Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1211
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Spanky » 22. maj 2015, 12:42

Gamen skrev:Det var Ole Nielsen der var manden bag de eksotiske signings i Sønderjyske, ikke Søndergaard.

Guingamp vil sandsynligvis af med Ronnie Schwartz indenfor det kommende år, så kunne vi passende hente ham hjem igen. De kommer til at få boksen for Mandanne og Beauvue, og så opgraderer de nok betragteligt på frontangriber-pladsen.
Ham angriberen SE havde på lån i foråret af sidste sæson var fra Søndergaards netværk, ikke Ole Nielsens. Det vil glæde mig oprigtigt, at se Ronnie tilbage en dag - tror dog ikke det er aktuelt for os denne sommer.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Søgaard » 22. maj 2015, 13:58

Arendt skrev:Et spændende navn ville være Cas Peters, der er venstrekant og har scoret 22 mål for FC Emmen i Jupiler League, som er Hollands anden bedste række. Han er både driblestærk og kan score mål, og det har vi virkelig brug for i vores nuværende trup.

https://www.youtube.com/watch?v=MX0_BIaUr0Y
Venstrekant er måske så meget sagt, han ser ud til at spille angriber midt i, på en del af målene, og andre er han måske mere venstre angriber i en 4-3-3. Men når det er sagt, kan det godt være han kan fungere på en kant for os. Selvom der er en del dårligt/passivt forsvarsspil i den video, virker det som om han har god teknik og fysik, samt fart bentøjet. Dog virker han en smule selvisk, hvilket self. ikke kun er en skidt ting. Aner ikke hvor mange assists han laver dog, der er kun mål på den video. Jeg er dog lidt i tvivl om han er realistisk at hente for os.

Han spillede sidste år for Jong Twente, så stiller man ham op overfor Kusk med deres Jong Twente kampe ser det sådan ud:
Navn-kampe-mål
Cas-26-7
Kusk-14-3

Så mere skal man hellere ikke rakke niveauet i den liga ned, så skulle Kusk jo have splittet det ad.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2503
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af troelsh » 22. maj 2015, 14:03

Helenius forhandler ifølge EB med Villa om at få sin kontrakt ophævet, hvilket sandsynligvis betyder at det er realistisk han får en permanent kontrakt i AaB.

Jeg er ret splittet i forhold til Helenius, han har ikke rigtig vist sit gamle niveau endnu, og han viser ofte en dårlig attitude på banen, og vi har i forvejen dygtige angribere i AK, Jønsson, Spalvis og Ahlmann. Men tilgengæld ville det være en fantastisk signing hvis han kunne finde sit gamle niveau igen. https://www.youtube.com/watch?v=rOyK8nJ3MIs

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10658
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af jonas386 » 22. maj 2015, 14:23

Kan vi få han gratis (altså hvis Villa ophæver), så er det da bare at hente ham ind.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Sanchez94 » 22. maj 2015, 14:30

jonas386 skrev:Kan vi få han gratis (altså hvis Villa ophæver), så er det da bare at hente ham ind.
Det må vel stadig formodes at han er en løn tung spiller, samt at han vil kræve en sign on fee, af en væsentlig karakter

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10658
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af jonas386 » 22. maj 2015, 14:34

Sanchez94 skrev:
jonas386 skrev:Kan vi få han gratis (altså hvis Villa ophæver), så er det da bare at hente ham ind.
Det må vel stadig formodes at han er en løn tung spiller, samt at han vil kræve en sign on fee, af en væsentlig karakter
Løn, måske. Men jeg er ikke sikker på Helenius er i en position hvor han kan kræve det helt store.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Sanchez94 » 22. maj 2015, 14:47

jonas386 skrev:
Sanchez94 skrev:
jonas386 skrev:Kan vi få han gratis (altså hvis Villa ophæver), så er det da bare at hente ham ind.
Det må vel stadig formodes at han er en løn tung spiller, samt at han vil kræve en sign on fee, af en væsentlig karakter
Løn, måske. Men jeg er ikke sikker på Helenius er i en position hvor han kan kræve det helt store.
Helenius, kan stadig kræve en del, spørgsmålet er om han vil gøre det over for AaB. Helenius har altid sagt at økonomi kommer i anden række, hans familie kommer i første række, og tidligere har de sagt at de var rigtig glade for bo i Aalborg, så der er håb forude ! :)

Brugeravatar
Runschen
2. div
2. div
Indlæg: 167
Tilmeldt: 1. aug 2007, 22:06

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Runschen » 22. maj 2015, 15:20

Troels Kløve fra Horsens

eller

Bruninho fra HB Køge

Forlæng med Ene og Helenius.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1635
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Patmand » 22. maj 2015, 16:26

Sanchez94 skrev:
jonas386 skrev:
Sanchez94 skrev:
jonas386 skrev:Kan vi få han gratis (altså hvis Villa ophæver), så er det da bare at hente ham ind.
Det må vel stadig formodes at han er en løn tung spiller, samt at han vil kræve en sign on fee, af en væsentlig karakter
Løn, måske. Men jeg er ikke sikker på Helenius er i en position hvor han kan kræve det helt store.
Helenius, kan stadig kræve en del, spørgsmålet er om han vil gøre det over for AaB. Helenius har altid sagt at økonomi kommer i anden række, hans familie kommer i første række, og tidligere har de sagt at de var rigtig glade for bo i Aalborg, så der er håb forude ! :)
Håb forude? Det kommer jo an på øjnene der ser.

Én ting er sikkert, der er for mange angribere i truppen pt. Så langt kan vi formodentlig blive enige? Så er spørgsmålet jo hvem man ønsker at beholde og selvfølgelig at spilleren også vil AaB.

AaB's spillerbudget er ca. 30 mio. kroner. Så bruger man omkring 2.5 mio. på Helenius årligt, ja så er det en stor bid af kagen. Man skal blot huske at det betyder selvfølgelig at man ikke kan bruge de penge andetsteds på holdet.
Under forudsætning af at AK, Jönsson og Spalvis alle er der i næste sæson, så mener jeg AaB skal sige farvel og tak til Helenius i denne omgang.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Pastorius » 22. maj 2015, 16:29

Patmand skrev:
Sanchez94 skrev:
jonas386 skrev:
Sanchez94 skrev:
jonas386 skrev:Kan vi få han gratis (altså hvis Villa ophæver), så er det da bare at hente ham ind.
Det må vel stadig formodes at han er en løn tung spiller, samt at han vil kræve en sign on fee, af en væsentlig karakter
Løn, måske. Men jeg er ikke sikker på Helenius er i en position hvor han kan kræve det helt store.
Helenius, kan stadig kræve en del, spørgsmålet er om han vil gøre det over for AaB. Helenius har altid sagt at økonomi kommer i anden række, hans familie kommer i første række, og tidligere har de sagt at de var rigtig glade for bo i Aalborg, så der er håb forude ! :)
Håb forude? Det kommer jo an på øjnene der ser.

Én ting er sikkert, der er for mange angribere i truppen pt. Så langt kan vi formodentlig blive enige? Så er spørgsmålet jo hvem man ønsker at beholde og selvfølgelig at spilleren også vil AaB.

AaB's spillerbudget er ca. 30 mio. kroner. Så bruger man omkring 2.5 mio. på Helenius årligt, ja så er det en stor bid af kagen. Man skal blot huske at det betyder selvfølgelig at man ikke kan bruge de penge andetsteds på holdet.
Under forudsætning af at AK, Jönsson og Spalvis alle er der i næste sæson, så mener jeg AaB skal sige farvel og tak til Helenius i denne omgang.
Hvis man er det mindste i tvivl om det kunne være en god ting at forlænge med Helenius, så tror jeg man har slemt urealistiske forventninger til hvad vi ellers kan hente....medmindre altså folk ser det som en signifikant forstærkning at kunne hente spiller i kategori med Troels Kløve etc.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1635
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Patmand » 22. maj 2015, 16:45

Pastorius skrev:
Patmand skrev:
Sanchez94 skrev:
jonas386 skrev:
Sanchez94 skrev:
jonas386 skrev:Kan vi få han gratis (altså hvis Villa ophæver), så er det da bare at hente ham ind.
Det må vel stadig formodes at han er en løn tung spiller, samt at han vil kræve en sign on fee, af en væsentlig karakter
Løn, måske. Men jeg er ikke sikker på Helenius er i en position hvor han kan kræve det helt store.
Helenius, kan stadig kræve en del, spørgsmålet er om han vil gøre det over for AaB. Helenius har altid sagt at økonomi kommer i anden række, hans familie kommer i første række, og tidligere har de sagt at de var rigtig glade for bo i Aalborg, så der er håb forude ! :)
Håb forude? Det kommer jo an på øjnene der ser.

Én ting er sikkert, der er for mange angribere i truppen pt. Så langt kan vi formodentlig blive enige? Så er spørgsmålet jo hvem man ønsker at beholde og selvfølgelig at spilleren også vil AaB.

AaB's spillerbudget er ca. 30 mio. kroner. Så bruger man omkring 2.5 mio. på Helenius årligt, ja så er det en stor bid af kagen. Man skal blot huske at det betyder selvfølgelig at man ikke kan bruge de penge andetsteds på holdet.
Under forudsætning af at AK, Jönsson og Spalvis alle er der i næste sæson, så mener jeg AaB skal sige farvel og tak til Helenius i denne omgang.
Hvis man er det mindste i tvivl om det kunne være en god ting at forlænge med Helenius, så tror jeg man har slemt urealistiske forventninger til hvad vi ellers kan hente....medmindre altså folk ser det som en signifikant forstærkning at kunne hente spiller i kategori med Troels Kløve etc.
Du undgår behændigt at svare på spørgsmålet om ikke der er for mange angribere i øjeblikket i truppen? (Jeg tror endda der er en angriber på vej fra ungdomsrækkerne. Så ville det blive 6 angribere inkl. Helenius)
I øjeblikket er Helenius ringere end AK. Spalvis er i hvert fald på 100% når den nye sæson går i gang, det samme med Jönsson som AaB selv giver udtryk for de har store forventninger til. På den baggrund giver det ingen mening at bruge 2,5 mio. på Helenius. De penge kan bruges LANGT bedre på en anden position.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Provst i Brovst » 22. maj 2015, 18:16

Vi kan sagtens bruge fire angribere når vi spiller 442.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Yankee » 23. maj 2015, 09:43

Provst i Brovst skrev:Vi kan sagtens bruge fire angribere når vi spiller 442.
Jeg vil faktisk gå så langt som til at sige at vi skal bruge fire gode angribere.

Spalvis, Jönsson og Ahlmann har til sammen spillet 24 kampe i denne sæson, men hverken bidraget med mål eller assists. Jeg ved godt, det skyldes skader - men det ændrer bare ikke på, at de er særdeles usikre kort op til en ny sæson. Og hvis denne sæson har lært os noget, så er det vel at man ikke kan gå ind til en sæson med så mange usikre kort oppe foran.

nj27
1. div
1. div
Indlæg: 380
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:49

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af nj27 » 23. maj 2015, 12:03

hvis vi ikke bare vil være en blød mellemvare mellem de sidste 8 hold så bliver vi nødt til at forstærke truppen , jeg ved godt det ikke er populært at sige det men nu fik vi altså skrabet en del ind via vores Europa spil , så jeg mener da der må være afsat lidt ekstra til at forstærke spiller truppen , det mener jeg i høj grad der bliver brug for
vi kan ikke bare forsætte med den samme trup , nogen forsvinder måske via de lejeaftaler der udløber , og de spillere der har haft langtidsskader kan vi næppe regne med er 100% klar til den nye sæson (Spalvis,Ahlmann) og jønson er langt fra det niveau han har haft , har vel spillet på noget der ligner 60-70%
så der skal ske noget på de pladser
jeg siger ikke vi skal frådse med vores penge , men vi kan jo godt styre vores buget selvom vi investerer i nye spillere
vi andre går jo osse på indkøb en gang imellem uden man så vælter hele økonomien

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Buzz Killington » 23. maj 2015, 13:20

nj27 skrev:hvis vi ikke bare vil være en blød mellemvare mellem de sidste 8 hold så bliver vi nødt til at forstærke truppen , jeg ved godt det ikke er populært at sige det men nu fik vi altså skrabet en del ind via vores Europa spil , så jeg mener da der må være afsat lidt ekstra til at forstærke spiller truppen , det mener jeg i høj grad der bliver brug for
vi kan ikke bare forsætte med den samme trup , nogen forsvinder måske via de lejeaftaler der udløber , og de spillere der har haft langtidsskader kan vi næppe regne med er 100% klar til den nye sæson (Spalvis,Ahlmann) og jønson er langt fra det niveau han har haft , har vel spillet på noget der ligner 60-70%
så der skal ske noget på de pladser
jeg siger ikke vi skal frådse med vores penge , men vi kan jo godt styre vores buget selvom vi investerer i nye spillere
vi andre går jo osse på indkøb en gang imellem uden man så vælter hele økonomien
Seneste udmelding fra AaB var at man forventede et resultat melle mellem 0 og minus 5 mil. Det kunne betyder at man forventer at skulle smide penge efter nogle spillere, saafremt der falder en diamant ned fra himlen. Og hvis Thomsen forsvinder, saa vil der med garanti blive spenderet for de penge. Spoergsmaalet er saa bare om der skal investeres til naeste saeson, eller langsigtet.

Derudover, saa er ve en del af del bloede mellemvaer, da vi ikke kan matche FCM, FCK og BIF paa den korte bane. Saadan er det bare pt.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af thomasjn » 23. maj 2015, 15:22

Der skal afgjort ske noget. Hvis vi ser på næste års liga bliver holdene vel

AaB
FCK
FCM
BIF
OB
EfB
FCN
AGF
VFF
SE
Randers
Hobro

Af disse klubber skal AaB ende over:
SønderjyskE, Hobro, Viborg, AGF, FCN, Randers og Esbjerg. Derudover bør vi også være længere end OB, men de er lidt en dark horse til næste års liga. AaB bør være den fremmeste udfodrer til de tre rigeste klubber herhjeme og klart over nævnte klubber. Jeg er træt af at se fucks ups mod hold som SønderjyskE, Hobro og FCN. Med de penge klubben har tjent de seneste år + alle skeletterne er ude af skabet så bø vi kunne trække fra den grå midte. Jeg forventer ikke et nyt mesterskab med det samme, men jeg forventer dælme vi trækker fra den grå masse og er en seriøs kandidat til medaljer og Europa.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6391
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af FlæskeFrank » 23. maj 2015, 20:50

thomasjn skrev:AaB bør være den fremmeste udfodrer til de tre rigeste klubber herhjeme
Vi er væsentlig rigere end BIF og FCM. Det kan godt være, at de har flere penge bag sig, men af egne penge er AaB foran de to. Så der er vel reelt kun en klub, som er rigere end AaB. Jeg ved dog godt, at de har flere muskler at spille med, men som Thorborg med OB blev lidt træt af, at bare pøse penge i OB og de så måtte drosle ned, kan dette samme ske i FCM og BIF.

Vi slår ikke de nævnte hold ved at gøre det samme som dem, nemlig at købe stjernespillere en masse. Der skal en rolig og planlagt hånd bag. Det har vi i Gaarde og Søndergaard.

Troels Kløve fra ACH eller Brdr. Bisp fra Vejle vil være langt bedre strategi for os for at slå de andre.

Men måske det er på tide, at vi prøver nogle brasilianske lykkeriddere igen ?
- FlæskeFrank

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1347
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af white splash » 23. maj 2015, 22:08

Find nu bare en ny Nomvethe, hvor svært kan det være?
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af thomasjn » 23. maj 2015, 22:30

FlæskeFrank skrev:
thomasjn skrev:AaB bør være den fremmeste udfodrer til de tre rigeste klubber herhjeme
Vi er væsentlig rigere end BIF og FCM. Det kan godt være, at de har flere penge bag sig, men af egne penge er AaB foran de to. Så der er vel reelt kun en klub, som er rigere end AaB. Jeg ved dog godt, at de har flere muskler at spille med, men som Thorborg med OB blev lidt træt af, at bare pøse penge i OB og de så måtte drosle ned, kan dette samme ske i FCM og BIF.

Vi slår ikke de nævnte hold ved at gøre det samme som dem, nemlig at købe stjernespillere en masse. Der skal en rolig og planlagt hånd bag. Det har vi i Gaarde og Søndergaard.

Troels Kløve fra ACH eller Brdr. Bisp fra Vejle vil være langt bedre strategi for os for at slå de andre.

Men måske det er på tide, at vi prøver nogle brasilianske lykkeriddere igen ?
Jeg har heller ikke sagt, at vi skal gå all ind i kapløbet, men det udelukker ikke at bruge penge og hente profiler (vi henter måske bare ikke lige så mange som de andre og laver de resterende selv). I øvrigt har jeg aldrig talt for at hente braselianske lykkeriddere til højre og venstre, men kan vi finde en god brasser var det da ikke af vejen.

Ifht. Kløve har jeg svært ved at se han skulle være typen vi mangler eller meget bedre end Børsting. Bisp brødrene kender ikke så dem vil jeg undlade at kommentere på. Jeg synes dog det er på tide at AaB hæver baren fra at hente i divisionerne med den udvikling klubben har været i de sidste par år. Vi skal altså ikke blive ved at agere på et niveau, hvor hvis det går skævt en sæson så risikerer vi at ryge ud. AaB er nærmest blevet for ydmyge ovenpå krisen. Vi er en stor klub, som har været i krise og defor har måttet vende hver en mønt og satse helt på egen avl og det var et kæmpe eventyr det kulminerede med The Double. Nu er stormen reddet af og så handler det om at begynde at bygge på igen og nå op på det niveau, som AaBs potentiale er.

Med rigere gætter jeg på du mener, at fundamentet er bedre i klubben end BIF og FCM. Det er jeg enig med dig i og de to klubber har et problem når hhv. Jan Bech og Benham ikke gider mere.

nj27
1. div
1. div
Indlæg: 380
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:49

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af nj27 » 23. maj 2015, 22:42

vi bliver da nødt til at videre udvikle vores produkt når der er mulighed for det , hvis vi bare bliver ved med at sælge det samme produkt så overhaler konkurrenterne os ganske enkelt . og så det os der kommer til at ligge i den tunge ende af feltet
ligesom ude i den danske produktionsvirksomhed bliver man nødt til hele tiden at finde på noget nyt så man holder konkurrenterne fra døren
vi var nogen af de første der begyndte at bruge egne talenter , måske lidt nødtvungen . men alligevel det gav et dansk mesterskab og pokal
Brøndby troede så at de kunne kopiere den ide , men nej den var taget , vi kom først
altså det gælder hele tiden om at finde den rigtige strategi før de andre finder den

Låst