Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Søgaard » 5. jul 2016, 13:43

Kokkefar skrev:
white splash skrev:
FIDEL skrev:
Tyskeren skrev:Ronnie Schwartz er med i dagens træning :)
Fint nok men han skal ikke til AaB . Er ikke god nok.
Desuden ser jeg hellere Pohl og basso få chancen.
De to har et kæmpe potentiale.. Kan blive suppens farligste duo!
Enig. Men Pohl er vel ude et stykke tid endnu?
Svært at sige. Kan vare lige fra 2-9 måneder. Det er en noget uforudsigelig sygdom.

Edit: Arendt var først. Overså det pga et noget rodet indlæg ;)
Han er på facebook checket ind til et slag bowling med nogle venner på Seaport i søndags, mon ikke vi så har at gøre med et mildt tilfælde og han derfor er tilbage om en måneds tid... Lidt sjovt der ikke er meldt noget ud fra AaB.
Aalborg BK 1885!

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af 9000AaB » 5. jul 2016, 13:50

Mon det er os der er ude efter ham her?
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... uperligaen

Spiller kant og angriber.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Sønderhof » 5. jul 2016, 14:20

Tyskeren skrev:Ronnie Schwartz er med i dagens træning :)
Go for it herfra! Ronnie er en fuldblodsngriber og arbejde stenhårdt hele kampen igennem. Kan vi hive ham hjem gratis, skal vi gøre det. Vi er enige om at det ikke er det der er mest brug for, men nu muligheden er der. Desuden et stærkt signal fra Ronnie, at han træner med i AaB og ikke i Randers, som nogen vil antage ham burde have et tættere forhold til, og hvor chancer for spilletid ser bedre ud med Ishak på vej væk.

Jeg har altid været fan af Ronnie, selvom han ikke er den skarpeste person, og hans stunt med at erklære Brøndby kærlighed var ulækkert, men han går altid 100% ind i det han laver, og det er jeg fan af.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 5. jul 2016, 14:29

Gamen skrev:
FlæskeFrank skrev:
Eksil skrev:Ps OB snød os en gang for Lucas Jensen. Kunne godt se ham gå den anden vej, især fordi OB også bruger ham som back.
Var selv hooked på ham dengang. Men han har spillet for lidt siden da. OB har vel også mere eller mindre opgivet ham, så han koster vel tæt på gratis ?
Hvis vi skal hente noget skal det være kvalitet. Lucas Jensen har ikke kvalitet. Han var en discount-udgave af Kevin Mensah, og det billede er bestemt ikke blevet styrket af, at han er faldet totalt igennem i OB.
Jeg er enig i, at hans kvaliteter ikke springer i øjnene for tiden. Men du kan nok også huske, at han var fyr og flamme den gang han strålede for Viborg. At de så endte med at sætte ham på bænken et halvt år og OB ikke efterfølgende har fået ham til at fungere får tvivlen til at nage.

Jeg er enig i, at man ikke savner, at Kevin Mensah og Lucas Jensen kom til AaB med det som de har præsteret i henholdsvis Esbjerg og OB.
- FlæskeFrank

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Martino » 5. jul 2016, 14:40

Spændende med Ronnie. Kan vi få ham ind transferfri er det en no brainer hvis lønnen er rimelig. Stadig gammel AaB knægt, som var en fejl vi sendte væk imo.

Ham hollænderen har jeg intet hørt om på rygteplan, men han skal være velkommen. Tror dog mere han er på vej til Randers eller OB.

Lucas Jensen er nej tak. Han bliver ikke god nok til AaBs førstehold. Skal vi have en total lottokupon med udviklingspotentiale bør vi kigge efter Skives nr 10 Mathias Pedersen. Han kan godt tage næste skridt.
Jeg savner Winsnes

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 5. jul 2016, 14:45

Søgaard skrev:
Han er på facebook checket ind til et slag bowling med nogle venner på Seaport i søndags, mon ikke vi så har at gøre med et mildt tilfælde og han derfor er tilbage om en måneds tid... Lidt sjovt der ikke er meldt noget ud fra AaB.
Nu kan jeg se at flere har citeret mig for at det kan vare mellem 2-9 måneder med kyssesyge. Det er selvfølgelig betinget af at det er sportsfolk, fordi du netop ikke må risikere hårde slag på milten og sådan. Oftest fraråder man al kontaktsport efter endt sygdom i 2-3 måneder.
Da min bror selv spillede i AaB fik han det og var ude i over et halvt år, fordi det tog lang tid at komme tilbage i form.
Ryan Johnson Laursen var sidste sæson også ude med det i 2-3 måneder, mener jeg. Var tilbage i træning efter 1 måned, men fysisk har man ikke det samme overskud og man må som sagt helst ikke være involveret i sammenstød osv.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FIDEL » 5. jul 2016, 14:54

Det kunne selvfølgelig være en mulighed at leje Schwartz, men han er ikke dygtig til at indgå i småspil og tror ikke han vil fungere godt med Helenius....

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af troelsh » 5. jul 2016, 15:17

FIDEL skrev:Det kunne selvfølgelig være en mulighed at leje Schwartz, men han er ikke dygtig til at indgå i småspil og tror ikke han vil fungere godt med Helenius....
Jeg håber bestemt ikke vi henter Ronnie, for det første har vi massere af angribere, for det andet syntes jeg han er enormt overvurderet.

Det næste der bliver hentet ind er forhåbentlig en højreback med noget erfaring, og fart i støvlerne. :aabfan:

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Søgaard » 5. jul 2016, 15:27

Gamen skrev:
Søgaard skrev:
Han er på facebook checket ind til et slag bowling med nogle venner på Seaport i søndags, mon ikke vi så har at gøre med et mildt tilfælde og han derfor er tilbage om en måneds tid... Lidt sjovt der ikke er meldt noget ud fra AaB.
Nu kan jeg se at flere har citeret mig for at det kan vare mellem 2-9 måneder med kyssesyge. Det er selvfølgelig betinget af at det er sportsfolk, fordi du netop ikke må risikere hårde slag på milten og sådan. Oftest fraråder man al kontaktsport efter endt sygdom i 2-3 måneder.
Da min bror selv spillede i AaB fik han det og var ude i over et halvt år, fordi det tog lang tid at komme tilbage i form.
Ryan Johnson Laursen var sidste sæson også ude med det i 2-3 måneder, mener jeg. Var tilbage i træning efter 1 måned, men fysisk har man ikke det samme overskud og man må som sagt helst ikke være involveret i sammenstød osv.
Enig, det tager lidt tid. Men det var for at mane panikken med 9 mdr. til jorden, det er sjældent at det er så ekstremt. Hvis han er frisk nok til at bevæge sig ud nu, så er der nok 1½-2 mdr. til han er i omdrejninger, altså omkring 1. september. Indtil da er der 7 SL-runder og kan vi holde på Ahlmann som 4. angriber da transfervinduet er åbent gennem hele forløbet og evt. hente en ny angriber såfremt der kommer skader til Ene/Helenius/Basso.

Jeg kan derfor ikke se, hvorfor man råber på at vi skal binde os ½-1 år til en udgift, for at undgå Ahlmann måske får en 20 min. indskiftning. Det tror jeg ikke på at Gaarde vurderer er ½-1½ million værd.
Det kan være at vores næste signing er en fløj, der også kan dække angrebet i nød, eller det er en angriber der skal kunne forebygge tabet af Ene/Helenius næste sommer - men det er forhåbentlig med et langsigtet perspektiv og ikke fordi vores 3./4. valg er ude i 1½ måned.
Aalborg BK 1885!

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Arendt » 5. jul 2016, 15:58

Ser ikke ud til, at vi har opgivet Opondo.

Han har scoret to basser mod Viborg i dag, og det kunne godt tyde på, ifølge artiklen, at han er på kontrakt, og Vendsyssel gerne vil leje ham.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 5. jul 2016, 16:01

troelsh skrev:
Jeg håber bestemt ikke vi henter Ronnie, for det første har vi massere af angribere, for det andet syntes jeg han er enormt overvurderet.

Det næste der bliver hentet ind er forhåbentlig en højreback med noget erfaring, og fart i støvlerne. :aabfan:
Masser af angribere er måske lige at stramme den... Vi har to relativt uprøvede, og 2 med kontraktudløb om 1 år. Hvoraf mindst den ene (Ene) ikke har lagt skjul på at han gerne vil videre.
Helenius må være helt færdig i klubben hvis ikke han overbeviser inden nytår.
Ronnie vil givetvis passe godt ind i AaB's system. Han kender klubben, og det ville da være perfekt, hvis han kunne få sit andet gennembrud i klubben hvor det hele startede. Ingen tvivl om at både PEA og Lynge gerne ser ham her.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 5. jul 2016, 16:08

Søgaard skrev:
Enig, det tager lidt tid. Men det var for at mane panikken med 9 mdr. til jorden, det er sjældent at det er så ekstremt. Hvis han er frisk nok til at bevæge sig ud nu, så er der nok 1½-2 mdr. til han er i omdrejninger, altså omkring 1. september. Indtil da er der 7 SL-runder og kan vi holde på Ahlmann som 4. angriber da transfervinduet er åbent gennem hele forløbet og evt. hente en ny angriber såfremt der kommer skader til Ene/Helenius/Basso.
V. Ahlmann er med al sandsynlighed ikke i spil. Har stort set ikke været i dialog med AaB siden han blev lejet ud, og klubben regner, såvidt jeg har hørt, med at leje ham ud igen eller afhænde ham på anden vis. Jeg tror vi må erkende at han er fortid i AaB.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Buzz Killington » 5. jul 2016, 16:08

Gamen skrev:
troelsh skrev:
Jeg håber bestemt ikke vi henter Ronnie, for det første har vi massere af angribere, for det andet syntes jeg han er enormt overvurderet.

Det næste der bliver hentet ind er forhåbentlig en højreback med noget erfaring, og fart i støvlerne. :aabfan:
Masser af angribere er måske lige at stramme den... Vi har to relativt uprøvede, og 2 med kontraktudløb om 1 år. Hvoraf mindst den ene (Ene) ikke har lagt skjul på at han gerne vil videre.
Ronnie vil givetvis passe godt ind i AaB's system. Han kender klubben, og det ville da være perfekt, hvis han kunne få sit andet gennembrud i klubben hvor det hele startede. Ingen tvivl om at både PEA og Lynge gerne ser ham her.

Siden der kun er tale om et rygte med Ene er det da forkert at paastaa han ikke har lagt skjul paa det. Det har han, per definition. Det eneste konkrete vi har er at tipsbladet har naevnt at de er bekendt med en AaB'er der gerne vil ud. Om det saa er Helenius, Carsten C. PK eller Ene er stadig kun spekulation. Derudover, saa er det hverken her eller der foer spilleren, hvem end det er, har faaet lov til at skifte - og det er selvfoelgelig AaB der bestemmer alt naar manden er paa kontrakt.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 5. jul 2016, 16:27

Buzz Killington skrev:
Siden der kun er tale om et rygte med Ene er det da forkert at paastaa han ikke har lagt skjul paa det. Det har han, per definition. Det eneste konkrete vi har er at tipsbladet har naevnt at de er bekendt med en AaB'er der gerne vil ud. Om det saa er Helenius, Carsten C. PK eller Ene er stadig kun spekulation. Derudover, saa er det hverken her eller der foer spilleren, hvem end det er, har faaet lov til at skifte - og det er selvfoelgelig AaB der bestemmer alt naar manden er paa kontrakt.
Nå, undskyld, jeg glemte at det skal stå i aviserne før man må bruge det i sin argumentation herinde...

Jeg har nu hørt fra flere kanter, at han sigter mod et skifte senest til vinter. Og så kan du tro på det eller ej.

Hvis AaB vil have penge for ham, skal de jo også afhænde ham senest til vinter. Og mon ikke AaB har en gentleman-aftale med ham om at han får lov at gå hvis det rigtige tilbud kommer... Det ville ligne dem meget dårligt.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Buzz Killington » 5. jul 2016, 16:52

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev:
Siden der kun er tale om et rygte med Ene er det da forkert at paastaa han ikke har lagt skjul paa det. Det har han, per definition. Det eneste konkrete vi har er at tipsbladet har naevnt at de er bekendt med en AaB'er der gerne vil ud. Om det saa er Helenius, Carsten C. PK eller Ene er stadig kun spekulation. Derudover, saa er det hverken her eller der foer spilleren, hvem end det er, har faaet lov til at skifte - og det er selvfoelgelig AaB der bestemmer alt naar manden er paa kontrakt.
Nå, undskyld, jeg glemte at det skal stå i aviserne før man må bruge det i sin argumentation herinde...

Jeg har nu hørt fra flere kanter, at han sigter mod et skifte senest til vinter. Og så kan du tro på det eller ej.

Hvis AaB vil have penge for ham, skal de jo også afhænde ham senest til vinter. Og mon ikke AaB har en gentleman-aftale med ham om at han får lov at gå hvis det rigtige tilbud kommer... Det ville ligne dem meget dårligt.
Jamen du maa da gerne bruge det i din argumentation. Men du maa da acceptere at du kommer til at hoere for det, naar din konklusioner ikke staar maals den evidens du baserer dem paa. Desuden er der gaaet alvorlig inflation i rygterne herinde i dette vindue. F.eks. var det ogsaa helt sikkert (mente du ogsaa) at Helenius var paa vej vaek, men det er der jo intet der tyder paa.

Eller har jeg ingen indvindinger, og dine spekulationer lyder skam fornuftige. Men det er altsaa spekulationer paa nuvaerende tidspunkt.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 5. jul 2016, 17:22

Buzz Killington skrev:
F.eks. var det ogsaa helt sikkert (mente du ogsaa) at Helenius var paa vej vaek, men det er der jo intet der tyder paa.

Eller har jeg ingen indvindinger, og dine spekulationer lyder skam fornuftige. Men det er altsaa spekulationer paa nuvaerende tidspunkt.
Det var ikke mig der meldte at AaB ville af med Helenius. Jeg skrev blot, at det ikke ville overraske mig. Der blev meldt fra Tyskeren, at man forhandlede med andre angribere for at finde en anden løsning end Helenius. Det kan man vel stadig ikke afvise er sket.

Halamadrid
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 84
Tilmeldt: 30. maj 2016, 07:26
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Halamadrid » 5. jul 2016, 19:19

Ene vil meget gerne ud og prøve sig af igen - drømmen er Kina, USA eller Sydeuropa.. Det er vel fair nok, men tilbuddet skal også være godt for at han rejser...

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Kristian » 5. jul 2016, 23:42

Halamadrid skrev:Ene vil meget gerne ud og prøve sig af igen - drømmen er Kina, USA eller Sydeuropa.. Det er vel fair nok, men tilbuddet skal også være godt for at han rejser...
Bestemt
Et tilbud fra Kina og vi skal sælge

Men så må man også formode at vi køber en angriber
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Klaus » 5. jul 2016, 23:56

Arendt skrev:Ser ikke ud til, at vi har opgivet Opondo.

Han har scoret to basser mod Viborg i dag, og det kunne godt tyde på, ifølge artiklen, at han er på kontrakt, og Vendsyssel gerne vil leje ham.
En eller anden skrev engang, at Opondo var et kæmpe talent.... Såfremt Pohl er ude længe, kunne han måske være aktuel for os???? Hvis ikke vil det da være fint at give ham et halvt års kamptræning for derefter at hive ham hjem og lade ham få en ordentlig chance for at komme ind omkring holdet??

Jeg håber vi jagter spillere til forsvaret. Meget gerne en højre kant, som også kan spille i centerforsvaret, hvis ellers sådan en findes ;)

Peroni21
Junior
Junior
Indlæg: 69
Tilmeldt: 24. feb 2016, 16:55
Favoritspiller: Spalvis

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Peroni21 » 6. jul 2016, 06:12

Klaus skrev:
Arendt skrev:Ser ikke ud til, at vi har opgivet Opondo.

Han har scoret to basser mod Viborg i dag, og det kunne godt tyde på, ifølge artiklen, at han er på kontrakt, og Vendsyssel gerne vil leje ham.
En eller anden skrev engang, at Opondo var et kæmpe talent.... Såfremt Pohl er ude længe, kunne han måske være aktuel for os???? Hvis ikke vil det da være fint at give ham et halvt års kamptræning for derefter at hive ham hjem og lade ham få en ordentlig chance for at komme ind omkring holdet??

Jeg håber vi jagter spillere til forsvaret. Meget gerne en højre kant, som også kan spille i centerforsvaret, hvis ellers sådan en findes ;)
Der findes nok kun Bjørn Paulsen. Desværre

Låst