Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Funky » 15. aug 2015, 20:40

Hovedet skrev:Vi så ganske rigtigt bestemt ikke gode ud i begyndelsen af 2007/2008 - sæsonen. Faktisk har vi aldrig siden fået så få point efter 5 kampe (end ikke i rædselssæsonen 2010/2011), og spillet var decideret rædderligt, også i europæisk sammenhæng med undtagelse af 2 Gentkampe, som vi højst overraskende vandt. Hvis vi i 6. runde - kampen mod Esbjerg, hvor vi var et point over nedrykningsstregen, bagud 0-1 kort før tid og spillede så dårligt, at man tror, det er løgn, havde forudsagt, at klubben ville blive suveræne danske mestre foruden sende Sampdoria ud af UEFA-Cuppen, ville det have været endnu mere vanvittigt end at have kommet med den samme profeti før sæsonen 2013/2014. Jeg tror seriøst, at det er det ringest spillende AaB-hold, der nogensinde har huseret i Superligaens historie, med undtagelse i efteråret 2010.

En central midtbane med Jens Kristian Sørensen og Suni Olsen/Caca må være det ringeste nogensinde i AaBs historie, og vi skal være opmærksomme på, at vi solgte hele 3 profiler fra bronzeholdet i form af Jimmi Nielsen, Frederik Winsnes og Rasmus Würtz. Kun 2 af disse blev erstattet i form af Karim Zaza og Andreas Johansson, der først dumpede ind i løbet af efteråret. Hvem husker ikke Martin Sæbehandske i mål (der dog stod en forbilledlig kamp i premieren mod FCK).
Caca var altså ikke nogen ringe spiller. Der var faktisk en del ærgrelse at spore, da han røg til OB.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af 9800 » 15. aug 2015, 21:30

Nu kommer der et langt indlæg herfra, så det kan godt være jeg ryger på ignor listen hos nogen, det lever jeg med.

Jeg forstår ikke rigtig debatsidens holdning til indkøb i AaB. Vi har en helt modsat transferpolitik end EfB, Randers, AGF, OB, BIF mfl. Vi henter ikke etablerede superligaspillere fra konkurrenterne, vi udvikler vores egne spillere, tilsat en smule krydderi udefra, men stadig med en grundstamme af nordjyske drenge i truppen. I dette vindue har Bjørn Paulsen, Songani, Akharez og Christian Holst (mange flere) været nævnt. Er der virkelig nogen der mener at disse spillere udgør grundstammen af et kommende mesterhold? Det er spillere som dem her der er attraktive for de klubber der er nævnt ovenfor, men hvor mange af jer vil bytte de sidste 20 års resultater med nogen af de klubber? Nej vel? Vi er igang med at opbygge et hold der skal toppe om 3-4 år, med en grundstamme med Nikolaj Larsen, Blåbjerg, KP, Oliver Abildgaard, Bruhn, Børsting og Spalvis. Der er ingen der forventer at de alle bryder igennem i denne sæson, men de får erfaring og hår på brystet. De skal nok komme. Ind imellem kan vi supplere med en overset spiller udefra, eller et talent som lokkes til.

Hvis vi investerer i middelmådige spillere, så bliver resultaterne middelmådige (med garanti) Hvis vi derimod investerer i vores egne talenter, så får vi et ukendt resultat, men baseret på de sidste 20 års resultater så giver det et mesterskab hver 5 år (og en pokaltitel hver 20., men det kunne nu være dejligt hvis vi kunne få forbedret den statistik)

Hvis det handler om at tiltrække de bedste spillere udefra, så har vi ikke en økonomisk ramme til at konkurrere med de tre der investerer efter at vinde, vi kan altså kun (maksimalt) ende som nr fire i den disciplin der hedder at tiltrække de bedste spillere udefra. Hvert år investerer alle tre stort for at vinde mesterskabet og kvalificere sig til europæisk gruppespil, men der er maksimalt et hold der kan få en rentabel forretning ud af det! Hvor længe tror i Parkens to aktionærer, JB Andersen og Benham holder til at se på underskud i størrelsesordenen 20-50 mio om året? FCM vandt mesterskabet, men med mindre de overrasker alle og sender Southampton ud, så styrer de på vej mod endnu et rekordstort underskud, også selvom de får solgt Sisto.

Jeg tror at AaB har et hold der er stærkt nok til at ende mellem de 6 bedste, og alligevel ende året med sorte tal på bundlinien. Det er noget der giver tro på fremtiden, både hos de ansatte, fansene og ikke mindst aktionærerne. Lad os nu få en sammentømret stamme, som om 3-4 år er klar til at vise hvad de kan. Jeg er selv ærgelig over at Helenius, Ahlmann og Jønsson (tildels Enevoldsen) ikke skrev mere end 2 års kontrakter, men det er jo tilladt at forlænge inden udløb. Giv nu spillerne arbejdsro og vent tålmodigt på at vi får spillet det næste hold sammen, så vi (måske) om 3-4 år igen kan skyde brystet frem og sige: Se lige på vores hold, det er vores egne drenge der har vundet mesterskabet (pokalen) Det er nu noget smukkere end et mesterskab der er købt, i hvert fald efter min smag.

Når det er sagt, så mener jeg at de mest fornuftige bud på forstærkninger er Casper Sloth eller Nicki Ziemling. Det er begge spillere med stort potentiale, og når de tre førstevalg centralt (Wurtz, Augu, Riis) er ude, så blir midtbanen løbet over ende, som vi så det sidste kvarter i dag.

Jeg tror der venter en lille overraskelse til os fans i næste uge. God weekend til jer alle :aabfan:

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3571
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Hovedet » 15. aug 2015, 21:36

Funky skrev:
Hovedet skrev:Vi så ganske rigtigt bestemt ikke gode ud i begyndelsen af 2007/2008 - sæsonen. Faktisk har vi aldrig siden fået så få point efter 5 kampe (end ikke i rædselssæsonen 2010/2011), og spillet var decideret rædderligt, også i europæisk sammenhæng med undtagelse af 2 Gentkampe, som vi højst overraskende vandt. Hvis vi i 6. runde - kampen mod Esbjerg, hvor vi var et point over nedrykningsstregen, bagud 0-1 kort før tid og spillede så dårligt, at man tror, det er løgn, havde forudsagt, at klubben ville blive suveræne danske mestre foruden sende Sampdoria ud af UEFA-Cuppen, ville det have været endnu mere vanvittigt end at have kommet med den samme profeti før sæsonen 2013/2014. Jeg tror seriøst, at det er det ringest spillende AaB-hold, der nogensinde har huseret i Superligaens historie, med undtagelse i efteråret 2010.

En central midtbane med Jens Kristian Sørensen og Suni Olsen/Caca må være det ringeste nogensinde i AaBs historie, og vi skal være opmærksomme på, at vi solgte hele 3 profiler fra bronzeholdet i form af Jimmi Nielsen, Frederik Winsnes og Rasmus Würtz. Kun 2 af disse blev erstattet i form af Karim Zaza og Andreas Johansson, der først dumpede ind i løbet af efteråret. Hvem husker ikke Martin Sæbehandske i mål (der dog stod en forbilledlig kamp i premieren mod FCK).
Caca var altså ikke nogen ringe spiller. Der var faktisk en del ærgrelse at spore, da han røg til OB.
Nej, det var han bestemt ikke, men han var dæleme ikke nogen stor central midtbanespiller. Det var mere positionen, jeg anfægtede snarere end mandens øvrige kvaliteter. Tilsvarende var Suni Olsen også en ganske habil all round spiller. I øvrigt var det meget op og ned med Caca. Han lavede nogle brillante ting i sæsonen 2006/2007, var ren marginalspiller og dårligt på banen i 2007/2008 for derefter at være holdets profil i foråret 2009 (hvor dog næsten intet fungerede for AaB efter den flotte start), inden han røg til OB, hvor han startede godt for derpå at ryge i glemslen.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14707
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Hanga » 15. aug 2015, 21:42

MrBangDK skrev:Pålidelig kilde siger, at der præsenteres en center forsvar fra øvre 2. Bundesliga... Skulle ske på mandag og det bliver i klassisk "video med underskrift" på Facebook.. Bliver satme spændende!!!
Tør du stå på mål for den påstand, Bang? Du er ikke før kommet med rygter så vidt jeg husker.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
556
1. div
1. div
Indlæg: 372
Tilmeldt: 7. jul 2005, 10:54
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af 556 » 15. aug 2015, 21:47

9800 skrev:Nu kommer der et langt indlæg herfra, så det kan godt være jeg ryger på ignor listen hos nogen, det lever jeg med.

Jeg forstår ikke rigtig debatsidens holdning til indkøb i AaB. Vi har en helt modsat transferpolitik end EfB, Randers, AGF, OB, BIF mfl. Vi henter ikke etablerede superligaspillere fra konkurrenterne, vi udvikler vores egne spillere, tilsat en smule krydderi udefra, men stadig med en grundstamme af nordjyske drenge i truppen. I dette vindue har Bjørn Paulsen, Songani, Akharez og Christian Holst (mange flere) været nævnt. Er der virkelig nogen der mener at disse spillere udgør grundstammen af et kommende mesterhold? Det er spillere som dem her der er attraktive for de klubber der er nævnt ovenfor, men hvor mange af jer vil bytte de sidste 20 års resultater med nogen af de klubber? Nej vel? Vi er igang med at opbygge et hold der skal toppe om 3-4 år, med en grundstamme med Nikolaj Larsen, Blåbjerg, KP, Oliver Abildgaard, Bruhn, Børsting og Spalvis. Der er ingen der forventer at de alle bryder igennem i denne sæson, men de får erfaring og hår på brystet. De skal nok komme. Ind imellem kan vi supplere med en overset spiller udefra, eller et talent som lokkes til.

Hvis vi investerer i middelmådige spillere, så bliver resultaterne middelmådige (med garanti) Hvis vi derimod investerer i vores egne talenter, så får vi et ukendt resultat, men baseret på de sidste 20 års resultater så giver det et mesterskab hver 5 år (og en pokaltitel hver 20., men det kunne nu være dejligt hvis vi kunne få forbedret den statistik)

Hvis det handler om at tiltrække de bedste spillere udefra, så har vi ikke en økonomisk ramme til at konkurrere med de tre der investerer efter at vinde, vi kan altså kun (maksimalt) ende som nr fire i den disciplin der hedder at tiltrække de bedste spillere udefra. Hvert år investerer alle tre stort for at vinde mesterskabet og kvalificere sig til europæisk gruppespil, men der er maksimalt et hold der kan få en rentabel forretning ud af det! Hvor længe tror i Parkens to aktionærer, JB Andersen og Benham holder til at se på underskud i størrelsesordenen 20-50 mio om året? FCM vandt mesterskabet, men med mindre de overrasker alle og sender Southampton ud, så styrer de på vej mod endnu et rekordstort underskud, også selvom de får solgt Sisto.

Jeg tror at AaB har et hold der er stærkt nok til at ende mellem de 6 bedste, og alligevel ende året med sorte tal på bundlinien. Det er noget der giver tro på fremtiden, både hos de ansatte, fansene og ikke mindst aktionærerne. Lad os nu få en sammentømret stamme, som om 3-4 år er klar til at vise hvad de kan. Jeg er selv ærgelig over at Helenius, Ahlmann og Jønsson (tildels Enevoldsen) ikke skrev mere end 2 års kontrakter, men det er jo tilladt at forlænge inden udløb. Giv nu spillerne arbejdsro og vent tålmodigt på at vi får spillet det næste hold sammen, så vi (måske) om 3-4 år igen kan skyde brystet frem og sige: Se lige på vores hold, det er vores egne drenge der har vundet mesterskabet (pokalen) Det er nu noget smukkere end et mesterskab der er købt, i hvert fald efter min smag.

Når det er sagt, så mener jeg at de mest fornuftige bud på forstærkninger er Casper Sloth eller Nicki Ziemling. Det er begge spillere med stort potentiale, og når de tre førstevalg centralt (Wurtz, Augu, Riis) er ude, så blir midtbanen løbet over ende, som vi så det sidste kvarter i dag.

Jeg tror der venter en lille overraskelse til os fans i næste uge. God weekend til jer alle :aabfan:
Nu udelukker det ene vel ikke det andet. Vi har jo f.eks. KEP som i sin tid var fast mand i Horsens. Jeg ser på mange måder Bjørn Paulsen som en spiller der har et større potentiale end der kan udløses i Sønderjyske. Derudover dækker han nogle pladser som giver god mening i forhold til nuværende huller i truppen. Jeg er enig i, at vi ikke skal hente breddespillere ind i stedet for at satse på vores egne, men en enkelt indsprøjtning af fremmed blod tror jeg kun er en styrke.

God weekend!
-Nej tak til plastikbaner i Superligaen

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6392
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af FlæskeFrank » 15. aug 2015, 22:07

9800 skrev:Vi er igang med at opbygge et hold der skal toppe om 3-4 år, med en grundstamme med Nikolaj Larsen, Blåbjerg, KP, Oliver Abildgaard, Bruhn, Børsting og Spalvis. Der er ingen der forventer at de alle bryder igennem i denne sæson, men de får erfaring og hår på brystet.

Jeg tror at AaB har et hold der er stærkt nok til at ende mellem de 6 bedste, og alligevel ende året med sorte tal på bundlinien.
Jeg er enig i, at vi nok skal være i top6, som vi plejer. Men tror også særligt Nikolaj Larsen måske vil kigge sig omkring, hvis vi ikke kommer blandt de europæiske pladser næste år. Der skal også være en sportslig gulerod og derfor kan forstærkninger være nødvendige.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af MrBangDK » 15. aug 2015, 22:46

Hanga skrev:
MrBangDK skrev:Pålidelig kilde siger, at der præsenteres en center forsvar fra øvre 2. Bundesliga... Skulle ske på mandag og det bliver i klassisk "video med underskrift" på Facebook.. Bliver satme spændende!!!
Tør du stå på mål for den påstand, Bang? Du er ikke før kommet med rygter så vidt jeg husker.
Overhovedet ikke! Men meget imponerende at se, hvordan et løst rygte kan blive til "forstærkning på mandag"... ;)
Ska' vi hak'?

Gamen

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gamen » 15. aug 2015, 23:02

MrBangDK skrev:
Overhovedet ikke! Men meget imponerende at se, hvordan et løst rygte kan blive til "forstærkning på mandag"... ;)
Så er det noget du har hørt, eller var det kun for at lave rav i den du lavede det indlæg? Folk kan da ikke fortænkes i at spekulere i det, når du skriver sådan noget.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af astonvilla » 15. aug 2015, 23:25

MrBangDK skrev:
Hanga skrev:
MrBangDK skrev:Pålidelig kilde siger, at der præsenteres en center forsvar fra øvre 2. Bundesliga... Skulle ske på mandag og det bliver i klassisk "video med underskrift" på Facebook.. Bliver satme spændende!!!
Tør du stå på mål for den påstand, Bang? Du er ikke før kommet med rygter så vidt jeg husker.
Overhovedet ikke! Men meget imponerende at se, hvordan et løst rygte kan blive til "forstærkning på mandag"... ;)
Pålidelig kilde, bliver til løst rygte, bliver til fis i en hornlygte.

Piss off. Klovn.
Bienvenu Bassogog!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Jesper Schmidt » 15. aug 2015, 23:44

Hvis ikke Søndergaard ser PK som en mulighed på den defensive midtbane, ser jeg godt nok meget gerne at vi henter noget ind her. Måske kan Augo stadig vikariere med et vist niveau i resten af sæsonen, men vi må også se i øjnene at det bliver en større og større svækkelse som dagene går hvor Augo nærmer sig pensionen og samtidig får meget lidt kamptræning på topplan. Og så mangler vi altså i en kamp som den i dag en midtbanemand med noget robusthed som kan sættes ind når lokummet brænder til sidst, og Augo er enten flad eller som i dag allerede udskiftet. Jeg ser Abildgaard som en mand vi kommer til at se meget mere til i fremtiden, men han er ikke klar endnu, og passer i øjeblikket helt klart bedre som spilleren ved siden af den defensivt stærke, det samme kan siges om andre garderingsmuligheder som Thomsen, Risgaard eller Børsting.

Og så er jeg jo normalt stor fortaler for at de unge talenter skal have lang snor, men den indsats Bruhn leverede da han blev skiftet ind i dagens kamp mod AGF var simpelthen ikke i orden. Hvis ikke vi får en helt anden attitude at se fra hans side fremover, kan han godt komme til at finde sig selv på min personlige liste over transferønsker inden længe, det var simpelthen for sølle... om man så er en teknisk spiller og ikke en fighter eller ej. Det er lige før Spalvis, som knapt kunne gå, udførte mere defensivt arbejde i den tid Bruhn var på banen.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14707
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Hanga » 16. aug 2015, 00:20

MrBangDK skrev:
Hanga skrev:
MrBangDK skrev:Pålidelig kilde siger, at der præsenteres en center forsvar fra øvre 2. Bundesliga... Skulle ske på mandag og det bliver i klassisk "video med underskrift" på Facebook.. Bliver satme spændende!!!
Tør du stå på mål for den påstand, Bang? Du er ikke før kommet med rygter så vidt jeg husker.
Overhovedet ikke! Men meget imponerende at se, hvordan et løst rygte kan blive til "forstærkning på mandag"... ;)
Hvis det var et forsøg på at være sjov tror jeg du kan regne med, at det gik hen over hovedet på de fleste.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Bundgaard
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 27. mar 2008, 17:41
Geografisk sted: 9670

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Bundgaard » 16. aug 2015, 01:22

er det kun mig der ikke har hørt at vi skal bygge nyt hold op der skal toppe om 3 år. ??

jeg mener da at Gaarde har udmeldt et eller andet sted at vi skal være et top 4 hold, og at det store transfer vindue ville være dette, det er det så indtil nu ikke. eller hvad. ???

vores trup er ikke forstærket i forhold til sidste sæson, tværtimod selvom vi har lavet Ene og Helenius om til fast kontrakt, så var de der også i sidste sæson.

men mon ikke at Gaarde har fået øjnene op i dag, vi sejlede rundt da augo og risse blev skiftet ud så det skriger da til himlen at vi mangler en her

ellers skønt at se holdet kæmpe en hvis del ud af bukserne
AaB 4ever resten er Skod

GULDET ER VORES

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gamling » 16. aug 2015, 07:11

Sejren igår var dejlig, men viste at vi i den grad har brug for indkøb af mere rutineret midterforsvarer og en bedre back-up til maskinrummet (den er ny på min liste).

Derudover mangler vi stadig en bedre offensiv kant, der kan noget på egen hånd. Bruhn må efterhånden være vejet og fundet for let og Børsting har ikke de egenskaber.

Indkøb af 2 mere rutinerede folk vil stive truppen af og også hjælpe de unge i deres udvikling !
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af MrBangDK » 16. aug 2015, 07:26

Gamen skrev:
MrBangDK skrev:
Overhovedet ikke! Men meget imponerende at se, hvordan et løst rygte kan blive til "forstærkning på mandag"... ;)
Så er det noget du har hørt, eller var det kun for at lave rav i den du lavede det indlæg? Folk kan da ikke fortænkes i at spekulere i det, når du skriver sådan noget.
Det er rent faktisk noget jeg har hørt... Og om min kilde er så pålidelig eller ej ved jeg simpelthen ikke. Det ord tager jeg gerne i mig igen.

Men det siger alt om debatsidens automatik. Nogen siger at de har hørt noget, og der bliver ikke stillet spørgsmålstegn ved noget som helst. prøver man at stille spørgsmålstegn ved rygterne får man at vide at det passer godt med udmeldinger fra spilleren, etc (jvnf Risgård rygtet). I mit tilfælde er der flere der har skrevet at forstærkningen kommer i næste uge - hvis man nu tog lidt mere af der man læste herinde med et gran salt kunne det være at man blev lidt mindre skuffet?
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2174
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Sauer » 16. aug 2015, 08:15

MrBangDK skrev:
Gamen skrev:
MrBangDK skrev:
Overhovedet ikke! Men meget imponerende at se, hvordan et løst rygte kan blive til "forstærkning på mandag"... ;)
Så er det noget du har hørt, eller var det kun for at lave rav i den du lavede det indlæg? Folk kan da ikke fortænkes i at spekulere i det, når du skriver sådan noget.
Det er rent faktisk noget jeg har hørt... Og om min kilde er så pålidelig eller ej ved jeg simpelthen ikke. Det ord tager jeg gerne i mig igen.

Men det siger alt om debatsidens automatik. Nogen siger at de har hørt noget, og der bliver ikke stillet spørgsmålstegn ved noget som helst. prøver man at stille spørgsmålstegn ved rygterne får man at vide at det passer godt med udmeldinger fra spilleren, etc (jvnf Risgård rygtet). I mit tilfælde er der flere der har skrevet at forstærkningen kommer i næste uge - hvis man nu tog lidt mere af der man læste herinde med et gran salt kunne det være at man blev lidt mindre skuffet?
Jeg forstår ikke helt den pointe, du prøver at lave. Du meldte selv ud, at vi i følge en pålidelig kilde præsenterer en ny spiller i morgen. Og du er jo ikke Brent. Selvfølgelig begynder folk at gætte og spekulere. That's what we do, mayn.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Køllen I Møllen » 16. aug 2015, 08:37

Funky skrev:
Hovedet skrev:Vi så ganske rigtigt bestemt ikke gode ud i begyndelsen af 2007/2008 - sæsonen. Faktisk har vi aldrig siden fået så få point efter 5 kampe (end ikke i rædselssæsonen 2010/2011), og spillet var decideret rædderligt, også i europæisk sammenhæng med undtagelse af 2 Gentkampe, som vi højst overraskende vandt. Hvis vi i 6. runde - kampen mod Esbjerg, hvor vi var et point over nedrykningsstregen, bagud 0-1 kort før tid og spillede så dårligt, at man tror, det er løgn, havde forudsagt, at klubben ville blive suveræne danske mestre foruden sende Sampdoria ud af UEFA-Cuppen, ville det have været endnu mere vanvittigt end at have kommet med den samme profeti før sæsonen 2013/2014. Jeg tror seriøst, at det er det ringest spillende AaB-hold, der nogensinde har huseret i Superligaens historie, med undtagelse i efteråret 2010.

En central midtbane med Jens Kristian Sørensen og Suni Olsen/Caca må være det ringeste nogensinde i AaBs historie, og vi skal være opmærksomme på, at vi solgte hele 3 profiler fra bronzeholdet i form af Jimmi Nielsen, Frederik Winsnes og Rasmus Würtz. Kun 2 af disse blev erstattet i form af Karim Zaza og Andreas Johansson, der først dumpede ind i løbet af efteråret. Hvem husker ikke Martin Sæbehandske i mål (der dog stod en forbilledlig kamp i premieren mod FCK).
Caca var altså ikke nogen ringe spiller. Der var faktisk en del ærgrelse at spore, da han røg til OB.
Han blomstrede lidt op i ny og næ men han var dæleme ikke en spiller jeg var ked af at se forlade klubben.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af MrBangDK » 16. aug 2015, 08:41

Sauer skrev:
MrBangDK skrev:
Gamen skrev:
MrBangDK skrev:
Overhovedet ikke! Men meget imponerende at se, hvordan et løst rygte kan blive til "forstærkning på mandag"... ;)
Så er det noget du har hørt, eller var det kun for at lave rav i den du lavede det indlæg? Folk kan da ikke fortænkes i at spekulere i det, når du skriver sådan noget.
Det er rent faktisk noget jeg har hørt... Og om min kilde er så pålidelig eller ej ved jeg simpelthen ikke. Det ord tager jeg gerne i mig igen.

Men det siger alt om debatsidens automatik. Nogen siger at de har hørt noget, og der bliver ikke stillet spørgsmålstegn ved noget som helst. prøver man at stille spørgsmålstegn ved rygterne får man at vide at det passer godt med udmeldinger fra spilleren, etc (jvnf Risgård rygtet). I mit tilfælde er der flere der har skrevet at forstærkningen kommer i næste uge - hvis man nu tog lidt mere af der man læste herinde med et gran salt kunne det være at man blev lidt mindre skuffet?
Jeg forstår ikke helt den pointe, du prøver at lave. Du meldte selv ud, at vi i følge en pålidelig kilde præsenterer en ny spiller i morgen. Og du er jo ikke Brent. Selvfølgelig begynder folk at gætte og spekulere. That's what we do, mayn.
Min pointe? Ikke det vilde ud over den eklatante mangel på kritisk sans! :D

Og så må vi jo se om der sker noget i morgen.. Jeg ved det ikke - kunne være lækkert, men nok for lang tid før lukketid!
Ska' vi hak'?

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af birk » 16. aug 2015, 09:09

Vil da bruge Kasper P på den centrale midtbane, hvis skaderne bliver ved
Hvis han nu ikke kommer i spil til center forsvaret, vil han være en god back up på midtbanen

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gaarde6 » 16. aug 2015, 09:22

Hvis man bladrer igennem de sidste 10-15 sider i denne tråd, så er det egentlig vildt at se, hvad vi synes der mangler.

1) Der bliver nævnt en midterforsvar. Det er også det Søndergaard har efterspurgt.

2) Så bliver der nævnt en spiler til at tage over for Würtz, ved skader og karantæner.

3) En spiller til at tage over for Risgård.

4) En hurtig og kreativ kant.

5) Og så blev der nævnt en angriber i stedet for AK, men mon ikke RJ og Spalvis lukkede den i går?

Det er lidt vildt at se, hvor forskelligt vi ser på tingene herinde!
Hvordan ser din rækkefølge ud, hvis du skulle liste dem op fra den vigtige ende af ?
Min ville hedde: 4 - 1 - 2 - 3 - 5

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6392
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af FlæskeFrank » 16. aug 2015, 10:22

Min hedder 1-2-3-4-5, måske 2-1-3-4-5 efter i går.

Jeg tror simpelthen ikke at man bare kan erstattet Kusk, og så er alt fantastisk. Jeg tror man skal spille på anden måde istedet for at jagte en Kusk-klon.
- FlæskeFrank

Låst