Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Søgaard » 25. jun 2012, 17:02

Since skrev:
AabMaster skrev:Jeg vil ikke undlade en chance for at bringe et nyt rygte i spil.
I onsdags så jeg Michael Jacobsen med frue nede ved Mortens kro. Mon han er på vej tilbage? :aabfan:
Han havde forresten fået den sejeste tatoo på hele den ene arm :cool:
Manden er hjemme på ferie! Har tidligere været rygtet til Superligaen, men tvivler på han gider hjem.
Han rygtes i øvrigt til FCN, de har nok langt flere penge end os og så kan de lokke med CL-bold og københavnstrup-området. Mon ikke vi helt 100% kan glemme at se ham i truppen igen..

/Søgaard
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6376
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Gaarde6 » 25. jun 2012, 17:17

Søgaard skrev:
Since skrev:
AabMaster skrev:Jeg vil ikke undlade en chance for at bringe et nyt rygte i spil.
I onsdags så jeg Michael Jacobsen med frue nede ved Mortens kro. Mon han er på vej tilbage? :aabfan:
Han havde forresten fået den sejeste tatoo på hele den ene arm :cool:
Manden er hjemme på ferie! Har tidligere været rygtet til Superligaen, men tvivler på han gider hjem.
Han rygtes i øvrigt til FCN, de har nok langt flere penge end os og så kan de lokke med CL-bold og københavnstrup-området. Mon ikke vi helt 100% kan glemme at se ham i truppen igen..

/Søgaard
Jo ham kan og skal vi glemme.

Kan fordi, at han er for dyr.
Skal fordi vi har et kæmpe talent på den plads og fordi vi mangler spillere på andre pladser, før venstre back.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Jesper Schmidt » 25. jun 2012, 18:21

Gaarde6 skrev:
Jo ham kan og skal vi glemme.

Kan fordi, at han er for dyr.
Skal fordi vi har et kæmpe talent på den plads og fordi vi mangler spillere på andre pladser, før venstre back.
Enig i at Michael er for dyr, og at det derfor slet ikke er realistisk. Men jeg er ikke enig i at vi ikke kunne bruge ham, for jeg ser afgjort MJ som midterforsvarer hvor jeg mener han er klasser bedre end han er som back.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Køllen I Møllen » 25. jun 2012, 19:00

Jesper Schmidt skrev:
Gaarde6 skrev:
Jo ham kan og skal vi glemme.

Kan fordi, at han er for dyr.
Skal fordi vi har et kæmpe talent på den plads og fordi vi mangler spillere på andre pladser, før venstre back.
Enig i at Michael er for dyr, og at det derfor slet ikke er realistisk. Men jeg er ikke enig i at vi ikke kunne bruge ham, for jeg ser afgjort MJ som midterforsvarer hvor jeg mener han er klasser bedre end han er som back.
Helt enig. Han ville være perfekt at få til midterforsvaret. Så ville vi have noget der ligner et rigtigt forsvar der kan udvikles på men som har rutine uden at være plejehjemsmateriale. Men alt, alt for dyr. Desværre.
Janteloven eksisterer IKKE!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af frederikshavneren » 27. jun 2012, 16:00

Søgaard skrev:
Since skrev:
AabMaster skrev:Jeg vil ikke undlade en chance for at bringe et nyt rygte i spil.
I onsdags så jeg Michael Jacobsen med frue nede ved Mortens kro. Mon han er på vej tilbage? :aabfan:
Han havde forresten fået den sejeste tatoo på hele den ene arm :cool:
Manden er hjemme på ferie! Har tidligere været rygtet til Superligaen, men tvivler på han gider hjem.
Han rygtes i øvrigt til FCN, de har nok langt flere penge end os og så kan de lokke med CL-bold og københavnstrup-området. Mon ikke vi helt 100% kan glemme at se ham i truppen igen..

/Søgaard
Vi har ingen mulighed for at signe MJ da vi slet ikke har økonomien til det. Vi har ikke råd til at betale en transfer og har derudover ikke råd til en dyr kontrakt/løn. Derudover må vi desværre også indrømme at det pt. er langt mere attraktivt at spille i fcn da de er mestre og dermed er direkte kvalificeret til CL.
Når det så er sagt er jeg ikke overbevist om at nordsjælland ønsker at signe MJ, da han nok ikke passer ind i deres koncept. MJ har mange kvaliteter, men teknisk er han ret dårlig hvilket han også blev voldsomt kritiseret for da han spillede i AaB. Tvivler på at MJ har det tekniske niveau der ønskes af spillere i nordsjælland.

Vi har pt. "kun" hentet den transferfrie forsvarsspiller Rasmus Thelander fra 1. divisionsklubben AB i dette transfervindue. Der har været mange rygter vedr. især defensive emner, nu kan vi tilsyneladende stryge endnu et emne af emnelisten da forsvarsspilleren Roel Van Hemert fra Hjørring tilsyneladende skifter til den belgiske klub Waasland http://www.bold.dk/nyt/Belgiere-henter- ... ing-profil" onclick="window.open(this.href);return false;

Lynge udtalte for et par uger siden at han ønskede at udvide truppens bredde med 2-3 spillere (desværre ikke råd til profiler). Synes godt nok at rygterne har været tavse i et stykke tid. Er der slet ikke nogen der har hørt rygter om hvilke nye spillere Lynge eventuelt forhandler med? Ved godt at eventuelle tilgange også afhænger af evt. salg af Lucas/Helenius, men pt. består førsteholdstruppen af 21 spillere, hvilket gør os enormt sårbare overfor skader, karantæner, formnedgang samt risikoen for en dårlig træningskultur (pga. manglende konkurrence). Som jeg ser det håber jeg virkelig at der er økonomi til at signe et par spillere mere (gerne en angriber og en midtbanespiller).

Savner tiderne med diverse lufthavnsrygter... Det er ikke så længe siden endda, men det er jo næsten nostalgisk at tænke tilbage på den massive rygtestrøm, der var da Lynge blev spottet i lufthavnen i vinteren/foråret 2009 i selskab med en ukendt spiller og agent (Luton Shelton). Det var virkelig en kongetråd/rygtestrøm.
Det var tider, men virkeligheden er ikke overraskende anderledes nu!

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Elscorpio » 27. jun 2012, 17:45

Der kommer ikke flere transfers ind foer vi faar et spillersalg over 10 mill. Dem der oensker Boegelund vaek er ikke rigtig kloge, lad os dog haabe han kan holde sig skadesfri istedetfor at oenske det vaerste for ens hjerteklub.

jayC
Superliga
Superliga
Indlæg: 676
Tilmeldt: 23. jun 2009, 22:39

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af jayC » 28. jun 2012, 23:42

Elscorpio skrev:Der kommer ikke flere transfers ind foer vi faar et spillersalg over 10 mill. Dem der oensker Boegelund vaek er ikke rigtig kloge, lad os dog haabe han kan holde sig skadesfri istedetfor at oenske det vaerste for ens hjerteklub.
Det værste for ens hjerteklub? Det ønsker jeg uddybet.. Jeg synes bestemt ikke det er det værste for AaB, hvis man skiller sig af med Bøgelund.. Han har spillet i AaB i 4 sæsoner, og han har været aktiv i 99 kampe for AaB, både ligakampe, europæiske kampe og cupkampe..

Det taler jo sit tydelige sprog, at Bøgelund er for meget skadet, i forhold til den løn han garanteret hæver hver måned i AaB..

Jeg synes kun det vil godt at spare de lønkroner på Bøgelund, og i stedet få en ny højreback, og efter hvad man har kunnet læse idag, gjorde Henrik Smedegaard det udmærket mod Randers..

Så vil hellere have Henrik ind og Bøgelund ud, da Smedegaard nok ikke skal have samme løn, og han har spillet fast for Fredericia de sidste 4 år, hvor Bøgelund har varmet tribunen!!
AaB - nu, i morgen & altid! :)

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 26. okt 2005, 20:34
Geografisk sted: Belgien

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Jacob » 29. jun 2012, 08:45

Så er der nye rygter vedrørende Helenius. Denne gang en tur til England.
http://www.sporten.dk/superligaen/rygte ... e-helenius" onclick="window.open(this.href);return false;

Er sgu lidt skeptisk overfor om han er klar til det skridt endnu, men det er da om ikke andet glædeligt hvis bare nogle af rygterne er sande. Så kan det måske give en hæderlig salgspris. :)
Life is good..... AaB is better!

Brugeravatar
BBS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1012
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:50
Favoritspiller: Dennis Marshall
Geografisk sted: Midtbyen

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af BBS » 29. jun 2012, 10:55

http://www.footylatest.com/norwich-and- ... -man/29638

"He still has two years left in his contract but is unlikely to cost more than a £1m, which would be a bargain in the modern transfer window."

Han kan umuligt koste så lidt.

Brugeravatar
Bong
Allstar
Allstar
Indlæg: 1006
Tilmeldt: 11. maj 2006, 10:59
Favoritspiller: Jozo Matovac
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Bong » 29. jun 2012, 11:10

10-15 mio. kr. tror jeg er det maksimale vi kan få ud af ham. Det er jo helt klart købers marked i øjeblikket.

Jeg håber iøvrigt, at den kommende klub scouter ham ordentligt og ser, at han ikke ligefrem er noget vidunder med låget.
A slightly more sophisticated hooligan...

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6376
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Gaarde6 » 29. jun 2012, 11:43

BBS skrev:http://www.footylatest.com/norwich-and- ... -man/29638

"He still has two years left in his contract but is unlikely to cost more than a £1m, which would be a bargain in the modern transfer window."

Han kan umuligt koste så lidt.
Til en engelsk klub er jeg enig.
Så skal vi presse citronen og få lidt mere for ham.
Han blev trods alt nr 2 på topscorerlisten og har to år tilbage.
Ja og så er han ung og kan udvikle sig endnu mere.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Elscorpio » 29. jun 2012, 12:09

Helenius skal blive bedre i hovedspillet hvis han skal goere sig haab om succes i verdens bedste liga. Bare taenk paa storken Crouch, han var heller ikke god i starten.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4472
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af le Cid » 29. jun 2012, 13:06

Elscorpio skrev:Helenius skal blive bedre i hovedspillet hvis han skal goere sig haab om succes i verdens bedste liga. Bare taenk paa storken Crouch, han var heller ikke god i starten.
Jeg tænker Prica - hvis han fejlede, så siger jeg bare stakkels Helenius!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af limey » 29. jun 2012, 13:25

Elscorpio skrev:Helenius skal blive bedre i hovedspillet hvis han skal goere sig haab om succes i verdens bedste liga. Bare taenk paa storken Crouch, han var heller ikke god i starten.
??? Crouch var da ikke andet end en høj spiller i starten. I mine øjne var hans bedste periode da han var i Liverpool, Pompey og det første år i Spurs.

OT. Jeg tror Helenius vil få det meget svært i England. Udover hovedspillet mangler han styrke og hurtighed. Men hvem ved, han har virkelig rykket det sidste år.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10749
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af jonas386 » 29. jun 2012, 16:51

Helenius skal forlænge sin kontrakt med 1 eller 2 år og vise at hans sidste sæson ikke var en enlig svale. Så bliver han meget mere værd, og en ny klub vil måske også give ham længere snor hvis han viser niveau over længere tid.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6376
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Gaarde6 » 29. jun 2012, 17:02

jonas386 skrev:Helenius skal forlænge sin kontrakt med 1 eller 2 år og vise at hans sidste sæson ikke var en enlig svale. Så bliver han meget mere værd, og en ny klub vil måske også give ham længere snor hvis han viser niveau over længere tid.
Og hvad gør vi hvis manden falder i niveau eller bliver skadet ?
Vi har ikke råd til at tage chancer.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af A_Strandfelt » 29. jun 2012, 22:29

jonas386 skrev:Helenius skal forlænge sin kontrakt med 1 eller 2 år og vise at hans sidste sæson ikke var en enlig svale. Så bliver han meget mere værd, og en ny klub vil måske også give ham længere snor hvis han viser niveau over længere tid.
Nicklas har, så vidt jeg ved og kan fornemme, ikke planer om at forlænge med AaB. Når hans kontrakt udløber i 2014, vil han gerne videre. Gerne inden da.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10749
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af jonas386 » 30. jun 2012, 02:21

A_Strandfelt skrev:
jonas386 skrev:Helenius skal forlænge sin kontrakt med 1 eller 2 år og vise at hans sidste sæson ikke var en enlig svale. Så bliver han meget mere værd, og en ny klub vil måske også give ham længere snor hvis han viser niveau over længere tid.
Nicklas har, så vidt jeg ved og kan fornemme, ikke planer om at forlænge med AaB. Når hans kontrakt udløber i 2014, vil han gerne videre. Gerne inden da.
Det var mere for at lave en Augo. En spiller der har 2 år tilbage giver noget mere end en der kun har 1. Ikke meget mere, men lidt mere.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Sv: Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af A_Strandfelt » 30. jun 2012, 10:28

jonas386 skrev:
A_Strandfelt skrev:
jonas386 skrev:Helenius skal forlænge sin kontrakt med 1 eller 2 år og vise at hans sidste sæson ikke var en enlig svale. Så bliver han meget mere værd, og en ny klub vil måske også give ham længere snor hvis han viser niveau over længere tid.
Nicklas har, så vidt jeg ved og kan fornemme, ikke planer om at forlænge med AaB. Når hans kontrakt udløber i 2014, vil han gerne videre. Gerne inden da.
Det var mere for at lave en Augo. En spiller der har 2 år tilbage giver noget mere end en der kun har 1. Ikke meget mere, men lidt mere.
Det er muligt, med jeg tvivler på, at det gavner Nicklas' chancer for at blive solgt, at han forlænger med os. Jeg kan sagtens se det økonomiske i det for AaB, men for Helenius er der ikke megen fordel i at forlænge.

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Sv: Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af jensemand57 » 30. jun 2012, 13:19

A_Strandfelt skrev:
jonas386 skrev:
A_Strandfelt skrev:
jonas386 skrev:Helenius skal forlænge sin kontrakt med 1 eller 2 år og vise at hans sidste sæson ikke var en enlig svale. Så bliver han meget mere værd, og en ny klub vil måske også give ham længere snor hvis han viser niveau over længere tid.
Nicklas har, så vidt jeg ved og kan fornemme, ikke planer om at forlænge med AaB. Når hans kontrakt udløber i 2014, vil han gerne videre. Gerne inden da.
Det var mere for at lave en Augo. En spiller der har 2 år tilbage giver noget mere end en der kun har 1. Ikke meget mere, men lidt mere.
Det er muligt, med jeg tvivler på, at det gavner Nicklas' chancer for at blive solgt, at han forlænger med os. Jeg kan sagtens se det økonomiske i det for AaB, men for Helenius er der ikke megen fordel i at forlænge.
Omvendt skal AaB jo også begynde at tjene flere penge, når der skal sælges spillere. Det er på tide, at AaB begynder at tænke på dem selv i et forretningsøjemed i stedet for altid at tilgodese spillernes ønsker. Det skal dog ikke ende som i Randers med Jacob Nielsens tilgang til forretningen, men lidt mere focus på en større fortjeneste hos AaB, vil ikke gøre noget.

Låst