Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Indlæg: 724
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:08
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Glenn Francisco » 10. jun 2016, 11:51

Bohemka skrev:Den svenske U21-Europamester Abdul Khalili vil gerne væk fra et mislykket ophold i Tyrkiet, men er ikke klar til Sverige endnu. Han er central midt og kunne være en mulighed: http://www.fotbolldirekt.se/2016/06/09/ ... a-sverige/
Jeg kan ikke huske hvilken type han er, men han lyder spændende og kan huske ham lidt fra EM - er godt nok spændt på hvad der sker de næste par måneder :)
En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!

Olly
2. div
2. div
Indlæg: 152
Tilmeldt: 20. sep 2011, 12:40
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Olly » 10. jun 2016, 12:01

Martino skrev:o
Tyskeren skrev:Indenfor 2-3 dage bliver der præsenteret en ny spiller. De sidste detaljer er ved og være på plads med en god signing - siger min kilde! Intet om nationalitet, plads eller andet.
Sådan! I mandags fik jeg et nys om at der kom en spiller fredag, men siden jeg ikke hørte mere antog jeg at det var Park handlen som døde. Så kan der spekuleres i hvem det kan være. Er Vingård ikke tilbage i DK nu efter turen med OL holdet?
Hvor er det der har stået at der har været forhandlinger med Park. Og hvor står det at handlen døde??????

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 10. jun 2016, 12:03

Abbe Khalili må være ret uaktuel. Jeg tror han finder sig endnu en klub i Sydeuropa - det ville være ret oplagt.
Han har været lidt udsat, fordi Mersin Idman Yurdu gik ind til denne sæson i en ret amputeret udgave, på trods af en supersæson sidste sæson. Det gik helt galt, men han har været et af få lyspunkter.

Jeg tror slet ikke på, at han flytter til Danmark, og man kan være ganske sikker på at han er ønsket af en eller flere tyrkiske klubber.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 10. jun 2016, 12:10

Guillermo Molins kunne måske stadig være et emne - har ikke forlænget, og Kuhn er tvunget til at spille Kjartansson.

Astrit Ajdarevic: Har jeg foreslået før. Også kontraktudløb til vinter. Kan spille flere pladser.

Brugeravatar
Bohemka
2. div
2. div
Indlæg: 162
Tilmeldt: 28. jun 2007, 14:56
Geografisk sted: Strandhusene/Ticino

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Bohemka » 10. jun 2016, 12:27

Gamen skrev:Guillermo Molins kunne måske stadig være et emne - har ikke forlænget, og Kuhn er tvunget til at spille Kjartansson.

Astrit Ajdarevic: Har jeg foreslået før. Også kontraktudløb til vinter. Kan spille flere pladser.
Jeg fløj hjem fra Stockholm på samme fly som MFF efter de havde været en tur oppe i Östersund her i maj måned. Molins er en karismatisk herre og så særdeles fit ud. Han har vist gudestatus blandt tilhængerne (de gik amok i jubel da han blev skiftet ind i kampen mod Norrköping, var selv på stadion). Men hvis Kuhn sælger os positivt, så siger jeg bestemt ikke nej tak. Han har vist udløb her i juni?
This Heaven Gives Me Migraine

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Ham der Emil » 10. jun 2016, 12:33

Glenn Francisco skrev:
Bohemka skrev:Den svenske U21-Europamester Abdul Khalili vil gerne væk fra et mislykket ophold i Tyrkiet, men er ikke klar til Sverige endnu. Han er central midt og kunne være en mulighed: http://www.fotbolldirekt.se/2016/06/09/ ... a-sverige/
Jeg kan ikke huske hvilken type han er, men han lyder spændende og kan huske ham lidt fra EM - er godt nok spændt på hvad der sker de næste par måneder :)
Khalili ville være en sindsyg signing!
Desværre tror jeg, at der er større chance for at Thomsen forlænger, end at Khalili kommer til AaB.
Et Hjerte - En Klub

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Martino » 10. jun 2016, 12:45

Bohemka skrev:
Gamen skrev:Guillermo Molins kunne måske stadig være et emne - har ikke forlænget, og Kuhn er tvunget til at spille Kjartansson.

Astrit Ajdarevic: Har jeg foreslået før. Også kontraktudløb til vinter. Kan spille flere pladser.
Jeg fløj hjem fra Stockholm på samme fly som MFF efter de havde været en tur oppe i Östersund her i maj måned. Molins er en karismatisk herre og så særdeles fit ud. Han har vist gudestatus blandt tilhængerne (de gik amok i jubel da han blev skiftet ind i kampen mod Norrköping, var selv på stadion). Men hvis Kuhn sælger os positivt, så siger jeg bestemt ikke nej tak. Han har vist udløb her i juni?
Molins ville være klasse! Ajdarevic har fået sin fodboldopdragelse hos Liverpool, men har ikke fået det vilde ud af talentet. Han er dog god nok til AaB. Spiller han i örebro nu? Eller er han stadig på kontrakt i Belgien?
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Bohemka
2. div
2. div
Indlæg: 162
Tilmeldt: 28. jun 2007, 14:56
Geografisk sted: Strandhusene/Ticino

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Bohemka » 10. jun 2016, 12:54

For nu at blive i Malmö-sporet, så spekulerer Sydsvenskan i spiller af- og tilgange i deres MFF-sommerstatus:

http://blogg.sydsvenskan.se/wiman/2016/ ... -i-sommar/

Hvis det er rigtigt at deres peruvianske venstreback Yotún er på vej væk, må AaB gerne gå efter ham. Han har defensive mangler, men er en fornøjelse offensivt. Deres offensive kant Vladimir Rodic kunne også være interessant.
This Heaven Gives Me Migraine

jayC
Superliga
Superliga
Indlæg: 667
Tilmeldt: 23. jun 2009, 22:39

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af jayC » 10. jun 2016, 13:28

Køllen I Møllen skrev:
BoT skrev:
Hanga skrev:
jayC skrev:Rygterne i KBH går på at det er en skandinavisk spiller, som vi er i tæt dialog med - midtbane. Yderligere har jeg ikke kunne opsnappe, forsøgte ellers at få et navn, alder og nuv. kluv. Ham der fortalte mig det, er journalist og en af mine gode kunder - har en del kendskab til superligaen!

Nogle ideer til hvem det kunne være?
Hvorfor breaker journalisten ikke nyheden? Det er ikke mit indtryk at de holder sig tilbage, når de føler sig tilstrækkeligt sikre på deres informationer.
Det kan jo være, mediet vurderer, at det ikke er en interessant nok historie til at køre den som rygte-historie. Og så tyder det på, at det næppe er nogen særlig kendt spiller. Eller også skal man tage det hele med et gran skepsis.
Mit indtryk er at de i Kbh er ret ligeglade med rygter om hvad der foregår i de Jydske klubber...
Det er så ikke mit indtryk, men fred værre med det..
Han er journalist for et politikken, og deres sportssektion er ikke den største - han kender dog flere af journalisterne for TV3 sport, EB, BT og TV2 sporten, hvor de bytter lidt viden..
AaB - nu, i morgen & altid! :)

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Jesper Schmidt » 10. jun 2016, 22:50

Gamen skrev:
Martino skrev:Alt efter hvad der kommer ind i nærmeste fremtid, fortæller min kilde at der vil blive arbejdet på at leje Kakeeto ud, så han kan få fast spilletid på et rimeligt niveau. Men det afhænger meget af opstarten og mulighederne. Tror AaB tænker at det skal være over 2.div niveau, for ellers kan han ligeså godt blive. At Ahlmann blev udlejet til Jammerbugt ser jeg som et vink med en vognstang om at hans dage i AaB er talte i løbet af denne sommer.
Godt for Kakeeto. Og fornuftigt at AaB begynder at tænke i de baner.

Det virker så til gengæld helt hul i hovedet at vi forlængede 3 år med Ahlmann sidste sommer. Enhver ved, at han ikke har skyggen af den samme professionalisme og seriøsitet omkring sin fodboldkarriere som hans bror har. Og intet ondt om det - men så skal man altså ikke spille i AaB.
Det er lidt en Wichmann 2 - alt for tidligt skreget op til det store, med deraf følgende manglende ærgerrighed og lidt for meget fokus på byture.
Ærgerligt, for han er faktisk en rigtig fin fyr.
Jeg er i høj grad enig i at det er rigtigt fornuftigt at fokusere lidt mere på at udleje de unge spillere som man tror på, men som efter et års tid i førsteholdstruppen ikke formår at kæmpe sig til spilletid. Nu er det ikke fordi jeg kender andet til Kakeeto end hvad vi har set i kampe, men han kunne ligne en spiller som ville have rigtigt godt af spilletid på et fornuftigt niveau.

Det er ærgeligt med Ahlmann Jr., men måske har forlængelsen også været et forsøg på at få det vendt for ham, ikke mindst psykisk/mentalt. Han får vel næppe en formue.

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Indlæg: 724
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:08
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Glenn Francisco » 11. jun 2016, 10:48

Stilhed før stormen!!
En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!

Brugeravatar
Mini-p
Superliga
Superliga
Indlæg: 736
Tilmeldt: 13. jul 2007, 11:01
Geografisk sted: NEW YORK

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Mini-p » 11. jun 2016, 11:27

Glenn Francisco skrev:Stilhed før stormen!!
Øh hvilken storm??

Sjældent storm er forbundet med AaB transfers
Der findes ikke noget midt i mellem. Enten er man dårlig eller også er man god. I dag var vi midt i mellem. - Gary Lineker

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af thomasjn » 11. jun 2016, 11:29

Virkeligt godt, hvis man begynder at udleje de talenter der er helt i udkanten af truppen. Det bliver meget svært at give dem chancen på seniorniveau og derfor er det bedre de kommer ud og spiller noget 1./2. division eller måske den Norske liga. Mit indtryk er der er en del af de her unge danskere som ikke er gode nok til Suppen som sagtens kan spille i Norge og her vil de møde hold der er bedre end dem i 1. division.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Arendt » 11. jun 2016, 13:00

Jesper Schmidt skrev:
Gamen skrev:
Martino skrev:Alt efter hvad der kommer ind i nærmeste fremtid, fortæller min kilde at der vil blive arbejdet på at leje Kakeeto ud, så han kan få fast spilletid på et rimeligt niveau. Men det afhænger meget af opstarten og mulighederne. Tror AaB tænker at det skal være over 2.div niveau, for ellers kan han ligeså godt blive. At Ahlmann blev udlejet til Jammerbugt ser jeg som et vink med en vognstang om at hans dage i AaB er talte i løbet af denne sommer.
Godt for Kakeeto. Og fornuftigt at AaB begynder at tænke i de baner.

Det virker så til gengæld helt hul i hovedet at vi forlængede 3 år med Ahlmann sidste sommer. Enhver ved, at han ikke har skyggen af den samme professionalisme og seriøsitet omkring sin fodboldkarriere som hans bror har. Og intet ondt om det - men så skal man altså ikke spille i AaB.
Det er lidt en Wichmann 2 - alt for tidligt skreget op til det store, med deraf følgende manglende ærgerrighed og lidt for meget fokus på byture.
Ærgerligt, for han er faktisk en rigtig fin fyr.
Jeg er i høj grad enig i at det er rigtigt fornuftigt at fokusere lidt mere på at udleje de unge spillere som man tror på, men som efter et års tid i førsteholdstruppen ikke formår at kæmpe sig til spilletid. Nu er det ikke fordi jeg kender andet til Kakeeto end hvad vi har set i kampe, men han kunne ligne en spiller som ville have rigtigt godt af spilletid på et fornuftigt niveau.

Det er ærgeligt med Ahlmann Jr., men måske har forlængelsen også været et forsøg på at få det vendt for ham, ikke mindst psykisk/mentalt. Han får vel næppe en formue.
Det er en rigtig god idé, såfremt Kakeeto kan udvikle sig ved førsteholdsfodbold, men det kræver, at vi henter en spiller ind på enten en lejeaftale eller en permanent transfer, da vi ellers har en for smal bredde på midtbanen.

Kakeeto er udover Würtz vores eneste reelle 6'er, da Abildgaard, Risgård og Magnus Christensen er bedst på 8'er positionen.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Jesper Schmidt » 11. jun 2016, 21:59

Arendt skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Gamen skrev:
Martino skrev:Alt efter hvad der kommer ind i nærmeste fremtid, fortæller min kilde at der vil blive arbejdet på at leje Kakeeto ud, så han kan få fast spilletid på et rimeligt niveau. Men det afhænger meget af opstarten og mulighederne. Tror AaB tænker at det skal være over 2.div niveau, for ellers kan han ligeså godt blive. At Ahlmann blev udlejet til Jammerbugt ser jeg som et vink med en vognstang om at hans dage i AaB er talte i løbet af denne sommer.
Godt for Kakeeto. Og fornuftigt at AaB begynder at tænke i de baner.

Det virker så til gengæld helt hul i hovedet at vi forlængede 3 år med Ahlmann sidste sommer. Enhver ved, at han ikke har skyggen af den samme professionalisme og seriøsitet omkring sin fodboldkarriere som hans bror har. Og intet ondt om det - men så skal man altså ikke spille i AaB.
Det er lidt en Wichmann 2 - alt for tidligt skreget op til det store, med deraf følgende manglende ærgerrighed og lidt for meget fokus på byture.
Ærgerligt, for han er faktisk en rigtig fin fyr.
Jeg er i høj grad enig i at det er rigtigt fornuftigt at fokusere lidt mere på at udleje de unge spillere som man tror på, men som efter et års tid i førsteholdstruppen ikke formår at kæmpe sig til spilletid. Nu er det ikke fordi jeg kender andet til Kakeeto end hvad vi har set i kampe, men han kunne ligne en spiller som ville have rigtigt godt af spilletid på et fornuftigt niveau.

Det er ærgeligt med Ahlmann Jr., men måske har forlængelsen også været et forsøg på at få det vendt for ham, ikke mindst psykisk/mentalt. Han får vel næppe en formue.
Det er en rigtig god idé, såfremt Kakeeto kan udvikle sig ved førsteholdsfodbold, men det kræver, at vi henter en spiller ind på enten en lejeaftale eller en permanent transfer, da vi ellers har en for smal bredde på midtbanen.

Kakeeto er udover Würtz vores eneste reelle 6'er, da Abildgaard, Risgård og Magnus Christensen er bedst på 8'er positionen.
Jeg synes han er en spændende spiller, men vi så også tydeligt at han ikke var klar endnu, da han fik chancen tidligt i foråret. Derfor vil det i mine øjne være en ret "gratis" udlejning, for han giver reelt ikke rigtigt bredde, endnu. Jeg tror det vil være sundt for ham at komme ud og få noget mere hår på brystet, og mon ikke der under alle omstændigheder handles til den centrale midtbane, det vil jeg da absolut tro.

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Indlæg: 724
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:08
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Glenn Francisco » 12. jun 2016, 14:10

Nogle som har lidt update på rygtedelen? :)
En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 12. jun 2016, 15:29

Omkring talenterne og nærheden til start11, så må de ekstra kampe i efteråret alt andet lige betyde, at spilletid er tættere på. Ligesom alle hold ikke kan stille stærkere op til alle kampe.

Oprykkere med smalle truppe må kunne overvindes selv med et talent på holdet. Det jeg prøver at sige er, at jeg nok ikke er fortaler for udlejning af Kakeeto, da strukturen netop skulle kunne betyde nogle kampe til ham. Og kampe nok er med til at udvikle ham. Ift. denne sæson må det være muligt at hive Würtz ud 15-20 min før tid i nogle kampe og så give Kakeeto chancen.

Den kamp vi alle kender til, skulle han starte inde og fik en lidt unødvendig(og måske hårdt dømt) gult kort efter 30 min. Det prægede hans indsats resten af matchen. Der er selvfølgelig mange, som burde få 10 min en gang imellem. Men det bliver trænernes udfordring denne sæson, nemlig at give plads til næste geled for de kommer også til at spille, når sæsonen hedder 36 kampe og ikke 33 kampe. Denne sæson spillede kun 9 spillere(ud af 132 startende) fuld tid. 4 af dem var målmænd.
- FlæskeFrank

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Patmand » 12. jun 2016, 16:01

FlæskeFrank skrev:Omkring talenterne og nærheden til start11, så må de ekstra kampe i efteråret alt andet lige betyde, at spilletid er tættere på. Ligesom alle hold ikke kan stille stærkere op til alle kampe.

Oprykkere med smalle truppe må kunne overvindes selv med et talent på holdet. Det jeg prøver at sige er, at jeg nok ikke er fortaler for udlejning af Kakeeto, da strukturen netop skulle kunne betyde nogle kampe til ham. Og kampe nok er med til at udvikle ham. Ift. denne sæson må det være muligt at hive Würtz ud 15-20 min før tid i nogle kampe og så give Kakeeto chancen.

Den kamp vi alle kender til, skulle han starte inde og fik en lidt unødvendig(og måske hårdt dømt) gult kort efter 30 min. Det prægede hans indsats resten af matchen. Der er selvfølgelig mange, som burde få 10 min en gang imellem. Men det bliver trænernes udfordring denne sæson, nemlig at give plads til næste geled for de kommer også til at spille, når sæsonen hedder 36 kampe og ikke 33 kampe. Denne sæson spillede kun 9 spillere(ud af 132 startende) fuld tid. 4 af dem var målmænd.
Würtz er anfører, midtbanemotor og måske den vigtigste spiller på holdet næste sæson. Det er sgu ikke helt normalt at hive den slags spillere ud for at give spilletid til et talent.
Det er oplagt at det kan koste point. Det kan vise sig at blive meget svært at nå top-6 uden den slags julelege.

Med alt respekt - det er ikke det smarteste forslag du er kommet med.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 12. jun 2016, 16:30

Jeg tænker ikke på de kampe, som er på vippen. Der må med tre oprykkere og flere kampe alt andet lige komme flere kampe, hvor vi er foran med et par mål.

Würtz er lige præcis vigtig og der skal ikke eksperimenteres på pladsen. Men kan vi spare Würtz 15 min. i f.eks. 5 kampe, så kan Kakeeto måske være et alternativ, når Würtz bliver sendt i karantæne. Det er han jo ikke i dag.

Edit: AaB havde sidste sæson 9 kampe, hvor de vandt med minimum 2 mål, så det kommer nok også i den kommende sæson.
- FlæskeFrank

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af dyhrmaN » 13. jun 2016, 08:31

Tyskeren skrev:Indenfor 2-3 dage bliver der præsenteret en ny spiller. De sidste detaljer er ved og være på plads med en god signing - siger min kilde! Intet om nationalitet, plads eller andet.
F5 F5 F5 F5 F5 ?

Låst