Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Yankee » 16. feb 2015, 15:23

MR er den rigtige vinder skrev: Jeg ville så give Kasper chancen før vi investerede i en ny spiller.
OM KEP - jeg er ikke så uenig med din beskrivelse tidligere - hvis du bruger City-analogien ville jeg dog sammenligne ham med Kompany som spillertype, hvor Demichelis er en no-nonsense stopper a-la, ja hvorfor ikke, Thelander..
Jeg synes netop Kompany minder om Thelander/Lasse. De er ekstremt duelstærke og stormer gerne frem i angriberen for at vinde bolden. Herefter kan de ofte kompensere for deres fejl via ren styrke eller hurtighed (Thelander eller Lasse)

KEP og Demichelis er knapt så duelstærke og i øvrigt begge meget langsomme spillere, der til gengæld er placeringsstærke og har et utroligt godt overblik. De dirigerer flittigt med de øvrige forsvarere og er især dygtige i omstillingsspillet, hvor Kompany/Thelander ofte bliver udstillet.
MR er den rigtige vinder skrev:Min primære anke er hans langsomme bevægelser og manglende hurtighed - dertil kommer, tror jeg, drevet af en lidt arrogant spillestil, alt for mange uprovokerede fejl. Jeg er enig i, at vores spillestil ER risikobetonet i opspillet, men KEP udmærker sig netop ved at lave fejl, når han ikke er under pres såvel som de fejl, der opstår under pres, og som vi qua vores spillestil må kalkulere med.
Der er vi helt enige. KEP har for mange koncentrationssvigt som eksempelvis hjemme mod Farum. Han er klart for langsom og det er selvfølgelig et problem. Men jeg synes ikke man kan overvurdere hans spilintelligens og styrke i markeringsspillet. Han er eksempelvis langt bedre end Thelander til at afvise hårde indlæg, da han placerer sig bedre og kun sjældent lader angriberen komme uhindret til afslutning.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6376
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gaarde6 » 16. feb 2015, 15:29

Når fokus er rykket til vores forsvar (På trods af vi lukker meget få mål ind) Er det så ikke også et udtryk for at vores offensiv ikke fungerer ??
Sidste sæson var det jo fløjtenes lige gyldigt om vi lukkede 2 mål ind. Så scorede vi bare 3 i den anden ende.
Den evne er forsvundet (Sammen med Kusk) og derfor er vi ekstra sårbare, når modstanderen scorer.

Jeg synes vi mangler lidt bredde i forsvaret, men det skyldes skader og ikke kvaliteten af dem vi har.
Med Ahlman tilbage synes jeg vi er rigtig godt besat igen. Så kan Blåbjerg komme tilbage i midten (Som afløser), hvor jeg tror han befinder sig bedre.
Selvom jeg faktisk synes han gør det bedre og bedre på venstre back.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3171
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gnu » 17. feb 2015, 10:10

MR er den rigtige vinder skrev:Nu spillede KEP også med i de foregående to sæsoner, hvor vi lukkede tæt på 50 mål ind pr sæson.
Jeg ved godt, at det er en helt vild tanke, men måske har KEP bare udviklet sig til en bedre forsvarsspiller siden 2011-13.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af hje1980 » 17. feb 2015, 19:17

Gnu skrev:
MR er den rigtige vinder skrev:Nu spillede KEP også med i de foregående to sæsoner, hvor vi lukkede tæt på 50 mål ind pr sæson.
Jeg ved godt, at det er en helt vild tanke, men måske har KEP bare udviklet sig til en bedre forsvarsspiller siden 2011-13.
Og resten af forsvaret TILSAMMEN er blevet bedre...

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 646
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Alexis » 18. feb 2015, 00:16

Der skal optimeres hvor der optimeres kan. Kan Gaarde finde en midterforsvar der er bedre end Thelander eller KEP så hent ham. Men det burde bare ikke være en prioritet. Jeg ser hellere at man henter et ungt talent til at være 3 valg derinde. Kasper P bliver aldrig en spiller som vil kunne gøre sig i starten. Ellers burde der fokuseres på de offensive pladser hvis der endelig skal hentes noget.

At der er flere der har vendetta mod KEP er fint nok, men det bliver bare lidt træls i længden, se lidt mere objektivt på det, det tror jeg de fleste vil have det bedst med

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af thomasjn » 18. feb 2015, 12:37

Alexis skrev:Der skal optimeres hvor der optimeres kan. Kan Gaarde finde en midterforsvar der er bedre end Thelander eller KEP så hent ham. Men det burde bare ikke være en prioritet. Jeg ser hellere at man henter et ungt talent til at være 3 valg derinde. Kasper P bliver aldrig en spiller som vil kunne gøre sig i starten. Ellers burde der fokuseres på de offensive pladser hvis der endelig skal hentes noget.

At der er flere der har vendetta mod KEP er fint nok, men det bliver bare lidt træls i længden, se lidt mere objektivt på det, det tror jeg de fleste vil have det bedst med
Arh tror ikke der er nogen der kritiserer KEP fordi de har så meget imod manden eller brug for hævn. Folk har vel bare konstateret, at han har gjort det ret skidt og lavet fejl, som en af truppens rutinerede spillere ikke må lave og derfor synes man bør finde en ny til pladsen. Når næglespillere laver graverne fejl i mange kampe er det alt andet lige stof til eftertanke.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3027
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Frygah » 18. feb 2015, 12:46

thomasjn skrev:
Alexis skrev:Der skal optimeres hvor der optimeres kan. Kan Gaarde finde en midterforsvar der er bedre end Thelander eller KEP så hent ham. Men det burde bare ikke være en prioritet. Jeg ser hellere at man henter et ungt talent til at være 3 valg derinde. Kasper P bliver aldrig en spiller som vil kunne gøre sig i starten. Ellers burde der fokuseres på de offensive pladser hvis der endelig skal hentes noget.

At der er flere der har vendetta mod KEP er fint nok, men det bliver bare lidt træls i længden, se lidt mere objektivt på det, det tror jeg de fleste vil have det bedst med
Arh tror ikke der er nogen der kritiserer KEP fordi de har så meget imod manden eller brug for hævn. Folk har vel bare konstateret, at han har gjort det ret skidt og lavet fejl, som en af truppens rutinerede spillere ikke må lave og derfor synes man bør finde en ny til pladsen. Når næglespillere laver graverne fejl i mange kampe er det alt andet lige stof til eftertanke.
Det samme kan du sige om Würtz, Risgaard, vores skiftende kantspillere og angribere. Vores midtbane har scoret sådan cirka 0 mål, og vores assistkonge i sæsonen hidtil er Dalsgaard på backen, med 3 assists. Det er da også graverende? Alligevel hører man ikke mange røster der på samme måde vil have KEP sendt med Kent Nielsen eller endnu værre steder hen. Nicolai Larsen har i øvrigt også set skidt ud i flere kampe i denne sæson.

Og alligevel er det kun 1 der får så meget kritik herinde, nemlig KEP.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Pastorius » 18. feb 2015, 14:08

Frygah skrev:
thomasjn skrev:
Alexis skrev:Der skal optimeres hvor der optimeres kan. Kan Gaarde finde en midterforsvar der er bedre end Thelander eller KEP så hent ham. Men det burde bare ikke være en prioritet. Jeg ser hellere at man henter et ungt talent til at være 3 valg derinde. Kasper P bliver aldrig en spiller som vil kunne gøre sig i starten. Ellers burde der fokuseres på de offensive pladser hvis der endelig skal hentes noget.

At der er flere der har vendetta mod KEP er fint nok, men det bliver bare lidt træls i længden, se lidt mere objektivt på det, det tror jeg de fleste vil have det bedst med
Arh tror ikke der er nogen der kritiserer KEP fordi de har så meget imod manden eller brug for hævn. Folk har vel bare konstateret, at han har gjort det ret skidt og lavet fejl, som en af truppens rutinerede spillere ikke må lave og derfor synes man bør finde en ny til pladsen. Når næglespillere laver graverne fejl i mange kampe er det alt andet lige stof til eftertanke.
Det samme kan du sige om Würtz, Risgaard, vores skiftende kantspillere og angribere. Vores midtbane har scoret sådan cirka 0 mål, og vores assistkonge i sæsonen hidtil er Dalsgaard på backen, med 3 assists. Det er da også graverende? Alligevel hører man ikke mange røster der på samme måde vil have KEP sendt med Kent Nielsen eller endnu værre steder hen. Nicolai Larsen har i øvrigt også set skidt ud i flere kampe i denne sæson.

Og alligevel er det kun 1 der får så meget kritik herinde, nemlig KEP.
Det er vel ikke så unaturligt.

KEP's fejl er meget synlige (individuelle fejl og ikke verdens hurtigste forsvarer), og hans styrker er mindre synlige (lederskab, overblik), samtidig med at hans rolle og holdets spillestil gør at der bliver trukket store veksler på ham. Fx. mangler vi i den grad hurtighed i vores defensive omstillingsspil, når vores backs samtidig står meget højt. Der bliver KEP nemt presset på en af hans svagheder, men tidligere havde vi Lasse til at komplimentere ham der. Den hurtighed mangler vi nu, og hverken Thelander eller Kasper P. gør den helt store forskel der.

...og jeg er enig i at han i starten af efterårssæsonen lavede for mange fejl, og sikkert var ramt på selvtilliden af det, hvilket selvfølgelig også giver lidt generel usikkerhed. I den sidste del af efteråret, synes jeg ikke der var meget usikkerhed at spore.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af 634 » 18. feb 2015, 14:33

KEP er generelt en af de bedste midterforsvarer i ligaen, når hans opspil har fejl, kan det godt skyldes medspilleres manglende samspil.
Han lider helt klart af, at han næppe bliver i nordjylland efter kontrakten, og deraf manglende sympati. Man kan nok sige at KEP er her for at tjene penge, og dem er han bedst blevet lovet i AaB, og så gør han jo bare det, stort set alle andre også ville gøre, dog kan man sige at den største løn ikke altid giver det bedste job.
Hvis KEP skal ud, skal der hentes tilsvarende ind, og jeg tror ikke det bliver nemmere.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af thomasjn » 18. feb 2015, 14:59

634 skrev:KEP er generelt en af de bedste midterforsvarer i ligaen, når hans opspil har fejl, kan det godt skyldes medspilleres manglende samspil.
Han lider helt klart af, at han næppe bliver i nordjylland efter kontrakten, og deraf manglende sympati. Man kan nok sige at KEP er her for at tjene penge, og dem er han bedst blevet lovet i AaB, og så gør han jo bare det, stort set alle andre også ville gøre, dog kan man sige at den største løn ikke altid giver det bedste job.
Hvis KEP skal ud, skal der hentes tilsvarende ind, og jeg tror ikke det bliver nemmere.
Det er sjovt du snakker om fejl opspillet. Jeg tror det mange har problemer med er de mange fuldstændigt tåbelige og tilbagelægninger eller mandens evne til at gå i stå når han marker en modspiller. At han er vores bedste stopper i det opbyggende spil tror jeg egentlig de fleste kan se, men der er også grænser for hvor mange mål man personligt må koste som den ledende forsvarsspiller.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3027
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Frygah » 18. feb 2015, 17:04

thomasjn skrev:
634 skrev:KEP er generelt en af de bedste midterforsvarer i ligaen, når hans opspil har fejl, kan det godt skyldes medspilleres manglende samspil.
Han lider helt klart af, at han næppe bliver i nordjylland efter kontrakten, og deraf manglende sympati. Man kan nok sige at KEP er her for at tjene penge, og dem er han bedst blevet lovet i AaB, og så gør han jo bare det, stort set alle andre også ville gøre, dog kan man sige at den største løn ikke altid giver det bedste job.
Hvis KEP skal ud, skal der hentes tilsvarende ind, og jeg tror ikke det bliver nemmere.
Det er sjovt du snakker om fejl opspillet. Jeg tror det mange har problemer med er de mange fuldstændigt tåbelige og tilbagelægninger eller mandens evne til at gå i stå når han marker en modspiller. At han er vores bedste stopper i det opbyggende spil tror jeg egentlig de fleste kan se, men der er også grænser for hvor mange mål man personligt må koste som den ledende forsvarsspiller.
Men helt ærligt, havde KEP hurtigheden og en anelse mindre fejlprocent, så spillede han vel heller ikke i Suppen? Rolige forsvarsspillere der har evnerne til at spille bolden fremad, er der jo ikke ret mange af i Suppen, og kan de det kombineret med hurtighed og ingen fejl, så er de jo simpelthen bare for gode til at være her.

Når vi engang skal have skiftet KEP ud, og Thelander bliver solgt, så spår jeg at vi måske kommer til at se hvor meget KEP i realiteten har betydet for vores hold på banen.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 646
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Alexis » 19. feb 2015, 13:05

thomasjn skrev:
634 skrev:KEP er generelt en af de bedste midterforsvarer i ligaen, når hans opspil har fejl, kan det godt skyldes medspilleres manglende samspil.
Han lider helt klart af, at han næppe bliver i nordjylland efter kontrakten, og deraf manglende sympati. Man kan nok sige at KEP er her for at tjene penge, og dem er han bedst blevet lovet i AaB, og så gør han jo bare det, stort set alle andre også ville gøre, dog kan man sige at den største løn ikke altid giver det bedste job.
Hvis KEP skal ud, skal der hentes tilsvarende ind, og jeg tror ikke det bliver nemmere.
Det er sjovt du snakker om fejl opspillet. Jeg tror det mange har problemer med er de mange fuldstændigt tåbelige og tilbagelægninger eller mandens evne til at gå i stå når han marker en modspiller. At han er vores bedste stopper i det opbyggende spil tror jeg egentlig de fleste kan se, men der er også grænser for hvor mange mål man personligt må koste som den ledende forsvarsspiller.
Men alligevel er det KEP som bliver kørt på. Thelander har også kostet et par klare mål, men det snakker er folk åbenbart ligeglad. Den eneste grund til der bliver fokuseret på de defensive fejl er fordi vi har håbløse angribere. Mindes vores 0-1 kamp mod Vestsjælland. AK havde 4-5 friløbere, men alligevel vælger de samme personer igen at give forsvaret skylden. Rent fodboldfagligt er der absolut ingen hold i at KEP skal køres sådan på. Er ikke sikker på du helt forstår hvor svært det er at spille i midterforsvar sammen med en som Thelander som ikke kan lave en aflevering. ALT spil skal gennem KEP og derfor er han nød til at tage chancer en gang i mellem. Jeg er helt sikker på at i alle ville begynde at hate hvis vi begynder at spille udelukkende med lange afleveringer og sparker bolden ud af stadion hvis vi er i problemer.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af gravballe » 20. feb 2015, 12:49

KEP skal udskiftes, han laver for mange fejl. Jeg så heller Kasper fik chancen!

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af le Cid » 20. feb 2015, 13:09

#JeSuisKEP
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gamling » 22. feb 2015, 08:33

Med ny træner er der også brug for noget nyt blod og udskiftning i truppen.

Ud:
Thelander (sælges)
Enevoldsen (har ikke vist nok og for meget skadet)
Augo (der skal være plads i budgettet til ny midtbanemand fra de øverste hylder)
Victor Ahlmann (skal udlejes)
Thomsen (sælges)

Ind:
2-3 nye midtbanefolk heraf 1 topklasse dribler/dåseåbner
1-2 nye midterforsvarer

Med Spalvis tilbage og Helenius + Jønsson og ak er vi fint dækket ind i angrebet.

Det samme gælder backerne, når Ahlmann er tilbage. En fed tanke kunne være også ar beholde Gorter, hvis han bliver skadesfri.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Brent » 22. feb 2015, 14:43

Håber Gaarde er vågen, lige nu er Jimmy Mayasi ledig på markedet, en angriber med et kæmpe uforløst potentiale.

http://www.bold.dk/nyt/helsingoer-lune- ... g-svensker
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9615
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Buzz Killington » 22. feb 2015, 15:05

Brent skrev:Håber Gaarde er vågen, lige nu er Jimmy Mayasi ledig på markedet, en angriber med et kæmpe uforløst potentiale.

http://www.bold.dk/nyt/helsingoer-lune- ... g-svensker
Ignorelisten opdateret... ahhhh.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6376
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Gaarde6 » 22. feb 2015, 15:31

Gamling skrev:Med ny træner er der også brug for noget nyt blod og udskiftning i truppen.

Ud:
Thelander (sælges)
Enevoldsen (har ikke vist nok og for meget skadet)
Augo (der skal være plads i budgettet til ny midtbanemand fra de øverste hylder)
Victor Ahlmann (skal udlejes)
Thomsen (sælges)

Ind:
2-3 nye midtbanefolk heraf 1 topklasse dribler/dåseåbner
1-2 nye midterforsvarer

Med Spalvis tilbage og Helenius + Jønsson og ak er vi fint dækket ind i angrebet.

Det samme gælder backerne, når Ahlmann er tilbage. En fed tanke kunne være også ar beholde Gorter, hvis han bliver skadesfri.
Det er sjovt så forskelligt man kan se på tingene :o
Jeg er stort set uenig i det hele haha

Thelander ser jeg gerne blive her LÆNGE!
Enevoldsen ser jeg som en spiller på vej til hans gamle niveau. Så gerne man forlængede med ham, men tor ikke på han vil blive i DK.
Augu ser jeg også gerne vi beholder. En klub mand, som IKKE brokker sig over at sidde ude. Jeg tror han er fandens vigtig i truppen/klubben!
Ahlman er jeg enig i vi bør udleje.
Thomsen skal kun sælges, hvis det helt rigtige bud dukker op! Kusk salget er vi sgu aldrig rigtig kommet os ovenpå. Selvfølgelig kan buddene blivbe for høje og så skal han selvfølgelig også sælges.

Gorter er jeg bare ikke så imponeret over som mange andre herinde! Ahlman er minimum 1 klasse over og som reserve til ham stoler jeg på Blåbjerg.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Søgaard » 24. feb 2015, 09:25

Nogen der kender noget til ham her, Frederik Brandhof? Midtbanespiller i Skive, men kan ikke rigtig støve op, hvilken plads på midten. Måske en mulig afløser for en anden Skive-dreng på midten, på sigt? :) http://www.bold.dk/nyt/skive-jubler-ove ... ldsspiller
Aalborg BK 1885!

svendpoulsen
2. div
2. div
Indlæg: 192
Tilmeldt: 2. okt 2008, 18:07

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af svendpoulsen » 24. feb 2015, 11:11

Det ville da glæde mit "skive hjerte" (født og opvokset der), hvis man i ham finder afløseren for Würtz, især hvis kvaliteten er lige så stor. :danmarkfan:

Låst