Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Martino » 20. nov 2016, 15:02

Jeg har nævnt ham før, men jeg så gerne man hentede Mathias Pedersen i Skive. Han har niveau til Superliga og har da også indtil videre scoret 2 gange mod Vendsyssel idag. Og jo der render guld rundt i 1.div indimellem og det er jo ikke fordi vores hylde "A" spillere har imponeret, udover Meilinger.
Jeg savner Winsnes

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6403
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af FlæskeFrank » 23. nov 2016, 18:28

Nu læste jeg lige om Helsingborgs nedrykning og kiggede deres trup igennem.

De har Mikael Dahlberg på 31 år i angrebet. Han kunne godt være det store lokum og erfaring i front, som vi mangler. Han er transferfri.

Når Prica lader sig pensionere så må vi finde en anden svensk angriber. En sæson med ham, så er Grønning, Pohl osv. klar til at tage over.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5209
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Jakobsen » 23. nov 2016, 19:14

FlæskeFrank skrev:Nu læste jeg lige om Helsingborgs nedrykning og kiggede deres trup igennem.

De har Mikael Dahlberg på 31 år i angrebet. Han kunne godt være det store lokum og erfaring i front, som vi mangler. Han er transferfri.

Når Prica lader sig pensionere så må vi finde en anden svensk angriber. En sæson med ham, så er Grønning, Pohl osv. klar til at tage over.
Det er jo bare useriøst. En 31 årig svensker der i sin karriere har scoret cirka i hver 5. kamp er ikke, hvad vi mangler. Når han tilmed ikke har gjort forskel på et bundhold i en dårligere liga kan jeg slet ikke se hvad han skal i AaB. Det kan umuligt være manden vi mangler.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Bambo
Junior
Junior
Indlæg: 60
Tilmeldt: 26. jun 2016, 17:22

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Bambo » 23. nov 2016, 22:17

Det er jo slet ikke serieøst Frank og Grønning samt Pohl er og bliver ikke gode nok til ligaen i løbet af 1 år

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Kokkefar » 24. nov 2016, 00:16

FlæskeFrank skrev:Nu læste jeg lige om Helsingborgs nedrykning og kiggede deres trup igennem.

De har Mikael Dahlberg på 31 år i angrebet. Han kunne godt være det store lokum og erfaring i front, som vi mangler. Han er transferfri.

Når Prica lader sig pensionere så må vi finde en anden svensk angriber. En sæson med ham, så er Grønning, Pohl osv. klar til at tage over.
Det var alligevel noget af en påstand.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6403
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af FlæskeFrank » 24. nov 2016, 09:16

Nu er vi vel enige om, at Grønning ikke er hel flyveklar endnu. Pohl mangler målene, men ved at have et antal kampe i benene, som gør vi kan forvente noget af ham.

Jeg synes efteråret har vist, at vi mangler lidt rutine oppe front, særligt når Ene vælger at blive skadet. Så på den konto kunne en erfaren, ikke ufarlig angriber, være kærkommen. Det er i det lys, at man skal se forslaget.

Flores kan selvfølgelig være angriber, men vi har vel kun et stort lokum og det er Grønning. Grønning er et stadig meget usikkert kort.
- FlæskeFrank

Gamen

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Gamen » 24. nov 2016, 09:28

FlæskeFrank skrev:Nu læste jeg lige om Helsingborgs nedrykning og kiggede deres trup igennem.

De har Mikael Dahlberg på 31 år i angrebet. Han kunne godt være det store lokum og erfaring i front, som vi mangler. Han er transferfri.

Når Prica lader sig pensionere så må vi finde en anden svensk angriber. En sæson med ham, så er Grønning, Pohl osv. klar til at tage over.
Micke Dahlberg er talentløs, og det var han også da de første brugere herinde foreslog ham under hans Djurgården-sejour i 2007-2009.

Jeg tvivler stærkt på at Grønning eller Pohl skulle være klar til at tage over - indtil videre er der jo ikke rigtig nogen af dem der har bevist at de støt kan lave mål på seniorniveau. Det er vist første step, inden vi begynder at tale fast startplads til nogen af dem.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3171
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Gnu » 24. nov 2016, 09:30

31 år og har aldrig præsteret på højere niveau end Allsvenskan, hvor han lige er rykket ned - ikke på vilkår. Vi må snart have lært lektien.

Hvis vi skal hente en spiller skal det være fordi, han kan bruges til noget. Ikke fordi han skal agere træningskegle for Pohl og Grønning.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Martino » 25. nov 2016, 13:53

Der går rygter om kontakt til en hollandsk spiller. Nogen der har hørt noget? Ved intet om position men lad os da håbe han er forsvarsspiller eller fuldblodsangriber.
Jeg savner Winsnes

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Jesper Schmidt » 25. nov 2016, 14:05

FlæskeFrank skrev:Nu er vi vel enige om, at Grønning ikke er hel flyveklar endnu. Pohl mangler målene, men ved at have et antal kampe i benene, som gør vi kan forvente noget af ham.

Jeg synes efteråret har vist, at vi mangler lidt rutine oppe front, særligt når Ene vælger at blive skadet. Så på den konto kunne en erfaren, ikke ufarlig angriber, være kærkommen. Det er i det lys, at man skal se forslaget.

Flores kan selvfølgelig være angriber, men vi har vel kun et stort lokum og det er Grønning. Grønning er et stadig meget usikkert kort.
Jeg har ikke noget ønske om at få et stort lokum i angrebet på nogen måde.

Men at man ikke valgte at hente en decideret topangiber/boksspiller, da man i sommerens transfervindue havde Ene og Pohl ude på ubekendt tid, og samtidig skibbede Helenius af, det var en gigantisk fejl, ligsom det var en stor fejlvurdering at tro man kunne leve med at 75% af de profiler man hentede ind ikke kunne forventes at præstere på 100%, efter dels at have været reservespillere, og dels komme fra en meget fremmed kultur. Det var fejl som der på ingen måde var råd til, når man samtidig havde valgt ikke at brede udskiftningen af profiler ud over flere vinduer.

Vinterens vindue bliver sgu vigtigt, det skal sidde lige i skabet, både hvad angår tilgange og afgange.

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af white splash » 25. nov 2016, 14:30

Martino skrev:Der går rygter om kontakt til en hollandsk spiller. Nogen der har hørt noget? Ved intet om position men lad os da håbe han er forsvarsspiller eller fuldblodsangriber.
Hvor kommer de rygter fra? :|
1 2 3 Jimmy er en mur!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6091
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af FIDEL » 25. nov 2016, 17:37

white splash skrev:
Martino skrev:Der går rygter om kontakt til en hollandsk spiller. Nogen der har hørt noget? Ved intet om position men lad os da håbe han er forsvarsspiller eller fuldblodsangriber.
Hvor kommer de rygter fra? :|
Måske ham fra Sønderjyske...?

Brugeravatar
Simon
2. div
2. div
Indlæg: 249
Tilmeldt: 2. apr 2006, 21:13
Geografisk sted: 9381

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Simon » 25. nov 2016, 21:55

Ken Ilsø - Husker ikke 100% mandens forcer, men mener da at han var hovedstødsstærk. Husker jeg forkert?
Var det et emne? - hvad tænker folk om ham, hvis man kan se bort fra det faktum at han er ex-FCM'er!!

http://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/il ... k-projekt/

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6091
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af FIDEL » 25. nov 2016, 22:00

Simon skrev:Ken Ilsø - Husker ikke 100% mandens forcer, men mener da at han var hovedstødsstærk. Husker jeg forkert?
Var det et emne? - hvad tænker folk om ham, hvis man kan se bort fra det faktum at han er ex-FCM'er!!

http://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/il ... k-projekt/
Jeg tror slet ikke han er god nok længere.. Desuden mangler vi en ægte boksangriber og det er han ikke. Og nej han er ikke hovedstødsstærk.

Brugeravatar
Simon
2. div
2. div
Indlæg: 249
Tilmeldt: 2. apr 2006, 21:13
Geografisk sted: 9381

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Simon » 25. nov 2016, 22:22

FIDEL skrev:
Simon skrev:Ken Ilsø - Husker ikke 100% mandens forcer, men mener da at han var hovedstødsstærk. Husker jeg forkert?
Var det et emne? - hvad tænker folk om ham, hvis man kan se bort fra det faktum at han er ex-FCM'er!!

http://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/il ... k-projekt/
Jeg tror slet ikke han er god nok længere.. Desuden mangler vi en ægte boksangriber og det er han ikke. Og nej han er ikke hovedstødsstærk.
Ok - my bad ;)

Det kan også være at 31 mål i 40 kampe siger mere om ligaen end det gør om spilleren!!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5209
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Jakobsen » 25. nov 2016, 22:45

Jeg kunne egentlig virkelig godt lide Ken Ilsø da han spillede i Superligaen. Han var en fed spillertype, men jeg ser ham mere som en hængende angriber eller offensiv midt og dem synes jeg umiddelbart vi har så rigeligt af. Derudover tror jeg altså ikke det er specielt godt for hans niveau at have spillet i en så eksotisk liga. Det lyder mest af alt som en gang early retirement football.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Martino » 25. nov 2016, 22:45

FIDEL skrev:
white splash skrev:
Martino skrev:Der går rygter om kontakt til en hollandsk spiller. Nogen der har hørt noget? Ved intet om position men lad os da håbe han er forsvarsspiller eller fuldblodsangriber.
Hvor kommer de rygter fra? :|
Måske ham fra Sønderjyske...?
Han er så vidt jeg husker en hæderlig forsvarsspiller, ik?
Jeg savner Winsnes

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6091
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af FIDEL » 26. nov 2016, 17:23

Martino skrev:
FIDEL skrev:
white splash skrev:
Martino skrev:Der går rygter om kontakt til en hollandsk spiller. Nogen der har hørt noget? Ved intet om position men lad os da håbe han er forsvarsspiller eller fuldblodsangriber.
Hvor kommer de rygter fra? :|
Måske ham fra Sønderjyske...?
Han er så vidt jeg husker en hæderlig forsvarsspiller, ik?
Jo men mon ikke han forlænger med SE..

Det må næsten være en angriber.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Provst i Brovst » 26. nov 2016, 17:32

Lasse Vibe er træt af det i england. LS kender ham fra SønderjyskE.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5209
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Jakobsen » 26. nov 2016, 17:53

Provst i Brovst skrev:Lasse Vibe er træt af det i england. LS kender ham fra SønderjyskE.
Rigtigt god spiller, som utvivlsom er bedre end dem vi har på pladsen som hængende angriber eller kant i en 4-3-3. Dog synes jeg langt mere vi mangler en boksangriber der kan spille helt fremme som har kvalitet end flere kanter eller hængende angribere. Byttede gerne Ene med Vibe, men en boksangriber må have højere prioritet.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Låst