Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af frederikshavneren » 24. sep 2013, 14:45

Rams skrev:Jamen, så skal jeg da beklage at Jesper blev hængt op på dit udsagn.

Jeg læste dit udsagn derhen, at der var lidt kød på et evt. rygte om Sowah. Er ret overbevidst om, at vi må klemme os igennem halvsæsonen med manglende konkurrence på venstre back, så vi må håbe på at Ahlmann holder.

Til januar kunne man så prøve, at gå efter nogle danske back-ups med snarligt kontraktudløb, såsom:
- Emil Farver fra AB, der er 24 år og har kontraktudløb 30.06.2014
- Daniel Norouzi fra BIF (pt. udlejet til Vejle), 21 år med kontraktudløb 30.06.2014
- Jesper Lauridsen fra FCM (pt. udlejet til Hobro), 22 år med kontraktudløb 30.06.2014

Farver og Norouzi skulle være klart mulige, og vil formentlig også kunne affinde sig med rollen som back-up for Ahlmann. Lauridsen bliver vel hentet hjem til FCM, som afløser, når Juelsgaard forventelig ryger udenlands.
Det er åbenlyst at der mangler konkurrence på venstre back, som nok er den position hvor konkurrencen er svagest. Ahlmann er slet ikke presset og efter en god forårssæson, har han delvist underpræsteret i efterårssæsonen. Nu har jeg ikke set så meget til Blåbjerg, men måske han fremadrettet kan presse Ahlmann. Desværre har det nok lange udsigter da Blåbjerg pt. virker meget langt væk fra førsteholdet. Damn at OB nappede Barrett, ham tror jeg godt at vi kunne ha´ haft gavn af fremadrettet.

De øvrige emner du nævner er jeg lidt tvivlende overfor. Umiddelbart er Jesper Lauridsen klart den mest interessante, men som du skriver så skal han nok tilbage til heden og afløse Juelsgaard. Norouzi er overvurderet. Han bragede igennem i Brøndby i en ung alder og medierne gik selvfølgelig i selvsving og snakkede straks om, at han var løsningen som venstre back på landsholdet. Siden har Norouzis karriere mildest talt vist hans sande lave niveau.
Farver fra AB er pivhamrende elendig. Han blev kasseret i Silkeborg stort set uden at ha´ spillet og at han er fast mand i AB siger meget om akademikernes hold.

Nicolaj har gjort det rigtig godt i målet, han bliver gradvist bedre. Frygter for hvad der sker hvis Nicolaj bliver skadet. Jeg mener slet ikke at CC har superliganiveau.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af hje1980 » 25. sep 2013, 13:42

frederikshavneren skrev:
Rams skrev:Jamen, så skal jeg da beklage at Jesper blev hængt op på dit udsagn.

Jeg læste dit udsagn derhen, at der var lidt kød på et evt. rygte om Sowah. Er ret overbevidst om, at vi må klemme os igennem halvsæsonen med manglende konkurrence på venstre back, så vi må håbe på at Ahlmann holder.

Til januar kunne man så prøve, at gå efter nogle danske back-ups med snarligt kontraktudløb, såsom:
- Emil Farver fra AB, der er 24 år og har kontraktudløb 30.06.2014
- Daniel Norouzi fra BIF (pt. udlejet til Vejle), 21 år med kontraktudløb 30.06.2014
- Jesper Lauridsen fra FCM (pt. udlejet til Hobro), 22 år med kontraktudløb 30.06.2014

Farver og Norouzi skulle være klart mulige, og vil formentlig også kunne affinde sig med rollen som back-up for Ahlmann. Lauridsen bliver vel hentet hjem til FCM, som afløser, når Juelsgaard forventelig ryger udenlands.
Det er åbenlyst at der mangler konkurrence på venstre back, som nok er den position hvor konkurrencen er svagest. Ahlmann er slet ikke presset og efter en god forårssæson, har han delvist underpræsteret i efterårssæsonen. Nu har jeg ikke set så meget til Blåbjerg, men måske han fremadrettet kan presse Ahlmann. Desværre har det nok lange udsigter da Blåbjerg pt. virker meget langt væk fra førsteholdet. Damn at OB nappede Barrett, ham tror jeg godt at vi kunne ha´ haft gavn af fremadrettet.

De øvrige emner du nævner er jeg lidt tvivlende overfor. Umiddelbart er Jesper Lauridsen klart den mest interessante, men som du skriver så skal han nok tilbage til heden og afløse Juelsgaard. Norouzi er overvurderet. Han bragede igennem i Brøndby i en ung alder og medierne gik selvfølgelig i selvsving og snakkede straks om, at han var løsningen som venstre back på landsholdet. Siden har Norouzis karriere mildest talt vist hans sande lave niveau.
Farver fra AB er pivhamrende elendig. Han blev kasseret i Silkeborg stort set uden at ha´ spillet og at han er fast mand i AB siger meget om akademikernes hold.

Nicolaj har gjort det rigtig godt i målet, han bliver gradvist bedre. Frygter for hvad der sker hvis Nicolaj bliver skadet. Jeg mener slet ikke at CC har superliganiveau.
Så er det heldigt at han stort set aldrig er skadet... og hvilken superliga klub (måske udover FCK) har 2 målmænd med superligaklasse?

Når Lasse bliver solgt, som klart er vores hurtigste centerback... så synes jeg man skal kigge nærmere på ham Gomes fra Køge. En centerback der kan løbe op med Dalle.
Stor og stærk, god med hovedet og vandvittig hurtig... ja tak.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Erasmus Montanus » 26. sep 2013, 15:59

Hvidovre - Jonas Hebo Rasmussen eller evt. Jonathan Nielsen

Helst Hebo, please Gaarde.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Indlæg: 287
Tilmeldt: 16. okt 2012, 09:58
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 27. sep 2013, 07:50

Oldager skrev:Hvidovre - Jonas Hebo Rasmussen eller evt. Jonathan Nielsen

Helst Hebo, please Gaarde.
I second Hebo. Han virker som den direkte afløser til Lucas Andersen og de glade 4-0 dage. Det er ikke at leve i fortiden, hvis det er mindre end et år siden... Ik?

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af Mogens » 12. okt 2013, 18:56

Når Lasse smutter, for det er desværre kun et spørgsmål om tid, har vi så den erstatning der skal til, eller er der nogen, der har nogle seriøse bud på, hvem der evt. skal forsøges hentet til klubben?

Derudover synes jeg også det kunne være interessant at høre, hvorvidt folk mener, at vi skal sælge ham til vinter og få lidt penge for ham, eller om vi skal spille sæsonen færdig og lade ham gå gratis?
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af A_Strandfelt » 13. okt 2013, 11:34

Som udgangspunkt må KEP og Thelander være store nok til opgaven. Både KEP og Thelander har prøvet at spille som fast mand i Superligaen ved siden af Lasse med fint niveau. Om Kasper Pedersen og Jakob Blåbjerg er nok på reservefronten, skal der nok vurderes lidt på.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af Frygah » 13. okt 2013, 16:23

A_Strandfelt skrev:Som udgangspunkt må KEP og Thelander være store nok til opgaven. Både KEP og Thelander har prøvet at spille som fast mand i Superligaen ved siden af Lasse med fint niveau. Om Kasper Pedersen og Jakob Blåbjerg er nok på reservefronten, skal der nok vurderes lidt på.
Jeg tror bare at kombinationen Thelander-KEP er for langsom. Lasses hurtighed har været rigtig, rigtig vigtig for vores forsvar. Kampen mod Viborg har han en løbeduel med Dalgaard, der ender med at Dalgaard bliver presset ud i siden, og glider da han prøver at komme forbi Lasse. Der kunne jeg godt frygte at hverken KEP eller Thelander overhovedet var nået at presse Dalgaard.

Hvad med ham Gomes fra HB Køge? I pokalkampen var han bundsolid, stor, stærk og så tog han lige en dribletur forbi 2-3 mand, og oversprintede herefter Dalsgaard. Måske billig baggrund mod et umotiveret AaB-hold, men han sprang sgu i øjnene synes jeg. I øvrigt sammen med Jeppe Kjær, der virkelig viste speed og dribleevner mod os.

http://www.hbkoge.dk/Default.aspx?ID=374" onclick="window.open(this.href);return false;
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6391
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af FlæskeFrank » 18. okt 2013, 09:51

Hvor er prøvetræningen ? Der var tid og lejlighed til at se spillere an.
- FlæskeFrank

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af frederikshavneren » 22. okt 2013, 17:24

jensemand57 skrev:
frederikshavneren skrev:
Martino skrev:Jeg synes da heller ikke at det er ærgerligt at vi har unge spillere på vej på midten, men mente bare at hvis vi skulle fiske i 1.div så var Jonas Hebo en spiller som på sigt kunne blive Superliga spiller. Ellers har jeg ikke lige nogle forslag i 1.div. Jeg kender ikke Jonathan Nielsen godt nok,,har kun set ham spille 2 gange.
Mathias Bersang Sørensen fra Hobro er en meget spændende kantspiller. Det tidligere Randers talent er blomstret voldsomt op hos Hobro. Bersang Sørensen er hurtig, udfordrende og skudstærk. Han er tilmed en dygtig frisparksskytte.
Han har kontraktudløb 30. juni 2014.
Bare rolig. Kent var på Hobro stadion i aftes. Bersang er med garanti noteret.
Bersang har netop forlænget kontrakten med Hobro til 2016. Bersang er pt. skadet og med tanke på kontraktforlængelsen er han nok ikke et emne.

Kjeldgaard
2. div
2. div
Indlæg: 137
Tilmeldt: 4. dec 2005, 10:11

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Kjeldgaard » 29. okt 2013, 14:14

Emil Nielsen, Roskilde, 19 år, topscorer i 2.div øst udtaget til u19 landsholdet - lyder spændende syntes jeg.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 133675.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Yankee » 29. okt 2013, 15:26

Jeg har set Emil Nielsen et par gange i 2. division øst, og der har jeg ikke været imponeret af ham. Han er så - sammen med resten af FC Roskilde - gået komplet amok de sidste par uger mod nogle af rækkens middelgode hold som Ølstykke, Frem og Fremad Amager.

Han er ret hurtig og har en udmærket teknik, men hans spilforståelse og løbepensum er ikke på Superliganiveau. Dog lærer han formentlig en del af Rajko Lekic, så han skal nok blive en god 1. divisionsangriber i de kommende år.

Hvis vi er på udkig efter en dybdeløber er der meget mere perspektiv i Jonathan Nielsen eller Jeppe Kjær. Men ingen af dem er afgørende bedre end Lukas Spalvis - og heller ikke Emil Nielsen.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2862
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Eksil » 4. nov 2013, 19:34

Til vinter flere ting på programmet:

1 - Curth kommer tilbage. Skal han ind i truppen igen, sælges til FCM, eller sælges/udlejes til en anden klub? Kan man få lidt for ham + spare lidt løn ser jeg det som et godt salg, ellers er han ikke en dårlig reserve.

2 - Skal Gilli Sørensen ind? Historien lød på 150.000 kr, hvilket trods alt også er penge for en fattig klub. Dog kunne det være godt at får kørt en mulig Kusk afløser i stilling før han sandsynligvis smutter til sommer.

3 - Skal Lasse sælges hvis der kommer et ordenligt bud? Hvad hvis en desperat klub kommer med 3 mio. kr, har AaB råd til at sige nej, selvom det kommer til at koste point i foråret. Hvad hvis det er 1½ mio?

4 - Kontrakter skal forlænges. Thelander og Risgård må helst ikke smutte.

5 - Sig nej tak til bud på Thomsen og forsøg at holde på Kusk også.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6391
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af FlæskeFrank » 6. nov 2013, 14:29

Risgaard er nok selv interesseret i at forlænge. Sidste afsked med AaB blev ikke lykkelig, så med mindre en udenlandsk klub står med et rigtig godt tilbud, så skal vi nok blive enige om en forlængelse.

Thelander synes mere tvivlsomt. Han er røget af holdet, men andre klubber har formentlig også set potentialet. 50% chance for forlængelse.

Thomsen - og særlig afleveringen ved målet mod OB - var fremragende. Vores fordel er, at han stadig scorer for lidt. Lucas Andersen blev heller ikke solgt før målene kom. Han ryger tidligst til sommer.

Gilli Sørensen synes jeg lyder som et godt køb. Han kan noget, kan køres ind for billige penge inden sommer(hvor minimum Due forsvinder).

David Boysen fra Lyngby gjorde det flot mod EfB i pokalen, dog på højrekanten. Han må være næste Lyngbyspiller i superligaen. Men de sælger nok ikke før til sommer.

Ergo tror jeg ikke, at vi ikke mister nogen til vinter. Om Curth kommer tilbage betyder nok ikke det store. Start11 er besat.

Skal Lasse sælges til vinter skal han være redningsmand for den nye klub, den slags forsvarsspiller ser jeg ikke ham så, så han skifter først til sommer.

Eneste problem til vinter: Hvis vi får bud på Thelander og vi fornemmer, at han ikke vil forlænge. Hvad gør vi så ?
- FlæskeFrank

Brugeravatar
iloveaab4ever
2. div
2. div
Indlæg: 191
Tilmeldt: 2. jun 2009, 17:19

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af iloveaab4ever » 7. nov 2013, 21:15

FlæskeFrank skrev:Risgaard er nok selv interesseret i at forlænge. Sidste afsked med AaB blev ikke lykkelig, så med mindre en udenlandsk klub står med et rigtig godt tilbud, så skal vi nok blive enige om en forlængelse.

Thelander synes mere tvivlsomt. Han er røget af holdet, men andre klubber har formentlig også set potentialet. 50% chance for forlængelse.

Thomsen - og særlig afleveringen ved målet mod OB - var fremragende. Vores fordel er, at han stadig scorer for lidt. Lucas Andersen blev heller ikke solgt før målene kom. Han ryger tidligst til sommer.

Gilli Sørensen synes jeg lyder som et godt køb. Han kan noget, kan køres ind for billige penge inden sommer(hvor minimum Due forsvinder).

David Boysen fra Lyngby gjorde det flot mod EfB i pokalen, dog på højrekanten. Han må være næste Lyngbyspiller i superligaen. Men de sælger nok ikke før til sommer.

Ergo tror jeg ikke, at vi ikke mister nogen til vinter. Om Curth kommer tilbage betyder nok ikke det store. Start11 er besat.

Skal Lasse sælges til vinter skal han være redningsmand for den nye klub, den slags forsvarsspiller ser jeg ikke ham så, så han skifter først til sommer.

Eneste problem til vinter: Hvis vi får bud på Thelander og vi fornemmer, at han ikke vil forlænge. Hvad gør vi så ?
David Boysen har udløb her til vinter. Ellers er jeg meget enig i dit indlæg.

Jeg tror ikke at Thelander får bud der er mere attraktive end AaB, og at han selv er mere end interesseret i at forlænge. Han kommer formentlig til at få flere kampe i denne sæson, og til sommer vil han være fast mand. På de meldinger der kommer fra ham lyder det også som om han ønsker at slå igennem her.

Det samme tror jeg også er med Thomsen. Derudover er han jo en rigtig AaB dreng, så han skifter kun hvis det er det rigtige, ligesom Kusk og Helenius.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2862
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Eksil » 10. nov 2013, 11:38

Curth er varmere end han har været siden Rade forlod byen, sælg sælg sælg!

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 10. nov 2013, 13:41

Eksil skrev:Curth er varmere end han har været siden Rade forlod byen, sælg sælg sælg!
Enig, kan vi få en halv mill og spare hans løn er da bare med at få ham skibbet afsted, jeg tror simpelthen han har brug for det klubskifte for at yde på toppen. Godt for alle hvis han kan komme afsted.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2862
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Eksil » 10. nov 2013, 22:05

Poker-One-Kenobi skrev:
Eksil skrev:Curth er varmere end han har været siden Rade forlod byen, sælg sælg sælg!
Enig, kan vi få en halv mill og spare hans løn er da bare med at få ham skibbet afsted, jeg tror simpelthen han har brug for det klubskifte for at yde på toppen. Godt for alle hvis han kan komme afsted.
Ifølge Steinlein er Curth nu en legende på de kanter, sådanne størrelser må gå for lidt mere end en halv mil :P

FCM
Landshold
Landshold
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. feb 2007, 09:45

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af FCM » 10. nov 2013, 23:35

Eksil skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
Eksil skrev:Curth er varmere end han har været siden Rade forlod byen, sælg sælg sælg!
Enig, kan vi få en halv mill og spare hans løn er da bare med at få ham skibbet afsted, jeg tror simpelthen han har brug for det klubskifte for at yde på toppen. Godt for alle hvis han kan komme afsted.
Ifølge Steinlein er Curth nu en legende på de kanter, sådanne størrelser må gå for lidt mere end en halv mil :P
Mon ikke I bare skal være glade for at slippe for lønnen. Eftersom han er udlejet til os pt, så kender vi jo hans nøjagtige markedsværdi. Tvivler dog meget på, at vi er interesserede i at hente ham permanent. Han er en breddespiller, og sådanne betaler man ikke penge for i dag. Det kan tænkes at vi vil leje ham i foråret også, for at holde bredden, men ser ikke noget perspektiv i ham på længere sigt.
Curth er jo låst ift at det kun kan være Jer eller os, han må spille for i foråret - så der kan godt komme et skakspil i slutningen af transfervinduet ift Curths, FCMs og AaBs ønsker.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2862
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Eksil » 11. nov 2013, 09:10

FCM skrev:
Eksil skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
Eksil skrev:Curth er varmere end han har været siden Rade forlod byen, sælg sælg sælg!
Enig, kan vi få en halv mill og spare hans løn er da bare med at få ham skibbet afsted, jeg tror simpelthen han har brug for det klubskifte for at yde på toppen. Godt for alle hvis han kan komme afsted.
Ifølge Steinlein er Curth nu en legende på de kanter, sådanne størrelser må gå for lidt mere end en halv mil :P
Mon ikke I bare skal være glade for at slippe for lønnen. Eftersom han er udlejet til os pt, så kender vi jo hans nøjagtige markedsværdi. Tvivler dog meget på, at vi er interesserede i at hente ham permanent. Han er en breddespiller, og sådanne betaler man ikke penge for i dag. Det kan tænkes at vi vil leje ham i foråret også, for at holde bredden, men ser ikke noget perspektiv i ham på længere sigt.
Curth er jo låst ift at det kun kan være Jer eller os, han må spille for i foråret - så der kan godt komme et skakspil i slutningen af transfervinduet ift Curths, FCMs og AaBs ønsker.
Hvis FCM har ambitioner om at spille med om mesterskabet skal der brugebredtespillere som Curth. Danny Olsen forlader også skuden så der skal ligesom en ind i en lidt smal trup. Jeg aner personligt ikke hvad en fodboldspiller går for nu om dage, men FCM skal passe på med at smøle rundt mht. Curth ellers kan det jo være han ender et andet sted.

Legende :thumbsup:

Krushave
1. div
1. div
Indlæg: 305
Tilmeldt: 7. aug 2005, 19:42
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Transferønsker vol. 16 (vintervinduet 2014)

Indlæg af Krushave » 11. nov 2013, 19:22

Ifølge Bold.dk skulle vi være ude efter denne nordmand: http://www.bold.dk/nyt/Medie-AGF-og-AaB-efter-nordmand" onclick="window.open(this.href);return false;

Kunne være afløser til Lasse Nielsen måske??

Låst