Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 533
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Trickster » 9. jul 2014, 16:16

astonvilla skrev:
Eksil skrev:
Mini-p skrev:Kom så med Jönsson!
Det haster faktisk ikke så meget og vi kan spille lidt kylling med tyskerne.

Jønnson er ude efter en operation, så vi kan reelt vente til langt ind i august med at hente ham.
Lad os da vente til vinter. Hvis han stadig er til rådighed må han til den tid være endnu billigere.
Og vi kan jo ikke gøre brug af ham alligevel i 2014 - han er (siger nogen) ude i 4 måneder og så skal han tilbage i form osv osv.

Lad os se på det til den tid.

Lige nu: Min lykke er gjort med Gaards fremragende signing i dag!!!!!!!!
Som jeg skrev i en anden tråd, så blev han vel opereret omkring den 19. maj, og jeg kan huske RJ udtalte, at det 'typisk tog 3 måneder at genoptræne' - så hvis han er klar til at træne med truppen igen 19. august, så bør Gaarde allerede jagte muligheden i dette transfervindue. Naturligvis med samme økonomiske ansvarlighed som hidtil. RJ skal finde en ny klub inden transferdeadline under alle omstændigheder, så hvorfor ikke lade det blive AaB.
Hair is not a right: it´s a privilege!

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af gravballe » 9. jul 2014, 16:48

Lækkert og så land lige jonson også, så er dette transfer vindue det bedste i mange mange år for AaB.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Mogens » 9. jul 2014, 21:00

Jeg ser over maje mega gerne Jønsson i AaB - han er kanon, men han er stadig et lidt usikkert kort, da han stadig er i gang med genoptræningen. Han er dog min 1. prioritet, da jeg synes, at han var ganske overlegen i sit spil.

Hvis ikke det bliver til Jønsson, så håber jeg, at Danny O. kan købes. Han kan dække mange pladser i offensiven, han er forholdsvis kreativ, har et godt skud og er meget arbejdsom. Han er ganske simpelt bare for god til gymnastikforeningen.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Provst i Brovst » 9. jul 2014, 22:16

Om Jönsson og dennes skade.

"Han kommer tidligst til at spille kamp igen i løbet af en måned eller to, når lysken igen er i orden, siger Kent Nielsen."
b.dk 17. juni 2014

Så det er muligvis allerede i midten af august!
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

nwoko
1. div
1. div
Indlæg: 324
Tilmeldt: 21. jun 2006, 12:02

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af nwoko » 9. jul 2014, 23:14

Tænk lige på denne lidt alternative opstilling:
4-3-3.

Larsen
Dalsgaard/Patrick - KEP - Thelander - Ahlman
Risgård - Würtz - Thomsen/Ene
Jönsson - Spalvis - Helenius

Det ville jo nærmest, være det farligste angreb i superligaens historie :aabfan:
"Fantastisk. At et hold som AaB vinder the double og endda med seværdig fodbold, synes jeg vi skal klappe i hænderne over. Det er god fodbold, de har spillet, lød det fra Olsen"

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Arendt » 9. jul 2014, 23:33

Det har indtil videre været et drømme transfervindue indtil videre. Mathias Thrane viste sine kvaliteter mod Strømsgodset, og det er en mand, som vi kan stole på i fremtiden. Han bliver en gevinst, da han vil være tilfreds med at sidde på bænken i det første stykke tid og stille roligt kan integreres på holdet.

Enevoldsen spillede 45 min i dag, og det er meget forsvarligt at bygge ham stille og roligt op. Det havde jeg ikke forventet, da vi signede ham i sin tid. Hvis han komme op på det niveau, som da han spillede i Groningen, så er det et scoop uden lige. Hans erfaring i udlandet og med tidligere europæiske kampe for AaB bliver værdifuld for de unge spillere, da de kan læne sig op af ham, Risgård, Augo, Würtz, som har en god portion rutine.

Nicklas Helenius har landsholdsklasse, når han er i topform. Med de udtalelser og de interviews som han givet, som får vi en sulten AaB-dreng hjem, som gerne vil spille fodbold, og vise hvor god han er. Ham og Spalvis kan blive den giftigste frontduo i hele Superligaen, hvis de rammer deres topniveau. Vi har fået ham til billige penge, da Gaarde i et interview med Nordjyske har udtalt, at Helenius kunne have tjent flere penge andre steder. Endnu en genialitet fra vores ekstremt talentfulde og meget dygtige sportsdirektør.

Jeg havde forventet, at Kasper Kusk blev solgt i dette transfervindue, da han har udviklet sig til at blive landsholdsspiller. Jeg synes, at han er blevet for god for Superligaen og har brug for større udfordringer for at udvikle hans talent. Han spillede ikke i dag, og det er et vink med en vognstang om, at Kusk kan blive solgt i morgen eller inden for nærmeste fremtid. Hvad vi får for ham, vil jeg ikke diskutere, da det er fluekneppet herinde og ingen ved det reelt undtagen Sivebæk, Kusk og Gaarde.
Afløseren tror jeg bliver Rasmus Jönsson, da han har udtalt, at han gerne vil til AaB, da han trivedes i Aalborg og at lønnen er sekundært for ham. Det er sød musik i både mine, men så sandelig også Gaardes ører, da vi på den måde ikke sprænger budgettet. Mit gæt er, at Gaarde forhandler lige nu med Wolfsburg. Jeg er ikke kritisk overfor hans skade, da Søren Kaalund har vist med Enevoldsen, at han har magiske hænder. Jönsson er en sindssygt dygtig spiller, og jeg har været lidt efter Frederikshavneren, men jeg vil give ham ret i, at han har nogle spidskompetencer med driblinger og kreativitet, som vi har brug for. Jeg mener dog, at Thomsen har de samme kvaliteter, og det bliver dejligt at få ham tilbage på træningsbanen igen.

Som det sidste i dette lange indlæg kunne jeg godt tænke mig en ung billig venstreback, som også kan spille venstrekant, da jeg synes, at vi er tynde i den side, hvis vi bliver ramt af skader. Gaarde forkæler os og vi har større og større forventninger til ham, så dette ville være en komplet trup i mine øjne.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af hje1980 » 10. jul 2014, 06:41

Med vores spillestil med omvendte kanter, så er det ikke venstre kant vi er tynde, men på højre. Det SKAL være en venstrebenet spiller der kommer ind der...

Venstre back, ja... Der mangler vi backup på.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Arendt » 10. jul 2014, 07:06

hje1980 skrev:Med vores spillestil med omvendte kanter, så er det ikke venstre kant vi er tynde, men på højre. Det SKAL være en venstrebenet spiller der kommer ind der...

Venstre back, ja... Der mangler vi backup på.
Jeg kan se, at vi mener det samme. Vi mangler en venstrebenet spillet, som kan spille venstre back og højre kant.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Elscorpio » 10. jul 2014, 07:18

Arendt skrev:
hje1980 skrev:Med vores spillestil med omvendte kanter, så er det ikke venstre kant vi er tynde, men på højre. Det SKAL være en venstrebenet spiller der kommer ind der...

Venstre back, ja... Der mangler vi backup på.
Jeg kan se, at vi mener det samme. Vi mangler en venstrebenet spillet, som kan spille venstre back og højre kant.
Skulle Blåbjerg ikke være backup for Ahlmann og PK for Dalsgård når han kommer tilbage. Virker tåbeligt at købe ekstra ind medmindre vi bliver hårdt ramt af skader i næste sæson.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Yankee » 10. jul 2014, 08:21

Elscorpio skrev:
Skulle Blåbjerg ikke være backup for Ahlmann og PK for Dalsgård når han kommer tilbage. Virker tåbeligt at købe ekstra ind medmindre vi bliver hårdt ramt af skader i næste sæson.
I så fald er det også tåbeligt at købe Jønsson, når vi har AK, Søren Frederiksen, Thrane, Victor Ahlmann og Andreas Bruhn som reserver.

I forsvaret har vi ud over de fire startende lige nu Kasper P, Blåbjerg og om nogle uger måske Dalle. Det er en meget tynd besætning.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Søgaard » 10. jul 2014, 09:04

Yankee skrev:
Elscorpio skrev:
Skulle Blåbjerg ikke være backup for Ahlmann og PK for Dalsgård når han kommer tilbage. Virker tåbeligt at købe ekstra ind medmindre vi bliver hårdt ramt af skader i næste sæson.
I så fald er det også tåbeligt at købe Jønsson, når vi har AK, Søren Frederiksen, Thrane, Victor Ahlmann og Andreas Bruhn som reserver.

I forsvaret har vi ud over de fire startende lige nu Kasper P, Blåbjerg og om nogle uger måske Dalle. Det er en meget tynd besætning.
Altså, man kan jo også vælge at sige, at SF nok ikke får spilletid fremme på banen, skulle Jönsson komme tilbage. Så han kunne fint indgå i back-besætningen, hvorfor man venter med at hente et prospect til at tage over for Ahlmann til vinter.

Så har vi backs: Ahlmann, Dalle, PK, SF og Blåbjerg. Gilli kan til nød dække den, ud fra de reservekampe der er spillet.

Midterforsvar: KEP, Thelander, Kasper P., Blåbjerg. Til nød Augo.

Nej, det er ikke lige så godt besat som fremme på banen efterhånden. Men jeg vil stadig mene det er tilstrækkeligt.
Aalborg BK 1885!

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Mogens » 10. jul 2014, 09:10

Søgaard skrev:
Yankee skrev:
Elscorpio skrev:
Skulle Blåbjerg ikke være backup for Ahlmann og PK for Dalsgård når han kommer tilbage. Virker tåbeligt at købe ekstra ind medmindre vi bliver hårdt ramt af skader i næste sæson.
I så fald er det også tåbeligt at købe Jønsson, når vi har AK, Søren Frederiksen, Thrane, Victor Ahlmann og Andreas Bruhn som reserver.

I forsvaret har vi ud over de fire startende lige nu Kasper P, Blåbjerg og om nogle uger måske Dalle. Det er en meget tynd besætning.
Altså, man kan jo også vælge at sige, at SF nok ikke får spilletid fremme på banen, skulle Jönsson komme tilbage. Så han kunne fint indgå i back-besætningen, hvorfor man venter med at hente et prospect til at tage over for Ahlmann til vinter.

Så har vi backs: Ahlmann, Dalle, PK, SF og Blåbjerg. Gilli kan til nød dække den, ud fra de reservekampe der er spillet.

Midterforsvar: KEP, Thelander, Kasper P., Blåbjerg. Til nød Augo.

Nej, det er ikke lige så godt besat som fremme på banen efterhånden. Men jeg vil stadig mene det er tilstrækkeligt.
Fint nok, at du nævner SF, som på ingen måde har imponeret længere fremme på banen, hvor han nok ellers har sine forcer. Jeg synes bare, at det klinger noget hult at bruge ham som emne der, medmindre du ved noget, som vi andre ikke ved, om hans kvaliteter som back?
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Yankee » 10. jul 2014, 09:19

Søgaard skrev: Så har vi backs: Ahlmann, Dalle, PK, SF og Blåbjerg. Gilli kan til nød dække den, ud fra de reservekampe der er spillet.

Midterforsvar: KEP, Thelander, Kasper P., Blåbjerg. Til nød Augo.

Nej, det er ikke lige så godt besat som fremme på banen efterhånden. Men jeg vil stadig mene det er tilstrækkeligt.
Det er jo lidt en smagssag. Jeg synes i hvert fald behovet for en rutineret stopper er meget udtalt. Vi skal spille 25-30 kampe på fire måneder, og vi er trods alt nødt til at være klar med en plan B hvis KEP eller Thelander skulle blive alvorligt skadet.

Offensivt har vi virkelig mange kort at spille ud, og medmindre vi sælger Thomsen synes jeg en ny lejeaftale med Jönsson vil være overkill. Der skal også være spilletid til Viktor Ahlmann og Andreas Bruhn, som begge ser utroligt spændende ud. Ellers havner vi i en dårlig spiral hvor talenterne ikke får chancen og vi derfor hele tiden er nødt til at erstatte en lejesvend med en ny lejesvend, hvilket hverken fungerer sportsligt eller økonomisk. Vi har altså 12 midtbanespillere og 6 angribere. Det er for mange, også selvom vi kan tynde lidt ud fra bunden af truppen i form af Rye og Toft.

Især når vi kun har seks spilleklare forsvarere, hvoraf to endnu ikke har rundet 10 seniorkampe. Henrik Dalsgaard har praktisk talt ikke spillet fodbold siden december 2013 og Augustinussen har været rystende dårlig de gange jeg har set ham i centerforsvaret i Reserveligaen. Det er meget tyndt - især når man ser hvad vi har at skyde med offensivt. Løsningen er jo endda meget simpel - Lasse Nielsen. Han løser problemet centralt og på højre back og vil ligesom Ene og Nicklas kunne gå lige ind på holdet.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Forza » 10. jul 2014, 09:20

Mogens skrev:
Søgaard skrev:
Yankee skrev:
Elscorpio skrev:
Skulle Blåbjerg ikke være backup for Ahlmann og PK for Dalsgård når han kommer tilbage. Virker tåbeligt at købe ekstra ind medmindre vi bliver hårdt ramt af skader i næste sæson.
I så fald er det også tåbeligt at købe Jønsson, når vi har AK, Søren Frederiksen, Thrane, Victor Ahlmann og Andreas Bruhn som reserver.

I forsvaret har vi ud over de fire startende lige nu Kasper P, Blåbjerg og om nogle uger måske Dalle. Det er en meget tynd besætning.
Altså, man kan jo også vælge at sige, at SF nok ikke får spilletid fremme på banen, skulle Jönsson komme tilbage. Så han kunne fint indgå i back-besætningen, hvorfor man venter med at hente et prospect til at tage over for Ahlmann til vinter.

Så har vi backs: Ahlmann, Dalle, PK, SF og Blåbjerg. Gilli kan til nød dække den, ud fra de reservekampe der er spillet.

Midterforsvar: KEP, Thelander, Kasper P., Blåbjerg. Til nød Augo.

Nej, det er ikke lige så godt besat som fremme på banen efterhånden. Men jeg vil stadig mene det er tilstrækkeligt.
Fint nok, at du nævner SF, som på ingen måde har imponeret længere fremme på banen, hvor han nok ellers har sine forcer. Jeg synes bare, at det klinger noget hult at bruge ham som emne der, medmindre du ved noget, som vi andre ikke ved, om hans kvaliteter som back?
SF har ikke rigtigt evnerne til at spille nogen positioner for AaB. At han er venstrebenet taler dog for at han i nødssituationer kan tage venstre backen. Ellers skal han dog blot ses som en lidt under middel spiller som man kan smide ind de fleste steder. Hans kontrakt udløber til vinter og jeg har slet ikke fantasi til at forestille mig at den bliver forlænget.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Forza » 10. jul 2014, 09:23

Yankee skrev:
Søgaard skrev: Så har vi backs: Ahlmann, Dalle, PK, SF og Blåbjerg. Gilli kan til nød dække den, ud fra de reservekampe der er spillet.

Midterforsvar: KEP, Thelander, Kasper P., Blåbjerg. Til nød Augo.

Nej, det er ikke lige så godt besat som fremme på banen efterhånden. Men jeg vil stadig mene det er tilstrækkeligt.
Det er jo lidt en smagssag. Jeg synes i hvert fald behovet for en rutineret stopper er meget udtalt. Vi skal spille 25-30 kampe på fire måneder, og vi er trods alt nødt til at være klar med en plan B hvis KEP eller Thelander skulle blive alvorligt skadet.

Offensivt har vi virkelig mange kort at spille ud, og medmindre vi sælger Thomsen synes jeg en ny lejeaftale med Jönsson vil være overkill. Der skal også være spilletid til Viktor Ahlmann og Andreas Bruhn, som begge ser utroligt spændende ud. Ellers havner vi i en dårlig spiral hvor talenterne ikke får chancen og vi derfor hele tiden er nødt til at erstatte en lejesvend med en ny lejesvend, hvilket hverken fungerer sportsligt eller økonomisk. Vi har altså 12 midtbanespillere og 6 angribere. Det er for mange, også selvom vi kan tynde lidt ud fra bunden af truppen i form af Rye og Toft.

Især når vi kun har seks spilleklare forsvarere, hvoraf to endnu ikke har rundet 10 seniorkampe. Henrik Dalsgaard har praktisk talt ikke spillet fodbold siden december 2013 og Augustinussen har været rystende dårlig de gange jeg har set ham i centerforsvaret i Reserveligaen. Det er meget tyndt - især når man ser hvad vi har at skyde med offensivt. Løsningen er jo endda meget simpel - Lasse Nielsen. Han løser problemet centralt og på højre back og vil ligesom Ene og Nicklas kunne gå lige ind på holdet.
Er helt enig. Uanset hvor fristende det er at hente Jönsson da han har åbenlyse kvaliteter og åbenlyst har givet udtryk for at han gerne vil til AaB så vi må bare erkende at AaB har små penge at gøre med og den defensive del af banen er klart der vi mest trænger til forstærkninger. Jeg tror ikke Lasse er en mulighed for AaB. Dels koster han transfer+høj løn og dels har han ikke det store ønske om at vende hjem til DK. Dertil vil jeg foretrække en venstrebenet forsvarer som også kan agere venstre back når Ahlmann er ude.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Kempes » 10. jul 2014, 10:10

Defensivt skal Blåbjerg nok stå distancen og i kampen mod Strømgodset synes jeg han viste gode offensive takter som Venstre Back. (og så scorede han altså 2 mål i træningskampen i Frederikshavn :)

Derfor må jagten på en backup til Ahlmann være afblæst - i det mindste i dette transfervindue.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Forza » 10. jul 2014, 10:14

Kempes skrev:Defensivt skal Blåbjerg nok stå distancen og i kampen mod Strømgodset synes jeg han viste gode offensive takter som Venstre Back. (og så scorede han altså 2 mål i træningskampen i Frederikshavn :)

Derfor må jagten på en backup til Ahlmann være afblæst - i det mindste i dette transfervindue.
det ville være det ideelle men omvendt skræmmer det mig at han aldrig fik chancen i sidste sæson når Ahlmann var ude. Har ikke det store kendskab til Blåbjergs kvaliteter, så ved ikke hvad han reelt indeholder.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
iloveaab4ever
2. div
2. div
Indlæg: 191
Tilmeldt: 2. jun 2009, 17:19

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af iloveaab4ever » 10. jul 2014, 13:25

Forza skrev:
Kempes skrev:Defensivt skal Blåbjerg nok stå distancen og i kampen mod Strømgodset synes jeg han viste gode offensive takter som Venstre Back. (og så scorede han altså 2 mål i træningskampen i Frederikshavn :)

Derfor må jagten på en backup til Ahlmann være afblæst - i det mindste i dette transfervindue.
det ville være det ideelle men omvendt skræmmer det mig at han aldrig fik chancen i sidste sæson når Ahlmann var ude. Har ikke det store kendskab til Blåbjergs kvaliteter, så ved ikke hvad han reelt indeholder.
Due var reserve for Ahlmann, og gjorde det fremragende. Derudover mener jeg der var en kamp i foråret hvor PK var meget tvivlsom, og Ahlmann var ude, hvor, hvis PK havde manglet, Blåbjerg skulle have spillet venstre back, og Due højre.
På forhånd undskyld for det pinlige brugernavn, der blev oprettet i en alder af 11.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Forza » 10. jul 2014, 13:42

iloveaab4ever skrev:
Forza skrev:
Kempes skrev:Defensivt skal Blåbjerg nok stå distancen og i kampen mod Strømgodset synes jeg han viste gode offensive takter som Venstre Back. (og så scorede han altså 2 mål i træningskampen i Frederikshavn :)

Derfor må jagten på en backup til Ahlmann være afblæst - i det mindste i dette transfervindue.
det ville være det ideelle men omvendt skræmmer det mig at han aldrig fik chancen i sidste sæson når Ahlmann var ude. Har ikke det store kendskab til Blåbjergs kvaliteter, så ved ikke hvad han reelt indeholder.
Due var reserve for Ahlmann, og gjorde det fremragende. Derudover mener jeg der var en kamp i foråret hvor PK var meget tvivlsom, og Ahlmann var ude, hvor, hvis PK havde manglet, Blåbjerg skulle have spillet venstre back, og Due højre.
Gjorde Due det fremragende på VB? Det er vist kun slutningen af sæsonen du har set så. Due var af nød reserve ja. Havde han været "fremragende" på denne position havde de uden tvivl også forlænget med ham.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 533
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 17 (Sommervinduet 2014)

Indlæg af Trickster » 10. jul 2014, 13:52

Forza skrev:
iloveaab4ever skrev:
Forza skrev:
Kempes skrev:Defensivt skal Blåbjerg nok stå distancen og i kampen mod Strømgodset synes jeg han viste gode offensive takter som Venstre Back. (og så scorede han altså 2 mål i træningskampen i Frederikshavn :)

Derfor må jagten på en backup til Ahlmann være afblæst - i det mindste i dette transfervindue.
det ville være det ideelle men omvendt skræmmer det mig at han aldrig fik chancen i sidste sæson når Ahlmann var ude. Har ikke det store kendskab til Blåbjergs kvaliteter, så ved ikke hvad han reelt indeholder.
Due var reserve for Ahlmann, og gjorde det fremragende. Derudover mener jeg der var en kamp i foråret hvor PK var meget tvivlsom, og Ahlmann var ude, hvor, hvis PK havde manglet, Blåbjerg skulle have spillet venstre back, og Due højre.
Gjorde Due det fremragende på VB? Det er vist kun slutningen af sæsonen du har set så. Due var af nød reserve ja. Havde han været "fremragende" på denne position havde de uden tvivl også forlænget med ham.

Due var god da vi vandt 2-3 i Herning. Han assisterede blandt andet Spalvis' sejrsmål. Han var til gengæld knap så god, da vi tabte 0-2 hjemme mod Esbjerg et par uger senere. Det er vel de to eneste gang han har vikarieret for Ahlmann?

Jeg tvivler på AaB overhovedet var interesseret i at forlænge med Duen, habil backup for Ahlmann eller ej. Han var jo ikke ligefrem en billig spiller at have siddende på bænken, og han er i sin karrieres efterår.
Hair is not a right: it´s a privilege!

Låst