Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6403
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af FlæskeFrank » 28. aug 2012, 22:45

thomasjn skrev:Mht. kanterne vi vel mange alternativer i det nuværende system. Mest åbenlyse er selvfølgelig Kusk, Due og Wichmann.

Vi har altså Kusk, Due, Wicmann, Dalsgaard, Curth, Kayke og Patrick som kan anvendes på en kant hvis nødvendigt. Det giver altså syv mand, som kan bruges på pladserne hvor Dalsgaard nok er mest ude af billedet, da han bliver svær at undvære på kanten og ikke passer som kant i den nuværende taktik.
At nævne Wichmann som en kantspiller er vel på grænsen til at nævne Augustinussen som kantspiller. Der hører han ikke hjemme. Men du nævner rigtig mange, hvoraf kun Due og Kusk i min verden er kantspillere. Hvis jeg skal være positiv er nr. 3 vel Patrick og måske Lucas. Det er altså ikke meget bredde.

Men ret skal være ret, der er nok at fylde op med på kanten af nødløsninger, men kantspillere nej.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1319
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Kasper » 28. aug 2012, 23:18

Wichmann har da spillet to fremragende kampe i streg på kanten. Jeg synes truppens bredde virker fin, alle i truppen (inkl. ungdom) må gerne have fornemmelsen af at der ikke er lang vej til førsteholdet, det giver blod på tanden.

Hvis der skal folk ind, så skal det være kvalitet og folk der kan gå i starteren eller som minimum kan snige sig meget tæt på, ellers giver det ingen mening.

Rolf Toft har i øvrigt også spillet en del gange på kanten for reserverne.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af thomasjn » 28. aug 2012, 23:43

FlæskeFrank skrev:
thomasjn skrev:Mht. kanterne vi vel mange alternativer i det nuværende system. Mest åbenlyse er selvfølgelig Kusk, Due og Wichmann.

Vi har altså Kusk, Due, Wicmann, Dalsgaard, Curth, Kayke og Patrick som kan anvendes på en kant hvis nødvendigt. Det giver altså syv mand, som kan bruges på pladserne hvor Dalsgaard nok er mest ude af billedet, da han bliver svær at undvære på kanten og ikke passer som kant i den nuværende taktik.
At nævne Wichmann som en kantspiller er vel på grænsen til at nævne Augustinussen som kantspiller. Der hører han ikke hjemme. Men du nævner rigtig mange, hvoraf kun Due og Kusk i min verden er kantspillere. Hvis jeg skal være positiv er nr. 3 vel Patrick og måske Lucas. Det er altså ikke meget bredde.

Men ret skal være ret, der er nok at fylde op med på kanten af nødløsninger, men kantspillere nej.
Selvfølgelig er Wichmann ikke en traditionel kantspiller, da han ikke har kvaliteter til at spille fløj, men hans type er altså ganske almindelig på kant positionen i moderne fodbold grundet hans evne til at gå med i spillet. Så at påstå, at vi ikke har noget at smide ud på kanterne er rendyrket galskab. Hans type passer da perfekt på fløjen i vores system. da han går ind og deltager i småspillet hvorved der bliver flere modstandernes forsvar skal holde øje med, hvilket i sidste ende kan frigøre plads til Dalle som indtager den mere klassiske fløjrolle når vi angriber.

Brugeravatar
duncan88
2. div
2. div
Indlæg: 239
Tilmeldt: 24. apr 2008, 12:26
Geografisk sted: 9340!

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af duncan88 » 31. aug 2012, 12:33

I så fald at vi mister lucas A, så syntes jeg man skulle se om man kunne lokke Silberbauer hjem!

På + siden:

Kan spille flere positioner
En rutineret herre som de unge også kan støtte sig op af.
Han har udtalt han godt kunne se sig selv vende tilbage til AaB

På - siden:

Hans løn
At han ikke er blevet mæt nok til at tage hjem til DK endnu
En stolt herre som blev interviewet under kampen mellem AaB - BIF af TV2 Nord!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Provst i Brovst » 31. aug 2012, 12:40

duncan88 skrev:I så fald at vi mister lucas A, så syntes jeg man skulle se om man kunne lokke Silberbauer hjem!

På + siden:

Kan spille flere positioner
En rutineret herre som de unge også kan støtte sig op af.
Han har udtalt han godt kunne se sig selv vende tilbage til AaB

På - siden:

Hans løn
At han ikke er blevet mæt nok til at tage hjem til DK endnu
Silberbauer skal i så fald være transferfri og meget villig til at gå ned i løn. Hvem ved, måske er han begge dele, men jeg tvivler stærkt.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
AaBlover4ever
Allstar
Allstar
Indlæg: 2368
Tilmeldt: 18. aug 2005, 19:49
Favoritspiller: Thomas Augustinussen, Søren Frederiksen
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af AaBlover4ever » 31. aug 2012, 12:42

duncan88 skrev:I så fald at vi mister lucas A, så syntes jeg man skulle se om man kunne lokke Silberbauer hjem!

På + siden:

Kan spille flere positioner
En rutineret herre som de unge også kan støtte sig op af.
Han har udtalt han godt kunne se sig selv vende tilbage til AaB

På - siden:

Hans løn
At han ikke er blevet mæt nok til at tage hjem til DK endnu
Lige et minus mere.. Han skal købes fri.! Og hvor i alverden skulle de penge komme fra?

Brugeravatar
rAaBe
Superliga
Superliga
Indlæg: 581
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Cape Town (Sydafrika)

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af rAaBe » 31. aug 2012, 12:45

Nogen med erfaring herinde som kan oplyse/gisne om:
1. Finder vi nogensinde ud af hvad den faktiske pris var på Lucas (klausuler inklusive) - eller vil det altid være et gæt?
2. Hvornår vil det sandsynligvis blive meldt ud om handlen er gennemført, og
3. ... af hvem/hvor?

Brugeravatar
AaBlover4ever
Allstar
Allstar
Indlæg: 2368
Tilmeldt: 18. aug 2005, 19:49
Favoritspiller: Thomas Augustinussen, Søren Frederiksen
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af AaBlover4ever » 31. aug 2012, 12:50

rAaBe skrev:Nogen med erfaring herinde som kan oplyse/gisne om:
1. Finder vi nogensinde ud af hvad den faktiske pris var på Lucas (klausuler inklusive) - eller vil det altid være et gæt?
2. Hvornår vil det sandsynligvis blive meldt ud om handlen er gennemført, og
3. ... af hvem/hvor?
1. Tvivler på vi nogensinde får det reele, udover en masse gæt!
2. Så snart den er indgået - formentlig
3. På Ajax' hjemmeside: http://www.ajax.nl" onclick="window.open(this.href);return false; og AaB's: http://www.aabsport.dk" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af BoT » 31. aug 2012, 13:40

Lynge afviser, at der kommer afløsere ind.. http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... -paa-plads" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af thomasjn » 31. aug 2012, 13:50

BoT skrev:Lynge afviser, at der kommer afløsere ind.. http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... -paa-plads" onclick="window.open(this.href);return false;
Det gør mig lidt nervøs - så synes jeg truppen bliver lige tynd nok. Ser Wichmann som den oplagte afløser på Lucas's plads. Derudover skulle Wichmann og Helenius kende hinanden rigtigt godt spillemæssigt fra ungdomstiden. Kender ikke nok til Nicolaj T til at vurdere om han passer til pladsen. Curth og Kayke er begge angribere og Curth tilmed for ringe til at kunne spille Lucas's plads. Curth er en fin indskiftningsspiller at have og hans indstilling plejer at være god, men mht. startopstillingen er han en nulbon.

Mht. Silber var Young Boys vist næsten opsatte på at lade ham gå gratis - læste det et eller andet sted forleden.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Pastorius » 31. aug 2012, 13:51

BoT skrev:Lynge afviser, at der kommer afløsere ind.. http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... -paa-plads" onclick="window.open(this.href);return false;
Hvilket falder meget godt i tråd med gårsdagens regnskab...
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13671
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Funky » 31. aug 2012, 13:53

thomasjn skrev:
BoT skrev:Lynge afviser, at der kommer afløsere ind.. http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... -paa-plads" onclick="window.open(this.href);return false;
Det gør mig lidt nervøs - så synes jeg truppen bliver lige tynd nok.
Det er vel ikke værre end at man kan se sig nødsaget til at bruge et par lønnede fuldtidsproffer som Curth og Kayke lidt mere.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af thomasjn » 31. aug 2012, 14:00

Funky skrev:
thomasjn skrev:
BoT skrev:Lynge afviser, at der kommer afløsere ind.. http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... -paa-plads" onclick="window.open(this.href);return false;
Det gør mig lidt nervøs - så synes jeg truppen bliver lige tynd nok.
Det er vel ikke værre end at man kan se sig nødsaget til at bruge et par lønnede fuldtidsproffer som Curth og Kayke lidt mere.
Det system vi kan spille er 4-2-3-1 og det er 10'er pladsen som er ledig nu. Kayke er en hurtig angriber og Curth bare en nulbon - fælles dog at ingen af dem kan spille pladsen.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Provst i Brovst » 31. aug 2012, 14:07

Esbjerg "profilen" Mikkel Vendelbo er blevet solgt for 2-3 millioner + hvad han stod opført til i regnskabet til Hønefoss ... Bare for at vi får lidt pejling hvad en superliga klub faktisk sælger deres marginalspillere for. Det vil sige med sign-on til spilleren har AaB råd til ca. 2 spillere i samme kaliber som Esbjergs Mikkel Vendelbo i bytte for Lucas Andersen.
Mikkel har 10 måneder tilbage af sin kontrakt med EfB og har givet udtryk for, at han gerne vil prøve nye udfordringer ved kontraktudløbet i sommeren 2013.

... således oplyses det, at de to handler påvirker nettoresultatet i EfB Elite A/S positivt med 2-3 millioner kroner..
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13671
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Funky » 31. aug 2012, 14:08

thomasjn skrev:
Funky skrev:
thomasjn skrev:
BoT skrev:Lynge afviser, at der kommer afløsere ind.. http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... -paa-plads" onclick="window.open(this.href);return false;
Det gør mig lidt nervøs - så synes jeg truppen bliver lige tynd nok.
Det er vel ikke værre end at man kan se sig nødsaget til at bruge et par lønnede fuldtidsproffer som Curth og Kayke lidt mere.
Det system vi kan spille er 4-2-3-1 og det er 10'er pladsen som er ledig nu. Kayke er en hurtig angriber og Curth bare en nulbon - fælles dog at ingen af dem kan spille pladsen.
Det har vel altid været en dyd for en dygtig træner at matche spillestil med spillermaterieale. I øvrigt er det min personlige overbevisning, at der ikke lige render så mange andre spillere rundt NOGET sted i ligaen som uproblematisk kan gå ind og gøre de ting, som Lucas kan. Det er vel også derfor Ajax er ude efter ham.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Rams » 31. aug 2012, 14:09

Hvis vi nogensinde skal få gavn af kayke er det nu! Jeg håber inderligt, at han får chancen for der er bold i den knægt. Som andre har nævnt har vi også Wichmann. Er mere i tvivl om Rolf Toft kan spille hængende angriber. Som jeg har forstået det bliver han mere brugt som spydspids eller kantspiller på reserveholdet, og jeg har det også altid synes, at det især er hans målnæse og presspil der er styrkerne.

Har hørt andre sige at Viktor Ahlmann og Andreas Bruhn fra U19-holdet skulle være teknisk dygtige spillere, der kunne spille skyggeangribere. Det var sjovt nok også de to, der i sin tid var på træningsophold i Liverpool sammen med Lucas.

Det kan self også være at gode gamle Lynge bluffer, og rent faktisk pønser på at hive en erstatning ind. Rawez Lawan er kommet i overskud i FCN og kunne være en mulighed til en fornuftig pris. Uffe Bech fra Lyngby og Thomas Lehne Olsen fra Hamarkammeraterne http://www.transfermarkt.co.uk/en/thoma ... 03598.html" onclick="window.open(this.href);return false; kunne være rigtig spændende, men er nok for dyre (et bud på pris kunne være 2-4 mio.)

Nå vi får se "In Lynge we trust"
In verbis simus faciles

Brugeravatar
AaBlover4ever
Allstar
Allstar
Indlæg: 2368
Tilmeldt: 18. aug 2005, 19:49
Favoritspiller: Thomas Augustinussen, Søren Frederiksen
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af AaBlover4ever » 31. aug 2012, 14:14

Provst i Brovst skrev:Esbjerg "profilen" Mikkel Vendelbo er blevet solgt for 2-3 millioner + hvad han stod opført til i regnskabet til Hønefoss ... Bare for at vi får lidt pejling hvad en superliga klub faktisk sælger deres marginalspillere for. Det vil sige med sign-on til spilleren har AaB råd til ca. 2 spillere i samme kaliber som Esbjergs Mikkel Vendelbo i bytte for Lucas Andersen.
Mikkel har 10 måneder tilbage af sin kontrakt med EfB og har givet udtryk for, at han gerne vil prøve nye udfordringer ved kontraktudløbet i sommeren 2013.

... således oplyses det, at de to handler påvirker nettoresultatet i EfB Elite A/S positivt med 2-3 millioner kroner..
Vrøvl.. Der står at de to handler (altså salg af Vendelbo og køb af Lekven) bidrager med 2-3 millioner kroner.

Det kan umuligt gøres op på den måde, idet der også er noget med Lekvens markedsværdi kontra hvad man har givet for ham. Det kan evt. være mere eller mindte.

Jeg er sikker på, at EfB har fået på den rigtige side af 5 mio. kroner for at sælge Vendelbo!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Provst i Brovst » 31. aug 2012, 14:57

AaBlover4ever skrev:
Provst i Brovst skrev:Esbjerg "profilen" Mikkel Vendelbo er blevet solgt for 2-3 millioner + hvad han stod opført til i regnskabet til Hønefoss ... Bare for at vi får lidt pejling hvad en superliga klub faktisk sælger deres marginalspillere for. Det vil sige med sign-on til spilleren har AaB råd til ca. 2 spillere i samme kaliber som Esbjergs Mikkel Vendelbo i bytte for Lucas Andersen.
Mikkel har 10 måneder tilbage af sin kontrakt med EfB og har givet udtryk for, at han gerne vil prøve nye udfordringer ved kontraktudløbet i sommeren 2013.

... således oplyses det, at de to handler påvirker nettoresultatet i EfB Elite A/S positivt med 2-3 millioner kroner..
Vrøvl.. Der står at de to handler (altså salg af Vendelbo og køb af Lekven) bidrager med 2-3 millioner kroner.

Det kan umuligt gøres op på den måde, idet der også er noget med Lekvens markedsværdi kontra hvad man har givet for ham. Det kan evt. være mere eller mindte.

Jeg er sikker på, at EfB har fået på den rigtige side af 5 mio. kroner for at sælge Vendelbo!
Hvis Esbjerg har fået over 5 millioner for at sælge Mikkel Vendelbo til Hønefoss, så gør det ikke Lucas Andersen salget for 10 millioner til Ajax bedre.

Nettoresultatbetyder virksomheden overskud efter skat, vil det så sige at man bare kan prissætte sine spillere som har lyst og dermed få et overskud. Det tvivler jeg på.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af jensemand57 » 31. aug 2012, 22:34

Ingen tvivl om at Lynge har gjort i fin handel ved at sælge Lucas til Ajax. Men det efterlader truppen endnu mere smal. Jeg håber derfor at der bliver hentet en erstatning for Lucas. Ikke nødvendigvis på hans plads, men på en plads hvor der evt. er mere tiltrængt.

Vestkysten
Drenge
Drenge
Indlæg: 25
Tilmeldt: 14. maj 2011, 12:51

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Vestkysten » 31. aug 2012, 23:52

Provst i Brovst skrev:
AaBlover4ever skrev:
Provst i Brovst skrev:Esbjerg "profilen" Mikkel Vendelbo er blevet solgt for 2-3 millioner + hvad han stod opført til i regnskabet til Hønefoss ... Bare for at vi får lidt pejling hvad en superliga klub faktisk sælger deres marginalspillere for. Det vil sige med sign-on til spilleren har AaB råd til ca. 2 spillere i samme kaliber som Esbjergs Mikkel Vendelbo i bytte for Lucas Andersen.
Mikkel har 10 måneder tilbage af sin kontrakt med EfB og har givet udtryk for, at han gerne vil prøve nye udfordringer ved kontraktudløbet i sommeren 2013.

... således oplyses det, at de to handler påvirker nettoresultatet i EfB Elite A/S positivt med 2-3 millioner kroner..
Vrøvl.. Der står at de to handler (altså salg af Vendelbo og køb af Lekven) bidrager med 2-3 millioner kroner.

Det kan umuligt gøres op på den måde, idet der også er noget med Lekvens markedsværdi kontra hvad man har givet for ham. Det kan evt. være mere eller mindte.

Jeg er sikker på, at EfB har fået på den rigtige side af 5 mio. kroner for at sælge Vendelbo!
Hvis Esbjerg har fået over 5 millioner for at sælge Mikkel Vendelbo til Hønefoss, så gør det ikke Lucas Andersen salget for 10 millioner til Ajax bedre.

Nettoresultatbetyder virksomheden overskud efter skat, vil det så sige at man bare kan prissætte sine spillere som har lyst og dermed få et overskud. Det tvivler jeg på.
Vi er mange herovre på vestkysten der fatter nada af den handel. 4-5 millioner for Vendelbo er mildest talt et klassesalg.

Det er overraskende for mig at Lynge ikke kunne få mere for Lukas, hvis prisen på 10-12 millioner holder. Men mon ikke han har fået et par gode procenter af en fremtidig handel?

Låst