Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1211
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Spanky » 18. nov 2015, 16:09

thomasjn skrev:Det var lettere at give Dalle en halvsæson på backen da AaB intet havde at spille for den halvsæson. For langt fra toppen og Lyngby og Herfølge var stensikre nedrykkere.
Præcis - ligesom tilfældet lader til at være i denne sæson... (umiddelbart rykker vi ikke ned i denne sæson)

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af thomasjn » 18. nov 2015, 16:32

Spanky skrev:
thomasjn skrev:Det var lettere at give Dalle en halvsæson på backen da AaB intet havde at spille for den halvsæson. For langt fra toppen og Lyngby og Herfølge var stensikre nedrykkere.
Præcis - ligesom tilfældet lader til at være i denne sæson... (umiddelbart rykker vi ikke ned i denne sæson)
Men vi ligger meget bedre til ifht. medaljer. Det vil være torskedumt at sælge den her sæson på nuværende tidspunkt. Ikke umuligt at holdet finder stabilitet og kan løbe med bronzen.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1211
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Spanky » 18. nov 2015, 16:40

thomasjn skrev:
Spanky skrev:
thomasjn skrev:Det var lettere at give Dalle en halvsæson på backen da AaB intet havde at spille for den halvsæson. For langt fra toppen og Lyngby og Herfølge var stensikre nedrykkere.
Præcis - ligesom tilfældet lader til at være i denne sæson... (umiddelbart rykker vi ikke ned i denne sæson)
Men vi ligger meget bedre til ifht. medaljer. Det vil være torskedumt at sælge den her sæson på nuværende tidspunkt. Ikke umuligt at holdet finder stabilitet og kan løbe med bronzen.
Jeg håber selvfølgelig også, at vi forlænger med Dalle og har den stærkest mulige trup i kampen om medajler/pokal/Europa. Men jeg har fuld tillid til trænerstaben, hvis de vurderer, at Gilli er værd at forsøge på back i foråret ala det samme princip som med Dalle, hvor han får at vide, at du får alle kampe på backen i foråret ligegyldig hvordan du klarer det (i grove træk), så må vi se hvor vi står til sommerpausen.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af thomasjn » 18. nov 2015, 19:20

Spanky skrev:
thomasjn skrev:
Spanky skrev:
thomasjn skrev:Det var lettere at give Dalle en halvsæson på backen da AaB intet havde at spille for den halvsæson. For langt fra toppen og Lyngby og Herfølge var stensikre nedrykkere.
Præcis - ligesom tilfældet lader til at være i denne sæson... (umiddelbart rykker vi ikke ned i denne sæson)
Men vi ligger meget bedre til ifht. medaljer. Det vil være torskedumt at sælge den her sæson på nuværende tidspunkt. Ikke umuligt at holdet finder stabilitet og kan løbe med bronzen.
Jeg håber selvfølgelig også, at vi forlænger med Dalle og har den stærkest mulige trup i kampen om medajler/pokal/Europa. Men jeg har fuld tillid til trænerstaben, hvis de vurderer, at Gilli er værd at forsøge på back i foråret ala det samme princip som med Dalle, hvor han får at vide, at du får alle kampe på backen i foråret ligegyldig hvordan du klarer det (i grove træk), så må vi se hvor vi står til sommerpausen.
Synes ikke det er så simpelt som det var med Dalsgaard. Da Dalsgaard blev prøvet på backen manglede vi højre backs - eneste alternativ var en Bøgelund med glasben som vidst endda stoppede samtidig. GIlli er ikke eneste mand nu - vi har også Patrick, som er bedre i højre end i venstre og som jeg personligt godt tror kan ramme et fornuftigt niveau ala. foråret 2014 igen. Derfor kan vi ikke bare give GIlli en "gratis" plads. Derudover synes jeg egentlig også Patrick fortjener en fast plads på holdet, hvor han fungerer fremfor at være nødløsning, hvor der nu lige er plads. Manden har været her i mange år og ofret sig for AaB selvom han måske kunne have taget andre steder hen og udviklet sig på en fast plads. Jeg kunne virkelig godt onde Patrick en fast plads, hvor han kan forløse sit potentiale. Egentlig synes jeg også han er en bedre højre back end GIlli og af de grunde synes jeg Patrick er den interne afløser for Dalsgaard.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1211
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Spanky » 18. nov 2015, 19:45

thomasjn skrev:
Spanky skrev:
thomasjn skrev:
Spanky skrev:
thomasjn skrev:Det var lettere at give Dalle en halvsæson på backen da AaB intet havde at spille for den halvsæson. For langt fra toppen og Lyngby og Herfølge var stensikre nedrykkere.
Præcis - ligesom tilfældet lader til at være i denne sæson... (umiddelbart rykker vi ikke ned i denne sæson)
Men vi ligger meget bedre til ifht. medaljer. Det vil være torskedumt at sælge den her sæson på nuværende tidspunkt. Ikke umuligt at holdet finder stabilitet og kan løbe med bronzen.
Jeg håber selvfølgelig også, at vi forlænger med Dalle og har den stærkest mulige trup i kampen om medajler/pokal/Europa. Men jeg har fuld tillid til trænerstaben, hvis de vurderer, at Gilli er værd at forsøge på back i foråret ala det samme princip som med Dalle, hvor han får at vide, at du får alle kampe på backen i foråret ligegyldig hvordan du klarer det (i grove træk), så må vi se hvor vi står til sommerpausen.
Synes ikke det er så simpelt som det var med Dalsgaard. Da Dalsgaard blev prøvet på backen manglede vi højre backs - eneste alternativ var en Bøgelund med glasben som vidst endda stoppede samtidig. GIlli er ikke eneste mand nu - vi har også Patrick, som er bedre i højre end i venstre og som jeg personligt godt tror kan ramme et fornuftigt niveau ala. foråret 2014 igen. Derfor kan vi ikke bare give GIlli en "gratis" plads. Derudover synes jeg egentlig også Patrick fortjener en fast plads på holdet, hvor han fungerer fremfor at være nødløsning, hvor der nu lige er plads. Manden har været her i mange år og ofret sig for AaB selvom han måske kunne have taget andre steder hen og udviklet sig på en fast plads. Jeg kunne virkelig godt onde Patrick en fast plads, hvor han kan forløse sit potentiale. Egentlig synes jeg også han er en bedre højre back end GIlli og af de grunde synes jeg Patrick er den interne afløser for Dalsgaard.
Vi havde vel også Paddy tilbage i sin tid, hvor Dalle tog over for Bøgelund ;) Jeg prøver såmænd ikke at forsimple situationen - selvfølgelig skal der være en lige og fair kamp mellem Paddy og Gilli omkring pladsen, hvis vi mister Dalle. Men, som tidligere nævnt, hvis staben mener vi skal satse 100% på Gilli, så har jeg fuld tillid til at det er det rigtige. Som udgangspunkt var mine kommentarer til de debatører, der for alt i verden vil have en erstatning ude fra til højre back når/hvis Dalle er væk - det er jeg dybt uenig i. De penge der er til rådighed skal i min optik bruges på andre pladser.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3571
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Hovedet » 18. nov 2015, 20:04

Og udover de allerede nævnte argumenter er det nok så væsentligt at påpege forskellen mellem 2012 og 2015, hvad angår AaBs økonomi. Dengang var vi jo tvunget til halv- og helmærkelige eksperimenter over hele linjen i en årrække, og i ny og næ gik det godt, men som tidligere påpeget i økonomitråden bliver det først rigtig sjovt at være AaB-fan, når der skrues op for både ambitionsniveau og investeringer.

2014 var en engangsforteelse på linje med to torsdage i en uge, og vi skal bort fra strategien med at erstatte profiler med lottokuponer, som Gilli er i dette tilfælde (selv om jeg også ser et potentielt lys i ham, men det skal dæleme snart til at brænde i fuldt flor).

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Yankee » 20. nov 2015, 12:29

Spanky skrev:
Yankee skrev:
Spanky skrev:
Altså ligesom Dalsgaard i sin tid, da han tog over for Bøgelund uden erfaring på højre back?
Nej.

Dalsgaard tog over som fast højreback halvvejs i 11/12-sæsonen. Inden da havde han spillet over 3.000 Superliga-minutter som back, kant og angriber. Gilli har pt. spillet omkring 300, selvom han er et år ældre end Dalsgaard var dengang.
De 3.000 min. var som kant/angriber - han var i meget store træk uprøvet på backen, da han i foråret af den nævnte sæson fik at vide, at han skulle spille back hele foråret
Nej, han havde nu spillet en del kampe som back - både i Superligaen og på reserveholdet.

Desuden har jeg ikke noget problem med at Gilli er uprøvet som back - det skal han nok lære. Problemet er at Gilli generelt er meget uprøvet og urutineret som Superliga-spiller.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Rams » 20. nov 2015, 12:38

Et endnu større problem er vel om manden har bentøj til at spille superligabold. Han har godt nok været skadesramt, og derfor heller ikke haft noget kontinuerligt forløb.

Med det krudt som AaB har brugt på at omskole manden til en Dalsgaard-klon - og med den seneste kontraktforlængelse - er jeg overbevist om, at AaB ser ham som den kommende back. Det kræver så, at wingen foran ham er typen, der gider at lave lange defensive løb.
In verbis simus faciles

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Jesper Schmidt » 20. nov 2015, 18:45

Rams skrev:Et endnu større problem er vel om manden har bentøj til at spille superligabold. Han har godt nok været skadesramt, og derfor heller ikke haft noget kontinuerligt forløb.

Med det krudt som AaB har brugt på at omskole manden til en Dalsgaard-klon - og med den seneste kontraktforlængelse - er jeg overbevist om, at AaB ser ham som den kommende back. Det kræver så, at wingen foran ham er typen, der gider at lave lange defensive løb.
Det er jeg helt enig i.

Men apropos det sidste, er der så andre end mig som har bidt mærke i at man på det seneste ofte har skubbet Dalsgaard endnu længere frem i boldbesiddelse, hvor vi så på skift har set Risgaard og Børsting lægge sig ud og dække af på det som normalt ville være en "normal" backs position? Der sker (stadig) mange rigtigt spændende udviklinger i den måde AaB spiller fodbold på.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Buzz Killington » 20. nov 2015, 18:53

Jesper Schmidt skrev:
Rams skrev:Et endnu større problem er vel om manden har bentøj til at spille superligabold. Han har godt nok været skadesramt, og derfor heller ikke haft noget kontinuerligt forløb.

Med det krudt som AaB har brugt på at omskole manden til en Dalsgaard-klon - og med den seneste kontraktforlængelse - er jeg overbevist om, at AaB ser ham som den kommende back. Det kræver så, at wingen foran ham er typen, der gider at lave lange defensive løb.
Det er jeg helt enig i.

Men apropos det sidste, er der så andre end mig som har bidt mærke i at man på det seneste ofte har skubbet Dalsgaard endnu længere frem i boldbesiddelse, hvor vi så på skift har set Risgaard og Børsting lægge sig ud og dække af på det som normalt ville være en "normal" backs position? Der sker (stadig) mange rigtigt spændende udviklinger i den måde AaB spiller fodbold på.
Mig bekendt, er det egentlig en tilbagevenden fra sidste saeson, til maaden vi spillede paa i mesterskabssaesonen . Efter vi blev slagtet af Apoel og Steaua var det som om Kent syntes vi skulle til at bygge op igen nedefra, hvilket bl.a. betoed at backs kun kom helt med frem paa omstillinger, og kun en ad gangen. I mesterskabssaesonen var der f.eks. et par absurde situationer, hvor Ahlmann og Dalle var forreste spillere. Det saa man bestemt ikke med Dalle og Gorter/Blaabjerg sidste saeson.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Jesper Schmidt » 20. nov 2015, 19:16

Buzz Killington skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Rams skrev:Et endnu større problem er vel om manden har bentøj til at spille superligabold. Han har godt nok været skadesramt, og derfor heller ikke haft noget kontinuerligt forløb.

Med det krudt som AaB har brugt på at omskole manden til en Dalsgaard-klon - og med den seneste kontraktforlængelse - er jeg overbevist om, at AaB ser ham som den kommende back. Det kræver så, at wingen foran ham er typen, der gider at lave lange defensive løb.
Det er jeg helt enig i.

Men apropos det sidste, er der så andre end mig som har bidt mærke i at man på det seneste ofte har skubbet Dalsgaard endnu længere frem i boldbesiddelse, hvor vi så på skift har set Risgaard og Børsting lægge sig ud og dække af på det som normalt ville være en "normal" backs position? Der sker (stadig) mange rigtigt spændende udviklinger i den måde AaB spiller fodbold på.
Mig bekendt, er det egentlig en tilbagevenden fra sidste saeson, til maaden vi spillede paa i mesterskabssaesonen . Efter vi blev slagtet af Apoel og Steaua var det som om Kent syntes vi skulle til at bygge op igen nedefra, hvilket bl.a. betoed at backs kun kom helt med frem paa omstillinger, og kun en ad gangen. I mesterskabssaesonen var der f.eks. et par absurde situationer, hvor Ahlmann og Dalle var forreste spillere. Det saa man bestemt ikke med Dalle og Gorter/Blaabjerg sidste saeson.
True, men det virker som en langt mere konsekvent rollefordeling nu, synes jeg.

Det mere defensive udgangspunkt sidste sæson synes jeg nu allerede begyndte i opstartsfasen, som en klargøring til kampene i Europa... big mistake, i min bog.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Mogens » 22. nov 2015, 04:27

Rams skrev:Et endnu større problem er vel om manden har bentøj til at spille superligabold. Han har godt nok været skadesramt, og derfor heller ikke haft noget kontinuerligt forløb.

Med det krudt som AaB har brugt på at omskole manden til en Dalsgaard-klon - og med den seneste kontraktforlængelse - er jeg overbevist om, at AaB ser ham som den kommende back. Det kræver så, at wingen foran ham er typen, der gider at lave lange defensive løb.
Jeg ved ikke, om jeg vil definere Børstings position som en wing, men Børsting er da typen, som ikke er bange for at trække i arbejdstøjet, så den del af planen med Gilli er på det tørre.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

ebbejeppe
2. div
2. div
Indlæg: 120
Tilmeldt: 15. maj 2006, 12:25

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af ebbejeppe » 22. nov 2015, 18:29

Dario Dumic har kontraktudløb til sommer og søger muligvis væk fra Brøndby. Han kunne være en mulighed til et tyndt besat midterforsvar. Solid superligaspiller og har stadig et potentiale til at nå et højere niveau.

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/dumi ... -broendby/

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af 9800 » 22. nov 2015, 18:32

Jeg håber at dem der mener at Jens Jønsson kan være gardering i vores centrale forsvar se fodbold lige nu! Jens Jønsson er ved at fremvise definitionen på at sejle rundt!

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af 9800 » 22. nov 2015, 19:31

Cavric derimod, han ser spændende ud. Hvis Brøndby kommer fra Århus med tre point i dag, så er de mere heldige end godt er!

Rockafellar
2. div
2. div
Indlæg: 163
Tilmeldt: 28. apr 2006, 14:35
Geografisk sted: Munken
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Rockafellar » 22. nov 2015, 20:39

ebbejeppe skrev:Dario Dumic har kontraktudløb til sommer og søger muligvis væk fra Brøndby. Han kunne være en mulighed til et tyndt besat midterforsvar. Solid superligaspiller og har stadig et potentiale til at nå et højere niveau.

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/dumi ... -broendby/
Meget enig
Swing Like God's Own Dick

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1211
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Spanky » 22. nov 2015, 21:20

Rockafellar skrev:
ebbejeppe skrev:Dario Dumic har kontraktudløb til sommer og søger muligvis væk fra Brøndby. Han kunne være en mulighed til et tyndt besat midterforsvar. Solid superligaspiller og har stadig et potentiale til at nå et højere niveau.

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/dumi ... -broendby/
Meget enig
Jeg siger, tak, men nej tak til ærke-bif'ere!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Buzz Killington » 22. nov 2015, 21:29

Spanky skrev:
Rockafellar skrev:
ebbejeppe skrev:Dario Dumic har kontraktudløb til sommer og søger muligvis væk fra Brøndby. Han kunne være en mulighed til et tyndt besat midterforsvar. Solid superligaspiller og har stadig et potentiale til at nå et højere niveau.

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/dumi ... -broendby/
Meget enig
Jeg siger, tak, men nej tak til ærke-bif'ere!
Han er vel en spiller, der hvis han er god nok, forlaenger i Broendby. Hvis han er for god til Broendby er han for dyr til os. Og hvis han ikke er god nok til Broendby, saa er han slet ikke god nok til os. Saa nej herfra ogsaa. Desuden er han elendig naar han ikke har Agger ved sin side.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10657
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af jonas386 » 22. nov 2015, 22:42

Helt enig. Dumic har slet ikke vist noget der gør vi bør gå efter ham. Ligesom Jens Jönsson, så må der kunne findes bedre spillere derude der kan løfte niveauet i truppen.
Jeg håber vi henter en midterforsvarer, men jeg håber godt nok også, hvis det endelig er, at vi henter en spiller der kan noget som de andre spillere, vi har i truppen, ikke kan. Jeg kan ikke sætte navn på, men der må være nogle spillere med højt niveau der af den ene eller anden grund ikke er slået til i bedre ligaer men stadig kan løfte niveauet i truppen.

En midterforsvarer og AC, og så er jeg mere end almindeligt tilfreds med Gaarde. Jeg er dog mindre sikker på om det sker.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af thomasjn » 22. nov 2015, 23:33

Nej tak til Dumic. Han er elendig og tilmed Brøndby-yngel. Kan ikke se Dumic er mere end fysik. Lad os hente et reelt talent fremfor en fra Brø'ndby, som tror han er et.

Låst