Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af jensemand57 » 18. jul 2013, 19:03

Efter dagens blamage, er det nu bydende nødvendigt, at Allan Gaarde begynder at agere.han kan starte med at hente den angriber ind i stedet for Helenius, hellere i går end i morgen. Samtidig bliver han nød til at holde Spalvis hjemme fra EM. Det er på tide, at man i AaB begynder at tænke på AaB,og ikke altid på hvad spillerne ønsker.

Bundgaard
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 27. mar 2008, 17:41
Geografisk sted: 9670

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Bundgaard » 18. jul 2013, 19:04

sidder her og glor tavs ind i skærmen efter en pinlig indsats idag af vores helte, måske Gaarde har fået sig et vink fra en vognstang om at det ikke er nok med en angriber måske også midtbanen skal forstærkes, ihvertfald bliver vi en del af nedrykningen hvis ikke der bliver invisteret noget. og det er ikke sikker at det bliver med happy ending som sidst. Selvom det er fedt at betale sin gæld tilbage til moderklubben AaB som der er lånt 5 milioner af så er jeg sikker på at dem kunne vi godt vente med at betale og hentet et par forstærkninger.

hvorlænge har vi råd til at vente, det kan godt ske at man kan få nogle billiger spiller hvis man venter, men jeg mener altså bare at man får hvad man betaler for og tilsidst så er alle de godt spillere altså væk, også står vi der og er helt tilgrin, næsten ligesom nu, hvor man ikke mente det var nødvendig at få nyt blod ind!!!!!!! Hmm det var det så tydeligvis...............
AaB 4ever resten er Skod

GULDET ER VORES

swfc
Landshold
Landshold
Indlæg: 914
Tilmeldt: 8. jul 2005, 18:11
Geografisk sted: Midthimmerland

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af swfc » 18. jul 2013, 20:26

jensemand57 skrev:Efter dagens blamage, er det nu bydende nødvendigt, at Allan Gaarde begynder at agere.han kan starte med at hente den angriber ind i stedet for Helenius, hellere i går end i morgen. Samtidig bliver han nød til at holde Spalvis hjemme fra EM. Det er på tide, at man i AaB begynder at tænke på AaB,og ikke altid på hvad spillerne ønsker.
Kan man holde ham hjemme? er der ingen forpligtelser overfor landshold?
AaB i hjertet

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af jensemand57 » 18. jul 2013, 20:31

swfc skrev:
jensemand57 skrev:Efter dagens blamage, er det nu bydende nødvendigt, at Allan Gaarde begynder at agere.han kan starte med at hente den angriber ind i stedet for Helenius, hellere i går end i morgen. Samtidig bliver han nød til at holde Spalvis hjemme fra EM. Det er på tide, at man i AaB begynder at tænke på AaB,og ikke altid på hvad spillerne ønsker.
Kan man holde ham hjemme? er der ingen forpligtelser overfor landshold?
Muligt, det var også mere lidt ønsketænkning om at se AaB være lidt aktive på transfermarkedet. Samt lidt frustration, der skulle ud :@

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2862
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Eksil » 18. jul 2013, 20:37

swfc skrev:
jensemand57 skrev:Efter dagens blamage, er det nu bydende nødvendigt, at Allan Gaarde begynder at agere.han kan starte med at hente den angriber ind i stedet for Helenius, hellere i går end i morgen. Samtidig bliver han nød til at holde Spalvis hjemme fra EM. Det er på tide, at man i AaB begynder at tænke på AaB,og ikke altid på hvad spillerne ønsker.
Kan man holde ham hjemme? er der ingen forpligtelser overfor landshold?
Ikke uden for landsholdspauser. Der er de officielle landsholdspauser hvor klubberne skal sende deres spillere afsted (selvom enkelte PL prøver), men u19/20 spiller tit udenfor og kan derfor kun få reservespillere.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Elscorpio » 18. jul 2013, 20:43

FCK købte Pourie for 9,5 mil. Sov du i timen Gaarde?

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2862
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Eksil » 18. jul 2013, 20:44

Elscorpio skrev:FCK købte Pourie for 9,5 mil. Sov du i timen Gaarde?
Seriøst? Tror du AaB har råd til at bruge 10 mio på en angriber og gøre ham den bedst betalte (efter AaB standarter)

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Kempes » 18. jul 2013, 21:43

Føj for pokker hvor vi akut mangler en angriber der kan score mål.

Jeg synes man skal overveje Patrick Mortensen fra Lyngby, han har tidligere scoret mål i Superligaen og sidste år blev han Lyngbys topscorer med 12 mål i 1. division. Økonomisk må han, trods alt, også være inden for rækkevidde.

Modsat den nævnte Rasmus Jönsson (som jo tilsyneladende er skadet og først er klar om 1½ måned) er han i fuld sving med træningen før sæsonstart til den næstbedste række.

Med de mange Superligakampe på programmet de næste par måneder er der simpelthen ikke tid til at vente på en angriber. Alternativet kan nemt blive en bundplacering efter 10 kampe, og at resten af sæsonen bliver en lang kamp for at komme over stregen.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Erasmus Montanus » 18. jul 2013, 21:52

Kempes skrev:Føj for pokker hvor vi akut mangler en angriber der kan score mål.

Jeg synes man skal overveje Patrick Mortensen fra Lyngby, han har tidligere scoret mål i Superligaen og sidste år blev han Lyngbys topscorer med 12 mål i 1. division. Økonomisk må han, trods alt, også være inden for rækkevidde.

Modsat den nævnte Rasmus Jönsson (som jo tilsyneladende er skadet og først er klar om 1½ måned) er han i fuld sving med træningen før sæsonstart til den næstbedste række.

Med de mange Superligakampe på programmet de næste par måneder er der simpelthen ikke tid til at vente på en angriber. Alternativet kan nemt blive en bundplacering efter 10 kampe, og at resten af sæsonen bliver en lang kamp for at komme over stregen.
Så ser jeg da hellere AK fra Fredericia, da han er billigere at få til klubben og ca. samme kvalitet, hvis man ser på sidste sæsons 1. division.

En anden angriber skal selvfølgelig hentes ind. Jeg er ikke så vild med tanken om Rasmus Jönsson på grund af hans skade. Der er flere af de andre emner jeg hellere ser, men det kommer jo an på økonomien. Jeg ser f.eks. langt hellere Avdic i klubben.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Kempes » 18. jul 2013, 23:05

Oldager skrev:
Kempes skrev:Føj for pokker hvor vi akut mangler en angriber der kan score mål.

Jeg synes man skal overveje Patrick Mortensen fra Lyngby, han har tidligere scoret mål i Superligaen og sidste år blev han Lyngbys topscorer med 12 mål i 1. division. Økonomisk må han, trods alt, også være inden for rækkevidde.

Modsat den nævnte Rasmus Jönsson (som jo tilsyneladende er skadet og først er klar om 1½ måned) er han i fuld sving med træningen før sæsonstart til den næstbedste række.

Med de mange Superligakampe på programmet de næste par måneder er der simpelthen ikke tid til at vente på en angriber. Alternativet kan nemt blive en bundplacering efter 10 kampe, og at resten af sæsonen bliver en lang kamp for at komme over stregen.
Så ser jeg da hellere AK fra Fredericia, da han er billigere at få til klubben og ca. samme kvalitet, hvis man ser på sidste sæsons 1. division.

En anden angriber skal selvfølgelig hentes ind. Jeg er ikke så vild med tanken om Rasmus Jönsson på grund af hans skade. Der er flere af de andre emner jeg hellere ser, men det kommer jo an på økonomien. Jeg ser f.eks. langt hellere Avdic i klubben.

Håber som dig der bliver hevet et mere prominent emne frem, men tvivler desværre på at det økonomisk kan lade sig gøre. Men man kan jo håbe at der er nogle pengestærke folk i Aalborg og omegn, der gerne vil hjælpe klubben.

Mht. Patrick Mortensen vs. Anders K. Jakobsen ser ser nok hellere en spiller, der har spillet og præsteret i Superligaen, hvilket PM har. Jeg kender ikke AK godt nok til at udtale mig om ham. Men fysisk synes jeg ikke han ligner den spiller AaB har brug for med sine 182 cm og 76 kg (=ca. samme højde og vægt som Rolf Toft). Der mener jeg der er behov for en lidt større type i front.

Men fremfor alt skal ske noget nu.

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Kempes » 18. jul 2013, 23:05

Oldager skrev:
Kempes skrev:Føj for pokker hvor vi akut mangler en angriber der kan score mål.

Jeg synes man skal overveje Patrick Mortensen fra Lyngby, han har tidligere scoret mål i Superligaen og sidste år blev han Lyngbys topscorer med 12 mål i 1. division. Økonomisk må han, trods alt, også være inden for rækkevidde.

Modsat den nævnte Rasmus Jönsson (som jo tilsyneladende er skadet og først er klar om 1½ måned) er han i fuld sving med træningen før sæsonstart til den næstbedste række.

Med de mange Superligakampe på programmet de næste par måneder er der simpelthen ikke tid til at vente på en angriber. Alternativet kan nemt blive en bundplacering efter 10 kampe, og at resten af sæsonen bliver en lang kamp for at komme over stregen.
Så ser jeg da hellere AK fra Fredericia, da han er billigere at få til klubben og ca. samme kvalitet, hvis man ser på sidste sæsons 1. division.

En anden angriber skal selvfølgelig hentes ind. Jeg er ikke så vild med tanken om Rasmus Jönsson på grund af hans skade. Der er flere af de andre emner jeg hellere ser, men det kommer jo an på økonomien. Jeg ser f.eks. langt hellere Avdic i klubben.

Håber som dig der bliver hevet et mere prominent emne frem, men tvivler desværre på at det økonomisk kan lade sig gøre. Men man kan jo håbe at der er nogle pengestærke folk i Aalborg og omegn, der gerne vil hjælpe klubben.

Mht. Patrick Mortensen vs. Anders K. Jakobsen ser ser nok hellere en spiller, der har spillet og præsteret i Superligaen, hvilket PM har. Jeg kender ikke AK godt nok til at udtale mig om ham. Men fysisk synes jeg ikke han ligner den spiller AaB har brug for med sine 182 cm og 76 kg (=ca. samme højde og vægt som Rolf Toft). Der mener jeg der er behov for en lidt større type i front.

Men fremfor alt skal ske noget nu.

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Kempes » 18. jul 2013, 23:05

Oldager skrev:
Kempes skrev:Føj for pokker hvor vi akut mangler en angriber der kan score mål.

Jeg synes man skal overveje Patrick Mortensen fra Lyngby, han har tidligere scoret mål i Superligaen og sidste år blev han Lyngbys topscorer med 12 mål i 1. division. Økonomisk må han, trods alt, også være inden for rækkevidde.

Modsat den nævnte Rasmus Jönsson (som jo tilsyneladende er skadet og først er klar om 1½ måned) er han i fuld sving med træningen før sæsonstart til den næstbedste række.

Med de mange Superligakampe på programmet de næste par måneder er der simpelthen ikke tid til at vente på en angriber. Alternativet kan nemt blive en bundplacering efter 10 kampe, og at resten af sæsonen bliver en lang kamp for at komme over stregen.
Så ser jeg da hellere AK fra Fredericia, da han er billigere at få til klubben og ca. samme kvalitet, hvis man ser på sidste sæsons 1. division.

En anden angriber skal selvfølgelig hentes ind. Jeg er ikke så vild med tanken om Rasmus Jönsson på grund af hans skade. Der er flere af de andre emner jeg hellere ser, men det kommer jo an på økonomien. Jeg ser f.eks. langt hellere Avdic i klubben.

Håber som dig der bliver hevet et mere prominent emne frem, men tvivler desværre på at det økonomisk kan lade sig gøre. Men man kan jo håbe at der er nogle pengestærke folk i Aalborg og omegn, der gerne vil hjælpe klubben.

Mht. Patrick Mortensen vs. Anders K. Jakobsen ser ser nok hellere en spiller, der har spillet og præsteret i Superligaen, hvilket PM har. Jeg kender ikke AK godt nok til at udtale mig om ham. Men fysisk synes jeg ikke han ligner den spiller AaB har brug for med sine 182 cm og 76 kg (=ca. samme højde og vægt som Rolf Toft). Der mener jeg der er behov for en lidt større type i front.

Men fremfor alt skal ske noget nu.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af thomasjn » 19. jul 2013, 01:25

Planen må være

1) Få Lasse afsted, hvis Belgierne stadig er interesserede.
2) Sign en transferfri rutineret stopper kan lede vores forsvar (mon ikke det er til at finde med alle de transferfriespillere som skulle være derude)
3) Brug overskudet fra salgene af Lasse og Helenius på en offensiv klassespiller + et talent.
4) Hvis flere håndører er til overs smid dem efter Risgård så vi har lidt mere bredde på den centrale midt og får mulighed for at slippe for Würtz.
5) Tilbyd Jeppe Curth til alt og alle indtil nogen bider på krogen og hold masken når de gør det.
6) Næste år starter vores ageren på transfermarkedet før katastrofen er sket.

AalborgTrendies

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af AalborgTrendies » 19. jul 2013, 06:53

thomasjn skrev:Planen må være

1) Få Lasse afsted, hvis Belgierne stadig er interesserede.
2) Sign en transferfri rutineret stopper kan lede vores forsvar (mon ikke det er til at finde med alle de transferfriespillere som skulle være derude)
3) Brug overskudet fra salgene af Lasse og Helenius på en offensiv klassespiller + et talent.
4) Hvis flere håndører er til overs smid dem efter Risgård så vi har lidt mere bredde på den centrale midt og får mulighed for at slippe for Würtz.
5) Tilbyd Jeppe Curth til alt og alle indtil nogen bider på krogen og hold masken når de gør det.
6) Næste år starter vores ageren på transfermarkedet før katastrofen er sket.
Fint oprids af hvad der burde være ideelt.
Nu hvor Helenius er væk, og vi har svært ved at score mål, må det også gå op for folk hvor handicappede vi er af at have en af de dårligste, spillende centrale midtbanespillere i ligaen. Når der ingen er til at skabe noget på egen hånd, viser det sig hvad en boldomgang i snegletempo og et pasningsspil på 1. div.-niveau gør ved vores spil.
For ikke at tale om at vi desperat mangler mål og assists fra den kant...

juul77
2. div
2. div
Indlæg: 134
Tilmeldt: 6. mar 2008, 09:51

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af juul77 » 19. jul 2013, 07:28

hvis Lasse han ryger afsted....synes jeg edder go filenme at vi skal gå efter Magnus troest :)
http://www.fodbold-transfers.dk/magnus- ... perligaen/" onclick="window.open(this.href);return false;

kvit og frit og han er en klassespiller :)

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af frederikshavneren » 19. jul 2013, 08:45

thomasjn skrev:Planen må være

1) Få Lasse afsted, hvis Belgierne stadig er interesserede.
2) Sign en transferfri rutineret stopper kan lede vores forsvar (mon ikke det er til at finde med alle de transferfriespillere som skulle være derude)
3) Brug overskudet fra salgene af Lasse og Helenius på en offensiv klassespiller + et talent.
4) Hvis flere håndører er til overs smid dem efter Risgård så vi har lidt mere bredde på den centrale midt og får mulighed for at slippe for Würtz.
5) Tilbyd Jeppe Curth til alt og alle indtil nogen bider på krogen og hold masken når de gør det.
6) Næste år starter vores ageren på transfermarkedet før katastrofen er sket.
Glimrende opsummering.
Pt. vil jeg vurdere at AaB er det hold, der er blevet klart mest svækket i transfervinduet. Sønderjyske og FCM er også svækket, men ikke så meget som AaB er.

Spørgsmålet er også om Kusk snart smutter. Europa eventyret tyder på at udvikle sig til et kort mareridt, hvorfor det ikke kan bidrage til at holde på Kusk. Hvis en klub indløser frikøbsklausulen tror jeg at Kusk smutter. Han ligner også en spiller der er i risiko for at stagnere. Måske han trænger til en ny udfordring.

Lasse er vigtig for holdet, men jeg kan godt unde ham et skifte til udlandet. Lasse er vigtig, men damn hvor begår han mange store fejl af en rutineret spiller at være. Kan godt grine over at PEA for nogle år siden i ramme alvor udtalte, at Lasse havde et større potentiale end Winston Reid!

Spillertrupoen trænger i den grad til nyt blod udefra. Økonomien er anstrengt, men jeg tvivler på at Lynges strategi er rigtig. Forlængelse med spillere som Würtz, KE, Curth, Patrick mv. ligner en stor fejl. Lønkronerne kunne være brugt bedre på nye spillere.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af MrBangDK » 19. jul 2013, 09:18

frederikshavneren skrev:
thomasjn skrev:Planen må være

1) Få Lasse afsted, hvis Belgierne stadig er interesserede.
2) Sign en transferfri rutineret stopper kan lede vores forsvar (mon ikke det er til at finde med alle de transferfriespillere som skulle være derude)
3) Brug overskudet fra salgene af Lasse og Helenius på en offensiv klassespiller + et talent.
4) Hvis flere håndører er til overs smid dem efter Risgård så vi har lidt mere bredde på den centrale midt og får mulighed for at slippe for Würtz.
5) Tilbyd Jeppe Curth til alt og alle indtil nogen bider på krogen og hold masken når de gør det.
6) Næste år starter vores ageren på transfermarkedet før katastrofen er sket.
Glimrende opsummering.
Pt. vil jeg vurdere at AaB er det hold, der er blevet klart mest svækket i transfervinduet. Sønderjyske og FCM er også svækket, men ikke så meget som AaB er.

Spørgsmålet er også om Kusk snart smutter. Europa eventyret tyder på at udvikle sig til et kort mareridt, hvorfor det ikke kan bidrage til at holde på Kusk. Hvis en klub indløser frikøbsklausulen tror jeg at Kusk smutter. Han ligner også en spiller der er i risiko for at stagnere. Måske han trænger til en ny udfordring.

Lasse er vigtig for holdet, men jeg kan godt unde ham et skifte til udlandet. Lasse er vigtig, men damn hvor begår han mange store fejl af en rutineret spiller at være. Kan godt grine over at PEA for nogle år siden i ramme alvor udtalte, at Lasse havde et større potentiale end Winston Reid!

Spillertrupoen trænger i den grad til nyt blod udefra. Økonomien er anstrengt, men jeg tvivler på at Lynges strategi er rigtig. Forlængelse med spillere som Würtz, KE, Curth, Patrick mv. ligner en stor fejl. Lønkronerne kunne være brugt bedre på nye spillere.
Ja, 5. pladsen i sidste sæson taler sit tydelige sprog... KÆMPE fejlsatsning af Lynge at holde på nogle af de rutinerede kræfter...

Vi har spillet én kamp, hvor det gik virkelig skidt.. Det er sgu lidt vildt, at du kan konkludere så meget ud fra én kamp..
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Rams » 19. jul 2013, 09:45

Vores program indtil transfervinduet lukket 02.09.2013 er FCK, FC Dila, EfB, FCV, OB, FCN, FCM og BIF. Efter den indledning kan vi sagtens have pisset sæsonen væk, da jeg umiddelbart ser FCV kampen som vores bedste bud på point.

Efter at have hevet ilt til hjernen efter nedsmeltningen i går, synes jeg behovet for nyt blod skriger til himlen.

1) Ryger Lasse har vi KEP tilbage som den rutinerede. Han har en fed energi, men nogen rollemodel/ledertype bliver han aldrig. Jeg håber vi henter Magnus Troest (transferfri) eller køber Thorbjørn Holst Rasmussen (har en skadeshistorik, kontrakt i SIF til 2015) eller Jens Bertel Askou (kontrakt i Vejle til 2015)

2) Midtbanen er bygget op om knoklerne Augo og Wurtz med Kusk, Due og Thomsen som det kreative. Det er simpelthen for tyndt. Vi mangler en kreatør, der kan fodre angrebet, holde i bolden og tage temperaturen på en fodboldkamp. Det eneste vi har, der ligner en kreatør er Wichmann, så enten lader vi ham spille eller også skal vi finde en billig/transferfri løsning.
- I en anden tråd foreslog jeg i går svensk-albanske Labinot Harbuzi. Han spiller pt. sekundafodbold i Sverige efter et skidt ophold i Tyrkiet og et klubskifte til Valladolid, der gik i vasken http://www.transfermarkt.co.uk/en/labin ... 21494.html" onclick="window.open(this.href);return false;. Jeg har en fornemmelse af, at AaB godt kunne være klubben, hvor han kan genstarte karrieren, og økonomisk er han vel også tilpas mør til, at vi kan være med.

3) Angrebet er åbenlyst helt til hundene. Nu er spillerne (Lasse N og Søren F) selv begyndt at tale om, at vi ikke kan lave mål. Får vi ikke noget ind, så kopiere vi nemt Horsens' deroute efter Marcena-salget. Der går rygter om at Toft ryger og et nyt talent - Anders K. Jacobsen - hentes ind. Spalvis skal åbenbart køres langtsom ind (han har 1½ år tilbage af kontrakten, så hvis han har talent så forlæng dog nu, inden prisen stiger).
- Jeg har tidligere forslået Maierhofer (transferfri - sidste klub FC Köln) http://www.transfermarkt.co.uk/en/stefa ... 32660.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- En anden af mine favoritter tjekkiske Ondrej Smetana er efter sit lejeophold i Hansa Rostock nu også blevet løst fra sin kontrakt i belgiske St. Truiden http://www.transfermarkt.co.uk/en/ondre ... 63982.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Fælles for de to er, at de har prøvet op- og nedture i karrieren, men har bevist sig i ligaer - den østrigske Bundesliga og tyske 2. Bundesliga samt den slovakiske Corgon liga - der er på niveau med Superligaen. Typemæssigt er det store drenge, der kan håndtere indlæg med både hoved og fod og som teknisk holder fint i bolden som opspilsstation. Skulle Lange-Allan ikke hente Fredericias, Anders K. Jacobsen kunne et frækt bud som bobler til startopstillingen være nordirske Liam Boyce, som jeg også tidligere har foreslået http://www.transfermarkt.co.uk/en/liam- ... 17793.html" onclick="window.open(this.href);return false;. Han gik ned med hjemve i Bremen, men har haglet kasser ind i Nordirland. Efter sigende kan han erhverves for 50.000 £ og de største konkurrenter er Shrewsbury (League One) og Hibernian (Skotske Premier League). Typemæssigt er han hurtig, agressiv og god med både hoved og fod.

Ovenstående spillere er ganskevist overvejende transferfrie eller med forventelig små transfers, men dertil skal selvfølgelig lægges sign-one-fee og løn. Derfor håber jeg også, at gode venner af AaB - som tidligere - vil finde 10-12 mio. kr. til playersponsorater.

En idealopstilling kunne herefter være:

Larsen
Dalsgaard - KEP - Troest - Ahlmann
Kusk - Thomsen/Wichmann - Augo/Wurtz - Harbuzi
Søren F - Maierhofer/Smetana
In verbis simus faciles

seamann

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af seamann » 19. jul 2013, 09:54

MrBangDK skrev:
frederikshavneren skrev:
thomasjn skrev:Planen må være

1) Få Lasse afsted, hvis Belgierne stadig er interesserede.
2) Sign en transferfri rutineret stopper kan lede vores forsvar (mon ikke det er til at finde med alle de transferfriespillere som skulle være derude)
3) Brug overskudet fra salgene af Lasse og Helenius på en offensiv klassespiller + et talent.
4) Hvis flere håndører er til overs smid dem efter Risgård så vi har lidt mere bredde på den centrale midt og får mulighed for at slippe for Würtz.
5) Tilbyd Jeppe Curth til alt og alle indtil nogen bider på krogen og hold masken når de gør det.
6) Næste år starter vores ageren på transfermarkedet før katastrofen er sket.
Glimrende opsummering.
Pt. vil jeg vurdere at AaB er det hold, der er blevet klart mest svækket i transfervinduet. Sønderjyske og FCM er også svækket, men ikke så meget som AaB er.

Spørgsmålet er også om Kusk snart smutter. Europa eventyret tyder på at udvikle sig til et kort mareridt, hvorfor det ikke kan bidrage til at holde på Kusk. Hvis en klub indløser frikøbsklausulen tror jeg at Kusk smutter. Han ligner også en spiller der er i risiko for at stagnere. Måske han trænger til en ny udfordring.

Lasse er vigtig for holdet, men jeg kan godt unde ham et skifte til udlandet. Lasse er vigtig, men damn hvor begår han mange store fejl af en rutineret spiller at være. Kan godt grine over at PEA for nogle år siden i ramme alvor udtalte, at Lasse havde et større potentiale end Winston Reid!

Spillertrupoen trænger i den grad til nyt blod udefra. Økonomien er anstrengt, men jeg tvivler på at Lynges strategi er rigtig. Forlængelse med spillere som Würtz, KE, Curth, Patrick mv. ligner en stor fejl. Lønkronerne kunne være brugt bedre på nye spillere.
Ja, 5. pladsen i sidste sæson taler sit tydelige sprog... KÆMPE fejlsatsning af Lynge at holde på nogle af de rutinerede kræfter...

Vi har spillet én kamp, hvor det gik virkelig skidt.. Det er sgu lidt vildt, at du kan konkludere så meget ud fra én kamp..
Helt enig. Det er ved at være anstrengende med den ensporede og yderst forsimplede tilgang til tingene. Når AaB taber er de fleste nogle idioter (specielt Curth og Wurtz). Godt at trænerne ser lidt bagved resultaterne.
fx vil jeg hævde at kampen i går stort set lige så godt kunne have været vundet - hvis SF eller Curth havde scoret i 1. halvleg og LN ikke var skredet i svinget kunne meget have set anderledes ud. Der var ikke spillemæssigt noget der sagde, at et fornuftigt resultat ikke kunne være opnået.

På den anden side er det nok tvivlsomt om materialet holder til mere end 8-11 pladsen i ligaen. Når der er vanskeligheder med at få scoret bliver vi afhængige af defensiven - og den bliver svær. Backerne er gode fremad banen, men dårlige defensivt og midterforsvaret er i bedste fald på det jævne, hvilket medfører en overbelastet midtbane.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af frederikshavneren » 19. jul 2013, 09:57

Vi har spillet én kamp, hvor det gik virkelig skidt.. Det er sgu lidt vildt, at du kan konkludere så meget ud fra én kamp..[/quote]

Nu konkluderer jeg ikke kun efter gårsdagens blamage. Forårssæsonen var også yderst middelmådig med 3 sejre i 14 kampe, som jeg lige husker det. Uden den gode start i sidste sæson kunne vi være kommet i store problemer i foråret. Den negative tendens er altså meget tydelig!

Jeg kan godt acceptere at Kusk, Ahlmann, Wichmann mv. svinger i niveau, men for mig at se er vores største problem at de rutinerede (især Curth, Würtz, KEP, Patrick og Due) slet ikke holder niveau.

Det er mig en gåde hvorfor Due f.eks. lige har fået forlænget kontrakten. Nogle gange kan den store kontinuitet i AaB godt være et problem. Due og Curth er tydelige eksempler på spillere, som er stagneret og har været alt for længe i klubben. Havde hellere end gerne set f.eks. transferfrie Martin Svensson fremfor ugidelige Due.

Låst