Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 20. jul 2016, 15:49

FIDEL skrev: Han er jo netop mere realistisk nu hvor han ikke har en klub på hånden...OG vi mangler en boksspiller! Der skal altså være en balance i en spillertrup, hvor der er forskellige typer.. Hvordan vil du vinde en kamp mod Horsens på hjemmebane uden fysik og pres i feltet??

Men lad mig høre dine fantastiske forslag.. Hvis du mener at Mayron George er bedre end Ofere klasker jeg mine lår af grin...!
Vi taler en spiller der ikke har præsteret i 6 år, undtaget en kvart sæson i Sverige. Hvad vil du med ham?!

Der er mange måder man kan vinde fodboldkampe mod defensive hold på, ikke nødvendigvis ved at have et stort skur. Og det kræver jo til syvende og sidst at vi får slået nogle indlæg med kvalitet. I en tid hvor vores backs intet leverer offensivt, så er det alene svært nok.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af frederikshavneren » 20. jul 2016, 15:51

Borring meldes tæt på FCM. Han er 31 år og har kun sin hurtighed som force, når farten er væk har han ikke meget at bidrage med. Jeg er glad for at han ikke havnede i AaB

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 20. jul 2016, 15:54

frederikshavneren skrev:Borring meldes tæt på FCM. Han er 31 år og har kun sin hurtighed som force, når farten er væk har han ikke meget at bidrage med. Jeg er glad for at han ikke havnede i AaB
Ah, han er vel også god med låget. Men bortset fra det, ganske enig. Ikke en spiller der som sådan er skabt til AaB.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af frederikshavneren » 20. jul 2016, 16:00

Gamen skrev:
FIDEL skrev: Han er jo netop mere realistisk nu hvor han ikke har en klub på hånden...OG vi mangler en boksspiller! Der skal altså være en balance i en spillertrup, hvor der er forskellige typer.. Hvordan vil du vinde en kamp mod Horsens på hjemmebane uden fysik og pres i feltet??

Men lad mig høre dine fantastiske forslag.. Hvis du mener at Mayron George er bedre end Ofere klasker jeg mine lår af grin...!
Vi taler en spiller der ikke har præsteret i 6 år, undtaget en kvart sæson i Sverige. Hvad vil du med ham?!

Der er mange måder man kan vinde fodboldkampe mod defensive hold på, ikke nødvendigvis ved at have et stort skur. Og det kræver jo til syvende og sidst at vi får slået nogle indlæg med kvalitet. I en tid hvor vores backs intet leverer offensivt, så er det alene svært nok.
Netop. Vi slog alt for mange bolde i luften mod AC Horsens, det er ikke måden at spille på med de typer vi har i offensiven.
Måden at åbne kompakte hold på er med løbevillighed, udfordringer og kombinationsspil.

I søndags var der i 1. halvleg en kort sekvens hvor AaB viste hvordan det skal gøres. Et par præcise førstegangsafleveringer og nogle gode løb førte frem til den store skud chance til Meilinger, der skulle ikke mere end et par gode afleveringer til at få Horsens' defensiv til at falde som dominobrikker.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6091
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FIDEL » 20. jul 2016, 16:02

Gamen skrev:
FIDEL skrev: Han er jo netop mere realistisk nu hvor han ikke har en klub på hånden...OG vi mangler en boksspiller! Der skal altså være en balance i en spillertrup, hvor der er forskellige typer.. Hvordan vil du vinde en kamp mod Horsens på hjemmebane uden fysik og pres i feltet??

Men lad mig høre dine fantastiske forslag.. Hvis du mener at Mayron George er bedre end Ofere klasker jeg mine lår af grin...!
Vi taler en spiller der ikke har præsteret i 6 år, undtaget en kvart sæson i Sverige. Hvad vil du med ham?!

Der er mange måder man kan vinde fodboldkampe mod defensive hold på, ikke nødvendigvis ved at have et stort skur. Og det kræver jo til syvende og sidst at vi får slået nogle indlæg med kvalitet. I en tid hvor vores backs intet leverer offensivt, så er det alene svært nok.

Manden har præsteret godt i Skotland for nylig i en fysisk betonet liga.

Vi HAR jo spillere, som kan slå indlæg, særligt Meilinger, men også vores backs kan jo godt slå et indlæg....HVIS der er nogen i boksen at ramme og HVIS det indgår i taktikken.
Yderligere er det vigtigt at kunne true på dødbolde samt score nogle "nemme" mål. Noget som vores nuværende angribere IKKE gør meget i.

Jeg ser dog Grønning og særligt Pohl slå igennem i denne sæson. Pohl kan godt udvikle sig mere fysisk og i hovedspillet. Ham ser jeg et stort lys i.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6091
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FIDEL » 20. jul 2016, 16:04

frederikshavneren skrev:
Gamen skrev:
FIDEL skrev: Han er jo netop mere realistisk nu hvor han ikke har en klub på hånden...OG vi mangler en boksspiller! Der skal altså være en balance i en spillertrup, hvor der er forskellige typer.. Hvordan vil du vinde en kamp mod Horsens på hjemmebane uden fysik og pres i feltet??

Men lad mig høre dine fantastiske forslag.. Hvis du mener at Mayron George er bedre end Ofere klasker jeg mine lår af grin...!
Vi taler en spiller der ikke har præsteret i 6 år, undtaget en kvart sæson i Sverige. Hvad vil du med ham?!

Der er mange måder man kan vinde fodboldkampe mod defensive hold på, ikke nødvendigvis ved at have et stort skur. Og det kræver jo til syvende og sidst at vi får slået nogle indlæg med kvalitet. I en tid hvor vores backs intet leverer offensivt, så er det alene svært nok.
Netop. Vi slog alt for mange bolde i luften mod AC Horsens, det er ikke måden at spille på med de typer vi har i offensiven.
Måden at åbne kompakte hold på er med løbevillighed, udfordringer og kombinationsspil.

I søndags var der i 1. halvleg en kort sekvens hvor AaB viste hvordan det skal gøres. Et par præcise førstegangsafleveringer og nogle gode løb førte frem til den store skud chance til Meilinger, der skulle ikke mere end et par gode afleveringer til at få Horsens' defensiv til at falde som dominobrikker.
Det hjælper jo ikke noget at slå høje indlæg ind i boksen, når vi ikke har den rette type at sigte efter...

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Califfen » 20. jul 2016, 21:51

FIDEL skrev:
Gamen skrev:
FIDEL skrev:[

Hverken V. Ahlman eller A. Bruhn har den rette mentale styrke/kompetencer/motivation til at slå igennem, men det har de ovennævnte talenter.
Hvor ved du det fra? Det aner AaB's trænerstab knap nok endnu. Den slags kan man kun se over en længere periode. Hvordan håndterer de modgang, hvordan håndterer de medgang, hvordan håndterer de at få spilletid, hvordan håndterer de indbyrdes konkurrence med de øvrige talenter, er de modtagelige for coaching osv. osv.

Tror du jeg er 13 år lille ven...?

Både Ahlman og Bruhn har i sin AaB-tid direkte vist, at de ikke var gode nok til at slå igennem. Men det er du vel også uenig i...

Og iøvrigt spiller jeg ikke manager spil. Jeg har stor fodbold-forstand og er 39 år.
Wow. Højt niveau.

Fidel, du misforstår. Gamen spørger om, hvordan du ved, at de nuværende talenter har, hvad der skal til for at slå igennem.
Han spørger ikke til Ahlmann og Bruhn.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6091
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FIDEL » 20. jul 2016, 23:41

Califfen skrev:
FIDEL skrev:
Gamen skrev:
FIDEL skrev:[

Hverken V. Ahlman eller A. Bruhn har den rette mentale styrke/kompetencer/motivation til at slå igennem, men det har de ovennævnte talenter.
Hvor ved du det fra? Det aner AaB's trænerstab knap nok endnu. Den slags kan man kun se over en længere periode. Hvordan håndterer de modgang, hvordan håndterer de medgang, hvordan håndterer de at få spilletid, hvordan håndterer de indbyrdes konkurrence med de øvrige talenter, er de modtagelige for coaching osv. osv.

Tror du jeg er 13 år lille ven...?

Både Ahlman og Bruhn har i sin AaB-tid direkte vist, at de ikke var gode nok til at slå igennem. Men det er du vel også uenig i...

Og iøvrigt spiller jeg ikke manager spil. Jeg har stor fodbold-forstand og er 39 år.
Wow. Højt niveau.

Fidel, du misforstår. Gamen spørger om, hvordan du ved, at de nuværende talenter har, hvad der skal til for at slå igennem.
Han spørger ikke til Ahlmann og Bruhn.
Tak for venligheden...

Jeg misforstår intet.

Jeg skriver at jeg har stor tro på de talenter. Er det meget svært at forstå?

Siiger
Drenge
Drenge
Indlæg: 48
Tilmeldt: 26. apr 2016, 07:24
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Siiger » 21. jul 2016, 08:36

FIDEL skrev:Jeg har en rigtig god fornemmelse af de nye talenter vi har i truppen. Tror faktisk at R. Thellufsen, S. Grønning, J. Mæhle, B. Bytyqi, M. Rokkedal, M. Christensen men også O. Abildgaard og særligt Pohl, allesammen slår igennem på førsteholdet, hvilket er helt uhørt!!
M. Ramkilde kommer også til at slå igennem i AaB.

De har allesammen, efter hvad jeg har hørt og set, den mentale styrke og fodboldmæssige evner, der skal til for at slå igennem.
Der går lidt jubeloptimisme i tingene her, men indtil videre har det set lovende ud fra de spillere, der har fået chancen:
  • - Magnus Christensen ser vildt spændende ud, men har måske lidt langt til en plads på midtbanen.
    - Grønning kom ind og vandt flere hovedstødsdueller end Helenius nogensinde. Har en tyngde som hverken Ene, Basso, Helle eller Pohl har. Men skal han frem i køen af den grund?
    - Thellufsen er en spiller, man har hørt meget om, og som har skilt sig på ungdomsholdene, men har ikke fået chancen endnu.

Rokkedal er den eneste, der har set skidt ud imo, men hele holdet så skidt ud mod OB. Jeg er stadig ikke overbevist om Pohl, som mange andre herinde vist er, men dermed ikke sagt, at han ikke sagtens kan blive god.
Mæhle, Bytyqu, og Ramkilde har jeg intet forhold til, men noterer mig, at ingen af dem er klar til at kæmpe med PK om højre back, og dermed mener jeg stadig, at det bør være Gaardes mål. Jeg tror desværre, at han kigger i andre retninger, det tyder Masango-affæren i hvert fald på.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6091
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FIDEL » 21. jul 2016, 10:56

Siiger skrev:
FIDEL skrev:Jeg har en rigtig god fornemmelse af de nye talenter vi har i truppen. Tror faktisk at R. Thellufsen, S. Grønning, J. Mæhle, B. Bytyqi, M. Rokkedal, M. Christensen men også O. Abildgaard og særligt Pohl, allesammen slår igennem på førsteholdet, hvilket er helt uhørt!!
M. Ramkilde kommer også til at slå igennem i AaB.

De har allesammen, efter hvad jeg har hørt og set, den mentale styrke og fodboldmæssige evner, der skal til for at slå igennem.
Der går lidt jubeloptimisme i tingene her, men indtil videre har det set lovende ud fra de spillere, der har fået chancen:
  • - Magnus Christensen ser vildt spændende ud, men har måske lidt langt til en plads på midtbanen.
    - Grønning kom ind og vandt flere hovedstødsdueller end Helenius nogensinde. Har en tyngde som hverken Ene, Basso, Helle eller Pohl har. Men skal han frem i køen af den grund?
    - Thellufsen er en spiller, man har hørt meget om, og som har skilt sig på ungdomsholdene, men har ikke fået chancen endnu.

Rokkedal er den eneste, der har set skidt ud imo, men hele holdet så skidt ud mod OB. Jeg er stadig ikke overbevist om Pohl, som mange andre herinde vist er, men dermed ikke sagt, at han ikke sagtens kan blive god.
Mæhle, Bytyqu, og Ramkilde har jeg intet forhold til, men noterer mig, at ingen af dem er klar til at kæmpe med PK om højre back, og dermed mener jeg stadig, at det bør være Gaardes mål. Jeg tror desværre, at han kigger i andre retninger, det tyder Masango-affæren i hvert fald på.
Rokkedal blev kastet for løverne i Odense, i en defensiv, der ikke fungerede særligt godt, så den kamp skal man nok ikke lægge så meget i..
Rosenborg kampen - samme historie.

Siden den sportslige ledelse i AaB vælger at rykke alle disse talenter op nu, må det jo betyde, at de ser et potentiale i dem, og tror på at de kan udgøre bredden i vores trup.
Jeg siger ikke, at vi ikke kunne bruge et par forstærkninger! Særligt i forsvaret er vi sårbare...

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2882
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Eksil » 21. jul 2016, 20:32

Lidt til de transferliderlige og Dennis Søndergaards lovers and haters:

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af frederikshavneren » 21. jul 2016, 20:58

Jeg har nævnt ham tidligere, men lidt overraskende er Nasiru Mohammed stadigvæk at finde i BK Häcken. Den 22 årige ghanesiske kantspiller har kontraktudløb til nytår. N. Mohammed kan anvendes på begge kanter men kan alternativt også anvendes centralt.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af frederikshavneren » 21. jul 2016, 20:59

Eksil skrev:Lidt til de transferliderlige og Dennis Søndergaards lovers and haters:
Interessant. D. Søndergaard plejer at være velinformeret om hvad der foregår ude på Hornevej

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 21. jul 2016, 21:30

frederikshavneren skrev:Jeg har nævnt ham tidligere, men lidt overraskende er Nasiru Mohammed stadigvæk at finde i BK Häcken. Den 22 årige ghanesiske kantspiller har kontraktudløb til nytår. N. Mohammed kan anvendes på begge kanter men kan alternativt også anvendes centralt.
Marseilles chefscout var på plads sidste uge mod Cork - hvis det er den slags klubber der jager ham, så kan vi godt strege ham allerede nu :-)

Hans makker i offensiven Paulinho derimod, kunne måske være en mulighed. 30 år, men et af de hotteste angrebsnavne i Skandinavien lige nu, og han kommer fra et hold der spiller meget lig os.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 21. jul 2016, 21:33

Eksil skrev:Lidt til de transferliderlige og Dennis Søndergaards lovers and haters:
Ja, tak. Det ville være sundt for AaB at trække en streg i sandet for spillere der ikke præsterer. Det åbner i øvrigt også op for at Tyskeren havde ret - at man hele tiden har sigtet imod at skille sig af med Helenius i dette vindue, og jager en der kan noget mere med bolden.

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Tyskeren » 21. jul 2016, 22:12

Gamen skrev:
Eksil skrev:Lidt til de transferliderlige og Dennis Søndergaards lovers and haters:
Ja, tak. Det ville være sundt for AaB at trække en streg i sandet for spillere der ikke præsterer. Det åbner i øvrigt også op for at Tyskeren havde ret - at man hele tiden har sigtet imod at skille sig af med Helenius i dette vindue, og jager en der kan noget mere med bolden.
Lige præcis - det har hele tiden været planen!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6091
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FIDEL » 21. jul 2016, 23:08

:cool:
Gamen skrev:
Eksil skrev:Lidt til de transferliderlige og Dennis Søndergaards lovers and haters:
Ja, tak. Det ville være sundt for AaB at trække en streg i sandet for spillere der ikke præsterer. Det åbner i øvrigt også op for at Tyskeren havde ret - at man hele tiden har sigtet imod at skille sig af med Helenius i dette vindue, og jager en der kan noget mere med bolden.
Her er jeg enig med dig...

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Martino » 21. jul 2016, 23:16

Tyskeren skrev:
Gamen skrev:
Eksil skrev:Lidt til de transferliderlige og Dennis Søndergaards lovers and haters:
Ja, tak. Det ville være sundt for AaB at trække en streg i sandet for spillere der ikke præsterer. Det åbner i øvrigt også op for at Tyskeren havde ret - at man hele tiden har sigtet imod at skille sig af med Helenius i dette vindue, og jager en der kan noget mere med bolden.
Lige præcis - det har hele tiden været planen!
Har hørt det samme, men troede faktisk planen var skrinlagt med Helenius' startplads i premieren.
Vi snakkede med en svensk spiller, men det skulle være gået i vasken, hvorfor handlen med Sloth pludselig gik hurtig.
Hvilken angriber vi er ude efter ved jeg desværre intet om. Måske vi bliver klogere i næste uge.
Jeg savner Winsnes

nj27
1. div
1. div
Indlæg: 385
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:49

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af nj27 » 21. jul 2016, 23:35

et godt bud er vel så at man går efter Marvin Pourie , vores træner har et godt kendskab , så den ligger vel lige til højrebenet hvis det er det man vil?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13671
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Funky » 21. jul 2016, 23:44

nj27 skrev:et godt bud er vel så at man går efter Marvin Pourie , vores træner har et godt kendskab , så den ligger vel lige til højrebenet hvis det er det man vil?
Håber man sigter højere.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Låst