Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Freddie » 14. jul 2016, 11:17

BoT skrev: Lad os nu lige blive enige om, at fordi du - gentagende gange - har slået fast, at især Kasper Pedersen ikke er god nok til hverken AaB eller stort set nogen andre hold, så er det ikke nødvendigvis den fulde sandhed. Faktisk må jeg sige, at jeg har væsentligt større tiltro til trænerstabens vurdering af både Kasper P og Blåbjerg - som de tydeligvis ser som habile spillere med stort udviklingspotentiale i - end i dine yderst tvivlsomme og polemiske pointer.
Jeg er helt enig. Jeg har lavet en sammenligning mellem Kasper P. og Rasmus Thelander. De har næsten haft lige mange kampe. Den ene er stor favorit herinde, den anden udskældt.

Rasmus Thelander: Han har spillet 73 kampe for AaB. Af dem har han vundet 32 (43,8%). 20 (27,4%) er endt uafgjort og 21 (28,8%) er tabt.
Kasper Pedersen: Han har spillet 63 kampe for AaB. Af dem har han vundet 31 (49,2%), 15 (23,8%) er endt uafgjort og 17 (27%) er tabt.

Tallene gælder alle spillede pokalkampe, internationale kampe og ligakampe.

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 626
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Alexis » 14. jul 2016, 11:21

For mig er det helt klart også defensivt vi skal se efter nye spillere. Jeg har skreget på en ny midterforsvar i lang tid. Hvis vi skal ende mere end 5-8 så holder det simpelthen ikke med Kasper P eller Blåbjerg en hel sæson, det er simpelthen en for vigtig plads at have sin ringeste spiller på. Højrebacken er også ømt, men der er et eller andet der siger mig at klubben ikke syntes der er et problem der. Og så evt en ny keeper til at tage over for NL, som simpelthen bare heller ikke er god nok mere

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af thomasjn » 14. jul 2016, 11:33

BoT skrev:
thomasjn skrev: Men heri ligger jo også, at man bevidst har valgt at satse på Kasper P og Blåbjerg selvom de ved gud ikke har været gode. VI kunne spille de næste tre sæsoner med årgang 97'ere, hvis vi bestemte os for det uden, at det ville sige noget som helst om deres dygtighed. Ligeldes er det jo ikke fordi en Abildgaard har set specielt Superliga-moden ud, men han spillede da Gaarde ikke ville erkende vi er tynde på central midt før denne sommer.
Lad os nu lige blive enige om, at fordi du - gentagende gange - har slået fast, at især Kasper Pedersen ikke er god nok til hverken AaB eller stort set nogen andre hold, så er det ikke nødvendigvis den fulde sandhed. Faktisk må jeg sige, at jeg har væsentligt større tiltro til trænerstabens vurdering af både Kasper P og Blåbjerg - som de tydeligvis ser som habile spillere med stort udviklingspotentiale i - end i dine yderst tvivlsomme og polemiske pointer.
Sidste sommer var Søndergaard egentlig ret konkret omkring, at han ville have en stopper - det tyder ikke på specielt stor tiltro til de to. Ingen af os ved egentlig om trænerstaben ser et lys i de to eller om grunden til at mindst en af dem desværre skal starte skyldes, at Gaarde ikke har villet hente forstærkninger på pladsen. De to virker mere som et Gaarde projekt eftersom han har snakket en del om at satse på de to siden før det nuværende trænerteam tiltrådte på trods af ingen af dem har udviklet sig i de to sæsoner de har været en fast del af holdet. Men ok? Du ville måske sove trygt, hvis vores midterforsvar hed Kasper P og Blåbjerg fem kampe i træk? Du sover måske trygt ved tanken om at skulle forsvare et hjørnespark med bare en af de to på banen? Du over måske trygt ved tanken om de hold vi skal møde der vil bombardere feltet med indlæg for at udnytte den svaghed det giver at spille med bare en af de to? Du tror måske naivt på at vi skan spille så godt offensivt, at det ikke er et problem vi har dårlige stoppere?

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Søgaard » 14. jul 2016, 13:20

thomasjn skrev:
BoT skrev:
thomasjn skrev: Men heri ligger jo også, at man bevidst har valgt at satse på Kasper P og Blåbjerg selvom de ved gud ikke har været gode. VI kunne spille de næste tre sæsoner med årgang 97'ere, hvis vi bestemte os for det uden, at det ville sige noget som helst om deres dygtighed. Ligeldes er det jo ikke fordi en Abildgaard har set specielt Superliga-moden ud, men han spillede da Gaarde ikke ville erkende vi er tynde på central midt før denne sommer.
Lad os nu lige blive enige om, at fordi du - gentagende gange - har slået fast, at især Kasper Pedersen ikke er god nok til hverken AaB eller stort set nogen andre hold, så er det ikke nødvendigvis den fulde sandhed. Faktisk må jeg sige, at jeg har væsentligt større tiltro til trænerstabens vurdering af både Kasper P og Blåbjerg - som de tydeligvis ser som habile spillere med stort udviklingspotentiale i - end i dine yderst tvivlsomme og polemiske pointer.
Sidste sommer var Søndergaard egentlig ret konkret omkring, at han ville have en stopper - det tyder ikke på specielt stor tiltro til de to. Ingen af os ved egentlig om trænerstaben ser et lys i de to eller om grunden til at mindst en af dem desværre skal starte skyldes, at Gaarde ikke har villet hente forstærkninger på pladsen. De to virker mere som et Gaarde projekt eftersom han har snakket en del om at satse på de to siden før det nuværende trænerteam tiltrådte på trods af ingen af dem har udviklet sig i de to sæsoner de har været en fast del af holdet. Men ok? Du ville måske sove trygt, hvis vores midterforsvar hed Kasper P og Blåbjerg fem kampe i træk? Du sover måske trygt ved tanken om at skulle forsvare et hjørnespark med bare en af de to på banen? Du over måske trygt ved tanken om de hold vi skal møde der vil bombardere feltet med indlæg for at udnytte den svaghed det giver at spille med bare en af de to? Du tror måske naivt på at vi skan spille så godt offensivt, at det ikke er et problem vi har dårlige stoppere?
Dårlige stoppere er jo igen din vurdering. Det virker ikke til, at det er en udbredt opfattelse af KP og Blåbjerg herinde. Selvfølgelig så alle nok gerne at vi hentede Thelander og Lasse hjem, men det er jo også et spørgsmål om økonomi og strategi.

KP er jeg enig i virker til at have et begrænset talent, men jeg synes han er en helt habil stopper for en SL-midterhold. Det er hvad vi er pt. Blåbjerg har lidt mere talent og vil forstærke midterforsvaret i takt med at han forhåbentlig overhaler KP. Han vågner nok desværre ikke op en morgen og er blevet 190cm høj, men så skal en god træner jo så finde ud af, hvordan den udfordring bliver løst. Han har nogle andre forcer end hovedspillet.

Du er bange for at sove om natten, fordi to lave stoppere giver muligheder i hovedspillet. Jeg er sku lige så bange for vi køber en ekstra stor stopper som Holgersson, og vi så bliver løbet over ende på kontra. Sådan kan vi jo blive ved.
Aalborg BK 1885!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 14. jul 2016, 14:10

Lasse Nielsen var en stor del af AaB tiden en sikkerhedsrisiko. Så hans AaB start var ikke bedre end Kasper P.

Men haderne skal jo finde et nyt offer, fordi KEP er væk.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Califfen » 14. jul 2016, 14:42

Freddie skrev:
BoT skrev: Lad os nu lige blive enige om, at fordi du - gentagende gange - har slået fast, at især Kasper Pedersen ikke er god nok til hverken AaB eller stort set nogen andre hold, så er det ikke nødvendigvis den fulde sandhed. Faktisk må jeg sige, at jeg har væsentligt større tiltro til trænerstabens vurdering af både Kasper P og Blåbjerg - som de tydeligvis ser som habile spillere med stort udviklingspotentiale i - end i dine yderst tvivlsomme og polemiske pointer.
Jeg er helt enig. Jeg har lavet en sammenligning mellem Kasper P. og Rasmus Thelander. De har næsten haft lige mange kampe. Den ene er stor favorit herinde, den anden udskældt.

Rasmus Thelander: Han har spillet 73 kampe for AaB. Af dem har han vundet 32 (43,8%). 20 (27,4%) er endt uafgjort og 21 (28,8%) er tabt.
Kasper Pedersen: Han har spillet 63 kampe for AaB. Af dem har han vundet 31 (49,2%), 15 (23,8%) er endt uafgjort og 17 (27%) er tabt.

Tallene gælder alle spillede pokalkampe, internationale kampe og ligakampe.
Hvor vil du hen med de stats?
Kunne det ikke være relevant at kigge på de 10 andre på holdet også så? Fodbold er vel stadig en holdsport.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Jesper Schmidt » 14. jul 2016, 14:52

Califfen skrev:
Freddie skrev:
BoT skrev: Lad os nu lige blive enige om, at fordi du - gentagende gange - har slået fast, at især Kasper Pedersen ikke er god nok til hverken AaB eller stort set nogen andre hold, så er det ikke nødvendigvis den fulde sandhed. Faktisk må jeg sige, at jeg har væsentligt større tiltro til trænerstabens vurdering af både Kasper P og Blåbjerg - som de tydeligvis ser som habile spillere med stort udviklingspotentiale i - end i dine yderst tvivlsomme og polemiske pointer.
Jeg er helt enig. Jeg har lavet en sammenligning mellem Kasper P. og Rasmus Thelander. De har næsten haft lige mange kampe. Den ene er stor favorit herinde, den anden udskældt.

Rasmus Thelander: Han har spillet 73 kampe for AaB. Af dem har han vundet 32 (43,8%). 20 (27,4%) er endt uafgjort og 21 (28,8%) er tabt.
Kasper Pedersen: Han har spillet 63 kampe for AaB. Af dem har han vundet 31 (49,2%), 15 (23,8%) er endt uafgjort og 17 (27%) er tabt.

Tallene gælder alle spillede pokalkampe, internationale kampe og ligakampe.
Hvor vil du hen med de stats?
Kunne det ikke være relevant at kigge på de 10 andre på holdet også så? Fodbold er vel stadig en holdsport.
De tal er vel ganske relevante, når påstanden er at vi på det nærmeste ikke kan vinde kampe med Kasper P på holdet.

Jeg hørte i øvrigt ikke rigtigt nogen ønske Kasper P og Blåbjerg hen hvor peberet gror efter efterårssæsonen sidste år, hvor de vel begge spillede næsten alle kampe...

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af thomasjn » 14. jul 2016, 15:06

Jesper Schmidt skrev:
Califfen skrev:
Freddie skrev:
BoT skrev: Lad os nu lige blive enige om, at fordi du - gentagende gange - har slået fast, at især Kasper Pedersen ikke er god nok til hverken AaB eller stort set nogen andre hold, så er det ikke nødvendigvis den fulde sandhed. Faktisk må jeg sige, at jeg har væsentligt større tiltro til trænerstabens vurdering af både Kasper P og Blåbjerg - som de tydeligvis ser som habile spillere med stort udviklingspotentiale i - end i dine yderst tvivlsomme og polemiske pointer.
Jeg er helt enig. Jeg har lavet en sammenligning mellem Kasper P. og Rasmus Thelander. De har næsten haft lige mange kampe. Den ene er stor favorit herinde, den anden udskældt.

Rasmus Thelander: Han har spillet 73 kampe for AaB. Af dem har han vundet 32 (43,8%). 20 (27,4%) er endt uafgjort og 21 (28,8%) er tabt.
Kasper Pedersen: Han har spillet 63 kampe for AaB. Af dem har han vundet 31 (49,2%), 15 (23,8%) er endt uafgjort og 17 (27%) er tabt.

Tallene gælder alle spillede pokalkampe, internationale kampe og ligakampe.
Hvor vil du hen med de stats?
Kunne det ikke være relevant at kigge på de 10 andre på holdet også så? Fodbold er vel stadig en holdsport.
De tal er vel ganske relevante, når påstanden er at vi på det nærmeste ikke kan vinde kampe med Kasper P på holdet.

Jeg hørte i øvrigt ikke rigtigt nogen ønske Kasper P og Blåbjerg hen hvor peberet gror efter efterårssæsonen sidste år, hvor de vel begge spillede næsten alle kampe...
Sidste efterår spillede holdet så godt, at vores midterforsvar nærmest ikke kom på arbejde. I foråret, hvor vi gik i stå offensivt har vi haft rig lejlighed til at se, at Kasper slet ikke er god nok og at Blåbjerg stadig et har godt stykke vej inden han er god nok til at være fast mand.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af NIN » 14. jul 2016, 15:24

Jesper Schmidt skrev:
Califfen skrev:
Freddie skrev:
BoT skrev: Lad os nu lige blive enige om, at fordi du - gentagende gange - har slået fast, at især Kasper Pedersen ikke er god nok til hverken AaB eller stort set nogen andre hold, så er det ikke nødvendigvis den fulde sandhed. Faktisk må jeg sige, at jeg har væsentligt større tiltro til trænerstabens vurdering af både Kasper P og Blåbjerg - som de tydeligvis ser som habile spillere med stort udviklingspotentiale i - end i dine yderst tvivlsomme og polemiske pointer.
Jeg er helt enig. Jeg har lavet en sammenligning mellem Kasper P. og Rasmus Thelander. De har næsten haft lige mange kampe. Den ene er stor favorit herinde, den anden udskældt.

Rasmus Thelander: Han har spillet 73 kampe for AaB. Af dem har han vundet 32 (43,8%). 20 (27,4%) er endt uafgjort og 21 (28,8%) er tabt.
Kasper Pedersen: Han har spillet 63 kampe for AaB. Af dem har han vundet 31 (49,2%), 15 (23,8%) er endt uafgjort og 17 (27%) er tabt.

Tallene gælder alle spillede pokalkampe, internationale kampe og ligakampe.
Hvor vil du hen med de stats?
Kunne det ikke være relevant at kigge på de 10 andre på holdet også så? Fodbold er vel stadig en holdsport.
De tal er vel ganske relevante, når påstanden er at vi på det nærmeste ikke kan vinde kampe med Kasper P på holdet.

Jeg hørte i øvrigt ikke rigtigt nogen ønske Kasper P og Blåbjerg hen hvor peberet gror efter efterårssæsonen sidste år, hvor de vel begge spillede næsten alle kampe...
Statistik er som et miniskørt. Det giver gode ideer, men skjuler det vigtigste.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 14. jul 2016, 15:24

Califfen skrev: Hvor vil du hen med de stats?
Kunne det ikke være relevant at kigge på de 10 andre på holdet også så? Fodbold er vel stadig en holdsport.
Jamen så Fortæl om 2014-holdets 10 var bedre eller dårligere end 2016-holdets 10...
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Pastorius » 14. jul 2016, 15:37

thomasjn skrev:
Sidste efterår spillede holdet så godt, at vores midterforsvar nærmest ikke kom på arbejde. I foråret, hvor vi gik i stå offensivt har vi haft rig lejlighed til at se, at Kasper slet ikke er god nok og at Blåbjerg stadig et har godt stykke vej inden han er god nok til at være fast mand.

Det er altså ikke særlig fair at bedømme vores spilleres enkeltpræstation udfra en halvsæson hvor intet rigtig fungerede på holdet. Det er selvfølgelig fair nok at lede efter årsager til at vi ikke gjorde det, men hvis de kunne findes i en enkelt eller to spillere...

Den smule jeg har set i optakten, ser det ud til at Blåbjerg faktisk fungerer godt ved siden af Holgersen. Det håber jeg vi får set lidt mere af.

Jeg mener stadig vi har to altoverskyggende problemer, som jeg ikke kan se vi har fået løst. Vi mangler generelt speed, men specifikt en hurtig defensivt orienteret spiller, der kan løbe modstanderne op, og vi mangler defensiv hovedstødsstyrke. En bekymrende tendens fra sidste halvår ser ud til at fortsætte i træningskampene - vi er alt for lette at score imod, det skal vi simpelthen have sat en prop i - uden at give afklad på vores fremadrettede spil.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Hanga » 14. jul 2016, 16:54

FlæskeFrank skrev:Lasse Nielsen var en stor del af AaB tiden en sikkerhedsrisiko. Så hans AaB start var ikke bedre end Kasper P.

Men haderne skal jo finde et nyt offer, fordi KEP er væk.
Der må jeg erklære mig meget uenig. I mine øjne gik Lasse Nielsen nærmest fra dag 1 ind med langt større kvaliteter og med mange flere overbevisende indsatser, end Kasper P endnu har vist for AaB. Han lavede også fejl, afgjort, men jeg var aldrig i tvivl om, at han kunne blive en rigtig god forsvarsspiller. Der har Kasper P ikke overbevist mig endnu, trods efterhånden mange kampe på CV'et.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Freddie » 14. jul 2016, 17:13

Califfen skrev:

Hvor vil du hen med de stats?
Kunne det ikke være relevant at kigge på de 10 andre på holdet også så? Fodbold er vel stadig en holdsport.
Hvor jeg vil hen. Min oplevelse er, at Kasper P. gør det fint. Jeg er totalt uenig med det kor, der nu kaster sig over ham. Derfor har jeg hentet de info, som jeg synes er en vigtig del i diskussionen for eller imod ham. Det må da være lidt vigtigt at Kasper P. rent faktisk vinder kampe for AaB, men det synes du måske ikke? I min verden drejer det sig om at vinde kampe, og det er Kasper god til.
Det er faktisk et ret stort arbejde at finde de tal, så jeg tog tidligt det valg at sammenligne med Thelander. Om ham er det skrevet masser af gange, at AaB aldrig har erstattet ham. Det viser sig nu, at det har AaB særdeles fint i Kasper P, der oven i købet er forholdsvis bedre end Thelander når det drejer sig om at vinde kampe.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af NIN » 14. jul 2016, 17:41

Freddie skrev:
Califfen skrev:

Hvor vil du hen med de stats?
Kunne det ikke være relevant at kigge på de 10 andre på holdet også så? Fodbold er vel stadig en holdsport.
Hvor jeg vil hen. Min oplevelse er, at Kasper P. gør det fint. Jeg er totalt uenig med det kor, der nu kaster sig over ham. Derfor har jeg hentet de info, som jeg synes er en vigtig del i diskussionen for eller imod ham. Det må da være lidt vigtigt at Kasper P. rent faktisk vinder kampe for AaB, men det synes du måske ikke? I min verden drejer det sig om at vinde kampe, og det er Kasper god til.
Det er faktisk et ret stort arbejde at finde de tal, så jeg tog tidligt det valg at sammenligne med Thelander. Om ham er det skrevet masser af gange, at AaB aldrig har erstattet ham. Det viser sig nu, at det har AaB særdeles fint i Kasper P, der oven i købet er forholdsvis bedre end Thelander når det drejer sig om at vinde kampe.
Først og fremmest så er jeg enig i, at de gentagende angreb på Kasper P evner er unuanceret. Ikke mindst set i henhold til alder og de antal kampe han har spillet. Men at konkludere ud fra ren statistik, at vi ikke bare har udfyldt hullet efter Thelander, men vi er bedre stillet er jo komplet idiotisk. Du vælger at koble din statistik om sejre og nederlag op på en enkel spiller ud af elleve (+). Men så igen, du konkluderede jo også engang, at Thelander ikke ville have en jordisk chance for at komme i startopstillingen så lang tid Kasper P og Blåbjerg spillede i AaB. Hvordan gik det? Der ud over vil jeg godt lægge hovedet på blokken, at kunne Søndergaard og Gaarde vælge mellem Thelander og Kasper P frit og kvit, så var valget åbenlyst. At du har brugt lang tid på din statistik, fortæller vel blot om din fritid. Hvad vedkommer det sagen og os andre?
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Freddie » 14. jul 2016, 18:06

NIN skrev:
Først og fremmest så er jeg enig i, at de gentagende angreb på Kasper P evner er unuanceret. Ikke mindst set i henhold til alder og de antal kampe han har spillet. Men at konkludere ud fra ren statistik, at vi ikke bare har udfyldt hullet efter Thelander, men vi er bedre stillet er jo komplet idiotisk. Du vælger at koble din statistik om sejre og nederlag op på en enkel spiller ud af elleve (+). Men så igen, du konkluderede jo også engang, at Thelander ikke ville have en jordisk chance for at komme i startopstillingen så lang tid Kasper P og Blåbjerg spillede i AaB. Hvordan gik det? Der ud over vil jeg godt lægge hovedet på blokken, at kunne Søndergaard og Gaarde vælge mellem Thelander og Kasper P frit og kvit, så var valget åbenlyst. At du har brugt lang tid på din statistik, fortæller vel blot om din fritid. Hvad vedkommer det sagen og os andre?
Jeg har da ikke konkluderet noget som helst. Jeg har bare lagt tallene frem uden kommentarer. Så kan enhver konkludere det han vil. Du har selv efterfølgende bedt om en uddybende forklaring, og den har du fået. Måske kan du ikke li' den, men så må du jo lade være med at spørge.
Jeg vil til enhver tid fastholde, at at det valg jeg har foretaget af spillere er helt relevant. Som jeg ser det, er din eneste indvending mod mit opslag, at det ikke passer til din hverdagsbevidsthed, og den reaktion var jeg forberedt på ville komme. Jeg arbejdet længe nok til med impiri til at vide, at den der troede noget andet, vil kæmpe mod realiteterne med næb og klør

Herunder er mit oprindelige indlæg. Hvor konkluderer jeg?

"Jeg har lavet en sammenligning mellem Kasper P. og Rasmus Thelander. De har næsten haft lige mange kampe. Den ene er stor favorit herinde, den anden udskældt.

Rasmus Thelander: Han har spillet 73 kampe for AaB. Af dem har han vundet 32 (43,8%). 20 (27,4%) er endt uafgjort og 21 (28,8%) er tabt.
Kasper Pedersen: Han har spillet 63 kampe for AaB. Af dem har han vundet 31 (49,2%), 15 (23,8%) er endt uafgjort og 17 (27%) er tabt.

Tallene gælder alle spillede pokalkampe, internationale kampe og ligakampe."

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af thomasjn » 14. jul 2016, 18:18

Freddie skrev:
NIN skrev:
Først og fremmest så er jeg enig i, at de gentagende angreb på Kasper P evner er unuanceret. Ikke mindst set i henhold til alder og de antal kampe han har spillet. Men at konkludere ud fra ren statistik, at vi ikke bare har udfyldt hullet efter Thelander, men vi er bedre stillet er jo komplet idiotisk. Du vælger at koble din statistik om sejre og nederlag op på en enkel spiller ud af elleve (+). Men så igen, du konkluderede jo også engang, at Thelander ikke ville have en jordisk chance for at komme i startopstillingen så lang tid Kasper P og Blåbjerg spillede i AaB. Hvordan gik det? Der ud over vil jeg godt lægge hovedet på blokken, at kunne Søndergaard og Gaarde vælge mellem Thelander og Kasper P frit og kvit, så var valget åbenlyst. At du har brugt lang tid på din statistik, fortæller vel blot om din fritid. Hvad vedkommer det sagen og os andre?
Jeg har da ikke konkluderet noget som helst. Jeg har bare lagt tallene frem uden kommentarer. Så kan enhver konkludere det han vil. Du har selv efterfølgende bedt om en uddybende forklaring, og den har du fået. Måske kan du ikke li' den, men så må du jo lade være med at spørge.
Jeg vil til enhver tid fastholde, at at det valg jeg har foretaget af spillere er helt relevant. Som jeg ser det, er din eneste indvending mod mit opslag, at det ikke passer til din hverdagsbevidsthed, og den reaktion var jeg forberedt på ville komme. Jeg arbejdet længe nok til med impiri til at vide, at den der troede noget andet, vil kæmpe mod realiteterne med næb og klør

Herunder er mit oprindelige indlæg. Hvor konkluderer jeg?

"Jeg har lavet en sammenligning mellem Kasper P. og Rasmus Thelander. De har næsten haft lige mange kampe. Den ene er stor favorit herinde, den anden udskældt.

Rasmus Thelander: Han har spillet 73 kampe for AaB. Af dem har han vundet 32 (43,8%). 20 (27,4%) er endt uafgjort og 21 (28,8%) er tabt.
Kasper Pedersen: Han har spillet 63 kampe for AaB. Af dem har han vundet 31 (49,2%), 15 (23,8%) er endt uafgjort og 17 (27%) er tabt.

Tallene gælder alle spillede pokalkampe, internationale kampe og ligakampe."
De stats er jo ikke holdbare til at sige noget som helst ud fra. Du spillede nøjagtigt samme plade, hvor du prøvede at snakke Bruhn op til at få samme karriere som Kusk og Lucas ud fra stats på trods alle kan se det åbenlyse; at de er bedre fodboldspillere og mentalt egner sig bedre til topfodbold.

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af birk » 14. jul 2016, 18:31

Nogen har snakket Blåbjerg op hele året :)

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af NIN » 14. jul 2016, 18:45

Freddie skrev:
NIN skrev:
Først og fremmest så er jeg enig i, at de gentagende angreb på Kasper P evner er unuanceret. Ikke mindst set i henhold til alder og de antal kampe han har spillet. Men at konkludere ud fra ren statistik, at vi ikke bare har udfyldt hullet efter Thelander, men vi er bedre stillet er jo komplet idiotisk. Du vælger at koble din statistik om sejre og nederlag op på en enkel spiller ud af elleve (+). Men så igen, du konkluderede jo også engang, at Thelander ikke ville have en jordisk chance for at komme i startopstillingen så lang tid Kasper P og Blåbjerg spillede i AaB. Hvordan gik det? Der ud over vil jeg godt lægge hovedet på blokken, at kunne Søndergaard og Gaarde vælge mellem Thelander og Kasper P frit og kvit, så var valget åbenlyst. At du har brugt lang tid på din statistik, fortæller vel blot om din fritid. Hvad vedkommer det sagen og os andre?
Jeg har da ikke konkluderet noget som helst. Jeg har bare lagt tallene frem uden kommentarer. Så kan enhver konkludere det han vil. Du har selv efterfølgende bedt om en uddybende forklaring, og den har du fået. Måske kan du ikke li' den, men så må du jo lade være med at spørge.
Jeg vil til enhver tid fastholde, at at det valg jeg har foretaget af spillere er helt relevant. Som jeg ser det, er din eneste indvending mod mit opslag, at det ikke passer til din hverdagsbevidsthed, og den reaktion var jeg forberedt på ville komme. Jeg arbejdet længe nok til med impiri til at vide, at den der troede noget andet, vil kæmpe mod realiteterne med næb og klør

Herunder er mit oprindelige indlæg. Hvor konkluderer jeg?

"Jeg har lavet en sammenligning mellem Kasper P. og Rasmus Thelander. De har næsten haft lige mange kampe. Den ene er stor favorit herinde, den anden udskældt.

Rasmus Thelander: Han har spillet 73 kampe for AaB. Af dem har han vundet 32 (43,8%). 20 (27,4%) er endt uafgjort og 21 (28,8%) er tabt.
Kasper Pedersen: Han har spillet 63 kampe for AaB. Af dem har han vundet 31 (49,2%), 15 (23,8%) er endt uafgjort og 17 (27%) er tabt.

Tallene gælder alle spillede pokalkampe, internationale kampe og ligakampe."
Thelander. Om ham er det skrevet masser af gange, at AaB aldrig har erstattet ham. Det viser sig nu, at det har AaB særdeles fint i Kasper P, der oven i købet er forholdsvis bedre end Thelander når det drejer sig om at vinde kampe.
Jeg skal gerne hjælpe dig. Du konkluderer, at AaB ikke blot har erstattet Thelander, men har gjort det med en løsning som vinder flere kampe. Dette konkludere du alene ud fra tabte/vunde kampe de to spillere har deltaget i og det faktum kan isloeres til en relevant sammenligning spillerne i mellem. Der ud over har du tidligere ytret, at Thelander ikke vil have en jordisk chance for at tilspille sig en plads på holdet, så længe de to andre var i truppen. Hvilken statistik var den prognose bygget på? I øvrigt var det eneste jeg efterspurgte, hvad dit tidsforbrug på din statistik rager os andre? Var statistik, Excelark en matematisk formel til succes og sandheden om spillernes kvaliteter og betydning for succes og nederlag, så vandt FCM mesterkabet hvert år og lavede ikke et fejlkøb.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Freddie » 14. jul 2016, 18:55

thomasjn skrev:
De stats er jo ikke holdbare til at sige noget som helst ud fra. Du spillede nøjagtigt samme plade, hvor du prøvede at snakke Bruhn op til at få samme karriere som Kusk og Lucas ud fra stats på trods alle kan se det åbenlyse; at de er bedre fodboldspillere og mentalt egner sig bedre til topfodbold.
Mon ikke du strammer den ikke så lidt lidt med det udsagn, men det er man jo vant til fra din side.
Jeg har argumenteret for, at Andreas Bruhn havde akkurat haft det samme forløb som Kasper Kusk, og at jeg ikke kunne se hvorfor den udvikling ikke kunne fortsætte. Kusk blev også bragt tidligt ind og blev næsten grinet ud af Aalborg Stadion under Magnus Pehrsson for så senere at komme tilbage i en helt andet forfatning. Her i foråret overhørte jeg PEA specifikt nævne, at Andreas Bruhn ville være den første der skulle forlænges med, til et hold gæster på AaB. Det ville Andreas så ikke, og jeg er enig med dig i, at han har skudt sig selv i foden med en bazooka. Men hvad i alverden det har med en statistik på Kasper Pedersen og Rasmus Thelander at gøre, må jeg indrømme. at jeg har lidt svært at se, med mindre man får den skumle mistanke, at du bare prøver at snakke uden om utvetydige tal, fordi de ikke passer til din dagsorden.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Freddie » 14. jul 2016, 19:19

NIN skrev:
Jeg skal gerne hjælpe dig. Du konkluderer, at AaB ikke blot har erstattet Thelander, men har gjort det med en løsning som vinder flere kampe. Dette konkludere du alene ud fra tabte/vunde kampe de to spillere har deltaget i og det faktum kan isloeres til en relevant sammenligning spillerne i mellem. Der ud over har du tidligere ytret, at Thelander ikke vil have en jordisk chance for at tilspille sig en plads på holdet, så længe de to andre var i truppen. Hvilken statistik var den prognose bygget på? I øvrigt var det eneste jeg efterspurgte, hvad dit tidsforbrug på din statistik rager os andre? Var statistik, Excelark en matematisk formel til succes og sandheden om spillernes kvaliteter og betydning for succes og nederlag, så vandt FCM mesterkabet hvert år og lavede ikke et fejlkøb.
Ja. Det svar har jeg givet dig, da du bad om en uddybning af de tal jeg har lagt frem. Det står jeg selvfølgelig ved, men hvis ikke du kan lide mine svar, må du jo lade være med at spørge efter dem. Men det jeg svarede er selvfølgelig også den eneste konklusion man kan komme frem til når tallene er som de er. Jeg har ikke opfundet tallene, jeg har bare støvet informationerne op og samlet dem.

Det er heller ikke din sag hvor stort tidsforbruget er, men du mente, at der manglede 10 andre. Hvem de 10 er står stadig hen i det uvisse eftersom der endnu ikke er nogen, der kender startopstillingen til på søndag, hvis det er den du mener. Jeg synes nu også det er en underlig forfejlet respons på mit indlæg, der havde en meget tydelig adresse. Men meningen var, at det tager 11 gange så lang tid at lave 11 gange så meget arbejde, og hvis du er så interesseret i at se de 10, som kun du selv ved hvem er, kan du jo bare selv lave arbejdet.

Til sidst er det jo totalt hul i hovedet at blande FCM's programmer ind i denne ganske enkle statistik. I mine øjne prøver du bare at fjerne focus fra det relevante, nemlig at Kasper P har en pænt bedre statistik end Rasmus Thelander. Det er ganske enkelt og uden nogen form for hokus pokus.

Låst