Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Gamling » 10. jul 2012, 15:39

Ja det er voldsomt skraemmende at vi ikke har raad til andet end at hente Thelander. Isaer fordi Lynge meldte ud at der var raaderum til 2-3 nye da Rolfe smuttede.
Det tyder paa en underliggende ökonomi omkring holdet der stadig slet ikke er i orden paa trods af at alle andre ting end fodbolden nu er vaek og vi har slanket lönudgifterne til truppen til vel noget naer det minimale hvis man vil vaere mere end et svingdörshold mellem SL og naestbedste raekke.

Tror Lynge kommer til at lave fejlen fra foregaende saeson igen, hvor vi ogsaa hörte paa spillere ind spillere ud mantraet indtil Lynge saa lavede nogle paniklejemaal lige inden vinduet lukkede. :@

Ellers maa spillerne jo ud med raslebösserne igen, men det har klubben jo prövet för. :S
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Pastorius » 10. jul 2012, 15:40

Der er vel ikke grund til at være misundelige på OB, før de viser at de rent faktisk kan omsætte deres økonomi til sportslige resultater. Jeg tror ikke de har løst de grundliggende problemer endnu, så helt i toppen tror jeg under ingen omstændigheder på at de ender, men efter de første par kampe er vi meget klogere på om de kan løfte sig markant fra bundgruppen.

...og ja, jeg troede heller ikke et øjeblik på FCN kunne holde stilen - og da slet ikke til et mesterskab, så jeg har taget fejl før.

Mht. meldingerne vedr. AaB så tror jeg det eneste der har ændret sig var en forventning om at både Lucas og Helenius var tabt, og det er på den baggrund man skulle vente 3-4 breddespillere (fremfor direkte afløsere). Det ser dog ikke ud til at der kommer væsnetlig skred i transfermarkedet, så jeg vil tro man forventer at beholde dem man har, og så er nødt til at hente de manglende 5 mill på transfersalg hjem på besparelser eller forhåbentlig større del i tv-penge, etc. end budgetteret. Jeg tror ikke på at Lynge bluffer denne gang, og forventer hverken salg eller køb, med undtagelse af at der måske kan dukke et sidsteøjeblikssalg op a la dengang Ene forsvandt. Forhåbentlig kommer det ikke så sent at vi ikke kan nå at dække det ind før til vinter.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Strandfelt
2. div
2. div
Indlæg: 121
Tilmeldt: 9. okt 2008, 15:22

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Strandfelt » 10. jul 2012, 19:57

Forstår umiddelbart ikke hvordan folk kan være det mindste overasket over der ikke bliver handlet mere ind fra AaB's side af, end det er tilfældet. Personligt har jeg da aldrig nogensinde fået indtrykket af, at der var råd til noget som helst, før der blev solgt. Ved den seneste kvartalsopgørelse, var meldingen, at man arbejde med et budget, der krævede et plus på 5 mio. på transferkontoen for at gå op. Set fra det perspektiv, synes jeg slet ikke man fra AaB's side har givet forventninger man ikke har kunnet leve op til(I hvert fald ikke i den her omgang), som både Nordjyske i dagens udgave, samt flere brugere herinde ellers lægger op til.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Elscorpio » 10. jul 2012, 21:06

Jeg håbere nu mere på vi ikke får solgt nogen og Lynge og Co kan finde pengene på 5 mill andre steder fra. F.eks. hvis Kent kan få truppen til at præstere endnu bedre inde på banen og vi får en højere placering end forventet når vi nærmer os vinterpausen.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10751
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af jonas386 » 10. jul 2012, 21:09

Jeg forstår egentlig ikke hvad OB vil med Emil Larsen. Man har et kæmpe talent i Bashkim Kadrii, og så vælger man at bruge ham på backen... Det virker dumt. Havde det været mig, og det er det selvfølgelig ikke, så havde jeg nok brugt de penge på en talentfuld venstreback i stedet.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Yankee » 10. jul 2012, 21:16

@jonas - Kadrii er deres talentfulde venstreback. Det har han i hvert fald været i hele optaktsfasen.

Hvis vi ikke får solgt spillere i transfervinduet er det reelt tvivlsomt om vi har råd til at betale løn når vi nærmer os november og december. Derfor vil det på alle måder være optimalt at få solgt Lucas til 10 millioner - og hellere idag end imorgen. Så kan vi også nå at hente en spiller eller to uden at holdet er blevet svækket nævneværdigt.

løber med saks
Drenge
Drenge
Indlæg: 27
Tilmeldt: 19. jul 2007, 15:21

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af løber med saks » 10. jul 2012, 22:52

Vi snakker meget om et salg af Lucas, og jeg havde egentlig indtryk af, at han var een af de spillere, vi ikke havde solgt aktier i. I en nyhed den anden dag om BIF's afvisning af investeringsfonden kunne man dog læse, at dette alligevel skulle være tilfældet:
Eller at investeringsfonden hjælper klubberne med rede penge for til gengæld at få del i fremtidige transferindtægter, sådan som sponsorer har gjort i AaB, hvor der er taget pant i et talent som Lukas Andersen.
Er det BT, der er galt på den?

Since
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 2. aug 2009, 21:03

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Since » 10. jul 2012, 22:54

jonas386 skrev:Jeg forstår egentlig ikke hvad OB vil med Emil Larsen. Man har et kæmpe talent i Bashkim Kadrii, og så vælger man at bruge ham på backen... Det virker dumt. Havde det været mig, og det er det selvfølgelig ikke, så havde jeg nok brugt de penge på en talentfuld venstreback i stedet.
Det er ihvertfald en venstreside med speed med Kadrii og Emil Larsen. Der skal nok være en højre back eller 2 der bliver kørt rundt.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10751
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af jonas386 » 10. jul 2012, 23:18

Jeg er klar over man vil bruge ham på backen, jeg forstår bare ikke hvorfor man ikke bruges ham på kanten.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10751
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af jonas386 » 11. jul 2012, 20:51

Duncan skulle åbenbart være afløseren såfremt Helenius ryger videre. Han skulle have en del tilbud (eller forespørgsler) fra både Norge, Sverige og klubber fra næst bedste samt 3. bedste engelske række.
Dog vil han helst hjem til Danmark igen for at få karrieren på ret køl, og AaB skulle altså være 1. prioritet af en række indlysende grunde. Vi har også været i dialog med ham da Helenius var ret tæt på tidligere, men økonomien kom i vejen. Den købende klub ville ganske enkelt ikke betale hvad Lynge og AaB mente var rimeligt.

EDIT: OB skulle også være ude efter ham, og jeg tror også det er der han ender til syvende og sidst.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

seamann

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af seamann » 11. jul 2012, 21:52

jonas386 skrev:Duncan skulle åbenbart være afløseren såfremt Helenius ryger videre. Han skulle have en del tilbud (eller forespørgsler) fra både Norge, Sverige og klubber fra næst bedste samt 3. bedste engelske række.
Dog vil han helst hjem til Danmark igen for at få karrieren på ret køl, og AaB skulle altså være 1. prioritet af en række indlysende grunde. Vi har også været i dialog med ham da Helenius var ret tæt på tidligere, men økonomien kom i vejen. Den købende klub ville ganske enkelt ikke betale hvad Lynge og AaB mente var rimeligt.

EDIT: OB skulle også være ude efter ham, og jeg tror også det er der han ender til syvende og sidst.
Åbenbart + OB også ude efter ham.

Den er da ikke åbenbar for mig, men måske jeg har misset et eller andet.

Hvis der er hold i rygtet må man jo krydse fingre for at han får blå striber.

Since
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 2. aug 2009, 21:03

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Since » 11. jul 2012, 23:35

Duncan vil jo slet ikke passe ind i den stil OB vil spille. Han står for alt det modsatte med sin primitive spillestil.

salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af salling23 » 12. jul 2012, 00:09

Yankee skriver at hvis I ikke får nogle kr ind via salg, så kan der blive problemer med at betale løn i november/december.

Jonas385 skriver at man vil bytte Helenius ud med Duncan ved et salg.

Er ret sikker på. At Duncan forlanger mere i løn end Helenius får, så den kan jeg slet ikke få til at hænge sammen.
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10751
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af jonas386 » 12. jul 2012, 00:31

salling23 skrev:Yankee skriver at hvis I ikke får nogle kr ind via salg, så kan der blive problemer med at betale løn i november/december.

Jonas385 skriver at man vil bytte Helenius ud med Duncan ved et salg.

Er ret sikker på. At Duncan forlanger mere i løn end Helenius får, så den kan jeg slet ikke få til at hænge sammen.
Since: Det skal jeg ikke kunne sige, jeg ved bare hvad jeg har hørt, og det er jo ikke ligefrem fordi man vælter i klasse angribere i det fynske.

Salling: Det er korrekt. Dog skulle Duncan være interesseret i at gå en del ned i løn for at komme hjem og få spilletid (ikke kun i AaB men helt generelt). Som sagt så ved jeg kun hvad jeg har hørt og det er at Helenius var på vej ud af døren og man havde dialog med Duncans agent.
Økonomien skulle hvertfald ikke være problemet, det er kun et spørgsmål om Helenius forlader AaB eller ej. Og det gør han højst sandsynligt ikke før næste sommer.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af salling23 » 12. jul 2012, 08:14

jonas386 skrev:
salling23 skrev:Yankee skriver at hvis I ikke får nogle kr ind via salg, så kan der blive problemer med at betale løn i november/december.

Jonas385 skriver at man vil bytte Helenius ud med Duncan ved et salg.

Er ret sikker på. At Duncan forlanger mere i løn end Helenius får, så den kan jeg slet ikke få til at hænge sammen.
Since: Det skal jeg ikke kunne sige, jeg ved bare hvad jeg har hørt, og det er jo ikke ligefrem fordi man vælter i klasse angribere i det fynske.

Salling: Det er korrekt. Dog skulle Duncan være interesseret i at gå en del ned i løn for at komme hjem og få spilletid (ikke kun i AaB men helt generelt). Som sagt så ved jeg kun hvad jeg har hørt og det er at Helenius var på vej ud af døren og man havde dialog med Duncans agent.
Økonomien skulle hvertfald ikke være problemet, det er kun et spørgsmål om Helenius forlader AaB eller ej. Og det gør han højst sandsynligt ikke før næste sommer.
Ingen tvivl om at Duncan gerne vil finde et sted at spille og måske også er villig til at gå ned i løn, men det vil ligne Celtic dårligt at tabe alt for mange penge på spillere. Selv de spillere der ikke slå til derovre plejer de ikke at slippe billigt
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10751
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af jonas386 » 12. jul 2012, 08:33

salling23 skrev:
jonas386 skrev:
salling23 skrev:Yankee skriver at hvis I ikke får nogle kr ind via salg, så kan der blive problemer med at betale løn i november/december.

Jonas385 skriver at man vil bytte Helenius ud med Duncan ved et salg.

Er ret sikker på. At Duncan forlanger mere i løn end Helenius får, så den kan jeg slet ikke få til at hænge sammen.
Since: Det skal jeg ikke kunne sige, jeg ved bare hvad jeg har hørt, og det er jo ikke ligefrem fordi man vælter i klasse angribere i det fynske.

Salling: Det er korrekt. Dog skulle Duncan være interesseret i at gå en del ned i løn for at komme hjem og få spilletid (ikke kun i AaB men helt generelt). Som sagt så ved jeg kun hvad jeg har hørt og det er at Helenius var på vej ud af døren og man havde dialog med Duncans agent.
Økonomien skulle hvertfald ikke være problemet, det er kun et spørgsmål om Helenius forlader AaB eller ej. Og det gør han højst sandsynligt ikke før næste sommer.
Ingen tvivl om at Duncan gerne vil finde et sted at spille og måske også er villig til at gå ned i løn, men det vil ligne Celtic dårligt at tabe alt for mange penge på spillere. Selv de spillere der ikke slå til derovre plejer de ikke at slippe billigt
Jeg kunne forstå på det hele at Celtic er meget interesserede i at komme af med ham, og mere eller mindre har opgivet at få penge for ham. Man prøver jo nærmest at fryse ham ud ved ikke at lade ham træne med hos førsteholdet. samtidigt har kun et år tilbage af sin kontrakt, så Celtic er klar over at hvis ikke man får ham videre i år så er det jo næsten umuligt at få penge for ham. Og penge sparet er jo penge tjent, og det ved Celtic også.

Jeg tror personligt ikke på han kommer, så ham dog gerne, ville bare lige dele hvad jeg vidste.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Yankee » 12. jul 2012, 09:51

salling23 skrev: Ingen tvivl om at Duncan gerne vil finde et sted at spille og måske også er villig til at gå ned i løn, men det vil ligne Celtic dårligt at tabe alt for mange penge på spillere. Selv de spillere der ikke slå til derovre plejer de ikke at slippe billigt
Hvis vi sælger Helenius bliver det ikke for under 10 millioner. Sandsynligvis heller ikke under 15 millioner. Derudover vil et eventuelt køb af Duncan være del-finansieret af en investorgruppe.

Derfor vil det for mig at se ikke være urealistisk at vi henter Duncan ind på en 3-årig kontrakt. Hvis vi antager at Celtic skal have 5 millioner og Duncan selv skal have 2 mio. om året alt inklusiv snakker vi en aftale til ca. 11 millioner over tre år. Det kan godt finansieres som nævnt ovenfor, og for mig at se ville han være en fabelagtig erstatning, der kunne lægge 40-50 kasser over en tre-årig periode og så smutte igen hvis ikke vi havde råd til en forlængelse.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Brent » 12. jul 2012, 10:43

Yankee skrev:
salling23 skrev: Ingen tvivl om at Duncan gerne vil finde et sted at spille og måske også er villig til at gå ned i løn, men det vil ligne Celtic dårligt at tabe alt for mange penge på spillere. Selv de spillere der ikke slå til derovre plejer de ikke at slippe billigt
Hvis vi sælger Helenius bliver det ikke for under 10 millioner. Sandsynligvis heller ikke under 15 millioner. Derudover vil et eventuelt køb af Duncan være del-finansieret af en investorgruppe.

Derfor vil det for mig at se ikke være urealistisk at vi henter Duncan ind på en 3-årig kontrakt. Hvis vi antager at Celtic skal have 5 millioner og Duncan selv skal have 2 mio. om året alt inklusiv snakker vi en aftale til ca. 11 millioner over tre år. Det kan godt finansieres som nævnt ovenfor, og for mig at se ville han være en fabelagtig erstatning, der kunne lægge 40-50 kasser over en tre-årig periode og så smutte igen hvis ikke vi havde råd til en forlængelse.
Jeg tror ikke vi kommer til at se årsløninger på det niveau i AaB de næste mange år. Den lønspiral skal vi heller ikke ind i igen, derudover er der også amtørklub der skal have 6 mio. og nogle investorer der skal have ca. 5 mio fra "krisehjælpen" i nedrykningskampen.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Hyggeren
Miniput
Miniput
Indlæg: 1
Tilmeldt: 4. jul 2012, 23:27
Favoritspiller: Kasper Kusk

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Hyggeren » 12. jul 2012, 13:03

Duncan som erstatning for Helenius ville være genialt.
Jeg tror meget på han ville kunne sætte Curth igang igen, som vi tidligere har set ham ved siden af en type som Duncan.

Men selv med et salg af Helenius, tvivler jeg på at det kan blive til mere en et lejeophold til at starte med og så forsøg på at skrive kontrakt med ham når han udløber.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2886
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Eksil » 14. jul 2012, 11:25

Synes en oplagt spiller for AaB kunne være Anders Kure fra AGF, hvis han da kan lokkes nordpå. Her er mine argumenterne for:

- Han har masser af erfaring, +175 kampe over de seneste 9 år.
- Prisen er rigtig, idet hans kontrakt udløber til vinter.
- Han kan dække både centrale og til venstre, hvor Patrick Kristensen er en dårlig løsning.
- Jeg tror han kan udfordre alle andre end Lasse Nielsen, der evt. også kan flyttes. Tænker et forsvar ala. Nielsen-KEP-Kure-Ahlmann

I min optik er han gået lidt tabt i et stærk AGF-forsvar, hvor han er nede somm 5-6 mand. Tror han kan lokkes nordpå på en 1½ års aftale, der giver ham mulighed for at smutte videre til en bedre kontrakt i udlandet, når han har spillet sig varm nordpå. Det er vidst hvad, tidl. kulturminister, Brian Arthur ville kalde win-win-win-win :)

Låst