Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af mich1596 » 1. nov 2016, 01:44

Det er naturligtvis ikke til at vide hvordan det var gået da man ikke kan spå om fremtiden.
Men i mine øjne skriger det til himlen! og vil ligge over enhver fejdisposition der nogensinde er foretaget i AaB at forbigå Kuhn 2 gange.
Dette er blot en konstatering. Jeg khunne så godt tænke mig at han fik et skud som cheftræner på hornevej.
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... am/6370532


Men lur mig om karrieren ikke fortsætter i kbh.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af hje1980 » 1. nov 2016, 09:15

Jakobsen skrev:
FlæskeFrank skrev:Vi skal i top 6. Jeg tror det bliver rigtig dyrt ikke at være der.
Helt enig, derudover handler det også om hvad for en klub vi vil være. Vi er AaB fra Danmarks fjerde største by med et kæmpe opland bag os. Vi skal da være en sikker top seks klub som absolut minimum. Hvis man går ud og er tilfredse ovenpå en evt. misset top seks vil det være decideret til grin. Når du ikke målsætningen så er det utilfredstillende i sig selv, men hvis du ikke er utilfreds med det så er din målsætning ikke det papir værd den er skrevet på. Derudover er jeg ret bekymret over, at performance og resultater er ved at gå fløjten i hele talentromantikken. Det må også være sådan, at hvis du ikke udvikler dig og kommer til at bidrage markant over tid så må du ud. Nordjyderne gider godt se vores lokale gutter, men de gider omvendt ikke se på Kasper P og Blåbjerg klovne rundt og primært være et aktiv for modstanderne for tredje sæson i streg. Det handler ikke kun om gåde eller dårlige resultater, men den generelle tro på projektet. Boede jeg stadig i Aalborg kom jeg stadig på stadion hver gang, men det nuværende projekt skræmmer tilskuerne væk og hæmmer os derved økonomisk.
Min største frygt - hvis de rygter taler sandt om ledelsen egentlig godt kan accepterer en plads udenfor top 6, er at truppen ikke føler det interne pres og begynder at tænke - nå ja. Det går nok.

Nej for at truppen 100% ved hvad der kræves, så kræves det altså at ledelsen sætter nogle mål som indikere at klubben ikke tolerer middelmådighed og det er kun handler om at VINDE!!!
Den rigtige mentalitet er at alle pointtab er skuffende.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Maglau » 1. nov 2016, 10:46

hje1980 skrev:
Jakobsen skrev:
FlæskeFrank skrev:Vi skal i top 6. Jeg tror det bliver rigtig dyrt ikke at være der.
Helt enig, derudover handler det også om hvad for en klub vi vil være. Vi er AaB fra Danmarks fjerde største by med et kæmpe opland bag os. Vi skal da være en sikker top seks klub som absolut minimum. Hvis man går ud og er tilfredse ovenpå en evt. misset top seks vil det være decideret til grin. Når du ikke målsætningen så er det utilfredstillende i sig selv, men hvis du ikke er utilfreds med det så er din målsætning ikke det papir værd den er skrevet på. Derudover er jeg ret bekymret over, at performance og resultater er ved at gå fløjten i hele talentromantikken. Det må også være sådan, at hvis du ikke udvikler dig og kommer til at bidrage markant over tid så må du ud. Nordjyderne gider godt se vores lokale gutter, men de gider omvendt ikke se på Kasper P og Blåbjerg klovne rundt og primært være et aktiv for modstanderne for tredje sæson i streg. Det handler ikke kun om gåde eller dårlige resultater, men den generelle tro på projektet. Boede jeg stadig i Aalborg kom jeg stadig på stadion hver gang, men det nuværende projekt skræmmer tilskuerne væk og hæmmer os derved økonomisk.
Min største frygt - hvis de rygter taler sandt om ledelsen egentlig godt kan accepterer en plads udenfor top 6, er at truppen ikke føler det interne pres og begynder at tænke - nå ja. Det går nok.

Nej for at truppen 100% ved hvad der kræves, så kræves det altså at ledelsen sætter nogle mål som indikere at klubben ikke tolerer middelmådighed og det er kun handler om at VINDE!!!
Den rigtige mentalitet er at alle pointtab er skuffende.
Det er uanset hvordan du vender og drejer det. Det er klubbens handlingerne der smitter af ned i systemet og ikke deres ord. Spillerne er da ikke dummere end at de godt ved at man nedjusterer ambitioner og forventninger når man sælge profiler og erstatter med unge talenter.
Det er tydeligt for enhver, i og omkring klubben og derfor kan det vel heller ikke komme som det store chok for os herinde.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Gamen » 1. nov 2016, 11:23

Maglau skrev: Det er uanset hvordan du vender og drejer det. Det er klubbens handlingerne der smitter af ned i systemet og ikke deres ord. Spillerne er da ikke dummere end at de godt ved at man nedjusterer ambitioner og forventninger når man sælge profiler og erstatter med unge talenter.
Det er tydeligt for enhver, i og omkring klubben og derfor kan det vel heller ikke komme som det store chok for os herinde.
Det der giver absolut ingen mening, og du er den eneste der har påstået det.
At AaB pludselig skulle nedjustere forventningerne, og endda påstå noget andet udadtil så sent som for få dage siden, virker meget mærkeligt.

Spillerne er ikke dummere, end at de netop har brokket sig over lige netop det flere gange indenfor det seneste halvandet år.

Jeg mener bestemt ikke det er tydeligt, og det harmonerer heller ikke med den information man har givet til alle omkring AaB, så indtil vi får det sort på hvidt så kan jeg simpelthen ikke se at jeg skulle tro på det. Det ville i så fald også være lettere uambitiøst, givet den økonomiske og sportslige situation man har været i siden The Double-sæsonen.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Maglau » 1. nov 2016, 11:42

Gamen skrev:
Maglau skrev: Det er uanset hvordan du vender og drejer det. Det er klubbens handlingerne der smitter af ned i systemet og ikke deres ord. Spillerne er da ikke dummere end at de godt ved at man nedjusterer ambitioner og forventninger når man sælge profiler og erstatter med unge talenter.
Det er tydeligt for enhver, i og omkring klubben og derfor kan det vel heller ikke komme som det store chok for os herinde.
Det der giver absolut ingen mening, og du er den eneste der har påstået det.
At AaB pludselig skulle nedjustere forventningerne, og endda påstå noget andet udadtil så sent som for få dage siden, virker meget mærkeligt.

Spillerne er ikke dummere, end at de netop har brokket sig over lige netop det flere gange indenfor det seneste halvandet år.

Jeg mener bestemt ikke det er tydeligt, og det harmonerer heller ikke med den information man har givet til alle omkring AaB, så indtil vi får det sort på hvidt så kan jeg simpelthen ikke se at jeg skulle tro på det. Det ville i så fald også være lettere uambitiøst, givet den økonomiske og sportslige situation man har været i siden The Double-sæsonen.
Tror du seriøst at AaB selv mener det her hold er på niveau med holdene fra de seneste år, hvor vi kun en af de seneste 8 sæsoner er sluttet bedre end nr 5 og derved tæt på udenfor for slutspillet.
Men selvfølgelig melder man ikke ud at man ikke satser på slutspil ligesom både AGF, OB og sikkert også EFB har gjort.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Pastorius » 1. nov 2016, 13:06

Maglau skrev: Tror du seriøst at AaB selv mener det her hold er på niveau med holdene fra de seneste år, hvor vi kun en af de seneste 8 sæsoner er sluttet bedre end nr 5 og derved tæt på udenfor for slutspillet.
Men selvfølgelig melder man ikke ud at man ikke satser på slutspil ligesom både AGF, OB og sikkert også EFB har gjort.
Vores hold fejler intet, og vi har snildt potentialet til at tage medaljer - også med de angribere vi har. Men det kræver at vi spiller på en anden måde end det vi prøver på nu. Vi kan ikke spille så hurtigt og direkte som vi prøver på, og vi har heller ikke spillerne til at hælde bolden ind i feltet fra fløjene.
Bolden skal spilles op langs jorden (farvel Holgersen - evt. erstattet af Risgaard men ellers hellere Blåbjerg), og hvis vores første kontra ikke kan spilles igennem, så skal der bare spilles rundt og rundt, og det behøver ikke nødvendigvis gå så satans hurtigt, bare bolden bliver flyttet, indtil der opstår huller vi kan spille igennem langs jorden.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af astonvilla » 1. nov 2016, 13:13

Pastorius skrev:
Maglau skrev: Tror du seriøst at AaB selv mener det her hold er på niveau med holdene fra de seneste år, hvor vi kun en af de seneste 8 sæsoner er sluttet bedre end nr 5 og derved tæt på udenfor for slutspillet.
Men selvfølgelig melder man ikke ud at man ikke satser på slutspil ligesom både AGF, OB og sikkert også EFB har gjort.
Vores hold fejler intet, og vi har snildt potentialet til at tage medaljer - også med de angribere vi har. Men det kræver at vi spiller på en anden måde end det vi prøver på nu. Vi kan ikke spille så hurtigt og direkte som vi prøver på, og vi har heller ikke spillerne til at hælde bolden ind i feltet fra fløjene.
Bolden skal spilles op langs jorden (farvel Holgersen - evt. erstattet af Risgaard men ellers hellere Blåbjerg), og hvis vores første kontra ikke kan spilles igennem, så skal der bare spilles rundt og rundt, og det behøver ikke nødvendigvis gå så satans hurtigt, bare bolden bliver flyttet, indtil der opstår huller vi kan spille igennem langs jorden.
AMEN!
Tak.
Jeg begriber simpelthen ikke at der ikke er nogen omkring AaB's trænerteam som kan se det.
Det virker som om hele verdenen kan se det - lige med undtagelse af de 4 stykker som sidder på bænken og har det sidste ord.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Ham der Emil » 1. nov 2016, 13:31

Er der nogle planer for hvornår Larsen skal skibbes afsted?
Jeg mener at have læst, at han gerne ville til udlandet snart.

En erstatning for ham kunne være Mitch Hildebrandt; han spiller for Cincinnati i USL.Han er netop blevet kåret som årets målmand i ULS.
Han er 27 år (god alder) og lukkede sidste sæson 0,76 mål ind per kamp. Han er desuden transferfri(!) 30/11-2016.
Jeg prøver at se USL ret ofte, men mindes kun at jeg har set ham spille en enkelt gang, da spillede han en solid kamp.
Han kunne komme ind og stå, indtil Nicolaj Jørgensen (U19 keeper) er klar. Hvad jeg har hørt, så skulle Jørgen besidde et stort talent.
Et Hjerte - En Klub

Brugeravatar
Winterburn
Superliga
Superliga
Indlæg: 659
Tilmeldt: 7. jul 2005, 19:00
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: New York

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Winterburn » 1. nov 2016, 18:05

Ham der Emil skrev:Er der nogle planer for hvornår Larsen skal skibbes afsted?
Jeg mener at have læst, at han gerne ville til udlandet snart.

En erstatning for ham kunne være Mitch Hildebrandt; han spiller for Cincinnati i USL.Han er netop blevet kåret som årets målmand i ULS.
Han er 27 år (god alder) og lukkede sidste sæson 0,76 mål ind per kamp. Han er desuden transferfri(!) 30/11-2016.
Jeg prøver at se USL ret ofte, men mindes kun at jeg har set ham spille en enkelt gang, da spillede han en solid kamp.
Han kunne komme ind og stå, indtil Nicolaj Jørgensen (U19 keeper) er klar. Hvad jeg har hørt, så skulle Jørgen besidde et stort talent.
Interssant spiller. Jeg bor i USA, og ser lidt USL en gang imellem samt MLS.
Har kun set 1 eller 2 kampe med ham, og der slap han ganske godt igennem kampen. USL er et sted mellem SL og 1. Div i Danmark. Han virkede mest af alt som en shot stopper. Kan ogsaa vaere pga. den meget direkte stil hans hold praktiserer, at han ikke faar lov til at spille med.

Det der er gennemgaaende for de fleste maalmaend herovre er at de er skide gode shot stoppere, og svinger utroligt meget i niveau. Selv de europaeiske maalmaend er meget svingende. Ousted bliver af mange betragtet som MLS' bedste keeper sammen med Stefan Frei.
2 ganske udemaerkede keepere, men alligevel. Hvorfor de i gaaseoejne "kun" spiller MLS ved jeg ikke. Kan vaere som undertegnet - for at faa een paa opleveren og oensket om at bo i USA. Eller fordi niveauet ikke er til mere. Det skal vaere usagt.
Fodbolden bevaeger sig mere og mere i retningen af en keeper skal vaere sweeper - selv i mindre klubber / ligaer.
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Martino » 1. nov 2016, 23:24

Ham der Emil skrev:Er der nogle planer for hvornår Larsen skal skibbes afsted?
Jeg mener at have læst, at han gerne ville til udlandet snart.

En erstatning for ham kunne være Mitch Hildebrandt; han spiller for Cincinnati i USL.Han er netop blevet kåret som årets målmand i ULS.
Han er 27 år (god alder) og lukkede sidste sæson 0,76 mål ind per kamp. Han er desuden transferfri(!) 30/11-2016.
Jeg prøver at se USL ret ofte, men mindes kun at jeg har set ham spille en enkelt gang, da spillede han en solid kamp.
Han kunne komme ind og stå, indtil Nicolaj Jørgensen (U19 keeper) er klar. Hvad jeg har hørt, så skulle Jørgen besidde et stort talent.
Nicolaj Jørgensen bliver ikke superligamålmand som jeg ser det, og Markus Iversen har lidt staturen imod sig, men jeg håber da jeg tager fejl.m
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Ham der Emil » 2. nov 2016, 10:24

Winterburn skrev:
Ham der Emil skrev:Er der nogle planer for hvornår Larsen skal skibbes afsted?
Jeg mener at have læst, at han gerne ville til udlandet snart.

En erstatning for ham kunne være Mitch Hildebrandt; han spiller for Cincinnati i USL.Han er netop blevet kåret som årets målmand i ULS.
Han er 27 år (god alder) og lukkede sidste sæson 0,76 mål ind per kamp. Han er desuden transferfri(!) 30/11-2016.
Jeg prøver at se USL ret ofte, men mindes kun at jeg har set ham spille en enkelt gang, da spillede han en solid kamp.
Han kunne komme ind og stå, indtil Nicolaj Jørgensen (U19 keeper) er klar. Hvad jeg har hørt, så skulle Jørgen besidde et stort talent.
Interssant spiller. Jeg bor i USA, og ser lidt USL en gang imellem samt MLS.
Har kun set 1 eller 2 kampe med ham, og der slap han ganske godt igennem kampen. USL er et sted mellem SL og 1. Div i Danmark. Han virkede mest af alt som en shot stopper. Kan ogsaa vaere pga. den meget direkte stil hans hold praktiserer, at han ikke faar lov til at spille med.

Det der er gennemgaaende for de fleste maalmaend herovre er at de er skide gode shot stoppere, og svinger utroligt meget i niveau. Selv de europaeiske maalmaend er meget svingende. Ousted bliver af mange betragtet som MLS' bedste keeper sammen med Stefan Frei.
2 ganske udemaerkede keepere, men alligevel. Hvorfor de i gaaseoejne "kun" spiller MLS ved jeg ikke. Kan vaere som undertegnet - for at faa een paa opleveren og oensket om at bo i USA. Eller fordi niveauet ikke er til mere. Det skal vaere usagt.
Fodbolden bevaeger sig mere og mere i retningen af en keeper skal vaere sweeper - selv i mindre klubber / ligaer.
Jeg husker ham også bedst som shot stopper.
Men det er vel den måde de bliver opforstret på. Europæiske keepere har måske en lidt større taktisk forståelse, og har (før i tiden) muligvis haft bedre trænere til rådighed, set ud fra et europæisk spillende perspektiv.

Jeg tror også, at langt de fleste tager til USL/MLS for at få en på opleveren. Se bare på Oklahoma City Energy, de har pt to dansere i truppen plus Pumaen som coach. Hvordan lønnen er i USL ved jeg ikke, men den er vel ikke fantastisk?
Et Hjerte - En Klub

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af le Cid » 2. nov 2016, 10:46

Ham der Emil skrev:Se bare på Oklahoma City Energy, de har pt to dansere i truppen
Har de også fodboldspillere? :-P
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Gnu » 2. nov 2016, 12:03

mich1596 skrev: og vil ligge over enhver fejdisposition der nogensinde er foretaget i AaB at forbigå Kuhn 2 gange.
Billede
"Pension og feriepenge?? Hvad, vil du så også have en kvittering, hvis jeg sælger dig en cykel?"
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Winterburn
Superliga
Superliga
Indlæg: 659
Tilmeldt: 7. jul 2005, 19:00
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: New York

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Winterburn » 2. nov 2016, 20:37

Ham der Emil skrev:
Winterburn skrev:
Ham der Emil skrev:Er der nogle planer for hvornår Larsen skal skibbes afsted?
Jeg mener at have læst, at han gerne ville til udlandet snart.

En erstatning for ham kunne være Mitch Hildebrandt; han spiller for Cincinnati i USL.Han er netop blevet kåret som årets målmand i ULS.
Han er 27 år (god alder) og lukkede sidste sæson 0,76 mål ind per kamp. Han er desuden transferfri(!) 30/11-2016.
Jeg prøver at se USL ret ofte, men mindes kun at jeg har set ham spille en enkelt gang, da spillede han en solid kamp.
Han kunne komme ind og stå, indtil Nicolaj Jørgensen (U19 keeper) er klar. Hvad jeg har hørt, så skulle Jørgen besidde et stort talent.
Interssant spiller. Jeg bor i USA, og ser lidt USL en gang imellem samt MLS.
Har kun set 1 eller 2 kampe med ham, og der slap han ganske godt igennem kampen. USL er et sted mellem SL og 1. Div i Danmark. Han virkede mest af alt som en shot stopper. Kan ogsaa vaere pga. den meget direkte stil hans hold praktiserer, at han ikke faar lov til at spille med.

Det der er gennemgaaende for de fleste maalmaend herovre er at de er skide gode shot stoppere, og svinger utroligt meget i niveau. Selv de europaeiske maalmaend er meget svingende. Ousted bliver af mange betragtet som MLS' bedste keeper sammen med Stefan Frei.
2 ganske udemaerkede keepere, men alligevel. Hvorfor de i gaaseoejne "kun" spiller MLS ved jeg ikke. Kan vaere som undertegnet - for at faa een paa opleveren og oensket om at bo i USA. Eller fordi niveauet ikke er til mere. Det skal vaere usagt.
Fodbolden bevaeger sig mere og mere i retningen af en keeper skal vaere sweeper - selv i mindre klubber / ligaer.
Jeg husker ham også bedst som shot stopper.
Men det er vel den måde de bliver opforstret på. Europæiske keepere har måske en lidt større taktisk forståelse, og har (før i tiden) muligvis haft bedre trænere til rådighed, set ud fra et europæisk spillende perspektiv.

Jeg tror også, at langt de fleste tager til USL/MLS for at få en på opleveren. Se bare på Oklahoma City Energy, de har pt to dansere i truppen plus Pumaen som coach. Hvordan lønnen er i USL ved jeg ikke, men den er vel ikke fantastisk?
$2,000-3,000 / maaned cirka:

https://www.quora.com/What-is-the-salar ... SL-players
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Søgaard » 3. nov 2016, 11:23

Winterburn skrev:
Ham der Emil skrev:
Winterburn skrev:
Ham der Emil skrev:Er der nogle planer for hvornår Larsen skal skibbes afsted?
Jeg mener at have læst, at han gerne ville til udlandet snart.

En erstatning for ham kunne være Mitch Hildebrandt; han spiller for Cincinnati i USL.Han er netop blevet kåret som årets målmand i ULS.
Han er 27 år (god alder) og lukkede sidste sæson 0,76 mål ind per kamp. Han er desuden transferfri(!) 30/11-2016.
Jeg prøver at se USL ret ofte, men mindes kun at jeg har set ham spille en enkelt gang, da spillede han en solid kamp.
Han kunne komme ind og stå, indtil Nicolaj Jørgensen (U19 keeper) er klar. Hvad jeg har hørt, så skulle Jørgen besidde et stort talent.
Interssant spiller. Jeg bor i USA, og ser lidt USL en gang imellem samt MLS.
Har kun set 1 eller 2 kampe med ham, og der slap han ganske godt igennem kampen. USL er et sted mellem SL og 1. Div i Danmark. Han virkede mest af alt som en shot stopper. Kan ogsaa vaere pga. den meget direkte stil hans hold praktiserer, at han ikke faar lov til at spille med.

Det der er gennemgaaende for de fleste maalmaend herovre er at de er skide gode shot stoppere, og svinger utroligt meget i niveau. Selv de europaeiske maalmaend er meget svingende. Ousted bliver af mange betragtet som MLS' bedste keeper sammen med Stefan Frei.
2 ganske udemaerkede keepere, men alligevel. Hvorfor de i gaaseoejne "kun" spiller MLS ved jeg ikke. Kan vaere som undertegnet - for at faa een paa opleveren og oensket om at bo i USA. Eller fordi niveauet ikke er til mere. Det skal vaere usagt.
Fodbolden bevaeger sig mere og mere i retningen af en keeper skal vaere sweeper - selv i mindre klubber / ligaer.
Jeg husker ham også bedst som shot stopper.
Men det er vel den måde de bliver opforstret på. Europæiske keepere har måske en lidt større taktisk forståelse, og har (før i tiden) muligvis haft bedre trænere til rådighed, set ud fra et europæisk spillende perspektiv.

Jeg tror også, at langt de fleste tager til USL/MLS for at få en på opleveren. Se bare på Oklahoma City Energy, de har pt to dansere i truppen plus Pumaen som coach. Hvordan lønnen er i USL ved jeg ikke, men den er vel ikke fantastisk?
$2,000-3,000 / maaned cirka:

https://www.quora.com/What-is-the-salar ... SL-players
Mon ikke danskerne tjener på den gode side af 3.000 i USL, da de vel er hentet ind som profiler på et af de større hold.

Jf. MLS oficielle tal, tjener Ousted 380.000 USD/år, altså ca. 225.000 DKK/md., Emil Larsen var på omkring 100.000.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af mich1596 » 3. nov 2016, 12:21

Gnu skrev:
mich1596 skrev: og vil ligge over enhver fejdisposition der nogensinde er foretaget i AaB at forbigå Kuhn 2 gange.
Billede
"Pension og feriepenge?? Hvad, vil du så også have en kvittering, hvis jeg sælger dig en cykel?"

:) :) :| Ha, ok så.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

N
1. div
1. div
Indlæg: 309
Tilmeldt: 2. jan 2006, 11:48

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af N » 4. nov 2016, 14:07

Pastorius skrev:
Maglau skrev: Tror du seriøst at AaB selv mener det her hold er på niveau med holdene fra de seneste år, hvor vi kun en af de seneste 8 sæsoner er sluttet bedre end nr 5 og derved tæt på udenfor for slutspillet.
Men selvfølgelig melder man ikke ud at man ikke satser på slutspil ligesom både AGF, OB og sikkert også EFB har gjort.
Vores hold fejler intet, og vi har snildt potentialet til at tage medaljer - også med de angribere vi har. Men det kræver at vi spiller på en anden måde end det vi prøver på nu. Vi kan ikke spille så hurtigt og direkte som vi prøver på, og vi har heller ikke spillerne til at hælde bolden ind i feltet fra fløjene.
Bolden skal spilles op langs jorden (farvel Holgersen - evt. erstattet af Risgaard men ellers hellere Blåbjerg), og hvis vores første kontra ikke kan spilles igennem, så skal der bare spilles rundt og rundt, og det behøver ikke nødvendigvis gå så satans hurtigt, bare bolden bliver flyttet, indtil der opstår huller vi kan spille igennem langs jorden.
Problemet er lidt at vi har ikke spillerne til at spille bolden rundt for at bringe modstanderen i ubalance. For det første har vi ikke længere gennembrudsspilleren på midten, eller en Dahlsgaard i dybden, der kan udnytte dette, og så giver risikobetonede afleveringer mindre mening. For det andet, og nok det værste, er at når modstanderen som følge af dette ikke længere føler sig truet bagude, så stiller de sig endnu tættere på, og så er den slags spil endnu svære. I kampen mod Brøndby var det hjerteskærende tydeligt. Var denne spillet med en Thomsen på midten eller endnu hellere Dahlsgaard på kanten var dette ultra høje pres blevet straffet hårdt. I stedet bliver AaB udstillet som et hold der er underlegende på nærmest alle parametre. Så selvom Søndergaard, måske foretrækker spillestilen vi ser nu, så tror jeg også den er af nød. Holgersen ud ja gerne, modstanderen har luret ham og lader ham gladelig save bolden frem i deres fødder.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af BoT » 4. nov 2016, 15:16

N skrev: Problemet er lidt at vi har ikke spillerne til at spille bolden rundt for at bringe modstanderen i ubalance. For det første har vi ikke længere gennembrudsspilleren på midten, eller en Dahlsgaard i dybden, der kan udnytte dette, og så giver risikobetonede afleveringer mindre mening. For det andet, og nok det værste, er at når modstanderen som følge af dette ikke længere føler sig truet bagude, så stiller de sig endnu tættere på, og så er den slags spil endnu svære. I kampen mod Brøndby var det hjerteskærende tydeligt. Var denne spillet med en Thomsen på midten eller endnu hellere Dahlsgaard på kanten var dette ultra høje pres blevet straffet hårdt. I stedet bliver AaB udstillet som et hold der er underlegende på nærmest alle parametre. Så selvom Søndergaard, måske foretrækker spillestilen vi ser nu, så tror jeg også den er af nød. Holgersen ud ja gerne, modstanderen har luret ham og lader ham gladelig save bolden frem i deres fødder.
Og alligevel skabte vi lige så mange store målchancer, som Brøndby gjorde. Interessant.

N
1. div
1. div
Indlæg: 309
Tilmeldt: 2. jan 2006, 11:48

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af N » 4. nov 2016, 15:53

BoT skrev:
N skrev: Problemet er lidt at vi har ikke spillerne til at spille bolden rundt for at bringe modstanderen i ubalance. For det første har vi ikke længere gennembrudsspilleren på midten, eller en Dahlsgaard i dybden, der kan udnytte dette, og så giver risikobetonede afleveringer mindre mening. For det andet, og nok det værste, er at når modstanderen som følge af dette ikke længere føler sig truet bagude, så stiller de sig endnu tættere på, og så er den slags spil endnu svære. I kampen mod Brøndby var det hjerteskærende tydeligt. Var denne spillet med en Thomsen på midten eller endnu hellere Dahlsgaard på kanten var dette ultra høje pres blevet straffet hårdt. I stedet bliver AaB udstillet som et hold der er underlegende på nærmest alle parametre. Så selvom Søndergaard, måske foretrækker spillestilen vi ser nu, så tror jeg også den er af nød. Holgersen ud ja gerne, modstanderen har luret ham og lader ham gladelig save bolden frem i deres fødder.
Og alligevel skabte vi lige så mange store målchancer, som Brøndby gjorde. Interessant.
Måske ikke helt... men i en chancefattig kamp er det heller ikke sigende for styrkeforholdet. Men jeg trækker da gerne i mig at Brøndby, i den kamp, var pænt overlegende. Min tese er at småspil for AaB nu er mindre relevant når man ikke har spillerne som kan udnytte det OG at det samtidig er besværgelig gjort når modstanderen står i nakken af os modsat tidligere.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2503
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af troelsh » 5. nov 2016, 13:30

Vi er i krise, vi kan ikke lave mål og forsvaret sejler.

Det vel sådanne situationer, vi bliver nødtil at åbne for sparegrisen, og bruge lidt af de mange millioner der står på kontoen.

Mikael Ishak i Randers har til vinter et halvt år tilbage af sin kontrakt, hvilket vel betyder han kan forhandle med andre klubber, han har bevist han kan lave mål (Os med hovedet :P ) og vil være en klar forstærkning af vores offensiv.

Låst