Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af 9800 » 21. okt 2015, 16:41

FlæskeFrank skrev:I øvrigt kan der gøres lidt status omkring nogle af de navne, som blev drøftet i sommervinduet, og som kom videre.

Bjørn Paulsen - skiftede til Esbjerg, men har endnu ikke været en faktor(dømt på omtale). Det ville jeg have forventet.

Oliver Lund - Han fik en godkendt start i OB, men får rigtig mange hug nu. Har ikke vist sig bedre end vores 2. højreback.

Bruninho - startet voldsomt og scorede mod os, trods 8 mål og andentopscorer, så er der blevet meget stille omkring ham. Vi er første hold, som møder ham andengang. Har superligaen lært ham at kende eller vokser han videre.

Har jeg glemt nogle ? Status er vel, at de var blevet kæmpestjerner hos os, men kun Bruninho har været en klar forstærkning af hans hold.
Bruninho havde jeg gerne set i AaB, han kan ting på egen hånd og har en masse X-Factor.

De andre er ikke bedre end dem vi har i forevejen. Er der nogen der ser de to som stamspillere på et mesterhold?

Gamen

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Gamen » 21. okt 2015, 16:53

Runschen skrev:Hvis Thomsen bliver solgt i næste vindue og det indbringer lidt økonomi, så mener jeg at denne svensker kunne være mulighed som direkte erstatning:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Viktor_Claesson


Manden topper iøvrigt denne sæsons assistliste i Allsvenskan.


Blomquist kunne evt indgå som en del af handlen.
Come on...

Viktor Claesson ryger for mellem 20 og 25 mio. når han ryger. Og det gør han højst sandsynligt senest til sommer. Er virkelig brudt igennem denne sæson sammen med særligt Arber Zeneli, og til dels Rohdén som Brøndby også har været ude efter. Kan bedst sammenlignes i ry med Lucas, inden han skiftede fra AaB til Ajax. Hans potentiale er enormt, og nu hvor Elfsborg endelig har fundet ud at han hverken skal ligge på kanten eller som 8'er, så er alt klappet for ham denne sæson.

I og med at AaB helst ikke vil slippe mere end 1-1,5 mio. i transfersum, så er det begrænset hvad der er af interessante spillere... i hvert fald i den bedste svenske række.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af hje1980 » 23. okt 2015, 08:51

Gamen skrev:
Runschen skrev:Hvis Thomsen bliver solgt i næste vindue og det indbringer lidt økonomi, så mener jeg at denne svensker kunne være mulighed som direkte erstatning:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Viktor_Claesson


Manden topper iøvrigt denne sæsons assistliste i Allsvenskan.


Blomquist kunne evt indgå som en del af handlen.
Come on...

Viktor Claesson ryger for mellem 20 og 25 mio. når han ryger. Og det gør han højst sandsynligt senest til sommer. Er virkelig brudt igennem denne sæson sammen med særligt Arber Zeneli, og til dels Rohdén som Brøndby også har været ude efter. Kan bedst sammenlignes i ry med Lucas, inden han skiftede fra AaB til Ajax. Hans potentiale er enormt, og nu hvor Elfsborg endelig har fundet ud at han hverken skal ligge på kanten eller som 8'er, så er alt klappet for ham denne sæson.

I og med at AaB helst ikke vil slippe mere end 1-1,5 mio. i transfersum, så er det begrænset hvad der er af interessante spillere... i hvert fald i den bedste svenske række.
Siger hvem....?

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Eksil » 23. okt 2015, 10:46

hje1980 skrev:
Gamen skrev:
Runschen skrev:Hvis Thomsen bliver solgt i næste vindue og det indbringer lidt økonomi, så mener jeg at denne svensker kunne være mulighed som direkte erstatning:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Viktor_Claesson


Manden topper iøvrigt denne sæsons assistliste i Allsvenskan.


Blomquist kunne evt indgå som en del af handlen.
Come on...

Viktor Claesson ryger for mellem 20 og 25 mio. når han ryger. Og det gør han højst sandsynligt senest til sommer. Er virkelig brudt igennem denne sæson sammen med særligt Arber Zeneli, og til dels Rohdén som Brøndby også har været ude efter. Kan bedst sammenlignes i ry med Lucas, inden han skiftede fra AaB til Ajax. Hans potentiale er enormt, og nu hvor Elfsborg endelig har fundet ud at han hverken skal ligge på kanten eller som 8'er, så er alt klappet for ham denne sæson.

I og med at AaB helst ikke vil slippe mere end 1-1,5 mio. i transfersum, så er det begrænset hvad der er af interessante spillere... i hvert fald i den bedste svenske række.
Siger hvem....?
Siger de sidste par års historik. Den dyreste mand ind har været den svenske nulbon til omkring 1½ mio kr.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af frederikshavneren » 25. okt 2015, 13:00

Vi er måske den klub som traditionelt har mindst udskiftning i truppen, til vinter kommer der alligevel til at ske noget.

Med ét år til kontraktudløb er det sidste chance for at sælge Thomsen hvis han skal indbringe en fornuftig transfer. Dalsgaard vil ikke forlænge da han naturligvis gerne vil prøve noget andet hvilket er forståeligt.

V. Ahlmann vender tilbage fra lejemålet i Vendsyssel FF, som desværre ikke har været nogen succes. Ahlmann har haft svært ved at få spilletid hos hjørringenserne, som trods overvældende succes har nogle meget middelmådige konkurrenter til Ahlmann. Måske en ny udlejning vil være fornuftigt da han står bagest i køen i AaB.

Blomquist, Bruhn og Thrane kan også være på vej væk evt. på udlån da de har meget svært ved at få spilletid.

Raitalas agent er sikkert allerede igang med at finde en ny klub.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af thomasjn » 25. okt 2015, 17:34

Nu har vi set AaB nok gange dette efterår til at kunne danne os nogle konklusioner. Vi har en god startopstilling med 11 gode spillere, men mangler vi bare en er vi gevaldigt på skideren. Der bør ske noget på følgende pladser i vintervinduet.

Central midtbane:
Vi er afhængige af Wûrtz og Risgård og har ingen der kan tage over. Blomqvist er faldet igennem, Abildgaard er ikke i nærheden af at være Superliga-moden og står man bag ham som Bust og Kakeeto kan de heller ikke være aktuelle + Augu ikke ligner en mand der indgår i planerne. Jeg ville any day hellere spille med en over the hill Augu end Abildgaard. Det er bydende nødvendigt, at der hentes mindst én central midtbanespiller med Superliga-niveau til vinter. Würtz vil have sine karantæner og RIsgård har problemer med fysikken og spiller ikke hver gang. Det holder ikke vi er så afhængige af to spillere. Nu hvor Schoors og Gaarde har gravet alt likviditeten ned under en træningsbane på Hornevej så send Blomqvist hjem, hvis der skal frigives lønkroner.

Kantspillere:
Vi har tre kanter med Superliga-niveau lige nu: Thomsen, Ene og Børsting. Thomsen kan være fortid og Ene er for det meste angriber så der skal mindst én kantspiller. Smutter Thomsen skal det være en kant med kvalitet der kan gå ind og bidrage med det samme. Skulle Thomsen blive bør vi hente en der står lidt bag Thomsen som vi kan køre i stilling til at tage over og konkurrere med Børsting.

Venstre back: VI har Ahlmann, som er klasse, men garderingen er tvivlsom. Vi har Raitala, som man ikke gider bruge på trods af forsvaret skriger på rutine. Derudover har vi Blåbjerg og Patrick, som er decideret uegnede på den plads. Da backs er vigtige for vores system bør der hentes en rigtig venstre back, som kan indgå i spillet. De nuværende alternativer sænker spillet. Personligt synes jeg Gaarde bør checke op på Seejou King (tidligere FCN), som render rundt på Sportings 2. hold.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af frederikshavneren » 25. okt 2015, 17:44

thomasjn skrev:Nu har vi set AaB nok gange dette efterår til at kunne danne os nogle konklusioner. Vi har en god startopstilling med 11 gode spillere, men mangler vi bare en er vi gevaldigt på skideren. Der bør ske noget på følgende pladser i vintervinduet.

Central midtbane:
Vi er afhængige af Wûrtz og Risgård og har ingen der kan tage over. Blomqvist er faldet igennem, Abildgaard er ikke i nærheden af at være Superliga-moden og står man bag ham som Bust og Kakeeto kan de heller ikke være aktuelle + Augu ikke ligner en mand der indgår i planerne. Jeg ville any day hellere spille med en over the hill Augu end Abildgaard. Det er bydende nødvendigt, at der hentes mindst én central midtbanespiller med Superliga-niveau til vinter. Würtz vil have sine karantæner og RIsgård har problemer med fysikken og spiller ikke hver gang. Det holder ikke vi er så afhængige af to spillere. Nu hvor Schoors og Gaarde har gravet alt likviditeten ned under en træningsbane på Hornevej så send Blomqvist hjem, hvis der skal frigives lønkroner.

Kantspillere:
Vi har tre kanter med Superliga-niveau lige nu: Thomsen, Ene og Børsting. Thomsen kan være fortid og Ene er for det meste angriber så der skal mindst én kantspiller. Smutter Thomsen skal det være en kant med kvalitet der kan gå ind og bidrage med det samme. Skulle Thomsen blive bør vi hente en der står lidt bag Thomsen som vi kan køre i stilling til at tage over og konkurrere med Børsting.

Venstre back: VI har Ahlmann, som er klasse, men garderingen er tvivlsom. Vi har Raitala, som man ikke gider bruge på trods af forsvaret skriger på rutine. Derudover har vi Blåbjerg og Patrick, som er decideret uegnede på den plads. Da backs er vigtige for vores system bør der hentes en rigtig venstre back, som kan indgå i spillet. De nuværende alternativer sænker spillet. Personligt synes jeg Gaarde bør checke op på Seejou King (tidligere FCN), som render rundt på Sportings 2. hold.
Meget enig men spørgsmålet er om der er penge til det. Problemet er at det kun et Thomsen der kan indbringe transfer og med ét år til kontraktudløb er prisen allerede for nedadgående. Eventuelle andre afgange (Spalvis undtaget) vil indbringe tæt på ingenting i transfer.
Spillerbudgettet er vel allerede tæt på bristepunktet, mig bekendt har vi stadigvæk underskud på driften.
Der er med andre ord meget lidt at handle for med mindre bestyrelsen vil acceptere et større underskud.

Udmeldingerne fra Gaarde tyder ikke ligefrem på at der hentes kvalitet udefra til at erstatte eksempelvis Dalsgaard.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 25. okt 2015, 20:11

AaB 85 95 99 08 skrev:Det kan vel siges meget kort. For at det kommende vindue skal være en succes (og nu kan Gaarde ikke dække sig ind under, at Lars S. skal lære truppen at kende først), så SKAL følgende løses:

1) Ny midterforsvarer fra hylde A
2) Ny angriber, som kan presse Spalvis/Jønsson og som gør, at vi har noget at skyde med, når der skal skiftes ud undervejs.
3) Erstatning for de stamspillere, som måtte forlade os til vinter.

Derudover kunne det da være fedt med en ekstra breddespiller til central midt og på backen, hvis finnen ikke bliver.

Endelig så jeg gerne, at Blomqvist, Bruhn, Gilli og Helenius (eller i hvert fald nogle af dem) udlejes, så de kan blive udfordret på deres nuværende niveau og eventuelt komme tilbage og bidrage til holdet. Omvendt skal vi selvfølgelig ikke leje for meget ud og derved gøre truppen for smal.
Dem, som ikke allerede er nået til ovenstående erkendelse, og ikke mindst dem, som altid skal svare så dybt provokerende på mine indlæg, at formålet med en debatjunta er svært at få øje på, burde sætte sig ned og gense dagens kamp mod Farum i ædru tilstand.
Fodbold skal ses med hjertet!

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af dyhrmaN » 25. okt 2015, 20:27

AaB 85 95 99 08 skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Det kan vel siges meget kort. For at det kommende vindue skal være en succes (og nu kan Gaarde ikke dække sig ind under, at Lars S. skal lære truppen at kende først), så SKAL følgende løses:

1) Ny midterforsvarer fra hylde A
2) Ny angriber, som kan presse Spalvis/Jønsson og som gør, at vi har noget at skyde med, når der skal skiftes ud undervejs.
3) Erstatning for de stamspillere, som måtte forlade os til vinter.

Derudover kunne det da være fedt med en ekstra breddespiller til central midt og på backen, hvis finnen ikke bliver.

Endelig så jeg gerne, at Blomqvist, Bruhn, Gilli og Helenius (eller i hvert fald nogle af dem) udlejes, så de kan blive udfordret på deres nuværende niveau og eventuelt komme tilbage og bidrage til holdet. Omvendt skal vi selvfølgelig ikke leje for meget ud og derved gøre truppen for smal.
Dem, som ikke allerede er nået til ovenstående erkendelse, og ikke mindst dem, som altid skal svare så dybt provokerende på mine indlæg, at formålet med en debatjunta er svært at få øje på, burde sætte sig ned og gense dagens kamp mod Farum i ædru tilstand.
Jeg er enig med en dygtig forvarsspiller - både denne sæson har forsvaret været alt for ustabilt og usikkert.
Derudover har vi brug for en midtbanespiller ala Risgård/Würtz niveau - det er tydeligt, at når en af de to er ude, hvilket desværre er ofte, falder tingene fra hinanden. Da ofte er et hold der spiller offensivt og satser på at vinde ved at score flere mål end modstanderen snarere end ved at holde nullet, vil jeg mene, at en midtbanespiller er vigtigere end en forsvarsspiller. Derudover synes jeg også, at KP er et større talent end hans "konkurrenter" på midtbanen.
En angriber kan man altid bruge, men skal Gaarde prioritere, vil jeg foreslå ham at lægge fokus på forsvar og særligt midt. Vi har mange spændende spillere til angrebet - og jeg ser det ikke som nødvendigt at hente flere store navne ind for at floppe i et teoretisk godt angreb, som alligevel flopper. Angrebets elendighed kan også nemt skyldes problemer længere nede i banen.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Eksil » 26. okt 2015, 09:05

frederikshavneren skrev:Vi er måske den klub som traditionelt har mindst udskiftning i truppen, til vinter kommer der alligevel til at ske noget.

Med ét år til kontraktudløb er det sidste chance for at sælge Thomsen hvis han skal indbringe en fornuftig transfer. Dalsgaard vil ikke forlænge da han naturligvis gerne vil prøve noget andet hvilket er forståeligt.

V. Ahlmann vender tilbage fra lejemålet i Vendsyssel FF, som desværre ikke har været nogen succes. Ahlmann har haft svært ved at få spilletid hos hjørringenserne, som trods overvældende succes har nogle meget middelmådige konkurrenter til Ahlmann. Måske en ny udlejning vil være fornuftigt da han står bagest i køen i AaB.

Blomquist, Bruhn og Thrane kan også være på vej væk evt. på udlån da de har meget svært ved at få spilletid.

Raitalas agent er sikkert allerede igang med at finde en ny klub.
Jeg er sådan overvejende enig.

- Kan vi få 10 mio kr. for Thomsen så sælg, ellers behold ham. Spilleren er stadig penge værd at have og jeg ville hade at lave en handlen som med Lasse Nielsen, som blev skippet afsted for småpenge, kun for at holde konkursen fra døren, og endda før klubbens vigtigte forår nogensinde.

- Tror sagtens Dalsgaard kunne vende tilbage til klubben, hvis/når kan indser, at markedet ikke er derude for ham.

- Med til historien om den yngre Ahlmann hører også, at han har været skadet i Hjørring. Tror gerne de vil beholde og bruge ham, i deres jagt på oprykning. Er det tilfældet er vi tæt på win-win.

- Thane er færdig. Tror bare den kontrakt skal ophæves og han skal tilbage til 2.div. Køber man lottokuponner, så taber man en gang i mellem. Blomquist er straks værre. Klart Gaardes dyreste og dårligste indkøb. Ville håbe, at en svensk midterklub har lyst til at købe ham tilbage, på hvad han gjorde deroppe. Desværre kommer de lange kontrakter her og bider os i røven (fik han ikke 4½ år???). Personligt tror jeg at Bruhn en dag bliver rigtigt god, men det tager måske mere tid. Desværre er der mange der blomstrer sent i Aalborg.

- Raitalas er færdig. Rent fyld i truppen.

Resultatet kan blive alt mellem 2 til 5 mand der forlader truppen. Gæt selv mellem - Dalsgaard, Raitala, Thomsen, Thrane, Blomquist, Bruhn, V Ahlmann. Hvilket kan betyde, at der skal nogen skal ind, især i forsvaret der numerisk er i undertal.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af le Cid » 26. okt 2015, 09:34

Eksil skrev:Resultatet kan blive alt mellem 2 til 5 mand der forlader truppen. Gæt selv mellem - Dalsgaard, Raitala, Thomsen, Thrane, Blomquist, Bruhn, V Ahlmann. Hvilket kan betyde, at der skal nogen skal ind, især i forsvaret der numerisk er i undertal.
Læg dertil Lukas Spalvis. Han må da helt klart være på listen over interessante spillere ude i Europa!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af astonvilla » 26. okt 2015, 11:07

Den klare første-prioritet skal være at finde en centerforsvarer fra øvre hylde.

Det kommer til at gøre lidt ondt på kassebeholdningen - men det vil være en investering som betaler sig tilbage relativt hurtigt.

Dette er den absolutte need-to-have når man ser på hvor kæden hopper af gang på gang.

Alle andre forstærkninger er nice-to-have og kommer derfor i anden række.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af thomasjn » 26. okt 2015, 11:22

astonvilla skrev:Den klare første-prioritet skal være at finde en centerforsvarer fra øvre hylde.

Det kommer til at gøre lidt ondt på kassebeholdningen - men det vil være en investering som betaler sig tilbage relativt hurtigt.

Dette er den absolutte need-to-have når man ser på hvor kæden hopper af gang på gang.

Alle andre forstærkninger er nice-to-have og kommer derfor i anden række.
Ser egentlig en ekstra central midtbanespiller som vigtigere. Vi skal have en der kan gå ind og spille på et fornuftigt niveau når Würtz og/eller Risgård er ude. Kvantitativt har vi nok spillere til de pladser, men kvalitativt har vi de to som er Superliga-profiler og så Abildgaard der ikke er klar samt Kakeeto og Bust, som er endnu mindre klar. Så har vi Blomqvist, som åbenbart er så ringe ingen træner gider bruge ham og Augu der er på retræte. Samtidig er det den plads, hvor vi spillemæssigt er mest da resten af holdet dør når vi ikke har kvalitet på den centrale midtbane. Det må derfor være alfa og omega. Er man bange for Abildgaards udvikling så udlej ham til 1. division. Gerne til et bund-/midterhold eller et mere spillende hold.

Kasper P er ikke nogen stjerne-stopper, men han har ok Superliga-niveau og jeg er ret sikker på han kan udvikle sig til at blive endnu bedre. I midterforsvaret synes jeg det er værre, at vi ikke har et acceptabelt tredjevalg. Ser ikke for mig, at vi skal ud og hente på Lasse Nielsen hylden, men en spiller der kan konkurrere med Kasper P og KEP om de to pladser ville pynte. Blåbjerg mangler ganske enkelt niveau.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af astonvilla » 26. okt 2015, 11:29

thomasjn skrev:
astonvilla skrev:Den klare første-prioritet skal være at finde en centerforsvarer fra øvre hylde.

Det kommer til at gøre lidt ondt på kassebeholdningen - men det vil være en investering som betaler sig tilbage relativt hurtigt.

Dette er den absolutte need-to-have når man ser på hvor kæden hopper af gang på gang.

Alle andre forstærkninger er nice-to-have og kommer derfor i anden række.
Ser egentlig en ekstra central midtbanespiller som vigtigere. Vi skal have en der kan gå ind og spille på et fornuftigt niveau når Würtz og/eller Risgård er ude. Kvantitativt har vi nok spillere til de pladser, men kvalitativt har vi de to som er Superliga-profiler og så Abildgaard der ikke er klar samt Kakeeto og Bust, som er endnu mindre klar. Så har vi Blomqvist, som åbenbart er så ringe ingen træner gider bruge ham og Augu der er på retræte. Samtidig er det den plads, hvor vi spillemæssigt er mest da resten af holdet dør når vi ikke har kvalitet på den centrale midtbane. Det må derfor være alfa og omega. Er man bange for Abildgaards udvikling så udlej ham til 1. division. Gerne til et bund-/midterhold eller et mere spillende hold.

Kasper P er ikke nogen stjerne-stopper, men han har ok Superliga-niveau og jeg er ret sikker på han kan udvikle sig til at blive endnu bedre. I midterforsvaret synes jeg det er værre, at vi ikke har et acceptabelt tredjevalg. Ser ikke for mig, at vi skal ud og hente på Lasse Nielsen hylden, men en spiller der kan konkurrere med Kasper P og KEP om de to pladser ville pynte. Blåbjerg mangler ganske enkelt niveau.
Jeg er absolut ikke uenig i dine betragtninger omkring midtbanen. Jeg er blot uenig i prioriteringen:
-Vi må formode at den optimale centrale midt konstellation i de næste 1½ år fortsat hedder Würtz/Risgaard (det håber jeg da i hvert fald den gør). Derfor vil et indkøb til den centrale midt være en back up til når en af dem ikke kan spille. Det vil da være rigtig rart (en nice-to-have) men det er ikke min førsteprioritet.

Det vi har i det centrale forsvar duer bare ikke. Der skal der en ny styrmand ind - og det skal være en spiller som selv skriver sig på holdkortet hver gang og som skal spille alle kampe. Ikke en back up. En need-to-have.

Jeg tror ikke vi er så uenige om manglerne - men måske mere på prioriteterne.
Bienvenu Bassogog!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 26. okt 2015, 11:30

AaB 85 95 99 08 skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Det kan vel siges meget kort. For at det kommende vindue skal være en succes (og nu kan Gaarde ikke dække sig ind under, at Lars S. skal lære truppen at kende først), så SKAL følgende løses:

1) Ny midterforsvarer fra hylde A
2) Ny angriber, som kan presse Spalvis/Jønsson og som gør, at vi har noget at skyde med, når der skal skiftes ud undervejs.
3) Erstatning for de stamspillere, som måtte forlade os til vinter.

Derudover kunne det da være fedt med en ekstra breddespiller til central midt og på backen, hvis finnen ikke bliver.

Endelig så jeg gerne, at Blomqvist, Bruhn, Gilli og Helenius (eller i hvert fald nogle af dem) udlejes, så de kan blive udfordret på deres nuværende niveau og eventuelt komme tilbage og bidrage til holdet. Omvendt skal vi selvfølgelig ikke leje for meget ud og derved gøre truppen for smal.
Dem, som ikke allerede er nået til ovenstående erkendelse, og ikke mindst dem, som altid skal svare så dybt provokerende på mine indlæg, at formålet med en debatjunta er svært at få øje på, burde sætte sig ned og gense dagens kamp mod Farum i ædru tilstand.
Nu køber vi vel ikke ind på baggrund af en kamp ? Kasper Pedersens tilbagekomst tidligere på sæsonen gjorde vel netop holdet rigtig godt. Og med den reference til gårsdagens kamp, må det jo være Kasper P som ikke er god nok.

Jeg mener, at prioriteringen er:
1) Backs. Som minimum en vant venstreback, som kan stå i skyggen af Ahlmann og desværre få en del spilletid. Men efteråret skal vel vise om Ahlmann kan blive hel fit.
2) Central midt. Med Augus afgang og da de næste stadig har et stykke op, skal der skaffes en spiller her. Men efteråret skal vise om Kakeeto kan rykke helt op.
3) Angrebet. Her er Ahlmann vel for meget i overskud. Vi har fire angribere, samt Ene. Ahlmann skal udlejes igen.

Ingen grund til dommedag. FCN-kampene har altid været underlige.

Men kampen på onsdag mod Lyngby kommer vel til at give et godt billede af, hvem som man tror på. Hvis ikke Blåbjerg spiller her, så tror jeg man godt kan forvente en midterforsvarer til vinter.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Buzz Killington » 26. okt 2015, 11:32

thomasjn skrev:
astonvilla skrev:Den klare første-prioritet skal være at finde en centerforsvarer fra øvre hylde.

Det kommer til at gøre lidt ondt på kassebeholdningen - men det vil være en investering som betaler sig tilbage relativt hurtigt.

Dette er den absolutte need-to-have når man ser på hvor kæden hopper af gang på gang.

Alle andre forstærkninger er nice-to-have og kommer derfor i anden række.
Ser egentlig en ekstra central midtbanespiller som vigtigere. Vi skal have en der kan gå ind og spille på et fornuftigt niveau når Würtz og/eller Risgård er ude. Kvantitativt har vi nok spillere til de pladser, men kvalitativt har vi de to som er Superliga-profiler og så Abildgaard der ikke er klar samt Kakeeto og Bust, som er endnu mindre klar. Så har vi Blomqvist, som åbenbart er så ringe ingen træner gider bruge ham og Augu der er på retræte. Samtidig er det den plads, hvor vi spillemæssigt er mest da resten af holdet dør når vi ikke har kvalitet på den centrale midtbane. Det må derfor være alfa og omega. Er man bange for Abildgaards udvikling så udlej ham til 1. division. Gerne til et bund-/midterhold eller et mere spillende hold.

Kasper P er ikke nogen stjerne-stopper, men han har ok Superliga-niveau og jeg er ret sikker på han kan udvikle sig til at blive endnu bedre. I midterforsvaret synes jeg det er værre, at vi ikke har et acceptabelt tredjevalg. Ser ikke for mig, at vi skal ud og hente på Lasse Nielsen hylden, men en spiller der kan konkurrere med Kasper P og KEP om de to pladser ville pynte. Blåbjerg mangler ganske enkelt niveau.
Enig. Selvom fejlen i den grad hænger på Kasper P, så kan man gardere sig imod at stå i en situation hvor forsvarsspillerne kommer til at se dumme ud ved at optimere midtbanen. Havde Wurtz startet på banen, var vi aldrig kommet under så meget pres som i går. Risgaard har slet ikke samme defensive arbejdsradius som Wurtz, og Abildgaard fylder alt for lidt endnu. Jeg aner heller ikke hvor Kakeeto er endnu, men siden han ikke spillede i går, så tyder det på der er lang vej for ham. Og nu hvor man tilsyneladende har opgivet Augo på den defensive, så burde man nok kigge sig om efter en kortsigtet gardering til pladsen, f.eks. en spiller der kan gardere både i forsvar og på def. midt.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af troelsh » 26. okt 2015, 11:40

thomasjn skrev:
astonvilla skrev:Den klare første-prioritet skal være at finde en centerforsvarer fra øvre hylde.

Det kommer til at gøre lidt ondt på kassebeholdningen - men det vil være en investering som betaler sig tilbage relativt hurtigt.

Dette er den absolutte need-to-have når man ser på hvor kæden hopper af gang på gang.

Alle andre forstærkninger er nice-to-have og kommer derfor i anden række.
Ser egentlig en ekstra central midtbanespiller som vigtigere. Vi skal have en der kan gå ind og spille på et fornuftigt niveau når Würtz og/eller Risgård er ude. Kvantitativt har vi nok spillere til de pladser, men kvalitativt har vi de to som er Superliga-profiler og så Abildgaard der ikke er klar samt Kakeeto og Bust, som er endnu mindre klar. Så har vi Blomqvist, som åbenbart er så ringe ingen træner gider bruge ham og Augu der er på retræte. Samtidig er det den plads, hvor vi spillemæssigt er mest da resten af holdet dør når vi ikke har kvalitet på den centrale midtbane. Det må derfor være alfa og omega. Er man bange for Abildgaards udvikling så udlej ham til 1. division. Gerne til et bund-/midterhold eller et mere spillende hold.

Kasper P er ikke nogen stjerne-stopper, men han har ok Superliga-niveau og jeg er ret sikker på han kan udvikle sig til at blive endnu bedre. I midterforsvaret synes jeg det er værre, at vi ikke har et acceptabelt tredjevalg. Ser ikke for mig, at vi skal ud og hente på Lasse Nielsen hylden, men en spiller der kan konkurrere med Kasper P og KEP om de to pladser ville pynte. Blåbjerg mangler ganske enkelt niveau.
Jeg kunne ikke være mere enig, første prioriteten må være at få sendt Blomqvist retur, også få hentet noget kvalitet ind der kan dække den centrale midtbane og supplere Würtz og Risgård.

AC der ikke får spilletid i Chievo kunne være fantastisk, men det er vist mere ønsketænkning end det er realistisk :-(

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Rams » 26. okt 2015, 11:51

Vi burde smide nogle basører efter Lukas Lerager fra Viborg, der vil være den perfekte gardering på midtbanen, hvis han da ikke vil går direkte ind i start-11-eren. Ham har jeg været pjattet med siden han rendte rundt i AB. Han kan både spille bold og skralde igennem, og har trods sin unge alder allerede mange ligakampe under bæltet.

Skal vi have noget ekstra rutine til forsvaret i form af en Bård-lignende klippe kunne den litauiske anfører, Marius Zaliukas måske være noget. Han er blevet 31 år, og blev i sommers fristillet i Glasgow Rangers ifm deres foryngelseskur efter de bommede oprykningen. Har tidligere været forbi Hearts og Leeds. Er en typisk duelspiller, der er lidt tung i røven, så det kræver en hurtig mand ved siden eller nogle hurtige backs der kan dække af. Til gengæld er han transferfri og en kriger- og ledertype http://www.transfermarkt.co.uk/marius-z ... eler/42667

En gardering til venstre back er jeg mere blank på.
In verbis simus faciles

Gamen

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Gamen » 26. okt 2015, 12:53

Rams skrev:Vi burde smide nogle basører efter Lukas Lerager fra Viborg, der vil være den perfekte gardering på midtbanen, hvis han da ikke vil går direkte ind i start-11-eren. Ham har jeg været pjattet med siden han rendte rundt i AB. Han kan både spille bold og skralde igennem, og har trods sin unge alder allerede mange ligakampe under bæltet.
Ah, jeg synes godt nok vi skal stile højere end en Viborg-spiller der ikke for alvor har slået igennem. Jeg synes desuden også det er mærkeligt at høre nogen argumentere for at det er endnu en gardering vi skal have til den centrale midtbane. For det første er der liiiige en kontrakt der skal forlænges med Würtz til en lidt anden løn, og for det andet så træner Risgård så lidt pt. at det er utopi at tro at han bare kan holde til 40 kampe pr. år. Når man knap nok træner med holdet i løbet af ugen, så når man også en grænse på et tidspunkt. Skal han opereres, så kommer vi til at få problemer.

Würtz bliver heller ikke yngre, og spillede på smertestillende i starten af sæsonen, ligesom han i de seneste to sæsonoptakter har været ret skadet. Vi skal næppe forvente, at vi kan regne med at han heller spiller ligeså meget som han har gjort.

Jeg så godt at vi havde forsøgt os med lejemål, evt. til Sverige eller Norge. Vi har i årevis haft en stil med stort set aldrig at udleje spillere, hvilket jeg ikke helt forstår, når vi f.eks. kan sende dem på græs i Allsvenskan eller Tippeligaen. Det ville passe fint til spillere som Bruhn og Blomqvist i stedet for at de stagnerer i udkanten af truppen uden at få spilletid.
Det er helt fint at vi tegner med talenter, men man kan ikke tegne med 8-10 talenter for hver etableret spiller man henter, og det var vel også det Risgård var ude og kritisere ledelsen for. At resultaterne først kommer, når man henter etablerede spillere til at supplere den nuværende start-11'er.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af astonvilla » 26. okt 2015, 13:12

FlæskeFrank skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Det kan vel siges meget kort. For at det kommende vindue skal være en succes (og nu kan Gaarde ikke dække sig ind under, at Lars S. skal lære truppen at kende først), så SKAL følgende løses:

1) Ny midterforsvarer fra hylde A
2) Ny angriber, som kan presse Spalvis/Jønsson og som gør, at vi har noget at skyde med, når der skal skiftes ud undervejs.
3) Erstatning for de stamspillere, som måtte forlade os til vinter.

Derudover kunne det da være fedt med en ekstra breddespiller til central midt og på backen, hvis finnen ikke bliver.

Endelig så jeg gerne, at Blomqvist, Bruhn, Gilli og Helenius (eller i hvert fald nogle af dem) udlejes, så de kan blive udfordret på deres nuværende niveau og eventuelt komme tilbage og bidrage til holdet. Omvendt skal vi selvfølgelig ikke leje for meget ud og derved gøre truppen for smal.
Dem, som ikke allerede er nået til ovenstående erkendelse, og ikke mindst dem, som altid skal svare så dybt provokerende på mine indlæg, at formålet med en debatjunta er svært at få øje på, burde sætte sig ned og gense dagens kamp mod Farum i ædru tilstand.
Nu køber vi vel ikke ind på baggrund af en kamp ? Kasper Pedersens tilbagekomst tidligere på sæsonen gjorde vel netop holdet rigtig godt. Og med den reference til gårsdagens kamp, må det jo være Kasper P som ikke er god nok.

Jeg mener, at prioriteringen er:
1) Backs. Som minimum en vant venstreback, som kan stå i skyggen af Ahlmann og desværre få en del spilletid. Men efteråret skal vel vise om Ahlmann kan blive hel fit.
2) Central midt. Med Augus afgang og da de næste stadig har et stykke op, skal der skaffes en spiller her. Men efteråret skal vise om Kakeeto kan rykke helt op.
3) Angrebet. Her er Ahlmann vel for meget i overskud. Vi har fire angribere, samt Ene. Ahlmann skal udlejes igen.

Ingen grund til dommedag. FCN-kampene har altid været underlige.

Men kampen på onsdag mod Lyngby kommer vel til at give et godt billede af, hvem som man tror på. Hvis ikke Blåbjerg spiller her, så tror jeg man godt kan forvente en midterforsvarer til vinter.
Jeg er meget uenig i din vurdering:

1. Der er vel ikke nogen der foreslår at købe ind på baggrund af 1 kamp? Hverken telefonnr. - jeg selv eller andre. Jeg har sagt det gennem lang tid at der skal købes en stærk centerforsvarer ind. Og dét som top prioritet. Det har intet med gårsdagens kamp at gøre. Det var bare endnu et af et utal af eksempler på at vores primære sygdom ligger i centerforsvaret. Der skal vi styrkes - så snart en passende spiller findes (og så må vi altså punge lidt ud for en gang skyld).

2. Prioriteringen er:
a. Centerforsvarer fra øvre hylde
b. central midt backup
c. Her bliver det ordkløveri hvad der har forrang, men det er et mix af gennembrudsstærk kant + back + angriber - men jeg tror det er akademisk, da vi ikke køber så mange spillere ind alligevel. Køber vi en stærk midterforsvarer tror jeg ikke der bliver dishet mere ud alligevel.
Bienvenu Bassogog!

Låst