Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af PeterS » 1. jul 2012, 22:09

FlæskeFrank skrev:Jeg tror simpelthen ikke på Ajax. Lyder mere som fansnak, fordi Lucas er ung og Ajax vil gerne den type spillere. Det er vel ikke lige der Ajax mangler næste generation. Tror han skifter til en helt anden klub.

Folk slubrer det i sig, fordi det lyder rigtig. Sådan er det også med vandrehistorier, kunne være rigtig, men er det ikke. Måske jeg tager fejl, men nu er det vel kun Lynge som ved hvad der foregår på Hornevej. Og ham slår man ikke meget af.
Af hvilken grund skulle Ronald De Boer så tage på eksempelvis på ikast stadion.. Så mon ikke der som minimum er vist lidt interesse.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6389
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af FlæskeFrank » 1. jul 2012, 23:12

Nu spiller der vel flere end Lucas i en kamp(uden at vide hvad Ikastkampen var)
- FlæskeFrank

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Jesper Schmidt » 1. jul 2012, 23:47

FlæskeFrank skrev:Nu spiller der vel flere end Lucas i en kamp(uden at vide hvad Ikastkampen var)
Du mener altså det er komplet ulogisk at Ajax skulle være interesseret i Lucas, efter at have set ham i en del kampe i foråret, men meget mere logisk at de har været på danske stadions for at se på spillere på modstanderholdet, eller andre AaB spillere for den sags skyld?

Selvfølgelig er Ajax interesseret i Lucas, nøjagtig som en del andre større klubber der satser på at videreudvikle unge talenter er, det mener jeg bestemt heller ikke Ronald De Boer lagde skujl på da han var i Danmark for at se Lucas an.

Husk nu på at klubber som Ajax ikke forventer at købe en flyvefærdig førsteholdsspiller, når de henter unge spillere - de køber potentialet. Og selv om Lucas ikke spillede noget stort forår, eller var en afgørende spiller, så fik han i glimt vist hvor gigantisk hans potentiale er. Jeg kan ikke forestille mig at interessen for ham på nogen måde skulle være dalet, og skal igen også lige gøre opmærksom på (som jeg har sagt før) at knægten altså kun er 17, og ikke engang er fuldtidsprof. endnu... det ville være ekstremt voldsomt at stille forventningerne op i nærheden af at han allerede nu skulle være en dominerende spiller, og det ved interesserede klubber naturligvis godt.

Brugeravatar
0542
Landshold
Landshold
Indlæg: 772
Tilmeldt: 12. jul 2005, 10:50
Favoritspiller: RADE!!!
Geografisk sted: Houston, Tx

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af 0542 » 2. jul 2012, 00:22

FlæskeFrank skrev:Nu spiller der vel flere end Lucas i en kamp(uden at vide hvad Ikastkampen var)
...det var også kampen i Køge de Boer var og se (med mindre han har været til andre kampe...)
Mvh
0542

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6389
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af FlæskeFrank » 2. jul 2012, 00:25

Jeg antyder, at det kunne jo ligeså godt være Helenius eller Lasse de kiggede på.

Lucas bliver solgt denne sommer og ja, han har noget ekstraordinært. Det har jeg aldrig betvivlet, men Ajax og ham matchet lyder mere oplagt i manges hoveder end det måske ret faktisk er. Det er blot min eneste kommentar.
- FlæskeFrank

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6389
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af FlæskeFrank » 2. jul 2012, 00:31

Dagen i dag må vel være hvor vi skriver med Smedegaard. En rutineret højreback, som vores egne unge kan læne sig op af.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Yankee » 2. jul 2012, 08:47

FlæskeFrank skrev:Dagen i dag må vel være hvor vi skriver med Smedegaard. En rutineret højreback, som vores egne unge kan læne sig op af.
Rutineret? Smedegaard har spillet færre Superligakampe end Kayke, og hans sidste optræden ligger næsten seks år tilbage.

Smedegaard kunne godt være en udmærket løsning. Jeg ser ham bare ikke som en spiller der fra dag ét træder ind og styrker vores hold, så spørgsmålet er om Kent ser et udviklingspotentiale i manden rent teknisk. Det er ikke nogen hindring at han er 27 år. Tværtimod kunne det være en fordel hvis Smedegaard kunne udvikle sig til en rigtig stærk højre back og så ikke være noget stort salgsobjekt. På den måde kunne vi have en stabil, billig højre back de næste par år.

Men det kræver altså at vi tror på Smedegaard og smider en 3-årig kontrakt på bordet. Hvis vi ikke tør give ham mere end en 1-årig, så er han ikke besværet værd.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Jesper Schmidt » 2. jul 2012, 13:59

FlæskeFrank skrev:Jeg antyder, at det kunne jo ligeså godt være Helenius eller Lasse de kiggede på.

Lucas bliver solgt denne sommer og ja, han har noget ekstraordinært. Det har jeg aldrig betvivlet, men Ajax og ham matchet lyder mere oplagt i manges hoveder end det måske ret faktisk er. Det er blot min eneste kommentar.
Ikke desdo mindre lagde Ajax så vidt jeg husker ikke skjul på at det var Lucas de kiggede på, og jeg vil da også absolut påstå at det er langt mere usandsynligt at de skulle kigge på Lasse eller Helenius, som slet ikke i samme grad har en profil der passer til Ajax.

Jeg er ikke så sikker på at Lucas bliver solgt denne sommer, men jeg er ret sikker på at BLIVER han solgt nu, så bliver det til en klub med Ajax' profil, og sandsynligheden for at han ender i Ajax ser jeg som rigtig stor. Personligt håber jeg dog på at vi kan beholde ham et år eller to endnu.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af frederikshavneren » 2. jul 2012, 14:40

Yankee skrev:
FlæskeFrank skrev:Dagen i dag må vel være hvor vi skriver med Smedegaard. En rutineret højreback, som vores egne unge kan læne sig op af.
Rutineret? Smedegaard har spillet færre Superligakampe end Kayke, og hans sidste optræden ligger næsten seks år tilbage.

Smedegaard kunne godt være en udmærket løsning. Jeg ser ham bare ikke som en spiller der fra dag ét træder ind og styrker vores hold, så spørgsmålet er om Kent ser et udviklingspotentiale i manden rent teknisk. Det er ikke nogen hindring at han er 27 år. Tværtimod kunne det være en fordel hvis Smedegaard kunne udvikle sig til en rigtig stærk højre back og så ikke være noget stort salgsobjekt. På den måde kunne vi have en stabil, billig højre back de næste par år.

Men det kræver altså at vi tror på Smedegaard og smider en 3-årig kontrakt på bordet. Hvis vi ikke tør give ham mere end en 1-årig, så er han ikke besværet værd.
Jeg er ret ambivalent angående Smedegaard. Det positive er at han er rutineret og formentlig er forholdsvis billig i løn. Vi kan også sagtens bruge en gardering på højre back, da Bøge jo har total glasben. Det er selvfølgelig også en mulighed at flytte Lasse ud som højre back, men det kræver at Thelander el. Gotfredsen har niveauet til at spille i det centrale forsvar. Pt. tvivler jeg stærkt på at de har niveauet til dette! Gotfredsen har ikke niveauet mens Thelander formentlig har brug for en længere tilvænningsperiode.

Tilbage til Smedegaard der i ungdomstiden var et meget stort talent
(hvis jeg husker ret blev han kåret til årets profil i U15-17 alderen), men efterfølgende har Smedegaard på ingen måde levet op til de store forventninger der var til ham. Siden de profilerede ungdomsår er karrieren støt men roligt gået ned ad bakke, hvilket bør give anledning til bekymring. Indrømmet han gjorde det fornuftigt i træningskampen mod Randers, men man skal passe meget på med at lade sig forblænde af en enkelt træningskamp. Jeg tvivler stærkt på at Smedegaard har superliganiveau, han var på ingen måde iøjnefaldende på et meget middelmådigt Fredericia hold i 1. division.

Pt. er vi det eneste hold der har hentet en spiller fra 1. division. Det siger meget om vores økonomi, men måske også at det er meget svært at finde spillere i 1. division med et tilstrækkeligt potentiale :S

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af frederikshavneren » 2. jul 2012, 14:52

frederikshavneren skrev:
Yankee skrev:
FlæskeFrank skrev:Dagen i dag må vel være hvor vi skriver med Smedegaard. En rutineret højreback, som vores egne unge kan læne sig op af.
Rutineret? Smedegaard har spillet færre Superligakampe end Kayke, og hans sidste optræden ligger næsten seks år tilbage.

Smedegaard kunne godt være en udmærket løsning. Jeg ser ham bare ikke som en spiller der fra dag ét træder ind og styrker vores hold, så spørgsmålet er om Kent ser et udviklingspotentiale i manden rent teknisk. Det er ikke nogen hindring at han er 27 år. Tværtimod kunne det være en fordel hvis Smedegaard kunne udvikle sig til en rigtig stærk højre back og så ikke være noget stort salgsobjekt. På den måde kunne vi have en stabil, billig højre back de næste par år.

Men det kræver altså at vi tror på Smedegaard og smider en 3-årig kontrakt på bordet. Hvis vi ikke tør give ham mere end en 1-årig, så er han ikke besværet værd.
Jeg er ret ambivalent angående Smedegaard. Det positive er at han er rutineret og formentlig er forholdsvis billig i løn. Vi kan også sagtens bruge en gardering på højre back, da Bøge jo har total glasben. Det er selvfølgelig også en mulighed at flytte Lasse ud som højre back, men det kræver at Thelander el. Gotfredsen har niveauet til at spille i det centrale forsvar. Pt. tvivler jeg stærkt på at de har niveauet til dette! Gotfredsen har ikke niveauet mens Thelander formentlig har brug for en længere tilvænningsperiode.

Tilbage til Smedegaard der i ungdomstiden var et meget stort talent
(hvis jeg husker ret blev han kåret til årets profil i U15-17 alderen), men efterfølgende har Smedegaard på ingen måde levet op til de store forventninger der var til ham. Siden de profilerede ungdomsår er karrieren støt men roligt gået ned ad bakke, hvilket bør give anledning til bekymring. Indrømmet han gjorde det fornuftigt i træningskampen mod Randers, men man skal passe meget på med at lade sig forblænde af en enkelt træningskamp. Jeg tvivler stærkt på at Smedegaard har superliganiveau, han var på ingen måde iøjnefaldende på et meget middelmådigt Fredericia hold i 1. division.

Pt. er vi det eneste hold der har hentet en spiller fra 1. division. Det siger meget om vores økonomi, men måske også at det er meget svært at finde spillere i 1. division med et tilstrækkeligt potentiale :S
Skal måske lige præcisere angående at vi er det eneste hold der har hentet en spiller fra 1. division. Jeg er godt klar over at Silkeborg har hentet Runsewe fra Køge og en La Cour fra FC Fyn. Spillerne er dog hentet i klubber der i den forgangne sæson henholdsvis spillede i superligaen og i 2. division.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af frederikshavneren » 2. jul 2012, 15:02

Ups. Havde overset Kielstrups skifte fra Vejle/Kolding til Horsens. Håber ikke at jeg har overset andre...

Det ændrer imidlertid ikke på at det er meget svært at finde spillere med tilstrækkeligt potentiale i 1/2. division,
der har talentet til at udviklet sig til gode superligaspillere.
I vores økonomiske situation er det dog fornuftigt at kigge i de lavere rækker, da der ikke er penge til mere profilerede spillere (bedre spillere fra den bedste række).

Jeg kan her i transfervinduet godt blive misundelig på klubber som FCK http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/fc ... -topscorer" onclick="window.open(this.href);return false;, OB der har hentet en meget spændende midtbaneprofil fra PSGs reservehold og FC Midtjylland (har hentet Groningens svenske anfører Petter Andersson), der har økonomi til at hente langt mere profilerede spillere.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2174
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Sauer » 2. jul 2012, 15:12

frederikshavneren skrev:Jeg kan her i transfervinduet godt blive misundelig på klubber som FCK http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/fc ... -topscorer" onclick="window.open(this.href);return false;, OB der har hentet en meget spændende midtbaneprofil fra PSGs reservehold og FC Midtjylland (har hentet Groningens svenske anfører Petter Andersson), der har økonomi til at hente langt mere profilerede spillere.
Er du overrasket over at det er sådan?

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af frederikshavneren » 2. jul 2012, 15:23

Jesper Schmidt skrev:
FlæskeFrank skrev:Nu spiller der vel flere end Lucas i en kamp(uden at vide hvad Ikastkampen var)
Du mener altså det er komplet ulogisk at Ajax skulle være interesseret i Lucas, efter at have set ham i en del kampe i foråret, men meget mere logisk at de har været på danske stadions for at se på spillere på modstanderholdet, eller andre AaB spillere for den sags skyld?

Selvfølgelig er Ajax interesseret i Lucas, nøjagtig som en del andre større klubber der satser på at videreudvikle unge talenter er, det mener jeg bestemt heller ikke Ronald De Boer lagde skujl på da han var i Danmark for at se Lucas an.

Husk nu på at klubber som Ajax ikke forventer at købe en flyvefærdig førsteholdsspiller, når de henter unge spillere - de køber potentialet. Og selv om Lucas ikke spillede noget stort forår, eller var en afgørende spiller, så fik han i glimt vist hvor gigantisk hans potentiale er. Jeg kan ikke forestille mig at interessen for ham på nogen måde skulle være dalet, og skal igen også lige gøre opmærksom på (som jeg har sagt før) at knægten altså kun er 17, og ikke engang er fuldtidsprof. endnu... det ville være ekstremt voldsomt at stille forventningerne op i nærheden af at han allerede nu skulle være en dominerende spiller, og det ved interesserede klubber naturligvis godt.
Lucas spillede et ret middelmådigt forår, men forhåbentlig har han haft godt af sommerpausen (uden en slutrunde der trætter fysisk og mentalt). Lucas viser i glimt sit potentiale, men han mangler at blive mere stabil. I foråret virkede Lucas nervøs og præget af den store omtale, hvilket kunne ses på præstationerne på banen. Lucas virkede nervøs for at udfordre modstanderne med sine driblinger, der ellers er hans helt store force.

Jeg kan sagtens acceptere at en del driblinger mislykkes (det samme var jo også tilfældet med B. Laudrup og Grønkjær uden at sammenligne i øvrigt), men i foråret spillede Lucas alt for ofte bolden på tværs eller bagud. At holdkammeraterne er dårlige til at iscenesætte Lucas med hårde, præcise flade afleveringer er en anden mulig forklaring på det middelmådige forår. Endelig er der den evigt tilbagevendende diskussion med de "forkerte kanter", dvs. hvor Lucas spiller i venstre side, som endnu en mulig forklaring da det besværliggør driblinger mv.

Bottom line er at Lucas ikke levede op til den store hype der var i foråret, men at potentialet er til stede er tydeligt.
Jeg tror at der stadigvæk er stor interesse for Lucas, men hvis han skal sælges til op mod 15 mio. kr. som nogle forventer så skal han præstere på et langt mere stabilt niveau.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 967
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Rams » 2. jul 2012, 15:25

Både og - lige netop i forhold til forsvarsspillere og målmænd, mener jeg nu godt, at man kan finde hæderlige spillere i de lavere rækker. Bare som eksempel Jide (Viborg), Qvist (Roskilde) og Thelander, som vi overraskende for mig fik fingre i (Jeg forventer mig meget af Thelander, der ligner en arvetager for Lasse. Er dog træt af vi kun fik en to-årig kontrakt, men forhåbelig har vi en option på mere).

I forhold til de offensive pladser er helt enig. Topscorerne Kaagh (2.div Ø) og Johansen (2.div V) er lottokuponer, der tidligere er vurderet for lette i hhv GF og Horsens. Måske kan man finde nogle udviklingspillere, som f.eks. Perch-Nielsen fra Roskilde (der så har en skadeshistorik), men vi har jo selv Viktor Ahlmann og Rolf Toft, så hvorfor egentlig? Desuden er der også ved at være sidste chance for Kayke, og Dalsgaard skal også til at tage et ryk fremad efter hans udviklingskurve er fladet ud.

Men jeg som alle andre, håber jeg da, at Lynge finder et overset afrikansk talent på et af de franske eller belgiske fodboldakademier, hvor man henter i klynger ala Djiby Fall.

Men i første omgang vil jeg tro, at helenius, Lasse og/eller Lucas ryger den anden vej.
In verbis simus faciles

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af frederikshavneren » 2. jul 2012, 15:31

Sauer skrev:
frederikshavneren skrev:Jeg kan her i transfervinduet godt blive misundelig på klubber som FCK http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/fc ... -topscorer" onclick="window.open(this.href);return false;, OB der har hentet en meget spændende midtbaneprofil fra PSGs reservehold og FC Midtjylland (har hentet Groningens svenske anfører Petter Andersson), der har økonomi til at hente langt mere profilerede spillere.
Er du overrasket over at det er sådan?
Nej jeg er selvfølgelig ikke overrasket. Jeg konstaterer også selv at vi pga. den økonomiske situation må "nøjes" med at kigge efter spillere i 1/2. division.
Vi kan på ingen måde sammenligne os med FCK der har en økonomi der er milevidt bedre end vores. Men det må da ærgre alle AaB supportere at klubber som OB og FC Midtjylland som vi indtil fornylig var ligeværdige eller bedre end, at de stadigvæk har råd til at hente spillere som vi kun kan drømme om (selvfølgelig med forbehold for ham afrikaneren OB har hentet i PSG. Jeg har aldrig set ham spille, men han lyder interessant)

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af frederikshavneren » 2. jul 2012, 15:55

Rams skrev:Både og - lige netop i forhold til forsvarsspillere og målmænd, mener jeg nu godt, at man kan finde hæderlige spillere i de lavere rækker. Bare som eksempel Jide (Viborg), Qvist (Roskilde) og Thelander, som vi overraskende for mig fik fingre i (Jeg forventer mig meget af Thelander, der ligner en arvetager for Lasse. Er dog træt af vi kun fik en to-årig kontrakt, men forhåbelig har vi en option på mere).

I forhold til de offensive pladser er helt enig. Topscorerne Kaagh (2.div Ø) og Johansen (2.div V) er lottokuponer, der tidligere er vurderet for lette i hhv GF og Horsens. Måske kan man finde nogle udviklingspillere, som f.eks. Perch-Nielsen fra Roskilde (der så har en skadeshistorik), men vi har jo selv Viktor Ahlmann og Rolf Toft, så hvorfor egentlig? Desuden er der også ved at være sidste chance for Kayke, og Dalsgaard skal også til at tage et ryk fremad efter hans udviklingskurve er fladet ud.

Men jeg som alle andre, håber jeg da, at Lynge finder et overset afrikansk talent på et af de franske eller belgiske fodboldakademier, hvor man henter i klynger ala Djiby Fall.

Men i første omgang vil jeg tro, at helenius, Lasse og/eller Lucas ryger den anden vej.
Det er meget svært at finde spillere i de lavere rækker med tilstrækkelig kvalitet. Du nævner Jide fra Viborg. En forsvarsspiller der har ønsket et skifte til en superligaklub, men tilsyneladende står de interesserede klubber ikke ligefrem i kø. Quist fra Roskilde tvivler jeg stærkt på. Han faldt helt igennem da han var i Nordsjælland og han har været ret middelmådig i denne sæson. Grundet vores økonomi skal de økonomiske ressourcer prioriteres benhårdt og jeg tror ikke at det vil være fornuftigt at hente endnu en midterforsvarer. Der er andre pladser hvor behovet for yderligere bredde er større.
Offensivt er det meget svært at finde egnede emner. Bortset fra Rieks fra Esbjerg (som er total uopnåelig) har jeg meget svært ved at finde offensive emner som kan forstærke os.

Vi har en tradition for at hente skandinaviske spillere (da vi havde penge til det...), men nu kunne jeg godt ønske mig lige som dig at fokus blev rettet mod billige/gratis afrikanske talenter. Det er bestemt en strategi der har mange faldgruber, men der findes mange spændende unge afrikanske spillere. Det er svært at finde guld med en så anstrengt økonomi som vores, men se f.eks. på den kæmpe succes som Nordsjællands Adu, der blev hentet i Frankrig har fået (tror at han var transferfri).

Jeg tror ikke at vi skifter fokus i rekrutteringen af nye spillere. Dels grundet økonomien, men også fordi vores scout netværk er meget begrænset. Vores fokus er rettet mod Danmark/Skandinavien, hvorfor vores chance for at finde gode gratis spillere på kontinentet er meget begrænset. For et stykke tid siden var der en interessant artikel bragt af Tipsbladet vedr. superligaklubbernes scouting strategi, her fremgik det tydeligt hvor begrænset/indskrænket vores strategi er i forhold til sammenlignelige klubber som AGF, OB og FC Midtjylland.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Yankee » 2. jul 2012, 16:09

Jeg synes nu slet ikke vi bør interessere os for det afrikanske marked. Vi har på ingen måde ressourcerne til at skabe et ordentligt kendskab til markedet og der er meget langt imellem at afrikanske spillere slår til i Superligaen. N'Doye, Zuma, Nomvethe, Traoré og Utaka er hentet som etablerede spiller for store millionbeløb. De billigere afrikanske spillere skal bruge 2-3 år og typisk også 2-3 klubber før de for alvor slår igennem. Se bare Djiby Fall, Antipas eller de gamle OB'ere Miti og Tembo. Desuden er succesraten komparativt lille på disse afrikanske lykkeriddere. Spørg selv i OB, AGF og Randers.

FC Midtjylland har haft begrænset succes med deres akademi-hejs i forhold til de ekstreme summer de bruger på foretagendet. De tjente styrtende med penge sålænge de slap afsted med at bryde FIFAs regler, men de sidste par år har de intet brugbart fået ud af akademiet. I deres nuværende trup er det kun middelspillerne Igboun, Nworuh, Hassan og Izunna, som selv efter flere år som professionelle ikke ville forstærke vores hold synderligt. Så ville jeg langt hellere have fat i deres danske talenter - Mads Albæk, Jesper Juelsgaard og Erik Sviatchenko. De er langt bedre spillere end deres jævnaldrende (og samlet set dyrere) afrikanske holdkammerater.

Kort sagt synes jeg vores fokus på lokale nordjyske drenge er lige i øjet. Der er masser af talent, og det kan så krydres med dygtige danske spillere til de pladser, hvor det skorter på egne talenter (f.eks. Thelander og Nicolai Larsen).

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af frederikshavneren » 2. jul 2012, 16:20

Yankee skrev:Jeg synes nu slet ikke vi bør interessere os for det afrikanske marked. Vi har på ingen måde ressourcerne til at skabe et ordentligt kendskab til markedet og der er MEGET langt imellem at afrikanske spillere slår til i Superligaen. N'Doye, Zuma, Nomvethe, Traoré og Utaka er hentet som etablerede spiller for store millionbeløb. De billigere afrikanske spillere skal bruge 2-3 år og typisk også 2-3 klubber før de for alvor slår igennem. Se bare Djiby Fall, Antipas eller de gamle OB'ere Miti og Tembo. Desuden er succesraten komparativt lille på disse afrikanske lykkeriddere. Spørg selv i OB, AGF og Randers.

FC Midtjylland har haft begrænset succes med deres akademi-hejs i forhold til de ekstreme summer de bruger på foretagendet. De tjente styrtende med penge sålænge de slap afsted med at bryde FIFAs regler, men de sidste par år har de intet brugbart fået ud af akademiet. I deres nuværende trup er det kun middelspillerne Igboun, Nworuh, Hassan og Izunna, som selv efter flere år som professionelle ikke ville forstærke vores hold synderligt. Så ville jeg langt hellere have fat i deres danske talenter - Mads Albæk, Jesper Juelsgaard og Erik Sviatchenko. De er langt bedre spillere end deres jævnaldrende (og samlet set dyrere) afrikanske holdkammerater.

Kort sagt synes jeg vores fokus på lokale nordjyske drenge er lige i øjet. Der er masser af talent, og det kan så krydres med dygtige danske spillere til de pladser, hvor det skorter på egne talenter (f.eks. Thelander og Nicolai Larsen).
FC Midtjylland har da haft stor succes med deres akademi. Kan godt være at akademiet koster i omegnen af 10 mio. kr. årligt, men de senere år har midtjyderne solgt Simon Kjær, Winston Reid, Femi, Viktor Fischer mv. for meget store millionbeløb! Sviatjenko er den næste i rækken der bliver skudt af sted for et stort millionbeløb.
I starten var satsningen på de mange afrikanere måske ikke særlig succesfuld, men her i de sidste par år har det været en stor succes. Der er stor udenlandsk interesse for Igboun og Hassan (og de solgte også Femi for et stort millionbeløb til Groningen).

Vores satsning på nordjyske talenter ser jeg som noget meget positivt, men problemet i den sammenhæng er at vi rekrutterer meget smalt (stort set kun nordjyder). Problemet er at den nordjyske talentmasse er temmelig begrænset, hvorfor det ville være optimalt hvis vi rekrutterede bredere ligesom midtjylland gør (ved godt at andre klubber nu satser mere på talenter pga. økonomien/samt for at forhindre en "flugt" af de store talenter til midtylland.)

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Yankee » 2. jul 2012, 17:01

frederikshavneren skrev: FC Midtjylland har da haft stor succes med deres akademi. Kan godt være at akademiet koster i omegnen af 10 mio. kr. årligt, men de senere år har midtjyderne solgt Simon Kjær, Winston Reid, Femi, Viktor Fischer mv. for meget store millionbeløb! Sviatjenko er den næste i rækken der bliver skudt af sted for et stort millionbeløb.
I starten var satsningen på de mange afrikanere måske ikke særlig succesfuld, men her i de sidste par år har det været en stor succes. Der er stor udenlandsk interesse for Igboun og Hassan (og de solgte også Femi for et stort millionbeløb til Groningen).
Nu vil jeg ikke kalde Kjær, Reid, Sviatchenko eller Viktor Fischer for afrikanere.

Som jeg nævner havde de en vis succes med afrikanske spillere så længe de kunne omgå FIFAs regler. De nuværende FCM-afrikanere er langt dårligere end deres danske jævnaldrende (Albæk, Juelsgård, Lössl m.fl.).

Du vil aldrig se AaB rekruttere i hele landet. FCM agerer helt isoleret fra resten af de danske klubber og er lagt på is overalt. Hvis vi begyndte at stjæle ungdomsspillere på Sjælland ville FCK begynde at stjæle ungdomsspillere i Nordjylland. Den konkurrence ved vi vist godt hvem ville vinde.

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af jensemand57 » 2. jul 2012, 21:32

Yankee skrev:Jeg synes nu slet ikke vi bør interessere os for det afrikanske marked. Vi har på ingen måde ressourcerne til at skabe et ordentligt kendskab til markedet og der er meget langt imellem at afrikanske spillere slår til i Superligaen. N'Doye, Zuma, Nomvethe, Traoré og Utaka er hentet som etablerede spiller for store millionbeløb. De billigere afrikanske spillere skal bruge 2-3 år og typisk også 2-3 klubber før de for alvor slår igennem. Se bare Djiby Fall, Antipas eller de gamle OB'ere Miti og Tembo. Desuden er succesraten komparativt lille på disse afrikanske lykkeriddere. Spørg selv i OB, AGF og Randers.

FC Midtjylland har haft begrænset succes med deres akademi-hejs i forhold til de ekstreme summer de bruger på foretagendet. De tjente styrtende med penge sålænge de slap afsted med at bryde FIFAs regler, men de sidste par år har de intet brugbart fået ud af akademiet. I deres nuværende trup er det kun middelspillerne Igboun, Nworuh, Hassan og Izunna, som selv efter flere år som professionelle ikke ville forstærke vores hold synderligt. Så ville jeg langt hellere have fat i deres danske talenter - Mads Albæk, Jesper Juelsgaard og Erik Sviatchenko. De er langt bedre spillere end deres jævnaldrende (og samlet set dyrere) afrikanske holdkammerater.

Kort sagt synes jeg vores fokus på lokale nordjyske drenge er lige i øjet. Der er masser af talent, og det kan så krydres med dygtige danske spillere til de pladser, hvor det skorter på egne talenter (f.eks. Thelander og Nicolai Larsen).
Enig. Der melder dog sig et men. AaB skal jo også sælge nogle af talenterne, da det jo er en del af foretningen. jeg har altid haft en fornemmelse af, at Lynge tit har solgt for billigt. Jeg har dog ikke haft noget, at have min fornemmelse i, men i dag kom det frem, at de danskefodboldklubber og den danske liga halter meget efter andre udviklingsligaer. Det kunne være interesant at se, hvor AaBer placeret i forhold til de andre klubber. Så det kræver, at Lynge og AaB også sælger nogle af talenterne og helst til den rigtig pris.

Låst