Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Yankee » 13. apr 2012, 11:40

Bong skrev:
Rutinen skal dog ikke undervurderes på et ungt AaB hold og han har vel også en super vindermentalitet.
Dette er for mig at se hovedargumentet for at hente en Lodberg. Antager vi at Lasse Nielsen smutter til sommer, så vil Lodberg i mine øjne være en fuldgod erstatning. Muligvis ikke den store tekniker, men en der kan tilføre noget vilje, gejst og rutine til en urutineret backkæde i AaB.
At bytte Lasse til Lodberg ville være en mindre katastrofe. Vi har i forvejen ALT for lavt et teknisk niveau og holdet skriger efter boldfaste spillere. Vores forsvar er i forvejen ekstremt tilbøjelige til at smide en lang bold op i hovedet på Helenius og Curth, der aldrig vinder luftdueller. Og så vil vi erstatte vores dygtigste forsvarer med Niels Lodberg!

Desuden har vi Nicholas Gotfredsen og Pól Justinussen, der er hentet udefra. Hvis vi bruger penge på de to skal de vel have chancen før vi brænder endnu flere lånte penge af på en spiller, der passer så dårligt ind til vores holds mangler og behov.

Vi skal passe på at vi ikke ender med at blive en ny udgave af Horsens anno 2006, hvor vi stiller med 9 middelmådige knoldesparkere og så lige Lucas, der har hele det offensive ansvar. Det er i hvert fald ikke måden at skaffe flere point mod bundholdene på og slet ikke måden at gå i top-6 på. Vi har så mange hurtige, teknisk dygtige unge drenge, at de skal have lov at udfolde sig.

Brugeravatar
Bong
Allstar
Allstar
Indlæg: 1004
Tilmeldt: 11. maj 2006, 10:59
Favoritspiller: Jozo Matovac
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Bong » 13. apr 2012, 12:16

@Yankee:

Jeg er slet ikke uenig i dine betragtninger - tværtimod er jeg fuldstændigt enig.

Men ud fra de midler vi har så er Lodberg en logisk mulighed, trods sine manglende boldkunstskaber.
A slightly more sophisticated hooligan...

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af doukas » 13. apr 2012, 12:32

Bong skrev:@Yankee:

Jeg er slet ikke uenig i dine betragtninger - tværtimod er jeg fuldstændigt enig.

Men ud fra de midler vi har så er Lodberg en logisk mulighed, trods sine manglende boldkunstskaber.
Hans manglende boldkundskaber kan vel ikke være mere manglefulde end Pølsens og KEP's?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Pastorius » 13. apr 2012, 12:39

Yankee skrev: At bytte Lasse til Lodberg ville være en mindre katastrofe. Vi har i forvejen ALT for lavt et teknisk niveau og holdet skriger efter boldfaste spillere. Vores forsvar er i forvejen ekstremt tilbøjelige til at smide en lang bold op i hovedet på Helenius og Curth, der aldrig vinder luftdueller. Og så vil vi erstatte vores dygtigste forsvarer med Niels Lodberg!
Så slap jeg for at skrive det samme - tak. Vi har så meget brug for et forsvar der kan spille sig ud af problemerne - bare en gang imellem, og måske endda spille den konstruktivt fremad.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Yankee » 13. apr 2012, 13:20

Bong skrev:Men ud fra de midler vi har så er Lodberg en logisk mulighed, trods sine manglende boldkunstskaber.
Men vi har jo ingen midler. Vi låner penge til bare at betale de ansatte løn hver måned, og hvis ikke der sker noget drastisk så går vi sandsynligvis i betalingsstandsning 1/7 eller 1/8. Jeg synes at det grænser sig til det uansvarlige overhovedet at lufte idéen om at vi skulle købe nye spillere i en tid, hvor det kun er kunstigt åndedræt fra moderklubben, Nordea og velvillige donorer, der holder gang i AaB A/S.

Vi skal sælge ALT hvad vi kan, og så hente en enkelt udefra, hvis han vil have afgørende betydning for vores chancer for at overleve i Superligaen. Det vil Niels Lodberg på ingen måde, og Augu/Gotfredsen kan sagtens tage over fra Lasse.

Jeg vil faktisk gå så langt som til at sige, at jeg vil blive edderrasende på den nye ledelse i AaB hvis man i denne krisetid viser sig så arrogante og ligeglade med klubbens fremtid at man henter nye spillere ind udefra. Det er ALVOR, det her. Vi har sgu brug for at leve op til moderklubbens krav om et balancerende budget i 2013 uanset om man finder nogle millioner til at købe sig ud af kravet.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Pastorius » 13. apr 2012, 13:40

Yankee skrev: Men vi har jo ingen midler. Vi låner penge til bare at betale de ansatte løn hver måned, og hvis ikke der sker noget drastisk så går vi sandsynligvis i betalingsstandsning 1/7 eller 1/8. Jeg synes at det grænser sig til det uansvarlige overhovedet at lufte idéen om at vi skulle købe nye spillere i en tid, hvor det kun er kunstigt åndedræt fra moderklubben, Nordea og velvillige donorer, der holder gang i AaB A/S.

Vi skal sælge ALT hvad vi kan, og så hente en enkelt udefra, hvis han vil have afgørende betydning for vores chancer for at overleve i Superligaen. Det vil Niels Lodberg på ingen måde, og Augu/Gotfredsen kan sagtens tage over fra Lasse.

Jeg vil faktisk gå så langt som til at sige, at jeg vil blive edderrasende på den nye ledelse i AaB hvis man i denne krisetid viser sig så arrogante og ligeglade med klubbens fremtid at man henter nye spillere ind udefra. Det er ALVOR, det her. Vi har sgu brug for at leve op til moderklubbens krav om et balancerende budget i 2013 uanset om man finder nogle millioner til at købe sig ud af kravet.
Jeg er helt sikker på der er gang i noget økonomi i kulissen, og at det ikke bare bliver en alm. aktieudvidelse (hvis ikke det blvier en udvidelse der er garanteret fra starten, kommer der ikke mange penge i kassen - og er vi i problemer). Var der ikke det, ville Jepser Møller ikke have involveret morderklubben på den måde. Betingelserne i aftalen ligner heller ikke noget man i A/S'et kan leve med ret længe, så tanken har helt sikkert været at lånet skulle være kortvarigt.

Forhåbentlig er de så langt med det, at der allerede nu ligger et bestyrelsesgodkendt budget for transfervinduet, der bliver effektueret så snart kapitaludvidelsen er på plads.

Selvom vi har haft problemer med likviditeten kan du heller ikke bevidstløst fremskrive udviklingen, der er trods alt sket en del ændringer i driften ift. bare Januar måned, selvom vi er enige om at det sikkert ikke er tilstrækkeligt uden der bliver tilført mere kapital.

Mao. jeg er overbevist om at der er en garanteret kapitaludvidelse på bedding, hvis ikke har du helt ret, så er vi virkelig pressede.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Jesper Schmidt » 13. apr 2012, 14:09

Synes bestemt også det er MEGET drastisk ligefrem at involvere morderklubben :)

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Martino » 13. apr 2012, 15:21

Et centerforsvar med KEP og Lodberg vil være en katastrofe!
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Walther
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 19. jul 2009, 11:11
Favoritspiller: Med venstre, om morgenen.
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Walther » 13. apr 2012, 17:52

Martino skrev:Et centerforsvar med KEP og Lodberg vil være en katastrofe!
Indeed!
På bagrund af det beskedne kendskab jeg har til Gotfredsen og Pól, ville jeg stadig vælge at satse på en af dem, i det tilfælde at Lasse smutter (han spiller altså i klubben endnu...).
For lidt siden manglede vi forsvarsspillere, og nu vader vi jo efterhånden i dem. Lodberg ville ikke bringe noget nyt, efter min mening.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe."
- Albert Einstein

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Pastorius » 13. apr 2012, 19:14

Jesper Schmidt skrev:Synes bestemt også det er MEGET drastisk ligefrem at involvere morderklubben :)
Det er en alvorlig tid...
Med venlig Hilsen
--
Robert

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af frederikshavneren » 17. apr 2012, 14:12

Med gårsdagens overraskende udmelding om Rolfes øjeblikkelige retur til MLS så er der pt. 21 spillere i førsteholdstruppen
(inkl. Nicolai Larsen og Carsten Christensen). Dette betyder en meget tynd trup der er meget sårbar overfor skader, karantæner samt formdyk.

I de senere år er der gennemført store besparelser på spillerbudgettet, hvor der alene i de sidste måneder er taget afsked med de løntunge Wæhler, Chanko og Rolfe. Bestyrelsen har proklameret et budget/regnskab for indeværende år (2012) der går i nul, forudsætningerne for det må bestemt være tilstede med de store besparelser der er gennemgørt på spillerbudgettet (hvis man ellers tør stole på de økonomiske udmeldinger...). Derudover må den forbedrede tv aftale ligeledes bidrage kraftigt til en forbedret økonomi (ubekræftede rygter fortæller om ca. 5-10 mio. kr. ekstra til bund/midterklubber).

Jeg har godt nok et håb (måske naivt) om at der nu er skabt et økonomisk råderum til at signe et par kvalitets spillere til sommer. Det eneste vi har råd til pt. er transferfrie spillere, men som jeg ser det er det bydende nødvendigt at truppen suppleres med et par tilgange til sommer (selvfølgelig også afhængig af et eventuelt salg af Helenius).
Truppen er megatynd hvilket kan gå i dette forår, men hvis et par af nøglespillerne bliver ramt af langvarige skader til efteråret så er vi virkelig på røven hvis truppen ikke er suppleret med et par kvalitetsspillere (der heldigvis er blevet billigere pga. den økonomiske krise).

Hvis Helenius bliver solgt til sommer håber jeg virkelig at Lynge får bemyndigelse til at geninvestere salgsprisen (selvfølgelig minus andelen til playerinvest) i nye spillere. Helenius er pt. den eneste målsluger i AaB, de øvrige angribere Curth, Dalsgaard og Kayke ligner på ingen måde nogen der kan score regelmæssigt i superligaen.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af astonvilla » 18. apr 2012, 09:36

Nogen der har fået set denne tank-center-forward Lukas Spalvis i aktion for reserverne?

Han lyder godt nok spændende. Uuuunh, jeg ville ønske vi havde en ægte boksspiller i truppen. Måske Lukas S. er manden (drengen)??
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 26. okt 2005, 20:34
Geografisk sted: Belgien

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Jacob » 18. apr 2012, 09:54

astonvilla skrev:Nogen der har fået set denne tank-center-forward Lukas Spalvis i aktion for reserverne?

Han lyder godt nok spændende. Uuuunh, jeg ville ønske vi havde en ægte boksspiller i truppen. Måske Lukas S. er manden (drengen)??
Enig i at det lyder spændende - især med Kuhns beskrivelse her http://www.nordjyske.dk/artikel/10/2835 ... r-op-i-AaB" onclick="window.open(this.href);return false;

Dog er jeg tvivlende ifht litauere og fodbold - det er ikke lige dem der producere flest stjerner (faktisk ingen hidtil) i fodboldverdenen (jeg bor selv herovre så har noget kendskab til niveauet), men måske denne knægt med hans tyske skoling kan være undtagelsen. Så må man bare håbe, at Auri ikke udnytter at de er landsmænd og snupper ham til BIF, hvis han virkelig er så god.
Life is good..... AaB is better!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af jonas386 » 18. apr 2012, 11:00

Jacob skrev:
astonvilla skrev:Nogen der har fået set denne tank-center-forward Lukas Spalvis i aktion for reserverne?

Han lyder godt nok spændende. Uuuunh, jeg ville ønske vi havde en ægte boksspiller i truppen. Måske Lukas S. er manden (drengen)??
Enig i at det lyder spændende - især med Kuhns beskrivelse her http://www.nordjyske.dk/artikel/10/2835 ... r-op-i-AaB" onclick="window.open(this.href);return false;

Dog er jeg tvivlende ifht litauere og fodbold - det er ikke lige dem der producere flest stjerner (faktisk ingen hidtil) i fodboldverdenen (jeg bor selv herovre så har noget kendskab til niveauet), men måske denne knægt med hans tyske skoling kan være undtagelsen. Så må man bare håbe, at Auri ikke udnytter at de er landsmænd og snupper ham til BIF, hvis han virkelig er så god.
Jankauskas var da rimeligt god. Ham havde jeg da gerne set i AaB i løbet af karrieren.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 26. okt 2005, 20:34
Geografisk sted: Belgien

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Jacob » 18. apr 2012, 11:33

jonas386 skrev:
Jacob skrev:
astonvilla skrev:Nogen der har fået set denne tank-center-forward Lukas Spalvis i aktion for reserverne?

Han lyder godt nok spændende. Uuuunh, jeg ville ønske vi havde en ægte boksspiller i truppen. Måske Lukas S. er manden (drengen)??
Enig i at det lyder spændende - især med Kuhns beskrivelse her http://www.nordjyske.dk/artikel/10/2835 ... r-op-i-AaB" onclick="window.open(this.href);return false;

Dog er jeg tvivlende ifht litauere og fodbold - det er ikke lige dem der producere flest stjerner (faktisk ingen hidtil) i fodboldverdenen (jeg bor selv herovre så har noget kendskab til niveauet), men måske denne knægt med hans tyske skoling kan være undtagelsen. Så må man bare håbe, at Auri ikke udnytter at de er landsmænd og snupper ham til BIF, hvis han virkelig er så god.
Jankauskas var da rimeligt god. Ham havde jeg da gerne set i AaB i løbet af karrieren.
Jeg medgiver gerne, at jeg med min bombastiske udtalelse åbner for at man kan finde undtagelser som Jankauskas (som var en hæderlig spiller), men min pointe er stadigvæk den samme. Det Kaunas hold vi slog i Champions league kvalifikationen i 2008 var på niveau med 1. division i DK, men ikke desto mindre var det det klart bedste hold i nyere litauisk historie. Det sætter ligesom niveauet, ikke.
Dermed ikke sagt, at Spalvis ikke kan være en stjerne og hans fodboldopdragelse i Tyskland giver mig lidt håb, da litauiske fodboldspilleres generelt største problem er taktisk forståelse og det kan da være, at han har fået noget taktisk forståelse i Tyskland. Jeg køber også gerne argumenterne med at et land godt kan have store stjerner (a la DK i 80'erne) uden at have gode klubber. Men ikke desto mindre forværrer det chancerne hvis niveauet i de nationale klubber er lavt.
Life is good..... AaB is better!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af jonas386 » 18. apr 2012, 12:23

Jacob skrev:
jonas386 skrev:
Jacob skrev:
astonvilla skrev:Nogen der har fået set denne tank-center-forward Lukas Spalvis i aktion for reserverne?

Han lyder godt nok spændende. Uuuunh, jeg ville ønske vi havde en ægte boksspiller i truppen. Måske Lukas S. er manden (drengen)??
Enig i at det lyder spændende - især med Kuhns beskrivelse her http://www.nordjyske.dk/artikel/10/2835 ... r-op-i-AaB" onclick="window.open(this.href);return false;

Dog er jeg tvivlende ifht litauere og fodbold - det er ikke lige dem der producere flest stjerner (faktisk ingen hidtil) i fodboldverdenen (jeg bor selv herovre så har noget kendskab til niveauet), men måske denne knægt med hans tyske skoling kan være undtagelsen. Så må man bare håbe, at Auri ikke udnytter at de er landsmænd og snupper ham til BIF, hvis han virkelig er så god.
Jankauskas var da rimeligt god. Ham havde jeg da gerne set i AaB i løbet af karrieren.
Jeg medgiver gerne, at jeg med min bombastiske udtalelse åbner for at man kan finde undtagelser som Jankauskas (som var en hæderlig spiller), men min pointe er stadigvæk den samme. Det Kaunas hold vi slog i Champions league kvalifikationen i 2008 var på niveau med 1. division i DK, men ikke desto mindre var det det klart bedste hold i nyere litauisk historie. Det sætter ligesom niveauet, ikke.
Dermed ikke sagt, at Spalvis ikke kan være en stjerne og hans fodboldopdragelse i Tyskland giver mig lidt håb, da litauiske fodboldspilleres generelt største problem er taktisk forståelse og det kan da være, at han har fået noget taktisk forståelse i Tyskland. Jeg køber også gerne argumenterne med at et land godt kan have store stjerner (a la DK i 80'erne) uden at have gode klubber. Men ikke desto mindre forværrer det chancerne hvis niveauet i de nationale klubber er lavt.
Det var nu også bare for sjov. Jankauskas er/var vel på N'Doye niveau eller deromkring.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af FlæskeFrank » 18. apr 2012, 23:36

Hvis vi skal kigge på midterforsvaret - med Lasses afgang in spe - så kunne jeg godt se, at de to nedrykkere havde interessante folk rendende.

HB Køge har Brad Rusin, som er meget høj og faktisk en rimelig spillende forsvarer. Laver også en del mål. Han er 25 år, men har vist ikke spillet i foråret pga. skade. Han er amerikaner, og burde kunne fylde Califfs sko ud(dog færre tatoveringer). Har kontrakt 1-2 år endnu med HB Køge, men bør kunne hentes for rimelige penge.

Lyngby har Mathias Thauber, 27 år, og ikke særlig opmærksomhedskrævende. Jeg føler, at han klart er bedre end deres placering. Igen en spillende forsvarer, som vil være interessant for os. Det største problem er, at han har skrevet lang kontrakt med Lyngby(3 år endnu). Men jeg er ikke i tvivl om, at han vil give noget ro hos os, som ville være meget værd.
- FlæskeFrank

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af hje1980 » 19. apr 2012, 11:50

http://www.bold.dk/nyt/Lynge-Saelger-maaske-ikke" onclick="window.open(this.href);return false;

Så blev prisen lige talt op... at vi har penge til at sige nej tak, hvis tilbuddet ikke er godt nok!!!

FANDME positivt... og stoler et eller andet sted mere på Lynge's udmeldinger end resten i AaB...

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Elscorpio » 19. apr 2012, 13:19

astonvilla skrev:Nogen der har fået set denne tank-center-forward Lukas Spalvis i aktion for reserverne?

Han lyder godt nok spændende. Uuuunh, jeg ville ønske vi havde en ægte boksspiller i truppen. Måske Lukas S. er manden (drengen)??
Er han ikke tænkt som afløseren for Helenius hvis Roda snupper ham i sommerpausen? (med AaBs elendige økonomi i mente)

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Jesper Schmidt » 19. apr 2012, 14:32

hje1980 skrev:http://www.bold.dk/nyt/Lynge-Saelger-maaske-ikke

Så blev prisen lige talt op... at vi har penge til at sige nej tak, hvis tilbuddet ikke er godt nok!!!

FANDME positivt... og stoler et eller andet sted mere på Lynge's udmeldinger end resten i AaB...
Jeg tror altså du overfortolker.

Jeg forstår ihvertfald snarere "Det kunne jo også endelig være, at vi kunne skabe penge til, at det slet ikke er nu, der er nogen, der skal afsted...", som et tegn på at der er et eller andet økonomisk tiltag på vej inden næste sæson. Det er klart at får man 20 mio ind i en aktieemission, vil behovet for at sælge spillere være knap så presserende. Jeg tror dog stadig at vi kommer til at sælge, ikke mindst også for at pynte på regnskabet for 2012.

Låst