Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6393
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af FlæskeFrank » 2. jun 2014, 20:42

Hvad med ham Linus Hallenius, som nævnes som interessant for danske klubber? Han er kontraktfri og angriber, venstre og højrekant. Mange ting på engang.

Det er vel en skadesfri Enevoldsen. Vi er vel ligeså interessant, som de andre klubber.

Ganske rigtig ved jeg ikke hvilken type, han er. Men position, alder, virker rigtig.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
iloveaab4ever
2. div
2. div
Indlæg: 191
Tilmeldt: 2. jun 2009, 17:19

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af iloveaab4ever » 3. jun 2014, 11:50

frederikshavneren skrev:
Klaus skrev:
dyhrmaN skrev: Men denne trup vandt the double, så hvorfor skal man hente en masse spillere og lave om på hele konceptet? Dette AaB-hold vil også næste år spille med i toppen.
Enig, men der er også noget, der hedder rettidig omhu. Enevoldsen er ledig nu. Hvis han ikke kommer "hjem", får han måske en treårig kontakt i Holland. Så kan vi ikke lige hente ham, når Kusk og Thomsen bliver solgt. Derfor synes jeg Ene vil være en fantastisk signing, og så vil en enkelt angriber samt en venstre back pynte. Jeg så gerne Helenius i truppen igen, hvad angår forsvarsspilleren har jeg ikke noget oplagt bud.
Nu er der også et velkendt fænomen som hedder metaltræthed, som især rammer hold som ikke er vant til at vinde trofæer... AaB har de økonomiske forudsætninger taget i betragtning sensationelt vundet The Double i den netop overståede sæson, men historien viser også at når AaB har vundet guldet så har de haft store problemer i den efterfølgende sæson. Niels Chr. Holmstrøm havde nok en god pointe da han i efteråret 2008 udtalte at vi var gode til at feste i Aalborg (underforstået havde svært ved at få armene ned efter mesterskabet og fokusere på den kommende sæson, som startede rædderligt med Rioch ved roret).
Derudover er det også sundt med udskiftning i en trup så der kommer nye impulser til udefra. Det er fantastisk at vi er klar til CL kval., men vi må nok også være forberedt på at de europæiske kampe kommer til at koste i ligaen (Esbjerg viste i sidste efterår med al tydelighed hvor meget det koster at spille europæisk med en smal trup).

Ang. øvrige transferemner som er nævnt så gennemsyres mange af indlæggene af et romantisk syn på de tidligere AaB spillere. Ene, Helenius, Lucas og Barrett må udgøre top 4 over de ønskede transferemner her på sitet. Jeg kan ikke forstå hvorfor så mange har et så brændende ønske om, at få tidligere spillere tilbage til klubben. De har alle af forskellige årsager problemer i deres respektive udenlandske klubber, men der er altså mange faldgruber ved at hente en tidligere spiller hjem. Risgård har været en stor succeshistorie, men der er altså også eksempler på det modsatte (Beck, Augu som jeg synes har skuffet siden returen fra Salzburg, Würtz har ikke imponeret bortset fra denne sæson mv.)

Fodbold er følelser, men fodbold på dette plan er big business hvor det er resultaterne som tæller. Hvis vi kan opnå bedre resultater ved at spille med 11 albanere fremfor det nuværende hold med mange lokale spillere så siger jeg bare go for it!
Jeg kan sagtens følge din tankegang med albanerne. Også selvom jeg også mener at de 4 tidligere AaB'ere er dem vi skal kigge mest efter, og er mine største ønsker. (selvom at det i den grad vil komme bag på mig at vi hentede alle) Men det er altså ikke kun udfra et romantisk synspunkt at jeg mener det er de bedste muligheder vi har. For mig at se er der to klare grunde til det.
Jeg er nemlig overbevidst om at, selvom spillere som ene og Helenius utvivlsomt er dyre, vi har svært ved at finde nært så gode spillere til den samme løn. Jeg tør godt væde med at samtlige spillere vi kan finde der skal have det samme som Helenius vil have for at spille hos, ikke er noget der minder om på højde med hans niveau. Tag Jönsson som et eksempel. Der er gået debat omkring hvem der er bedst herinde før, og med blandet holdninger. Men uanset hvad, så er jeg sikker på Jönsson er MEGET dyre end Helenius. Og jeg er sikker på historien er den samme med Ene.

En anden grund til at jeg mener vores tidligere spillere er bedre er at der er større chancer for at de slår til. Hvis man hentede en mere eksotisk spiller f.eks. brasilianer eller albaner, for nu at bruge dit eksempel, er der mange kulturelle ting som kan gå galt, hvor risikoen trods alt er mindre med Helenius, ene, Lucas osv.

række13
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 97
Tilmeldt: 11. aug 2007, 11:49

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af række13 » 3. jun 2014, 12:04

Ene er 26 år gammel - jeg vil synes det ville være en perfekt løsning at købe ham, på den rigtige kontrakt vel og mærket ;) MEN, den der med at leje ham i et år - den forstår jeg sgu ikke. Så vil jeg 10 gange hellere se mod syd!

Hvad med at leje Danny O i et år - og så send ham tilbage til AGF efterfølgende. Ham ved vi kan præstere nu her, og vi har sgu brug for en med hans evner på kanterne eller som hængende angriber. Jeg tror ikke vi kan købe ham - men leje ham. Jeg tror det er en bedre løsning en Ene - så fremt vi ikke kan købe Ene på en 3-4 årsaftale.

rune
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 11
Tilmeldt: 27. aug 2012, 17:39
Favoritspiller: alle der spiller rød/hvid

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af rune » 3. jun 2014, 14:28

Gad vide om den truende konflikt påvirket vores transfer

Brugeravatar
Pete Burns
Drenge
Drenge
Indlæg: 27
Tilmeldt: 15. maj 2014, 16:11
Favoritspiller: Kasper Risgård

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Pete Burns » 3. jun 2014, 16:22

Håber snart der kommer nyheder! Ville godt nok gerne se Helenius tilbage i AaB.
I want surprises .... Bam! But i'm in too deep there's no getting out of it.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af frederikshavneren » 3. jun 2014, 17:03

Afløser for Kusk? http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... k-fra-ajax" onclick="window.open(this.href);return false;

Tobias Sana er en dygtig kantspiller, som er røget ud i kulden i Ajax. Han er helt sikkert en interessant spiller. Derudover mangler vi også et svensk islæt i truppen nu hvor Jönsson forlader klubben. Med få undtagelser (især Pehrsson) har svenskerne borget for kvalitet.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af frederikshavneren » 4. jun 2014, 22:03

Brodernumsi skrev:Jeg håber vi sælger Kusk her i sommer vinduet. Efter the double skal der ny sult og energi ind i truppen. Ene skal have gang i sin karriere igen, og hvilket sted er bedre end hans hjerteklub, han vil komme med en masse sult og energi. Helenius skal vise han stadig er skarp og at Aston Villa tog fejl da de ikke gav ham chancen, derudover vil han helt sikkert gerne vinde noget med AaB, og må være en lille smule bitter over ikke være med i vores double eventyr.

Økonomisk spare vi vel også en del på Due og Curth, samt en lejeaftale med Ene kan vel ikke koste alverden. Selv med tilgang af de to, vil vores trup stadig være smal, og det vil give masser af spilletid til de unge når der er skader og karantæner.
Ja vi sparer løn til Curth og Due, men samtidig er Risgård, N. Larsen og Spalvis næppe gået ned i løn da de forlængede deres kontrakter. Mon ikke at trekløveret har hevet en pæn lønforhøjelse hjem.

Ene og Helenius ligner to meget dyre herrer. Måske kan vi slippe for at betale transfer for dem, men uanset om vi måske kan hente dem på lukrative vilkår så er det stadigvæk to meget dyre spillere.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6393
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af FlæskeFrank » 5. jun 2014, 12:52

I min verden er Enevoldsen ikke højrekant. Det er Kevin Mensah fra Viborg ej heller. Mener Mathias Thrane fra HIK er, men hvad findes af højrekantspillere på et vist niveau, som vi kunne tiltrække ?
- FlæskeFrank

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af frederikshavneren » 5. jun 2014, 13:03

FlæskeFrank skrev:I min verden er Enevoldsen ikke højrekant. Det er Kevin Mensah fra Viborg ej heller. Mener Mathias Thrane fra HIK er, men hvad findes af højrekantspillere på et vist niveau, som vi kunne tiltrække ?
Hvis Kusk bliver solgt er vi meget tyndt besat på højrekanten. Ene er bedst på venstrekanten og det er Thomsen også. Det vil ikke være optimalt at flytte en af dem over på højrekanten.

Uanset hvad bliver det et kæmpe tab hvis Kusk forlader os. Uden Kusk og Jönsson mister vi vores suverænt mest kreative spillere, de har været altafgørende for vores offensiv. Jeg kan godt blive bekymret for vores chanceskabende spil uden dem.

Dalsgaard kan måske være en nødløsning som erstatning for Kusk, men Dalsgaard er naturligvis langt mindre kreativ. Derudover plages Dalsgaard af en genstridig skade. Er der nogen der har hørt fremtidsudsigterne for Dalsgaard?

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Erasmus Montanus » 5. jun 2014, 13:13

Hvis vi kommer i CL, så bliver Kusk. Han har virket fornuftig i sine udtaleser, og han virker bevidst om, at han stadig kan udvikle sig i Superligaen.

Hvis Kusk skulle smutte, så lad os hente Mensah fra Viborg og Thrane fra HIK. Jeg tror ikke vi henter en kvalitetsspiller fra højeste hylde ind, selvom kusk bliver solgt. Der satses vel på Enevoldsen, som egentlig har et godt skud med begge fødder, men selvfølgelig ville fungere bedst på højrekanten.
Thrane er venstrebenet, og vi mangler en venstrebenet kant i truppen. God idé med ham. Ung fyr, talentfuld, venstrebenet, I like.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af frederikshavneren » 5. jun 2014, 13:28

Oldager skrev:Hvis vi kommer i CL, så bliver Kusk. Han har virket fornuftig i sine udtaleser, og han virker bevidst om, at han stadig kan udvikle sig i Superligaen.

Hvis Kusk skulle smutte, så lad os hente Mensah fra Viborg og Thrane fra HIK. Jeg tror ikke vi henter en kvalitetsspiller fra højeste hylde ind, selvom kusk bliver solgt. Der satses vel på Enevoldsen, som egentlig har et godt skud med begge fødder, men selvfølgelig ville fungere bedst på højrekanten.
Thrane er venstrebenet, og vi mangler en venstrebenet kant i truppen. God idé med ham. Ung fyr, talentfuld, venstrebenet, I like.
Nu kan det jo godt tænkes at en ny klub vil hente Kusk med det samme, at de ikke vil lade ham spille europæisk for os.

Ang. Ene så er han bedst på venstrekanten. Det var på denne position at han var bedst hos os, fra venstrekanten kunne han trække ind i banen og udnytte sit gode skud (pragtmålet på White Hart Lane er eksempel herpå).

Brugeravatar
duncan88
2. div
2. div
Indlæg: 239
Tilmeldt: 24. apr 2008, 12:26
Geografisk sted: 9340!

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af duncan88 » 5. jun 2014, 14:01

Marxen til at kæmpe om pladsen på VB, og så syntes jeg egenligt også ham Kløve er spændende:

http://www.bold.dk/nyt/Horsens-duo-soeg ... uperligaen
En stolt herre som blev interviewet under kampen mellem AaB - BIF af TV2 Nord!

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Erasmus Montanus » 5. jun 2014, 14:12

frederikshavneren skrev:
Oldager skrev:Hvis vi kommer i CL, så bliver Kusk. Han har virket fornuftig i sine udtaleser, og han virker bevidst om, at han stadig kan udvikle sig i Superligaen.

Hvis Kusk skulle smutte, så lad os hente Mensah fra Viborg og Thrane fra HIK. Jeg tror ikke vi henter en kvalitetsspiller fra højeste hylde ind, selvom kusk bliver solgt. Der satses vel på Enevoldsen, som egentlig har et godt skud med begge fødder, men selvfølgelig ville fungere bedst på højrekanten.
Thrane er venstrebenet, og vi mangler en venstrebenet kant i truppen. God idé med ham. Ung fyr, talentfuld, venstrebenet, I like.
Nu kan det jo godt tænkes at en ny klub vil hente Kusk med det samme, at de ikke vil lade ham spille europæisk for os.

Ang. Ene så er han bedst på venstrekanten. Det var på denne position at han var bedst hos os, fra venstrekanten kunne han trække ind i banen og udnytte sit gode skud (pragtmålet på White Hart Lane er eksempel herpå).
Ja, jeg byttede lige rundt på højre- og venstrekanten. Det må være solstik.
Med hensyn til de europæiske kampe, så har det jo virket til, at KUsk var sikker på, at han ville spille disse kampe. Det er i hvert fald hvad han giver udtryk for i diverse interviews, men det var måske på grund af euforien omkring the double.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3252
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Brodernumsi » 5. jun 2014, 14:19

Det kunne vel også tænkes at det er Thomsen som er blevet solgt, og Ene skal erstatte ham.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Mogens » 5. jun 2014, 16:55

frederikshavneren skrev:
FlæskeFrank skrev:I min verden er Enevoldsen ikke højrekant. Det er Kevin Mensah fra Viborg ej heller. Mener Mathias Thrane fra HIK er, men hvad findes af højrekantspillere på et vist niveau, som vi kunne tiltrække ?
Hvis Kusk bliver solgt er vi meget tyndt besat på højrekanten. Ene er bedst på venstrekanten og det er Thomsen også. Det vil ikke være optimalt at flytte en af dem over på højrekanten.

Uanset hvad bliver det et kæmpe tab hvis Kusk forlader os. Uden Kusk og Jönsson mister vi vores suverænt mest kreative spillere, de har været altafgørende for vores offensiv. Jeg kan godt blive bekymret for vores chanceskabende spil uden dem.

Dalsgaard kan måske være en nødløsning som erstatning for Kusk, men Dalsgaard er naturligvis langt mindre kreativ. Derudover plages Dalsgaard af en genstridig skade. Er der nogen der har hørt fremtidsudsigterne for Dalsgaard?

Man tog en kalkuleret risiko med en indsprøjtning, og det virkede ikke efter hensigten. I stedet er der nu gjort tiltag med større succesrate, men også lidt længere tid inden han er klar igen. Han er dog selv meget optimistisk, men jeg aner intet om tidshorisonten.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Erasmus Montanus » 5. jun 2014, 17:17

Dalsgaard har haft samme problem, som han har nu, i sit andet ben, men efter en god og lang pause, så har han ikke mærket noget til den mere. Nu er det så det samme problem - bare i det andet ben. Jeg tror ikke det er et tilbagevendende problem.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Arendt » 7. jun 2014, 17:29

Mathias Thrane lavede 2 kasser for HIK i dag. Er der nogle, som ved, hvor god han er?
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Buzz Killington » 7. jun 2014, 18:08

Arendt skrev:Mathias Thrane lavede 2 kasser for HIK i dag. Er der nogle, som ved, hvor god han er?
Aner intet om ham andet end nogle faa skriverier herinde og paa nettet generelt. Men 9 maal i 28 kampe for en midtbanespiller er da i hvert fald godkendt, og saa har han som 20-aarig allerede spillet seniorbold paa prof-niveau i 3-4 aar, saa det maa ogsaa vidne om en hvis styrke. Og jf. rygterne skulle han vaere teknisk meget staerk. Hvis han ligesom Thelander er indstillet paa at arbejde haardt og vente paa sin chance, saa er det bare at hente ham. Det ville vaere en rigtig AaB classic (Thelander, Dalle, AK, Godtfredsen).
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Erasmus Montanus » 7. jun 2014, 19:17

Han har bombet løs siden han var heroppe på besøg. Tænk hvad han ville kunne gøre, hvis jeg blev her permanent ;-)

Nå, men det bedste ved Thrane er hans venstreben, som er skruet godt på, og hvis vi står uden Kusk om lidt, så kunne det jo være herligt. Umiddelbart ser jeg ikke en venstrebenet spiller fra ungdomsafdelingen lige om hjørnet.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Arendt » 7. jun 2014, 21:06

Hvis han passer ind i vores spilkoncept, kan lave mål og har store tekniske færdigheder, så ville det være fremragende, hvis vi kunne lave en billig transfer.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Låst