Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Jesper Schmidt » 7. feb 2016, 22:24

Jeg er bestemt ikke overbevist om at Thomsen smutter til sommer, det tror jeg faktisk ikke, så skal den helt rigtige klub i hvert fald stå der, ellers giver det vel mere mening for både ham og AaB (hvis der er UEFA kampe i efteråret) at lade kontrakten løbe ud.

Til gengæld siger min fornemmelse mig at Ene bliver ekstremt omsværmet til sommer, og at han kan blive svær at holde på - jeg tror han bliver en af de helt store profiler i foråret, og jeg bliver faktisk overrasket hvis han og Spalvis ikke ender som 1 og 2 på topscorerlisten. Jeg bliver til gengæld ikke specielt overrasket hvis han scorer flere mål end Spalvis i foråret.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af hje1980 » 8. feb 2016, 14:53

Junta... skal der snart oprettes et sommervindue debat?

Der er jo klart et emne nu... Hvem skal være vores nye nr. 9 nu hvor både trøjen bliver ledig, samt Spalvis er væk...

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 8. feb 2016, 14:59

Med nr. 9 .... Klausul
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Funky » 8. feb 2016, 15:06

Jesper Schmidt skrev:Jeg er bestemt ikke overbevist om at Thomsen smutter til sommer, det tror jeg faktisk ikke, så skal den helt rigtige klub i hvert fald stå der, ellers giver det vel mere mening for både ham og AaB (hvis der er UEFA kampe i efteråret) at lade kontrakten løbe ud.

Til gengæld siger min fornemmelse mig at Ene bliver ekstremt omsværmet til sommer, og at han kan blive svær at holde på - jeg tror han bliver en af de helt store profiler i foråret, og jeg bliver faktisk overrasket hvis han og Spalvis ikke ender som 1 og 2 på topscorerlisten. Jeg bliver til gengæld ikke specielt overrasket hvis han scorer flere mål end Spalvis i foråret.
Spalvis væk til sommer.
KEP væk til sommer.
Ene stærkt ombejlet til sommer.
Thomsen stærkt ombejlet til sommer.
Jönsson forlænger måske ikke.
Helenius ryger måske permanent til Paderborn.
Augu spiller vel sin sidste halvsæson.
Og indtil videre ved vi kun, at man vil købe en erstatning for KEP. Jo, det bliver et spændende sommervindue. Jeg tvivler på man kan planlægge sig igennem den udfordring, gå fra minus 5 millioner til plus 5, og kun have fået 12 for Spalvis.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af BoT » 8. feb 2016, 15:41

Funky skrev: Spalvis væk til sommer.
KEP væk til sommer.
Ene stærkt ombejlet til sommer.
Thomsen stærkt ombejlet til sommer.
Jönsson forlænger måske ikke.
Helenius ryger måske permanent til Paderborn.
Augu spiller vel sin sidste halvsæson.
Og indtil videre ved vi kun, at man vil købe en erstatning for KEP. Jo, det bliver et spændende sommervindue. Jeg tvivler på man kan planlægge sig igennem den udfordring, gå fra minus 5 millioner til plus 5, og kun have fået 12 for Spalvis.
I den ligning skal du jo så også medregne eventuelle indtægter fra salg af Ene, Thomsen og Helenius + de store lønomkostninger, der bliver sparet med Augu, KEP og Jönsson.

Men uanset hvad, står Gaarde over for sig vigtigste transfervindue med markante afgange af i hvert fald Spalvis, Augu og KEP. KEP bliver afløst eksternt, mens man sikkert vil afløse Augu og Spalvis internt med væsentligt mere spilletid til fx Helenius, Pohl og Bust.
Thomsen vil man også erstatte udefra, mens man sikkert forsøger at forlænge med Jönsson.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Provst i Brovst » 8. feb 2016, 18:22

I tilfældet af at AaB står uden angribere til sommer så er Martin Pušić og Marvin Pourié spillere AaB bør spørge til. Martin Pušić kan blive aktuell hvis han stadig ikke spiller og Marvin Pourié kommer nok hjem til FCK efter det russiske eventyr og han er en hurtig kontra spiller AaB kan bruge i del af AaBs spil.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 924
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Salle17 » 8. feb 2016, 18:48

Provst i Brovst skrev:I tilfældet af at AaB står uden angribere til sommer så er Martin Pušić og Marvin Pourié spillere AaB bør spørge til. Martin Pušić kan blive aktuell hvis han stadig ikke spiller og Marvin Pourié kommer nok hjem til FCK efter det russiske eventyr og han er en hurtig kontra spiller AaB kan bruge i del af AaBs spil.

To spillere med adfærds problemer, ellers tak til begge!

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af AllanPedersen » 8. feb 2016, 20:07

At sige Martin Pusic har adfærds problemer er en meget mild udgave.

Han som omtaler sig selv i 3. person ental som Tarzan.
og siger Gud vil have Martin Pusic skal vinde...
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Jesper Schmidt » 8. feb 2016, 20:18

Provst i Brovst skrev:I tilfældet af at AaB står uden angribere til sommer så er Martin Pušić og Marvin Pourié spillere AaB bør spørge til. Martin Pušić kan blive aktuell hvis han stadig ikke spiller og Marvin Pourié kommer nok hjem til FCK efter det russiske eventyr og han er en hurtig kontra spiller AaB kan bruge i del af AaBs spil.
Jeg synes at vi så vidt muligt skal undgå spillere som bruger apostroffer og andre mærkelige tegn i deres navne - særlig de to nævnte.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Eksil » 8. feb 2016, 20:25

Provst i Brovst skrev:I tilfældet af at AaB står uden angribere til sommer så er Martin Pušić og Marvin Pourié spillere AaB bør spørge til. Martin Pušić kan blive aktuell hvis han stadig ikke spiller og Marvin Pourié kommer nok hjem til FCK efter det russiske eventyr og han er en hurtig kontra spiller AaB kan bruge i del af AaBs spil.
Puré er en fin spiller og skal være velkommen. Guds søn not so much

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Pastorius » 8. feb 2016, 21:52

Salle17 skrev:
Provst i Brovst skrev:I tilfældet af at AaB står uden angribere til sommer så er Martin Pušić og Marvin Pourié spillere AaB bør spørge til. Martin Pušić kan blive aktuell hvis han stadig ikke spiller og Marvin Pourié kommer nok hjem til FCK efter det russiske eventyr og han er en hurtig kontra spiller AaB kan bruge i del af AaBs spil.

To spillere med adfærds problemer, ellers tak til begge!
Angribere skal helst være lidt småskøre. Så det alene er vel ikke grund til at undgå dem. Pourié må Søndergaard jo fx have en fin idé om han mener han kan styre.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af le Cid » 8. feb 2016, 22:07

Jesper Schmidt skrev:Jeg synes at vi så vidt muligt skal undgå spillere som bruger apostroffer og andre mærkelige tegn i deres navne - særlig de to nævnte.
I recent that!
Mvh. René
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Jesper Schmidt » 8. feb 2016, 22:41

le Cid skrev:
Jesper Schmidt skrev:Jeg synes at vi så vidt muligt skal undgå spillere som bruger apostroffer og andre mærkelige tegn i deres navne - særlig de to nævnte.
I recent that!
Mvh. René
Det gælder selvfølgelig kun spillere ;)

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Funky » 9. feb 2016, 09:18

Pastorius skrev:
Salle17 skrev:
Provst i Brovst skrev:I tilfældet af at AaB står uden angribere til sommer så er Martin Pušić og Marvin Pourié spillere AaB bør spørge til. Martin Pušić kan blive aktuell hvis han stadig ikke spiller og Marvin Pourié kommer nok hjem til FCK efter det russiske eventyr og han er en hurtig kontra spiller AaB kan bruge i del af AaBs spil.

To spillere med adfærds problemer, ellers tak til begge!
Angribere skal helst være lidt småskøre. Så det alene er vel ikke grund til at undgå dem. Pourié må Søndergaard jo fx have en fin idé om han mener han kan styre.
Pourié begik en af de grimmere overfald i nyere tid da han spillede for Søndergaard i det nordtyske. Nejtak.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af AllanPedersen » 9. feb 2016, 09:30

Gaarde er ude i dag og sige vi skal på storkøb til sommer

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/gaar ... erindkoeb/


det er selvfølgelig rart.. også lidt bekymrende hvis vi slutter højt hvordan et nyt hold når at blive spillet sammen
til Europa.. men ikke desto mindre dejligt vi ikke går ud fra vi kan lukke alle huller med talenter.
For vi mister sku spillerne hurtigere end vi avler dem lige nu
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 9. feb 2016, 09:45

Alle fans må så også indrømme, at vi har sukket efter et transfervindue, hvor der faktisk kom mange spillere ind. Det får vi.

Jeg tror stadig, at KEPs afløser findes inden påske. Måske en kontraktløs prøvespiller.

Venstrebacken Kristian Pedersen fra HB Køge kan hurtigt være uinteressant hvis Bardhec Bytyqi(husker ikke efternavnet) har været en positiv oplevelse. Så tror jeg ikke vi henter en venstreback til sommer medmindre Ahlmann bliver fodboldinvalid.
- FlæskeFrank

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af AllanPedersen » 9. feb 2016, 09:48

altså det er måske lidt utopi og meget u-AaB.

men jeg kunne virkelig godt tænke mig i stedet for man hev sådan 3-4 spillere som havde 'potentiale'

At man gik all-in på en spiller.. og sagde 'ham her er fandme god.. ham tager vi og så dropper vi at hive 2-3 andre bredde spillere ind i truppen'
Der kommer jo nok også en 3 talenter op til sommer.

Synes for at være ærlig de her 'små satsninger' som Thrane, og Blomquist osv. er ved at blive lidt trættende.
Jeg ved godt man ikke kan få det hele, så det er en kæmpe sats at smide en stor pose penge for en enkelt spiller.

men håber vi henter en der kan sælge nogle trøjer.
og så fylder bredden fra egne rækker.. for sidste uge der stillede vi altså.. 2 dage i træk med 2 helt forskellige 11'ere.
Så vi mangler ikke til bredden, og en med potentiale.. vi mangler en spiller der koster penge.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Martino » 9. feb 2016, 10:01

Jesper Schmidt skrev:
Provst i Brovst skrev:I tilfældet af at AaB står uden angribere til sommer så er Martin Pušić og Marvin Pourié spillere AaB bør spørge til. Martin Pušić kan blive aktuell hvis han stadig ikke spiller og Marvin Pourié kommer nok hjem til FCK efter det russiske eventyr og han er en hurtig kontra spiller AaB kan bruge i del af AaBs spil.
Jeg synes at vi så vidt muligt skal undgå spillere som bruger apostroffer og andre mærkelige tegn i deres navne - særlig de to nævnte.
Hahaha! Nej det dur sgu ikke! Pušic lyder irriterende som person og Pourie kan løbe stærkt men der ser jeg hellere vi giver Pohl en seriøs chance, for han kan satme også løbe hurtigt.
Jeg savner Winsnes

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Freddie » 9. feb 2016, 10:09

Funky skrev: Spalvis væk til sommer.
KEP væk til sommer.
Ene stærkt ombejlet til sommer.
Thomsen stærkt ombejlet til sommer.
Jönsson forlænger måske ikke.
Helenius ryger måske permanent til Paderborn.
Augu spiller vel sin sidste halvsæson.
Og indtil videre ved vi kun, at man vil købe en erstatning for KEP. Jo, det bliver et spændende sommervindue. Jeg tvivler på man kan planlægge sig igennem den udfordring, gå fra minus 5 millioner til plus 5, og kun have fået 12 for Spalvis.
Lyder som sommeren 2007 hvor vi lige havde vundet bronze. Det gik alligevel meget godt blandt andet fordi truppens vandrepokal, der ikke kunne finde plads Kasper Risgård slog igennem med fynd og klem. I sæsonens første kamp på udebane i TOTO i Helsinki startede vi med Suni Olsen og Jens-Kristian Sørensen på midtbanen. Det gik som bekendt alligevel.
Nu er det jo langt fra sikkert at ting går værst muligt.
Den med de 12 tror du vel ikke selv på.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Gamen » 9. feb 2016, 10:19

Freddie skrev: Lyder som sommeren 2007 hvor vi lige havde vundet bronze. Det gik alligevel meget godt blandt andet fordi truppens vandrepokal, der ikke kunne finde plads Kasper Risgård slog igennem med fynd og klem. I sæsonens første kamp på udebane i TOTO i Helsinki startede vi med Suni Olsen og Jens-Kristian Sørensen på midtbanen. Det gik som bekendt alligevel.
Nu er det jo langt fra sikkert at ting går værst muligt.
Den med de 12 tror du vel ikke selv på.
Hvad er det så du mener vi har fået, Freddie?

Det der er væsentligt i den her situation, er at det er den akse AaB skal hvile på i fremtiden der skal findes. Lur mig om ikke man også er på markedet efter en fremadrettet erstatning for Würtz.
Et frækt bud på en spiller der kunne være spændende her og nu er en spiller AaB var meget interesseret i for 5 år siden, og som kun har lagt yderligere på sit CV siden da: Mohamed "Medo" Kamara. Han er 27 år nu, og har senest slået sine folder i Partizan, Bolton og Maccabi Tel Aviv. Utroligt dygtig spiller, med mange af Würtz' kvaliteter og med samme statur. AaB bør i hvert fald holde øje med hans situation, hvis Würtz' helbred skulle begynde at skrante lidt.

Låst