Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Buzz Killington » 10. feb 2016, 13:09

Lindvang skrev:Det er så sjovt at se de sidste sider i debatten i just overståede vindue, hvor lidt der har ændret sig i den nordjyske mentalitet...

Så snart der bliver foreslået en angriber med lidt kant og noget arrogance, så står "nej, tak" i kø. Vi vil helst have, at AaB-spillere skal være sådan nogle velfriserede, keeeedelige drenge, som helst ikke gør for meget væsen af sig.

Gaaaaaaaaaaab...
De måtte alle være brostenskastende massemordere for min skyld, hvis det bare fungerede. Jeg tror nu bare at vi at en af de største styrker vi har er vores sammenhold og homogenitet. Og her er der bare visse typer der passer dårligt ind. Pourie ødelagde stemningen i Silkeborg, og FCM-svinet gjorde det samme i Esbjerg, Begge er klubber der minder om vores egen. vi har ikke haft et svin siden David Nielsen, og det går jo udemærket.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Søgaard » 10. feb 2016, 13:51

AllanPedersen skrev:Lad os tage den igen til sommer.

Jeg vil ikke benægte det, jeg synes bare det lyder helt crazy, og jeg kan simpelthen ikke huske vi nogensinde har gjort noget der bare er tæt på
historisk set tror jeg 3 har været maks.

Men vi må jo bare se
Jeg forstår ikke, hvad er problemet med at det skulle være 6 frem for 3? :)

Du sagde du manglede en officiel udmelding. Her er det tætteste vi kommer på. Der er jo ikke nogen der siger antal, for alt kan vel ske på et halvt år, men det tyder på noget ekstraordinært.

Gaarde siger ifbm. Kuhns afgang og ny assistent i Friis:
Han (Gaarde red.) slår fast, at det var den helt rigtige plan, som AaB havde lagt, hvor en ekstra mand skulle tilknyttes fra sommeren.

- Det havde været det helt rigtige. Så havde Friis gjort sæsonen færdige med U19-holdet, og så havde vi haft en ekstra træner fra sommer, hvor der kommer en del fra U19 op i seniortruppen.
- Det er en meget talentfuld årgang, som vi har nu, og derfor får vi sandsynligvis flere fra U19-holdet op end vi plejer, siger Gaarde.

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB- ... nttraener/
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Yankee » 10. feb 2016, 14:21

Lindvang skrev:Det er så sjovt at se de sidste sider i debatten i just overståede vindue, hvor lidt der har ændret sig i den nordjyske mentalitet...

Så snart der bliver foreslået en angriber med lidt kant og noget arrogance, så står "nej, tak" i kø. Vi vil helst have, at AaB-spillere skal være sådan nogle velfriserede, keeeedelige drenge, som helst ikke gør for meget væsen af sig.

Gaaaaaaaaaaab...
Det samme blev sagt dengang Arek Onyszko huserede. Jeg er nu ret glad for han ikke har besudlet AaB-trøjen.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af frederikshavneren » 10. feb 2016, 15:19

Yankee skrev:
556 skrev:
Ahlmann (invalid eller solgt).. forhåbentligt bliver han ikke invalid.. Men hvorfor skulle vi sælge ham???
Han fik desværre kun en 2-årig kontrakt i sommers og har derfor udløb i 2017. Sommervinduet er derfor et oplagt tidspunkt at skyde ham af på, hvis ikke han vil forlænge.
Jeg tror det var yderst fornuftigt at Ahlmann fik en forholdsvis kortvarig kontraktforlængelse. Ahlmann har et skrøbeligt bentøj og er stadigvæk præget af komplikationerne efter korsbåndsoperationen. På træningslejren i Tyrkiet er han på skånekost og har kun deltaget i én af de hidtidige tre træninger.

Jeg tvivler på at Ahlmann er efterspurgt med den skadeshistorik han har.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Yankee » 10. feb 2016, 15:26

frederikshavneren skrev:
Yankee skrev:
556 skrev:
Ahlmann (invalid eller solgt).. forhåbentligt bliver han ikke invalid.. Men hvorfor skulle vi sælge ham???
Han fik desværre kun en 2-årig kontrakt i sommers og har derfor udløb i 2017. Sommervinduet er derfor et oplagt tidspunkt at skyde ham af på, hvis ikke han vil forlænge.
Jeg tror det var yderst fornuftigt at Ahlmann fik en forholdsvis kortvarig kontraktforlængelse. Ahlmann har et skrøbeligt bentøj og er stadigvæk præget af komplikationerne efter korsbåndsoperationen. På træningslejren i Tyrkiet er han på skånekost og har kun deltaget i én af de hidtidige tre træninger.

Jeg tvivler på at Ahlmann er efterspurgt med den skadeshistorik han har.
Tja. Det er jo begrænset hvor meget han skal have i løn - måske 1-2 mio. om året? Men hvis han nu brænder et kanon-forår af, så er det potentielt rigtig mange penge vi går glip af i transfersum - måske 5-10 mio.

Siden vi ikke har andre venstre backs på kontrakt så må vi vel tro på Ahlmann - og så er det da bare at få forlænget med manden.

Hvis vi omvendt har skrevet en kort kontrakt fordi vi er usikre på hvorvidt han kan spille fodbold - så er det lidt underligt at gå ind til en halvsæson uden nogle back-ups.

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af white splash » 10. feb 2016, 15:34

Yankee skrev:
frederikshavneren skrev:
Yankee skrev:
556 skrev:
Ahlmann (invalid eller solgt).. forhåbentligt bliver han ikke invalid.. Men hvorfor skulle vi sælge ham???
Han fik desværre kun en 2-årig kontrakt i sommers og har derfor udløb i 2017. Sommervinduet er derfor et oplagt tidspunkt at skyde ham af på, hvis ikke han vil forlænge.
Jeg tror det var yderst fornuftigt at Ahlmann fik en forholdsvis kortvarig kontraktforlængelse. Ahlmann har et skrøbeligt bentøj og er stadigvæk præget af komplikationerne efter korsbåndsoperationen. På træningslejren i Tyrkiet er han på skånekost og har kun deltaget i én af de hidtidige tre træninger.

Jeg tvivler på at Ahlmann er efterspurgt med den skadeshistorik han har.
Tja. Det er jo begrænset hvor meget han skal have i løn - måske 1-2 mio. om året? Men hvis han nu brænder et kanon-forår af, så er det potentielt rigtig mange penge vi går glip af i transfersum - måske 5-10 mio.

Siden vi ikke har andre venstre backs på kontrakt så må vi vel tro på Ahlmann - og så er det da bare at få forlænget med manden.

Hvis vi omvendt har skrevet en kort kontrakt fordi vi er usikre på hvorvidt han kan spille fodbold - så er det lidt underligt at gå ind til en halvsæson uden nogle back-ups.
Jeg tror at man ser Blåbjerg og PK som værende 1. og 2. Reserve på venstre back.
1 2 3 Jimmy er en mur!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Jesper Schmidt » 10. feb 2016, 15:57

Yankee skrev:Jeg tror nu det er meget realistisk at man skriver kontrakt med omkring seks andenårs-U19 til sommer. Det er samme antal som FCN har skrevet med fra deres årgang 1996, så det er ikke helt uden fortilfælde, men selvfølgelig et ekstremt højt tal.

Udlejning kan slet ikke komme på tale for førsteårs-seniorer. De skal blive i det gode træningsmiljø på Hornevej og udvikle sig i reserveholdsligaen. Der er alligevel ingen af dem der kunne komme på hold i 1. division og i 2. division bliver der dels trænet alt for lidt og dels spillet på et markant lavere niveau end reserveholdsligaen. Det er på alle måder en blindgyde.
Jeg mente nu også de unge spillere som er i truppen nu, det var måske lidt skævt formuleret.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Jesper Schmidt » 10. feb 2016, 16:12

Jeg kan nu iøvrigt ikke få det tidligere nævnte regnestykke, som endte med en trup på 31 til sommer, til at gå op.

Der er 23 spillere i truppen i dag.

2 spillere er udlejede, hvoraf det er mest sandsynligt at maksimalt den ene er i truppen næste år... antalsmæssigt kan vi sige at vi enten har Helenius eller en ny angriber, så for nemheds skyld - plus 1.

KEP, Spalvis og sandsynligvis Augo stopper i klubben til sommer. Realistisk set er det kun KEP som erstattes. Skulle der blive solgt flere spillere, må man formode at de erstattes 1 til 1. Vi ender her med minus 2 som et sandsynligt scenarie.

Delregnestykket kan altså meget nemt hedde en trup på 22, som rundes op til 28, hvis der rykkes 6 talenter op. Det er ikke specielt voldsomt.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 10. feb 2016, 16:16

white splash skrev:
Jeg tror at man ser Blåbjerg og PK som værende 1. og 2. Reserve på venstre back.
Det er lidt omsonst at kalde dem reserver, når de er udset til at skulle spille/kæmpe med om helt andre pladser. Vi har ikke andre reelle venstre backs tilbage i truppen efter Raitalas afgang.
Blåbjerg er udset til 1. gardering i centerforsvaret, alternativt startplads.
PK skal dække højre back, som det ser ud lige nu.
Det efterlader altså ikke nogen reserver.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 10. feb 2016, 16:30

Jesper Schmidt skrev:Jeg kan nu iøvrigt ikke få det tidligere nævnte regnestykke, som endte med en trup på 31 til sommer, til at gå op.

Der er 23 spillere i truppen i dag.

2 spillere er udlejede, hvoraf det er mest sandsynligt at maksimalt den ene er i truppen næste år... antalsmæssigt kan vi sige at vi enten har Helenius eller en ny angriber, så for nemheds skyld - plus 1.

KEP, Spalvis og sandsynligvis Augo stopper i klubben til sommer. Realistisk set er det kun KEP som erstattes. Skulle der blive solgt flere spillere, må man formode at de erstattes 1 til 1. Vi ender her med minus 2 som et sandsynligt scenarie.

Delregnestykket kan altså meget nemt hedde en trup på 22, som rundes op til 28, hvis der rykkes 6 talenter op. Det er ikke specielt voldsomt.
Ja, så lander vi vel på 28. Det er stadigvæk relativt mange spillere - særligt hvis vi nu ikke kvalificerer os til europæisk fodbold. Og det ændrer næppe på de kritiske røster holdets profiler har rejst af holdsammensætningen - at der er for mange unge spillere og at der bør hentes nogle erfarne skikkelser til at sikre at balancen på holdet er i orden.
Problemet er, i min optik, i ligeså høj grad at helt op mod 12 spillere til sommer har karakter af at være spillere, hvor vi egentlig stadig kan have (berettiget) tvivl om hvorvidt de har Superliga-niveau.

Fra den nuværende spillertrup:

Bassogog
Kakeeto
Pohl
Bust
V. Ahlmann
Thrane

+ de 6 tilkomne

Det giver 16 spillere med Superliga-niveau. Det er ikke specielt mange - 2 færre end de fleste af vores konkurrenter. Vi ser særligt tynde ud i bagkæden, og på den centrale midtbane.
Og nu ikke noget med at henvise til strategi for unge spillere, vi ligger langt, langt over den kvote Gaarde refererede til i strategiplanen.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Freddie » 10. feb 2016, 16:47

AllanPedersen skrev:Lad os tage den igen til sommer.

Jeg vil ikke benægte det, jeg synes bare det lyder helt crazy, og jeg kan simpelthen ikke huske vi nogensinde har gjort noget der bare er tæt på
historisk set tror jeg 3 har været maks.

Kenneth Stenild, Patrick Kristensen, Thomas Enevoldsen, Muddi, Jens-Kristian Sørensen, Daniel Christensen, Lasse Nielsen. De 7 her var på ynglingeholdet i 2005. Hvis jeg husker ret, var Lasse den eneste, der ikke rykkede op. Hvis det er rigtigt, drejer det sig om 6 mand.

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af white splash » 10. feb 2016, 16:49

Gamen skrev:
white splash skrev:
Jeg tror at man ser Blåbjerg og PK som værende 1. og 2. Reserve på venstre back.
Det er lidt omsonst at kalde dem reserver, når de er udset til at skulle spille/kæmpe med om helt andre pladser. Vi har ikke andre reelle venstre backs tilbage i truppen efter Raitalas afgang.
Blåbjerg er udset til 1. gardering i centerforsvaret, alternativt startplads.
PK skal dække højre back, som det ser ud lige nu.
Det efterlader altså ikke nogen reserver.
Er enig i at vi er meget tyndt besat i forsvaret. Men ikke desto mindre er de vel venstre back reserver?

Ret beset skal vi gerne ud og hente 2 til forsvaret til sommer, men det kommer nok ikke til at ske...
1 2 3 Jimmy er en mur!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Jesper Schmidt » 10. feb 2016, 17:01

Gamen skrev:
Ja, så lander vi vel på 28. Det er stadigvæk relativt mange spillere - særligt hvis vi nu ikke kvalificerer os til europæisk fodbold. Og det ændrer næppe på de kritiske røster holdets profiler har rejst af holdsammensætningen - at der er for mange unge spillere og at der bør hentes nogle erfarne skikkelser til at sikre at balancen på holdet er i orden.
Problemet er, i min optik, i ligeså høj grad at helt op mod 12 spillere til sommer har karakter af at være spillere, hvor vi egentlig stadig kan have (berettiget) tvivl om hvorvidt de har Superliga-niveau.

Fra den nuværende spillertrup:

Bassogog
Kakeeto
Pohl
Bust
V. Ahlmann
Thrane

+ de 6 tilkomne

Det giver 16 spillere med Superliga-niveau. Det er ikke specielt mange - 2 færre end de fleste af vores konkurrenter. Vi ser særligt tynde ud i bagkæden, og på den centrale midtbane.
Og nu ikke noget med at henvise til strategi for unge spillere, vi ligger langt, langt over den kvote Gaarde refererede til i strategiplanen.
Det er jeg som udgangspunkt ikke uenig i, og jeg mener også der er et par pladser hvor vi ser noget sårbare ud, hvis ikke nogle af de unge stepper op, men det er vel ikke markant anderledes end i øjeblikket. Jeg mener at det breddemæssige skal kunne klares af de unge spillere uden så meget erfaring, hvis man skal have succes med den strategi man har valgt at følge - og jeg vil afgjort foretrække at man henter kvalitet fremfor kvantitet ind udefra.

At man kommer til at have en periode hvor kvoten af helt unge er ret høj, skal vel snarere ses som at der er flere i rugekassen, og at de næppe alle slår igennem. Men jeg er da iøvrigt enig i at hvis vi får sportslig succes håber jeg vi ser lidt mere investering i spillertruppen, jeg synes det er lidt bekymrende hvis Tipsbladet har ret, og spillerbudgettet fortsat ligger nede omkring 25 mio. Ikke så meget her og nu som i de kommende år. Vi skal saftsuseme være dygtige med "det næste hold", hvis vi skal hænge på.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 10. feb 2016, 17:04

white splash skrev: Er enig i at vi er meget tyndt besat i forsvaret. Men ikke desto mindre er de vel venstre back reserver?

Ret beset skal vi gerne ud og hente 2 til forsvaret til sommer, men det kommer nok ikke til at ske...
De kan jo ikke være reserver til venstre back, når den ene skal starte på højre back og den anden er 1. opbakning til centerforsvaret. Det svarer til at jeg påstår at Nicolaj Thomsen kan tælle med for angrebsreserve. Han er ikke angriber, og Patrick Kristensen er heller ikke venstre back.

Du kan ikke flytte de nævnte spillere rundt, uden at opleve en væsentlig kvalitetsforringelse. Måske lige med undtagelse af enkelte af Blåbjergs optrædener derude på det seneste. Men jeg fastholder, at det kan være spild af klubbens og spillerens tid at spille vedkommende ude af position.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 10. feb 2016, 17:11

Jesper Schmidt skrev:
At man kommer til at have en periode hvor kvoten af helt unge er ret høj, skal vel snarere ses som at der er flere i rugekassen, og at de næppe alle slår igennem. Men jeg er da iøvrigt enig i at hvis vi får sportslig succes håber jeg vi ser lidt mere investering i spillertruppen, jeg synes det er lidt bekymrende hvis Tipsbladet har ret, og spillerbudgettet fortsat ligger nede omkring 25 mio. Ikke så meget her og nu som i de kommende år. Vi skal saftsuseme være dygtige med "det næste hold", hvis vi skal hænge på.
Men det forklarer ikke hvorfor man f.eks. forlænger med Viktor Ahlmann, der ikke engang er god nok til et norsk 2. divisions-hold. Hvis vi skal undgå de her situationer, så skal vi huske at sende spillere videre når de ikke viser sig gode nok. Det burde man have gjort med Ahlmann, og det er man nødt til at gøre med Asger Bust til sommer. Han vil til den tid formodentlig være nede som 5. eller 6. valg på midtbanen og overhalet af hhv. Oliver Abildgaard som fik kontrakt samtidig med ham, og Robert Kakeeto. Et nyindkøb efterlader ham som 7. valg.

Vi skal væk med fyldspillere, der ikke højner træningsniveauet, og viser sig ikke at være gode nok. Nogle af dem skal erstattes af kvalitet, for vi er utroligt dårligt besat kvalitetsmæssigt i forsvaret og på den centrale midtbane, som det ser ud nu.

Freddie har tidligere hævdet at AaB ikke er en købende klub, men det er de nødt til at blive med tiden hvis ikke vi igen skal hensygne som et ligegyldigt midterhold.
Lige pt. ser det ud til at vi kommer til at have for mange talenter, i en alt for stor førsteholdstrup. Forestil jer én skade på hhv. den centrale midtbane og i det centrale forsvar. Vi ville lige pludselig være rigtigt ilde ude.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Søgaard » 10. feb 2016, 17:11

Gamen skrev:
Jesper Schmidt skrev:Jeg kan nu iøvrigt ikke få det tidligere nævnte regnestykke, som endte med en trup på 31 til sommer, til at gå op.

Der er 23 spillere i truppen i dag.

2 spillere er udlejede, hvoraf det er mest sandsynligt at maksimalt den ene er i truppen næste år... antalsmæssigt kan vi sige at vi enten har Helenius eller en ny angriber, så for nemheds skyld - plus 1.

KEP, Spalvis og sandsynligvis Augo stopper i klubben til sommer. Realistisk set er det kun KEP som erstattes. Skulle der blive solgt flere spillere, må man formode at de erstattes 1 til 1. Vi ender her med minus 2 som et sandsynligt scenarie.

Delregnestykket kan altså meget nemt hedde en trup på 22, som rundes op til 28, hvis der rykkes 6 talenter op. Det er ikke specielt voldsomt.
Ja, så lander vi vel på 28. Det er stadigvæk relativt mange spillere - særligt hvis vi nu ikke kvalificerer os til europæisk fodbold. Og det ændrer næppe på de kritiske røster holdets profiler har rejst af holdsammensætningen - at der er for mange unge spillere og at der bør hentes nogle erfarne skikkelser til at sikre at balancen på holdet er i orden.
Problemet er, i min optik, i ligeså høj grad at helt op mod 12 spillere til sommer har karakter af at være spillere, hvor vi egentlig stadig kan have (berettiget) tvivl om hvorvidt de har Superliga-niveau.

Fra den nuværende spillertrup:

Bassogog
Kakeeto
Pohl
Bust
V. Ahlmann
Thrane

+ de 6 tilkomne

Det giver 16 spillere med Superliga-niveau. Det er ikke specielt mange - 2 færre end de fleste af vores konkurrenter. Vi ser særligt tynde ud i bagkæden, og på den centrale midtbane.
Og nu ikke noget med at henvise til strategi for unge spillere, vi ligger langt, langt over den kvote Gaarde refererede til i strategiplanen.
Men hvad skal vi så gøre, når vi har måske 6 mand med SL-potentiale på U19? Give dem til Hobro eller leve med at vi har lidt flere unge i truppen til sommer?

Desuden bør 2 af ovenstående 6 nok cuttes eller udlejes til sommer. Ligesom at 2 af dem kunne have SL-niveau til sommer. Nobody knows. Der skulle ikke mere end to-tre kampe til for at du har vurderet Abildgaard til at have SL-niveau, så det kan gå hurtigt. Så må man erstatte Thomsen med en rutineret kant eller Ahlmann med en rutineret back, hvis det er den vej man vil og der rent faktisk er noget i den trup-kritik som du referer til. Jeg har dog ikke opfattet kritikken lige så skarp som du stiller den op. Jeg synes heller ikke vi mangler voldsomt meget rutine, hvis KEP afløses af tilsvarende rutinerede kræfter.
Aalborg BK 1885!

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 10. feb 2016, 17:23

Søgaard skrev: Men hvad skal vi så gøre, når vi har måske 6 mand med SL-potentiale på U19? Give dem til Hobro eller leve med at vi har lidt flere unge i truppen til sommer?

Desuden bør 2 af ovenstående 6 nok cuttes eller udlejes til sommer. Ligesom at 2 af dem kunne have SL-niveau til sommer. Nobody knows. Der skulle ikke mere end to-tre kampe til for at du har vurderet Abildgaard til at have SL-niveau, så det kan gå hurtigt. Så må man erstatte Thomsen med en rutineret kant eller Ahlmann med en rutineret back, hvis det er den vej man vil og der rent faktisk er noget i den trup-kritik som du referer til. Jeg har dog ikke opfattet kritikken lige så skarp som du stiller den op. Jeg synes heller ikke vi mangler voldsomt meget rutine, hvis KEP afløses af tilsvarende rutinerede kræfter.
Som jeg skrev ovenover, så nytter det i hvert fald ikke noget at vi beholder spillere der ikke har en fremtid i AaB.

Vi skal selvfølgelig have dem op, men enten forsøge at modne dem i et andet førsteholdsmiljø (som FCM har gjort med held flere gange), eller gøre plads til dem.

Abildgaard har nu fået flere kampe end 2, og den eneste grund til at jeg vurderer at han har Superliga-niveau er hans forløb. Han mangler stadig meget for f.eks. at kunne være fast mand 10 kampe i streg - modsat de andre virker han dog til at være inde i et godt forløb.

Når Würtz, KEP og Risgård alle er ude med den samme kritik, tyder det på at det er noget der har været oppe på trupniveau. Så vidt jeg husker er de to førstnævnte spillerrepræsentanter. Kritikken tager samme afsæt - at for mange unge spillere betyder svingende præstationer, og at det f.eks. er det der kan betyde forskellen på succes og fiasko i en guldkamp som den vi havde under seneste mesterskab.

Jeg synes nu truppen mangler flere ledertyper. Patrick Kristensen kan, alder og antal spillede kampe til trods, f.eks. næppe betegnes som en spiller der går forrest og driver sine medspillere frem. Ligeså er det tilfældet med flere af de andre der har mange kampe under bæltet.

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af white splash » 10. feb 2016, 17:28

Gamen skrev:
white splash skrev: Er enig i at vi er meget tyndt besat i forsvaret. Men ikke desto mindre er de vel venstre back reserver?

Ret beset skal vi gerne ud og hente 2 til forsvaret til sommer, men det kommer nok ikke til at ske...
De kan jo ikke være reserver til venstre back, når den ene skal starte på højre back og den anden er 1. opbakning til centerforsvaret. Det svarer til at jeg påstår at Nicolaj Thomsen kan tælle med for angrebsreserve. Han er ikke angriber, og Patrick Kristensen er heller ikke venstre back.

Du kan ikke flytte de nævnte spillere rundt, uden at opleve en væsentlig kvalitetsforringelse. Måske lige med undtagelse af enkelte af Blåbjergs optrædener derude på det seneste. Men jeg fastholder, at det kan være spild af klubbens og spillerens tid at spille vedkommende ude af position.
Tror som sådan at vi er enige, Blåbjerg på venstre back kan nogenlunde gå. Ellers er det ikke holdbart. Men tror nu at det er sådan AaB ser det lige pt.

Men som sagt en erstatning for KEP og en der kan dække center og vb ville være rart.
1 2 3 Jimmy er en mur!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Jesper Schmidt » 10. feb 2016, 17:33

Gamen skrev:
Jesper Schmidt skrev:
At man kommer til at have en periode hvor kvoten af helt unge er ret høj, skal vel snarere ses som at der er flere i rugekassen, og at de næppe alle slår igennem. Men jeg er da iøvrigt enig i at hvis vi får sportslig succes håber jeg vi ser lidt mere investering i spillertruppen, jeg synes det er lidt bekymrende hvis Tipsbladet har ret, og spillerbudgettet fortsat ligger nede omkring 25 mio. Ikke så meget her og nu som i de kommende år. Vi skal saftsuseme være dygtige med "det næste hold", hvis vi skal hænge på.
Men det forklarer ikke hvorfor man f.eks. forlænger med Viktor Ahlmann, der ikke engang er god nok til et norsk 2. divisions-hold. Hvis vi skal undgå de her situationer, så skal vi huske at sende spillere videre når de ikke viser sig gode nok. Det burde man have gjort med Ahlmann, og det er man nødt til at gøre med Asger Bust til sommer. Han vil til den tid formodentlig være nede som 5. eller 6. valg på midtbanen og overhalet af hhv. Oliver Abildgaard som fik kontrakt samtidig med ham, og Robert Kakeeto. Et nyindkøb efterlader ham som 7. valg.

Vi skal væk med fyldspillere, der ikke højner træningsniveauet, og viser sig ikke at være gode nok. Nogle af dem skal erstattes af kvalitet, for vi er utroligt dårligt besat kvalitetsmæssigt i forsvaret og på den centrale midtbane, som det ser ud nu.

Freddie har tidligere hævdet at AaB ikke er en købende klub, men det er de nødt til at blive med tiden hvis ikke vi igen skal hensygne som et ligegyldigt midterhold.
Lige pt. ser det ud til at vi kommer til at have for mange talenter, i en alt for stor førsteholdstrup. Forestil jer én skade på hhv. den centrale midtbane og i det centrale forsvar. Vi ville lige pludselig være rigtigt ilde ude.
Det er altså for tidligt at afskrive unge spillere efter blot en enkelt sæson i superligatruppen, det er der masser af eksempler på, og lige nu afskriver du Bust efter en halv sæson. Mht. V. Ahlmann, så ser man jo åbenlyst noget som er værd at investere yderligere i end man som regel gør. Spillere som Bust og Kakeeto er vel begge i kassen med spillere hvor en udlejning til sommer kunne være en god ide, hvis de ikke får mere spilletid i foråret, og ikke ser ud til at komme til at spille en rolle i efteråret. Jeg kunne personligt godt tænke mig at man brugte udlejninger lidt mere end man tidligere har gjort.

Man må sige at det er utroligt vi kan ligge nummer to i superligaen, hvis det virkelig står så grelt til i forsvaret og på midtbanen som du her får det til at lyde som.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 10. feb 2016, 17:41

Jesper Schmidt skrev: Det er altså for tidligt at afskrive unge spillere efter blot en enkelt sæson i superligatruppen, det er der masser af eksempler på, og lige nu afskriver du Bust efter en halv sæson. Mht. V. Ahlmann, så ser man jo åbenlyst noget som er værd at investere yderligere i end man som regel gør. Spillere som Bust og Kakeeto er vel begge i kassen med spillere hvor en udlejning til sommer kunne være en god ide, hvis de ikke får mere spilletid i foråret, og ikke ser ud til at komme til at spille en rolle i efteråret. Jeg kunne personligt godt tænke mig at man brugte udlejninger lidt mere end man tidligere har gjort.

Man må sige at det er utroligt vi kan ligge nummer to i superligaen, hvis det virkelig står så grelt til i forsvaret og på midtbanen som du her får det til at lyde som.
Det er da ikke for tidligt. Man kan som regel se hvor de befinder sig i et andet træningsmiljø og ikke mindst målt op med de andre unge spillere på holdet.
Asger Bust er røget 2 pladser ned i rangordenen, og er altså nu 6. valg. Det må beskrives som ret perspektivløst at beholde ham, al den stund at han er blevet overhalet indenom af både Oliver Abildgaard og Kakeeto som defensiv midtbanespiller, og vi får vel endnu et midtbanetalent op til sommer.

Jeg ved ikke lige hvad det er AaB kan se i Viktor Ahlmann som man ikke kunne se i Vendsyssel, hvor han stort set ikke spillede. Han har siden prøvetrænet et par steder uden at være fundet god nok. På nuværende tidspunkt er det meget usandsynligt at han får en karriere i AaB.

Vi kunne have en trup på 16 spillere, og stadig ligge nummer 2. Vi har jo været forskånet for skader i denne sæson, og derfor er vores bredde ikke blevet testet for alvor. At Thrane og Abildgaard er de eneste talenter der har fået spilletid fortæller vel det meste herom. Så det er nu ikke så mærkeligt.

Låst