Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af AllanPedersen » 5. okt 2015, 10:04

Dalle og Thomsen ude..
må vi formode.. de sender begge hamrende stærke signaler om de gerne vil videre nu.

Det synes jeg er problematisk fordi i vores bedste kampe.. som i går.. der er de 2 profiler der driver
den op gennem banen.
Vores venstre side er bare slet ikke så gennembrudsstærk som vores højre side.

Lad os antage det i stedet blev.. eks. 'bruun og Gilli Sørensen'
Det må vi kunne se alle sammen er en forringelse i hvert fald det første lange tid.

Jeg mener personligt der skal hentes en erstatning for Thomsen specielt.
Måske kan vi klare os uden dalle, men Thomsen er så gennembruds stærk og ingen i vores bagland kan det samme.
Det kan gøre en forskel på en eks. 3 plads og en 7 plads. om vi får ham erstattet.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af white splash » 5. okt 2015, 10:08

AllanPedersen skrev:Dalle og Thomsen ude..
må vi formode.. de sender begge hamrende stærke signaler om de gerne vil videre nu.

Det synes jeg er problematisk fordi i vores bedste kampe.. som i går.. der er de 2 profiler der driver
den op gennem banen.
Vores venstre side er bare slet ikke så gennembrudsstærk som vores højre side.

Lad os antage det i stedet blev.. eks. 'bruun og Gilli Sørensen'
Det må vi kunne se alle sammen er en forringelse i hvert fald det første lange tid.

Jeg mener personligt der skal hentes en erstatning for Thomsen specielt.
Måske kan vi klare os uden dalle, men Thomsen er så gennembruds stærk og ingen i vores bagland kan det samme.
Det kan gøre en forskel på en eks. 3 plads og en 7 plads. om vi får ham erstattet.
Helt enig i at, hvis Thomsen ryger så skal der en klar forstærkning ind! Synes nu heller ikke at Gaarde har indikeret andet? Den er lidt mere tricky med Dalle, der tror jeg at man satser på PK og Gilli. Men man bliver meget sårbar dernede, med endnu en forsvarsspiller væk...
1 2 3 Jimmy er en mur!

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af AllanPedersen » 5. okt 2015, 10:10

Defensivt mener jeg kun dalles fraværd vil være et problem mod de 3-4 hurtigste hold.

men offensivt set mener jeg det er en forringelse ligemeget hvem vi erstatter pladsen med.
Og det kommer til at koste os point indtil en ny enten er spillet helt ind eller en bliver købt.

Det er muligt Gilli er hurtig og kan blive god, men han har slet ikke spillet udover lidt pokal bold.
Dalle har været fast mand i 4-5år ?
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af white splash » 5. okt 2015, 10:14

AllanPedersen skrev:Defensivt mener jeg kun dalles fraværd vil være et problem mod de 3-4 hurtigste hold.

men offensivt set mener jeg det er en forringelse ligemeget hvem vi erstatter pladsen med.
Og det kommer til at koste os point indtil en ny enten er spillet helt ind eller en bliver købt.

Det er muligt Gilli er hurtig og kan blive god, men han har slet ikke spillet udover lidt pokal bold.
Dalle har været fast mand i 4-5år ?
Er enig i alt hvad du skriver, PK er fint med defensivt men offensivt er der milevidt til Dalle. Men tror bare at det er klubbens plan at lade PK tage den og så indsluse Gilli.
1 2 3 Jimmy er en mur!

Lomaha
2. div
2. div
Indlæg: 167
Tilmeldt: 30. aug 2007, 20:43
Geografisk sted: Ikast

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Lomaha » 5. okt 2015, 10:30

white splash skrev:
AllanPedersen skrev:Defensivt mener jeg kun dalles fraværd vil være et problem mod de 3-4 hurtigste hold.

men offensivt set mener jeg det er en forringelse ligemeget hvem vi erstatter pladsen med.
Og det kommer til at koste os point indtil en ny enten er spillet helt ind eller en bliver købt.

Det er muligt Gilli er hurtig og kan blive god, men han har slet ikke spillet udover lidt pokal bold.
Dalle har været fast mand i 4-5år ?
Er enig i alt hvad du skriver, PK er fint med defensivt men offensivt er der milevidt til Dalle. Men tror bare at det er klubbens plan at lade PK tage den og så indsluse Gilli.
Ikke helt enig. PK spillede pladsen det meste af mesterskabssæsonen og gjorde det fremragende. At han ikke kan det samme i modsatte side er jo ret naturligt, da manden ikke er venstrebenet....

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af AllanPedersen » 5. okt 2015, 10:31

Kunne man forestille sig det kommer an på en salgspris på Thomsen?

Hvis nu han overrasker lidt på prisen og vi henter en forstærkning billigt ind.
kan det måske være der bliver penge til overs til en evt. lejet højreback der kan være stærk for os i et års tid
Mens Gilli bliver spillet ind.

Med Alt respekt for PK, jeg har det bedst når han sidder med på bænken.
Og for min skyld må han gerne blive skiftet ind i alle kampen, men han skal bare ikke starte derinde.

Lomaha:
Hele holdet spillede fantastisk i mesterskabssænonen.

Hele vores spil fra back til kant.. handler nu kun om hurtigt drivkraft.. vi skal have bolden frem på 3-4 afleveringer ren Dortmund stil.
Netop søndergaard har gjort det klart at han ikke vil have possession bare for at have den, noget som Kent måske praktiserede mere.

og PK kan slet ikke følge med der, hvis det handler om at komme direkte fremad.
Hvis dalle røg og Thomsen blev, ville PK blive en klods om benet på Thomsen.
Måske i venstre side er det lidt nemmere, men lige præcis Thomsen har jo brug for en der kan være lyn hurtig fremme.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Sauer » 5. okt 2015, 17:50

AllanPedersen skrev:Kunne man forestille sig det kommer an på en salgspris på Thomsen?

Hvis nu han overrasker lidt på prisen og vi henter en forstærkning billigt ind.
kan det måske være der bliver penge til overs til en evt. lejet højreback der kan være stærk for os i et års tid
Mens Gilli bliver spillet ind.
Skulle der være penge til at handle til højrebacken, håber jeg da godt nok, man holder sig for god til en lejeaftale. Og så bliver Gilli jo ikke rigtigt spillet ind på højrebacken ved at sidde på bænken + spille reservekampe.

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Ham der Emil » 8. okt 2015, 13:45

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/medi ... ensk-back/

Mon ikke at Remmer så sagtens kan lokkes nordpå?
Et Hjerte - En Klub

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af thomasjn » 9. okt 2015, 11:49

Ham der Emil skrev:http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/medi ... ensk-back/

Mon ikke at Remmer så sagtens kan lokkes nordpå?
Hvorfor skulle FCK sælge til os? AaB er måske 2-3 spillere fra et der kan tage mesterskabet, hvorfor skulle de hjælpe os den vej? Mit indtryk er, at FCK helst sender spillere til klubber de ikke ser true guldet. Enig i, at han kunne være en spændende Dalsgaard-afløser og, at det nok er en god ide at hente sådan en, men jeg tror ikke det er realistisk. Jeg tror det realistiske er, at Patrick bliver første valg til højre back og Gilli bliver hans back-up. Kan Patrick finde niveauet fra foråret 2014 vil jeg være tryg ved ham på backen, men det er vel ret beset eneste sæson han har været så god. Derudover ville det være positivt, hvis Patrick bliver fast højre back så vi slipper for han skal misbruges på venstre back.

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Ham der Emil » 14. okt 2015, 14:20

thomasjn skrev:
Ham der Emil skrev:http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/medi ... ensk-back/

Mon ikke at Remmer så sagtens kan lokkes nordpå?
Hvorfor skulle FCK sælge til os? AaB er måske 2-3 spillere fra et der kan tage mesterskabet, hvorfor skulle de hjælpe os den vej? Mit indtryk er, at FCK helst sender spillere til klubber de ikke ser true guldet. Enig i, at han kunne være en spændende Dalsgaard-afløser og, at det nok er en god ide at hente sådan en, men jeg tror ikke det er realistisk. Jeg tror det realistiske er, at Patrick bliver første valg til højre back og Gilli bliver hans back-up. Kan Patrick finde niveauet fra foråret 2014 vil jeg være tryg ved ham på backen, men det er vel ret beset eneste sæson han har været så god. Derudover ville det være positivt, hvis Patrick bliver fast højre back så vi slipper for han skal misbruges på venstre back.
Sælge? Måske ikke i første omgang, men en lejeaftale kunne da helt sikkert være interessant for begge parten, såfremt Ståle ikke se Remmer som den stærkeste på backpositionen.
Og mon ikke KEP kan få Remmer til at blive så glad for Aalborg, at han gerne vil blive? Efter en evt. låne aftale, vil Remme kun have et år tilbage af sin kontrakt.
Et Hjerte - En Klub

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 14. okt 2015, 15:18

Ham der Emil skrev:Sælge? Måske ikke i første omgang, men en lejeaftale kunne da helt sikkert være interessant for begge parten, såfremt Ståle ikke se Remmer som den stærkeste på backpositionen.
Og mon ikke KEP kan få Remmer til at blive så glad for Aalborg, at han gerne vil blive? Efter en evt. låne aftale, vil Remme kun have et år tilbage af sin kontrakt.
Undskyld mig, men hvad skal vi med en lejeaftale i foråret på en højreback ? Så dårlige er hverken Patrick eller Gilli på pladsen, at det giver mening.

Så skulle vi da langt hellere lade Remmer rådne op på bænken i FCK indtil sommer og så hente ham der for peanuts.

Nej hvis man vil leje Remmer et halvt år, så er det ikke Remmer man er interesseret i, men at man ikke vil have de nuværende alternativer på pladsen.
- FlæskeFrank

Gamen

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Gamen » 14. okt 2015, 15:58

FlæskeFrank skrev:
Undskyld mig, men hvad skal vi med en lejeaftale i foråret på en højreback ? Så dårlige er hverken Patrick eller Gilli på pladsen, at det giver mening.
Det ville være ret vildt hvis du (og andre) overhovedet har den fjerneste anelse om det, når han velsagtens kun har spillet max 2-3 kampe i hele sin seniorkarriere på den plads. Ingen aner noget om Gilli's niveau som højre back. Det er ren spekulation, hvorvidt en spiller der har meget få Superliga-kampe under bæltet (på helt andre pladser) overhovedet har niveauet - det er en debatside-sandhed som der indtil videre overhovedet ikke er belæg for.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 14. okt 2015, 20:00

Gamen skrev:- det er en debatside-sandhed som der indtil videre overhovedet ikke er belæg for.
Og Christoffer Remmer er en 22-årig med 38 superligakampe fordelt over 4 sæsoner.

Det lyder som en debatsandhed om en spiller, der bare ikke er god nok.

I øvrigt har Patrick Kristensen spillet 44 gange som højreback.

Jeg har ikke noget imod Christoffer Remmer og kunne godt se ham på højrebacken. Men jeg mener ikke, at han har så meget kvalitet i forhold til hvad vi har, at en halvårlig lejeaftale har gang på jorden.
- FlæskeFrank

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Eksil » 14. okt 2015, 20:27

AaB kan simpelthen ikke sende to backs ud af truppen og erstatte dem med en færing med næsten permanente skadesproblemer. Forlader både Dalsgaard og finnen Aalborg, så må der en erstatning ind.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Yankee » 14. okt 2015, 21:19

Nej, men det kunne jo også være en gardering på venstrebacken. Kristian Pedersen burde være til at hente og han er en spiller med kæmpe potentiale, som kunne stå i lære hos Ahlmann.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 15. okt 2015, 12:57

Yankee skrev:Nej, men det kunne jo også være en gardering på venstrebacken. Kristian Pedersen burde være til at hente og han er en spiller med kæmpe potentiale, som kunne stå i lære hos Ahlmann.
Kristian Pedersen fra HB Køge kunne være spændende. Raitala kan jeg ikke se, at vi forlænger med. Han spiller for lidt, selv når "der er plads til ham" vælges han ikke automatisk. Så det var en god reserve i en periode. Han skal videre.
- FlæskeFrank

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 21. okt 2015, 11:51

I øvrigt kan der gøres lidt status omkring nogle af de navne, som blev drøftet i sommervinduet, og som kom videre.

Bjørn Paulsen - skiftede til Esbjerg, men har endnu ikke været en faktor(dømt på omtale). Det ville jeg have forventet.

Oliver Lund - Han fik en godkendt start i OB, men får rigtig mange hug nu. Har ikke vist sig bedre end vores 2. højreback.

Bruninho - startet voldsomt og scorede mod os, trods 8 mål og andentopscorer, så er der blevet meget stille omkring ham. Vi er første hold, som møder ham andengang. Har superligaen lært ham at kende eller vokser han videre.

Har jeg glemt nogle ? Status er vel, at de var blevet kæmpestjerner hos os, men kun Bruninho har været en klar forstærkning af hans hold.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Runschen
2. div
2. div
Indlæg: 167
Tilmeldt: 1. aug 2007, 22:06

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Runschen » 21. okt 2015, 13:10

Hvis Thomsen bliver solgt i næste vindue og det indbringer lidt økonomi, så mener jeg at denne svensker kunne være mulighed som direkte erstatning:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Viktor_Claesson


Manden topper iøvrigt denne sæsons assistliste i Allsvenskan.


Blomquist kunne evt indgå som en del af handlen.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Sanchez94 » 21. okt 2015, 14:26

Runschen skrev:Hvis Thomsen bliver solgt i næste vindue og det indbringer lidt økonomi, så mener jeg at denne svensker kunne være mulighed som direkte erstatning:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Viktor_Claesson


Manden topper iøvrigt denne sæsons assistliste i Allsvenskan.


Blomquist kunne evt indgå som en del af handlen.
Det ville være en klasse signing, men om det kan lade sig gøre, er jeg mere i tvivl om. Viktor Clasesson, scorer langt flere mål end Thomsen, og hvis han fører Allsvenskan i assist som du siger, så lyder han som en dyr herre
Thomsen har på 125 kampe lavet 13 mål og 25 assist = 0.10 mål pr. kamp og 0,20 assist pr. kamp
Clasesson har på 175 kampe lavet 44 mål og 35 assist = 0,25 mål pr. kamp og 0,19 assist pr. kamp

Rent scoringsmæssigt er Claesson meget stærkere end Thomsen, hvor han score i gennemsnit hver 4. kamp, og Thomsen blot hver 10. kamp.
Assistmæssigt er de meget lige.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Rams » 21. okt 2015, 14:32

Claesson har kontrakt indtil 31.12.2018.

Gaarde får aldrig lov at vride muldvarpen i en grad, der bare vil sende en ½ Claesson til Aalborg.
In verbis simus faciles

Låst