Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Gamen

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Gamen » 1. feb 2017, 09:38

KJ skrev:Djurdjic: Denne sæson 17 kampe og 1 mål. Sidste tre sæsoner 68 kampe og 10 mål.

Sylvestr: Denne sæson 7 kampe og 1 mål. Seneste tre sæsoner 52 kampe og 11 mål.

Ifølge kroatiske medier har Randers givet 100.000 euro for Djurdjic. Sylvestr kom på fri transfer.

Der er med andre ord tale om to særdeles rustne spillere, som skal prøve at få gang i tingene igen. Jeg kan ikke se nogen som helst faktuelle forhold der berettiger til at lovprise Djurdjic i forhold til Sylvestr.
Nej, det er sandt. Ikke engang det faktum, at Djurdjic har været fantastisk HVER gang han har optrådt i de skandinaviske ligaer (120 kampe/60 mål). Kan ikke på stående fod finde mange spillere med en så god statistik i de nordiske ligaer. Han har endda bevist sig i Europa, bl.a. med et brag af en kampagne under HIF's EL-eventyr for en 3 år siden og en række CL-kampe under bæltet for Malmö. Han havde været et mere sikkert valg, og havde typemæssigt passet bedre til AaB. I stedet har vi fået en spiller, der ligner alle de andre vi har, og som ikke igennem sin karriere har specielt imponerende stats. Han skal da have chancen, men med en Djurdjic der var til at hente for 100.000 euro, så bør vi ærgre os gule og grønne at han gik vores næse forbi.
Særligt med tanke på, hvor dyre folk herinde tror driftssikre angribere er.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Jakobsen » 1. feb 2017, 09:42

Gamen skrev:
KJ skrev:Djurdjic: Denne sæson 17 kampe og 1 mål. Sidste tre sæsoner 68 kampe og 10 mål.

Sylvestr: Denne sæson 7 kampe og 1 mål. Seneste tre sæsoner 52 kampe og 11 mål.

Ifølge kroatiske medier har Randers givet 100.000 euro for Djurdjic. Sylvestr kom på fri transfer.

Der er med andre ord tale om to særdeles rustne spillere, som skal prøve at få gang i tingene igen. Jeg kan ikke se nogen som helst faktuelle forhold der berettiger til at lovprise Djurdjic i forhold til Sylvestr.
Nej, det er sandt. Ikke engang det faktum, at Djurdjic har været fantastisk HVER gang han har optrådt i de skandinaviske ligaer (120 kampe/60 mål). Kan ikke på stående fod finde mange spillere med en så god statistik i de nordiske ligaer. Han har endda bevist sig i Europa, bl.a. med et brag af en kampagne under HIF's EL-eventyr for en 3 år siden og en række CL-kampe under bæltet for Malmö. Han havde været et mere sikkert valg, og havde typemæssigt passet bedre til AaB. I stedet har vi fået en spiller, der ligner alle de andre vi har, og som ikke igennem sin karriere har specielt imponerende stats. Han skal da have chancen, men med en Djurdjic der var til at hente for 100.000 euro, så bør vi ærgre os gule og grønne at han gik vores næse forbi.
Særligt med tanke på, hvor dyre folk herinde tror driftssikre angribere er.
Men, vi er jo en lille nordjysk klub der bare skal være glade for, at vi eksisterer og spiller i Superligaen.....
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Gamen

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Gamen » 1. feb 2017, 10:02

Gaarde bør til gengæld spare sammen til lønpakken til Zsolt Korcsmar, som er blevet nævnt flere gange herinde de sidste par år. Lad os håbe Vasas Budapest går død, så de bliver uattraktive at forlænge med. Og så må han gerne overtrumfe Midtjylland. Ungareren er en kompromisløs forsvarsspiller, som var fantastisk for Brann Bergen, og blev syltet lidt i Greuther Fürth. Har haft en super-sæson for Vasas, der højst overraskende som den ene af to hæderkronede gamle Budapest-klubber der har hængt lidt i dyndet, er med helt fremme.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Jesper Schmidt » 1. feb 2017, 10:08

Gamen skrev:
KJ skrev:Djurdjic: Denne sæson 17 kampe og 1 mål. Sidste tre sæsoner 68 kampe og 10 mål.

Sylvestr: Denne sæson 7 kampe og 1 mål. Seneste tre sæsoner 52 kampe og 11 mål.

Ifølge kroatiske medier har Randers givet 100.000 euro for Djurdjic. Sylvestr kom på fri transfer.

Der er med andre ord tale om to særdeles rustne spillere, som skal prøve at få gang i tingene igen. Jeg kan ikke se nogen som helst faktuelle forhold der berettiger til at lovprise Djurdjic i forhold til Sylvestr.
Nej, det er sandt. Ikke engang det faktum, at Djurdjic har været fantastisk HVER gang han har optrådt i de skandinaviske ligaer (120 kampe/60 mål). Kan ikke på stående fod finde mange spillere med en så god statistik i de nordiske ligaer. Han har endda bevist sig i Europa, bl.a. med et brag af en kampagne under HIF's EL-eventyr for en 3 år siden og en række CL-kampe under bæltet for Malmö. Han havde været et mere sikkert valg, og havde typemæssigt passet bedre til AaB. I stedet har vi fået en spiller, der ligner alle de andre vi har, og som ikke igennem sin karriere har specielt imponerende stats. Han skal da have chancen, men med en Djurdjic der var til at hente for 100.000 euro, så bør vi ærgre os gule og grønne at han gik vores næse forbi.
Særligt med tanke på, hvor dyre folk herinde tror driftssikre angribere er.
Pænt seriøst at argumentere for at en angriber som på de seneste 3 sæsoner har scoret 10 mål skulle være driftsikker...

Jeg synes at du selv har været mere end glad for at bruge argumentet at man ikke kan bruge til noget hvad spillere har præsteret i fortiden, men dette er simpelthen noget helt andet?

I mine øjne kan det da ikke ses som andet end hvad KJ skrev - det er to spillere som skal forsøge at få deres karrierer tilbage på rette spor.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Gamen » 1. feb 2017, 10:11

Jesper Schmidt skrev:
Pænt seriøst at argumentere for at en angriber som på de seneste 3 sæsoner har scoret 10 mål skulle være driftsikker...

Jeg synes at du selv har været mere end glad for at bruge argumentet at man ikke kan bruge til noget hvad spillere har præsteret i fortiden, men dette er simpelthen noget helt andet?

I mine øjne kan det da ikke ses som andet end hvad KJ skrev - det er to spillere som skal forsøge at få deres karrierer tilbage på rette spor.
Det er halvanden sæson siden Djurdjic var enormt god på leje hos de svenske mestre.

Sylvestr blev holdt ude af holdet i Paderborn af en spiller vi ikke kunne bruge. Jeg håber du kan se forskellen...

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Jesper Schmidt » 1. feb 2017, 10:13

Jakobsen skrev:
Men, vi er jo en lille nordjysk klub der bare skal være glade for, at vi eksisterer og spiller i Superligaen.....
Fordi man har valgt at tage chancen med den ene spiller fremfor med den anden? Det var da en af de mere underlige kommentarer.

Åh det er fordi du ligesom Gamen mener at en angriber som i de seneste 3 år har scoret mindre end Jeppe Curth, er et røverkøb og et sikkert og driftsikkert valg, i modsætning til ham vi har hentet med samme stats?

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Jesper Schmidt » 1. feb 2017, 10:17

Gamen skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Pænt seriøst at argumentere for at en angriber som på de seneste 3 sæsoner har scoret 10 mål skulle være driftsikker...

Jeg synes at du selv har været mere end glad for at bruge argumentet at man ikke kan bruge til noget hvad spillere har præsteret i fortiden, men dette er simpelthen noget helt andet?

I mine øjne kan det da ikke ses som andet end hvad KJ skrev - det er to spillere som skal forsøge at få deres karrierer tilbage på rette spor.
Det er halvanden sæson siden Djurdjic var enormt god på leje hos de svenske mestre.

Sylvestr blev holdt ude af holdet i Paderborn af en spiller vi ikke kunne bruge. Jeg håber du kan se forskellen...
Hvis KJ's stats er korrekte, så er der vist ikke meget imponerende over hvad han måtte har bedrevet for de svenske mestre. Og jo selvfølgelig rynker jeg da også på næsen over de seneste sæsoner hos Sylvestr, det er en spiller som vi skal have tilbage på sporet. Præcist som Djurdjic må være det.

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af KJ » 1. feb 2017, 10:25

Gamen:

Simon Bræmer var også fantastisk for AaB for nogle sæsoner siden. I denne sæson har Jeppe Kjær lavet 8 mål i 18 kampe. Mange mål for midterklubber i svage ligaer siger ikke meget. Thomas Dalgaard vil sikkert også have fornuftige stats. Helenius lige så. Hvad er det, der giver dig vished om, at Djurdjic vil blive en langt større succes end Sylvestr i 2017/2018?

Hvis man insisterer på at gå langt tilbage i historien, kan jeg oplyse, at Sylvestr i 13/14 lavede 15 mål og 5 assists i 34 kampe i 2. Bundesliga.

Nedergaard
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 25. sep 2010, 20:04

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Nedergaard » 1. feb 2017, 11:04

Kempes skrev:Godt nok et fesent transfervindue.

Sportsdirektøren og Bestyrelsen i AaB stiller sig åbenbart tilfreds med at skulle i nedrykningsspil i foråret. Anderledes kan man ikke tolke at der i januar kun er hentet to reservemålmænd og en afdanket offensivspiller, der de sidste to sæsoner sammenlagt kun har spillet knap 800 minutters fodbold for sekundære 2. Bundesligahold - og som vel at mærke ser ud til at være en type spiller - og på et niveau - vi har flere af i truppen i forvejen.

Man undlader at forstærke defensiven, trods tydelige mangler - hvilket man vel også erkendte da man hentede en prøvespiller ind.

Samtidig forsømmer man at sende floppet Flores hjem til trods for at alle parter åbenbart var interesserede i det. (der går ikke så meget røg uden brand)

Flores' afgang sammen med udlejningen af nogle af de unge spillere (evt. Kakeeto, Rokkedal og Abildgaard) kunne have skabt økonomisk rum til et par tiltrængte forstærkninger i forsvar og angreb.

Det ser ud til at AaBs strategi med et 0-regnskab bider sig selv i halen. Man tør ikke åbne lidt for den bugnede pengekiste til at øge spillerbudgettet i angst for at få et lille underskud. Desværre har man tilsyneladende ikke regnet på hvad det vil koste i manglende indtægter (tv-penge, solgte billetter, reklamepenge etc.) ved at man i stedet for medaljekamp, skal prøve at undgå nedrykning.

Mit gæt er at det kommer til at koste minimum 7-8 mio. kr.

Som AaB-fan er jeg lidt rystet over de manglede ambitioner, man har for at præstere i Superligaen. Og med tanke på hvordan tilskuertallet på stadion bare daler og daler i disse år, er jeg nok ikke den eneste som er uforstående overfor tankegangen hos AaBs ledelse.
Bare det du foreslår at Flores skulle væk skræmmer mig... Flores er en klassefodboldspiller, som ikke er blevet brugt rigtigt under LS. Jeg er ikke et sekund i tvivl om at han blomstrer mere og mere op i løbet af foråret under MW. At skille sig af med ham havde klart været bevis på mangel på ambition.

Han skal simpelthen ikke sendes afsted og det blev han heldigvis ikke.
Nedergaard

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Kristian » 1. feb 2017, 11:34

Nedergaard skrev:
Kempes skrev:Godt nok et fesent transfervindue.

Sportsdirektøren og Bestyrelsen i AaB stiller sig åbenbart tilfreds med at skulle i nedrykningsspil i foråret. Anderledes kan man ikke tolke at der i januar kun er hentet to reservemålmænd og en afdanket offensivspiller, der de sidste to sæsoner sammenlagt kun har spillet knap 800 minutters fodbold for sekundære 2. Bundesligahold - og som vel at mærke ser ud til at være en type spiller - og på et niveau - vi har flere af i truppen i forvejen.

Man undlader at forstærke defensiven, trods tydelige mangler - hvilket man vel også erkendte da man hentede en prøvespiller ind.

Samtidig forsømmer man at sende floppet Flores hjem til trods for at alle parter åbenbart var interesserede i det. (der går ikke så meget røg uden brand)

Flores' afgang sammen med udlejningen af nogle af de unge spillere (evt. Kakeeto, Rokkedal og Abildgaard) kunne have skabt økonomisk rum til et par tiltrængte forstærkninger i forsvar og angreb.

Det ser ud til at AaBs strategi med et 0-regnskab bider sig selv i halen. Man tør ikke åbne lidt for den bugnede pengekiste til at øge spillerbudgettet i angst for at få et lille underskud. Desværre har man tilsyneladende ikke regnet på hvad det vil koste i manglende indtægter (tv-penge, solgte billetter, reklamepenge etc.) ved at man i stedet for medaljekamp, skal prøve at undgå nedrykning.

Mit gæt er at det kommer til at koste minimum 7-8 mio. kr.

Som AaB-fan er jeg lidt rystet over de manglede ambitioner, man har for at præstere i Superligaen. Og med tanke på hvordan tilskuertallet på stadion bare daler og daler i disse år, er jeg nok ikke den eneste som er uforstående overfor tankegangen hos AaBs ledelse.
Bare det du foreslår at Flores skulle væk skræmmer mig... Flores er en klassefodboldspiller, som ikke er blevet brugt rigtigt under LS. Jeg er ikke et sekund i tvivl om at han blomstrer mere og mere op i løbet af foråret under MW. At skille sig af med ham havde klart været bevis på mangel på ambition.

Han skal simpelthen ikke sendes afsted og det blev han heldigvis ikke.
Hvis man så kampen i går, så man også en Flores med et stort overblik for sine medspillere i nogle situationer.
Alt var bestemt ikke godt, men nogle af de afleveringer der bryder et forsvar, har manden altså forståelse for.

Glæder mig til at se, om talentet bliver forløst.

At være rystet over, at Flores ikke blev solgt, er jo decideret skræmmende.
------------------
mvh Kristian

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Gnu » 1. feb 2017, 11:57

Jeg skal ikke kloge mig på, om det er Djurdjic eller Sylvestr, der er den bedste spiller, men der er stor forskel på de to hold, de træder ind på, og det er ikke uvæsentligt i forhold til chancerne for succes.

Hos Randers har de "råd" til at sluse Djurdjic stille og roligt ind, fordi de har andre reelle alternativer til angrebet: Pourie, Lundberg og til dels Kallesøe og Mayron George.

Hos os er vi nødt til at sætte vores lid til, at Sylvestr kan præstere fra dag 1, fordi alternativerne i angrebet er noget mere brogede: Enevoldsen havde én god halvsæson med Spalvis som makker, og det er uvist hvor klar han er oven på sine skader i efteråret. Bassos manglende effektivitet er velkendt, ligesom det er til debat om han overhovedet skal spille i angrebet. Og så har vi Pohl og Grønning, som endnu mangler at score et superligamål i denne sæson.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Dissing
1. div
1. div
Indlæg: 402
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:17
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Dissing » 1. feb 2017, 13:28

Dalbjerg skrev:Åååh gud, hvor er der mange Managers herinde, som glemmer at virkeligheden ikke er lige som i et berømt computerspil..

Fans har det med at jagte den korte gevinst, men jeg er helt tryg ved, at klubben har en langsigtet plan.. De fejlede gevaldigt ved at ansætte Søndergaard, men lad dem nu prøve den langsigtet plan der er lagt nu!
Enig - og jeg har valgt ikke at læse Debatsiden, når jeg vil i godt humør.
Dalbjerg skrev:Ja, jeg er også bekymret for vores defensiv! Men hvis den rette profil ikke var tilstede til den rigtige pris, ja så er det jo sådan det er, fremfor at hente én bare for at gøre det.
Holdene i Superligaen mister af og til deres gode forsvarsspillere (de sælges eller bliver for gamle). Og så må man finde en erstatning, ofte ved at hente en udefra, for man har sjældent en ungdomsspiller der er god nok til at erstatte en forsvarsstyrmand.
Aktuelt er AaB ved at lappe hullerne efter at have mistet Thelander, Lasse Nielsen og KEP. Og havde den opgave været nem var det allerede sket.
Fcm solgte for et år siden stopperen Erik Sviatchenko, og det transfervindue vi lige er gået ud af er 3. vindue, hvori midtjyderne ikke har formået at finde en erstatning.
AGf har vel ikke haft et ordentligt forsvar siden de havde kapaciteter som John Stampe, Torben Piechnik og Marc Rieper. Mit indtryk er at klubben siden dengang desperat har forsøgt sig med spillere fra øst og vest - uden det helt store held.
OB har haft et solidt forsvar med først Michael Hemmingsen og så Anders Møller Christensen som styrmænd - men siden de stoppede har man ikke rigtig kunnet holde tæt bagude. Og tilgangen af den erfarne KEP har ikke helt været løsningen.

Min konklusion er at de her klubber (og andre) har svært ved at tiltrække ordentlige midterforsvarere. Klubberne har ikke penge nok til at tiltrække spillere der har det høje niveau der ønskes. Fck og Brondby har lidt mere held med at hente den slags spillere, og derfor er hierarkiet i dansk fodbold simpelthen sådan at de to sjællandske hold er bedre end os fra provinsen.

Holdet fra Herning/Ikast har fået tiltrukket en engelsk sugar daddy, men han har ikke kunnet hjælpe i den aktuelle situation, og han er vist ved at miste forelskelsen i sit danske projekt. Det er iøvrigt pudsigt at fansene nede på heden skælder ud over både deres cheftræner og deres sportchef - minder om vores hetz på Søndergaard og Gaarde. Og pudsigt at de efter at deres stjerne angriber Pusic er holdt op med at score, står tilbage med kun een uskadet angriber, Paul Onuachu - som ikke scorer særlig mange mål. Lidt som AaB efter vi sagde farvel til Lukas Spalvis.

Med andre ord er der mange foldboldfans rundt om i landet, der er sure lige nu.
(Hvis du vil være glad skal du være fan af Fck, Bayern München, Chelsea eller Rosenborg)

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Køllen I Møllen » 1. feb 2017, 13:36

Enig i ovenstående. Dertil skal også siges at man ikke kan klandre de nuværende, unge midterforsvarere at de ikke er Jozo Matovac. Det er ikke deres skyld at de ikke har en at læne sig op ad som kan spille bolden op.
Iøvrigt er sammenligningen med Ib, Thorst og andre gamle koryfæer også uretfærdig. Det forsvarsspil vi forventer AaB spiller idag (altså når de har bolden selv) er meget sværere end dengang hvor bolden bare skulle pløjes fremad i 5. sals højde eller hvor man bare skulle overlade den til Ståle der drev den frem. Forsvarerne i midten idag skal SELV kunne noget med bolden, udover at de skal forsvare. Så slap af og giv de unge spillere en chance.
Janteloven eksisterer IKKE!

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Mogens » 1. feb 2017, 13:48

Dissing skrev:
Dalbjerg skrev:Åååh gud, hvor er der mange Managers herinde, som glemmer at virkeligheden ikke er lige som i et berømt computerspil..

Fans har det med at jagte den korte gevinst, men jeg er helt tryg ved, at klubben har en langsigtet plan.. De fejlede gevaldigt ved at ansætte Søndergaard, men lad dem nu prøve den langsigtet plan der er lagt nu!
Enig - og jeg har valgt ikke at læse Debatsiden, når jeg vil i godt humør.
Dalbjerg skrev:Ja, jeg er også bekymret for vores defensiv! Men hvis den rette profil ikke var tilstede til den rigtige pris, ja så er det jo sådan det er, fremfor at hente én bare for at gøre det.
Holdene i Superligaen mister af og til deres gode forsvarsspillere (de sælges eller bliver for gamle). Og så må man finde en erstatning, ofte ved at hente en udefra, for man har sjældent en ungdomsspiller der er god nok til at erstatte en forsvarsstyrmand.
Aktuelt er AaB ved at lappe hullerne efter at have mistet Thelander, Lasse Nielsen og KEP. Og havde den opgave været nem var det allerede sket.
Fcm solgte for et år siden stopperen Erik Sviatchenko, og det transfervindue vi lige er gået ud af er 3. vindue, hvori midtjyderne ikke har formået at finde en erstatning.
AGf har vel ikke haft et ordentligt forsvar siden de havde kapaciteter som John Stampe, Torben Piechnik og Marc Rieper. Mit indtryk er at klubben siden dengang desperat har forsøgt sig med spillere fra øst og vest - uden det helt store held.
OB har haft et solidt forsvar med først Michael Hemmingsen og så Anders Møller Christensen som styrmænd - men siden de stoppede har man ikke rigtig kunnet holde tæt bagude. Og tilgangen af den erfarne KEP har ikke helt været løsningen.

Min konklusion er at de her klubber (og andre) har svært ved at tiltrække ordentlige midterforsvarere. Klubberne har ikke penge nok til at tiltrække spillere der har det høje niveau der ønskes. Fck og Brondby har lidt mere held med at hente den slags spillere, og derfor er hierarkiet i dansk fodbold simpelthen sådan at de to sjællandske hold er bedre end os fra provinsen.

Holdet fra Herning/Ikast har fået tiltrukket en engelsk sugar daddy, men han har ikke kunnet hjælpe i den aktuelle situation, og han er vist ved at miste forelskelsen i sit danske projekt. Det er iøvrigt pudsigt at fansene nede på heden skælder ud over både deres cheftræner og deres sportchef - minder om vores hetz på Søndergaard og Gaarde. Og pudsigt at de efter at deres stjerne angriber Pusic er holdt op med at score, står tilbage med kun een uskadet angriber, Paul Onuachu - som ikke scorer særlig mange mål. Lidt som AaB efter vi sagde farvel til Lukas Spalvis.

Med andre ord er der mange foldboldfans rundt om i landet, der er sure lige nu.
(Hvis du vil være glad skal du være fan af Fck, Bayern München, Chelsea eller Rosenborg)
For at kommentere på fcm´s situation, så er en stor del af forskellen vel, at de havde (nogenlunde) kvalificerede afløsere klar. Kian Hansen, Banggaard og Halsti, udover de vel også havde gak gak, som i yderste konsekvens også kunne bruges i midten???
Ser man på agf, så er spillerne du peger på, fra deres storhedstid, hvor de heller ikke har været i nærheden af samme kvalitet andre steder på banen, hvor de også mistede store profiler. Agf´s ambitioner/målsætning har vel næppe heller været, at de skulle blande sig i toppen (og hvis det har, så har det været meget urealistisk).

Gennem flere år har vi mistet solide forsvarsspillere uden vi har fået noget nævneværdigt retur. Det er formentlig det, der generer mange.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af NIN » 1. feb 2017, 13:50

Køllen I Møllen skrev:Enig i ovenstående. Dertil skal også siges at man ikke kan klandre de nuværende, unge midterforsvarere at de ikke er Jozo Matovac. Det er ikke deres skyld at de ikke har en at læne sig op ad som kan spille bolden op.
Iøvrigt er sammenligningen med Ib, Thorst og andre gamle koryfæer også uretfærdig. Det forsvarsspil vi forventer AaB spiller idag (altså når de har bolden selv) er meget sværere end dengang hvor bolden bare skulle pløjes fremad i 5. sals højde eller hvor man bare skulle overlade den til Ståle der drev den frem. Forsvarerne i midten idag skal SELV kunne noget med bolden, udover at de skal forsvare. Så slap af og giv de unge spillere en chance.
Det er jo ikke unikt for forsvarspillere. De tider, hvor en angriber aldrig kom længere tilbage på egen banehalvdel end tre meter, er også for længst forbi. Og en målmand skal aktivt kunne deltage i spillet med fødderne som bagerst mand.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Jakobsen » 1. feb 2017, 14:19

Mogens skrev:
Dissing skrev:
Dalbjerg skrev:Åååh gud, hvor er der mange Managers herinde, som glemmer at virkeligheden ikke er lige som i et berømt computerspil..

Fans har det med at jagte den korte gevinst, men jeg er helt tryg ved, at klubben har en langsigtet plan.. De fejlede gevaldigt ved at ansætte Søndergaard, men lad dem nu prøve den langsigtet plan der er lagt nu!
Enig - og jeg har valgt ikke at læse Debatsiden, når jeg vil i godt humør.
Dalbjerg skrev:Ja, jeg er også bekymret for vores defensiv! Men hvis den rette profil ikke var tilstede til den rigtige pris, ja så er det jo sådan det er, fremfor at hente én bare for at gøre det.
Holdene i Superligaen mister af og til deres gode forsvarsspillere (de sælges eller bliver for gamle). Og så må man finde en erstatning, ofte ved at hente en udefra, for man har sjældent en ungdomsspiller der er god nok til at erstatte en forsvarsstyrmand.
Aktuelt er AaB ved at lappe hullerne efter at have mistet Thelander, Lasse Nielsen og KEP. Og havde den opgave været nem var det allerede sket.
Fcm solgte for et år siden stopperen Erik Sviatchenko, og det transfervindue vi lige er gået ud af er 3. vindue, hvori midtjyderne ikke har formået at finde en erstatning.
AGf har vel ikke haft et ordentligt forsvar siden de havde kapaciteter som John Stampe, Torben Piechnik og Marc Rieper. Mit indtryk er at klubben siden dengang desperat har forsøgt sig med spillere fra øst og vest - uden det helt store held.
OB har haft et solidt forsvar med først Michael Hemmingsen og så Anders Møller Christensen som styrmænd - men siden de stoppede har man ikke rigtig kunnet holde tæt bagude. Og tilgangen af den erfarne KEP har ikke helt været løsningen.

Min konklusion er at de her klubber (og andre) har svært ved at tiltrække ordentlige midterforsvarere. Klubberne har ikke penge nok til at tiltrække spillere der har det høje niveau der ønskes. Fck og Brondby har lidt mere held med at hente den slags spillere, og derfor er hierarkiet i dansk fodbold simpelthen sådan at de to sjællandske hold er bedre end os fra provinsen.

Holdet fra Herning/Ikast har fået tiltrukket en engelsk sugar daddy, men han har ikke kunnet hjælpe i den aktuelle situation, og han er vist ved at miste forelskelsen i sit danske projekt. Det er iøvrigt pudsigt at fansene nede på heden skælder ud over både deres cheftræner og deres sportchef - minder om vores hetz på Søndergaard og Gaarde. Og pudsigt at de efter at deres stjerne angriber Pusic er holdt op med at score, står tilbage med kun een uskadet angriber, Paul Onuachu - som ikke scorer særlig mange mål. Lidt som AaB efter vi sagde farvel til Lukas Spalvis.

Med andre ord er der mange foldboldfans rundt om i landet, der er sure lige nu.
(Hvis du vil være glad skal du være fan af Fck, Bayern München, Chelsea eller Rosenborg)
For at kommentere på fcm´s situation, så er en stor del af forskellen vel, at de havde (nogenlunde) kvalificerede afløsere klar. Kian Hansen, Banggaard og Halsti, udover de vel også havde gak gak, som i yderste konsekvens også kunne bruges i midten???
Ser man på agf, så er spillerne du peger på, fra deres storhedstid, hvor de heller ikke har været i nærheden af samme kvalitet andre steder på banen, hvor de også mistede store profiler. Agf´s ambitioner/målsætning har vel næppe heller været, at de skulle blande sig i toppen (og hvis det har, så har det været meget urealistisk).

Gennem flere år har vi mistet solide forsvarsspillere uden vi har fået noget nævneværdigt retur. Det er formentlig det, der generer mange.
Præcis, og det er jo ikke en gang fordi det nødvendigvis skulle være hylde A. Bare det vi havde kunnet få en fornuftig driftssikker stopper, som kunne lære fra sig havde egentlig været en start. Derudover er der også hele problemet i, at man blindt fortsætter med noget der ikke dur.

Btw. så jeg på TIpsbladet, at Vegard Forrens skifte er kollapset, den synes jeg Gaarde skal prøve.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af AaB1978 » 1. feb 2017, 14:29

Btw. så jeg på TIpsbladet, at Vegard Forrens skifte er kollapset, den synes jeg Gaarde skal prøve.
Han er faktisk rigtig interessant. Stadig kun 28 år og 33 landskampe for Norge.

Et andet emne, som vistnok tidligere er blevet nævnt i denne tråd, er Joel Ekstrand.

Han fik i går aftes ophævet sin kontrakt med Bristol City og kan således også skrive kontrakt udenfor transfervinduet.

27 år og har klubber som Watford og Udinese på sit CV.

Kender ikke hans niveau så godt, men han kunne godt være et interessant emne - eksempelvis i forhold til en prøvetræning.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Køllen I Møllen » 1. feb 2017, 14:29

NIN skrev:
Køllen I Møllen skrev:Enig i ovenstående. Dertil skal også siges at man ikke kan klandre de nuværende, unge midterforsvarere at de ikke er Jozo Matovac. Det er ikke deres skyld at de ikke har en at læne sig op ad som kan spille bolden op.
Iøvrigt er sammenligningen med Ib, Thorst og andre gamle koryfæer også uretfærdig. Det forsvarsspil vi forventer AaB spiller idag (altså når de har bolden selv) er meget sværere end dengang hvor bolden bare skulle pløjes fremad i 5. sals højde eller hvor man bare skulle overlade den til Ståle der drev den frem. Forsvarerne i midten idag skal SELV kunne noget med bolden, udover at de skal forsvare. Så slap af og giv de unge spillere en chance.
Det er jo ikke unikt for forsvarspillere. De tider, hvor en angriber aldrig kom længere tilbage på egen banehalvdel end tre meter, er også for længst forbi. Og en målmand skal aktivt kunne deltage i spillet med fødderne som bagerst mand.
Nej. Men netop derfor kan man heller ikke sammenligne. Ligesom det er lidt svært at skamrose Torben Boye for at være så trofast når nu tiderne var som de var. Der var ingen der lokkede ham til København med en kæmpe-check som de har gjort med Thomsen og Kusk.

Pointen er at man ikke kan sammenligne idag med hvad der skete for 30 år siden.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af NIN » 1. feb 2017, 14:49

Køllen I Møllen skrev:
NIN skrev:
Køllen I Møllen skrev:Enig i ovenstående. Dertil skal også siges at man ikke kan klandre de nuværende, unge midterforsvarere at de ikke er Jozo Matovac. Det er ikke deres skyld at de ikke har en at læne sig op ad som kan spille bolden op.
Iøvrigt er sammenligningen med Ib, Thorst og andre gamle koryfæer også uretfærdig. Det forsvarsspil vi forventer AaB spiller idag (altså når de har bolden selv) er meget sværere end dengang hvor bolden bare skulle pløjes fremad i 5. sals højde eller hvor man bare skulle overlade den til Ståle der drev den frem. Forsvarerne i midten idag skal SELV kunne noget med bolden, udover at de skal forsvare. Så slap af og giv de unge spillere en chance.
Det er jo ikke unikt for forsvarspillere. De tider, hvor en angriber aldrig kom længere tilbage på egen banehalvdel end tre meter, er også for længst forbi. Og en målmand skal aktivt kunne deltage i spillet med fødderne som bagerst mand.
Nej. Men netop derfor kan man heller ikke sammenligne. Ligesom det er lidt svært at skamrose Torben Boye for at være så trofast når nu tiderne var som de var. Der var ingen der lokkede ham til København med en kæmpe-check som de har gjort med Thomsen og Kusk.

Pointen er at man ikke kan sammenligne idag med hvad der skete for 30 år siden.
Vi er enig. Det er også udfordringen for vores unge angribere. I kraft af vi scorer så få mål og ikke pt. har spilleren der netter de her 15 gange på en sæson, så bliver deres starter og indhop også af en helt anden karakter og pres end hvis de bare skulle ind og snuse. Nu skriger vi alle på mål og gennembrud.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Jesper Schmidt » 1. feb 2017, 15:20

Jeg synes problemet med vores forsvar, og her taler jeg faktisk ikke kun om nu, men gennem en rigtigt stor procentdel af superligatiden, er at vores "bedste" midterforsvarer, altså lederen af forsvaret, ikke ret tit har holdt så meget klasse at han har kunnet løfte de andre.

Det er ekstra udtalt i øjeblikket, hvor Holgersson har svært nok med bare at være lige så god som vore egne alternativer, men jeg synes helt generelt at der har været for langt imellem de virkeligt dygtige. Jeg ved ikke om det virkelig er så svært at finde lige præcist den spiller, eller om man undervurderer betydningen af hvad det betyder at have præcist den rigtige leder af defensiven, men jeg synes ikke vi har været så dygtige til at ramme det som mange andre klubber. I mine øjne har vi i superligatiden haft 4 spillere som har haft den betydning som jeg efterlyser: Ib, Matovac, Klebér og Borgersen.

Jeg kunne altså godt tænke mig at man indså det er en position som man kan vinde rigtigt meget på at investere lidt mere i, særligt når vi har et ungt forsvar iøvrigt.

Låst