Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af astonvilla » 14. maj 2015, 23:46

Yankee skrev:Er det kun mig, der er blevet lun på at hente Michael Lumb? Han har altid haft skadesproblemer, men når han spiller er han en klasseback. Han er transferfri og kommer i god form til sæsonstart i modsætning til Ahlmann/Gorter. Det er en meget alvorlig mangel når vi ikke råder over en offensiv venstreback, så vi bør have en ordentlig reserve og konkurrence på pladsen.

Derudover tror jeg ikke Lumb er så dyr igen. Han er kontraktfri og kommer direkte fra en nedrykning.
Nej det er ikke kun dig.
Bienvenu Bassogog!

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Arendt » 14. maj 2015, 23:53

Yankee skrev:Er det kun mig, der er blevet lun på at hente Michael Lumb? Han har altid haft skadesproblemer, men når han spiller er han en klasseback. Han er transferfri og kommer i god form til sæsonstart i modsætning til Ahlmann/Gorter. Det er en meget alvorlig mangel når vi ikke råder over en offensiv venstreback, så vi bør have en ordentlig reserve og konkurrence på pladsen.

Derudover tror jeg ikke Lumb er så dyr igen. Han er kontraktfri og kommer direkte fra en nedrykning.
Vi har allerede en meget skadesplaget venstre back i Jakob Ahlmann, og jeg synes, at det er et stort sats at hente endnu én. Hvis vi skal hente en venstre back, er jeg stadig meget lun på Nicolaj Ritter fra Silkeborg.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Provst i Brovst » 14. maj 2015, 23:55

Behold Donny Gorter!
Billede
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2001
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af 9520AaB » 15. maj 2015, 15:41

Michael Lumb får Patrick til at ligne Danmarks bedste venstre back. Så STORT nej tak.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Arendt » 15. maj 2015, 16:14

Nyt om Helenius og Thomsen fra Allan Gaarde.

Gaarde fortæller om stor interesse for Nikolaj Thomsen fra udlandet og fortsat interesse i Nicklas Helenius.

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/aa ... r-saesonen
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1633
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Patmand » 15. maj 2015, 16:32

astonvilla skrev:
Yankee skrev:Er det kun mig, der er blevet lun på at hente Michael Lumb? Han har altid haft skadesproblemer, men når han spiller er han en klasseback. Han er transferfri og kommer i god form til sæsonstart i modsætning til Ahlmann/Gorter. Det er en meget alvorlig mangel når vi ikke råder over en offensiv venstreback, så vi bør have en ordentlig reserve og konkurrence på pladsen.

Derudover tror jeg ikke Lumb er så dyr igen. Han er kontraktfri og kommer direkte fra en nedrykning.
Nej det er ikke kun dig.
http://indkast.dk/index.php?nyhed=125280

Oversigt over de spillere der tjener mest i deres klubber:
AaB: Rasmus Würtz: 2,2 mio. kr.
FC Vestsjælland: Michael Lumb: 2 mio. kr.

En dyr reserve?

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Yankee » 15. maj 2015, 16:44

Patmand skrev:
astonvilla skrev:
Yankee skrev:Er det kun mig, der er blevet lun på at hente Michael Lumb? Han har altid haft skadesproblemer, men når han spiller er han en klasseback. Han er transferfri og kommer i god form til sæsonstart i modsætning til Ahlmann/Gorter. Det er en meget alvorlig mangel når vi ikke råder over en offensiv venstreback, så vi bør have en ordentlig reserve og konkurrence på pladsen.

Derudover tror jeg ikke Lumb er så dyr igen. Han er kontraktfri og kommer direkte fra en nedrykning.
Nej det er ikke kun dig.
http://indkast.dk/index.php?nyhed=125280

Oversigt over de spillere der tjener mest i deres klubber:
AaB: Rasmus Würtz: 2,2 mio. kr.
FC Vestsjælland: Michael Lumb: 2 mio. kr.

En dyr reserve?
Hvem siger han skal have det samme som han får i FCV?

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Arendt » 15. maj 2015, 16:46

Yankee skrev:
Patmand skrev:
astonvilla skrev:
Yankee skrev:Er det kun mig, der er blevet lun på at hente Michael Lumb? Han har altid haft skadesproblemer, men når han spiller er han en klasseback. Han er transferfri og kommer i god form til sæsonstart i modsætning til Ahlmann/Gorter. Det er en meget alvorlig mangel når vi ikke råder over en offensiv venstreback, så vi bør have en ordentlig reserve og konkurrence på pladsen.

Derudover tror jeg ikke Lumb er så dyr igen. Han er kontraktfri og kommer direkte fra en nedrykning.
Nej det er ikke kun dig.
http://indkast.dk/index.php?nyhed=125280

Oversigt over de spillere der tjener mest i deres klubber:
AaB: Rasmus Würtz: 2,2 mio. kr.
FC Vestsjælland: Michael Lumb: 2 mio. kr.

En dyr reserve?
Hvem siger han skal have det samme som han får i FCV?
Hellere en young gun i stedet for en reserve, som skal have 1-1.5 mio. kr. i årsløn. Det giver ingen mening at signe Michael Lumb.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gaarde6 » 16. maj 2015, 08:25

Kusk var den spiller jeg håbede mest på at få til AaB :-(
Jeg håber Gaarde stadig jagter en hurtig og driblestærk kant.
Jeg mener seriøst at det er alt vi mangler for at spille med i toppen igen (Hvis vi kan holde på resten af holdet)

Venstre back skulle Ahlman gerne sætte sig på igen. Reserverne Gilli og PK er to rigtig gode back up!
I midterforsvaret har både Blåbjerg og Pedersen vist de kan tage over i tilfælde af skader og karantæner.
Højre back har vi landets bedste med sidste sæsons bedste (PK) som back up.

På den centrale midt er vi godt besat. Synes både Würtz og Risgård går forrest og binder forsvar og angreb perfekt sammen. Vi har fin bredde med Augu og mon ikke Blomqvist begynder at nærme sig ? Synes og Nikolaj har spillet ganske fint inde i midten på det seneste.

På kanterne synes jeg vi mangler!!! Nikolaj er selvskrevet. Ene har gjort det udmærket, men ikke prangende. Tror ikke vi råder over ham i næste sæson. Så er der Børsting og bruhn. Begge to meget talentfulde spillere.. Jeg synes de mangler et niveau endnu. De flader alt for tit helt ud af kampene :-( I MINE øjne skal alle sejl sættes ind på en hurtig og driblestærk kantspiller! Vi mangler fart og gennembrudskraft. Og så mangler vi en spiller, som sætter folk af mand mod mand. Det skaber overtal og det gør livet nemmere for vores angribere, når de får pladsen i feltet. Vi så det med Kusk en million gange. Når han satte en mand, brød modstanderne deres forsvars kæde for at møde Kusk og pludselig havde angriberne ekstra meget plads. Vi har det ikke nu og jeg kan ikke se vi har det internt allerede i næste sæson :-(

Vi har mange virkelig gode angribere! AK, Helenius, Jönsson og sidste sæsons bedste Spalvis!

Lander Gaarde en KLASSE kant og kan han holde sammen på resten. Så ender vi i top 3 ;-)

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Erasmus Montanus » 16. maj 2015, 09:03

Jeg tror at Pavel Savitskiy ville være et god tilgang til kanten. Meget ung, driblestærk, venstrefodet kantspiller med et godt skud. Han er udlejet fra sin belarussike klub til en eller anden polsk klub, hvilket jeg synes er lidt mærkeligt, men han lader i hvert fald til at besidde det vi mangler. Måske har han ikke lyst til at tage på eventyr i DK, men nu har vi i det mindste flere fra Østeuropa i klubben.



Og så håber jeg i øvrigt, at vi kan holde på Thomsen, hvis han også selv kan se idéen i at blive et år mere i DK. Han er en meget komplet spiller med en opadgående formkurve, men han mangler at bygge på sin målscoring, før han skal på udlandseventyr, mener jeg.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Indlæg: 724
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:08
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Glenn Francisco » 16. maj 2015, 17:09

Tror i efter skuffelsen med Kusk og både FCM og FCKs oprustning at AaB intensiverer styrkelsen af truppen?
En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1633
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Patmand » 16. maj 2015, 18:27

Glenn Francisco skrev:Tror i efter skuffelsen med Kusk og både FCM og FCKs oprustning at AaB intensiverer styrkelsen af truppen?
Jeg tror ikke AaB evner at være med i en sådan hvem-kan-pisse-længst dyst, så nej jeg tror man fortsætter den linje man har besluttet sig for.

Og den linje tror jeg er at forsøge at hente profiler (altså spillere der er tiltænkt en rolle som profil i AaB) der ikke er slået til i deres nuværende klub, således de kan lejes eller hentes for et symbolsk beløb.
Dernæst forsøge at fremavle egne talenter suppleret med nogle divisionsspillere som skønnes at kunne udvikle sig til habile superligaspillere. Og et par færinge måske :D

Det er selvfølgelig ikke så spændende at sidde og læse om alle de spillere som FCK, FCM og BIF kædes sammen med.
Det er efterhånden en del år siden AaB brugte penge på transfers. Jeg har prøvet at kigge i de gamle journaler...kan dårligt finde nogle som har kostet mere end nogle få peanuts.
Rasmus Würtz kom tilbage fra FCK og KEP kom til fra AC Horsens i 2009/10 sæsonen. Jeg ved ikke om de har kostet mere end 1-2 mio.

Jeg tror at Nikolaj Thomsen står over for et klubskifte. Dalsgaards kontrakt udløber ultimo 2015. Jeg tror egentlig ikke han ønsker at forlænge, men det er bare et gæt. Her mener AaB nok at Patrick Kristensen kan tage over.

Så tror jeg også der sker noget på angribersiden. Der er simpelthen for mange nu hvor de allesammen stort set er skadesfri. Jeg tror man er nødt til at sige, hvor kan de lønkroner bruges mere hensigtsmæssigt?
Helenius og Jönsson er givetvis de to dyreste men AK's kontrakt løber ud om et halvt år mener jeg. Så tror jeg han er i en position hvor kan bede om at få noget mere i løn. Jönssons kontrakt løber ydeligere et år. Hvem af dem skal væk? Ja det er et godt spørgsmål. Det mest oplagte er nok at lade Helenius ryge tilbage til Aston Villa såfremt man kan få en forlængelse på plads med AK.

Så er der Enevoldsen. Bum bum. Han vil jo sikkert gerne prøve sig af igen i udlandet. Men hvis f.eks. Thomsen smutter så vil AaB nok alligevel strække sig for at kunne beholde ham lidt længere.

Hvad skal der så ind? Hvis Thomsen ryger og måske endda Enevoldsen, så er det ret indlysende at man har brug for et par kantspillere. Man må sige at det ikke ser ud til vi har nogle flyveklare talenter på de pladser lige pt.
Jeg mener også AaB har behov for en dygtig midtbanespiller.

Jeg må indrømme jeg kan ikke se tegningen til en stor 2015/16 sæson. Jeg tror ikke ovenstående trup er klar til for alvor at kæmpe med om 3-4. pladsen. Men AaB har det med at overraske, nogle gange positivt og andre gange negativt.
Måske har man tænkt sig at holde pengene i lommen indtil BIF og FCM's mæcener kører sur i det og stopper med at financiere deres overforbrug, for så at byde op til dans.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gaarde6 » 17. maj 2015, 08:57

Glenn Francisco skrev:Tror i efter skuffelsen med Kusk og både FCM og FCKs oprustning at AaB intensiverer styrkelsen af truppen?
Det håber jeg IKKE!!
Nu har vi i 15-20 år kæmpet for at få styr på økonomien.
Det har vi endelig fået. Så skal vi ikke til at gamble med pengene igen!!
Vi kan ikke følge med FCK og vi kan heller ikke følge med sugar daddy. I princippet burde vi heller ikke følge med Brøndby, men med Rud ved roret er jeg sikker på vi sagtens kan matche dem! Han er så gennemført dårlig til at handle spillere!
Jeg er sikker på at vi med det rette indkøb og forlængelser kan spille med i top 4 hvert år og det synes jeg faktisk er rigtig godt gået.
Vi skal nok stikke snuden frem og tage mesterskaber i ny og næ :thumbsup:

nj27
1. div
1. div
Indlæg: 380
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:49

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af nj27 » 17. maj 2015, 21:54

det er helt sikkert at det der eventuelt kommer ind ikke er i nærheden af det vi har nu kvalitetsmæssig
hvor skal vi hente en angriber der har samme målnæse som Helenius og ak , den hylde vi kikker på hedder jo 1 div og lavere
Enevoldsen hvis han smutter hvem skal vi så erstatte ham med , husk vi har ingen penge!!!!!!!
nej lad os nu begynde og opføre os lidt normalt igen , vi har nu fået rettet op på det økonomiske , og der bliver vel afsat en pose penge til at forstærke truppen osse uden det betyder ravnerok , det ligesom at man tror det hele vælter igen når bare tanken her på siden begynder at sige indkøb
jeg håber man ret hurtig finder ud af hvem der bliver og hvem der skal væk . så vi kan have truppen på plads inden start på den nye sæson
det er måske lidt naivt når man har set de sidste mange transfervinduer , men det ville nu være en kæmpe fordel

jayC
Superliga
Superliga
Indlæg: 667
Tilmeldt: 23. jun 2009, 22:39

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af jayC » 17. maj 2015, 22:57

Jeg ser det som et kæmpe plus at Lars Søndergaard overtager truppen og ansvaret for spillerindkøb sammen med Gaarde, da han har et stort kendskab til østrigsk fodbold, hvilken man så da han hentede Okotie til Danmark og gjorde ham Til profil i ligaen - mon ikke han kan finde en eller to mere som ser AaB som et skridt op, og som supplere vores trup :-)

Derudover ser jeg også en spiller som Pierre Kanstrup som forstærkning til vores forsvar, og så sende KEP afsted - han er boldsikker, bygger spillet godt op .. Og skule thealander smutte vil han være god ved siden af Kasper Pedersen..

Jeg ser frem til næste sæson som forhåbentlig ender bedre end nuværende og uden de mange skader :thumbsup:
AaB - nu, i morgen & altid! :)

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6389
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af FlæskeFrank » 17. maj 2015, 23:18

Er også tryg ved Søndergaard og Gaardes transferevner.

Men få nu forlænget med nogen, så vi kan se hvem vi regner med næste sæson.
- FlæskeFrank

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1347
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af white splash » 18. maj 2015, 11:20

Måske man kunne kigge lidt på FCK's voksende overskudslager af spiller? De må da også skulle af med nogle spillere, nu de opruster helt vildt?
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af thomasjn » 18. maj 2015, 11:25

white splash skrev:Måske man kunne kigge lidt på FCK's voksende overskudslager af spiller? De må da også skulle af med nogle spillere, nu de opruster helt vildt?
Har sgu svært ved at finde nogen i FCK, som jeg gerne så i Aalborg. Det skulle lige være Nicolai Jørgensen, men han skifter næppe til en anden dansk klub. Så er der Danny Amankwa, men han er 1) skadet og 2) en ser ud til at satse på. Gislason kunne være spændende, hvis pengene ikke er for store og han kunne nok godt være en spiller de ikke satser på fremadrettet.
Derudover tror jeg generelt ikke FCK vil sælge til os, da vi er en konkurrent i højere grad end f.eks. Esbjerg og SønderjyskE.

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1347
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af white splash » 18. maj 2015, 11:33

thomasjn skrev:
white splash skrev:Måske man kunne kigge lidt på FCK's voksende overskudslager af spiller? De må da også skulle af med nogle spillere, nu de opruster helt vildt?
Har sgu svært ved at finde nogen i FCK, som jeg gerne så i Aalborg. Det skulle lige være Nicolai Jørgensen, men han skifter næppe til en anden dansk klub. Så er der Danny Amankwa, men han er 1) skadet og 2) en ser ud til at satse på. Gislason kunne være spændende, hvis pengene ikke er for store og han kunne nok godt være en spiller de ikke satser på fremadrettet.
Derudover tror jeg generelt ikke FCK vil sælge til os, da vi er en konkurrent i højere grad end f.eks. Esbjerg og SønderjyskE.
Tænkte også på Gislason, tror han ville være en fin spiller at få herop. Og tror derimod ikke at FCK har det store problem med at sælge/leje spillere til os. Tror kun de ser FCM og BIF som direkte konkurrenter.

Hvad med Toutouh? Hvor meget spilletid kan han se frem til i den kommende sæson?
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
rummanden
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 11. jul 2006, 13:00
Geografisk sted: Langå

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af rummanden » 18. maj 2015, 16:20

Selvom jeg ikke kan lide tanken om en GF'er i en AaB trøje, så vil jeg alligevel foreslå Kasper Povlsen
http://www.bold.dk/nyt/klubmand-paa-vej-mod-agf-exit

Kasper er stadig en ung mand (25år), som både kan bruges på den defensive midtbane og midterforsvaret. og så er det noget der siger mig, at han også er blevet brugt som højre back i agf, og vil derfor være en fin reserve for Dalsgård
Dem der ikk syntes at det er fuldt fortjent at AaB er Danske mestre 2008, vil jeg mene at de skal holde sig langt over på den anden side af storbæltsbroen de næste mange mange år.
Citat Carsten Werge

Låst