Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 26. okt 2005, 20:34
Geografisk sted: Belgien

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Jacob » 19. jun 2013, 12:17

frederikshavneren skrev:
Yankee skrev:Fremragende handel, der er mere end oplagt. Thomas Dalgaard har udløb til vinter og kan ikke koste mere end 1-2 millioner. Han kan score mål, og ikke ret meget andet - men har vi brug for ret meget andet? Thomas Dalgaard vil uden tvivl smide 10-12 kasser ind i den kommende sæson hvis han holder sig skadesfri, og det er lige hvad vi har brug for.

I mine øjne er Thomas Dalgaard det nærmeste vi kommer på en overlevelsesgaranti indenfor vores økonomiske rammer, og det er bare at slå til.
Har du set Dalgaard spille? Han er pivelendig og vil få det langt sværere i Superligaen. Må ærligt indrømme at det er skræmmende hvis AaB erstatter Superligaens bedste angriber, med en discountvare fra Viborg. Det svarer til at gå fra en BMW (Helenius) til en rollator (T. Dalgaard).
Glem ikke at Helenius kunne skabe chancer og score mål på egen hånd og ud af ingenting. Dalgaard skal sættes i scene, hvilket kan blive et problem da vi har mistet kreative spillere i form af Helenius og Lucas.

Vil til enhver tid foretrække en total ukendt transferfri rumæner, bulgarer el.lign. frem for Dalgaard.
Det sidste du skriver her tager simpelhen prisen som den største omgang BS jeg har læst på denne side - og det siger ikke så lidt.
Derudover kan jeg dog godt dele dine bekymringer, men tag venligst to ting i betragtning 1) vi har ingen penge og kan derfor ikke forsætte med at køre BMW (for nu at bruge din egen metafor) og 2) hvis Viborg har folk der kan sætte Dalgaard i scene, så har vi fandme også.
Life is good..... AaB is better!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Yankee » 19. jun 2013, 12:18

frederikshavneren skrev: Har du set Dalgaard spille? Han er pivelendig og vil få det langt sværere i Superligaen. Må ærligt indrømme at det er skræmmende hvis AaB erstatter Superligaens bedste angriber, med en discountvare fra Viborg. Det svarer til at gå fra en BMW (Helenius) til en rollator (T. Dalgaard).
Glem ikke at Helenius kunne skabe chancer og score mål på egen hånd og ud af ingenting. Dalgaard skal sættes i scene, hvilket kan blive et problem da vi har mistet kreative spillere i form af Helenius og Lucas.

Vil til enhver tid foretrække en total ukendt transferfri rumæner, bulgarer el.lign. frem for Dalgaard.
Ja, jeg så en del af hans kampe i 1. division. Og han var PIVfarlig foran mål. Scorede på alt hvad der rører sig.

Thomas Dalgaard er det tætteste vi kommer på en garanti for 10-12 kasser i den kommende sæson. En udlænding skal først lære sproget, tilpasse sig, flytte osv. Det undgår vi med Dalgaard. Han kan blive boende, og skal ikke bruge nogen tilvænningstid udover den næste måned op til sæsonstart. Samtidig kommer han med kæmpe selvtillid fra 1. division, og skal ikke bruge et halvt år på at spille sig varm.

Dalgaard kan lave mål og det kan han gøre fra day one. Find en anden spiller, hvor vi er så sikre på at få valuta for pengene på kort sigt som med Dalgaard. Og så er han tilmed billig. Jeg er 100% på! Vi skal ikke have nogen ligegyldige udviklingsspillere - det har vi selv på vores U/19-hold.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Køllen I Møllen » 19. jun 2013, 12:20

frederikshavneren skrev:
Yankee skrev:Fremragende handel, der er mere end oplagt. Thomas Dalgaard har udløb til vinter og kan ikke koste mere end 1-2 millioner. Han kan score mål, og ikke ret meget andet - men har vi brug for ret meget andet? Thomas Dalgaard vil uden tvivl smide 10-12 kasser ind i den kommende sæson hvis han holder sig skadesfri, og det er lige hvad vi har brug for.

I mine øjne er Thomas Dalgaard det nærmeste vi kommer på en overlevelsesgaranti indenfor vores økonomiske rammer, og det er bare at slå til.
Har du set Dalgaard spille? Han er pivelendig og vil få det langt sværere i Superligaen. Må ærligt indrømme at det er skræmmende hvis AaB erstatter Superligaens bedste angriber, med en discountvare fra Viborg. Det svarer til at gå fra en BMW (Helenius) til en rollator (T. Dalgaard).
Glem ikke at Helenius kunne skabe chancer og score mål på egen hånd og ud af ingenting. Dalgaard skal sættes i scene, hvilket kan blive et problem da vi har mistet kreative spillere i form af Helenius og Lucas.
Så nævner du lige de kreative klassespillere som har sat Dalgaard i scene i Skive, Randers og Viborg. Og lad os da snuppe et par stykker af dem med i hatten.

Dalgaard, ja tak!
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Funky » 19. jun 2013, 12:23

Køllen I Møllen skrev:Jeg ved ikke om jeg skal grine eller græde når jeg læser at der er folk herinde der mener at Curth "skal have chancen"!!! Hvor har I været de sidste 5-6 år?? At Curth stadig kan kalde sig professionel fodboldspiller er mig en gåde. Den snor han har fået siden mesterskabssæsonen må være den længste snor der nogensinde har eksisteret i moderne fodbold.
Han er flink, sympatisk osv osv. Jovist, der er heller ikke nogen der synes han skal gennemtæskes. Men han skal simpelthen ikke have flere chancer. Han er dumpet.

Jeg ville til hver en tid bytte Curth for Dalgaard. At vide hvor målet står er en ret god kompetence at have som angriber. Ihvertfald bedre end at være sympatisk...
Selvfølgelig skal Curth da have chancen. Når jeg siger det er det naturligvis påhæftet "...hvis Kent vurderer, at han har niveauet og de nødvendige færdigheder". Jeg håber meget vores cheftræner har en lidt mindre fordomsfuld tilgang, og et lidt mere nuanceret blik på Curth, end der gives udtryk for herinde.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2174
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Sauer » 19. jun 2013, 12:24

Yankee skrev:
frederikshavneren skrev: Har du set Dalgaard spille? Han er pivelendig og vil få det langt sværere i Superligaen. Må ærligt indrømme at det er skræmmende hvis AaB erstatter Superligaens bedste angriber, med en discountvare fra Viborg. Det svarer til at gå fra en BMW (Helenius) til en rollator (T. Dalgaard).
Glem ikke at Helenius kunne skabe chancer og score mål på egen hånd og ud af ingenting. Dalgaard skal sættes i scene, hvilket kan blive et problem da vi har mistet kreative spillere i form af Helenius og Lucas.

Vil til enhver tid foretrække en total ukendt transferfri rumæner, bulgarer el.lign. frem for Dalgaard.
Ja, jeg så en del af hans kampe i 1. division. Og han var PIVfarlig foran mål. Scorede på alt hvad der rører sig.

Thomas Dalgaard er det tætteste vi kommer på en garanti for 10-12 kasser i den kommende sæson. En udlænding skal først lære sproget, tilpasse sig, flytte osv. Det undgår vi med Dalgaard. Han kan blive boende, og skal ikke bruge nogen tilvænningstid udover den næste måned op til sæsonstart. Samtidig kommer han med kæmpe selvtillid fra 1. division, og skal ikke bruge et halvt år på at spille sig varm.

Dalgaard kan lave mål og det kan han gøre fra day one. Find en anden spiller, hvor vi er så sikre på at få valuta for pengene på kort sigt som med Dalgaard. Og så er han tilmed billig. Jeg er 100% på! Vi skal ikke have nogen ligegyldige udviklingsspillere - det har vi selv på vores U/19-hold.
Ham Dalgaard, kan han også finde ud af at bruge hovedet til at score mål, og finde ud af at være på plads inde i feltet og alting? For jeg synes da netop nok at vores hold og taktik er skruet sammen til at der kommer en del gennembrud over kanten med indlæg til følge. En taktik som Helenius ikke altid passede lige godt til.

Mr Alex
2. div
2. div
Indlæg: 188
Tilmeldt: 28. jan 2011, 20:03

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Mr Alex » 19. jun 2013, 12:26

Ham havde jeg nu gerne set i Aalborg, og endda på en fri transfer!! Satme godt handlet af FCV!!
http://www.bold.dk/nyt/Officielt-Lumb-t ... tsjaelland" onclick="window.open(this.href);return false;

AalborgTrendies

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af AalborgTrendies » 19. jun 2013, 12:27

Yankee skrev: Ja, jeg så en del af hans kampe i 1. division. Og han var PIVfarlig foran mål. Scorede på alt hvad der rører sig.

Thomas Dalgaard er det tætteste vi kommer på en garanti for 10-12 kasser i den kommende sæson. En udlænding skal først lære sproget, tilpasse sig, flytte osv. Det undgår vi med Dalgaard. Han kan blive boende, og skal ikke bruge nogen tilvænningstid udover den næste måned op til sæsonstart. Samtidig kommer han med kæmpe selvtillid fra 1. division, og skal ikke bruge et halvt år på at spille sig varm.

Dalgaard kan lave mål og det kan han gøre fra day one. Find en anden spiller, hvor vi er så sikre på at få valuta for pengene på kort sigt som med Dalgaard. Og så er han tilmed billig. Jeg er 100% på! Vi skal ikke have nogen ligegyldige udviklingsspillere - det har vi selv på vores U/19-hold.
Problemet med Dalgaard er, at han ikke er den store træningsnarkoman. Glemmer aldrig historierne om hans tidligere prøvetræninger i et par af de nordjyske divisionsklubber da han var yngre - han var blevet kasseret nærmest midt under træningerne grundet hans ugidelighed og ekstreme dovenskab.
Man kan se at han er blevet LIDT mere målrettet, men jeg frygter lidt at han kan ende med at blive José Mota 2.

Vores angreb bliver ekstremt profilløst, hvis det er sandt. Og jeg kan godt lidt frygte hvordan en spiller fra dag 1 skal kunne gøre en forskel europæisk, når han ikke har bevist sig selv på Superliganiveau. Anders Jochumsen bankede jo også kasser ind i 1. division...

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af frederikshavneren » 19. jun 2013, 12:28

Jacob skrev:
frederikshavneren skrev:
Yankee skrev:Fremragende handel, der er mere end oplagt. Thomas Dalgaard har udløb til vinter og kan ikke koste mere end 1-2 millioner. Han kan score mål, og ikke ret meget andet - men har vi brug for ret meget andet? Thomas Dalgaard vil uden tvivl smide 10-12 kasser ind i den kommende sæson hvis han holder sig skadesfri, og det er lige hvad vi har brug for.

I mine øjne er Thomas Dalgaard det nærmeste vi kommer på en overlevelsesgaranti indenfor vores økonomiske rammer, og det er bare at slå til.
Har du set Dalgaard spille? Han er pivelendig og vil få det langt sværere i Superligaen. Må ærligt indrømme at det er skræmmende hvis AaB erstatter Superligaens bedste angriber, med en discountvare fra Viborg. Det svarer til at gå fra en BMW (Helenius) til en rollator (T. Dalgaard).
Glem ikke at Helenius kunne skabe chancer og score mål på egen hånd og ud af ingenting. Dalgaard skal sættes i scene, hvilket kan blive et problem da vi har mistet kreative spillere i form af Helenius og Lucas.

Vil til enhver tid foretrække en total ukendt transferfri rumæner, bulgarer el.lign. frem for Dalgaard.
Det sidste du skriver her tager simpelhen prisen som den største omgang BS jeg har læst på denne side - og det siger ikke så lidt.
Derudover kan jeg dog godt dele dine bekymringer, men tag venligst to ting i betragtning 1) vi har ingen penge og kan derfor ikke forsætte med at køre BMW (for nu at bruge din egen metafor) og 2) hvis Viborg har folk der kan sætte Dalgaard i scene, så har vi fandme også.
Kan godt være at jeg overdrev lidt, men jeg står ved hvad jeg skrev. Jeg siger ikke at vi skal hente Pourie, Vibe eller spillere af den kaliber. Det er der desværre ikke penge til, men når det er sagt kan man da godt stile noget højere end Dalgaard fra Viborg hvis rygtet nu ellers er sandt.
Den primære årsag til at Dalgaard har haft stor succes i Viborg er pga. deres spillestil. De spiller god gammeldags Ove C. bold, dvs. godt organiseret, dødbolde og med hurtige omstillinger. AaB derimod er mere boldbesiddende og spiller med færre gennembrud og hidsige omstillinger, hvilket vil være et problem da det vil være svært at sætte Dalgaard i scene.

Nu så jeg en del 1. divisionskampe i foråret og lad det være sagt med det samme, det var en tvivlsom fornøjelse. Til dem der måtte ønske at udvide Superligaen kan jeg kun anbefale at se et nogle 1. divisionskampe. Niveauet er virkelig lavt i 1. division, derfor falder jeg bestemt ikke i svime over Dalgaards flotte målsnit.

Hvis vi ønsker en stabil målscorer kan vi jo også hente den transferfrie forsvarsspiller Mads Justesen fra Hobro ;) . Justesen er uhyggelig i luftspillet og var Hobros topscorer med 9 mål i 1. division. I de kampe hvor der skal jages et resultat kan Justesen skiftes ind, og dermed kan der indledes et luftbombardement af modstandernes mål...

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Køllen I Møllen » 19. jun 2013, 12:28

Funky skrev:
Køllen I Møllen skrev:Jeg ved ikke om jeg skal grine eller græde når jeg læser at der er folk herinde der mener at Curth "skal have chancen"!!! Hvor har I været de sidste 5-6 år?? At Curth stadig kan kalde sig professionel fodboldspiller er mig en gåde. Den snor han har fået siden mesterskabssæsonen må være den længste snor der nogensinde har eksisteret i moderne fodbold.
Han er flink, sympatisk osv osv. Jovist, der er heller ikke nogen der synes han skal gennemtæskes. Men han skal simpelthen ikke have flere chancer. Han er dumpet.

Jeg ville til hver en tid bytte Curth for Dalgaard. At vide hvor målet står er en ret god kompetence at have som angriber. Ihvertfald bedre end at være sympatisk...
Selvfølgelig skal Curth da have chancen. Når jeg siger det er det naturligvis påhæftet "...hvis Kent vurderer, at han har niveauet og de nødvendige færdigheder". Jeg håber meget vores cheftræner har en lidt mindre fordomsfuld tilgang, og et lidt mere nuanceret blik på Curth, end der gives udtryk for herinde.
Men han har jo netop ikke niveauet. Og slet, slet ikke de nødvendige færdigheder. Hvis han havde det havde vi nok set lidt mere til ham de sidste 5-6 år end tilfældet har været.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Funky » 19. jun 2013, 12:29

Mr Alex skrev:Ham havde jeg nu gerne set i Aalborg, og endda på en fri transfer!! Satme godt handlet af FCV!!
http://www.bold.dk/nyt/Officielt-Lumb-t ... tsjaelland" onclick="window.open(this.href);return false;
Så vidt jeg kan forstå er der en del rigmands-penge i den handel - altså, (mit gæt) en ornli' sign-on bonus af en type som AaB ikke vil betale.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Køllen I Møllen » 19. jun 2013, 12:31

AalborgTrendies skrev:
Yankee skrev: Ja, jeg så en del af hans kampe i 1. division. Og han var PIVfarlig foran mål. Scorede på alt hvad der rører sig.

Thomas Dalgaard er det tætteste vi kommer på en garanti for 10-12 kasser i den kommende sæson. En udlænding skal først lære sproget, tilpasse sig, flytte osv. Det undgår vi med Dalgaard. Han kan blive boende, og skal ikke bruge nogen tilvænningstid udover den næste måned op til sæsonstart. Samtidig kommer han med kæmpe selvtillid fra 1. division, og skal ikke bruge et halvt år på at spille sig varm.

Dalgaard kan lave mål og det kan han gøre fra day one. Find en anden spiller, hvor vi er så sikre på at få valuta for pengene på kort sigt som med Dalgaard. Og så er han tilmed billig. Jeg er 100% på! Vi skal ikke have nogen ligegyldige udviklingsspillere - det har vi selv på vores U/19-hold.
Problemet med Dalgaard er, at han ikke er den store træningsnarkoman. Glemmer aldrig historierne om hans tidligere prøvetræninger i et par af de nordjyske divisionsklubber da han var yngre - han var blevet kasseret nærmest midt under træningerne grundet hans ugidelighed og ekstreme dovenskab.
Man kan se at han er blevet LIDT mere målrettet, men jeg frygter lidt at han kan ende med at blive José Mota 2.

Vores angreb bliver ekstremt profilløst, hvis det er sandt. Og jeg kan godt lidt frygte hvordan en spiller fra dag 1 skal kunne gøre en forskel europæisk, når han ikke har bevist sig selv på Superliganiveau. Anders Jochumsen bankede jo også kasser ind i 1. division...
Historien (også AaB-historien) er fyldt med spillere som af den ene eller anden grund ikke har været en fast del af træningssamlingerne. Det er jeg sådan set kold i røven overfor, hvis bare vi kan få en doven slambert op foran der kan score 10-12 mål pr sæson så må han sgu ligge på sofaen resten af sin tid for min skyld...
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 26. okt 2005, 20:34
Geografisk sted: Belgien

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Jacob » 19. jun 2013, 12:32

AalborgTrendies skrev:
Yankee skrev: Ja, jeg så en del af hans kampe i 1. division. Og han var PIVfarlig foran mål. Scorede på alt hvad der rører sig.

Thomas Dalgaard er det tætteste vi kommer på en garanti for 10-12 kasser i den kommende sæson. En udlænding skal først lære sproget, tilpasse sig, flytte osv. Det undgår vi med Dalgaard. Han kan blive boende, og skal ikke bruge nogen tilvænningstid udover den næste måned op til sæsonstart. Samtidig kommer han med kæmpe selvtillid fra 1. division, og skal ikke bruge et halvt år på at spille sig varm.

Dalgaard kan lave mål og det kan han gøre fra day one. Find en anden spiller, hvor vi er så sikre på at få valuta for pengene på kort sigt som med Dalgaard. Og så er han tilmed billig. Jeg er 100% på! Vi skal ikke have nogen ligegyldige udviklingsspillere - det har vi selv på vores U/19-hold.
Problemet med Dalgaard er, at han ikke er den store træningsnarkoman. Glemmer aldrig historierne om hans tidligere prøvetræninger i et par af de nordjyske divisionsklubber da han var yngre - han var blevet kasseret nærmest midt under træningerne grundet hans ugidelighed og ekstreme dovenskab.
Man kan se at han er blevet LIDT mere målrettet, men jeg frygter lidt at han kan ende med at blive José Mota 2.

Vores angreb bliver ekstremt profilløst, hvis det er sandt. Og jeg kan godt lidt frygte hvordan en spiller fra dag 1 skal kunne gøre en forskel europæisk, når han ikke har bevist sig selv på Superliganiveau. Anders Jochumsen bankede jo også kasser ind i 1. division...
Ikke at jeg ikke deler meget af din bekymring, men Anders jochumsen scorede i sin bedste sæson i 1. division 16 kasser i 1. division. Der er stadigvæk et pænt hop op til de 27 kasser som Dalgaard scorede i sidste sæson. Jeg så også et par af deres kampe og han scorede ved gud ikke på alle store chancer.
Life is good..... AaB is better!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Funky » 19. jun 2013, 12:33

Køllen I Møllen skrev: Men han har jo netop ikke niveauet. Og slet, slet ikke de nødvendige færdigheder. Hvis han havde det havde vi nok set lidt mere til ham de sidste 5-6 år end tilfældet har været.
Det passer jo heller ikke, at vi ikke har set noget til ham, eller at han ikke har sat en fod rigtigt, de sidste 5-6 år. Vi kan nok alle blive enige om, at Curth som spids-angriber ikke er lykken. Han var bedst med Rade foran eller ved siden af sig. Så er det jo klart, at han ikke er specielt god, når hans makker er Helenius - som også selv søger ned i banen. Derfor gættede jeg også tidligere på, at Curth måske kunne have de største chancer for et comeback hvis man endelig fik den gorilla-angriber oppe foran, som Gud og hver mand herinde har sukket efter i evigheder.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Erasmus Montanus » 19. jun 2013, 12:33

Mr Alex skrev:Ham havde jeg nu gerne set i Aalborg, og endda på en fri transfer!! Satme godt handlet af FCV!!
http://www.bold.dk/nyt/Officielt-Lumb-t ... tsjaelland" onclick="window.open(this.href);return false;
Ahlmann er AaBs bedste i foråret, og Lumb kræver sikkert en rigtig høj løn. Jeg ser hellere en billig gardering for Ahlmann, som ham den unge Lennard Sowah fra HSV f.eks.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

AalborgTrendies

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af AalborgTrendies » 19. jun 2013, 12:34

Funky skrev: Selvfølgelig skal Curth da have chancen. Når jeg siger det er det naturligvis påhæftet "...hvis Kent vurderer, at han har niveauet og de nødvendige færdigheder". Jeg håber meget vores cheftræner har en lidt mindre fordomsfuld tilgang, og et lidt mere nuanceret blik på Curth, end der gives udtryk for herinde.
Du synes ikke han har fået rigeligt med chancer de sidste 3 år?

Det skulle ikke undre mig - Kent mente jo også, at han var bedre end Ronnie, hvorefter han sendte ham til Randers.
Men faktum er at han hverken kan udfordre, eller lave mål, og at han har mindre speed i fødderne end Igors Stepanovs. Vi kan ikke bruge ham.

Man forsøgte sig da med ham og Tracy, præcis efter den opskrift du efterlyser i dit seneste indlæg... der fejlede han også.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af frederikshavneren » 19. jun 2013, 12:35

Jacob skrev:
AalborgTrendies skrev:
Yankee skrev: Ja, jeg så en del af hans kampe i 1. division. Og han var PIVfarlig foran mål. Scorede på alt hvad der rører sig.

Thomas Dalgaard er det tætteste vi kommer på en garanti for 10-12 kasser i den kommende sæson. En udlænding skal først lære sproget, tilpasse sig, flytte osv. Det undgår vi med Dalgaard. Han kan blive boende, og skal ikke bruge nogen tilvænningstid udover den næste måned op til sæsonstart. Samtidig kommer han med kæmpe selvtillid fra 1. division, og skal ikke bruge et halvt år på at spille sig varm.

Dalgaard kan lave mål og det kan han gøre fra day one. Find en anden spiller, hvor vi er så sikre på at få valuta for pengene på kort sigt som med Dalgaard. Og så er han tilmed billig. Jeg er 100% på! Vi skal ikke have nogen ligegyldige udviklingsspillere - det har vi selv på vores U/19-hold.
Problemet med Dalgaard er, at han ikke er den store træningsnarkoman. Glemmer aldrig historierne om hans tidligere prøvetræninger i et par af de nordjyske divisionsklubber da han var yngre - han var blevet kasseret nærmest midt under træningerne grundet hans ugidelighed og ekstreme dovenskab.
Man kan se at han er blevet LIDT mere målrettet, men jeg frygter lidt at han kan ende med at blive José Mota 2.

Vores angreb bliver ekstremt profilløst, hvis det er sandt. Og jeg kan godt lidt frygte hvordan en spiller fra dag 1 skal kunne gøre en forskel europæisk, når han ikke har bevist sig selv på Superliganiveau. Anders Jochumsen bankede jo også kasser ind i 1. division...
Ikke at jeg deler meget af din bekymring, men Anders jochumsen scorede i sin bedste sæson i 1. division 16 kasser i 1. division. Der er stadigvæk et pænt hop op til de 27 kasser som Dalgaard scorede i sidste sæson. Jeg så også et par af deres kampe og han scorede ved gud ikke på alle store chancer.
Netop. Det er nemt at falde i svime over at Dalgaard scorede 27 kasser, men bag det flotte måltal gemmer sig mange brændte chancer samt ofte meget diskutabelt forsvarsspil fra modstanderne.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af thomasjn » 19. jun 2013, 12:41

Er faktisk umiddelbart positiv overfor Thomas Dalgaard. For år tilbage havde jeg bandet langt væk, men ambitionsniveauet og økonomien er anderledes i AaB anno 2013 + ligaen er blevet dårligere. Derudover går føljetonnerne jo på, at Dalgaard skulle være blevet mere seriøs og noget mere moden i sit spil. Derudover savner jeg en angriber som bare er derinde og har lidt fysik. Vi har lige netop et godt kontrahold, men problemet for vores offensiv er, at der helst skal være plads til at spille frem hele tiden. Derfor vil det faktisk være rart at have en afsluttet med noget mere fysik inde i boksen som kan rage boldene til sig og enten afslutte eller modtage bolde som sidenhen falder ned til andre. Derudover skal vi heller ikke glemme, at de 27 mål er lavet i en historisk stærk 1. division så jeg tror sagtens han kan gøre sig gældende i Superligaen anno 2013. Taget i betragtning at nulbonner som Makienok kan være med så kan Dalgaard sgu også. Derudover skal folk huske på, at Dalgaard faktisk er den type, som kan gøre AaBs indlæg til reelle chancer for første gang i mange år.

Mht. Anders Jochumsen bør man i øvrigt huske, at han spillede i en væsentlig dårligere 1. division end den nuværende.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Funky » 19. jun 2013, 12:45

AalborgTrendies skrev:
Funky skrev: Selvfølgelig skal Curth da have chancen. Når jeg siger det er det naturligvis påhæftet "...hvis Kent vurderer, at han har niveauet og de nødvendige færdigheder". Jeg håber meget vores cheftræner har en lidt mindre fordomsfuld tilgang, og et lidt mere nuanceret blik på Curth, end der gives udtryk for herinde.
Du synes ikke han har fået rigeligt med chancer de sidste 3 år?

Det skulle ikke undre mig - Kent mente jo også, at han var bedre end Ronnie, hvorefter han sendte ham til Randers.
Men faktum er at han hverken kan udfordre, eller lave mål, og at han har mindre speed i fødderne end Igors Stepanovs. Vi kan ikke bruge ham.

Man forsøgte sig da med ham og Tracy, præcis efter den opskrift du efterlyser i dit seneste indlæg... der fejlede han også.
Aaarh, come on...Tracy holdt altså ikke så længe at man kan påstå, at det blev 'prøvet'. Derudover synes jeg at enhver AaB-spiller gerne skulle have chancen for at spille sig på holdet, så længe vedkommende trækker den strivede over hovedet. Jeg kan heller ikke se, at AaB har råd til andet. Curth lignede i mine øjne slet ikke en 'færdig mand' i de indhop, han fik i foråret.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af frederikshavneren » 19. jun 2013, 12:51

thomasjn skrev:Er faktisk umiddelbart positiv overfor Thomas Dalgaard. For år tilbage havde jeg bandet langt væk, men ambitionsniveauet og økonomien er anderledes i AaB anno 2013 + ligaen er blevet dårligere. Derudover går føljetonnerne jo på, at Dalgaard skulle være blevet mere seriøs og noget mere moden i sit spil. Derudover savner jeg en angriber som bare er derinde og har lidt fysik. Vi har lige netop et godt kontrahold, men problemet for vores offensiv er, at der helst skal være plads til at spille frem hele tiden. Derfor vil det faktisk være rart at have en afsluttet med noget mere fysik inde i boksen som kan rage boldene til sig og enten afslutte eller modtage bolde som sidenhen falder ned til andre. Derudover skal vi heller ikke glemme, at de 27 mål er lavet i en historisk stærk 1. division så jeg tror sagtens han kan gøre sig gældende i Superligaen anno 2013. Taget i betragtning at nulbonner som Makienok kan være med så kan Dalgaard sgu også. Derudover skal folk huske på, at Dalgaard faktisk er den type, som kan gøre AaBs indlæg til reelle chancer for første gang i mange år.

Mht. Anders Jochumsen bør man i øvrigt huske, at han spillede i en væsentlig dårligere 1. division end den nuværende.
Er helt uenig i din vurdering af 1. division. Selvfølgelig har det haft betydning af 1. division er blevet reduceret fra 16 til 12 hold, men når det er sagt så er 1. division stadigvæk meget svag. Jeg så en del 1. divisionskampe i foråret og var til tider virkelig skræmt over niveauet. Viborg kunne spille ok da de har nogle spændende midtbanespillere, men at FC Vestsjælland kunne rykke op med deres betondefensiv (Ove P bold når det er værst), det siger virkelig en del om et meget lavt niveau hos de potentielle andre tophold såsom Lyngby, HB Køge og Fredericia.

Dalgaard har som jeg vurderer det ikke superliga niveau. Dalgaard har fundet sin rette placering i 1. division hvor han er en profil, men jeg tror at han vil dumpe på superliganiveau. Vil sammenligne Dalgaard med spillere som Jochumsen og Danni König der også er/var gode i 1. division, men som dumpede da blev prøvet på højere niveau.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Buzz Killington » 19. jun 2013, 12:51

frederikshavneren skrev:
Jacob skrev:
AalborgTrendies skrev:
Yankee skrev: Ja, jeg så en del af hans kampe i 1. division. Og han var PIVfarlig foran mål. Scorede på alt hvad der rører sig.

Thomas Dalgaard er det tætteste vi kommer på en garanti for 10-12 kasser i den kommende sæson. En udlænding skal først lære sproget, tilpasse sig, flytte osv. Det undgår vi med Dalgaard. Han kan blive boende, og skal ikke bruge nogen tilvænningstid udover den næste måned op til sæsonstart. Samtidig kommer han med kæmpe selvtillid fra 1. division, og skal ikke bruge et halvt år på at spille sig varm.

Dalgaard kan lave mål og det kan han gøre fra day one. Find en anden spiller, hvor vi er så sikre på at få valuta for pengene på kort sigt som med Dalgaard. Og så er han tilmed billig. Jeg er 100% på! Vi skal ikke have nogen ligegyldige udviklingsspillere - det har vi selv på vores U/19-hold.
Problemet med Dalgaard er, at han ikke er den store træningsnarkoman. Glemmer aldrig historierne om hans tidligere prøvetræninger i et par af de nordjyske divisionsklubber da han var yngre - han var blevet kasseret nærmest midt under træningerne grundet hans ugidelighed og ekstreme dovenskab.
Man kan se at han er blevet LIDT mere målrettet, men jeg frygter lidt at han kan ende med at blive José Mota 2.

Vores angreb bliver ekstremt profilløst, hvis det er sandt. Og jeg kan godt lidt frygte hvordan en spiller fra dag 1 skal kunne gøre en forskel europæisk, når han ikke har bevist sig selv på Superliganiveau. Anders Jochumsen bankede jo også kasser ind i 1. division...
Ikke at jeg deler meget af din bekymring, men Anders jochumsen scorede i sin bedste sæson i 1. division 16 kasser i 1. division. Der er stadigvæk et pænt hop op til de 27 kasser som Dalgaard scorede i sidste sæson. Jeg så også et par af deres kampe og han scorede ved gud ikke på alle store chancer.
Netop. Det er nemt at falde i svime over at Dalgaard scorede 27 kasser, men bag det flotte måltal gemmer sig mange brændte chancer samt ofte meget diskutabelt forsvarsspil fra modstanderne.
Ja, sådan er det vel altid. Men helt ærligt, slynger du bare noget ud, eller har du fulgt ham i hans kampe?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Låst