Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6403
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af FlæskeFrank » 31. aug 2015, 12:13

Jeg tror ikke på flere spillere ind i dette vindue, men vil gerne overraskes. Faktisk tror jeg heller ikke Thomsen bliver erstattet, hvis han ryger.

Det har intet med, at jeg mener truppen er god nok. Men mere der har ingen rygter været udenfor debatside.dk. Derfor tror jeg ikke der pludselig kommer en ny spiller ind.

Men så gerne, at en central forsvarsspiller eller central midt(defensiv) blev tilknyttet truppen.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af jernskjorten » 31. aug 2015, 12:23

dyhrmaN skrev:
jernskjorten skrev:
thomasjn skrev:...
AaB - RFC:
Holdet skaber intet og Blåbjerg kostede igen.
...
Hvor koster Blåbjerg lige? At han ikke får raget kastajnerne ud i ilden ved 2-0, som skyldes en opspilsfejl af Kasper P?
I min mening koster Blåbjerg ikke ved 0-2, men han kunne have ageret bedre. Han lader sin spiller være fri for at løbe over og dække den spiller, som Kasper P stormer tilbage til. Derved bliver han fanget på mellemhånd og kan ikke gøre nogen forskel i situationen.
Det vil jo også se mærkeligt ud, hvis Blåbjerg bare løber ved siden af Massongo og kigger på, at Lundberg spurter uhindret ned til Nikolaj Larsen.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 31. aug 2015, 12:28

BoT skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
BoT skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev: Det er sgu kun i en klub med en leverpostejmentalitet som i AaB, man slipper godt fra den slags udtalelser.

Til sidste sæsons mindst afsluttende hold har man kun hentet Jukka Raitala (lejer, halvt år) og Christian Bassogog (om et måned eller to, når hans papirer er klar. Ud er røget Donny Gorter (leje slut), Rasmus Thelander (vigtig forsvarsspiller i sidste sæson), Anders K. Jacobsen (topsocrer i sidste sæson) og Viktor Ahlmann (leje).

Det er sgu da helt vildt, hvis jeg er den eneste, som er skuffet, og som mener, at den ageren ikke står mål med klubbens tidligere udtalelser om ambitionsniveau.
Og i år har vi hidtil været det 3. mest afsluttende hold. Ergo må vi jo have hentet de rette spillere.
Jeg fornemmer, at du mener, vi har ageret stærkt i dette transfervindue. En stærk betragtning!
Jeg fornemmer, at du vælger at bruge statistik, så det udelukkende underbygger dine egne holdninger. En stærk tendens.
Aaaarh, det er vist der, der gør det, min ven. En hel ørkenvandring af en uhyggelig chancefattig sæson bliver vel ikke statistisk udlignet af, at vi ud af syv kampe nu har spillet to gode og en halvgod kamp, og at vi bortset fra to af de syv kampe fortsat scorer alt for få mål.

Statistik eller ej. Det er sgu da også til at se med sine egne øjne, at holdet mangler offensive strenge, og at klubbens stædige satsen på døgnfluen Helenius er forfejlet.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af NIN » 31. aug 2015, 12:32

dyhrmaN skrev:
jernskjorten skrev:
thomasjn skrev:...
AaB - RFC:
Holdet skaber intet og Blåbjerg kostede igen.
...
Hvor koster Blåbjerg lige? At han ikke får raget kastajnerne ud i ilden ved 2-0, som skyldes en opspilsfejl af Kasper P?
I min mening koster Blåbjerg ikke ved 0-2, men han kunne have ageret bedre. Han lader sin spiller være fri for at løbe over og dække den spiller, som Kasper P stormer tilbage til. Derved bliver han fanget på mellemhånd og kan ikke gøre nogen forskel i situationen.
Jeg er i princippet enig. Kasper P laver fejlen der fører til målet, det er indiskutabelt. Men Randers spilleren har ham lige i hælene plus en målmand foran sig og en halv spids vinkel.. Blåbjerg forlader sin mand midt foran mål og når hverken ud til Randers spilleren eller bliver og dækker spil muligheden op.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 31. aug 2015, 13:03

NIN den fromme skrev:
dyhrmaN skrev:
jernskjorten skrev:
thomasjn skrev:...
AaB - RFC:
Holdet skaber intet og Blåbjerg kostede igen.
...
Hvor koster Blåbjerg lige? At han ikke får raget kastajnerne ud i ilden ved 2-0, som skyldes en opspilsfejl af Kasper P?
I min mening koster Blåbjerg ikke ved 0-2, men han kunne have ageret bedre. Han lader sin spiller være fri for at løbe over og dække den spiller, som Kasper P stormer tilbage til. Derved bliver han fanget på mellemhånd og kan ikke gøre nogen forskel i situationen.
Jeg er i princippet enig. Kasper P laver fejlen der fører til målet, det er indiskutabelt. Men Randers spilleren har ham lige i hælene plus en målmand foran sig og en halv spids vinkel.. Blåbjerg forlader sin mand midt foran mål og når hverken ud til Randers spilleren eller bliver og dækker spil muligheden op.
Helt enig. Opspilsfejlen er uomtvistelig. Men at den blev fatal, skyldes fejlplaceringen efterfølgende. Det forøgede i hvert fald risikoen for mål betragteligt. Man skulle have ladet den boldførende - stærkt presset af Kasper - komme alene igennem med Nikolaj på den relativt spidse vinkel uden mulighed for at kunne spille på tværs.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af jernskjorten » 31. aug 2015, 13:27

AaB 85 95 99 08 skrev:
NIN den fromme skrev:
dyhrmaN skrev: I min mening koster Blåbjerg ikke ved 0-2, men han kunne have ageret bedre. Han lader sin spiller være fri for at løbe over og dække den spiller, som Kasper P stormer tilbage til. Derved bliver han fanget på mellemhånd og kan ikke gøre nogen forskel i situationen.
Jeg er i princippet enig. Kasper P laver fejlen der fører til målet, det er indiskutabelt. Men Randers spilleren har ham lige i hælene plus en målmand foran sig og en halv spids vinkel.. Blåbjerg forlader sin mand midt foran mål og når hverken ud til Randers spilleren eller bliver og dækker spil muligheden op.
Helt enig. Opspilsfejlen er uomtvistelig. Men at den blev fatal, skyldes fejlplaceringen efterfølgende. Det forøgede i hvert fald risikoen for mål betragteligt. Man skulle have ladet den boldførende - stærkt presset af Kasper - komme alene igennem med Nikolaj på den relativt spidse vinkel uden mulighed for at kunne spille på tværs.
Det bliver lidt noget flueknepperi (der så måske heller ikke hører til i denne tråd), men Lundberg er ikke stærkt presset af Kasper P, der først når op til ham, da Lundberg spiller bolden til Massongo. Lundbergs vinkel bliver lidt spids - men ikke meget - fordi Lundberg ikke kan trække ind mod midten, da han så vil komme hen til Blåbjerg.
Jeg opponerer også mest imod, at det er Blåbjerg, der ene og alene bliver hængt ud for at have kostet i kampen.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Califfen » 31. aug 2015, 13:31

jernskjorten skrev:
dyhrmaN skrev:
jernskjorten skrev:
thomasjn skrev:...
AaB - RFC:
Holdet skaber intet og Blåbjerg kostede igen.
...
Hvor koster Blåbjerg lige? At han ikke får raget kastajnerne ud i ilden ved 2-0, som skyldes en opspilsfejl af Kasper P?
I min mening koster Blåbjerg ikke ved 0-2, men han kunne have ageret bedre. Han lader sin spiller være fri for at løbe over og dække den spiller, som Kasper P stormer tilbage til. Derved bliver han fanget på mellemhånd og kan ikke gøre nogen forskel i situationen.
Det vil jo også se mærkeligt ud, hvis Blåbjerg bare løber ved siden af Massongo og kigger på, at Lundberg spurter uhindret ned til Nikolaj Larsen.
Jeg ser det som om, at Blåbjerg måske tøver lidt for længe med at lave et udfald. Det er det eneste man kan bebrejde ham for. Han kunne godt angribe Lundberg noget før. Kasper P er for langt bagefter, så der er reelt tale om en friløber, HVIS Blåbjerg bare lader ham løbe. Og vinklen er da ikke specielt spids. Det ville være helt håbløst, hvis Blåbjerg bare dækkede Massongo inde på midten, og lod Lundberg løbe ned og score. Det er ubegribeligt, at der er så meget fokus på Blåbjerg i en situation, hvor Kasper P laver en fatal fejl. Tydeligvis bunder folks vurderinger af spillerpræstationerne i de enkelte kampe eller enkelte situationer på forudindtagede meninger baseret på præstationer tidligere i sæsonen. Og fair nok Blåbjerg har set shaky ud det meste af sæsonen, men lige ved 0-2 målet i går er det squ for useriøst at kritisere ham.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6403
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af FlæskeFrank » 31. aug 2015, 13:54

Califfen skrev:Jeg ser det som om, at Blåbjerg måske tøver lidt for længe med at lave et udfald. Det er det eneste man kan bebrejde ham for. Han kunne godt angribe Lundberg noget før. Kasper P er for langt bagefter, så der er reelt tale om en friløber, HVIS Blåbjerg bare lader ham løbe. Og vinklen er da ikke specielt spids. Det ville være helt håbløst, hvis Blåbjerg bare dækkede Massongo inde på midten, og lod Lundberg løbe ned og score. Det er ubegribeligt, at der er så meget fokus på Blåbjerg i en situation, hvor Kasper P laver en fatal fejl. Tydeligvis bunder folks vurderinger af spillerpræstationerne i de enkelte kampe eller enkelte situationer på forudindtagede meninger baseret på præstationer tidligere i sæsonen. Og fair nok Blåbjerg har set shaky ud det meste af sæsonen, men lige ved 0-2 målet i går er det squ for useriøst at kritisere ham.
For to måneder siden havde KEP fået skylden, fordi han havde ladet sig udskifte forinden.

Så debatsiden udvikler sig løbende. Nu har de fundet et nyt offer og kaste sig over.

Hvad med ham Lars Søndergaard ? Hiver Zweimal Spalvis ud, mens han stadig kun havde scoret et mål. Det har jo klart ødelagt ham psykisk, se bare på Randerskampen, manden er jo holdt op med at score. (Ironi kan være anvendt).
- FlæskeFrank

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 31. aug 2015, 13:55

jernskjorten skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
NIN den fromme skrev:
dyhrmaN skrev: I min mening koster Blåbjerg ikke ved 0-2, men han kunne have ageret bedre. Han lader sin spiller være fri for at løbe over og dække den spiller, som Kasper P stormer tilbage til. Derved bliver han fanget på mellemhånd og kan ikke gøre nogen forskel i situationen.
Jeg er i princippet enig. Kasper P laver fejlen der fører til målet, det er indiskutabelt. Men Randers spilleren har ham lige i hælene plus en målmand foran sig og en halv spids vinkel.. Blåbjerg forlader sin mand midt foran mål og når hverken ud til Randers spilleren eller bliver og dækker spil muligheden op.
Helt enig. Opspilsfejlen er uomtvistelig. Men at den blev fatal, skyldes fejlplaceringen efterfølgende. Det forøgede i hvert fald risikoen for mål betragteligt. Man skulle have ladet den boldførende - stærkt presset af Kasper - komme alene igennem med Nikolaj på den relativt spidse vinkel uden mulighed for at kunne spille på tværs.
Det bliver lidt noget flueknepperi (der så måske heller ikke hører til i denne tråd), men Lundberg er ikke stærkt presset af Kasper P, der først når op til ham, da Lundberg spiller bolden til Massongo. Lundbergs vinkel bliver lidt spids - men ikke meget - fordi Lundberg ikke kan trække ind mod midten, da han så vil komme hen til Blåbjerg.
Jeg opponerer også mest imod, at det er Blåbjerg, der ene og alene bliver hængt ud for at have kostet i kampen.
Nej, Kaspers opspilsfejl er uomtvistelig. Derfor har han i sagens natur en stor andel i målet. Det kan han ikke løbe fra. Pointen er blot, at hvis Blåbjerg havde placeret sig helt efter bogen som forsvarsspiller, kunne risikoen for mål være blevet minimeret betydeligt. Men det er jo en beslutning, som skal træffes på et splitsekeund, hvor - ud over ens generelle niveau som forsvarsspiller - også erfaring spiller ind.
Fodbold skal ses med hjertet!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6091
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af FIDEL » 31. aug 2015, 13:56

Hører den der diskussion ikke til under kamptråden...???

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af astonvilla » 31. aug 2015, 14:13

Egentligt mærkeligt at det aldrig rigtig blev til noget for ham hér:

http://www.bold.dk/nyt/lyngby-ophaever-med-rochester

Jeg kan huske en kamp for nogle år siden (3 år siden?) ovre i Køge hvor vi var superheldige med at få skabt en 1-1 hjem - og der rendte han da rundt med os i stor stil, selvom han dengang kun var 18 år eller deromkring.

Nå men hvis han ikke kan komme på hold i Lyngby, er han naturligvis ikke interessant for os - men bare spøjst, synes jeg.
Bienvenu Bassogog!

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Sanchez94 » 31. aug 2015, 14:21

EN NY MIDTSTOPPER ASAP!

Kenneth Emil og Kasper P. er lige røget på skadeslisten .. Vi har brug for forstærkninger på den position nu!
Gaarde kom igang!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6091
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af FIDEL » 31. aug 2015, 14:26

Sanchez94 skrev:EN NY MIDTSTOPPER ASAP!

Kenneth Emil og Kasper P. er lige røget på skadeslisten .. Vi har brug for forstærkninger på den position nu!
Gaarde kom igang!
Fuldstændig enig! Defensiven sejler jo rundt...

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Brent » 31. aug 2015, 14:30

Helt enig, få nu noget rutine ind på den stopper plads
AaB - the Nordic gateway to Europe

ContractManager
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 80
Tilmeldt: 4. jul 2013, 22:26
Favoritspiller: ...ingen over klubben
Geografisk sted: Aalborg

Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af ContractManager » 31. aug 2015, 14:31

http://www.bold.dk/nyt/kep-risgaard-og- ... kadesliste

Hvis ikke vi henter en gardering til det yderst tvivlsomme forsvar vi render rundt med, så kan det godt blive en lang sæson...

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1567
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af dyhrmaN » 31. aug 2015, 14:34

ContractManager skrev:http://www.bold.dk/nyt/kep-risgaard-og- ... kadesliste

Hvis ikke vi henter en gardering til det yderst tvivlsomme forsvar vi render rundt med, så kan det godt blive en lang sæson...
Hvad med Bubacarr Sanneh?
Han er vist en stort robust talent til en rimelig pris. http://www.bold.dk/nyt/agent-ombejlet-s ... -i-horsens

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2882
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Eksil » 31. aug 2015, 14:45

dyhrmaN skrev:
ContractManager skrev:http://www.bold.dk/nyt/kep-risgaard-og- ... kadesliste

Hvis ikke vi henter en gardering til det yderst tvivlsomme forsvar vi render rundt med, så kan det godt blive en lang sæson...
Hvad med Bubacarr Sanneh?
Han er vist en stort robust talent til en rimelig pris. http://www.bold.dk/nyt/agent-ombejlet-s ... -i-horsens
Tror du prisen er rimeligt, for jeg kan godt tvivle, sådan som han er blevet talt op hen over det sidste halve år. De har lovet nogle 100.000 kr og kunne sagtens forestille mig, at de ville have flere mio kr. nu. Det er mange penge for en mand der er uprøvet på superliga niveau.

En anden ting er, at hvis Dalsgaard sælges, så skal der en ny back ind, selvom man vil bruge PK. Det forsvar er voldsomt underbemandet.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gamen » 31. aug 2015, 14:50

Jeg vil fandme håbe at det er Gaarde der er med her, hvis Dalsgaard er ved at ryge:

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... uperligaen

Han er en super back. Aggressiv, lynhurtig, god mand-til-mand og slår fantastiske indlæg. Men det er sikkert FC Midtjylland...

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14784
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Hanga » 31. aug 2015, 14:55

Det kan vel ikke komme som noget chok for ledelsen, at vi kunne risikere at stå i en situation, hvor vi mangler 2 af vores centerforsvarer. Vi skulle være heldige på skades- og karantænefronten, for at kunne gå en sæson igennem, uden at stå i dette scenarie. Man er åbenbart tryg ved at lade Raitala eller Augu agere backup. At vi er tynde på pladsen har været åbenlys men det har AaB altså valgt at acceptere.

Min pointe er, at jeg næppe tror at nuværende situation får AaB til at hente en spiller mere... Desværre!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2882
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Eksil » 31. aug 2015, 15:01

Det er lidt off toptic, men enten har de gang i noget i Odense eller har de helvedes meget is i maven ved at lade både Rasmus Falk og Emil Larsen udløbe til næste sommer. Hvis de to sælges billigt nu kan det lukke nogle veje for Thomsen, da de er cirka samme kvalitet og prisklasse.

Låst