Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Brent » 8. jul 2016, 23:05

Jeg spottede Jesper Lange og frue i gågaden Idag, mon han er i AaBs søgelys? Kun være en spændende spiller st få ind i angrebet
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Provst i Brovst » 8. jul 2016, 23:25

Brent skrev:Jeg spottede Jesper Lange og frue i gågaden Idag, mon han er i AaBs søgelys? Kun være en spændende spiller st få ind i angrebet
Spændende, jeg ser frem til sagens udvikling.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af le Cid » 8. jul 2016, 23:28

Provst i Brovst skrev:
Brent skrev:Jeg spottede Jesper Lange og frue i gågaden Idag, mon han er i AaBs søgelys? Kun være en spændende spiller st få ind i angrebet
Spændende, jeg ser frem til sagens udvikling.
Han er vel næsten fra Somalia - om ikke andet er han da født syd for Limfjorden!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Kokkefar » 9. jul 2016, 02:00

Martino skrev:Grunden til at Bruhn er fortid skulle ifølge vandrørene være at han har haft en stor kontrovers med LS. Så giver det mere mening at han ingen chancer fik i foråret efter at han på træningslejren blev fremhævet af trænerteamet som en af de spillere der havde imponeret.
Trist hvis ophævelsen ikke er baseret på et sportsligt grundlag. Nu ærger jeg mig endnu mere over, at vi ikke forærede ham væk med videresalgsklausul, i stedet for bare at ophæve. :thumbsdown:

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Martino » 9. jul 2016, 08:45

Kokkefar skrev:
Martino skrev:Grunden til at Bruhn er fortid skulle ifølge vandrørene være at han har haft en stor kontrovers med LS. Så giver det mere mening at han ingen chancer fik i foråret efter at han på træningslejren blev fremhævet af trænerteamet som en af de spillere der havde imponeret.
Trist hvis ophævelsen ikke er baseret på et sportsligt grundlag. Nu ærger jeg mig endnu mere over, at vi ikke forærede ham væk med videresalgsklausul, i stedet for bare at ophæve. :thumbsdown:
Nu er det bare et rygte jeg har hørt, men ifølge det skulle det have stået ret slemt til. Og ja, det er en katastrofe at der ikke er en klausul.
Jeg savner Winsnes

SkumF
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 85
Tilmeldt: 2. okt 2006, 19:00

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af SkumF » 9. jul 2016, 09:52

Kokkefar skrev:
Martino skrev:Grunden til at Bruhn er fortid skulle ifølge vandrørene være at han har haft en stor kontrovers med LS. Så giver det mere mening at han ingen chancer fik i foråret efter at han på træningslejren blev fremhævet af trænerteamet som en af de spillere der havde imponeret.
Trist hvis ophævelsen ikke er baseret på et sportsligt grundlag. Nu ærger jeg mig endnu mere over, at vi ikke forærede ham væk med videresalgsklausul, i stedet for bare at ophæve. :thumbsdown:
Syntes du da at Bruhn strålede og gjorde en kæmpe forskel i de kampe han fik?

Kontrovers eller ej. Bruhn har ikke vist noget i AaB der kan retfærdigøre at satse på ham. Derfor kan det sagtens være at han gør det i Viborg.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Martino » 9. jul 2016, 10:13

SkumF skrev:
Kokkefar skrev:
Martino skrev:Grunden til at Bruhn er fortid skulle ifølge vandrørene være at han har haft en stor kontrovers med LS. Så giver det mere mening at han ingen chancer fik i foråret efter at han på træningslejren blev fremhævet af trænerteamet som en af de spillere der havde imponeret.
Trist hvis ophævelsen ikke er baseret på et sportsligt grundlag. Nu ærger jeg mig endnu mere over, at vi ikke forærede ham væk med videresalgsklausul, i stedet for bare at ophæve. :thumbsdown:
Syntes du da at Bruhn strålede og gjorde en kæmpe forskel i de kampe han fik?

Kontrovers eller ej. Bruhn har ikke vist noget i AaB der kan retfærdigøre at satse på ham. Derfor kan det sagtens være at han gør det i Viborg.
Indimellem ja. Jeg ser ikke det store lys i feks Børsting. Jo som højre back men ikke som højre midt, så der er man forskellige.
Bruhn kunne nogle ting som truppen mangler, nu tror jeg dog Meilinger bliver en stor profil så tabet er måske knap så stort.
Jeg savner Winsnes

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Jesper Schmidt » 9. jul 2016, 10:43

birk skrev:Det gør det ikke bedre , men ingen ved , hvordan man reagerer på sådan noget
Enig, men nu var attituden i den kamp jo ikke et enkeltstående tilfælde, det var bare en tand eller to værre end i andre kampe.

Nu ved vi jo af gode grunde ikke hvad kontroversen har bestået i, eller for den sags skyld om den overhovedet har været der... men jeg forestiller mig i høj grad, at der talrige gange i løbet af Bruhn's seniorkarriere i AaB er faldet alvorlige ord om hvilke indsatser og arbejdsmæssige præstationer der kræves for at være fodboldspiller på topplan, og jeg kan sagtens forestille mig at der i foråret kan have været en sådan "samtale" hvor der er blevet talt med store bogstaver.

Var jeg træner i AaB, havde jeg efter den tidligere nævnte kamp givet Bruhn besked om at han var fri til at finde en anden klub, der er der slet ingen tvivl om - kontrovers eller ej.

Men han skal da bestemt have alt muligt held og lykke i fremtiden, og jeg håber han en dag finder det i sig selv som skal til for at slå igennem, for de tekniske egenskaber har han da bestemt.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Funky » 9. jul 2016, 11:34

Lidt længere interview med Søndergaard; han forventer 1-2 spillere mere, og det skal være spillere til toppen af truppen (altså start-11'eren, må man formode), ikke breddespillere. Det lyder i øvrigt til, at man primært interesserer sig for offensiv-spillere "med x-faktor". Det kan da ende med at blive alletiders mest aktive vindue for AaB, det her.

http://www.bt.dk/superligaen/stort-inte ... ore-profil
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Martino » 9. jul 2016, 11:50

Funky skrev:Lidt længere interview med Søndergaard; han forventer 1-2 spillere mere, og det skal være spillere til toppen af truppen (altså start-11'eren, må man formode), ikke breddespillere. Det lyder i øvrigt til, at man primært interesserer sig for offensiv-spillere "med x-faktor". Det kan da ende med at blive alletiders mest aktive vindue for AaB, det her.

http://www.bt.dk/superligaen/stort-inte ... ore-profil
Spændende læsning! Jeg håber dog at Gaarde falder for et knaldtilbud på en højre back eller en midtstopper først.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Kokkefar » 9. jul 2016, 12:44

SkumF skrev:
Kokkefar skrev:
Martino skrev:Grunden til at Bruhn er fortid skulle ifølge vandrørene være at han har haft en stor kontrovers med LS. Så giver det mere mening at han ingen chancer fik i foråret efter at han på træningslejren blev fremhævet af trænerteamet som en af de spillere der havde imponeret.
Trist hvis ophævelsen ikke er baseret på et sportsligt grundlag. Nu ærger jeg mig endnu mere over, at vi ikke forærede ham væk med videresalgsklausul, i stedet for bare at ophæve. :thumbsdown:
Syntes du da at Bruhn strålede og gjorde en kæmpe forskel i de kampe han fik?

Kontrovers eller ej. Bruhn har ikke vist noget i AaB der kan retfærdigøre at satse på ham. Derfor kan det sagtens være at han gør det i Viborg.
Jeg mener han kan noget helt specielt. En mand der som 20-årig kan køre Dynamo Kiev rundt på den måde han gjorde, mener jeg man bør tage seriøst. Jeg synes Bruhn kunne nogle ting man ikke har set meget længe i AaB, med undtagelse af Lucas måske. Han er en forsigtig spiller, ja. Og han skulle sikkert have flere chancer end andre talenter for at slå igennem, men bare fordi han er af en lidt skrøbeligere karakter, kan han sagtens blive til noget stort. Med lidt mere tålmodighed tror jeg han havde udviklet sig til en profil i AaB. Jeg er egentlig overrasket over Kent ikke snuppede ham. Han har nemlig den tålmodighed der skal til, og har tidligere set et lys i ham. Søndergaard derimod, udråber ham som den helt store overraskelse, hvorefter han på et halv år opgiver ham. Jeg synes helt ærligt at LS viser kæmpe mangel på format og tålmodighed i denne situation. Forestil jer Kent i en kontrovers med et ungt talent, det var bare ikke sket. Han passede på de unge og troede på dem.

Ovenstående er selvfølgelig baseret ud fra, at rygtet om en kontrovers er sand.Der skal desuden nok findes tilfælde, hvor min påstand om Kent ikke er sand, men det er mit overordnede indtryk af manden.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Kokkefar » 9. jul 2016, 12:45

EDIT: Dobbelt post.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Funky » 9. jul 2016, 12:49

Kokkefar skrev: Jeg mener han kan noget helt specielt. En mand der som 20-årig kan køre Dynamo Kiev rundt på den måde han gjorde, mener jeg man bør tage seriøst. Jeg synes Bruhn kunne nogle ting man ikke har set meget længe i AaB, med undtagelse af Lucas måske. Han er en forsigtig spiller, ja. Og han skulle sikkert have flere chancer end andre talenter for at slå igennem, men bare fordi han er af en lidt skrøbeligere karakter, kan han sagtens blive til noget stort. Med lidt mere tålmodighed tror jeg han havde udviklet sig til en profil i AaB. Jeg er egentlig overrasket over Kent ikke snuppede ham. Han har nemlig den tålmodighed der skal til, og har tidligere set et lys i ham. Søndergaard derimod, udråber ham som den helt store overraskelse, hvorefter han på et halv år opgiver ham. Jeg synes helt ærligt at LS viser kæmpe mangel på format og tålmodighed i denne situation. Forestil jer Kent i en kontrovers med et ungt talent, det var bare ikke sket. Han passede på de unge og troede på dem.

Ovenstående er selvfølgelig baseret ud fra, at rygtet om en kontrovers er sand.Der skal desuden nok findes tilfælde, hvor min påstand om Kent ikke er sand, men det er mit overordnede indtryk af manden.
Nu er der vel ikke noget som indikerer, at LS generelt ikke kan finde ud af at nurse talenter. Og hvad der egentlig, måske, er foregået mellem LS og Bruhn...det får vi nok aldrig at vide, og det skal vi sådant set heller ikke.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Kokkefar » 9. jul 2016, 12:58

Funky skrev:
Kokkefar skrev: Jeg mener han kan noget helt specielt. En mand der som 20-årig kan køre Dynamo Kiev rundt på den måde han gjorde, mener jeg man bør tage seriøst. Jeg synes Bruhn kunne nogle ting man ikke har set meget længe i AaB, med undtagelse af Lucas måske. Han er en forsigtig spiller, ja. Og han skulle sikkert have flere chancer end andre talenter for at slå igennem, men bare fordi han er af en lidt skrøbeligere karakter, kan han sagtens blive til noget stort. Med lidt mere tålmodighed tror jeg han havde udviklet sig til en profil i AaB. Jeg er egentlig overrasket over Kent ikke snuppede ham. Han har nemlig den tålmodighed der skal til, og har tidligere set et lys i ham. Søndergaard derimod, udråber ham som den helt store overraskelse, hvorefter han på et halv år opgiver ham. Jeg synes helt ærligt at LS viser kæmpe mangel på format og tålmodighed i denne situation. Forestil jer Kent i en kontrovers med et ungt talent, det var bare ikke sket. Han passede på de unge og troede på dem.

Ovenstående er selvfølgelig baseret ud fra, at rygtet om en kontrovers er sand.Der skal desuden nok findes tilfælde, hvor min påstand om Kent ikke er sand, men det er mit overordnede indtryk af manden.
Nu er der vel ikke noget som indikerer, at LS generelt ikke kan finde ud af at nurse talenter. Og hvad der egentlig, måske, er foregået mellem LS og Bruhn...det får vi nok aldrig at vide, og det skal vi sådant set heller ikke.
Kent nursede ham i et par år. LS overtager, ser umiddelbart samme lys i ham som Kent gjorde, men efter et halv år giver han op på ham. Som sagt er det udelukkende i den enkeltstående situation jeg udtaler mig om LS, og her mener jeg han har fejlet (igen, givet rygtet taler sandt).

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Maglau » 9. jul 2016, 13:57

[quote="Jesper Schmidt"][quote="Martino"]Grunden til at Bruhn er fortid skulle ifølge vandrørene være at han har haft en stor kontrovers med LS. Så giver det mere mening at han ingen chancer fik i foråret efter at han på træningslejren blev fremhævet af trænerteamet som en af de spillere der havde imponeret.[/quote]

Jeg husker ikke hvilken kamp det var, men der var en kamp i foråret hvor Bruhn bliver skiftet ind, og leverer en skændsel af en ugidelig indsats, hvis lige ikke er set siden Chris Kiwomya. Når man kan levere så lidt som han gjorde i den kamp, er en kontrovers med træneren vel noget af det mindste man kan forvente. Jeg tror han fik et enkelt indhop efter den optræden - i virkeligheden synes jeg personligt at det var et for meget.[/quote]
Det var udekampen mod gf. Bruhn var lige kommet ind i midten af 2 halvleg og tabte bolden let et par gange og tror det var tredje gang han tabte og undlod at jagte tilbage. Både Kuhn og LS for ud af boksen mod sidelinien i den side hvor Bruhn spillede og råbte og skreg af ham. Jeg sad på den sidetribune og kunne høre det meste. Det var sådan at selv Kent ville have været stolt af at give den skideballe.
Efter den kamp så vi ikke meget til Bruhn, personligt var jeg rasende over den attitude han viste i den kamp og forstår trænernes reaktion i en kamp hvor vi skulle forsvare tre point
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Ham der Emil » 9. jul 2016, 13:58

Nu er sagen jo nok den, at Bruhn vil spille hver gang. Det kommer han ikke til forløbeligt, der er chancen større i Viborg. En leje aftale kunne have været at fortrække.
Hvor lang kontrakt havde han tilbage?

Som nogle skriver, så minder han en del om Lucas med samme flair på bolden; desværre udfoldede hans talent sig dog lidt senere.
Et Hjerte - En Klub

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 9. jul 2016, 14:56

Funky skrev: Det kan da ende med at blive alletiders mest aktive vindue for AaB, det her.
Kommer det som en overraskelse for dig? Det er da blot resultatet af den største åreladning vi har set i mange, mange år. 4 deciderede profiler har forladt holdet siden nytår + et par periferi-spillere, og derfor er det da kun naturligt at vi ser så mange nye ansigter.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Funky » 9. jul 2016, 15:01

Gamen skrev:
Funky skrev: Det kan da ende med at blive alletiders mest aktive vindue for AaB, det her.
Kommer det som en overraskelse for dig? Det er da blot resultatet af den største åreladning vi har set i mange, mange år. 4 deciderede profiler har forladt holdet siden nytår + et par periferi-spillere, og derfor er det da kun naturligt at vi ser så mange nye ansigter.
Hvis AaB ender med at have hentet 4-5 spillere ind mere eller mindre direkte til startopstillingen, ja, så overrasker det mig. Om det er "naturligt" skal jeg ikke kunne sige, det er i alt fald ikke noget jeg kan huske at have set før.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 9. jul 2016, 15:03

Kokkefar skrev: Forestil jer Kent i en kontrovers med et ungt talent, det var bare ikke sket. Han passede på de unge og troede på dem.
Kan vi ikke godt snart skyde den dér tese ned om, at Kent var en sublim mandskabsbehandler. Der var en grund til at det var PEA, der tog sig af samtlige unge spillere (også Bruhn), både ifht. individuelle samtaler og decideret udvikling. Kent er ikke en træner man taler specielt meget med.

Derfor er jeg også overbevist om, at det er PEA der har vendt tommelen ned ifht. Bruhn.

Kent passede sgu ikke på de unge spillere, han snakkede knap nok med dem - at mange af dem leverer på så højt niveau kan man takke PEA for. Hans erfaring samt evner til at coache og motivere unge spillere er guld værd i vores setup.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 9. jul 2016, 15:05

Funky skrev:
Hvis AaB ender med at have hentet 4-5 spillere ind mere eller mindre direkte til startopstillingen, ja, så overrasker det mig. Om det er "naturligt" skal jeg ikke kunne sige, det er i alt fald ikke noget jeg kan huske at have set før.
Så hvad havde du forventet? Selvfølgelig skal 5 startende spillere, der smutter fra klubben, erstattes af startere, og med den tynde bænk vi har så er det da alfa/omega at der netop hentes kvalitet. Vi har alle de udviklingsspillere vi skal have.

Nej, men du har heller ikke set før at vi har skilt os af med 5 spillere fra start-11'eren på 7 måneder.

Låst