Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af AllanPedersen » 9. feb 2016, 18:04

Kan nogle af dem være ungdoms kontrakter?

Er da fedt hvis vi har så lange talenter men 6 på en gang lyder helt vildt..
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Rams » 9. feb 2016, 18:23

Gamen skrev:
BoT skrev: Det føles måske ikke så rart at tage spillere fra FCK's overskudslager, men det kan sagtens vise sig at være den mest intelligente løsning.
Antonssen har kontraktudløb og forlænger næppe. Spørgsmålet er, hvor længe hans krop holder? For jeg er enig i, at en af de to ville være perfekte afløsere for KEP. Per Nilsson har stadig kontrakt et år endnu, og jeg tvivler på, at FCK lader ham gå billigt til en af deres nærmeste konkurrenter?
Pelle Nilsson har spillet sig helt ud i kulden. Er blevet alt, alt for langsom, hvilket hans forudseenhed ikke rigtig kan råde bod på. Han vil formentlig være alt for dyr.

Mikael Antonsson har været en skygge af sig selv siden han kom hjem fra Italien. Jeg tror han finder en retræte-klub - han vil være 35 ved kontraktudløb, og hans tid på landsholdet er ovre.
Et bud kunne vel også være den estiske landsholdskaptajn, Ragnar Klavan, hvis Augsburg rykker ud af Bundesligaen. Han er efterhånden blevet 30 år, men har en ordentlig røvfuld æresdivisions og bundesligakampe under bæltet. Efter at have spillet på mindre hold i større ligaer, så kunne det jo være han kunne lokkes til et større hold i en mindre liga.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
AMadsen
Superliga
Superliga
Indlæg: 612
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:36
Geografisk sted: Støvring, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af AMadsen » 9. feb 2016, 19:38

Rams skrev:
Gamen skrev:
BoT skrev: Det føles måske ikke så rart at tage spillere fra FCK's overskudslager, men det kan sagtens vise sig at være den mest intelligente løsning.
Antonssen har kontraktudløb og forlænger næppe. Spørgsmålet er, hvor længe hans krop holder? For jeg er enig i, at en af de to ville være perfekte afløsere for KEP. Per Nilsson har stadig kontrakt et år endnu, og jeg tvivler på, at FCK lader ham gå billigt til en af deres nærmeste konkurrenter?
Pelle Nilsson har spillet sig helt ud i kulden. Er blevet alt, alt for langsom, hvilket hans forudseenhed ikke rigtig kan råde bod på. Han vil formentlig være alt for dyr.

Mikael Antonsson har været en skygge af sig selv siden han kom hjem fra Italien. Jeg tror han finder en retræte-klub - han vil være 35 ved kontraktudløb, og hans tid på landsholdet er ovre.
Et bud kunne vel også være den estiske landsholdskaptajn, Ragnar Klavan, hvis Augsburg rykker ud af Bundesligaen. Han er efterhånden blevet 30 år, men har en ordentlig røvfuld æresdivisions og bundesligakampe under bæltet. Efter at have spillet på mindre hold i større ligaer, så kunne det jo være han kunne lokkes til et større hold i en mindre liga.
Damn han er en klippert!
Guld? igen, igen...!

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Rams » 9. feb 2016, 19:52

Ja, han er en hardhitter, men nok også ønsketænkning. Dyr dreng, men den rigtige profil
In verbis simus faciles

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 9. feb 2016, 20:31

Rams skrev:Ja, han er en hardhitter, men nok også ønsketænkning. Dyr dreng, men den rigtige profil
Klavan har forlængst bevist sit værd i Bundesligaen, og rykker næppe til Superligaen på det her tidspunkt af sin karriere. Han var fantastisk spillende sidste sæson, og bliver helt sikkert hængende i Bundesligaen, også selvom Augsburg skulle rykke ned.

swfc
Landshold
Landshold
Indlæg: 913
Tilmeldt: 8. jul 2005, 18:11
Geografisk sted: Midthimmerland

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af swfc » 9. feb 2016, 22:20

AllanPedersen skrev:Kan nogle af dem være ungdoms kontrakter?

Er da fedt hvis vi har så lange talenter men 6 på en gang lyder helt vildt..
Mine info siger 1,5 års kontrakter. En slags lærlingekontrakt.
AaB i hjertet

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Hanga » 9. feb 2016, 22:25

swfc skrev:
AllanPedersen skrev:Kan nogle af dem være ungdoms kontrakter?

Er da fedt hvis vi har så lange talenter men 6 på en gang lyder helt vildt..
Mine info siger 1,5 års kontrakter. En slags lærlingekontrakt.
De der lærlingekontrakter (trainee kontrakter) har været brugt i stykke tid nu. Det er vist en ny kontrakttype der blev dannet ved den seneste overenskomst, for at modvirke problemet med, at unge spillere ikke måtte træne/spille med de professionelle. Der er derfor en del af vores unge spillere der har dem.

http://www.dbu.dk/~/media/Files/DBU_Bro ... 0dansk.pdf
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af AllanPedersen » 9. feb 2016, 23:07

Søndergaard har netop sagt om de 3 talenter der er med i Tyrkiet at de skal hives op til sommer og det er godt at få set dem an..
ikke helt så direkte men han blev spurgt hvad han forventede af de 3 spillere der var med og svarede
"Der er nogle u19 spillere der skal hives op til sommer, og det er godt at se dem an på sådan en tur'

ikke at det er nogen vild stor overraskelse..

har vi nogle høje forventninger til nogle af dem?
Der er ikke en af dem der er sådan et lysende stor talent?

Jeg har hele tiden glædet mig til jannik Pohl fordi han eftersigende er så hamrende hurtig.

men er der nogle af vores u19 spillere der stikker ud som en ny lucas andersen?
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af jonas386 » 9. feb 2016, 23:33

AllanPedersen skrev:men er der nogle af vores u19 spillere der stikker ud som en ny lucas andersen?
Om han er nogen Lucas Andersen ved jeg ikke, men Opondo skulle være virkelig spændende. Såvidt jeg kan forstå skulle han være lidt en Hulk type med virkelig god fysik, og en udmærket teknik. Jeg kan dog også forstå at han, i seneste træningskamp, skulle have stået lidt i skyggen af Bassogog. Opondo var også med for nogle år siden hvor Kent Nielsen skulle være imponeret.

http://www.bold.dk/snak/index.php?actio ... art=0&vis=
Tilsyneladende fik han allerede debut for U17 holdet som 14 årig. Jeg ved ikke hvor unge de yngste på sådanne hold er rundt omkring, men det virker umiddelbart rimelig ungt.
http://www.kanalfrederikshavn.dk/vis/ny ... b-dragten/

De andre kender jeg ikke så meget til, men Opondo har jeg personligt set frem til i et par år efterhånden.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Provst i Brovst » 9. feb 2016, 23:41

jonas386 skrev:
AllanPedersen skrev:men er der nogle af vores u19 spillere der stikker ud som en ny lucas andersen?
Om han er nogen Lucas Andersen ved jeg ikke, men Opondo skulle være virkelig spændende. Såvidt jeg kan forstå skulle han være lidt en Hulk type med virkelig god fysik, og en udmærket teknik. Jeg kan dog også forstå at han, i seneste træningskamp, skulle have stået lidt i skyggen af Bassogog. Opondo var også med for nogle år siden hvor Kent Nielsen skulle være imponeret.

http://www.bold.dk/snak/index.php?actio ... art=0&vis=
Tilsyneladende fik han allerede debut for U17 holdet som 14 årig. Jeg ved ikke hvor unge de yngste på sådanne hold er rundt omkring, men det virker umiddelbart rimelig ungt.
http://www.kanalfrederikshavn.dk/vis/ny ... b-dragten/

De andre kender jeg ikke så meget til, men Opondo har jeg personligt set frem til i et par år efterhånden.
Sorte afrikanere har især et fysisk forspring i de yngste år. Det udligner sig efterhånden.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Jesper Schmidt » 10. feb 2016, 01:03

Det er vel ikke nogen hemmelighed at der kommer flere unge op til sommer end sædvanligt, heller ikke fra AaB's side. Det blev bl.a. nævnt som begrundelsen for at man i første omgang valgte at tilknytte Jacob Friis fast til førsteholdstrænerteamet. Om man lige har nævnt tallet 6 officielt ved jeg ikke, men så vidt jeg husker er der faktisk tidligere blevet sat navn på en del af dem, og flere forskellige har hørt tallet 6 herindefra og nævnt det i ungdomstråden. Mon ikke det lander der omkring, det vil jeg tro.

På træningslejren er der, så vidt jeg husker, 26 spillere afsted, og de 3 U19 spillere er vel håndplukkede til at kunne supplere når man spiller 11 mod 11... den ene er målmand, som jeg ikke har hørt nævnt som en af de unge der forventes at rykke op til sommer, så han er vel mest af alt med som gardering.

Truppen bliver sandsynligvis stor, selv om der måske ryger et par stykker på leje, men det er vel ikke nødvendigvis det store problem, når en ret stor del er på et stadie hvor de sandsynligvis ikke vil være i spil til en fast plads i kamptruppen. Hvis talenterne i den årgang er så store som der tales om, skal de selvfølgelig på kontrakt. Så må man løse det derfra, det kunne f.eks. være at man valgte at sende nogle af de unge en halv eller hel sæson på lejeaftaler.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af AllanPedersen » 10. feb 2016, 09:15

Det med udlejning er jo lidt en mærkelig størrelse ikke..

Hvis du hiver et talent op fra u19 .. lige meget om det er 1 eller 6 spillere, så giver det måske ikke meget mening at leje dem ud lige fra starten
De skal jo først lære vores hold at kende, og den måde de spiller på.
Jeg kan godt se det at leje en spiller ud der har trænet med holdet et årstid giver mening.

Men hvad nytter det eks. at hive en Magnus Christensen eller hvad han hedder op nu og sende ham et år til Vendsyssel.
Når han kommer tilbage har han stadig lige lidt erfaring med vores første hold, og hvordan de virker sammen.

Viktor Ahlmann eks. sad vel også på bænken et år før han blev udlejet.
Jeg siger bare jeg tror ikke på en af de talenter der bliver hevet op.. (om det er 3 eller 6) bliver lejet ud i næste sæson.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Yankee » 10. feb 2016, 09:32

Jeg tror nu det er meget realistisk at man skriver kontrakt med omkring seks andenårs-U19 til sommer. Det er samme antal som FCN har skrevet med fra deres årgang 1996, så det er ikke helt uden fortilfælde, men selvfølgelig et ekstremt højt tal.

Udlejning kan slet ikke komme på tale for førsteårs-seniorer. De skal blive i det gode træningsmiljø på Hornevej og udvikle sig i reserveholdsligaen. Der er alligevel ingen af dem der kunne komme på hold i 1. division og i 2. division bliver der dels trænet alt for lidt og dels spillet på et markant lavere niveau end reserveholdsligaen. Det er på alle måder en blindgyde.

swfc
Landshold
Landshold
Indlæg: 913
Tilmeldt: 8. jul 2005, 18:11
Geografisk sted: Midthimmerland

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af swfc » 10. feb 2016, 12:33

Jesper Schmidt skrev:Det er vel ikke nogen hemmelighed at der kommer flere unge op til sommer end sædvanligt, heller ikke fra AaB's side. Det blev bl.a. nævnt som begrundelsen for at man i første omgang valgte at tilknytte Jacob Friis fast til førsteholdstrænerteamet. Om man lige har nævnt tallet 6 officielt ved jeg ikke, men så vidt jeg husker er der faktisk tidligere blevet sat navn på en del af dem, og flere forskellige har hørt tallet 6 herindefra og nævnt det i ungdomstråden. Mon ikke det lander der omkring, det vil jeg tro.

På træningslejren er der, så vidt jeg husker, 26 spillere afsted, og de 3 U19 spillere er vel håndplukkede til at kunne supplere når man spiller 11 mod 11... den ene er målmand, som jeg ikke har hørt nævnt som en af de unge der forventes at rykke op til sommer, så han er vel mest af alt med som gardering.

Truppen bliver sandsynligvis stor, selv om der måske ryger et par stykker på leje, men det er vel ikke nødvendigvis det store problem, når en ret stor del er på et stadie hvor de sandsynligvis ikke vil være i spil til en fast plads i kamptruppen. Hvis talenterne i den årgang er så store som der tales om, skal de selvfølgelig på kontrakt. Så må man løse det derfra, det kunne f.eks. være at man valgte at sende nogle af de unge en halv eller hel sæson på lejeaftaler.
Det er helt sikkert minimum 6 stk. der kommer op. Sebastian Andersen er den eneste jeg lige fik navnet på
AaB i hjertet

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Sanchez94 » 10. feb 2016, 12:49

swfc skrev:
Det er helt sikkert minimum 6 stk. der kommer op. Sebastian Andersen er den eneste jeg lige fik navnet på
Udover Sebastian, er der tale om følgende
Bardhec Bytyqi - Venstreback
Rasmus Thellufsen - Venstrekant
Moses Opondo - Angriber/Kant
Morten Rokkedal - Midtstopper/back
Magnus Christensen - Centralmidt

Af boblere har jeg hørt Laus Nielsen og Joakim Mæhle

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af AllanPedersen » 10. feb 2016, 12:55

Lad os tage den igen til sommer.

Jeg vil ikke benægte det, jeg synes bare det lyder helt crazy, og jeg kan simpelthen ikke huske vi nogensinde har gjort noget der bare er tæt på
historisk set tror jeg 3 har været maks.

Men vi må jo bare se
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

swfc
Landshold
Landshold
Indlæg: 913
Tilmeldt: 8. jul 2005, 18:11
Geografisk sted: Midthimmerland

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af swfc » 10. feb 2016, 12:57

AllanPedersen skrev:Lad os tage den igen til sommer.

Jeg vil ikke benægte det, jeg synes bare det lyder helt crazy, og jeg kan simpelthen ikke huske vi nogensinde har gjort noget der bare er tæt på
historisk set tror jeg 3 har været maks.

Men vi må jo bare se
Tror ikke vi glemmer dig
AaB i hjertet

Lindvang
2. div
2. div
Indlæg: 218
Tilmeldt: 20. jan 2016, 19:48

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Lindvang » 10. feb 2016, 13:03

Det er så sjovt at se de sidste sider i debatten i just overståede vindue, hvor lidt der har ændret sig i den nordjyske mentalitet...

Så snart der bliver foreslået en angriber med lidt kant og noget arrogance, så står "nej, tak" i kø. Vi vil helst have, at AaB-spillere skal være sådan nogle velfriserede, keeeedelige drenge, som helst ikke gør for meget væsen af sig.

Gaaaaaaaaaaab...

swfc
Landshold
Landshold
Indlæg: 913
Tilmeldt: 8. jul 2005, 18:11
Geografisk sted: Midthimmerland

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af swfc » 10. feb 2016, 13:06

Lindvang skrev:Det er så sjovt at se de sidste sider i debatten i just overståede vindue, hvor lidt der har ændret sig i den nordjyske mentalitet...

Så snart der bliver foreslået en angriber med lidt kant og noget arrogance, så står "nej, tak" i kø. Vi vil helst have, at AaB-spillere skal være sådan nogle velfriserede, keeeedelige drenge, som helst ikke gør for meget væsen af sig.

Gaaaaaaaaaaab...
Hvor har du det fra? Scorer de mål bliver det meste tilgivet. Gør de ikke og er ydermere dovne særlinge, så er det en helt anden snak
AaB i hjertet

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af AllanPedersen » 10. feb 2016, 13:07

Jeg tror den eneste der er blevet sådan hugget ned Lindvang.
Var Martin Pusic. Medmindre du har andre eksempler, jeg ser dog ikke andre.

Men Martin Pusic har ikke lidt kant..
Martin Pusic er helt... ovre på den anden side af månen.
For at bruge et klassisk udtryk er han jo decideret blæst.

Jeg har hørt et interview med ham engang hvor han gentager sig eget navn når han bliver spurgt ind til
"Martin Pusic vil gerne have at .... bla bla"
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Låst