Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
seamann

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af seamann » 31. aug 2016, 11:09

Gaarde er en røv. Det er pissekedeligt at have holdet på plads i så god tid, at der ikke engang kan blive til en debatside panik-dag. Tror sgu jeg vil til at holde med 2. holdet (der er fuld panik).

AaB - Ølstykke
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 94
Tilmeldt: 9. okt 2007, 17:54
Geografisk sted: Ølstykke - Djævleøen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af AaB - Ølstykke » 31. aug 2016, 11:58

Har vi folk på plads i lufthavnen ?

:cheers:

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 31. aug 2016, 12:08

seamann skrev:Gaarde er en røv. Det er pissekedeligt at have holdet på plads i så god tid, at der ikke engang kan blive til en debatside panik-dag. Tror sgu jeg vil til at holde med 2. holdet (der er fuld panik).
Så skal vi også panikke for de henter jo kun AaB'ere.
- FlæskeFrank

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Martino » 31. aug 2016, 12:18

Gaarde har erklæret vinduet lukket på flere platforme og ansigt til ansigt, så jeg forventer intet idag. Salgsemnerne i truppen pt, må være Ene og Basso, og hvis en af dem skulle blive solgt er jeg i tvivl om hvorvidt vi henter noget ind.
Jeg så da gerne Schøne istedet for Ene, men deeeeet lyder lige lovlig dyrt til vores strategi.
Hvis Gaarde tryller noget frem til den højre back, så vil jeg da blive glad og ellers må jeg vel vente på Mæhle overhaler PK.
Jeg savner Winsnes

Siiger
Drenge
Drenge
Indlæg: 48
Tilmeldt: 26. apr 2016, 07:24
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Siiger » 31. aug 2016, 13:03

- Han er ikke glad, når han står op om morgenen. Han trives ikke i en lille by, klubben er for uambitiøs, de spiller dårlig fodbold, og det tiltaler slet ikke Mandla. Han vil gerne spille med i Europa, og det kommer ikke til at ske i Randers, siger agenten.
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... t-det-hele
Måske skulle de bare have sluppet ham Masango, mens tid var?
Oh, well, vi har jo vores på det rene ;)

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Jakobsen » 31. aug 2016, 13:11

Siiger skrev:
- Han er ikke glad, når han står op om morgenen. Han trives ikke i en lille by, klubben er for uambitiøs, de spiller dårlig fodbold, og det tiltaler slet ikke Mandla. Han vil gerne spille med i Europa, og det kommer ikke til at ske i Randers, siger agenten.
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... t-det-hele
Måske skulle de bare have sluppet ham Masango, mens tid var?
Oh, well, vi har jo vores på det rene ;)
Og nu er mest seriøse bejler eftersigende rivalerne AGF, hvor Randers's ledelse nok endnu mindre vil sende Masango hen.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Siiger
Drenge
Drenge
Indlæg: 48
Tilmeldt: 26. apr 2016, 07:24
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Siiger » 31. aug 2016, 14:19

Jakobsen skrev:
Siiger skrev:
- Han er ikke glad, når han står op om morgenen. Han trives ikke i en lille by, klubben er for uambitiøs, de spiller dårlig fodbold, og det tiltaler slet ikke Mandla. Han vil gerne spille med i Europa, og det kommer ikke til at ske i Randers, siger agenten.
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... t-det-hele
Måske skulle de bare have sluppet ham Masango, mens tid var?
Oh, well, vi har jo vores på det rene ;)
Og nu er mest seriøse bejler eftersigende rivalerne AGF, hvor Randers's ledelse nok endnu mindre vil sende Masango hen.
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... be-sig-paa
"- Vi har også fået mange tilkendegivelser fra andre i fodboldens verden om, at vi har håndteret det godt, slutter Ole Nielsen."

Nå, men det er da altid noget, Ole Nielsen :thumbsup:

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gentleman Finn » 31. aug 2016, 14:26

En mand som træneren har sendt ud af træne med fyssen, ja sikke ens sejr Ole.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 31. aug 2016, 14:44

Altså hvis vi havde en spiller, som opførte sig som Masango, så håbede jeg, at han blev sat til latrintjeneste.

Det er helt ulideligt.
- FlæskeFrank

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gnu » 31. aug 2016, 14:45

Siiger skrev:
- Han er ikke glad, når han står op om morgenen. Han trives ikke i en lille by, klubben er for uambitiøs, de spiller dårlig fodbold, og det tiltaler slet ikke Mandla. Han vil gerne spille med i Europa, og det kommer ikke til at ske i Randers, siger agenten.
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... t-det-hele
Måske skulle de bare have sluppet ham Masango, mens tid var?
Oh, well, vi har jo vores på det rene ;)
Det kan godt være, at Michael Gravgaard og Randers er kaw, men det der er godt nok et usmageligt forsøg på at presse sig ud af en kontrakt.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 31. aug 2016, 14:48

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... dsjaelland

Sæt igang, Gaarde. Alt er bedre end en blind passager.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Spanky » 31. aug 2016, 15:01

Gamen skrev:http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... dsjaelland

Sæt igang, Gaarde. Alt er bedre end en blind passager.
Måske er det mig der ikke forstår din humor, men hvorfor skulle han være interessant for os?

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Sauer » 31. aug 2016, 15:04

Gamen skrev:http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... dsjaelland

Sæt igang, Gaarde. Alt er bedre end en blind passager.
Kender intet til ham, men en reservespiller fra FCN lyder ikke af noget, der skulle få Gaarde til at handle stik mod alle udmeldinger.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 31. aug 2016, 15:17

Sauer skrev:
Gamen skrev:http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... dsjaelland

Sæt igang, Gaarde. Alt er bedre end en blind passager.
Kender intet til ham, men en reservespiller fra FCN lyder ikke af noget, der skulle få Gaarde til at handle stik mod alle udmeldinger.
Det er vel næsten hylden under Raitala, som vi hentede sidste efterår. Jeg mener ikke, at han er dårlig, har set ham i et par kampe, men ser ham ikke som en opgradering ift. Patrick.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af AaB1978 » 31. aug 2016, 15:46

Rams skrev:Opsamling på nævnte emner i denne tråd, der nu kan streges:

Medo, HJK Helsinki, defensiv midt, bragt på bane af Gamen --> solgt til Al-Kuwait.
Barnabas Bese, MTK Budapest, højre back, bragt på bane af undertegnede --> Solgt til Le Havre
Islam Feruz, Chelsea, angriber, bragt på banen af Brent --> lejet ud til Mouscron i Belgien

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/chel ... -ung-trio/

:thumbsup:

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Provst i Brovst » 31. aug 2016, 17:00

AaB1978 skrev:
Rams skrev:Opsamling på nævnte emner i denne tråd, der nu kan streges:

Medo, HJK Helsinki, defensiv midt, bragt på bane af Gamen --> solgt til Al-Kuwait.
Barnabas Bese, MTK Budapest, højre back, bragt på bane af undertegnede --> Solgt til Le Havre
Islam Feruz, Chelsea, angriber, bragt på banen af Brent --> lejet ud til Mouscron i Belgien

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/chel ... -ung-trio/

:thumbsup:
Ja det var ærgerligt det glippede med den skotte. Islam er giftig.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamling » 31. aug 2016, 18:22

Endnu et skandaløst transfervindue nærmer sig sin afslutning og hvad har AaB gjort: hentet et par reservespillere fra cypriotisk og østrigsk fodbold, en has-been fra AGF der ikke slog til i Leeds og en lottokupon fra Peru. Og så satser man på en mfufu fra de lavere amerikanske ligaer i angrebet. Derudover har man rykket hele 6 drengerøve op fra u19 . Og så påstår Gaarde sgu at vi fremstår stærkere.

Fra double holdet 2014 har vi mistet ak47, spalvis, jønsson, kusk, Thomsen, thelander, Dalsgaard, kep og Kent Nielsen m.fl. Så hvordan kan vi fremstå stærkere. Det skulle da lige være i forhold til det skandaløse forår !

Utilgiveligt vindue der bør medføre fyring af sportsdirektør og træner med det samme.

(Ironi kan forekomme helt eller delvist i dette indlæg)
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Patmand » 31. aug 2016, 20:33

Gamling skrev:Endnu et skandaløst transfervindue nærmer sig sin afslutning og hvad har AaB gjort: hentet et par reservespillere fra cypriotisk og østrigsk fodbold, en has-been fra AGF der ikke slog til i Leeds og en lottokupon fra Peru. Og så satser man på en mfufu fra de lavere amerikanske ligaer i angrebet. Derudover har man rykket hele 6 drengerøve op fra u19 . Og så påstår Gaarde sgu at vi fremstår stærkere.

Fra double holdet 2014 har vi mistet ak47, spalvis, jønsson, kusk, Thomsen, thelander, Dalsgaard, kep og Kent Nielsen m.fl. Så hvordan kan vi fremstå stærkere. Det skulle da lige være i forhold til det skandaløse forår !

Utilgiveligt vindue der bør medføre fyring af sportsdirektør og træner med det samme.

(Ironi kan forekomme helt eller delvist i dette indlæg)
Jeg forstår umiddelbart ikke den pointe du givetvis forsøger at få ud gennem et ironisk indlæg?

Når du skriver at Gaarde mener vi fremstår stærkere, så formoder jeg det er i forhold til et umådeligt svagt spillende AaB hold i foråret og ikke guldholdet fra 2014?

Et AaB hold der igennem flere transfervinduer var blevet svækket vindue efter vindue. Altså på et tidspunkt står man jo med så svagt et hold, at selv Bo Elvar vil fremstå som en forstærkning. Lad os håbe at vi de kommende transfervinduer oplever følelsen af, at spillertruppen er blevet stærkere.

Jeg ser ikke nogen grund til at kritisere AaB/Gaarde's ageren i dette transfervindue. Væk er røget en række spillere der ikke havde Superligaklasse; Asger Bust, Viktor Ahlmann, Andreas Bruhn, Gilli Sørensen...ja og Augo (undskyld).

Jeg har selv kritiseret Jönsson og Helenius for at præstere alt for dårligt ift. deres løn, så i mine øjne perfekt at de er væk.

Det efterlader os med KEP, Spalvis og Nikolaj Thomsen.
KEP er bedre end Blåbjerg/KP men ikke ligefrem et bolværk. Han er erstattet af Holgersson. Det er vel hverken væsentlig ringere eller bedre.
Det gør mere ondt at miste Spalvis og Thomsen, dog med den krølle at Spalvis var fornærmende ringe gennem foråret.
Angrebet er der ikke blevet hentet forstærkninger til udefra. Til gengæld har vi set lovende takter fra de unge.
Thomsen var holdets dygtigste spiller og det er naturligvis et tab der kan være svært at erstatte et til et. Men jeg tror alle har været afklaret omkring hans afgang.
Thomsen er forsøgt erstattet med Flores og ydeligere er midtbanen forstærket med Casper Sloth. Det virker nogenlunde fornuftigt, ikke mindst at øge konkurrencen på den centrale midtbane.
EDIT: Pokkers, jeg glemte at få Meilinger med her. Det var egentlig det der skulle have været min pointe, at måske kan man ikke erstatte sin bedste spiller med én der er helt så god, men så har man forstærket nogle andre positioner på midtbanen istedet. Jönsson kom jo aldrig til at fungere på fløjen (den er vel snart feset ind i OB) og Meilinger virker som en klar forstærkning.
Flores kan i princippet vise sig at være lige så stærk en spiller som Thomsen. Det får tiden vise.

Jeg forventede ingen dyre indkøb så jeg er ikke skuffet.
Hvis du udelader de oplagte trolls, så syntes jeg heller ikke at man har set så mange mishagsytringer.

Holdet har fået en fantastisk pointmæssig start omend spillet ikke har været det bedste.

Bassogog har fået et (overraskende?) hurtigt gennembrud og Meilinger har spillet stærkt. Jeg syntes vi mangler at se mere til Flores, Sloth og de unge inden vi fælder dom.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Jakobsen » 31. aug 2016, 20:58

Patmand skrev:
Gamling skrev:Endnu et skandaløst transfervindue nærmer sig sin afslutning og hvad har AaB gjort: hentet et par reservespillere fra cypriotisk og østrigsk fodbold, en has-been fra AGF der ikke slog til i Leeds og en lottokupon fra Peru. Og så satser man på en mfufu fra de lavere amerikanske ligaer i angrebet. Derudover har man rykket hele 6 drengerøve op fra u19 . Og så påstår Gaarde sgu at vi fremstår stærkere.

Fra double holdet 2014 har vi mistet ak47, spalvis, jønsson, kusk, Thomsen, thelander, Dalsgaard, kep og Kent Nielsen m.fl. Så hvordan kan vi fremstå stærkere. Det skulle da lige være i forhold til det skandaløse forår !

Utilgiveligt vindue der bør medføre fyring af sportsdirektør og træner med det samme.

(Ironi kan forekomme helt eller delvist i dette indlæg)
Jeg forstår umiddelbart ikke den pointe du givetvis forsøger at få ud gennem et ironisk indlæg?

Når du skriver at Gaarde mener vi fremstår stærkere, så formoder jeg det er i forhold til et umådeligt svagt spillende AaB hold i foråret og ikke guldholdet fra 2014?

Et AaB hold der igennem flere transfervinduer var blevet svækket vindue efter vindue. Altså på et tidspunkt står man jo med så svagt et hold, at selv Bo Elvar vil fremstå som en forstærkning. Lad os håbe at vi de kommende transfervinduer oplever følelsen af, at spillertruppen er blevet stærkere.

Jeg ser ikke nogen grund til at kritisere AaB/Gaarde's ageren i dette transfervindue. Væk er røget en række spillere der ikke havde Superligaklasse; Asger Bust, Viktor Ahlmann, Andreas Bruhn, Gilli Sørensen...ja og Augo (undskyld).

Jeg har selv kritiseret Jönsson og Helenius for at præstere alt for dårligt ift. deres løn, så i mine øjne perfekt at de er væk.

Det efterlader os med KEP, Spalvis og Nikolaj Thomsen.
KEP er bedre end Blåbjerg/KP men ikke ligefrem et bolværk. Han er erstattet af Holgersson. Det er vel hverken væsentlig ringere eller bedre.
Det gør mere ondt at miste Spalvis og Thomsen, dog med den krølle at Spalvis var fornærmende ringe gennem foråret.
Angrebet er der ikke blevet hentet forstærkninger til udefra. Til gengæld har vi set lovende takter fra de unge.
Thomsen var holdets dygtigste spiller og det er naturligvis et tab der kan være svært at erstatte et til et. Men jeg tror alle har været afklaret omkring hans afgang.
Thomsen er forsøgt erstattet med Flores og ydeligere er midtbanen forstærket med Casper Sloth. Det virker nogenlunde fornuftigt, ikke mindst at øge konkurrencen på den centrale midtbane.

Jeg forventede ingen dyre indkøb så jeg er ikke skuffet.
Hvis du udelader de oplagte trolls, så syntes jeg heller ikke at man har set så mange mishagsytringer.

Holdet har fået en fantastisk pointmæssig start omend spillet ikke har været det bedste.

Bassogog har fået et (overraskende?) hurtigt gennembrud og Meilinger har spillet stærkt. Jeg syntes vi mangler at se mere til Flores, Sloth og de unge inden vi fælder dom.
Egentlig enig i rigtigt mange af dine pointer. Vi har haft et rigtigt godt vindue, men det er stadig et stykke fra fuldendt. Vi mangler kvalitet i midterforsvaret udover Holgersson og ligeledes mangler vi en højre back. Jeg er med på vi ikke kan få det hele i AaB, så burde vi også have haft en decideret boksangriber, men jeg synes først vinduet ville være fuldendt, hvis man hentede til en af de to pladser i forsvaret.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af frederikshavneren » 1. sep 2016, 00:47

Tid til at gøre status efter det mest aktive transfervindue i årevis.

Tilgang:

Casper Sloth
Markus Holgersson
Marco Meilinger
Edison Flores
Morten Rokkedal
Bardhec Bytyqi
Joakim Mæhle
Sebastian Grønning
Magnus Christensen
Rasmus Thellufsen

Afgang:

Lukas Spalvis (S. Lissabon)
N. Thomsen (Nantes)
N. Helenius (Silkeborg, leje)
Asger Bust (FC Thisted)
Andreas Bruhn (Viborg FF)
Gilli Rolantsson (SK Brann Bergen)
Thomas Augustinussen (karrierestop)
Viktor Ahlmann (Fram Larvik)
Rasmus Jönsson (OB)
Kenneth Emil Petersen (OB)
Mathias Thrane (OB)

Jeg erindrer ikke hvornår vi sidst har taget afsked med så mange spillere i et transfervindue, men grundlæggende mener jeg at vi er kommet godt igennem transfervinduet. Der skulle ske noget efter den rædselsfulde forårssæson hvor truppen på en eller anden mærkelig måde virkede mæt.

Der er luftet godt og grundigt ud og nye spændende spillere er hentet, samt talentfulde spillere er rykket op i Superliga truppen. Det ser interessant ud omend jeg godt kan se et par pladser hvor vi er tyndt besat.

Det er ikke kun i AaB at der er sket store ændringer. Overordnet set er der sket meget i mange af klubberne, hvor klubber som Ikast, OB, Esbjerg, AGF, Brøndby mv. ligeledes har skiftet gevaldigt ud i spillertruppen.

Jeg har ingen dokumentation for det, men jeg sidder tilbage med indtrykket af et meget aktivt transfervindue hvor klubberne har hentet rigtig mange nye spillere ift. tidligere sæsoner.
Det er også bemærkelsesværdigt at der er hentet rigtig mange udlændinge, Brøndby har eksempelvis hentet seks udlændinge denne sommer (det skal også siges at de har taget afsked med nogle).
AaB illustrerer også udviklingen, på få år er vi gået fra en trup næsten udelukkende bestående af danske spillere til nu hvor lidt over 20% er udlændinge. Jeg har bestemt intet imod udviklingen, jeg finder det bare bemærkelsesværdigt at klubberne har hentet så mange udenfor Danmark. Ser man på det store udland er det imidlertid langt fra enestående.

Låst