Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 21. jun 2016, 01:23

Hovedet skrev:Keller er en klassespiller, som AaB i sin nuværende forfatning bare skal bøje sig i støvet for at få fat i. Den er ikke længere!
Hvad er AaBs nuværende forfatning ?! Lyder nærmest som om AaB er et grundstødt skib og skal springe på den første og bedste træstamme, som kommer forbi.
- FlæskeFrank

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af frederikshavneren » 21. jun 2016, 04:45

FlæskeFrank skrev:
Hovedet skrev:Keller er en klassespiller, som AaB i sin nuværende forfatning bare skal bøje sig i støvet for at få fat i. Den er ikke længere!
Hvad er AaBs nuværende forfatning ?! Lyder nærmest som om AaB er et grundstødt skib og skal springe på den første og bedste træstamme, som kommer forbi.
Et af forårets ringeste hold som må kandidere meget kraftigt til Superligaens største skuffelse point- og spillemæssigt.

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af white splash » 21. jun 2016, 06:58

Idag sker der noget! Jeg kan mærke det.
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af MrBangDK » 21. jun 2016, 07:20

Keller har intet at gøre i AaB. Manden har udvist så utroligt dårlig dømmekraft, og derfor er han aldeles uinteressant.. Og hvor meget kan han overhovedet bidrage med? Manden har mere eller mindre ikke spillet bold siden han blev taget med dilleren ude..
Ska' vi hak'?

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af 9800 » 21. jun 2016, 07:39

Hovedet skrev:
Spanky skrev:
FIDEL skrev:Det må blive et nej tak til Keller herfra...!

MAnden er for gammel og jeg ser hellere en yngre spiller med potentiale som gardering. Desuden har O. Abildgaard, som gerne skal have mere spilletid for at udvikle sig... Gardering for Würtz må så blive Kakeeto og evt. en ny mand...
Fair nok, at du siger nej tak til Keller, men din argumentation er, i min optik, helt hen i vejret.

Vi har de yngre spillere med potentiale vi skal have. De spillere som skal tilføjes truppen skal være bundrutineret og skal have begået sig på superliganiveau i flere år. Sidste sæson viste med al tydelighed, at når vi manglede Würtz, så sejlede det fuldstændig. Jeg kan ikke få øje på nogen udover Keller, som nærmer sig Würtz niveau og som samtidig kan finde AaB interessant.
Keller er en klassespiller, som AaB i sin nuværende forfatning bare skal bøje sig i støvet for at få fat i. Den er ikke længere!

De moralske fordømmelser over manden er ulidelige. Vi lever ikke i Irans præstestyre, og mon ikke der findes eksempler på, at en mand er blevet forelsket i en kollegas kone uden at være Fanden selv. Mig bekendt har der aldrig nogensinde været disciplinære problemer med Keller i Randers.

Tillige må den værste selvfede rus over vores ungdomsspillere efterhånden have lagt sig (det er nu 2 år siden, ikke?) og en smule virkelighed være trængt ind. Vi har nul og niks at skyde med på den post udover Würtz, og vores behov for kvalitetstilførsel er så åbenlyst, at der herfra skal lyde et stort velkommen til Keller :aabfan:
Altså Keller? Gik han ikke i klasse med Harald Nielsen eller der omkring? Han er aaaalt for gammel, og det er overhovedet ikke en spiller vi kigger et sekund efter!

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af andreasaab89 » 21. jun 2016, 08:45

Jeg ved ikke lige hvad jeg syntes om Keller på vores hold..
Men en helt anden ting.

Jeg mener modsat nærmest alle jer andre at AaB netop har brug for nogle typer med kant, som kan være et dumt svin og som kan smadre en knytnæve ind midt i fællesskabet engang imellem.

Jeg hader simpelthen nogen gange at se at AaB skal være ihhh så gode kammerater hele tiden. Det er godt at have harmoni i truppen, men når kampene spilles og der er 4-5 personer der hænger med hovedet virker det virkelig som om der ingen er som tør dele en sviner ud og råbe de andre op, for hvad nu hvis man bliver uvenner i omklædningsrummet bagefter? Hvad nu hvis man ikke kan dele en bøf over grillen i weekenden mere fordi man kom til at råbe lidt ad den anden.

Jeg syntes mere end noget andet, at AaB (især også for de yngre spilleres skyld) har brug for nogle typer der har ambitioner udover alle grænser, som ikke er bange for at tage den glidende takling til træning hvor alle andre tænker "fuck han kunne jo have brækket benet på vores kammerat".

AaB's spillere og trup kan simpelthen ikke takle modgang. Vi har set så mange gange at vi er gode når det kører, men ved den mindste form for modgang falder vi fuldstændig sammen og intet kan hive os op. Kammeratskabet og den gode stemning virker kun når vi vinder. Vi mangler virkelig en vinderattityde nogle gange.
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af andreasaab89 » 21. jun 2016, 08:48

andreasaab89 skrev:Jeg ved ikke lige hvad jeg syntes om Keller på vores hold..
Men en helt anden ting.

Jeg mener modsat nærmest alle jer andre at AaB netop har brug for nogle typer med kant, som kan være et dumt svin og som kan smadre en knytnæve ind midt i fællesskabet engang imellem.

Jeg hader simpelthen nogen gange at se at AaB skal være ihhh så gode kammerater hele tiden. Det er godt at have harmoni i truppen, men når kampene spilles og der er 4-5 personer der hænger med hovedet virker det virkelig som om der ingen er som tør dele en sviner ud og råbe de andre op, for hvad nu hvis man bliver uvenner i omklædningsrummet bagefter? Hvad nu hvis man ikke kan dele en bøf over grillen i weekenden mere fordi man kom til at råbe lidt ad den anden.

Jeg syntes mere end noget andet, at AaB (især også for de yngre spilleres skyld) har brug for nogle typer der har ambitioner udover alle grænser, som ikke er bange for at tage den glidende takling til træning hvor alle andre tænker "fuck han kunne jo have brækket benet på vores kammerat".

AaB's spillere og trup kan simpelthen ikke takle modgang. Vi har set så mange gange at vi er gode når det kører, men ved den mindste form for modgang falder vi fuldstændig sammen og intet kan hive os op. Kammeratskabet og den gode stemning virker kun når vi vinder. Vi mangler virkelig en vinderattityde nogle gange.
Jeg har ikke set nok kampe med Keller som fodboldsspiller til at vurdere hans niveau for tiden. Men jeg tror rent faktisk han ville være fantastisk for vores omklædningsrum, så der kan luges ud i tøsementalitet og komme ambition og vindermentalitet ind.
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 21. jun 2016, 08:59

frederikshavneren skrev:
FlæskeFrank skrev:
Hovedet skrev:Keller er en klassespiller, som AaB i sin nuværende forfatning bare skal bøje sig i støvet for at få fat i. Den er ikke længere!
Hvad er AaBs nuværende forfatning ?! Lyder nærmest som om AaB er et grundstødt skib og skal springe på den første og bedste træstamme, som kommer forbi.
Et af forårets ringeste hold som må kandidere meget kraftigt til Superligaens største skuffelse point- og spillemæssigt.
Har vi ikke smidt dødvandet ? KEP og Spalvis som de to mest forhadte er væk og erstattet af to andre erfarne spillere.

Jeg ser slet ikke en spiller, som skal konkurrere med Würtz og Risgård centralt som førsteprioritet, måske ikke en gang andenprioritet. Og så er man altså ikke i en forfatning...
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Buzz Killington » 21. jun 2016, 09:03

andreasaab89 skrev:
andreasaab89 skrev:Jeg ved ikke lige hvad jeg syntes om Keller på vores hold..
Men en helt anden ting.

Jeg mener modsat nærmest alle jer andre at AaB netop har brug for nogle typer med kant, som kan være et dumt svin og som kan smadre en knytnæve ind midt i fællesskabet engang imellem.

Jeg hader simpelthen nogen gange at se at AaB skal være ihhh så gode kammerater hele tiden. Det er godt at have harmoni i truppen, men når kampene spilles og der er 4-5 personer der hænger med hovedet virker det virkelig som om der ingen er som tør dele en sviner ud og råbe de andre op, for hvad nu hvis man bliver uvenner i omklædningsrummet bagefter? Hvad nu hvis man ikke kan dele en bøf over grillen i weekenden mere fordi man kom til at råbe lidt ad den anden.

Jeg syntes mere end noget andet, at AaB (især også for de yngre spilleres skyld) har brug for nogle typer der har ambitioner udover alle grænser, som ikke er bange for at tage den glidende takling til træning hvor alle andre tænker "fuck han kunne jo have brækket benet på vores kammerat".

AaB's spillere og trup kan simpelthen ikke takle modgang. Vi har set så mange gange at vi er gode når det kører, men ved den mindste form for modgang falder vi fuldstændig sammen og intet kan hive os op. Kammeratskabet og den gode stemning virker kun når vi vinder. Vi mangler virkelig en vinderattityde nogle gange.
Jeg har ikke set nok kampe med Keller som fodboldsspiller til at vurdere hans niveau for tiden. Men jeg tror rent faktisk han ville være fantastisk for vores omklædningsrum, så der kan luges ud i tøsementalitet og komme ambition og vindermentalitet ind.
Hvad har dine to sidste indlaeg med hinanden at goere? Ja, det er fint med spillere der kan sige fra, og have ambitioner paa sine egne og andres vegne. Om man mangler det i AaB kan jeg ikke vurdere udefra. Og jeg kan heller ikke genkende den med at vores hold er saerligt skroebeligt overfor modgang. Men til pointen: det er jo for pokker ikke det Keller blevet upopulaer paa. Det er at han har forbrudt sig mod nogle uformelle der gaelder alle steder, selv i en paataget macho-klub som Randers FC. Derudover var han ogsaa en kujon der ikke ville staa ved sin ageren foer Todd tvang ham til det, og som ogsaa var tilfreds med at sidde paa sin flade roev og tage imod sin loen selvom han ikke spillede. Han er et elendigt forbillede og ville ikke laengere kunne saette sig i respekt overfor de andre, uanset hvor mange glidende taklinger han saa laver til traening.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 21. jun 2016, 10:19

white splash skrev:Idag sker der noget! Jeg kan mærke det.
Vi har ventet længere end ens tålmodighed har godt af.

Ved Gaarde ikke, at pengene rådner op, hvis ikke de bliver brugt ???!!!
- FlæskeFrank

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af thomasjn » 21. jun 2016, 10:23

Vi har mistet Jönsson, Thomsen og Spalvis, vi mangler altså noget kreativt og en målscorer.

Ifht. målscoreren har vi Ene, der dog kun har præsteret på sit topniveau i en halv sæson ud af de to år han har været tilbage i AaB. Resten har været gråt i gråt udover enkelte momenter, hvor han har taget sig sammen til de store kampe. Så har vi Helenius der har været spillemæssigt elendig de sidste to år og hvor størstedelen af de 8 mål i forrige sæson er scoret på straffe eller mod Hobro. Jeg synes derfor der er alt mulig grund til at hente en angriber da historien viser, at vi ikke kan forvente et stabilt højt niveau fra Ene og Helenius er en lottokupon. Derudover er problemet med Helenius, at han ikek præsterer i modgang.

Ifht. Jönsson og Thomsen kan man argumenter for at Meilinger erstatter en af dem og vi mangler derfor stadig en offensiv forstærkning til den anden side. Vi skal derfor have en offensiv spiller til med kvalitet til venstre kanten og det skal være det ypperste af det ypperste vi kan signe.

Udover de to ovenstående skal vi have et solidt 3. valg til den centrale midtbane, en højre back der faktisk er brugbar på pladsen og udskiftet Kasper P.

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1186
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Reyad » 21. jun 2016, 10:31

Dette er ikke nødvendigvis et transferønske, men Peter Brüchmann har på sit nye medie skrevet om, hvordan budgetterne ser ud i de forskellige klubber, og hvordan man skal måle præstationerne. Jeg har selv arbejdet sammen med ham i en kortere periode (Nej, jeg er ikke sportsjournalist), og han er i den grad en mand med kilderne i orden.

Man bliver bl.a. klogere på AK's skifte og 'åreladningen' af spillere til OB - især er der fokus på AaB som et positivt eksempel, der præsterer over det forventede: http://www.mediano.nu/oversigt/2016/6/2 ... ssante-tal

Meget interessant læsning, hvilket i øvrigt er gældende for langt de fleste artikler derinde. Jeg ved også, at de på et tidspunkt var på udgik efter en AaB-skribent. Jeg ved ikke, om en sådan er fundet.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Eksil » 21. jun 2016, 10:55

Reyad skrev:Dette er ikke nødvendigvis et transferønske, men Peter Brüchmann har på sit nye medie skrevet om, hvordan budgetterne ser ud i de forskellige klubber, og hvordan man skal måle præstationerne. Jeg har selv arbejdet sammen med ham i en kortere periode (Nej, jeg er ikke sportsjournalist), og han er i den grad en mand med kilderne i orden.

Man bliver bl.a. klogere på AK's skifte og 'åreladningen' af spillere til OB - især er der fokus på AaB som et positivt eksempel, der præsterer over det forventede: http://www.mediano.nu/oversigt/2016/6/2 ... ssante-tal

Meget interessant læsning, hvilket i øvrigt er gældende for langt de fleste artikler derinde. Jeg ved også, at de på et tidspunkt var på udgik efter en AaB-skribent. Jeg ved ikke, om en sådan er fundet.
En rigtig fin artikkel om problemerne ved at klubben til tider spiller som et tophold, men kun har økonomi som middelklassen. Forventer endnu en svær sæson, stor set lige meget hvem der kommer ind, da der bliver så tæt omkring 6-7 pladsen. Mere problematisk er det, at arvefølgen ikke rigtigt er på plads. Hvor de gamle er på vej ud er de unge ikke der eller ikke klar.

Nå ja, og så køb den skide back. Der må være en mellemgod svensker derude.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Hovedet » 21. jun 2016, 11:26

Reyad skrev:Dette er ikke nødvendigvis et transferønske, men Peter Brüchmann har på sit nye medie skrevet om, hvordan budgetterne ser ud i de forskellige klubber, og hvordan man skal måle præstationerne. Jeg har selv arbejdet sammen med ham i en kortere periode (Nej, jeg er ikke sportsjournalist), og han er i den grad en mand med kilderne i orden.

Man bliver bl.a. klogere på AK's skifte og 'åreladningen' af spillere til OB - især er der fokus på AaB som et positivt eksempel, der præsterer over det forventede: http://www.mediano.nu/oversigt/2016/6/2 ... ssante-tal

Meget interessant læsning, hvilket i øvrigt er gældende for langt de fleste artikler derinde. Jeg ved også, at de på et tidspunkt var på udgik efter en AaB-skribent. Jeg ved ikke, om en sådan er fundet.
Fremragende artikel :-)

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 21. jun 2016, 11:39

Der skal desværre nok være de samme faste debattører derude, der benægter at journalister kan have et netværk der giver adgang til den slags info...

Og så har Brüchmann jo helt ret i, at det er nu vores strategi skal stå sin prøve. Vi er priviligerede i og med, at vi har mange talenter gående til lav løn. Men når toppen af hierarkiet skiftes ud, så skal der ligeså stærke spillere ind. Det er afgørende.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Buzz Killington » 21. jun 2016, 12:16

Gamen skrev:Der skal desværre nok være de samme faste debattører derude, der benægter at journalister kan have et netværk der giver adgang til den slags info...
Hvem benaegter dog at en journalist kan have et godt netvaerk? Men at Bruchmann har styr paa sine kilder, betyder da vel ikke at alle journalistiske gaet dermed er vaerd at stole paa?. Eller mener du f.eks. alle de forskellige gaet omkring Mor's pris, som gik fra omkring 10 mio til 90 mio, var korrekte? Bruchmann paapeger jo for pokker selv i naevnte artikel at andre journalister har skudt forkert.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af NIN » 21. jun 2016, 12:45

Buzz Killington skrev:
Gamen skrev:Der skal desværre nok være de samme faste debattører derude, der benægter at journalister kan have et netværk der giver adgang til den slags info...
Hvem benaegter dog at en journalist kan have et godt netvaerk? Men at Bruchmann har styr paa sine kilder, betyder da vel ikke at alle journalistiske gaet dermed er vaerd at stole paa?. Eller mener du f.eks. alle de forskellige gaet omkring Mor's pris, som gik fra omkring 10 mio til 90 mio, var korrekte? Bruchmann paapeger jo for pokker selv i naevnte artikel at andre journalister har skudt forkert.
Hvor skriver han at alle journalister har det? Eller de ikke kan tage fejl? Han skriver journalister kan have.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gnu » 21. jun 2016, 13:03

andreasaab89 skrev:Jeg ved ikke lige hvad jeg syntes om Keller på vores hold..
Men en helt anden ting.

Jeg mener modsat nærmest alle jer andre at AaB netop har brug for nogle typer med kant, som kan være et dumt svin og som kan smadre en knytnæve ind midt i fællesskabet engang imellem.

Jeg hader simpelthen nogen gange at se at AaB skal være ihhh så gode kammerater hele tiden. Det er godt at have harmoni i truppen, men når kampene spilles og der er 4-5 personer der hænger med hovedet virker det virkelig som om der ingen er som tør dele en sviner ud og råbe de andre op, for hvad nu hvis man bliver uvenner i omklædningsrummet bagefter? Hvad nu hvis man ikke kan dele en bøf over grillen i weekenden mere fordi man kom til at råbe lidt ad den anden.

Jeg syntes mere end noget andet, at AaB (især også for de yngre spilleres skyld) har brug for nogle typer der har ambitioner udover alle grænser, som ikke er bange for at tage den glidende takling til træning hvor alle andre tænker "fuck han kunne jo have brækket benet på vores kammerat".

AaB's spillere og trup kan simpelthen ikke takle modgang. Vi har set så mange gange at vi er gode når det kører, men ved den mindste form for modgang falder vi fuldstændig sammen og intet kan hive os op. Kammeratskabet og den gode stemning virker kun når vi vinder. Vi mangler virkelig en vinderattityde nogle gange.
For mit vedkommende er jeg bedøvende ligeglad med, hvad Christian Keller har bedrevet i sit privatliv. Men lige om lidt er han 36 år, har ikke spillet fodbold siden marts og har de seneste fem år kun præsteret på knokkelholdet Randers. Jeg tvivler helt ærligt på, at Keller har det, der skal til for at spille på et hold som AaB, der vil spille noget helt andet fodbold RendOs.

Om det er gavnligt at gå og råwe af sine medspillere kan jeg også have min tvivl om, men er det nu også sådan en type, vi mangler? Så vidt jeg ved er Holgersson købt ind som forsvarsstyrmand og lederfigur, og mig bekendt går Risgård og Enevoldsen heller ikke af vejen for at råbe, men når de gør det, er det også galt. Råber de på den forkerte måde, eller hvad? Jeg er forvirret. Og har Christian Keller nu også vinderattitude? Mig bekendt har han aldrig vundet noget.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Buzz Killington » 21. jun 2016, 13:12

NIN skrev:
Buzz Killington skrev:
Gamen skrev:Der skal desværre nok være de samme faste debattører derude, der benægter at journalister kan have et netværk der giver adgang til den slags info...
Hvem benaegter dog at en journalist kan have et godt netvaerk? Men at Bruchmann har styr paa sine kilder, betyder da vel ikke at alle journalistiske gaet dermed er vaerd at stole paa?. Eller mener du f.eks. alle de forskellige gaet omkring Mor's pris, som gik fra omkring 10 mio til 90 mio, var korrekte? Bruchmann paapeger jo for pokker selv i naevnte artikel at andre journalister har skudt forkert.
Hvor skriver han at alle journalister har det? Eller de ikke kan tage fejl? Han skriver journalister kan have.
Det er en reference til tidligere diskussioner, altsaa dem han selv henviser til med denne stikpille.

NeverDefeated opstiller en straamand, da ingen har at paastaaet at journalister altid tager fejl. Det var tvaertimod ND's paastand (ikke i dette indlaeg, men tidligere som netop er den diskussion han selv refererer til) at man sagtens kunne tage f.eks. Ekstrabladets vurderinger af klubbernes loenbudgetter som autoritative, hvad enten det var hvor meget klubbernes samlede loenbudget var, eller hvad f.eks. Joensson fik i loen. Man kunne ogsaa her naevne at NeverDefeated er den sidste der boer komme med et "hvad sagde jeg" inlaeg omkring journalisternes trovaerdighed og netvaerk, i lyset af hans hans underlige forsvar af Michael Qureshi.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Jesper Schmidt » 21. jun 2016, 15:05

Gamen skrev:Der skal desværre nok være de samme faste debattører derude, der benægter at journalister kan have et netværk der giver adgang til den slags info...

Og så har Brüchmann jo helt ret i, at det er nu vores strategi skal stå sin prøve. Vi er priviligerede i og med, at vi har mange talenter gående til lav løn. Men når toppen af hierarkiet skiftes ud, så skal der ligeså stærke spillere ind. Det er afgørende.
Hvis du nærlæste artiklen, ville du opdage hvordan han netop ikke ophøjer tallene til at være sandhed. Brüchmann bruger vendinger som "jeg anslår", "det er mit bud at", "mit skøn er"... og i denne sætning "Han vil som de fleste andre ikke fortælle om lønbudgettet i SønderjyskE, men mit skøn er, at klubben går fra 15 mio. i den netop overståede sæson til ca. 18 mio. i den kommende."

Jeg er sikker på det er ganske kvalificerede bud, og at Brüchmann har en ganske god formodning om hvordan de forskellige klubbers budgetter ligger, men han understreger igen og igen i løbet af artiklen, at han ikke kender de nøjagtige tal. At du vil bruge det til at klappe dig selv på skulderen i forhold til hvordan du har stået hårdt på at man kan regne med hvad EB's journalister ved som værende sikkert, det forstår jeg simpelthen ikke... særligt ikke når Brüchmann henviser til netop en af de artikler du har brugt som argument, som værende fejlbehæftet, i hvert fald i forhold til FCN.

Det er nu ikke fordi jeg synes det er en debat som på nogen måde er værd at tage op igen, men når der nu ryger stikpiller afsted...

Jeg tror ikke du kan finde en AaB fan som er uenig i den sidste del af dit indlæg. Jeg tror til gengæld at det bliver sværere at overbevise ledelsen om at lønbudgettet skal øges så meget at man kan erstatte kæmpe superligaprofiler som Thomsen og Spalvis, som vi vel er enige om har fået lønninger som er ekstremt lave i forhold til deres niveau, med spillere som har samme klasse. Men det er vel i øvrigt nærmest aldrig sket i AaB, at man har solgt spillere og erstattet dem med spillere som har samme niveau - det man plejer at købe er potentiale for højt niveau, og det tror jeg bestemt også man kommer til at gøre igen... faktisk har man vel allerede gjort det med Meilinger.

Låst