Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Sambaman
2. div
2. div
Indlæg: 177
Tilmeldt: 12. mar 2013, 20:28

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Sambaman » 16. mar 2013, 14:23

Oldager skrev:Jeg håber virkelig at AaB holder øje med overskudslageret i Tyskland (Måske ikke lige i 1. Bundesliga). Det virker til at der er så meget relativt billigt talent dernede.
Er fuldstændig enig. Tyskland er på vej til at blive verdens største producent af talenter, og der må helt sikkert være noget som vi kan bruge (og har råd til) dernede.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Erasmus Montanus » 16. mar 2013, 14:34

Ja, jeg tænker bl.a. på Horsens signing. Der er rigtig mange fra 2. og 3. bundesliga som sikkert kunne bruges i superligaen!

Men også hvis vi bare ser på Spalvis. Han var ikke engang god nok til en fast plads på Freiburgs u17-hold, men nu er han en af vores absolutte profiler på u19-holdet. De har slet ikke plads til alt det talent!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af jonas386 » 16. mar 2013, 14:58

Pourie er vel et bedre bud. Men ja, der er da guld at hente. Helt sikkert.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Erasmus Montanus » 17. mar 2013, 10:51

Ja, han er nok et bedre eksempel. :-)!

Nogen der ved om AaB har råd til at købe en topscorer fra 3. Bundesliga, hvis de finder ham interessant?

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af thomasjn » 18. mar 2013, 08:16

Oldager skrev:Ja, han er nok et bedre eksempel. :-)!

Nogen der ved om AaB har råd til at købe en topscorer fra 3. Bundesliga, hvis de finder ham interessant?
Tjaeh, checkede ligaen og kan se denne spiller i Bielefeld - taget i betragtning de har snuppet en del superligaprofiler gennem årene tror jeg det ikke.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Erasmus Montanus » 18. mar 2013, 10:03

thomasjn skrev:
Oldager skrev:Ja, han er nok et bedre eksempel. :-)!

Nogen der ved om AaB har råd til at købe en topscorer fra 3. Bundesliga, hvis de finder ham interessant?
Tjaeh, checkede ligaen og kan se denne spiller i Bielefeld - taget i betragtning de har snuppet en del superligaprofiler gennem årene tror jeg det ikke.
Ja, men det var da de lå i 2. Bundesliga.
Tænker du på Fabian Klos?

Ham og Marc Schnatterer er meget interessante.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Yankee » 18. mar 2013, 11:00

Vi har dårligt nok råd til at købe topscoreren i tredjebedste række i Danmark, så nej.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Erasmus Montanus » 18. mar 2013, 11:31

Yankee skrev:Vi har dårligt nok råd til at købe topscoreren i tredjebedste række i Danmark, så nej.
Nu tænker jeg også kun hvis Helenius f.eks. bliver solgt. Der vil det nok heller ikke være optimalt at købe en lottokupon fra den 3. bedste tyske række.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af doukas » 25. mar 2013, 18:26

http://www.bold.dk/nyt/AaB-tester-ameri ... 8-angriber" onclick="window.open(this.href);return false;

Virker umiddelbart interessant.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Erasmus Montanus » 25. mar 2013, 19:24

Ja, det virker da ganske spændende.

En u-landsholdsspiller fra the U.S. virker umiddelbart spændende, men nu har jeg ingen anelse om de landsholds niveau.

Han bomber en del mål ind i the USSF’s Development Academy, hvor jeg heller ikke kender noget til niveauet. Han er dog "kun" den femte mest scorende denne sæson, selvom han selvfølgelig sagtens kan være bedre end nummer et på listen.
Jeg bemærker også, at han, i modsætning til mange andre, bliver kaldt en "standout forward" og en "rising star" på topdrawersoccer.com. Det virker da meget interessant.

Jeg synes dog, at det er underligt, at han både skal tilbringe tid med u19 og med superligaholdet. U19 kommer først tilbage fra Dallas Cup om lang tid.

Jeg finder disse artikler her: http://www.topdrawersoccer.com/club-pla ... d-10032674" onclick="window.open(this.href);return false;

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af jonas386 » 30. mar 2013, 14:10

Jeg håber virkelig man ikke forlænger med "dødvægten" i form af Kayke, Curth og Due. Ind må en spiller som Jens Stryger gerne komme ind. Han må da bare være lidt interesseret hvis BIF rykker ud. Vi mangler virkelig rene kantspillere. Både Wichmann og Thomsen, som er spillere jeg virkelig godt kan lide, er begge centrale folk.
Og vi holder nok ikke på hverken Helenius eller Kusk meget mere end en sæson mere. Selvom jeg virkelig håber vi kan holde på begge 2 en sæson mere. Omend det nok er for meget at håbe på.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Køllen I Møllen » 30. mar 2013, 15:01

jonas386 skrev:Jeg håber virkelig man ikke forlænger med "dødvægten" i form af Kayke, Curth og Due. Ind må en spiller som Jens Stryger gerne komme ind. Han må da bare være lidt interesseret hvis BIF rykker ud. Vi mangler virkelig rene kantspillere. Både Wichmann og Thomsen, som er spillere jeg virkelig godt kan lide, er begge centrale folk.
Og vi holder nok ikke på hverken Helenius eller Kusk meget mere end en sæson mere. Selvom jeg virkelig håber vi kan holde på begge 2 en sæson mere. Omend det nok er for meget at håbe på.
Hvis de bare overvejer at tilbyde Curth en forlængelse til lærlingeløn burde man politianmelde dem. Han er da helt væk. Kayke tror jeg simpelthen heller ikke på nogensinde slår til. Synes ikke Due er mange penge værd men af de tre er han da så absolut at foretrække hvis man absolut skal have en forlængelse.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Pastorius » 30. mar 2013, 15:46

Jeg har sagt det før, men ...

Jeg forstår simpelthen ikke uviljen mod Due. Når han er i form er han en af de sikreste i startopstillingen. Den eneste grund jeg kan se til ikke at forlænge er hvis man vurderer han er for meget skadet. Vejen frem for AaB er ikke at give spilletid til de unge ved at sørge for at fjerne ældre og bedre alternativer. Vi har brug for at klemme al tilgængelig kvalitet ud af truppen, og de unge skal kun til, hvis de er bedre end dem der nu spiller.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af jonas386 » 30. mar 2013, 15:53

Pastorius skrev:Jeg har sagt det før, men ...

Jeg forstår simpelthen ikke uviljen mod Due. Når han er i form er han en af de sikreste i startopstillingen. Den eneste grund jeg kan se til ikke at forlænge er hvis man vurderer han er for meget skadet. Vejen frem for AaB er ikke at give spilletid til de unge ved at sørge for at fjerne ældre og bedre alternativer. Vi har brug for at klemme al tilgængelig kvalitet ud af truppen, og de unge skal kun til, hvis de er bedre end dem der nu spiller.
Jeg har ikke noget imod Due. Men mener bare ikke han passer ind i den spillestil vi gerne vil køre.
Han er ikke en specielt god dribbler, ikke specielt hurtig eller boldfast i det hele taget. Da vi hentede ham havde han knivskarpe afleveringer og virkeligt vanvittige dødbolde. Noget han ikke har helt i samme grad længere. Hans afleveringer er ok, men ikke bedre end så mange andres, og hans dødbolde er heller ikke noget ekstra ordinært længere.

Dermed ikke sagt jeg synes det er jordens undergang hvis Due forlænger. Jeg mener bare man godt kan finde de same kvaliteter andre steder hos yngre spillere.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Køllen I Møllen » 30. mar 2013, 16:19

Pastorius skrev:Jeg har sagt det før, men ...

Jeg forstår simpelthen ikke uviljen mod Due. Når han er i form er han en af de sikreste i startopstillingen. Den eneste grund jeg kan se til ikke at forlænge er hvis man vurderer han er for meget skadet. Vejen frem for AaB er ikke at give spilletid til de unge ved at sørge for at fjerne ældre og bedre alternativer. Vi har brug for at klemme al tilgængelig kvalitet ud af truppen, og de unge skal kun til, hvis de er bedre end dem der nu spiller.
Jeg mener så også at de unge skal til hvis de er en forsvindende brøkdel ringere men kun skal have en tiendedel i løn...

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Pastorius » 30. mar 2013, 17:28

Jeg synes problemet er at vi som hold godt kan blive for unge. Du har selvfølgelig ret i at der er en balance, men for mig ser det ud som at vi er på grænsen af hvad vi kan bære med unge spillere. Jeg kan godt lide både wichmann og Thomsen, men jeg synes ikke de kan fylde pladsen ud for en Due i form. De må "nøjes" med at vikariere indtil de folder sig stærkere ud.

Generelt skal vi passe på med at lade os forblænde af de unges succes. Vi har klaret os over al forventning, men det vil virkelig være hårde odds at holde os på det niveau, med kun forstærkningen fra egne rækker, næsten uanset om Kusk og Hellenius bliver solgt eller ej.

Ved siden af ungdomsstrategien bliver vi nødt til at genopfinde rutinerede spillere, som kan fylde en plads eller to ud, hvis vi vil være med hvor det er rigtig sjovt.

degn
1. div
1. div
Indlæg: 495
Tilmeldt: 11. dec 2007, 19:35
Geografisk sted: nordjylland

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af degn » 30. mar 2013, 20:49

Pastorius skrev:Jeg synes problemet er at vi som hold godt kan blive for unge. Du har selvfølgelig ret i at der er en balance, men for mig ser det ud som at vi er på grænsen af hvad vi kan bære med unge spillere. Jeg kan godt lide både wichmann og Thomsen, men jeg synes ikke de kan fylde pladsen ud for en Due i form. De må "nøjes" med at vikariere indtil de folder sig stærkere ud.

Generelt skal vi passe på med at lade os forblænde af de unges succes. Vi har klaret os over al forventning, men det vil virkelig være hårde odds at holde os på det niveau, med kun forstærkningen fra egne rækker, næsten uanset om Kusk og Hellenius bliver solgt eller ej.

Ved siden af ungdomsstrategien bliver vi nødt til at genopfinde rutinerede spillere, som kan fylde en plads eller to ud, hvis vi vil være med hvor det er rigtig sjovt.

Wichmann har jeg ikke den store fidus til, der gik 25 minuter i sidste kamp før end jeg overhovedet opdagede at han var med. Han startede ud på et højt niveau i hans karriere, men har stået stille siden da.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Pastorius » 30. mar 2013, 21:58

Han har nogle svagheder, men han lægger nogle rigtig giftige afleveringer. Han er vel den bedste i truppen til den næstsidste aflevering.

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Transferønsker vol. 14 (vintervinduet 2013)

Indlæg af Kempes » 2. apr 2013, 23:00

Er der nogle der kender noget til Viborg Spillerne Jeff Mensah og Lucas Jensen? begge er vist offensive højre kanter, på hhv. 20 og 18 år og har været inde omkring ungdomslandsholdene.

Kunne en af de to være alternativer/afløsere for Due? (forudsat at Kusk flyttes over på venstre-fløjen)

Ifølge transfermarkt har begge transferudløb i 2014, men de bør vel være indenfor rækkevidde selv med AaBs skrantende økonomi. Medmindre at Viborg rykker op i Superligaen, hvilket det ikke tyder på pt.

Låst