Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Rams » 3. jul 2012, 08:24

Vi er vel ikke så langt fra hinanden. Jeg er meget tilfreds og overrasket over at vi kunne tiltrække Thelander, der i mine øjne er et af landets største midtstoppertalenter. Qvist ville i mine øjne have været en fin discountløsning, mens Jides superligaskifte nok falder på urealistiske lønkrav. Men Thelander er super, selvom jeg gerne havde set ham få 4 år, så vi kunne have taget det mere med ro i forhold til at få skudt Lasse afsted. Vi mangler en gardering på højreback, og umiddelbart kan jeg ikke se et bedre bud en en transferfri Smedegaard.

Offensivt kan jeg ikke se noget bedre i de lavere rækker end det vi har. Vi har fine kantspillere, gode arbejdsmænd på midten samt talentfulde angribere, hvor især Kayke og Dalsgaard burde kunne tage et skridt opad, når/hvis Helenius ryger i dette vindue. Det eneste virkelige hængeparti er den offensive midt, hvor vi har lidt siden Greven smuttede. Her havde jeg gerne set Henrik Hansen, da han røg på porten i OB og skiftede til SønderJyske. Men i stedet skal vi så håbe på at en omskolet Due, Wichmann eller Nikolaj Thomsen kan løfte denne rolle.

Når jeg nævnte afrikanske talenter fra de franske eller belgiske akademier, er det fordi nåleøjet til førsteholdene er så lille, at der vil være spillere, der ikke slår til, og som vil kunne gøre en forskel i DK, sådan som vi periodevis har set med Fall, Utaka, Sane og Adu. Kunsten med disse afrikanere er så åbenbart at få dem skudt afsted i rette tid (Utaka og Sane), inden de bliver for mætte og deres præstationskurve skrider. Den eneste anden mulighed jeg kan se er Lukas Spalvis, men jeg synes, der er blevet meget stille omkring ham?

Afslutningsvis nægter jeg i modsætning til andre debattører at tro, at Lynges og Kents scouting netværk er begrænset til hhv. Skandinavien og Østjylland og Hovedstaden.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Yankee » 3. jul 2012, 12:28

Jeg synes bare det ville være voldsomt ambitiøst og overilet at kaste sig ud i et eventyr med afrikanske spillere. Vi har hentet læssevis af "eksotiske" spillere fra så forskellige kulturer som USA, Brasilien, Afrika, Karibien, Estland og det øvrige Østeuropa uden at have udviklet bare én virkelig god spiller. Det skulle da lige være Nomvethe, men spillere som ham har vi jo slet ikke råd til længere.

Tværtimod har vi haft stort held med at gøre unge danske spillere til stjerner (Priske, Würtz, MJ, Curth) side om side med vore egne talenter (Gaardsøe, Silber, Augu, Risgård, Lasse, Nicklas osv.).

Derfor er der absolut god logik i at lægge al fokus på at udvikle nordjyske talenter og rekruttere de bedste 18-22-årige danske talenter vi kan få fat i. Der er utvivlsomt talentmasse nok til at holde et godt Superligahold kørende. Hvis vi igen skal engagere spillere fra fremmede kulturer bør det være et langsigtet og gennemtænkt projekt fremfor at købe horder af ubrugelige lejesvende, som vi desværre har haft tendens til de sidste 10-15 år.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Rams » 3. jul 2012, 14:29

Jeg skriver vel også, at jeg har stor tiltro til vores talenter. Selvfølgelig skal man kun hive en afrikansk spiller ind, hvis han kan tilføre merværdi ift konkurrence om pladserne. Man at ofre en flybillet, så Pylle kan tage på inspirationstur til Frankrig og se på akademispillere og et par kampe i de lavere rækker er vel ikke voldsomt uambitiøs. Skulle han så falde over en spændende angriber med andre værktøjer end dem vi har eller en boldsikker højre back vil det jo bare være fint.
Vi ved jo alle der ikke bliver tilført profiler, der fungere som rollemodeller for de unge, så det vil fortsat være Bøgelund (desværre mest uden for banen), KEP, Würtz, Augo og Curth, der skal agere ryggrad. Her må jeg så desværre sige, at jeg grundet skadeshistorik og præstationer er i tvivl om Bøgelund og Curth kan fastholde deres plads i hierakiet, og så ligger meget ansvar på Augo og Würtz´s skuldre. Om det er nok til at bære os igennem, se det bliver spændende!
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Yankee » 3. jul 2012, 15:11

Rams skrev: Vi ved jo alle der ikke bliver tilført profiler, der fungere som rollemodeller for de unge, så det vil fortsat være Bøgelund (desværre mest uden for banen), KEP, Würtz, Augo og Curth, der skal agere ryggrad. Her må jeg så desværre sige, at jeg grundet skadeshistorik og præstationer er i tvivl om Bøgelund og Curth kan fastholde deres plads i hierakiet, og så ligger meget ansvar på Augo og Würtz´s skuldre. Om det er nok til at bære os igennem, se det bliver spændende!
Vi er meget enige. Netop derfor synes jeg også vi skal fokusere vores sparsomme midler på sikre kort, der stensikkert er potentiale i fremfor endnu flere ½-årige panikløsninger og eksotiske lykkeriddere.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af frederikshavneren » 3. jul 2012, 15:52

Yankee skrev:Jeg synes bare det ville være voldsomt ambitiøst og overilet at kaste sig ud i et eventyr med afrikanske spillere. Vi har hentet læssevis af "eksotiske" spillere fra så forskellige kulturer som USA, Brasilien, Afrika, Karibien, Estland og det øvrige Østeuropa uden at have udviklet bare én virkelig god spiller. Det skulle da lige være Nomvethe, men spillere som ham har vi jo slet ikke råd til længere.

Tværtimod har vi haft stort held med at gøre unge danske spillere til stjerner (Priske, Würtz, MJ, Curth) side om side med vore egne talenter (Gaardsøe, Silber, Augu, Risgård, Lasse, Nicklas osv.).

Derfor er der absolut god logik i at lægge al fokus på at udvikle nordjyske talenter og rekruttere de bedste 18-22-årige danske talenter vi kan få fat i. Der er utvivlsomt talentmasse nok til at holde et godt Superligahold kørende. Hvis vi igen skal engagere spillere fra fremmede kulturer bør det være et langsigtet og gennemtænkt projekt fremfor at købe horder af ubrugelige lejesvende, som vi desværre har haft tendens til de sidste 10-15 år.
Det er en ret risikabel strategi næsten udelukkende at satse på unge danske spillere. Jeg har stor respekt for det store fokus på talentudviklingen, der har resulteret i et par spændende spillere de sidste sæsoner (Lasse, Helenius, Lucas, Ahlmann, Kusk og Nikolaj Thomsen). Men at tro at op til 60-80% af truppen med tiden kan udgøres af egen udviklede spillere er nok lige optimistisk nok.
Vi rekrutterer næsten udelukkende nordjyder til vores college, hvilket er meget prisværdigt, men faktum er altså at den nordjyske talentmasse er begrænset! Der har været et par gode årgange de sidste par år, men der vil altså også komme nogle sløje årgange hvor der ikke udvikles tilstrækkelig kvalitet.
Så mange talentfulde unge nordjyder er der altså heller ikke (vores repræsentation på ungdomslandsholdene er blevet bedre, men vi har kun 1-2 spillere på de forskellige ungdomslandshold. På papiret er vi godt repræsenteret på u21 landsholdet, men reelt er det jo kun Helenius der er fast mand på u21 landsholdet. Ahlmann, N. Larsen, Kusk og Wichmann er bænkevarmere).
Min pointe er at vores talentudvikling er god, men langtfra unik!
En mulighed for at kompensere for dette er at kopiere fc midtjyllands model med at rekruttere fra hele landet, men det er der ikke noget der tyder på vil ske.

Vi har kun 1 udlænding i truppen (Kayke) og vi må være den superligaklub der har færrest udlændinge i truppen. Om det er positivt eller negativt kan diskuteres, men jeg kunne godt ønske nogle flere udlændinge i truppen da udlændinge ofte kan bidrage med nogle andre kompetencer.
Vi har tradition for primært at scoute nye spillere i Skandinavien samt "mislykkede" skandinavere rundt omkring i de europæiske ligaer, men pt. har vi ikke økonomien til at fortsætte den strategi. Økonomien gør det meget svært, men på den anden side er der mange gode transferfrie udlændinge samt dalende lønninger, hvilket burde tælle til vores fordel.

dutch
1. div
1. div
Indlæg: 283
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:23
Geografisk sted: Mallorca
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af dutch » 4. jul 2012, 08:20

Nyt fra rygtemøllen:

MJ er angiveligt på tale i AaB. Dog skal Lasse sælges først.

Kilde: intern medarbejder i klubben.

Det kunne fandeme være guld.

swfc
Landshold
Landshold
Indlæg: 914
Tilmeldt: 8. jul 2005, 18:11
Geografisk sted: Midthimmerland

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af swfc » 4. jul 2012, 08:43

dutch skrev:Nyt fra rygtemøllen:

MJ er angiveligt på tale i AaB. Dog skal Lasse sælges først.

Kilde: intern medarbejder i klubben.

Det kunne fandeme være guld.

Kæresten vil måske gerne hjem til Aalborg? Med den økonomiske situation in mente er det ikke det mest logiske skifte, men ok vi har jo set før at kvinder bestemmer en del :P
AaB i hjertet

Brugeravatar
Popnizzen
Landshold
Landshold
Indlæg: 961
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:14
Geografisk sted: Fredericia

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Popnizzen » 4. jul 2012, 08:48

Vi har ikke engang råd til at skrive med Henrik Smedegaard, hvordan fanden skulle vi så få råd til at skrive med MJ?
Det er skræmmende at høre at vi bliver nød til at sælgere spillere først før vi kan ansætte en 1. div. spiller på kontrakt. Har Kent ikke været ude og sige at truppen er ALT for tynd i øjeblikket?
„The less you care, the happier you will be.“

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Hanga » 4. jul 2012, 08:56

dutch skrev:Nyt fra rygtemøllen:

MJ er angiveligt på tale i AaB. Dog skal Lasse sælges først.

Kilde: intern medarbejder i klubben.

Det kunne fandeme være guld.
Well, personligt vil jeg lige så gerne beholde Lasse. Jeg synes han sammen med Helenius er vores vigtigste spiller. MJ vil være en absolut godkendt erstatning, men han vil nok også være dyrere i drift. Han er eftertragtet af bl.a. FCN, og har vel ikke været ude så længe, at han kan komme hjem på forskerskatteordningen. Vi kan derfor muligvis lave "byttet" med fortjeneste på transfersummen, men på lønbudgettet vil det nok være den anden vej.

Men det er klart, at kommer der et fornuftigt bud på Lasse (1 mill euro eller derover), så ryger han jo nok, og så vil jeg da absolut finde MJ en super erstatning set med sportslige briller.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

swfc
Landshold
Landshold
Indlæg: 914
Tilmeldt: 8. jul 2005, 18:11
Geografisk sted: Midthimmerland

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af swfc » 4. jul 2012, 08:58

Popnizzen skrev:Vi har ikke engang råd til at skrive med Henrik Smedegaard, hvordan fanden skulle vi så få råd til at skrive med MJ?
Det er skræmmende at høre at vi bliver nød til at sælgere spillere først før vi kan ansætte en 1. div. spiller på kontrakt. Har Kent ikke været ude og sige at truppen er ALT for tynd i øjeblikket?

Enig, det er umiddelbart skræmmende at vi ikke har råd til at skrive kontrakt med en transferfri 1. div. spiller...

MEN..det kan være taktik fra Lynge´s side, og et udtryk for at man skriver ikke kontrakt med hvad som helst. Der kan være formodning om salg af Lasse N. og Lucas der kunne gøre at man kan sigte en lille smule højere end Smedegaard? Det kan være et signal der siger "her er vi altså begyndt at passe på pengene"

Ja, mulighederne er mange, find selv på flere
AaB i hjertet

swfc
Landshold
Landshold
Indlæg: 914
Tilmeldt: 8. jul 2005, 18:11
Geografisk sted: Midthimmerland

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af swfc » 4. jul 2012, 08:59

dutch skrev:Nyt fra rygtemøllen:

MJ er angiveligt på tale i AaB. Dog skal Lasse sælges først.

Kilde: intern medarbejder i klubben.

Det kunne fandeme være guld.
Lynge må være ved at få rejemadderne galt i halsen over dem der sladrer :cheers:
AaB i hjertet

dutch
1. div
1. div
Indlæg: 283
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:23
Geografisk sted: Mallorca
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af dutch » 4. jul 2012, 11:32

Tja, hvis MJ skal vælge AaB, så er det åbentlyst ikke ikke får pengenes skyld. Mere pga. kæresten, som en anden bruger skriver eller for at komme tættere på landsholdet igen.

Ønske scenariet havde været at få Kenneth Emil skudt af sted og så have MJ og Lasse på midtforsvaret med Thelander som backup.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13642
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Funky » 4. jul 2012, 12:05

swfc skrev:
Popnizzen skrev:Vi har ikke engang råd til at skrive med Henrik Smedegaard, hvordan fanden skulle vi så få råd til at skrive med MJ?
Det er skræmmende at høre at vi bliver nød til at sælgere spillere først før vi kan ansætte en 1. div. spiller på kontrakt. Har Kent ikke været ude og sige at truppen er ALT for tynd i øjeblikket?

Enig, det er umiddelbart skræmmende at vi ikke har råd til at skrive kontrakt med en transferfri 1. div. spiller...

MEN..det kan være taktik fra Lynge´s side, og et udtryk for at man skriver ikke kontrakt med hvad som helst. Der kan være formodning om salg af Lasse N. og Lucas der kunne gøre at man kan sigte en lille smule højere end Smedegaard? Det kan være et signal der siger "her er vi altså begyndt at passe på pengene"

Ja, mulighederne er mange, find selv på flere

Nu så jeg kun Smedegaard imod Randers - men bedømt ud fra dét, så skal man formentlig finde en pænt stor sum penge frem, hvis man vil hente noget som garanteret er meget bedre, for han var sgu go'!
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6390
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af FlæskeFrank » 4. jul 2012, 12:18

Jeg håber også, at det kun er Lyngesnak. Bliver meget skuffet, hvis ikke der skrives med ham eller en anden. For truppen er rigelig tynd. Måske man venter til august og ser hvem, som er skadete/solgt før man brænder de sidste penge af. Men Bøgelund er ikke klar og spiller formentlig højest hver anden kamp til at starte med, så gør det ondt, at man ikke skriver med Smedegaard og lader ham få træningskampene inden superligaen går i gang.

Forhåbentlig er det et spil melle Smedegaard og AaB. AaB vil nok ikke give så lang kontrakt, som han vil have.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Winnie/BR
2. div
2. div
Indlæg: 189
Tilmeldt: 8. jul 2005, 20:19
Favoritspiller: KEP
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Winnie/BR » 5. jul 2012, 12:27

MJ er i hvert fald i Danmark stadig. Så ham i København igår, men om han er i den del af landet på ferie eller ligger noget dybere bag, er jo ren spekulation.

Han blev set komme ud af Amager Kebabben - han lignede en, der synes at maden var stærk.
Vangens Fineste...

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 5. jul 2012, 23:58

MJ er selvfølgelig nok dyrere i løn end Lasse, tilgengæld tror jeg sagtens han kan skydes afsted igen hvis han kommer hertil og får fast spilletid i en sæson eller halvanden, så det kunne ses som en investering. Men ærligt talt ville jeg blive meget overrasket hvis han ikke skriver med FcN i løbet af en uges tid, tror desværre ikke vi har pengene til at være med.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af frederikshavneren » 10. jul 2012, 14:17

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/ke ... en-er-smal" onclick="window.open(this.href);return false;

Kent Nielsen er ikke tilfreds med den smalle trup, hvilket jeg sagtens kan forstå. Godt nok er transfervinduet åbent et stykke tid endnu, men pt. har vi kun 21 spillere i førsteholdstruppen. På papiret har vi superligaens smalleste trup, hvilket desværre ikke er overraskende pga. vores økonomiske situation.

Det er svært ikke at blive misundelig på en klub som OB der netop har hentet den meget talentfulde Emil Larsen fra Lyngby. Rygterne taler om en transferpris på op til 4 mio. kr., tænk hvis vi befandt os i den samme økonomiske liga som OB...

Tilbage til vores ekstremt smalle trup. Jeg har stor forståelse for de økonomiske realiteter, men en trup på kun 21 spillere gør os enormt sårbare overfor skader, karantæner, formnedgang samt ikke at glemme risikoen for en dårlig træningskultur pga. manglende kamp om pladserne.

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af jensemand57 » 10. jul 2012, 15:01

Lynge har på det seneste lukket for flere spillere til truppen. Det er selvfølgelig træls, men nødvendigt grundet den velkendte økonomi. Men jeg undre mig nu lidt over forløbet fra da sidste sæson stoppede og frem tili dag. Lynge startede med at udtale, at der til truppen skulle hentes 3 - 4 nye spillere ind til bredden, da truppen var for smal. Hurtigt hentede AaB Thelander i AB - OK. Man fik Henrik Smedegaard hentet til prøvetræning og fik hentet to spilere over fra Mexico. Smedegaard efterlod et godt indtryk hos både Lynge og Kent, men allerede her begyndte man at trække i land - igen grundet økonomi. næste udtalelse fra Lynge lød nu mere velkendt nemlig " ingen ind før nogen kommer ud", ja så var der jo bare at vendte til næste melding, hvilket jo så var -ikke overraskende- at der ikke kommer flere nye ansigter ind i truppen. Det kan derfor undre mig, at man ikke allerede for to måneder siden kunne melde, at der ikke var råd til 3-4 spillere ud til omverden. Samtidig henter man spillere til prøvetræning med udsigt til en kontrakt, som man åbenbart alligevel ikke havde pengene til. Det syntes jeg faktisk er lidt kritisk og i bund og grund ikke godt nok.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af Freddie » 10. jul 2012, 15:09

Det ufede for Emil Larsen i forbindelse med hans tiltrædelse i OB er, at de aldrig har tålmodighed med en ny spiller. At de henter et ufærdigt talent lyder jo fuldkommen skørt, når de plejer at hente færdige stjerner, og ikke engang har tålmodighed til at få dem spillet ind på holdet. Det ser skummelt ud for den arme Emil.

Vedrørende AaBs smalle trup, så er det jo en optimal situation. Der er plads til at handle, og Lynge har allerede lagt det sædvanlige røgslør ud. Jeg har i hvert tilfælde ikke opgivet at der kommer flere nye spillere. Gør der alligevel ikke det, må Kent jo få sat den rigtige udvikling i gang hos dem vi har. Det er det AaB betaler ham for.
frederikshavneren skrev:http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/ke ... en-er-smal

Kent Nielsen er ikke tilfreds med den smalle trup, hvilket jeg sagtens kan forstå. Godt nok er transfervinduet åbent et stykke tid endnu, men pt. har vi kun 21 spillere i førsteholdstruppen. På papiret har vi superligaens smalleste trup, hvilket desværre ikke er overraskende pga. vores økonomiske situation.

Det er svært ikke at blive misundelig på en klub som OB der netop har hentet den meget talentfulde Emil Larsen fra Lyngby. Rygterne taler om en transferpris på op til 4 mio. kr., tænk hvis vi befandt os i den samme økonomiske liga som OB...

Tilbage til vores ekstremt smalle trup. Jeg har stor forståelse for de økonomiske realiteter, men en trup på kun 21 spillere gør os enormt sårbare overfor skader, karantæner, formnedgang samt ikke at glemme risikoen for en dårlig træningskultur pga. manglende kamp om pladserne.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 13 (sommervinduet 2012)

Indlæg af frederikshavneren » 10. jul 2012, 15:11

jensemand57 skrev:Lynge har på det seneste lukket for flere spillere til truppen. Det er selvfølgelig træls, men nødvendigt grundet den velkendte økonomi. Men jeg undre mig nu lidt over forløbet fra da sidste sæson stoppede og frem tili dag. Lynge startede med at udtale, at der til truppen skulle hentes 3 - 4 nye spillere ind til bredden, da truppen var for smal. Hurtigt hentede AaB Thelander i AB - OK. Man fik Henrik Smedegaard hentet til prøvetræning og fik hentet to spilere over fra Mexico. Smedegaard efterlod et godt indtryk hos både Lynge og Kent, men allerede her begyndte man at trække i land - igen grundet økonomi. næste udtalelse fra Lynge lød nu mere velkendt nemlig " ingen ind før nogen kommer ud", ja så var der jo bare at vendte til næste melding, hvilket jo så var -ikke overraskende- at der ikke kommer flere nye ansigter ind i truppen. Det kan derfor undre mig, at man ikke allerede for to måneder siden kunne melde, at der ikke var råd til 3-4 spillere ud til omverden. Samtidig henter man spillere til prøvetræning med udsigt til en kontrakt, som man åbenbart alligevel ikke havde pengene til. Det syntes jeg faktisk er lidt kritisk og i bund og grund ikke godt nok.
Jeg har også undret mig over forløbet da det er velkendt at Lynge flere gange har udtalt, at der skulle hentes 3-4 spillere til bredden. Pt. har vi kun hentet Thelander, men nu forlyder det at der ikke er økonomi til at hente flere spillere. Det er muligvis bluff fra Lynges side og transfervinduet er åbent et stykke tid endnu.

Hvis der ikke er økonomi til at hente 3-4 breddespillere (ikke profiler) så kan det også skyldes, at der ikke er solgt spillere for de budgetterede 5 mio. kr. (salget af Jacob Laursen har formentlig indbragt en ganske lille transferindtægt).

Hvis det er tilfældet at der skal sælges spillere for 5 mio. kr. før vi har råd til at hente 3-4 breddespillere så er det virkelig skræmmende!

Låst