Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Gamen

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Gamen » 26. okt 2016, 09:11

Buzz Killington skrev: Det var han bare ikke sidste aar hvor det kun blev til 5 SL-maal. Men FCN satsede paa ham, koebte ikke alternativt ind, og nu staar de med en af superligaens stoerste salgsemner. Ud fra hvad jeg har set fra Pohl og Basso, er gennembruddet ikke langt vaek. Vi kan altsaa ikke regne med at spillere gaar ind bliver topscorer fra dag et. Men vi kan garantere at det ikke sker, hvis de ikke faar de ekstremt vaerdifulde udviklingsminutter.
Det er vist ikke helt sandt. Hele sidste sæson fik han ligeså mange spilleminutter, som han har spillet hidtil denne sæson. Så er 5 SL-mål vist godkendt på et hold der er skidt kørende.
Han var lidt ude i kulden under Kristjansson der, bortset fra de sidste kampe i efteråret, sjældent gav ham mulighed for at sætte præg på kampene. Og så fungerede FCN i øvrigt generelt dårligt under Kristjansson's ledelse. Sidenhen var Ingvartsen ude for en lang skadespause der holdt ham ude til sidst i sæsonen, men han gjorde i de sidste 3-4 kampe i god reklame for sig selv.

Han er en af de spillere der har haft stor gavn af et trænerskifte i FC Nordsjælland. I modsætning til de spillere vi har i front, så har Ingvartsen gode afslutningskompetencer - noget der virker til at være en mangelvare hos vores (unge) angribere. Det er som oftest ikke noget man lærer, men noget man enten har eller ikke har. Det excellerede både Helenius og Spalvis i ret tidligt. Og det er der jeg synes vi er nødt til at kigge på typer, i stedet for at være tilfredse med at udvikle 3 stk. Jeppe Curth - vi mangler en der kan afslutte angrebene!

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1211
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Spanky » 26. okt 2016, 09:54

Nu spiller vi jo oftest med to angribere. Derfor kan jeg ikke se de store udfordringer i, at vi både har en erfaren angriber og en talentfuld angriber i startelleveren.

I øjeblikket er Ene vores erfaren angriber (selvom han ikke har spillet angriber hele karrieren), men han er desværre ofte skadet og har i øvrigt travlt med at se sig selv spille alle mulige andre steder end i AaB. På baggrund af det skal vi, i min optik, selvfølgelig have en ny erfaren angriber ind når/hvis Ene ikke er i truppen længere. Jeg tvivler på Ene er interesseret i at forlænge kontrakten, som udløber til sommer, medmindre han ikke har andre muligheder overhovedet.

På baggrund af ovenstående tror jeg først det bliver til sommer vi får en ny angriber ind, men der SKAL en ny ind til den tid da det vil være et alt for stort sats udelukkende at spille med første-, anden- eller tredjeårs seniorspillere. Det vil kun være acceptabel, hvis talentet er på Lucas A. eller Grønkjær niveau.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Buzz Killington » 26. okt 2016, 09:55

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev: Det var han bare ikke sidste aar hvor det kun blev til 5 SL-maal. Men FCN satsede paa ham, koebte ikke alternativt ind, og nu staar de med en af superligaens stoerste salgsemner. Ud fra hvad jeg har set fra Pohl og Basso, er gennembruddet ikke langt vaek. Vi kan altsaa ikke regne med at spillere gaar ind bliver topscorer fra dag et. Men vi kan garantere at det ikke sker, hvis de ikke faar de ekstremt vaerdifulde udviklingsminutter.
Det er vist ikke helt sandt. Hele sidste sæson fik han ligeså mange spilleminutter, som han har spillet hidtil denne sæson. Så er 5 SL-mål vist godkendt på et hold der er skidt kørende.
Han var lidt ude i kulden under Kristjansson der, bortset fra de sidste kampe i efteråret, sjældent gav ham mulighed for at sætte præg på kampene. Og så fungerede FCN i øvrigt generelt dårligt under Kristjansson's ledelse. Sidenhen var Ingvartsen ude for en lang skadespause der holdt ham ude til sidst i sæsonen, men han gjorde i de sidste 3-4 kampe i god reklame for sig selv.

Han er en af de spillere der har haft stor gavn af et trænerskifte i FC Nordsjælland. I modsætning til de spillere vi har i front, så har Ingvartsen gode afslutningskompetencer - noget der virker til at være en mangelvare hos vores (unge) angribere. Det er som oftest ikke noget man lærer, men noget man enten har eller ikke har. Det excellerede både Helenius og Spalvis i ret tidligt. Og det er der jeg synes vi er nødt til at kigge på typer, i stedet for at være tilfredse med at udvikle 3 stk. Jeppe Curth - vi mangler en der kan afslutte angrebene!
Oeh, hvilken del er det der ikke er helt sandt Gamen? Jeg kan ikke se noget i dit indlaeg der modsiger mine tre paastande: 1) FCN Koebte ikke alternativt ind. 2) FCN satsede paa ham. 3) FCN staar nu med et af superligaens stoerste salgsemner, som ikke var det sidste aar.

Angaaende det med afslutninger, saa syntes jeg det er for tidligt at vurdere angribernes afslutningsevner, lige med undtagelse af Basso. Pohl har stadig kun spillet i 13 superligakampe. Ingvartsen har til sammenligning faaet omkring 50. De andre angribere i truppen har faaet endnu faerre. Igen, det er kun Basso der har spillet tilstraekkeligt med kampe til at fortjener saadan en vurdering.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af frederikshavneren » 26. okt 2016, 10:53

HP Rytter vurderede angrebssituationen i går på TV2 Nords nichekanal. Overordnet set lød han ikke videre imponeret, han kan ikke se at vi har en topscorer type i den nuværende trup.

Når han er klar mener Rytter at Ene er en klassespiller og er vores bedste angriber, han forholdt sig dog ikke til at Ene var bedst da han spillede sammen med Spalvis.

Basso blev beskrevet som en lynhurtig spiller, der ikke har så mange andre kompetencer. Meget uskarp afslutter som modstanderne tilmed er ved at have læst. Rytter kan dog godt se Basso spille kant.

Flores blev beskrevet som en middelmådig afslutter som ikke kommer til at score mange mål. Svag fysik og en spiller som virker mærket af de udmattende landsholdsrejser. Som med Basso kan Rytter også se Flores spille kant.

Pohl igen en uskarp afslutter som næppe har topscorer potentiale.

Grønning kan ikke gøre en forskel nu og her, Rytter mente dog at Grønning er en spiller der kan score i underkanten af 15 mål om et par sæsoner.

Risgård var uden for kategori da han absolut ikke er angriber.

Endelig så mente Rytter at AaB slutter som nr. 5-7 i grundspillet.

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Gamling » 26. okt 2016, 11:07

Som jeg ser det har vi brug for 2 indkøb i vinterpausen:

1) En target man angribertype til at supplere de dygtige unge angribere vi har, da de ikke er den type angriber og da "projekt Basso som nøgleangriber" er slået fejl (han har fin speed men intet/for ustabilt slutprodukt og hans spillestil stiller for store krav til hvordan de øvrige på holdet skal agere)
2) En hurtig hovedstødstærk midterforsvarer der i højere grad end KP og Blåbjerg kan supplere Holgersson og opveje de mangler han måtte have.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Yankee » 26. okt 2016, 11:11

Jeg er med på at HP Rytter er en legende, men hvad er hans grundlag for at vurdere spillerne? Er han ikke bare journalist?

Det er ikke mere værd end det gennemsnitlige indlæg her på debatsiden og det er altså en uskik at journalister interviewer journalister og tilmed puster hinanden op til at være "eksperter". Det er de ikke - de er journalister. Hvorfor spørger TV2 nord ikke en træner eller en talentspejder?

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5176
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Jakobsen » 26. okt 2016, 11:32

Pastorius skrev:
Jakobsen skrev: Det er alt for naivt og farligt at tage talentstrategien så langt. Vi risikerer at gøre som i starten af 80'erne, hvor man skiftede hele holdet ud med egen avl fra talentafdelingen og ryge ud med et brag. Man risikerer at starte en meget meget ond spiral her for oddsene for det lykkedes er uhyre små og man risikerer at miste indtægtskilder i form af sponsorer og tilskuere. Det der er der ganske enkelt ikke ret mange der gider se på. Omgivelserne som er det AaB lever af forventer mere. Og nej ingen forventer, at vi bliver mestre eller kommer i Europa, hvert år men den kurs der er en dødssejler.
Du får lange nosser, hvis du forventer noget som helst andet af AaB end det de har meldt konsistent ud i meget lang tid.

Indtil videre har AaB leveret lige nøjagtig det de har sagt de ville levere, og der er ingen som helst tegn på at de vakler i kursen.
Det er muligt, men derfor er det da helt legalt at stille spørgsmål ved og kritisere den retning klubben har valgt fremfor bare at sige "sådan er det bare". Jeg holder med AaB fordi det har min familie gjort i generationer og fordi jeg er nordjyde og selvfølgelig holder med den "lokale" klub. Jeg har bestemt ikke valgt AaB pga. talentfilosofien eller de manglende ambitioner, men jeg vil altid være AaB'er selvom jeg aldrig bliver enig i det der eller kan acceptere det. Derudover er den her kurs altså ikke gangbar overfor omgivelserne på sigt. Ingen magter at se Kasper P og Blåbjerg klovne rundt på tredje år eller at vores angreb udmagres så meget. Selvfølgelig skal AaB have talenter af egen avl - det er en del af klubbens varemærke, men det går alt for vidt i de her år. Det er blevet et talentdogme fremfor noget der er gennemtænkt.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Gamen

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Gamen » 26. okt 2016, 11:39

Buzz Killington skrev: Oeh, hvilken del er det der ikke er helt sandt Gamen? Jeg kan ikke se noget i dit indlaeg der modsiger mine tre paastande: 1) FCN Koebte ikke alternativt ind. 2) FCN satsede paa ham. 3) FCN staar nu med et af superligaens stoerste salgsemner, som ikke var det sidste aar.

Angaaende det med afslutninger, saa syntes jeg det er for tidligt at vurdere angribernes afslutningsevner, lige med undtagelse af Basso. Pohl har stadig kun spillet i 13 superligakampe. Ingvartsen har til sammenligning faaet omkring 50. De andre angribere i truppen har faaet endnu faerre. Igen, det er kun Basso der har spillet tilstraekkeligt med kampe til at fortjener saadan en vurdering.
Du skrev han ikke var lysår foran Pohl og de andre sidste år. Det var han vel. 5 Superliga-mål på et lidet imponerende FCN-hold var da meget godt gået :-) Også i ungdomsregi var han allerede da mere profileret.

Det ved jeg ikke, om det er. Man kan som regel sagtens se kliniske strikere på lang afstand, om de er 14 eller 20 - det har været tilfældet for alle de strikere vi enten har udviklet eller selv har solgt (Schwartz, Helenius, Spalvis). De afslutningskvaliteter ser jeg ikke hos nogen af de nuværende unge strikere.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Buzz Killington » 26. okt 2016, 11:40

Jakobsen skrev:
Pastorius skrev:
Jakobsen skrev: Det er alt for naivt og farligt at tage talentstrategien så langt. Vi risikerer at gøre som i starten af 80'erne, hvor man skiftede hele holdet ud med egen avl fra talentafdelingen og ryge ud med et brag. Man risikerer at starte en meget meget ond spiral her for oddsene for det lykkedes er uhyre små og man risikerer at miste indtægtskilder i form af sponsorer og tilskuere. Det der er der ganske enkelt ikke ret mange der gider se på. Omgivelserne som er det AaB lever af forventer mere. Og nej ingen forventer, at vi bliver mestre eller kommer i Europa, hvert år men den kurs der er en dødssejler.
Du får lange nosser, hvis du forventer noget som helst andet af AaB end det de har meldt konsistent ud i meget lang tid.

Indtil videre har AaB leveret lige nøjagtig det de har sagt de ville levere, og der er ingen som helst tegn på at de vakler i kursen.
Det er muligt, men derfor er det da helt legalt at stille spørgsmål ved og kritisere den retning klubben har valgt fremfor bare at sige "sådan er det bare". Jeg holder med AaB fordi det har min familie gjort i generationer og fordi jeg er nordjyde og selvfølgelig holder med den "lokale" klub. Jeg har bestemt ikke valgt AaB pga. talentfilosofien eller de manglende ambitioner, men jeg vil altid være AaB'er selvom jeg aldrig bliver enig i det der eller kan acceptere det. Derudover er den her kurs altså ikke gangbar overfor omgivelserne på sigt. Ingen magter at se Kasper P og Blåbjerg klovne rundt på tredje år eller at vores angreb udmagres så meget. Selvfølgelig skal AaB have talenter af egen avl - det er en del af klubbens varemærke, men det går alt for vidt i de her år. Det er blevet et talentdogme fremfor noget der er gennemtænkt.

Er det vitterligt hvad du tror?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

seamann

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af seamann » 26. okt 2016, 11:41

Jakobsen skrev:
Pastorius skrev:
Jakobsen skrev: Det er alt for naivt og farligt at tage talentstrategien så langt. Vi risikerer at gøre som i starten af 80'erne, hvor man skiftede hele holdet ud med egen avl fra talentafdelingen og ryge ud med et brag. Man risikerer at starte en meget meget ond spiral her for oddsene for det lykkedes er uhyre små og man risikerer at miste indtægtskilder i form af sponsorer og tilskuere. Det der er der ganske enkelt ikke ret mange der gider se på. Omgivelserne som er det AaB lever af forventer mere. Og nej ingen forventer, at vi bliver mestre eller kommer i Europa, hvert år men den kurs der er en dødssejler.
Du får lange nosser, hvis du forventer noget som helst andet af AaB end det de har meldt konsistent ud i meget lang tid.

Indtil videre har AaB leveret lige nøjagtig det de har sagt de ville levere, og der er ingen som helst tegn på at de vakler i kursen.
Det er muligt, men derfor er det da helt legalt at stille spørgsmål ved og kritisere den retning klubben har valgt fremfor bare at sige "sådan er det bare". Jeg holder med AaB fordi det har min familie gjort i generationer og fordi jeg er nordjyde og selvfølgelig holder med den "lokale" klub. Jeg har bestemt ikke valgt AaB pga. talentfilosofien eller de manglende ambitioner, men jeg vil altid være AaB'er selvom jeg aldrig bliver enig i det der eller kan acceptere det. Derudover er den her kurs altså ikke gangbar overfor omgivelserne på sigt. Ingen magter at se Kasper P og Blåbjerg klovne rundt på tredje år eller at vores angreb udmagres så meget. Selvfølgelig skal AaB have talenter af egen avl - det er en del af klubbens varemærke, men det går alt for vidt i de her år. Det er blevet et talentdogme fremfor noget der er gennemtænkt.
Du mener ift tidligere, hvor det var virkelig gennemtænkt at læne sig op ad konkursen gang på gang.

Jeg magter at se Kasper P. og Blåbjerg spille i flere sæsoner - så din konlusion er faktuelt forkert. Og jeg håber inderligt at de satser på de unge angribere i stedet for at købe/leje en Duncan (klon).

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Buzz Killington » 26. okt 2016, 11:49

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev: Oeh, hvilken del er det der ikke er helt sandt Gamen? Jeg kan ikke se noget i dit indlaeg der modsiger mine tre paastande: 1) FCN Koebte ikke alternativt ind. 2) FCN satsede paa ham. 3) FCN staar nu med et af superligaens stoerste salgsemner, som ikke var det sidste aar.

Angaaende det med afslutninger, saa syntes jeg det er for tidligt at vurdere angribernes afslutningsevner, lige med undtagelse af Basso. Pohl har stadig kun spillet i 13 superligakampe. Ingvartsen har til sammenligning faaet omkring 50. De andre angribere i truppen har faaet endnu faerre. Igen, det er kun Basso der har spillet tilstraekkeligt med kampe til at fortjener saadan en vurdering.
Du skrev han ikke var lysår foran Pohl og de andre sidste år. Det var han vel. 5 Superliga-mål på et lidet imponerende FCN-hold var da meget godt gået :-) Også i ungdomsregi var han allerede da mere profileret.

Det ved jeg ikke, om det er. Man kan som regel sagtens se kliniske strikere på lang afstand, om de er 14 eller 20 - det har været tilfældet for alle de strikere vi enten har udviklet eller selv har solgt (Schwartz, Helenius, Spalvis). De kvaliteter ser jeg ikke hos nogen af de nuværende unge strikere.
Nu vil jeg ikke blive mere kvaerulerende end hoejst noedvendigt, men jeg syntes ikke man kan sige at "Inge" sidst aar er lysaar bedre end Pohl er i aar. Men ok, det var det du mente. Saa fair nok.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5176
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Jakobsen » 26. okt 2016, 12:20

Buzz Killington skrev:
Jakobsen skrev:
Pastorius skrev:
Jakobsen skrev: Det er alt for naivt og farligt at tage talentstrategien så langt. Vi risikerer at gøre som i starten af 80'erne, hvor man skiftede hele holdet ud med egen avl fra talentafdelingen og ryge ud med et brag. Man risikerer at starte en meget meget ond spiral her for oddsene for det lykkedes er uhyre små og man risikerer at miste indtægtskilder i form af sponsorer og tilskuere. Det der er der ganske enkelt ikke ret mange der gider se på. Omgivelserne som er det AaB lever af forventer mere. Og nej ingen forventer, at vi bliver mestre eller kommer i Europa, hvert år men den kurs der er en dødssejler.
Du får lange nosser, hvis du forventer noget som helst andet af AaB end det de har meldt konsistent ud i meget lang tid.

Indtil videre har AaB leveret lige nøjagtig det de har sagt de ville levere, og der er ingen som helst tegn på at de vakler i kursen.
Det er muligt, men derfor er det da helt legalt at stille spørgsmål ved og kritisere den retning klubben har valgt fremfor bare at sige "sådan er det bare". Jeg holder med AaB fordi det har min familie gjort i generationer og fordi jeg er nordjyde og selvfølgelig holder med den "lokale" klub. Jeg har bestemt ikke valgt AaB pga. talentfilosofien eller de manglende ambitioner, men jeg vil altid være AaB'er selvom jeg aldrig bliver enig i det der eller kan acceptere det. Derudover er den her kurs altså ikke gangbar overfor omgivelserne på sigt. Ingen magter at se Kasper P og Blåbjerg klovne rundt på tredje år eller at vores angreb udmagres så meget. Selvfølgelig skal AaB have talenter af egen avl - det er en del af klubbens varemærke, men det går alt for vidt i de her år. Det er blevet et talentdogme fremfor noget der er gennemtænkt.

Er det vitterligt hvad du tror?
- Det er ikke gennemtænkt at give Abildgaard debut før han er fysisk klar til at spille seniorfodbold. Tværtimod risikerer man det gør mere skade end gavn at give spillerne debut før de er fysisk/mentalt klar og har et spillemæssigt niveau til Superligaen.
- Det er ikke gennemtænkt at Kasper P og Blåbjerg stadig er bare i nærheden af startopstillingen. De har fået oceaner af tillid uden at blive bedre. Der er gået prestige i at de to skal være fremtiden fremfor at erkende de ikke er gode nok.
- Det er ikke gennemtnænkt at signe Kakeeto fra DS som åbenlyst ikke er god nok.
- Det virker ikke gennemtænkt med en lang forlængelse til V. Ahlmann for så at ophæve et år efter.
- Det virker ikke gennemtænkt at forcere Andos debut på førsteholdet før han overhovedet var klar til det.
- Det er en illusion at tro truppen har en bredde bare til top seks.
- At tro på Grønning og Ramkilde er løsninger på kort sigt er meget naivt når man ser dem på banen. Det kan da godt være de bliver gode om nogle år, men lige nu er deres niveau til at være 5-6 valg og det er der intet forgjort. Nogle spillere er klar senere end andre og tro, at de alle er klar som førsteårs seniorer er en håbløs illusion.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

MR er den rigtige vinder
Allstar
Allstar
Indlæg: 2159
Tilmeldt: 26. jul 2007, 08:56

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af MR er den rigtige vinder » 26. okt 2016, 12:43

Jakobsen skrev:
Buzz Killington skrev:
Jakobsen skrev:
Pastorius skrev:
Jakobsen skrev: Det er alt for naivt og farligt at tage talentstrategien så langt. Vi risikerer at gøre som i starten af 80'erne, hvor man skiftede hele holdet ud med egen avl fra talentafdelingen og ryge ud med et brag. Man risikerer at starte en meget meget ond spiral her for oddsene for det lykkedes er uhyre små og man risikerer at miste indtægtskilder i form af sponsorer og tilskuere. Det der er der ganske enkelt ikke ret mange der gider se på. Omgivelserne som er det AaB lever af forventer mere. Og nej ingen forventer, at vi bliver mestre eller kommer i Europa, hvert år men den kurs der er en dødssejler.
Du får lange nosser, hvis du forventer noget som helst andet af AaB end det de har meldt konsistent ud i meget lang tid.

Indtil videre har AaB leveret lige nøjagtig det de har sagt de ville levere, og der er ingen som helst tegn på at de vakler i kursen.
Det er muligt, men derfor er det da helt legalt at stille spørgsmål ved og kritisere den retning klubben har valgt fremfor bare at sige "sådan er det bare". Jeg holder med AaB fordi det har min familie gjort i generationer og fordi jeg er nordjyde og selvfølgelig holder med den "lokale" klub. Jeg har bestemt ikke valgt AaB pga. talentfilosofien eller de manglende ambitioner, men jeg vil altid være AaB'er selvom jeg aldrig bliver enig i det der eller kan acceptere det. Derudover er den her kurs altså ikke gangbar overfor omgivelserne på sigt. Ingen magter at se Kasper P og Blåbjerg klovne rundt på tredje år eller at vores angreb udmagres så meget. Selvfølgelig skal AaB have talenter af egen avl - det er en del af klubbens varemærke, men det går alt for vidt i de her år. Det er blevet et talentdogme fremfor noget der er gennemtænkt.

Er det vitterligt hvad du tror?
- Det er ikke gennemtænkt at give Abildgaard debut før han er fysisk klar til at spille seniorfodbold. Tværtimod risikerer man det gør mere skade end gavn at give spillerne debut før de er fysisk/mentalt klar og har et spillemæssigt niveau til Superligaen.
- Det er ikke gennemtænkt at Kasper P og Blåbjerg stadig er bare i nærheden af startopstillingen. De har fået oceaner af tillid uden at blive bedre. Der er gået prestige i at de to skal være fremtiden fremfor at erkende de ikke er gode nok.
- Det er ikke gennemtnænkt at signe Kakeeto fra DS som åbenlyst ikke er god nok.
- Det virker ikke gennemtænkt med en lang forlængelse til V. Ahlmann for så at ophæve et år efter.
- Det virker ikke gennemtænkt at forcere Andos debut på førsteholdet før han overhovedet var klar til det.
- Det er en illusion at tro truppen har en bredde bare til top seks.
- At tro på Grønning og Ramkilde er løsninger på kort sigt er meget naivt når man ser dem på banen. Det kan da godt være de bliver gode om nogle år, men lige nu er deres niveau til at være 5-6 valg og det er der intet forgjort. Nogle spillere er klar senere end andre og tro, at de alle er klar som førsteårs seniorer er en håbløs illusion.
Jeg er heldigvis lodret uenig med dig i alle dine konklusioner
Um Gandhi Dandy, um grande
milionário socialista

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Buzz Killington » 26. okt 2016, 13:11

Jakobsen skrev:
Buzz Killington skrev:
Jakobsen skrev:
Pastorius skrev:
Jakobsen skrev: Det er alt for naivt og farligt at tage talentstrategien så langt. Vi risikerer at gøre som i starten af 80'erne, hvor man skiftede hele holdet ud med egen avl fra talentafdelingen og ryge ud med et brag. Man risikerer at starte en meget meget ond spiral her for oddsene for det lykkedes er uhyre små og man risikerer at miste indtægtskilder i form af sponsorer og tilskuere. Det der er der ganske enkelt ikke ret mange der gider se på. Omgivelserne som er det AaB lever af forventer mere. Og nej ingen forventer, at vi bliver mestre eller kommer i Europa, hvert år men den kurs der er en dødssejler.
Du får lange nosser, hvis du forventer noget som helst andet af AaB end det de har meldt konsistent ud i meget lang tid.

Indtil videre har AaB leveret lige nøjagtig det de har sagt de ville levere, og der er ingen som helst tegn på at de vakler i kursen.
Det er muligt, men derfor er det da helt legalt at stille spørgsmål ved og kritisere den retning klubben har valgt fremfor bare at sige "sådan er det bare". Jeg holder med AaB fordi det har min familie gjort i generationer og fordi jeg er nordjyde og selvfølgelig holder med den "lokale" klub. Jeg har bestemt ikke valgt AaB pga. talentfilosofien eller de manglende ambitioner, men jeg vil altid være AaB'er selvom jeg aldrig bliver enig i det der eller kan acceptere det. Derudover er den her kurs altså ikke gangbar overfor omgivelserne på sigt. Ingen magter at se Kasper P og Blåbjerg klovne rundt på tredje år eller at vores angreb udmagres så meget. Selvfølgelig skal AaB have talenter af egen avl - det er en del af klubbens varemærke, men det går alt for vidt i de her år. Det er blevet et talentdogme fremfor noget der er gennemtænkt.

Er det vitterligt hvad du tror?
[1]- Det er ikke gennemtænkt at give Abildgaard debut før han er fysisk klar til at spille seniorfodbold. Tværtimod risikerer man det gør mere skade end gavn at give spillerne debut før de er fysisk/mentalt klar og har et spillemæssigt niveau til Superligaen.
[2]- Det er ikke gennemtænkt at Kasper P og Blåbjerg stadig er bare i nærheden af startopstillingen. De har fået oceaner af tillid uden at blive bedre. Der er gået prestige i at de to skal være fremtiden fremfor at erkende de ikke er gode nok.
[3]- Det er ikke gennemtnænkt at signe Kakeeto fra DS som åbenlyst ikke er god nok.
[4]- Det virker ikke gennemtænkt med en lang forlængelse til V. Ahlmann for så at ophæve et år efter.
[5]- Det virker ikke gennemtænkt at forcere Andos debut på førsteholdet før han overhovedet var klar til det.
[6]- Det er en illusion at tro truppen har en bredde bare til top seks.
[7]- At tro på Grønning og Ramkilde er løsninger på kort sigt er meget naivt når man ser dem på banen. Det kan da godt være de bliver gode om nogle år, men lige nu er deres niveau til at være 5-6 valg og det er der intet forgjort. Nogle spillere er klar senere end andre og tro, at de alle er klar som førsteårs seniorer er en håbløs illusion.
Hvordan kan en saa ensidig "analyse" paa nogen som helst maade understoette paastanden om at der er et ugennemtaenkt talentdogme i AaB? Hvor er det oekonomiske perspektiv? Hvor er succeshistorierne? Det er simpelthen ikke sagligt det der. Uanset hvilken strategi AaB har anlagt, vil der altid vaere steder hvor man i bakspejlet kan argumentere for at man kunne ha' gjort det bedre. Men selv de punkter du naevner der skulle understoette din paastan er kontroversielle:

1) Det kan man sige om alle spillere. Men man bliver noedt til at give dem chancen foer man kan vide om de har hvad der skal til. Nogle slaar til, andre falder igennem. Det er vilkaaret for alle klubber der lever af talentarbejdet.

2) Foerst og fremmest, saa er jeg slet ikke saa skeptisk omkring Kasper P. og Blaabjerg som dig. Kasper P. har maaske stagneret, men er formentlig tilstraekkelig billig at have loebende rundt, og han har et nogenlunde acceptabelt superliganiveau. Blaabjerg er kun 21, og fast paa vores succesfulde u21, saa jeg kan ikke se hvorfor han ikke er god nok til at vaere rotationsspiller i vores forsvar. Han er jo ikke fast mand. Det store problem for vores forsvar er i mine oejne ikke JB og KP, men at den prestige-spiller man hentede udefra, ikke er slaaet til. Det var netop ham de unge skulle laene sig opad.

3) Kakeeto var u19 og reserveligaspiller da man gav ham en 3-aarig kontrakt. Han fik en del kampe paa DS efter eget valg for at faa kamptraening efter han var blevet for gammel til u19, og reservekampene var for langt imellem. Derudover, man skriver med unge spillere pga. deres potentiale. Her har man vurderet, vel samme med Pylle, at spilleren med stor sandsynlighed kunne tage det naeste step. Det har han saa tilsyneladende ikke gjort. Den slags sker. Men man kan altsaa ikke vente med at skrive kontrater til spillerne er superligaprofiler. Det er altid et sats.

4) Igen som foroven. Men her har man da netop gjort hvad du kraever. Man har ophaevet med spilleren da det blev tydeligt at han ikke kunne slaa igennem i AaB. Det understoetter netop ikke din pointe om at der er et talentdogme.

5) Ando spillede nogle gode kampe i tiden omkring hans debut. Han stagnerede. Han roeg ud.

6) Maaske, maaske ikke. Jeg skyder os til at vaere der omkring, plus/minus et par placeringer.

7) Groenning og Ramkilde er reserver der kun har faaet et par kampe hver. Hvem hulen paastaar at de er "loesningen" paa kort sige? Det er Enevoldsen, Basso, Pohl og Flores der skal kaempe om starpladserne. De er netop 5-6 valg!

O.k. det var saa din analyse. Men hvor er punkt 8,9 og 10? Hvor er plussiden som ikke understoetter at det er et ugennemtaenkt dogme?

8 - Vi har netop koebt spillere udefra. Vi har Koebt Sloth, Flores, Meilinger og Hoger, alle til startopstillingen. Det vidner ikke om et talentdogme. Det vidner om at man har anerkendt at vi er noedt til at forstaerke os. Det er gennemtaenkt, selv hvis scoutingen kunne ha' vaeret bedre.

9 - Vi har en sund oekonomi, og det bliver vi formentlig ved med at ha' da vi formaar at holde loenudgifterne ned, samt udvikle spillere med videresalgs potentiale, fremfor at hente faerdige spillere udefra, som alligevel kun ville forbedre os marginalt.

10 - Naar du naevner de spillere der falder igennem, saa skal du sgu ogsaa naevne de spillere der ser spaendende ud og som har udviklet sig i en klub med et "talentdogme" de sidste par aar siden vi stoppede med at satse paa store indkoeb (grundet oekonomien). Helenius, Spalvis, Kusk, Lucas, Thomsen og tildels Dalle. Derudover har vi ogsaa udviklet suppleringsspillere i Boersting, Kasper P. og Blaabjerg. Nikolaj Larsen. Og af de nuvaerende virker Maehle og Magnus Christensen begge klart til superliga. Der er langt flere plusser end de par minusser du naevner.

Jeg troede du blot var ude i en retorisk manoevre med din overdrivelse om at kalde det et ugennemtaenkt talentdogme, men du mente det vitterligt. Jeg kan ikke se noget i det du skriver der viser at konklusionen om saadan et ugennemtaenkt dogme er naerliggende. Det er helt sikkert gennemtaenkt, men der er naturligvis et sats involveret i den slags. Man har en formodning om at det er baeredygtigt. Det du mangler at vise, er at en alternativ strategi er mere fornuftig. Du mangler at vise at vi kan tjene penge ved at hente flere spillere udefra.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Søgaard » 26. okt 2016, 13:26

Denne tråd startede meget godt, men nu ved jeg ikke lige hvad der sker. I ved godt det hedder transferønsker, så kan de som har noget fundementalt imod AaB's strategi ikke finde en strategi-tråd, hvor de kan høvle hele skidtet ned under gulvbrædderne?

Det hedder transferønsker, men kan vi ikke behandle denne tråd lidt mere som en ønskeseddel til jul, hvor de fleste normale mennesker skriver ting, som er mulige for gavegiver at honorere - og samtidig ikke sige at vi VIL ha' det hele? Og jeg ved godt vi måske har 100 mio. på kistebunden, men strategien taler ikke om at bruge dem, AaB har ikke meldt ud vi bruger dem - så kan vi ikke forholde os til realiteterne. At foreslå vi henter 4 mand til vinter, er jo som at bede Joakim Von And om en Audi R8 til vinter - det sker ikke, selvom han har penge til det. Jo mindre AaB fortæller de slår hul på sparegrisen, er det ikke realistisk.

Jeg synes der er kommet nogle gode bud på, hvor vi godt kunne mangle forstærkning.

Højre back virker lidt til at være løst, efter Mæhle's opblomstring, mens venstre back er kommet lidt mere under beskydning eftersom Ahlmann stadig ikke har bidraget konsistent. Jeg tror dog ikke på der kommer ny back til, så længe vi har PK og Blåbjerg til at fylde ud samt Ahlmann på lang kontrakt. Det bliver ikke addresseret til vinter.

Centerforsvaret. Enig i, at Holgersson ikke har vist sig som den forstærkning vi havde brug for. Det er sku lidt det samme som at have KEP nede bagi. Jeg tror dog ikke vi skifter her endnu, ½ år er for kort tid, der sker tidligst noget i midterforsvaret til sommer. KP bliver 24 og Blåbjerg 22 til januar - og jeg mener også godt, det kunne være en af de to der skal sadles om på, hvis ikke der er nogen der vil aftage Holgersson. Vi kan self. også være heldige der er nogle der vil aftage Holgersson til vinter, men tvivler på at man er klar til at hente en ny mand ind.

Angreb nævner flere. Jeg håber man fortsætter med samme antalsmæssige besætning, synes de unge ser meget spændende ud - selvom de ikke er helt på niveau endnu, skal de have plads til udvikling. Men jeg kunne dog godt tænke mig en ny topangriber - men det vil i så fald være i stedet for Ene. Hvis han kan komme afsted til USA som ønsket her i vinter, synes jeg vi skal lade ham gå. Det er den eneste måde, hvorpå jeg ser vi henter en ny topangriber. Spørgsmålet er, om han har haft for mange problemer med skader og om han når at blive fit.

Hvis jeg skal bringe en ekstra position i spil, så kunne det også være, man begyndte at forberede sig på at Nicolai Larsen forsvinder en dag. Tror han søger videre til sommer senest, så vil man erstatte ham med en ung spiller, kunne det være man skulle ud og finde en allerede nu. Henter man en etableret mand, så er det nok også først noget man ser på tidligst til sommer, hvor Larsen har 1 år til udløb og nok har sidste chance for at indbrige en lille transfersum.

Alt i alt tror jeg ikke rigtig på, at man går ud og henter spillere i vintervinduet - ikke til start-11'eren i hvert fald. Men jeg håber lidt, at man får lavet et swap til nogle lidt bedre og anderledes spillere for Holgersson og Enevoldsen. Formentlig bliver det højest en af dem. Men vi har brug for nogle lidt større profiler på deres pladser i truppen, hvis vi skal hæve vores niveau.
Aalborg BK 1885!

Jannik
Miniput
Miniput
Indlæg: 1
Tilmeldt: 26. okt 2016, 17:58

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Jannik » 26. okt 2016, 18:08

Vi skaber intet offensivt, og vores angribere er uskarpe som en børnesaks.

Jeg mener man bør åbne op for penge pungen, også hente nogle spillere der kan skabe noget, ellers står pengene bare på en bankbog og samler støv.

Hent Masango, ham må de være villige til at sende afsted, det kan godt være han har gjort sig upoplær i Randers, men vi kender ikke alle sagens detaljer. Hent Kusk hjem så snart det er muligt, han må snart være træt af at sidde på bænken. Hent en boksangriber der kan lave mål.


Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5176
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Jakobsen » 26. okt 2016, 19:56

Jannik skrev:Vi skaber intet offensivt, og vores angribere er uskarpe som en børnesaks.

Jeg mener man bør åbne op for penge pungen, også hente nogle spillere der kan skabe noget, ellers står pengene bare på en bankbog og samler støv.

Hent Masango, ham må de være villige til at sende afsted, det kan godt være han har gjort sig upoplær i Randers, men vi kender ikke alle sagens detaljer. Hent Kusk hjem så snart det er muligt, han må snart være træt af at sidde på bænken. Hent en boksangriber der kan lave mål.

Glem Masango. Han har vist sig som et råddent æg og derfor skal vi ikke have ham. Derudover ville det klæde fodboldverdenen gevaldigt, hvis man ikke kan vinde på den opførsel.

Ifht. Kusk ved jeg ikke helt. Det kommer meget an på, hvor han står mentalt når han kommer hjem. Kommer han med oprejst pande og vil kæmpe sig ind i varmen igen er han velkommen. Vi skal for guds skyld ikke gentage giga flopsene med Helenius og Enevoldsen. Forudsat Kusk er løsningen ser jeg holdet sådan her;



Så vil vi have et skyggehold der hedder og der vil stadig være masser af muligheder for indhop for de unge.

Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5176
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Jakobsen » 26. okt 2016, 22:24

Buzz Killington skrev:
Jakobsen skrev:
Buzz Killington skrev:
Jakobsen skrev:
Pastorius skrev:
Jakobsen skrev: Det er alt for naivt og farligt at tage talentstrategien så langt. Vi risikerer at gøre som i starten af 80'erne, hvor man skiftede hele holdet ud med egen avl fra talentafdelingen og ryge ud med et brag. Man risikerer at starte en meget meget ond spiral her for oddsene for det lykkedes er uhyre små og man risikerer at miste indtægtskilder i form af sponsorer og tilskuere. Det der er der ganske enkelt ikke ret mange der gider se på. Omgivelserne som er det AaB lever af forventer mere. Og nej ingen forventer, at vi bliver mestre eller kommer i Europa, hvert år men den kurs der er en dødssejler.
Du får lange nosser, hvis du forventer noget som helst andet af AaB end det de har meldt konsistent ud i meget lang tid.

Indtil videre har AaB leveret lige nøjagtig det de har sagt de ville levere, og der er ingen som helst tegn på at de vakler i kursen.
Det er muligt, men derfor er det da helt legalt at stille spørgsmål ved og kritisere den retning klubben har valgt fremfor bare at sige "sådan er det bare". Jeg holder med AaB fordi det har min familie gjort i generationer og fordi jeg er nordjyde og selvfølgelig holder med den "lokale" klub. Jeg har bestemt ikke valgt AaB pga. talentfilosofien eller de manglende ambitioner, men jeg vil altid være AaB'er selvom jeg aldrig bliver enig i det der eller kan acceptere det. Derudover er den her kurs altså ikke gangbar overfor omgivelserne på sigt. Ingen magter at se Kasper P og Blåbjerg klovne rundt på tredje år eller at vores angreb udmagres så meget. Selvfølgelig skal AaB have talenter af egen avl - det er en del af klubbens varemærke, men det går alt for vidt i de her år. Det er blevet et talentdogme fremfor noget der er gennemtænkt.

Er det vitterligt hvad du tror?
[1]- Det er ikke gennemtænkt at give Abildgaard debut før han er fysisk klar til at spille seniorfodbold. Tværtimod risikerer man det gør mere skade end gavn at give spillerne debut før de er fysisk/mentalt klar og har et spillemæssigt niveau til Superligaen.
[2]- Det er ikke gennemtænkt at Kasper P og Blåbjerg stadig er bare i nærheden af startopstillingen. De har fået oceaner af tillid uden at blive bedre. Der er gået prestige i at de to skal være fremtiden fremfor at erkende de ikke er gode nok.
[3]- Det er ikke gennemtnænkt at signe Kakeeto fra DS som åbenlyst ikke er god nok.
[4]- Det virker ikke gennemtænkt med en lang forlængelse til V. Ahlmann for så at ophæve et år efter.
[5]- Det virker ikke gennemtænkt at forcere Andos debut på førsteholdet før han overhovedet var klar til det.
[6]- Det er en illusion at tro truppen har en bredde bare til top seks.
[7]- At tro på Grønning og Ramkilde er løsninger på kort sigt er meget naivt når man ser dem på banen. Det kan da godt være de bliver gode om nogle år, men lige nu er deres niveau til at være 5-6 valg og det er der intet forgjort. Nogle spillere er klar senere end andre og tro, at de alle er klar som førsteårs seniorer er en håbløs illusion.
Hvordan kan en saa ensidig "analyse" paa nogen som helst maade understoette paastanden om at der er et ugennemtaenkt talentdogme i AaB? Hvor er det oekonomiske perspektiv? Hvor er succeshistorierne? Det er simpelthen ikke sagligt det der. Uanset hvilken strategi AaB har anlagt, vil der altid vaere steder hvor man i bakspejlet kan argumentere for at man kunne ha' gjort det bedre. Men selv de punkter du naevner der skulle understoette din paastan er kontroversielle:

1) Det kan man sige om alle spillere. Men man bliver noedt til at give dem chancen foer man kan vide om de har hvad der skal til. Nogle slaar til, andre falder igennem. Det er vilkaaret for alle klubber der lever af talentarbejdet.

2) Foerst og fremmest, saa er jeg slet ikke saa skeptisk omkring Kasper P. og Blaabjerg som dig. Kasper P. har maaske stagneret, men er formentlig tilstraekkelig billig at have loebende rundt, og han har et nogenlunde acceptabelt superliganiveau. Blaabjerg er kun 21, og fast paa vores succesfulde u21, saa jeg kan ikke se hvorfor han ikke er god nok til at vaere rotationsspiller i vores forsvar. Han er jo ikke fast mand. Det store problem for vores forsvar er i mine oejne ikke JB og KP, men at den prestige-spiller man hentede udefra, ikke er slaaet til. Det var netop ham de unge skulle laene sig opad.

3) Kakeeto var u19 og reserveligaspiller da man gav ham en 3-aarig kontrakt. Han fik en del kampe paa DS efter eget valg for at faa kamptraening efter han var blevet for gammel til u19, og reservekampene var for langt imellem. Derudover, man skriver med unge spillere pga. deres potentiale. Her har man vurderet, vel samme med Pylle, at spilleren med stor sandsynlighed kunne tage det naeste step. Det har han saa tilsyneladende ikke gjort. Den slags sker. Men man kan altsaa ikke vente med at skrive kontrater til spillerne er superligaprofiler. Det er altid et sats.

4) Igen som foroven. Men her har man da netop gjort hvad du kraever. Man har ophaevet med spilleren da det blev tydeligt at han ikke kunne slaa igennem i AaB. Det understoetter netop ikke din pointe om at der er et talentdogme.

5) Ando spillede nogle gode kampe i tiden omkring hans debut. Han stagnerede. Han roeg ud.

6) Maaske, maaske ikke. Jeg skyder os til at vaere der omkring, plus/minus et par placeringer.

7) Groenning og Ramkilde er reserver der kun har faaet et par kampe hver. Hvem hulen paastaar at de er "loesningen" paa kort sige? Det er Enevoldsen, Basso, Pohl og Flores der skal kaempe om starpladserne. De er netop 5-6 valg!

O.k. det var saa din analyse. Men hvor er punkt 8,9 og 10? Hvor er plussiden som ikke understoetter at det er et ugennemtaenkt dogme?

8 - Vi har netop koebt spillere udefra. Vi har Koebt Sloth, Flores, Meilinger og Hoger, alle til startopstillingen. Det vidner ikke om et talentdogme. Det vidner om at man har anerkendt at vi er noedt til at forstaerke os. Det er gennemtaenkt, selv hvis scoutingen kunne ha' vaeret bedre.

9 - Vi har en sund oekonomi, og det bliver vi formentlig ved med at ha' da vi formaar at holde loenudgifterne ned, samt udvikle spillere med videresalgs potentiale, fremfor at hente faerdige spillere udefra, som alligevel kun ville forbedre os marginalt.

10 - Naar du naevner de spillere der falder igennem, saa skal du sgu ogsaa naevne de spillere der ser spaendende ud og som har udviklet sig i en klub med et "talentdogme" de sidste par aar siden vi stoppede med at satse paa store indkoeb (grundet oekonomien). Helenius, Spalvis, Kusk, Lucas, Thomsen og tildels Dalle. Derudover har vi ogsaa udviklet suppleringsspillere i Boersting, Kasper P. og Blaabjerg. Nikolaj Larsen. Og af de nuvaerende virker Maehle og Magnus Christensen begge klart til superliga. Der er langt flere plusser end de par minusser du naevner.

Jeg troede du blot var ude i en retorisk manoevre med din overdrivelse om at kalde det et ugennemtaenkt talentdogme, men du mente det vitterligt. Jeg kan ikke se noget i det du skriver der viser at konklusionen om saadan et ugennemtaenkt dogme er naerliggende. Det er helt sikkert gennemtaenkt, men der er naturligvis et sats involveret i den slags. Man har en formodning om at det er baeredygtigt. Det du mangler at vise, er at en alternativ strategi er mere fornuftig. Du mangler at vise at vi kan tjene penge ved at hente flere spillere udefra.
1) Man kunne snildt have ventet et års tid og bygget på fysisk inden man spillede Abildgaard som tredje valg uden det havde været en mega forbrydelse mod Abildgaard. Spillere på samme plads som Würtz, Risgård og Augu var f.eks. bygget meget bedre til Superliga-fodbold da de kom ind på holdet i sin tid.
2) Kasper P kunne man for mig at se godt have rendende som en billig suppleringsspiller, men for mig at se skal en starter i AaB være dygtigere når man ser på de sportslige ambitioner. En starter skal have højere niveau end hvad du kalder "nogenlunde acceptabelt Superliga-niveau". Jeg har svært ved at finde mange startende stoppere i top 6 der ikke er bedre end Kasper P. Jeg kan godt følge dig så langt, at Blåbjerg har nogle spændende kvaliteter, men det giver sig ikke udtryk i præstationerne på banen. Jeg er ganske enkelt ikke tryg ved de kogere han laver derinde. Derudover er jeg egentlig enig i, at man burde kunne have sluppet bedre fra KEP-erstatningen end Holgersson.
3) Men havde vi brug for Kakeeto? Vi havde jo rigeligt med talenter i forvejen. Balancen kan også tippe negativt med for mange talenter (det synes jeg den er gjort) og vi kan nu en gang ikke signe alle unge spillere vi ser og finder spændende.
4) Det var godt man ophævede, men det virker lidt som automat reaktion man har givet en spiller en tre-årig kontrakt og man så ophæver et år efter. Det var jo heller ikke just fordi Ahlmann havde spillet et hav af kampe, hvor han havde givet løfter om et gennembrud.
5) Der er jeg bare ikke enig. Jeg synes Børsting gav klart bedre løfter om at blive god da de to kom på holdet. Jeg er ikke i tvivl om at Ando har nogle tekniske færdigheder, men han har aldrig vist han har redskaberne at slå dem igennem. Mit indtryk er lidt, at man nærmere så på hvad man havde på lager fremfor om spilleren var klar/dygtig nok da man smed Ando på holdet. Han spillede som en juniorspiller.
6) Når vores bedste bud på en boksangriber er Jannik Pohl tør jeg ikke tænke på hvor langt fra Superligaen de andre var. Når en Rokkedal og Bytyqi ikke en gang er tæt på at true en flok ret dårlige forsvarsspillere må de også være langt fra at være gode nok. Lige nu har vi alt for mange andenvalg der er kæmpe spørgsmålstegn, som ikke en gang er i nærheden af et svagt præsterende hold.
7) Der blev jo snakket Pohl, Basso, Grønning og Ramkilde som angrebsbesætning tidligere i tråden, det er ikke just imponerende eller ambitiøst. Flores bliver forhåbentlig en offensiv profil som hængende angriber. Ene tror jeg desværre er lidt et overstået kapitel, dels er der skaderne og dels tror jeg ikke han forlænger. Strukturelt tror jeg så også vi ville have mere brug for en angriber der er en boksspiller fremfor en hængende angriber.

8) Ja, der er købt men ikke tilstrækkeligt. Man har afskibbet vores bedste boksangriber og knap givet ham chancen på det nye hold og i stedet håbet på Pohl, et projekt der forekommer mere og mere urealistisk - Grønning og Ramkilde er det for tidligt og useriøst at regne med.
9) Vores økonomi er umiddelbart sund, men i det omfang man har skårret ind til benet er det kammet over til anorektiske, hvor man er ved at udhule klubbens største aktiv - førsteholdet. Det eksemplificerer sig f.eks. i Kasper P og Blåbjerg. Det var fint at prøve dem af og se om det var noget, men nu har de også fået rigelig med chance for at bevise sig uden at gribe den overhovedet.
10) Nu nævner du "Helenius, Spalvis, Kusk, Lucas, Thomsen og tildels Dalle". Den sidste af dem der blev introduceret til førsteholdet var Thomsen i 2012. Vores højt besungne ungdomsafdeling har altså indtil videre ikke leveret kvalitet til førsteholdet i fire år. Nu nævner du Børsting, Kasper P. og Blåbjerg. Der er du jo egentlig selv inde på det ifht. Kasper P. Det ville da være en fin sikkert billig spiller til et 3-4 valg, men man skal altså være bedre for at spille i AaBs startopstilling. Børsting er jeg enig i har potentialet til at være en solid fyldspiller selvom han godt nok har været ringe i 2016, men ifht. den strategi vi har skal vores ungdomsafdeling lige så meget måles på at producere profiler. Ifht. Blåbjerg er jeg enig i talentet er der, men han laver stadig fejl man ikke skal lave med 50+ kampe.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Buzz Killington » 27. okt 2016, 06:51

@Jakobsen

Lige et par bemaerkninger:

1) Men det var heller ikke en forbrydelse mod ham at give ham debut. Din paastand er at det har knaekket ham fysisk og mentalt at han fik debut dengang. Men det er en paastand du ikke kan underbygge. Du kan derfor ikke bruge den til at understoette din overordnede paastand om at det ikke er gennemtaenkt.

2) Vi er ikke langt fra hinanden.

3) Ja, vi havde brug for Kakeeto, eller rettere, vi havde brug for en spiller der kunne supplerer eller erstatte Wurtz paa sigt. Hvis din opfattelse er at man kun skal forlaenge med spillerne naar de har superliganiveau, saa har du misforstaaet strategien. Hvis man vil tjene penge paa spillerne, saa skal forlaengelsen vaere et sats, et sats paa at de kan fortsaette deres udviklingskurve. Hvis man venter med at forlaenge med dem til de har superliganiveau, saa vil de og deres agenter staa med alt for gode kort paa haanden, og saa ender man med klausuler, eller kontrakudloeb.

4)
"Det var godt man ophævede, men det virker lidt som automat reaktion man har givet en spiller en tre-årig kontrakt og man så ophæver et år "
https://dl.dropboxusercontent.com/u/637 ... p/prut.png
Et eksempel paa en smuk smuk udviklingskurve. Men man kan simpelthen ikke vaere sikre paa hvad der sker efter skaeringspunktet. I Ahlmanns tilfaelde har der tilsyneladende vaeret nogle ting udenfor banen der har spillet ind, og han har helt mistet lysten til fodbold. Den slags kan man ikke noedvendigvis spotte. Men jeg kan simpelhen ikke forstaa hvordan du kan tilskrive en millionvirksomhed, med flere eksperter rendende rundt (paa det tidspunkt Kuhn, Pylle og Kent) som konstant vurderer spillernes evner, saa stor en gang inkompetence, at man bare stikker en en kontraktforlaengelse ud, saadan bare fordi. Det er, for at bruge dine ord "alt for naivt".

5)
"Mit indtryk er lidt, at man nærmere så på hvad man havde på lager fremfor om spilleren var klar/dygtig nok da man smed Ando på holdet. Han spillede som en juniorspiller.
"

Og det er igen en vanvittig omgang inkompetence du er villig til at tilskrive AaB. Udover jeg ikke er enig i din vurdering af Ando's foerste kampe i suppen - jeg syntes han viste fine proever og toppede omkring EL-kampene - saa var sammen med Ahlmann og Lucas Andersen i oevrigt, en af de spillere der har markeret sig bedst gennem ungdomsraekkerne. Derfor var han et sats vaerd. Du formaar igen kun at understoette din hovedpaastand om klubbens inkompetence, hvis du tilskriver dem en ekstrem inkompetence der slet ikke stemmer overenes med de kapaciteter man har omkring klubben.

6) Vi er uenige i om vi har niveauet til top-6. Jeg mener vi er bedre end Lyngby og Horsens som er over os, og under os er det kun SE der kan true os.

7) Igen, Groenning og Ramkilde skal testes, men de er 5-6 valg. Hvis Ene ryger, saa bliver han vel erstattet. At han er skadet er naeppe udtryk or at klubben foelger et ugennemtaenkt talentdogme. Igen, det understoetter simpelthen ikke din paastand.

8) Igen igen. Groenning og Ramkilde er 5-6 valg paa angrebspladserne. Hvilke andre klubber i suppen har bedre 5-6 valg paa angrebspladserne? FCK, og Randers? Et angreb bestaaende af Ene og Flores/Basso er i mine oejne godt nok til top 6. Og maaske endda mere end det. Ene scorede 12 maal sidste aar. At han maaske ikke forlaenger har da intet med sagen at goere. Du forsoeger at underbygge paastanden om at vi har et ugennemtaenkt talentdogme i klubben, men det tyder det altsaa ikke paa. Vi har ikke bare haabet paa Pohl. Vi har satset paa at Ene ville vaere god nok, samt at en af de andre ville slaa igennem, eller bygge paa. Fodbold og specielt talentudvikling er dynamisk. Det handler om sats, taalmod og udvikling.

9) Vi er simpelthen bare ikke enige. Heh, Ikke i naerheden.

10) Nordjyllands geografi eller demografiske sammensaetning har ikke aendret sig siden 2012. AaB's ungdomsarbejde er ikke blevet daarligere siden 2012. De spillere jeg naevner er ogsaa spillere der har sikret AaB betydelige transferindtaegter. De er et resultat af en talentsatsning. De er argumentet for at AaB er i stand til at producere spillere af hoej klasse. Det betyder ikke at det sker hvert aar, men det beviser at spillere kan udvikle sig hvis de faar tid og tillid. Naar du kritiserer AaB for at have et ugennemtaenkt talentdogme, saa boer du ikke ignorere at vi faktisk har en god trackrecord, og at den underbygger talentstrategien. Det er dermed ikke ugennemtaenkt. Det er fornuftigt. Det vidner hvad vi har set fra flere af de nye talenter ogsaa om.

Saa for at holde dette nogenlunde relevant for traaden:

Jeg ser ikke nogen grund til at forstaerke angrebet, med mindre Enevoldsen forsvinder. Ene, Flores, Basso, Pohl og de to helt unge er fint, baade nu, og udviklingsmaessigt. Til naeste aar faar vi ogsaa Wessam op, saa vi er simpelthen noedt til at udvikle vores forsyningskaede. Spillerne skal testes, have tillid, og sendes videre hvis de ikke slaar igennem, og saelges hvis de bliver for gode til superligaen.

I forsvaret syntes jeg man kan argumentere for at erstatte Holger, men det sker nok ikke. Jeg har tillid til at Blaabjerg og Kasper P. kan kaempe om den ene af pladserne. Det giver ogsaa mening udviklingsmaessigt. Jeg syntes dog man skal se sig om efter endnu et talent der kan kaempe med de to om pladsen, for det virker ikke til at vi har nogen aabentlyse talenter paa vej nedefra, saa det kan se tyndt ud ved skader. Endnu et talent vil ogsaa oege sandsynligheden for en af dem slaar igennem som profil paa sigt. Talentudvikling "is a numbers game".

Resten af holdet virker fint, selvom det stadig ikke ser ud til vi har en god erstatning til Wurtz. Kakeeto bliver det nok ikke, og Magnus mangler en del fysik endnu. Venstrebacken er lukket. Det bliver aldrig perfekt med PK, men med Bytyqi paa vej, og Ahlmann paa en lang kontrakt, bliver man noedt til at satse med dem man har. En Ahlmann i form er ogsaa langt bedre en hvad vi kan koebe for fornuftige penge. En ny maalmand er vaerd at kigge efter, med mindre der er nogen paa vej nedefra. Nikolaj traenger til konkurence, og vil naeppe bliver i AaB mange aar endnu.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Martino » 27. okt 2016, 10:48

Jeg er frisk på at høre på Kusk. Vi mangler mere kreativitet. Pt er Meilinger den eneste som skaber noget. Og så kunne de passende høre om Pierre Larsen eller Beran Camilli er klar til at skifte Valby ud med Aalborg. De kan noget med bolden, noget vi mangler! Det vil være en billig udviklingsspiller og det bliver der plads til fordi Kakeeto snart er fortid i AaB.
Jeg savner Winsnes

Låst