. Til Patorius. Jeg håber selvfølgelig, at du får ret. Men debatten hører jo retsvist ikke under denne tråd. Jeg har derfor kopieret mit indlæg over i tråden om den nye sæson under "Fodbold". Lad os debaterer videre der.
Curth laver 15-16 stykker i den kommende sæson

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af FlæskeFrank » 19. jun 2012, 21:47

Tænk hvis en debattør på debatside havde sagt det, som Curth sagde. Så havde en masse blot sagt, at det var realistisk og fornuftig tale, samt at sæson 10/11 stadig gjorde ondt...
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Brodernumsi » 19. jun 2012, 22:26

Oliver1312 skrev:
jensemand57 skrev:
Pastorius skrev:
le Cid skrev:Det var da utroligt så meget man kan ligge i en kort udtalelese fra Curth! Det eneste han forsøger er, at "screw down the expectations" - og straks flyder bægeret med folks personlige had mod manden over! Cut the crap! Curth er da om nogen garrant for en 100% fight hver gang! Han starter endda med at sige VILJE! FFS!!!
Enig. fodboldspillere generelt og Curth i særdeleshed er meget bevidste om hvordan de kommunikerer med medierne, og man skal ikke tage det de siger som udtryk for deres rene og uforfalskede mening. Internt kan kommunikationen og målsætningerne sagtens være helt anderledes. Den stil startede i AaB med Hamrén, der altid var diplomatisk og velafbalanceret når han udtalte sig om holdet og dets præstationer udadtil - forlydenerne fra Hornevej, var at bogstaverne var noget større når der blev kommunikeret internt.

Jeg ved selvfølgelig ikke om det stadig er tilfældet i AaB, men mon ikke ambitionerne internt er en smule skarpere. Jeg synes i hvert fald det giver god mening at nedtone vores muligheder udadtil, så længe det ikke bliver en sandhed indadtil også. AaB har alle dage været langt stærkere, når omverdenens forventninger til os ikke var for store. Jeg håber nærmest at alle fodboldkommentatorerne dømmer os til nedrykning - så skal alt nok gå.
Til alle.

Nu var det ikke Curth specielt jeg kritiserede, havde det været en af de andre spillere, havde min reaktion været den samme. Til Patorius. Jeg håber selvfølgelig, at du får ret. Men debatten hører jo retsvist ikke under denne tråd. Jeg har derfor kopieret mit indlæg over i tråden om den nye sæson under "Fodbold". Lad os debaterer videre der.
Curth laver 15-16 stykker i den kommende sæson
Curth laver 11 i de første 7 kampe, bendtner får 2 år i spjældet for, i en 4hestes brandert at banke sin bil ind i lågen til Buckingham Palace, og Curth blir første angriber i VM-kvalen.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af jonas386 » 19. jun 2012, 23:01

Og bliver solgt for 30+ til en bundesligaklub efter at have scoret hattrick mod Tjekkerne. Det bliver en god sæson kan jeg mærke
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

krede89
Miniput
Miniput
Indlæg: 4
Tilmeldt: 1. sep 2010, 15:22
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af krede89 » 20. jun 2012, 04:54

Nu har jeg lige læst på Christian Sivebæks twitter-profil, at han skal til Danmark for at gennemgå et lægetjek på torsdag, og at han forlader Seattle til fordel for en dansk klub. Kunne det være AaB? Kan huske, at der tidligere har været snak om ham her på siden. Synes ikke lige, at jeg kunne læse nogen steder, hvor han er rygtet hen. Han skrev vist kun en enkelt år med Seatlle i første omgang, og jeg ved ikke om de har givet ham lov til at smutte gratis - hvilket jo ville være eneste mulighed, der er for at vi kunne få ham - eller om de har fået et konkret bud fra en dansk klub. Er der nogen der har hørt noget.

Personligt ville jeg ikke have noget imod Sivebæk i AaB. Han kan dække både kanten og backen - også har han nogle egenskaber vi godt kan bruge. Og han er skolet fint både i Vejle som ungdomsspiller og på FCM's akademi.

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1186
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Reyad » 20. jun 2012, 07:35

Bold.dk har nu lavet en nyhed på selvsamme Twitter-opdatering. Jeg har heller ikke hørt nogle rygter, og jeg vil gerne se Sivebæk i AaB-trøjen. Det kan godt være den kreative spiller vi mangler, og han erhverves sikkert til en billig penge. Men jeg kunne godt frygte det var Silkeborg og Keld Bordinggaard der løb med ham.

Brugeravatar
Lars-VB
Drenge
Drenge
Indlæg: 45
Tilmeldt: 30. jul 2006, 00:22
Favoritspiller: Nikolaj Hust
Geografisk sted: Vejle

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Lars-VB » 20. jun 2012, 07:54

Reyad skrev:Bold.dk har nu lavet en nyhed på selvsamme Twitter-opdatering. Jeg har heller ikke hørt nogle rygter, og jeg vil gerne se Sivebæk i AaB-trøjen. Det kan godt være den kreative spiller vi mangler, og han erhverves sikkert til en billig penge. Men jeg kunne godt frygte det var Silkeborg og Keld Bordinggaard der løb med ham.
Jeg tror AaB er et godt bud på en ny Sivevæk-klub, men Silkeborg tror jeg godt I kan strege på listen over mulige klubber. SIF har Flinta på en lang kontrakt og Runsewe er lige kommet til. Sive dækker vel de samme placeringer på banen som de to...

AGF, Esbjerg og AaB kunne i mine ører være de nye klubber og så kan det næsten ikke udelukkes, at Vejle vil blive nævnt i forbindelse med Sivebæk - igen. Jeg ser ham nok mest som back, og der mangler AGF i hvert fald en spiller.

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Gamling » 20. jun 2012, 08:47

Sivebæk ryger da til Sdr.jyske. De har klart meldt ud at de leder efter en back.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

SGLoco
2. div
2. div
Indlæg: 210
Tilmeldt: 7. okt 2008, 15:38

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af SGLoco » 20. jun 2012, 12:05

Sivebæk skifter i følge rygterne til Vejle Kolding :http://www.bold.dk/nyt/Vejle-Kolding-henter-Sivebaek

Han var bestemt heller ikke en spille AaB kunne være interesseret i.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af thomasjn » 20. jun 2012, 13:39

SGLoco skrev:Sivebæk skifter i følge rygterne til Vejle Kolding :http://www.bold.dk/nyt/Vejle-Kolding-henter-Sivebaek

Han var bestemt heller ikke en spille AaB kunne være interesseret i.
Ville vel også give mening, at Sivebæk vender hjem til Vejle. Han er da en spændende type, men virker ikke til han har det der skal til i Superligaen bedømt på de senere år. Kan dog ikke se hvad Vejle vil med ham rent spillemæssigt, da de allerede har Taz i højre side. Der bliver dælme ikke meget defensivt gods i den højre side såfremt man ender i Superligaen.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af FlæskeFrank » 20. jun 2012, 18:50

Nu går Sivebæk jo efter spilletid, så mon ikke det er 1. division han starter op i. Men mener stadig han er en god spiller at få ind. Han har spillet mange superligakampe kan spille højrekant og back, hvor vi godt kunne bruge en spiller. Men om han har helt niveauet er vel lidt uklart.

Dog mener jeg, at han netop ikke ønskede at spille højreback og hvis det er tilfældet, så er vi nok ikke rette klub for ham.
- FlæskeFrank

Låst