Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2882
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Eksil » 28. apr 2015, 21:54

Provst i Brovst skrev:
Gaarde6 skrev:Satme godt at høre det der Gaarde!!

http://nordjyske.dk/sport/kasper-kusk-k ... cd/24/1547
Vildt nok!
Det er en farlig udmelding, hvis det fejler. Lidt som Bob Bradly/LS-sagen, hvor fans reagerer mere på det de ikke får end det de får.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Arendt » 28. apr 2015, 21:56

Gaarde6 skrev:Satme godt at høre det der Gaarde!!

http://nordjyske.dk/sport/kasper-kusk-k ... cd/24/1547
Fra hans synspunkt kan jeg godt forstå, at han overvejer, hvorvidt om et klubskifte tilbage til AaB er det rigtige. Med tillid fra en midterklub i Belgien eller Holland er jeg sikker på, at han ville være i startopstillingen hver gang. På den anden side vil han fra første dag være et sikkert kort på højrekanten, hvor han vil have tillid og være i et miljø, som han kender. Hans individuelle kvaliteter vil tiltrække 2 mand hver eneste gang, hvorefter hans sideforskydning vil kunne splitte ethvert hold i Superligaen fuldstændig ad. Der vil endvidere være et kæmpe pres på Kasper Kusk, men det må topspillere leve med i topfodbold.

Jeg håber virkelig, at vi henter ham hjem. Andreas Bruhn og Frederik Børsting vil kunne lære fra forhåbentlig Enevoldsen og Kusk på hver sin kant, og ville roligt, men sikkert kunne være klar til at komme i startopstillingen og udvikle sig til profiler.

Jeg er meget sikker på, at Thomsen bliver skudt af til sommer, hvor vi passende kunne hente Enevoldsen og Kusk ind i stedet for.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2198
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Sauer » 28. apr 2015, 21:59

Eksil skrev:
Provst i Brovst skrev:
Gaarde6 skrev:Satme godt at høre det der Gaarde!!

http://nordjyske.dk/sport/kasper-kusk-k ... cd/24/1547
Vildt nok!
Det er en farlig udmelding, hvis det fejler. Lidt som Bob Bradly/LS-sagen, hvor fans reagerer mere på det de ikke får end det de får.
AaB bekræftede vel aldrig dialogen med Bradley?

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2882
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Eksil » 28. apr 2015, 22:37

Sauer skrev:
Eksil skrev:
Provst i Brovst skrev:
Gaarde6 skrev:Satme godt at høre det der Gaarde!!

http://nordjyske.dk/sport/kasper-kusk-k ... cd/24/1547
Vildt nok!
Det er en farlig udmelding, hvis det fejler. Lidt som Bob Bradly/LS-sagen, hvor fans reagerer mere på det de ikke får end det de får.
AaB bekræftede vel aldrig dialogen med Bradley?
Ikke sådan direkte. Der blev talt i vendinger som "international kapaciteter" og "spændene navne", samtidig med at Bob historien kørte i medierne.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14784
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Hanga » 29. apr 2015, 10:00

Jeg synes det er helt fint at Gaarde melder ud som han gør, også i trænerjagten. Hvorfor gå og skjule ting der ellers virker åbenlyse. Jeg elsker den større åbenhed som AaB har signaleret efter skiftene på direktørgangene.

Samtidig kan det lægge en smule ekstra pres på Kusk. Skulle han vælge f.eks. FCK over AaB, vil det nu fremgå klart, at det er Kusk der har fravalgt AaB.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1208
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Reyad » 29. apr 2015, 12:55

Det er rigtig fin kommunikation af Gaarde. Det er ingen hemmelighed, at Kusk er på vej væk, at AaB er interesseret eller at Twente er i store økonomiske vanskeligheder. Mon ikke Bjelland også skal finde sig en anden klub i sommerpausen.

Kusk, med motivationen i orden, ville være en gave til AaB. Han er en teknisk dygtig spiller, der kan sætte en mand og med stor kreativitet. Præcis det som vores hold mangler. Hvis Thomsen ryger og Ene bliver, så er det altså et par målfarlige kanter vi pludselig har. Ja, man kan godt drømme lidt. Thomsen er en dygtig spiller, men målfarlig er han ikke endnu.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af hje1980 » 29. apr 2015, 13:03

Reyad skrev:Det er rigtig fin kommunikation af Gaarde. Det er ingen hemmelighed, at Kusk er på vej væk, at AaB er interesseret eller at Twente er i store økonomiske vanskeligheder. Mon ikke Bjelland også skal finde sig en anden klub i sommerpausen.

Kusk, med motivationen i orden, ville være en gave til AaB. Han er en teknisk dygtig spiller, der kan sætte en mand og med stor kreativitet. Præcis det som vores hold mangler. Hvis Thomsen ryger og Ene bliver, så er det altså et par målfarlige kanter vi pludselig har. Ja, man kan godt drømme lidt. Thomsen er en dygtig spiller, men målfarlig er han ikke endnu.
Netop derfor tror jeg Thomsen bliver i næste sæson også... evt. med en forlængelse til følge.
Måske man endda kan give Thomsen flere kampe centralt og så med Kusk og Ene på hver deres kant... fremme Jönsson og Spalvis... av av av for en offensiv.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Jesper Schmidt » 29. apr 2015, 15:16

Hanga skrev:Jeg synes det er helt fint at Gaarde melder ud som han gør, også i trænerjagten. Hvorfor gå og skjule ting der ellers virker åbenlyse. Jeg elsker den større åbenhed som AaB har signaleret efter skiftene på direktørgangene.

Samtidig kan det lægge en smule ekstra pres på Kusk. Skulle han vælge f.eks. FCK over AaB, vil det nu fremgå klart, at det er Kusk der har fravalgt AaB.
Jeg er meget enig, Gaarde har altså (også) nogle evner som kommunikator, i det hele taget synes jeg at han indtil videre gør det helt eminent. Jeg synes der er en rigtig stærk signalværdi her, også overfor Kusk, som nu kan se præcist hvor meget AaB mener det, når de siger de vil have ham hjem. Selvfølgelig lægger det også et vist pres på Kusk, men helt klart indenfor hvad der er anstændigt. Jeg synes nu iøvrigt også det er et meget kraftigt signal at sende til Kusk, at AaB allerede så tidligt (sådan læser jeg i hvert fald Gaardes ord) er enige med Twente om en overgangssum.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af thomasjn » 29. apr 2015, 15:20

Jesper Schmidt skrev:
Hanga skrev:Jeg synes det er helt fint at Gaarde melder ud som han gør, også i trænerjagten. Hvorfor gå og skjule ting der ellers virker åbenlyse. Jeg elsker den større åbenhed som AaB har signaleret efter skiftene på direktørgangene.

Samtidig kan det lægge en smule ekstra pres på Kusk. Skulle han vælge f.eks. FCK over AaB, vil det nu fremgå klart, at det er Kusk der har fravalgt AaB.
Jeg er meget enig, Gaarde har altså (også) nogle evner som kommunikator, i det hele taget synes jeg at han indtil videre gør det helt eminent. Jeg synes der er en rigtig stærk signalværdi her, også overfor Kusk, som nu kan se præcist hvor meget AaB mener det, når de siger de vil have ham hjem. Selvfølgelig lægger det også et vist pres på Kusk, men helt klart indenfor hvad der er anstændigt. Jeg synes nu iøvrigt også det er et meget kraftigt signal at sende til Kusk, at AaB allerede så tidligt (sådan læser jeg i hvert fald Gaardes ord) er enige med Twente om en overgangssum.
At de har fået lov til at snakke med Kusk betyder vel ikke nødvendigivs, at de er enige om en sum. Hvis Twente ikke vil Kusk er det vel logisk at lade andre klubber tale med ham for at se om det er noget.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Jesper Schmidt » 29. apr 2015, 18:46

thomasjn skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Hanga skrev:Jeg synes det er helt fint at Gaarde melder ud som han gør, også i trænerjagten. Hvorfor gå og skjule ting der ellers virker åbenlyse. Jeg elsker den større åbenhed som AaB har signaleret efter skiftene på direktørgangene.

Samtidig kan det lægge en smule ekstra pres på Kusk. Skulle han vælge f.eks. FCK over AaB, vil det nu fremgå klart, at det er Kusk der har fravalgt AaB.
Jeg er meget enig, Gaarde har altså (også) nogle evner som kommunikator, i det hele taget synes jeg at han indtil videre gør det helt eminent. Jeg synes der er en rigtig stærk signalværdi her, også overfor Kusk, som nu kan se præcist hvor meget AaB mener det, når de siger de vil have ham hjem. Selvfølgelig lægger det også et vist pres på Kusk, men helt klart indenfor hvad der er anstændigt. Jeg synes nu iøvrigt også det er et meget kraftigt signal at sende til Kusk, at AaB allerede så tidligt (sådan læser jeg i hvert fald Gaardes ord) er enige med Twente om en overgangssum.
At de har fået lov til at snakke med Kusk betyder vel ikke nødvendigivs, at de er enige om en sum. Hvis Twente ikke vil Kusk er det vel logisk at lade andre klubber tale med ham for at se om det er noget.
På Gaardes udtalelse lyder det bare som om det er op til Kusk nu, og at der dermed ikke er andre forhindringer, men det er da muligt jeg overfortolker.

Men der er altså en påfaldende mangel på de sædvanlige floskler om at han jo har en aftale med en anden klub, at klubberne skal blive enige om en sum AaB kan gå med til osv.

Gaarde siger vel lige ud at hvis Kusk vil hjem til AaB, så kommer det til at ske. Det tror jeg ikke han ville melde så rent ud, hvis han ikke havde noget på plads klubberne imellem.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Patmand » 30. apr 2015, 11:34

hje1980 skrev:
Reyad skrev:Det er rigtig fin kommunikation af Gaarde. Det er ingen hemmelighed, at Kusk er på vej væk, at AaB er interesseret eller at Twente er i store økonomiske vanskeligheder. Mon ikke Bjelland også skal finde sig en anden klub i sommerpausen.

Kusk, med motivationen i orden, ville være en gave til AaB. Han er en teknisk dygtig spiller, der kan sætte en mand og med stor kreativitet. Præcis det som vores hold mangler. Hvis Thomsen ryger og Ene bliver, så er det altså et par målfarlige kanter vi pludselig har. Ja, man kan godt drømme lidt. Thomsen er en dygtig spiller, men målfarlig er han ikke endnu.
Netop derfor tror jeg Thomsen bliver i næste sæson også... evt. med en forlængelse til følge.
Måske man endda kan give Thomsen flere kampe centralt og så med Kusk og Ene på hver deres kant... fremme Jönsson og Spalvis... av av av for en offensiv.
Jeg tror bestemt ikke Thomsen forlænger med AaB. Det baserer jeg på hans egne udtalelser omkring at ville prøve sig af på højere niveau. Og så virker han mæt af AaB/Superligaen.

Jeg ved heller ikke hvorfor han permanent skal ind centralt når han på intet tidspunkt har sprudlet på den position. Bevares, han er også gået ned i niveau på fløjen men her har han dog i mesterskabssæsonen vist så tilpas højt niveau at han blev udtaget til A-landsholdet. Jeg tror hans fremtid er fløjen.

Thomsen har et år tilbage af sin kontrakt og jeg tror der er 95% chance for han smutter her i sommerpausen.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2882
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Eksil » 30. apr 2015, 11:52

Patmand skrev: Thomsen har et år tilbage af sin kontrakt og jeg tror der er 95% chance for han smutter her i sommerpausen.
Vil da godt oppe det til 100 procent. Når det u-21 EM er overstået skal han skydes afsted for mest muligt - mit gæt er 7-10 mio kr. Kusk ville være den perfekte erstatning, men så mangler der stadig en kant hvis Enevoldsen smutter.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Søgaard » 30. apr 2015, 14:44

Vigtigt at Gaarde er ude og give Kusk muligheden for at vende hjem, hvis han ønsker det.

Jeg håber dog, at han finder en ny klub i udlandet, en midterklub i Belgien/Holland, så han kan få en reel chance og noget tillid. Tiden er ikke inde til at vende hjem, jeg håber han har mod på mere i udlandet først.
Aalborg BK 1885!

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4740
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Maglau » 30. apr 2015, 17:01

Søgaard skrev:Vigtigt at Gaarde er ude og give Kusk muligheden for at vende hjem, hvis han ønsker det.

Jeg håber dog, at han finder en ny klub i udlandet, en midterklub i Belgien/Holland, så han kan få en reel chance og noget tillid. Tiden er ikke inde til at vende hjem, jeg håber han har mod på mere i udlandet først.
Undskyld men hvordan f..... Kan du håbe at kusk vælger en anden klub end AaB. Forudsat selvfølgelig at du er AaB fan og anser kusk som en forstærkning for vores hold
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Jesper Schmidt » 1. maj 2015, 01:41

Eksil skrev:
Patmand skrev: Thomsen har et år tilbage af sin kontrakt og jeg tror der er 95% chance for han smutter her i sommerpausen.
Vil da godt oppe det til 100 procent. Når det u-21 EM er overstået skal han skydes afsted for mest muligt - mit gæt er 7-10 mio kr. Kusk ville være den perfekte erstatning, men så mangler der stadig en kant hvis Enevoldsen smutter.
Jeg tror nu nærmere det er fifty-fifty om Thomsen smutter til sommer, jeg er sikker på det skal være den helt rigtige klub for ham før han tager afsted, for Thomsen virker som en knægt som i høj grad har hovedet skruet rigtigt på, og han ser stensikkert meget på de skræmmende spor fra især kusk, men også helenius og Lasse Nielsen. Et stærkt em fra Thomsen kan selvfølgelig flytte meget på de procenter, men det kan det modsatte absolut også.

I mine øjne ville det rigtige valg for Thomsen være at blive mindst en sæson mere.

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:47
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Henriksen » 1. maj 2015, 09:06

Pålidelige kilder hvisker i min øresnegl, at ifølge hovedpersonen selv (ham fra Twente), så står valget herhjemme mellem AaB, OB og FCM. Sidstnævnte som outsideren, da Kusken nok går efter det trygge og sikre som i dette tilfælde er enten AaB fordi det er AaB og OB fordi de kan tilbyde Kent Nielsen.
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Søgaard » 1. maj 2015, 09:38

Maglau skrev:
Søgaard skrev:Vigtigt at Gaarde er ude og give Kusk muligheden for at vende hjem, hvis han ønsker det.

Jeg håber dog, at han finder en ny klub i udlandet, en midterklub i Belgien/Holland, så han kan få en reel chance og noget tillid. Tiden er ikke inde til at vende hjem, jeg håber han har mod på mere i udlandet først.
Undskyld men hvordan f..... Kan du håbe at kusk vælger en anden klub end AaB. Forudsat selvfølgelig at du er AaB fan og anser kusk som en forstærkning for vores hold
Fordi det vil være endnu et tegn på, at vores spillere ikke kan klare sig i udlandet. Det tror jeg vil skade vores muligheder for salg fremadrettet. Dernæst tror jeg, at Kusk vil få problemer ala Helenius, ved at skulle hjem så hurtigt igen - alternativt tror jeg at han om nogle år fortryder, hvilket kan resultere i at han aldrig tager et skridt mere i sin udvikling. Jeg mener han er talentfuld nok til at klare sig i Holland eller Belgien, og selvom det isoleret set er godt at få ham hjem nu, håber jeg han han har nogle år i udlandet tilbage, før jeg så håber han vender hjem.

Men som jeg startede med at sige - hvis det er fordi han ønsker at spille superliga og føler sig motiveret til det, så håber jeg da klart han vender hjem.
Aalborg BK 1885!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af frederikshavneren » 1. maj 2015, 10:21

Søgaard skrev:
Maglau skrev:
Søgaard skrev:Vigtigt at Gaarde er ude og give Kusk muligheden for at vende hjem, hvis han ønsker det.

Jeg håber dog, at han finder en ny klub i udlandet, en midterklub i Belgien/Holland, så han kan få en reel chance og noget tillid. Tiden er ikke inde til at vende hjem, jeg håber han har mod på mere i udlandet først.
Undskyld men hvordan f..... Kan du håbe at kusk vælger en anden klub end AaB. Forudsat selvfølgelig at du er AaB fan og anser kusk som en forstærkning for vores hold
Fordi det vil være endnu et tegn på, at vores spillere ikke kan klare sig i udlandet. Det tror jeg vil skade vores muligheder for salg fremadrettet. Dernæst tror jeg, at Kusk vil få problemer ala Helenius, ved at skulle hjem så hurtigt igen - alternativt tror jeg at han om nogle år fortryder, hvilket kan resultere i at han aldrig tager et skridt mere i sin udvikling. Jeg mener han er talentfuld nok til at klare sig i Holland eller Belgien, og selvom det isoleret set er godt at få ham hjem nu, håber jeg han han har nogle år i udlandet tilbage, før jeg så håber han vender hjem.

Men som jeg startede med at sige - hvis det er fordi han ønsker at spille superliga og føler sig motiveret til det, så håber jeg da klart han vender hjem.
Enig. Jeg håber også at Kusk bliver i udlandet, men hvis han ønsker at returnere til Danmark så håber jeg da at han vælger AaB.

Du har nogle gode betragtninger ift. hvorfor Kusk bør give udlandet en ny chance. Hvis Kusk allerede nu vender hjem så er det endnu en i rækken af danskere, som hurtigt vender hjem så snart de møder lidt modgang i udlandet.
Kusk bør derimod lade sig inspirere af Lasse. Find en ny klub i udlandet, Kusk er rigelig god til mange klubber i Holland/Belgien.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4740
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Maglau » 1. maj 2015, 12:27

Henriksen skrev:Pålidelige kilder hvisker i min øresnegl, at ifølge hovedpersonen selv (ham fra Twente), så står valget herhjemme mellem AaB, OB og FCM. Sidstnævnte som outsideren, da Kusken nok går efter det trygge og sikre som i dette tilfælde er enten AaB fordi det er AaB og OB fordi de kan tilbyde Kent Nielsen.
FCM kan helt sikker overmatche vores løntilbud, mens vi helt sikkert bør kunne overmatchet OB, deres pengetræ er ved at visne og de viser helt anden mådehold end for bare to sæsoner siden.
Mærkeligt valg hvis han vælger OB over os, ny by og klubkultur dårligere hold/klub istedet for at finde ståsted i noget velkendt så han kun skal koncentrere sig om fodbolden.
FCM fy for fanden det er salt i såret hvis de napper ham, og sportslig kan det sagtens forsvares da de står meget bedre end os og har ambitionerne til fremover atvære med i toppen.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:47
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Henriksen » 1. maj 2015, 13:28

For tryghedsnarkomanen Kusk er Odense klart at foretrække over Herning da byen unægteligt minder meget om Aalborg i størrelse og med Kent Nielsen ved roret hos De Stribede er OB det åbenlyse valg over Heden. Og så selvklart de hjemlige trygge rammer i Aalborg.

Mon ikke der bliver hentet tilbud i alle tre klubber og så kan de holdes op mod hinanden:

- AaB: Ny træner, nyt projekt - trygge rammer
- OB: Nye udfordringer, Kent Nielsen, god løn
- FCM: Daglig omgang med Disco-Glen, sommerlejr i Burkina Faso, traktortræk, Herning og et års forbrug af Mokai.

Så må mavefornemmelsen afgøre resten
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...

Låst